Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Mobilní služby a jejich využívání
Mobilní služby a jejich využívání
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tomáš Ovčačík |
---|---|
Šetření: | 21. 04. 2009 - 28. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 97 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 18.76 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 31 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:19 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dostal se Vám do rukou dotazník, jehož cílem je zjistit míru využívání služeb poskytovaných mobilními operátory v České republice. Jedná se o součást diplomové práce, která byla zadána studentovi Fakulty aplikované informatiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, nejedná se tedy o průzkum, který by byl určen potřebám mobilních operátorů. Prosím o pozastavení se nad ním na pár chvil a jeho pečlivé vyplnění, nezabere Vám to více jak 10 minut. Tento dotazník je zcela anonymní.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
muž | 66 | 67,35 % | 68,04 % |
žena | 32 | 32,65 % | 32,99 % |
2. Do které věkové skupiny patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-30 let | 57 | 58,16 % | 58,76 % |
16-20 let | 23 | 23,47 % | 23,71 % |
31-40 let | 10 | 10,2 % | 10,31 % |
41-50 let | 5 | 5,1 % | 5,15 % |
51-65 let | 2 | 2,04 % | 2,06 % |
11-15 let | 1 | 1,02 % | 1,03 % |
3. Jaká je Vaše pracovní pozice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 59 | 60,2 % | 60,82 % |
Administrativní pracovník | 13 | 13,27 % | 13,4 % |
Dělník, řemeslník | 6 | 6,12 % | 6,19 % |
Státní zaměstnanec | 3 | 3,06 % | 3,09 % |
OSVČ | 3 | 3,06 % | 3,09 % |
programator | 2 | 2,04 % | 2,06 % |
Manažerská pozice | 2 | 2,04 % | 2,06 % |
Nezaměstnaný | 2 | 2,04 % | 2,06 % |
pracující důchodce | 1 | 1,02 % | 1,03 % |
strojvedoucí ČD CARGO | 1 | 1,02 % | 1,03 % |
pedagog | 1 | 1,02 % | 1,03 % |
prodavač | 1 | 1,02 % | 1,03 % |
mateřská dovolená | 1 | 1,02 % | 1,03 % |
student + podnikání | 1 | 1,02 % | 1,03 % |
mistr výroby | 1 | 1,02 % | 1,03 % |
Stavební rozpočtář | 1 | 1,02 % | 1,03 % |
4. Kolik mobilních operátorů využíváte při využívání mobilních služeb na území ČR?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 66 | 67,35 % | 68,04 % |
2 | 22 | 22,45 % | 22,68 % |
3 a více | 10 | 10,2 % | 10,31 % |
5. Kterého mobilního operátora na území ČR využíváte nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vodafone | 36 | 36,73 % | 37,11 % |
T-Mobile | 31 | 31,63 % | 31,96 % |
Telefónica O2 | 30 | 30,61 % | 30,93 % |
U:fon | 1 | 1,02 % | 1,03 % |
6. Služeb mobilního operátora využívám prostřednictvím:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Tarifního programu | 73 | 74,49 % | 75,26 % |
Předplacené karty | 25 | 25,51 % | 25,77 % |
7. V jakém rozmezí se pohybuje částka, kterou běžně utratíte během 1 měsíce za mobilní služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
100 - 500 Kč | 49 | 50 % | 50,52 % |
Méně než 100 Kč | 17 | 17,35 % | 17,53 % |
501 - 1000 Kč | 16 | 16,33 % | 16,49 % |
1001 - 2000 Kč | 15 | 15,31 % | 15,46 % |
2001 - 5000 Kč | 1 | 1,02 % | 1,03 % |
8. Prosím ohodnoťte četnost využití jednotlivých mobilních služeb.(1=nejvyužívanější, 5=nevyužívám)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Hlasová schránka (zmeškané hovory) | 4.816 | 0.497 |
