Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Digitální komunikace bank

Digitální komunikace bank

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Vojtěchová
Šetření:03. 04. 2017 - 22. 04. 2017
Počet respondentů:243
Počet otázek (max/průměr):27 / 25.11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:18
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník slouží k diplomové práci na téma Digitální komunikace bank a cílem výzkumu je zjistit, jakým způsobem by lidem nejvíce vyhovovalo, aby s nimi jejich banka komunikovala v rámci digitálního prostředí, a jak často. Průzkum se zaměřuje na mladé lidi ve věku 18-30 let. 

Odpovědi respondentů

1. Jste klientem některé z bank na českém trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NE → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO23798,34 %97,53 %  
NE41,66 %1,65 %  

Graf

2. Jak často navštěvujete internetové bankovnictví (IB) Vaší banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou týdně9941,77 %40,74 %  
Několikrát za týden7129,96 %29,22 %  
Jednou za měsíc4318,14 %17,7 %  
Denně198,02 %7,82 %  
Téměř vůbec52,11 %2,06 %  

Graf

3. Jaké sociální sítě a stránky aktivně využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook22695,36 %93 %  
Youtube17875,11 %73,25 %  
LinkedIn13657,38 %55,97 %  
Instagram12452,32 %51,03 %  
Twitter3012,66 %12,35 %  
Žádné104,22 %4,12 %  
Reddit20,84 %0,82 %  
Flickr, SounCloud10,42 %0,41 %  
Snap chat10,42 %0,41 %  
Whatsapp, Blackberry Messanger10,42 %0,41 %  
Twitter a LinkedIn mám, ale moc je nepoužívám. To stejné platí pro Snapchat. Ještě mám u nás nepoužívaný WeChat.10,42 %0,41 %  
WeChat 10,42 %0,41 %  

Graf

4. Na jakých sociálních sítích sledujete svoji banku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádné16670,04 %68,31 %  
Facebook6326,58 %25,93 %  
LinkedIn3012,66 %12,35 %  
Instagram93,8 %3,7 %  
Youtube20,84 %0,82 %  
Twitter10,42 %0,41 %  

Graf

5. Jakými kanály byste preferovali, aby Vám banka posílala informace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-mail17373 %71,19 %  
Internetové bankovnictví12151,05 %49,79 %  
Webové stránky banky3113,08 %12,76 %  
Sociální sítě2912,24 %11,93 %  
sms31,27 %1,23 %  
Push notifikace10,42 %0,41 %  
telefon, jestli to uz snad neni prilis prestarle10,42 %0,41 %  
Notifikace přes appku10,42 %0,41 %  
Dopis, fyzicky do obálky a poslat, nejlépe s hezkou známkou10,42 %0,41 %  
Appka10,42 %0,41 %  
Mobil10,42 %0,41 %  
žádným, když budu něco chtít najdu si to sám10,42 %0,41 %  
Nijak10,42 %0,41 %  
V mojí bance přímo pracuji, informace čerpám z interních newsletterů apod..10,42 %0,41 %  
stačí mi zprávy v mobilní aplikaci banky10,42 %0,41 %  
Nechci, aby mě banka kontaktovala10,42 %0,41 %  
Pracuji v bance10,42 %0,41 %  

