Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Diplomka - komunikace s veřejnou správou
Diplomka - komunikace s veřejnou správou
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Anna Nováková |
---|---|
Šetření: | 01. 02. 2010 - 01. 03. 2010 |
Počet respondentů: | 31 |
Počet otázek (max/průměr): | 25 / 14.19 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 25 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:46 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Anna Nováková a píši diplomovou práci na téma komunikace s úřady veřejné správy. Součástí je i výzkum mezi obyvateli a jejich vztah především k elektronické komunikaci s úřady. Byla bych vám velice vděčná, kdybyste si našli chvilku a vyplnili následující dotazník. Svými názory můžete přispět ke zkvalitnění výše zmíněné komunikace s úřady.
Dotazník vám zabere max. 5 minut.
Odpovědi respondentů
1. S Českou /Pražskou správou sociálního zabezpečení komunikujete:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vůbec ne | 15 | 50 % | 48,39 % |
poštou | 7 | 23,33 % | 22,58 % |
e-mailem | 6 | 20 % | 19,35 % |
osobně | 6 | 20 % | 19,35 % |
telefonicky | 5 | 16,67 % | 16,13 % |
e-podatelna | 1 | 3,33 % | 3,23 % |
2. Pokud používáte el. komunikaci, jak často s tímto úřadem komunikujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než 1x ročně | 13 | 68,42 % | 41,94 % |
1x ročně | 2 | 10,53 % | 6,45 % |
1x za 6 měsíců | 2 | 10,53 % | 6,45 % |
1x týdně | 1 | 5,26 % | 3,23 % |
1x měsíčně | 1 | 5,26 % | 3,23 % |
3. Jak hodnotíte el. komunikaci s tímto úřadem?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedostatečný | 6 | 35,29 % | 19,35 % |
dobrý | 5 | 29,41 % | 16,13 % |
výborný | 3 | 17,65 % | 9,68 % |
dostatečný | 2 | 11,76 % | 6,45 % |
chvalitebný | 1 | 5,88 % | 3,23 % |
4. Pokud nekomunikujete elektronickou cestou popř. vůbec nekomunikujete s tímto úřadem, uveďte prosím důvod.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
jsem státní zaměstnanec - zatím
Jsem taktéž student a neměl jsem potřebu s OSSZ komunikovat.
naposledy jsem jim psala prostřednictvím České pošty doporučeně, abych měla doklad, že jsem jim psala
Nemám potřebu komunikovat s tímto úřadem.
nemám s nimi co řešit
neměl jsem důvod
není proč
není to možné
studuji, nepotřebuji komunikovat s ČSSZ
Vše vyřuzuji osobně - danou věc vyřídím během jednoho den a když nevím co mám vyplnit nebo nerozumím jak mám co vyplnit, zeptám se rovnou a nemusím čekat na odpověd
zatím jsem s nimi nepotřebovala osobně nic řešit
zatím to nepotřebuji
Žádost o zaslání informačního listu zasílají jen poštou.
5. Co si myslíte, že by se dalo zlepšit nebo co se vám naopak líbí na komuinikaci s tímto úřadem?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
dlouhá doba na odpověď
nemám ponětí
Občas jsou úředníci nepříjemní a myslí si, že když vědí oni, co se má v daných situacích dělat, musí to vědět každý a tak nejsou moc ochodní něco vysvětlovat. Ale v poslední době jsem narazila spíše na dobře naladěné úřednice.
Provázanost poboček.
všude je přeúředníkováno
Vždy jsem ke komunikaci používala telefon, ale bylo velmi složité na jejich www stránkách najít telefonní číslo. Když už jsem nějaké našla, bylo obsazeno nebo mě stějně museli přepojit. Informační linka slouží pouze pro vyřizování důchodů, pro jiné služby (mateřská) žádná informační linka neexistuje, škoda.
zjednodušení administrativní zátěže
Zlepšit výši znalosti úředníků problematiky o kterou se starají a torsku více ochoty řešit situace, na které nemají "tabulky jak je řešit".
