Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Děti s poruchou autistického spektra - možnosti vzdělávání v ČR

Děti s poruchou autistického spektra - možnosti vzdělávání v ČR

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Bernatová
Šetření:18. 05. 2015 - 25. 05. 2015
Počet respondentů:101
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o vyplnění doatzníku na téma Děti s poruchou autistického spektra - možnosti vzdělávání v ČR.

Předem Vám děkuji za Váš čas a ochotu. 

Klára Bernatová, studentka PF UJEP v Ústí nad Labem.

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7372,28 %72,28 %  
Muž2827,72 %27,72 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 305049,5 %49,5 %  
31 - 402019,8 %19,8 %  
11 - 201413,86 %13,86 %  
41 - 501312,87 %12,87 %  
51 - 6043,96 %3,96 %  

Graf

3. V jakém kraji žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Liberecký4039,6 %39,6 %  
Ústecký1615,84 %15,84 %  
Hlavní město Praha1615,84 %15,84 %  
Zlínský98,91 %8,91 %  
Jihomoravský32,97 %2,97 %  
Moravskoslezský32,97 %2,97 %  
Pardubický32,97 %2,97 %  
Plzeňský21,98 %1,98 %  
Kraj Vysočina21,98 %1,98 %  
Karlovarský21,98 %1,98 %  
Olomoucký21,98 %1,98 %  
Královéhradecký10,99 %0,99 %  
Středočeský10,99 %0,99 %  
Jihočeský10,99 %0,99 %  

Graf

4. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou6867,33 %67,33 %  
Vysokoškolské2524,75 %24,75 %  
Základní54,95 %4,95 %  
Střední bez maturity / vyučen32,97 %2,97 %  

Graf

5. Víte co je to PAS (poruchy autistického spektra)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8483,17 %83,17 %  
Ne1716,83 %16,83 %  

Graf

6. Máte ve svém okolí rodinu s dítětem s PAS?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, žádnou takovou rodinu neznám5958,42 %58,42 %  
Ano, vím o takové rodině2827,72 %27,72 %  
Ano, znám se s rodinou osobně1312,87 %12,87 %  
Nevím, moc si toho nevšímám10,99 %0,99 %  

Graf

7. Co si myslíte o integraci dětí s PAS do běžných školek a škol?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je to dobře, ale v některých případech není vhodná7170,3 %70,3 %  
Nejsem si jist1211,88 %11,88 %  
Handicapovaní by měli mít vlastní, speciální třídy109,9 %9,9 %  
Je to výborná věc, působí pozitivně na dítě s autismem i na jeho spolužáky87,92 %7,92 %  

Graf

8. Máte osobní zkušenost s integrací dítěte s PAS do MŠ nebo ZŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám osobní zkušenost5958,42 %58,42 %  
Vím o této možnosti jen z doslechu1514,85 %14,85 %  
Ano, jsem rodičem, příbuzným, známým takového dítěte1514,85 %14,85 %  
Nemám a ani o takové možnosti nevím76,93 %6,93 %  
Ano, v MŠ/ZŠ, do které chodí naše dítě je integrované takové dítě54,95 %4,95 %  

Graf

9. Myslíte si, že jsou u nás pro integraci vytvořeny podmínky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do jisté míry ano, ale není dost peněz a vyškolených lidí5352,48 %52,48 %  
Nejpíš ne - nejsou na to odborníci3433,66 %33,66 %  
Ne1110,89 %10,89 %  
Rozhodně ano32,97 %2,97 %  

Graf

10. Víte o nějaké MŠ nebo ZŠ, ve Vašem okolí, přijímající děti s autismem? Pokud ano, jakou?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

---

.

...

1. ZŠ Lovosice Sady pionýrů

ano, Gymnázium Sokolov

ano, Otrokovice

Ano, speciální MŠ v Šumperku

Bohužel nevím, malý bratránek navštěvuje normální školu, ale mají s tím veliké problémy.