Graf

6. Jak často by Vám banka měla zasílat email s informacemi, aby to na Vás nepůsobilo rušivě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za měsíc10544,3 %43,21 %  
Jednou za 14 dní4318,14 %17,7 %  
Nepřeji si, aby mi banka posílala emaily2711,39 %11,11 %  
Jednou týdně2410,13 %9,88 %  
Jednou za půl roku2410,13 %9,88 %  
Pouze ve chvíli, kdy banka uskutečnuje změnu, která se dotkne mého účtu a při nabídce, která by mi mohla přijít zajímavá.10,42 %0,41 %  
jednou za 1/4 roku10,42 %0,41 %  
záleží na druhu informace, reklamu - jednou za půl roku, zbytek - podle potřeby10,42 %0,41 %  
záleží na obsahu. Pokud to jsou důležité informace, pak klidně denně.. Pokud nabídky, pak tak 1x za půl roku10,42 %0,41 %  
Zalezi na typu informace10,42 %0,41 %  
Pokud to bude dulezity, rusivy to neni, jinak at se k tomu jako kazda jina firma k newsletteru - lidi se odhlasi, pokud je to bude otravovat 10,42 %0,41 %  
Hlavne pravidelne. Aby som sa nezlakol čo sa deje. Keď prídu nejaké infošky každých 14dni presne v ten istý den tak je to okay10,42 %0,41 %  
Klidně každý den, pointa je, že by musely být relevantní - záleží na obsahu10,42 %0,41 %  
Podle nutnosti - pouze zásadní informace.10,42 %0,41 %  
v případě nutnosti informovat o podstatných změnách10,42 %0,41 %  
Zalezi na typu a dulezitosti informace10,42 %0,41 %  
pouze v případě nutnosti10,42 %0,41 %  
pravidelně10,42 %0,41 %  
pouze při důležité změně10,42 %0,41 %  

Graf

7. Jak často by Vám banka měla zasílat zprávy / informace do Vašeho internetového bankovnictví, aby to na Vás nepůsobilo rušivě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za měsíc8636,29 %35,39 %  
Jednou za 14 dní5121,52 %20,99 %  
Jednou týdně3113,08 %12,76 %  
Jednou za půl roku2610,97 %10,7 %  
Nepřeji si, aby mi banka posílala zprávy do IB229,28 %9,05 %  
Několikrát za týden93,8 %3,7 %  
Denně31,27 %1,23 %  
jednou za 1/4 roku10,42 %0,41 %  
pokud je potřeba10,42 %0,41 %  
zase, reklamu - jednou za půl roku, zbytek - podle potřeby10,42 %0,41 %  
Je mi to jedno, stejne je nectu a nastesti o neposila oznameni (odstavky IB sly vzdy mimo me)10,42 %0,41 %  
Klidně každý den, pointa je, že by musely být relevantní - záleží na obsahu10,42 %0,41 %  
Podle nutnosti - pouze zásadní informace.10,42 %0,41 %  
v případě nutnosti informovat o podstatných změnách10,42 %0,41 %  
Zalezi na typu a dulezitosti informace10,42 %0,41 %  
v případě nutnosti10,42 %0,41 %  

Graf

8. Jak často by podle Vás měla banka publikovat nové příspěvky na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát za týden6627,85 %27,16 %  
Jednou týdně4820,25 %19,75 %  
Jednou denně4117,3 %16,87 %  
Sociální sítě nesleduji2912,24 %11,93 %  
Několikrát denně187,59 %7,41 %  
Jednou za měsíc93,8 %3,7 %  
Jednou za 14 dní62,53 %2,47 %  
je mi to jedno41,69 %1,65 %  
vůbec31,27 %1,23 %  
Z10,42 %0,41 %  
nikdy, k cemu je to dobre nevim10,42 %0,41 %  
Nevím, banku na sociálních sítích nesleduji.10,42 %0,41 %  
je mi to jedno, banku na sociálních sítích nevidím důvod sledovat.10,42 %0,41 %  
Nesledovala bych je, takže pro mě bezpředmětné10,42 %0,41 %  
Je mi to jedno. Nevím, proč sledovat banku na sociálních sítích.10,42 %0,41 %  
nevím, otázka čeho se mají týkat. Sleduju spořku, ale obsah je pro mě nezajímavý, takže žádné příspěvky nevidím.. Naposledy tak před rokem tam bylo něco o mincích nebo tak10,42 %0,41 %  
Socialni site bank nesleduji10,42 %0,41 %  
nedokáži posoudit10,42 %0,41 %  
Záleží, co na nich bude publikovat. Nikdy mě nenapadlo navštívit sociální sítě banky. V nedávné době jsem však začal u své banky investovat do podílových fondů. Kdyby tedy banka sdílela zajímavé články o investování, ekonomice apod, co by se týkalo přímo produktů, které nabízí, mohlo by to být pro mě zajímavé.10,42 %0,41 %  
sociální sítě banky mě nezajímají10,42 %0,41 %  
Nesleduji.10,42 %0,41 %  
Z otazky neviem posúdiť o ale príspevky ide. Ak sú to napríklad informace o produktoch tak aj jednou za mesic je vela. Ak sú to naprikad ekonomické správy, tak môže aj denne10,42 %0,41 %  

