Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Děti ve vztahu k reklamě
Děti ve vztahu k reklamě
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Alice Víchová |
---|---|
Šetření: | 13. 02. 2010 - 20. 02. 2010 |
Počet respondentů: | 45 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 11.11 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 61,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:49 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, jmenuji se Alice Víchová a jsem studentkou II. ročníku magisterského studia Univerzity Jana Amose Komenského. Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na téma „Děti ve vztahu k reklamě“ a stejného tématu se týká i tento dotazník.
Mým cílem je potvrzení nebo vyvrácení tvrzení, že: 1) děti sledují reklamy se stejným zájmem jako ostatní pořady, 2) zboží známé z reklam je pro dítě lákavější, 3) reklama slouží také jako pozitivní výchovný prostředek, 4) na reklamu cílenou na dětského diváka musí být uplatněny specifická kritéria, 5) reklamy s dětskými herci jsou účinnější než ostatní.
Byla bych moc ráda, kdybyste mi vyplněním tohoto dotazníku pomohli tento problém objasnit.
• Dotazník je anonymní
• Prosím, odpovídejte pravdivě
• V každé otázce zakroužkujte pouze jednu Vámi vybranou odpověď, u otázek bez možnosti výběru napište vlastní odpověď
Odpovědi respondentů
1. Sledujete reklamy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 39 | 82,98 % | 86,67 % |
ne | 8 | 17,02 % | 17,78 % |
2. Uvědomujete si nějakou reklamu, která Vás v poslední době zaujala?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 26 | 55,32 % | 57,78 % |
Ne | 21 | 44,68 % | 46,67 % |
3. Jaká to byla?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
...
Activia se soutěží
Barevná reklama na nápoj, nejspíš CocaCola.
Bonduelle
český lev
fidorka
jogurt Dobrá máma
Kampaň ministerstva - 'Nemyslíš, zaplatíš'
Kofola
kofola
Lego
na diamanty
na jogurty bez "éček"
na mms od vodafone
na peugeot tuším, jak postupně od kola vznikaly typy vozidel peugeot
nějaký auto - hraje tam strašně hezká písnička a tradičně reklamy na coca colu
Reklama na Dobrou mámu
Reklama na kofolu, reklama na kosmetiku, vodafone
Reklamy na kolofu
sazka mrož era
smrdící pán na louce - reklama na aviváž nebo prací prášek...
T- mobile pevný internet
T-mobile, řekněte Ano pevné síti :-)
toyota
Vánoční Kofola,předtím blondýna s jgurtem
Vtipná
4. Vybavíte si nějakou reklamu kde hrají děti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 42 | 89,36 % | 93,33 % |
Ne | 5 | 10,64 % | 11,11 % |
5. O jakou se jednalo?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Bobík
debilní reklama na nějaký jogurt Paulu a pak ta s tím dítětem, jak mu odpadla chemie - ale spíš kvůli tomu, že mě rozčilují
Dobrá máma
Dobrá máma, Rex
je jich spousta, vesměs reklamy na sladkosti
jogurt
jogurt
jogurt Dobrá máma
jogurt dobrá máma
Jogurty, tyčinky, hračky...
každá druhá
Kiri
kiri kiri kiri
kofola
Kofola - Vánoce
Kofola :-)
Na granko
na hračky
na jogurto Jojo
na jogurty, puding, Hami
na pribináček
na sýr apetito
na sýr Kiri
Načistící prostředek, na sladkosti...
něco s jogurtem
nějakou s auty, nebo u jogurtu dobrá máma hrají děti
Pammpers, Kubík, Kiri,
praci prasek, hracky pro deti, hami
Pribiňáček
pribináček
Pribiňáček
Pribiňáček
Pribináček
pribiňáček
puding Paula, Pribinacek
Reklama na nějaký mléčný výrobek pro děti, nejspíš šlo o termix "Paula".
Rex
viz. 3. otázka
6. Jaké pocity ve Vás vyvolá reklama, kde hrají děti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sleduji ji stejně jako kteroukoliv jinou reklamu | 19 | 40,43 % | 42,22 % |
Pokládám to za formu manipulace, snaží se mi prostřednictvím dětí něco vnutit | 16 | 34,04 % | 35,56 % |
Na děti se vždycky rád/a podívám, jsou roztomilé | 12 | 25,53 % | 26,67 % |
7. Máte děti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 8, Ne → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 34 | 72,34 % | 75,56 % |
Ano | 13 | 27,66 % | 28,89 % |
8. Jaký sdělovací prostředek Vaše dítě nejčastěji sleduje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Televize | 11 | 84,62 % | 24,44 % |
Internet | 1 | 7,69 % | 2,22 % |
Rozhlas | 1 | 7,69 % | 2,22 % |
9. Myslíte, že Vaše dítě sleduje reklamy se stejným zájmem jako ostatní pořady?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 7 | 53,85 % | 15,56 % |
ne | 6 | 46,15 % | 13,33 % |
10. Je pro Vaše dítě zboží z reklam lákavější?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 9 | 69,23 % | 20 % |
ne | 4 | 30,77 % | 8,89 % |
11. Má Vaše dítě vliv na výběr zboží při nákupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 12, NE → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 8 | 61,54 % | 17,78 % |
NE | 5 | 38,46 % | 11,11 % |
12. O jaký typ produktu se jedná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
potraviny | 4 | 50 % | 8,89 % |
hračky | 4 | 50 % | 8,89 % |
13. Domníváte se, že reklamy slouží také jako pozitivní výchovný prostředek?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 38 | 80,85 % | 84,44 % |
ano | 9 | 19,15 % | 20 % |
14. Myslíte si, že by na reklamu cílenou na dětského diváka měly být uplatněny přísnější kritéria (etika, bezpečnost, morálka)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 46 | 97,87 % | 102,22 % |
ne | 1 | 2,13 % | 2,22 % |
15. Jste pro, aby se vysílala reklama pro děti?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 33 | 70,21 % | 73,33 % |
ano | 14 | 29,79 % | 31,11 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.