6. S (okresním,...) soudem komunikujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vůbec ne | 24 | 82,76 % | 77,42 % |
poštou | 3 | 10,34 % | 9,68 % |
datová schránka | 1 | 3,45 % | 3,23 % |
osobně | 1 | 3,45 % | 3,23 % |
telefonicky | 1 | 3,45 % | 3,23 % |
nic | 1 | 3,45 % | 3,23 % |
7. Pokud používáte el. komunikaci, jak často s tímto úřadem komunikujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než 1x ročně | 8 | 100 % | 25,81 % |
8. Jak hodnotíte el. komunikaci s tímto úřadem?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedostatečný | 4 | 66,67 % | 12,9 % |
dostatečný | 1 | 16,67 % | 3,23 % |
dobrý | 1 | 16,67 % | 3,23 % |
9. Pokud nekomunikujete elektronickou cestou popř. vůbec nekomunikujete s tímto úřadem, uveďte prosím důvod.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Nebyl důvod ke komunikaci.
Nemám důvod ke komunikaci
nemám naštěstí důvod
Nemám potřebu komunikovat s tímto úřadem.
neměl jsem důvod
není důvod
není důvod ke komunikaci
není proč
nevěřím v nezávislost soudů
Se soudy nekomunikuju. Nikdy po mě nic nechtěly a já po nich taky ne.
stejný důvod jako se Správou sociálního zabezpečení - zatím jsem s nimi nepotřebovala osobně nic řešit
studuji, nemám zatím potřebu komunikovat s jakýmkoli soudem
Šak sa nesúdím
Zatím jsem soud nepotřebovala a on nepotřeboval mě.
zatím nebyl důvod
10. Co si myslíte, že by se dalo zlepšit nebo co se vám naopak líbí na komuinikaci s tímto úřadem?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
nevím
responční čas je příliš dlouhý
viz odpověď č. 9
11. S Policií ČR komunikujete:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vůbec ne | 16 | 57,14 % | 51,61 % |
osobně | 12 | 42,86 % | 38,71 % |
telefonicky | 6 | 21,43 % | 19,35 % |
poštou | 5 | 17,86 % | 16,13 % |
e-mailem | 1 | 3,57 % | 3,23 % |
e-podatelna | 1 | 3,57 % | 3,23 % |
12. Pokud používáte el. komunikaci, jak často s tímto úřadem komunikujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než 1x ročně | 5 | 55,56 % | 16,13 % |
denně | 1 | 11,11 % | 3,23 % |
1x za 6 měsíců | 1 | 11,11 % | 3,23 % |
1x ročně | 1 | 11,11 % | 3,23 % |
1x týdně | 1 | 11,11 % | 3,23 % |
13. Jak hodnotíte el. komunikaci s tímto úřadem?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 3 | 30 % | 9,68 % |
dobrý | 2 | 20 % | 6,45 % |
nedostatečný | 2 | 20 % | 6,45 % |
dostatečný | 2 | 20 % | 6,45 % |
výborný | 1 | 10 % | 3,23 % |
14. Pokud nekomunikujete elektronickou cestou popř. vůbec nekomunikujete s tímto úřadem, uveďte prosím důvod.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
lepší je osobní jednání
Mám tam známé, proto komunikuji osobně. Jednou jsem jim psal dopis (stížnost na postup PČR) a ten mi pro neodůvodněnost zamítli.
nemám důvod
Nemám důvod ke komunikaci a kdyby byl, vyřídila bych to osobně
neměl jsem důvod
není důvod
Není důvod
není to možné
opět ten samý důvod - zatím jsem s nimi nepotřebovala osobně nic řešit
Policii ČR většinou potřebuji akutně, tedy volím telefon, případně osobní návštěvu. Záleží na situaci.
zatím nebyl důvod
15. Co si myslíte, že by se dalo zlepšit nebo co se vám naopak líbí na komuinikaci s tímto úřadem?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
líbí se mi jejich nová strategie "poznej svého policistu"
nevím
Poslední dobou mám pocit, že se policisté v běžné komunikaci profesionalizuj, mám z toho radost. Možná je to ale jenom pocit způsobený změnou image (nový design aut, služeben a nové uniformy).
přístup policejních zaměstnanců a větší otevřenost občanům
Snížit aroganci, zvýšit ochotu "pomáhat".