Graf

9. Na kterých zařízeních navštěvujete internetové bankovnictví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Notebook21691,14 %88,89 %  
Mobilní telefon14661,6 %60,08 %  
Tablet239,7 %9,47 %  
PC83,38 %3,29 %  
stolni pc 31,27 %1,23 %  
Asi by spis neměla publikovat příspěvky vůbec 10,42 %0,41 %  
a co PC? :D :D, ne nemám ho, ale jen se divim, ze se tahle moznost ani nebere v uvahu :D10,42 %0,41 %  
Stolní PC.10,42 %0,41 %  
stolní počítač10,42 %0,41 %  
normální stolní PC10,42 %0,41 %  
Internetové bankovnictví nemám10,42 %0,41 %  

Graf

10. Na kterých zařízeních navštěvujete sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mobilní telefon22394,09 %91,77 %  
Notebook21891,98 %89,71 %  
Tablet6929,11 %28,4 %  
Sociální sítě nesleduji72,95 %2,88 %  
PC52,11 %2,06 %  
stolni pc31,27 %1,23 %  
Stolní PC.10,42 %0,41 %  
Normální stolní PC10,42 %0,41 %  

Graf

11. Na kterých zařízeních čtete své emaily?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Notebook22695,36 %93 %  
Mobilní telefon21490,3 %88,07 %  
Tablet5824,47 %23,87 %  
PC83,38 %3,29 %  
stolni pc31,27 %1,23 %  
Stolní PC.10,42 %0,41 %  
Normální stolní PC10,42 %0,41 %  
Emaily nečtu10,42 %0,41 %  

Graf

12. Na kterých zařízeních navštěvujete webové stránky Vaší bank?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Notebook16770,46 %68,72 %  
Webové stránky banky nenavštěvuji6125,74 %25,1 %  
Mobilní telefon5623,63 %23,05 %  
Tablet187,59 %7,41 %  
PC72,95 %2,88 %  
nenavstevuji, krome intern. bankovnictvi10,42 %0,41 %  
Stolní PC.10,42 %0,41 %  
Norální stolní PC10,42 %0,41 %  
Stolní PC10,42 %0,41 %  

Graf

13. Jak často navštěvuje webové stránky Vaší banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vůbec7431,22 %30,45 %  
Jednou za půl roku6326,58 %25,93 %  
Jednou za měsíc5824,47 %23,87 %  
Jednou týdně156,33 %6,17 %  
Denně114,64 %4,53 %  
Několikrát týdně83,38 %3,29 %  
Jednou za 14 dní41,69 %1,65 %  
byla jsem tam asi 2x10,42 %0,41 %  
jen kdyz hledam info :)10,42 %0,41 %  
Jen, když potřebuji něco zjistit jako co je třeba moje sazba pro výběr z bankomatu v zahraničí. V praxi tedy je toto třeba 1-3x za rok.10,42 %0,41 %  
pokud neberu v potaz přihlašování do internetového bank. tak vůbec10,42 %0,41 %  

Graf

14. Ocenili byste, kdyby Vaše banka nabízela i další aplikace kromě mobilního bankovnictví (např. s finančním vzděláváním, se zprávami z finančního světa / trhu akcií)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 15, NEotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO12653,16 %51,85 %  
NE11146,84 %45,68 %  