Telefonní hovory | 1.673 | 0.853 |
Konferenční hovory | 4.755 | 0.348 |
Videohovory | 4.908 | 0.206 |
SMS | 1.582 | 0.815 |
MMS | 3.816 | 1.17 |
Připojení k internetu (přístup k e-mailu) | 3.071 | 2.842 |
WAP | 3.949 | 1.64 |
Fax | 4.939 | 0.2 |
Lokalizační služby operátora (nejbližsí bankomat, počasí, jízdní řád...) | 4.194 | 1.381 |
GSM banking | 4.541 | 1.044 |
PTT - Push To Talk (O2 Přepínám) | 4.908 | 0.328 |
9. Prosím doplňte zde neuvedené služby, které také využíváte:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Internet-surfování
Kvído
O2 Navigace, O2 BlackBerry
OKRADANI CURAKAMA Z O2
Roaming
Uvítací melodie
10. Využíváte doplňkové balíčky k službám operátora? (Např. víkendové SMS, víkendové hovory zdarma apod. za pevný měsíční poplatek)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 67 | 68,37 % | 69,07 % |
ano | 31 | 31,63 % | 31,96 % |
11. V případě, že ano uveďte prosím, které to jsou:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
100 SMS měsičně u T-Mobile (nevím teď jak se to jmenuje)
Balíček extra nabito
Balíček Vodafone extra akce, program Rodina
girls talk
girlstalk
internet v mobilu VPN
Internet v mobilu
Internet v mobilu - 40kč týdně
Internet v mobilu, víkendové volání zdarma
Kamarádi, O2 domů
nej číslo,kde za poplatek můžu volat a psát sms "zdarma" na jedno číslo,dříve 100sms navíc
nej nonstop
Program kamarádi.
SMS Grátis, Internet v mobilu...
Surf+
Surf+
tarif rodina
Twist Surf +
U T-Mobile je to k paušálu SMS 100 +
Víkend Nonstop
víkendové hovory
Víkendové hovory se slevou
volani na nejake cisla zdarma
Volné SMS za pevný měsíční poplatek.
zvýhodněné volání;
12. Jakou technologii používáte pro přístup na internet z mobilního telefonu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
GPRS | 39 | 39,8 % | 40,21 % |
EDGE | 33 | 33,67 % | 34,02 % |
Nevím | 22 | 22,45 % | 22,68 % |
UMTS | 2 | 2,04 % | 2,06 % |
Vytáčené spojení (CSD, HSCSD) | 1 | 1,02 % | 1,03 % |
CDMA2000 | 1 | 1,02 % | 1,03 % |
13. V případě, že nevíte nebo si nejste jisti uveďte typ Vašeho mobilního telefonu
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
GPRS+EDGE tzv. 4G
My Phone 6690 + Nokia 1600
nokia
NOKIA
NOKIA
Nokia 5310
nokia 5310 expressmusic
Nokia 6111
Nokia 6210
Nokia 6230
Nokia 6230i
Nokia 6300
nokia 6630
Nokia N70
Nokia N73
Nokia N73
Nokia N73
Nokia N95 8Gb
Nokie 6230i
Palm Treo
SE G502
SE W810i
SE W910
Sony Ericsson Xperia X1
wi-fi;
14. Používáte připojení k internetu prostřednictvím technologie CDMA (tarif O2 Internet Mobil, tarif U:fon Fofr Internet)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 91 | 92,86 % | 93,81 % |
ano | 7 | 7,14 % | 7,22 % |
15. Rozhodující pro využívání mobilní služby je pro Vás:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Cena | 71 | 72,45 % | 73,2 % |
Kvalita | 26 | 26,53 % | 26,8 % |
Reklama | 1 | 1,02 % | 1,03 % |
16. Využili jste nebo využili byste někdy rychlého přístupu na internet, videohovory popřípadě jiné služby sítí třetí generace (UMTS, CDMA2000)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 54 | 55,1 % | 55,67 % |
ne | 44 | 44,9 % | 45,36 % |
17. Jakou službu u svého mobilního operátora postrádáte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
3G
3G
aktuální možnosti nabídek akcí a slev
Čerpání nespotřebovaného paušálu v následujícím účtovacím období přednostně před novým paušálem.