Brno - Modrá beruška, MŠ Libocká

Fakultní mateřská škola se speciální péčí Arabská 681/20 160 00 Praha 6-Vokovice

Mateřská škola Raspenava

MŠ Broumovská

MŠ Lysá nad Labem

MŠ sídlištní, Hodonín. je zde přímo třída pro děti s PAS

Na vesnicích je to o domluvě a přístupu ze strany MŠ nebo ZŠ.

Ne

ne

Ne

ne

ne

NE

Ne

ne

Ne

NE

ne

Ne

ne

ne

ne

NE

Ne

NE

NE

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

Ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

né nevím

ne ve svém okolí nevím o žádné, ale bude to nejspíš tím že se o toto téma nezajímám

ne, bohužel nevím

Ne, bydlime na vesnici

Ne.

Ne.

Nevím

nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevim

Nevím

nevím

nevím

Nevím

nevím

nevím

nevím

Nevím o žádné MŠ,ZŠ v okolí.

Nevím o žádné.

nevím, neznám

Nevím.

Nevím.

Nevím.

nevím. k předchozí pollžce, inkluze je o OBOUSTRANÉ výhodnosti, pro autistu i pro ostatní, ne o to, sypat nekonečné množství peněz do školek, aby se integrovalo za každou cenu. Není to o penězích (nebo jen velmi málo), je to o myšlení a nastavení společnosti.

neznám

Neznám

neznám

Neznám

Neznám...

Nn

o speciální MŠ u nás v vím, ale netuším, jestli přijímá i děti s autismem, jelikož se o tuto problematiku nezajímám

škola na níž učím- ZŠ Boletice

Školamyšl

Teď si nevzpomenu

Vždy se posuzuje konkrétní dítě, neodmítá se na základě pouhé diagnózy.

Základní škola v Lovosicích

zárečná, tachov

Znám, ale přesně nevím o jakou školu se jedná.

ZS vYbiralova

ZŠ praktická Roudnice n.L

ZŠ Sady Pyonýrů v Lovosicích

zš slovan, Kroměříž

Zš v Otrokovicích na kopečku

11. Vadilo by vám, kdyby s Vaším zdravým dítětem chodilo do MŠ/ZŠ i takové dítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V žádném případě, naopak5756,44 %56,44 %  
Asi ne, ale nejsem si jist3534,65 %34,65 %  
Nebyli bychom příliš nadšeni76,93 %6,93 %  
Rozhodně bychom byli proti21,98 %1,98 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Máte ve svém okolí rodinu s dítětem s PAS?

  • odpověď Ne, žádnou takovou rodinu neznám:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 5. Víte co je to PAS (poruchy autistického spektra)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. V jakém kraji žijete?

4. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

5. Víte co je to PAS (poruchy autistického spektra)?

6. Máte ve svém okolí rodinu s dítětem s PAS?

7. Co si myslíte o integraci dětí s PAS do běžných školek a škol?

8. Máte osobní zkušenost s integrací dítěte s PAS do MŠ nebo ZŠ?

9. Myslíte si, že jsou u nás pro integraci vytvořeny podmínky?

10. Víte o nějaké MŠ nebo ZŠ, ve Vašem okolí, přijímající děti s autismem? Pokud ano, jakou?

11. Vadilo by vám, kdyby s Vaším zdravým dítětem chodilo do MŠ/ZŠ i takové dítě?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. V jakém kraji žijete?

4. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

5. Víte co je to PAS (poruchy autistického spektra)?

6. Máte ve svém okolí rodinu s dítětem s PAS?

7. Co si myslíte o integraci dětí s PAS do běžných školek a škol?

8. Máte osobní zkušenost s integrací dítěte s PAS do MŠ nebo ZŠ?

9. Myslíte si, že jsou u nás pro integraci vytvořeny podmínky?

10. Víte o nějaké MŠ nebo ZŠ, ve Vašem okolí, přijímající děti s autismem? Pokud ano, jakou?

11. Vadilo by vám, kdyby s Vaším zdravým dítětem chodilo do MŠ/ZŠ i takové dítě?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bernatová, K.Děti s poruchou autistického spektra - možnosti vzdělávání v ČR (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://deti-s-poruchou-autistickeho.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.