Graf

15. Jaká tématika mobilní aplikace by Vás zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Finanční vzdělávání / kvízy9272,44 %37,86 %  
Aplikace pro sledování výdajů9070,87 %37,04 %  
Novinky z trhu akcií / dluhopisů7155,91 %29,22 %  
vývoj ekonomiky a aktuální info ze světa10,79 %0,41 %  
služba pro podnikatele - analýza platebních transakcí10,79 %0,41 %  
Jednoduché a levné investování10,79 %0,41 %  
novinky z trhu podílových fondů10,79 %0,41 %  
Ekonomické zpravodajastvo na urovni. Niečo ako kurzy.cz 10,79 %0,41 %  
Ekonomické zpravodajství10,79 %0,41 %  

Graf

16. Jaký by měl být podle Vás obsah sdělení bank na jejich stránkách na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zajímavosti z finančního světa15665,82 %64,2 %  
Upozornění na speciální kampaně15364,56 %62,96 %  
Vzdělávací články o financích14561,18 %59,67 %  
Informace o nových produktech12552,74 %51,44 %  
Nabídka pracovních míst11950,21 %48,97 %  
Soutěže11749,37 %48,15 %  
Informace o dalších aktivitách banky (např. charitativní akce)11648,95 %47,74 %  
Facebook nevyužívám156,33 %6,17 %  
Nesledujem fb banky10,42 %0,41 %  
Nevím, banku na sociálních sítích nesleduji.10,42 %0,41 %  
banky na soc. sítích nevidím důvod sledovat.10,42 %0,41 %  
banky na facebooku nesleduji10,42 %0,41 %  
Je mi to jedno. Nevím, proč sledovat banku na sociálních sítích.10,42 %0,41 %  
Nesleduji banku na fb10,42 %0,41 %  
žádné, nesleduji10,42 %0,41 %  

Graf

17. Jaký by měl být podle Vás obsah sdělení bank na LinkedIn?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nabídka pracovních míst16368,78 %67,08 %  
Vzdělávací články o financích9339,24 %38,27 %  
Zajímavosti z finančního světa7832,91 %32,1 %  
LinkedIn profil nemám6226,16 %25,51 %  
Informace o dalších aktivitách banky (např. charitativní akce)5221,94 %21,4 %  
Upozornění na speciální kampaně3514,77 %14,4 %  
Informace o nových produktech3012,66 %12,35 %  
Soutěže2510,55 %10,29 %  
Je mi to jedno. Nevím, proč sledovat banku na sociálních sítích.10,42 %0,41 %  
K LinkedIn, ľudia tam chodia kvôli praci, je to pracovní trh nie bulvarna nastenka10,42 %0,41 %  
nevyužívám10,42 %0,41 %  

Graf

18. Jaký by měl být podle Vás obsah sdělení bank na Youtube?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vzdělávací videa o financích13255,93 %54,32 %  
Videomanuály (např. sjednání úvěru online)11649,15 %47,74 %  
Informace o nových produktech7431,36 %30,45 %  
Zajímavosti z finančního světa7330,93 %30,04 %  
Upozornění na speciální kampaně6929,24 %28,4 %  
Informace o dalších aktivitách banky (např. charitativní akce)6226,27 %25,51 %  
Soutěže5623,73 %23,05 %  
Youtube nesleduji2611,02 %10,7 %  
Žádné20,85 %0,82 %  
zadny10,42 %0,41 %  
Nevím, banku na sociálních sítích nesleduji.10,42 %0,41 %  
Je mi to jedno. Nevím, proč sledovat banku na sociálních sítích.10,42 %0,41 %  
Nezajímá mě banka na youtube10,42 %0,41 %  
žádný, nesledovala bych10,42 %0,41 %  
nevyužívám10,42 %0,41 %  
žádný10,42 %0,41 %  

Graf

19. Pokud by Vaše banka vyhlásila na sociálních sítích soutěž o hodnotnou cenu (např. sdílení fotek, vytvoření videa,…), zúčastnili byste se jí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE14059,07 %57,61 %  
NEVÍM6929,11 %28,4 %  
ANO2811,81 %11,52 %  