Dobíjení kreditu přes internet.
hloupá otázka - volání zadara? :-) ovčo ovčo :-)
Jednoduché blokování určitých telefoních čísel ( příjem sms mms, volání)
ještě výhodnější ceny za volání a sms
kde se nacházím
Klasickou síť UMTS s HSDPA a HSUPA
Kvalitní přístup na Internet za rozumnou cenu, ale především s rozumně nastavenými podmínkami (FUP)
lepší pokrytí 3G
levnější internet s jasnými tarifními podmínkami
Levnější komunikaci
levnější přístup k internetu v mobilu
Levnější roaming a SMS, cenově dostupné paušální připojení k internetu (od dubna u O2 změna, cena 150 Kč)
location based services
mám ještě vodafone kvůli plnohodnotnému internetu,ráda bych přestoupila tam,protože u t-mobile je příliš drahý.a tam postrádám volání na jinéou síť"zdarma",jako má teď t-mobile ty nové tarify..
mam vsechno
MMS, registr zmeškaných hovorů
momentálně žádnou
můj mobilní operátor nabízí vše co potřebuji
nabízené služby mi vyhovují
navigační služby
Nekonečné převádění kreditu.
Neomezené volání do jiné sítě.
neomezeny prevod minut
nepostrádám
nepostrádám nic
nevím
Nevím
nevím
nevím
Nevím o ničem
nevím, asi nic.
Nevím.
nic
Nic
nic mě nenapadá
nic mi nechybi
nil
O2 - Samoobslužný portál
O2 - u Go neomezené sms a volání na jedno číslo, nemožnost Volejte domů na 3 čísla za 59 kč či Dlouhý víkend.
Online kontrola stavu provolanych volnych minut a odeslanych SMS v ramci pausalu.
Operátor nabízí všechny služby, které potřebuji
opravdu rychlý mobilní internet
Pokrytí EDGE, 3G
Pokrytí UMTS, neomezené volání do vlastní sítě za měsíční poplatek u předplacenky.
prevod libovolneho kreditu u predplacenych karet z jedne na druhou /ruzna cisla
prý navigaci (říká Mara:))
Přesměrování SMS
Přístup k internetu v ceně paušálu
Rchlý mobilní internet s větším pokrytím
Rozhodně u T-Mobile postrádám 3G a datové služby bez jakýchkoliv omezení.
signál i v metru:-)
službu nakopni si svýho komerčního operátora do pr...
Tarif s výhodným internetem do mobilu
to co potřebuji, tak nabízí.
Trhni si krkem
UMTS
UMTS
UMTS
UMTS a různé její varianty a nádstavby
v současné době žádnou
Vice tarifu,rychlejsi ale hlavne levnejsi mobilni pripojeni k internetu. S takovym FUPem a cenou se to vubec nevyplati.
Videohovory
Vieohovory po celém území
volání do všech sítí za stejnou cenu
volné SMS jako u Vodafonu (přes Vodafone Live)
vše ok :-)
Zadnou
zadnou
zatím žádnou
zrusení fup, dostupnější 3G
žádné služby nepotřebuji
žádnou
žádnou
žádnou
žádnou
žadnou
žádnou
žádnou
žádnou
žádnou
Žádnou
žádnou
Žádnou
žádnou
žádnou
ŽÁDNOU
žádnou
žádnou
žádnou, stačí mi telefonovat a mít přístup k internetu
žádnou,mobilním telefonem jen volám apíši SMS
18. Které z následujících služeb byste v budoucnosti zřejmě využili?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Navigační služby | 59 | 60,2 % | 60,82 % |
Širokopásmové bezdrátové připojení | 58 | 59,18 % | 59,79 % |
Systém pro objednávání pacientů u lékařů popř. jiný objednávkový systém | 43 | 43,88 % | 44,33 % |
Systém plateb v reálném čase (služby podobné PayPal, PaySec apod.) | 39 | 39,8 % | 40,21 % |
19. Ve které oblasti služeb (doplňujících balíčcích) svého mobilního operátora byste uvítali změnu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Datové přenosy | 32 | 32,65 % | 32,99 % |
SMS a MMS | 24 | 24,49 % | 24,74 % |
Roaming | 19 | 19,39 % | 19,59 % |
Hovory (Videohovory) | 16 | 16,33 % | 16,49 % |
Doplňkové služby | 7 | 7,14 % | 7,22 % |
20. Čeho by se tato změna měla týkat?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
žádnou změnu by ch nedělal
-
-
-
-
:-)
...