16. S Městským /Obecním úřadem komunikujete:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
osobně | 20 | 68,97 % | 64,52 % |
telefonicky | 8 | 27,59 % | 25,81 % |
e-mailem | 7 | 24,14 % | 22,58 % |
poštou | 5 | 17,24 % | 16,13 % |
vůbec ne | 4 | 13,79 % | 12,9 % |
e-podatelna | 1 | 3,45 % | 3,23 % |
17. Pokud používáte el. komunikaci, jak často s tímto úřadem komunikujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než 1x ročně | 7 | 43,75 % | 22,58 % |
1x za 6 měsíců | 4 | 25 % | 12,9 % |
1x ročně | 2 | 12,5 % | 6,45 % |
1x měsíčně | 2 | 12,5 % | 6,45 % |
denně | 1 | 6,25 % | 3,23 % |
18. Jak hodnotíte el. komunikaci s tímto úřadem?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 8 | 50 % | 25,81 % |
chvalitebný | 4 | 25 % | 12,9 % |
nedostatečný | 2 | 12,5 % | 6,45 % |
výborný | 2 | 12,5 % | 6,45 % |
19. Pokud nekomunikujete elektronickou cestou popř. vůbec nekomunikujete s tímto úřadem, uveďte prosím důvod.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
dlouhá prodleva odpovědí, osobně je to rychlejší
je to neosobní a málo konstruktivní
Když něco potřebuji, zastavím se tam osobně.
nelze
Nemám důvod ke komunikaci a pokud by byl, vyřídila bych to osobně nebo po telefonu
není proč, většína věcí na vyřízení je formou osobního kontaktu
nevím co mají v rámci tohoto způsobu komunikace zařízeno
osobně to bylo nejjistější, nejpřesnější a nejrychlejší
Při elektronické komunikaci jsem se často setkala s negativním přístupem. Proto potřebuji-li skutečně něco spíše kladně vyřídit a je to v moci daného úřadu, volím raději osobní kontakt na základě telefonicky sjednané schůzky.
20. Co si myslíte, že by se dalo zlepšit nebo co se vám naopak líbí na komuinikaci s tímto úřadem?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
náš úřad je malý a všichni se tam znají, rádi vám poradí
Možná by prospělo, kdyby dané funkce vykonávali lidé s odpovídajícím vzděláním, což se často bohužel neděje, zejména v menších městech.
nevím
Rozšířit uř. hodiny
21. Váš věk je v rozmezí:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 - 30 let | 17 | 54,84 % | 54,84 % |
31 - 40 let | 9 | 29,03 % | 29,03 % |
41 - 50 let | 3 | 9,68 % | 9,68 % |
do 20 let | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
22. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 19 | 61,29 % | 61,29 % |
muž | 12 | 38,71 % | 38,71 % |
23. Vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 15 | 48,39 % | 48,39 % |
středoškolské | 11 | 35,48 % | 35,48 % |
vyšší odborné | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
vyučen | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
základní | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
24. Vaše bydliště je v:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 10 | 32,26 % | 32,26 % |
obec / město do 5 000 obyvatel | 8 | 25,81 % | 25,81 % |
město do 15 000 obyvatel | 4 | 12,9 % | 12,9 % |
město nad 100 000 obyvatel | 4 | 12,9 % | 12,9 % |
město do 100 000 obyvatel | 4 | 12,9 % | 12,9 % |
město do 50 000 obyvatel | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
25. Elektronický podpis mám zřízen?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 25 | 80,65 % | 80,65 % |
ano | 6 | 19,35 % | 19,35 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.