Graf

20. Ocenili byste, kdyby Vám banka na mobil posílala slevové akce (oblečení, lékárna, kosmetika,…) podle toho, kde se zrovna nacházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO10243,04 %41,98 %  
NE9238,82 %37,86 %  
Rozhodně ne, vnímám to jako porušení soukromí4318,14 %17,7 %  

Graf

21. Pokud byste hledali informace na webových stránkách banky, využili byste možný chat a zeptali se tak přímo zaměstnanců banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 23, NEotázka č. 22, Nikdy se na webové stránky banky nekoukámotázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO17172,15 %70,37 %  
NE4719,83 %19,34 %  
Nikdy se na webové stránky banky nekoukám198,02 %7,82 %  

Graf

22. Proč byste chat na webové stránce nevyužili?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

BUde tam robot

Google

google

google

Hledám sám

Informace bych se primárně snažila na stránkách najít sama.

informace si najdu sám, ještě se mi nestalo, že by stránky byly tak složité, že bych nebyl schopný najít správné informace

Internetu až tolik nedůvěřuji, radši se dojdu zeptat osobně

Jelikož jsem sama zaměstnancem banky Týno, tak si info seženu sama!

Jeste jsem si na tento typ komunikace nezvykl a radeji napisi email

Jsem ajťák, radši si to vygooglím :)

komunikaci chci mít uloženou (email, chat na fb apod.) abych k tomu mohl v budoucnu referovat. chaty na webovkách po zavření okna nic neuloží.

Mám raději osobní/telefonický kontakt.

najdu sám

nemám potřebu

nepřijde mi těžké najít informace bez pomoci pracovníka na chatu

nevyužívám chaty, nemám důvěru

Nevyužívám služby bank, které mají natolik nepřehledné stránky a to záměrně s cílem zmást zákazníka. Proto chat nepotřebuji a vše si zvládnu najít sám.

Nikdy to nevyužívám, beru to jako spam, nástroj na přemlouvání, abych si něco koupil

Osobní kontakt

pracuji v bance

pracuji v bance

preferuji off-line komunikaci

preferuji offline

Preferuji osobní komunikaci, když se jedná o finance.

preferuji telefonní komunikaci

Preferuji volání

Pres google se vyhledava lepe

Protoze bych zavolal

Protože tam bude robot

Rad si poradim sam

raději bych využila infolinku

Radeji pouziji vyhledavani

Raději si informace zjišťuji sama.

raději telfonuji

Raději zavolám

Správně navržené webové stránky by měly obsahovat odpovědi na důležité dotazy, aniž bych musel oslovit banku (například přes chat). U chatu také moc nevěřím, že by mi bylo odpovězeno v době, kdy potřebuji. To bych radši v krajním případě zavolal na zákaznickou linku, či bankéři z mé pobočky.

stud

styděla bych se

trvá to dlouho, než mi odpoví

Umím si informace najít sama

V bance dělám, takže vím, kolik adminu je už teď všude okolo.

Vetsinou nepotrebuji radu

Výhoda webové stránky je rychlost, se kterou dostávám informace. Osobní komunikace je pomalejší, jelikož člověk nemůže operovat s informací stejně rychle jako stroj. Chat tedy nemá smysl, pokud budu chtít s někým mluvit, do banky zavolám.

zdlouhavé

Zjistím to raději sama

23. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12452,32 %51,03 %  
Muž11347,68 %46,5 %  

Graf

24. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 2516670,04 %68,31 %  
26 - 306125,74 %25,1 %  
31 a více104,22 %4,12 %  

Graf

25. Dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19381,43 %79,42 %  
3916,46 %16,05 %  
Vyučen s maturitou52,11 %2,06 %  

Graf

26. Status

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pracující9339,24 %38,27 %  
Pracující student6527,43 %26,75 %  
Student6326,58 %25,93 %  
Podnikatel93,8 %3,7 %  
mateřská20,84 %0,82 %  
Nezaměsnaný20,84 %0,82 %  
Pracující+podnikatel10,42 %0,41 %  
Důchodce10,42 %0,41 %  
nepracuji, invalidní důchodce10,42 %0,41 %  

Graf

27. Váš příjem (měsíční hrubý)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 000 - 24 9998134,18 %33,33 %  
25 000 - 39 9997732,49 %31,69 %  
do 9 999 Kč4418,57 %18,11 %  
55 000 a více208,44 %8,23 %  
40 000 - 54 999156,33 %6,17 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jaké sociální sítě a stránky aktivně využíváte?

