Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Děti ve vztahu k reklamě

Děti ve vztahu k reklamě

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alice Víchová
Šetření:13. 02. 2010 - 20. 02. 2010
Počet respondentů:45
Počet otázek (max/průměr):15 / 11.11
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:61,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jmenuji se Alice Víchová a jsem studentkou II. ročníku magisterského studia Univerzity Jana Amose Komenského. Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na téma „Děti ve vztahu k reklamě“ a stejného tématu se týká i tento dotazník.
Mým cílem je potvrzení nebo vyvrácení tvrzení, že: 1) děti sledují reklamy se stejným zájmem jako ostatní pořady, 2) zboží známé z reklam je pro dítě lákavější, 3) reklama slouží také jako pozitivní výchovný prostředek, 4) na reklamu cílenou na dětského diváka musí být uplatněny specifická kritéria, 5) reklamy s dětskými herci jsou účinnější než ostatní.
Byla bych moc ráda, kdybyste mi vyplněním tohoto dotazníku pomohli tento problém objasnit.

• Dotazník je anonymní
• Prosím, odpovídejte pravdivě
• V každé otázce zakroužkujte pouze jednu Vámi vybranou odpověď, u otázek bez možnosti výběru napište vlastní odpověď
 

Odpovědi respondentů

1. Sledujete reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3982,98 %86,67 %  
ne817,02 %17,78 %  

Graf

2. Uvědomujete si nějakou reklamu, která Vás v poslední době zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2655,32 %57,78 %  
Ne2144,68 %46,67 %  

Graf

3. Jaká to byla?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

Activia se soutěží

Barevná reklama na nápoj, nejspíš CocaCola.

Bonduelle

český lev

fidorka

jogurt Dobrá máma

Kampaň ministerstva - 'Nemyslíš, zaplatíš'

Kofola

kofola

Lego

na diamanty

na jogurty bez "éček"

na mms od vodafone

na peugeot tuším, jak postupně od kola vznikaly typy vozidel peugeot

nějaký auto - hraje tam strašně hezká písnička a tradičně reklamy na coca colu

Reklama na Dobrou mámu

Reklama na kofolu, reklama na kosmetiku, vodafone

Reklamy na kolofu

sazka mrož era

smrdící pán na louce - reklama na aviváž nebo prací prášek...

T- mobile pevný internet

T-mobile, řekněte Ano pevné síti :-)

toyota

Vánoční Kofola,předtím blondýna s jgurtem

Vtipná

4. Vybavíte si nějakou reklamu kde hrají děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4289,36 %93,33 %  
Ne510,64 %11,11 %  

Graf

5. O jakou se jednalo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Bobík

debilní reklama na nějaký jogurt Paulu a pak ta s tím dítětem, jak mu odpadla chemie - ale spíš kvůli tomu, že mě rozčilují

Dobrá máma

Dobrá máma, Rex

je jich spousta, vesměs reklamy na sladkosti

jogurt

jogurt

jogurt Dobrá máma

jogurt dobrá máma

Jogurty, tyčinky, hračky...

každá druhá

Kiri

kiri kiri kiri

kofola

Kofola - Vánoce

Kofola :-)

Na granko

na hračky

na jogurto Jojo

na jogurty, puding, Hami

na pribináček

na sýr apetito

na sýr Kiri

Načistící prostředek, na sladkosti...

něco s jogurtem

nějakou s auty, nebo u jogurtu dobrá máma hrají děti

Pammpers, Kubík, Kiri,

praci prasek, hracky pro deti, hami

Pribiňáček

pribináček

Pribiňáček

Pribiňáček

Pribináček

pribiňáček

puding Paula, Pribinacek

Reklama na nějaký mléčný výrobek pro děti, nejspíš šlo o termix "Paula".

Rex

viz. 3. otázka

6. Jaké pocity ve Vás vyvolá reklama, kde hrají děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sleduji ji stejně jako kteroukoliv jinou reklamu1940,43 %42,22 %  
Pokládám to za formu manipulace, snaží se mi prostřednictvím dětí něco vnutit1634,04 %35,56 %  
Na děti se vždycky rád/a podívám, jsou roztomilé1225,53 %26,67 %  

Graf

7. Máte děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3472,34 %75,56 %  
Ano1327,66 %28,89 %  

Graf

8. Jaký sdělovací prostředek Vaše dítě nejčastěji sleduje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize1184,62 %24,44 %  
Internet17,69 %2,22 %  
Rozhlas17,69 %2,22 %  

Graf

9. Myslíte, že Vaše dítě sleduje reklamy se stejným zájmem jako ostatní pořady?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano753,85 %15,56 %  
ne646,15 %13,33 %  

Graf

10. Je pro Vaše dítě zboží z reklam lákavější?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano969,23 %20 %  
ne430,77 %8,89 %  

Graf

11. Má Vaše dítě vliv na výběr zboží při nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, NEotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano861,54 %17,78 %  
NE538,46 %11,11 %  

Graf

12. O jaký typ produktu se jedná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
potraviny450 %8,89 %  
hračky450 %8,89 %  

Graf

13. Domníváte se, že reklamy slouží také jako pozitivní výchovný prostředek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3880,85 %84,44 %  
ano919,15 %20 %  

Graf

14. Myslíte si, že by na reklamu cílenou na dětského diváka měly být uplatněny přísnější kritéria (etika, bezpečnost, morálka)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4697,87 %102,22 %  
ne12,13 %2,22 %  

Graf

15. Jste pro, aby se vysílala reklama pro děti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3370,21 %73,33 %  
ano1429,79 %31,11 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Víchová, A.Děti ve vztahu k reklamě (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://deti-ve-vztahu-k-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.