...
aby u levnějších datových tarifů nebylo zpoplatněno všechno ostatní kromě prohlížení stránek (a emailu)
cen
cena
cena
cena
Cena
Cena MMS
cena- škoda, že se nedozvím jak to dopadlo. 16-ctka je hodně dobrá i pro operátory, hodně štěstí,ahoj.
cena, kvalita
ceny
ceny
ceny
ceny
CENY
Ceny
Ceny
ceny :-D
Ceny na urovni civilizovaného světa.
Ceny,FUPu,rychlosti.
Častější nabízení výhodných balíčků (50sms za 25 kč za měsíc apod)
Dnes už se hodně cestuje a je to současí života, ale ty ceny za volání jsou šílené.
FUP limitu
já bych změnu potřebuji s operátorem jsem plně spokojena
jednoznačně ceny
kvalitnější a rychlejší připojení k internetu
Levná data do 100 kč za měsíc.
levnější
levnější
Levnější hovory
levnější internet s jasnými tarifními podmínkami
levnější mms
Levnější roaming a SMS
levnější volání a sms ze zahraničí... stávající ceny je sprostá zlodějina.
menší cena
mohly by být rychlejší
navýšení přenosové rychlosti
Navýšení rychlosti
neomezene sms a mms do vsech siti
nižší cena
nižši ceny
Nižší sazby
O2 - průhlednější služby (méně je někdy více)
přesně nevím
při psaní používání T9 za stejné peníze jako běžná sms
Rapidne nizsi cena MMS u Vodafonu
rapidní zlevnění, vždyť jde o blbých 160bytu!
Rozšíření 3G a nastavení datových tarifů bez nějakých omezení bez FUP, případně s nějakým rozumným
rozšíření nabídky
Rozšíření pokrytí
rychlost cena
slev
sleva!!!
Slevit roamingová data.
Slevy
Sms do všech sítí, a ne jen do jedné sítě. Od té doby co jsou kreditní tarify, tak OP zapomínají na všechny sítě.
sms zdarma o víkendu do stejné sítě, např. jako vánoční dárek nebo dárek za věrnost (už to tu bylo předloni a moc mě to nadchlo)
sníření ceny, zvýšení FUP limitu
Snizeni cen.
snížení cen
snížení cen
Snížení cen hovorů mimo síť vlastního operátora.
snížení ceny
Snížení ceny.
Srovnání cen Roamingu s jinými zeměmi
Srovnání cenové úrovně v ČR a zahraničí.
tarifikace 1+1
Trhni si krkem
umožnit posílání volných SMS přes internet
UMTS
Větší pokrytí signálem 3G.
Větší rychlosti a spolehlivosti
vic volnych minut:)
více volných minut
Více volných minut
Viz 17
výhodnější cena za stažená data
Výhodnější tarifikace ( 30+1 nebo ještě lépe 1 1 )
Zahrnutí internetu do ceny paušálu (Internet by byl v rámci konkurenčího boje zdarma)
Zkvalitnění
zkvalitnění služeb,typů připojení;
Zlevnění
zlevnění
zlevnění
zlevnění
Zlevnění
Zlevnění a změny tarifikace (místo 60+60 třeba 60 1 nebo 30 1)
Zlevnění a zvýšení FUP, více balíčků pro předplacené karty
Zlevnění, zrychlení
Zlevnit ceny za komunikaci.
zrychlení rychlosti internetu aby mohl kontrolovat normálním poskytovatelům , rychlejší nebo vylepšené ovládání a levnější (minimální) cena za surfování , vyšší dostupnost(signál) pro internet
21. Jakou byste udělil známku svému operátorovi v případě hodnocení nabízených služeb?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 61 | 62,24 % | 62,89 % |
dobrý | 22 | 22,45 % | 22,68 % |
výborný | 11 | 11,22 % | 11,34 % |
dostatečný | 2 | 2,04 % | 2,06 % |
nedostatečný | 2 | 2,04 % | 2,06 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.