  • odpověď LinkedIn:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIn na otázku 4. Na jakých sociálních sítích sledujete svoji banku?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informace o dalších aktivitách banky (např. charitativní akce) na otázku 17. Jaký by měl být podle Vás obsah sdělení bank na LinkedIn?

5. Jakými kanály byste preferovali, aby Vám banka posílala informace?

  • odpověď Internetové bankovnictví:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Webové stránky banky na otázku 5. Jakými kanály byste preferovali, aby Vám banka posílala informace?

9. Na kterých zařízeních navštěvujete internetové bankovnictví?

  • odpověď Mobilní telefon:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tablet na otázku 9. Na kterých zařízeních navštěvujete internetové bankovnictví?

10. Na kterých zařízeních navštěvujete sociální sítě?

  • odpověď Tablet:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tablet na otázku 9. Na kterých zařízeních navštěvujete internetové bankovnictví?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tablet na otázku 12. Na kterých zařízeních navštěvujete webové stránky Vaší bank?
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tablet na otázku 11. Na kterých zařízeních čtete své emaily?

11. Na kterých zařízeních čtete své emaily?

  • odpověď Tablet:
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tablet na otázku 9. Na kterých zařízeních navštěvujete internetové bankovnictví?
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tablet na otázku 12. Na kterých zařízeních navštěvujete webové stránky Vaší bank?

14. Ocenili byste, kdyby Vaše banka nabízela i další aplikace kromě mobilního bankovnictví (např. s finančním vzděláváním, se zprávami z finančního světa / trhu akcií)?

  • odpověď ANO:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Aplikace pro sledování výdajů na otázku 15. Jaká tématika mobilní aplikace by Vás zaujala?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Novinky z trhu akcií / dluhopisů na otázku 15. Jaká tématika mobilní aplikace by Vás zaujala?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Finanční vzdělávání / kvízy na otázku 15. Jaká tématika mobilní aplikace by Vás zaujala?

16. Jaký by měl být podle Vás obsah sdělení bank na jejich stránkách na Facebooku?

  • odpověď Informace o nových produktech:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informace o nových produktech na otázku 17. Jaký by měl být podle Vás obsah sdělení bank na LinkedIn?
  • odpověď Vzdělávací články o financích:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Soutěže na otázku 17. Jaký by měl být podle Vás obsah sdělení bank na LinkedIn?

19. Pokud by Vaše banka vyhlásila na sociálních sítích soutěž o hodnotnou cenu (např. sdílení fotek, vytvoření videa,…), zúčastnili byste se jí?

  • odpověď NE:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádné na otázku 3. Jaké sociální sítě a stránky aktivně využíváte?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nepřeji si, aby mi banka posílala emaily na otázku 6. Jak často by Vám banka měla zasílat email s informacemi, aby to na Vás nepůsobilo rušivě?

23. Pohlaví

  • odpověď Muž:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Denně na otázku 13. Jak často navštěvuje webové stránky Vaší banky?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 55 000 a více na otázku 27. Váš příjem (měsíční hrubý)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste klientem některé z bank na českém trhu?

2. Jak často navštěvujete internetové bankovnictví (IB) Vaší banky?

3. Jaké sociální sítě a stránky aktivně využíváte?

4. Na jakých sociálních sítích sledujete svoji banku?

5. Jakými kanály byste preferovali, aby Vám banka posílala informace?

6. Jak často by Vám banka měla zasílat email s informacemi, aby to na Vás nepůsobilo rušivě?

7. Jak často by Vám banka měla zasílat zprávy / informace do Vašeho internetového bankovnictví, aby to na Vás nepůsobilo rušivě?

8. Jak často by podle Vás měla banka publikovat nové příspěvky na sociálních sítích?

9. Na kterých zařízeních navštěvujete internetové bankovnictví?

10. Na kterých zařízeních navštěvujete sociální sítě?

11. Na kterých zařízeních čtete své emaily?

12. Na kterých zařízeních navštěvujete webové stránky Vaší bank?

13. Jak často navštěvuje webové stránky Vaší banky?

14. Ocenili byste, kdyby Vaše banka nabízela i další aplikace kromě mobilního bankovnictví (např. s finančním vzděláváním, se zprávami z finančního světa / trhu akcií)?

15. Jaká tématika mobilní aplikace by Vás zaujala?

16. Jaký by měl být podle Vás obsah sdělení bank na jejich stránkách na Facebooku?

17. Jaký by měl být podle Vás obsah sdělení bank na LinkedIn?

18. Jaký by měl být podle Vás obsah sdělení bank na Youtube?

19. Pokud by Vaše banka vyhlásila na sociálních sítích soutěž o hodnotnou cenu (např. sdílení fotek, vytvoření videa,…), zúčastnili byste se jí?

20. Ocenili byste, kdyby Vám banka na mobil posílala slevové akce (oblečení, lékárna, kosmetika,…) podle toho, kde se zrovna nacházíte?

21. Pokud byste hledali informace na webových stránkách banky, využili byste možný chat a zeptali se tak přímo zaměstnanců banky?

23. Pohlaví

24. Váš věk

25. Dosažené vzdělání

26. Status

27. Váš příjem (měsíční hrubý)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste klientem některé z bank na českém trhu?

2. Jak často navštěvujete internetové bankovnictví (IB) Vaší banky?

3. Jaké sociální sítě a stránky aktivně využíváte?

4. Na jakých sociálních sítích sledujete svoji banku?

5. Jakými kanály byste preferovali, aby Vám banka posílala informace?

6. Jak často by Vám banka měla zasílat email s informacemi, aby to na Vás nepůsobilo rušivě?

7. Jak často by Vám banka měla zasílat zprávy / informace do Vašeho internetového bankovnictví, aby to na Vás nepůsobilo rušivě?

8. Jak často by podle Vás měla banka publikovat nové příspěvky na sociálních sítích?

9. Na kterých zařízeních navštěvujete internetové bankovnictví?

10. Na kterých zařízeních navštěvujete sociální sítě?

11. Na kterých zařízeních čtete své emaily?

12. Na kterých zařízeních navštěvujete webové stránky Vaší bank?

13. Jak často navštěvuje webové stránky Vaší banky?

14. Ocenili byste, kdyby Vaše banka nabízela i další aplikace kromě mobilního bankovnictví (např. s finančním vzděláváním, se zprávami z finančního světa / trhu akcií)?

15. Jaká tématika mobilní aplikace by Vás zaujala?

16. Jaký by měl být podle Vás obsah sdělení bank na jejich stránkách na Facebooku?

17. Jaký by měl být podle Vás obsah sdělení bank na LinkedIn?

18. Jaký by měl být podle Vás obsah sdělení bank na Youtube?

19. Pokud by Vaše banka vyhlásila na sociálních sítích soutěž o hodnotnou cenu (např. sdílení fotek, vytvoření videa,…), zúčastnili byste se jí?

20. Ocenili byste, kdyby Vám banka na mobil posílala slevové akce (oblečení, lékárna, kosmetika,…) podle toho, kde se zrovna nacházíte?

21. Pokud byste hledali informace na webových stránkách banky, využili byste možný chat a zeptali se tak přímo zaměstnanců banky?

23. Pohlaví

24. Váš věk

25. Dosažené vzdělání

26. Status

27. Váš příjem (měsíční hrubý)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vojtěchová, K.Digitální komunikace bank (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://digitalni-komunikace-bank.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.