Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Direct Marketing in International Comparison

Direct Marketing in International Comparison

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Žatecká
Šetření:08. 12. 2012 - 15. 12. 2012
Počet respondentů:63
Počet otázek (max/průměr):30 / 30
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:51,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.15:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dear Sir or Madam,


I would kindly ask you to fill in this questionnaire which is made for the purpose of my diploma thesis. This questionnaire is intended only for students or graduates of a university. The purpose of this questionnaire is to compare attitudes toward direct marketing methods in the Czech Republic, Finland and Austria.
Thank you very much for your time!
 

Best regards,
Jana Žatecká
Škoda Auto University
 

Odpovědi respondentů

1. Gender:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Female3758,73 %58,73 %  
Male2641,27 %41,27 %  

Graf

2. Nationality:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Czech Republic4774,6 %74,6 %  
Finland914,29 %14,29 %  
Austria711,11 %11,11 %  

Graf

3. Age group:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24-304266,67 %66,67 %  
18-231320,63 %20,63 %  
31 or older812,7 %12,7 %  

Graf

4. Level of education:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bachelor's degree3961,9 %61,9 %  
Master's degree2031,75 %31,75 %  
Doctoral studies46,35 %6,35 %  

Graf

5. How often are you contacted via direct marketing methods?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

6. Which form of direct marketing do you prefer? Arrange the options in ascending order according to your preferences.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Direct mail (leaflet, letter, advertisement, brochure, sample)2.813.424
Printed catalogue3.2542.666
Telemarketing5.1273.063
Teleshopping4.9523.22
Digital kiosk4.5871.957
On-line marketing (e-mail, newsletter, viral marketing)3.0164.143
Mobile marketing (SMS and MMS)4.2543.999

Graf

7. Please select preferred methods of direct marketing for delivering discount offer.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-mail4469,84 %69,84 %  
Personalized letter2539,68 %39,68 %  
Printed catalogue1930,16 %30,16 %  
SMS, MMS1828,57 %28,57 %  
Telemarketing46,35 %6,35 %  
Digital kiosk34,76 %4,76 %  
Teleshopping23,17 %3,17 %  

Graf

8. Please select preferred methods of direct marketing for receiving a newsletter.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-mail5079,37 %79,37 %  
Personalized letter1422,22 %22,22 %  
Printed catalogue1117,46 %17,46 %  
SMS, MMS57,94 %7,94 %  
Digital kiosk23,17 %3,17 %  
Teleshopping23,17 %3,17 %  
Telemarketing11,59 %1,59 %  

Graf

9. Please select preferred methods of direct marketing for special event invitation.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Personalized letter4165,08 %65,08 %  
E-mail4063,49 %63,49 %  
SMS, MMS1219,05 %19,05 %  
Printed catalogue711,11 %11,11 %  
Telemarketing46,35 %6,35 %  
Digital kiosk23,17 %3,17 %  
Teleshopping11,59 %1,59 %  

Graf

10. Please select preferred methods of direct marketing for receiving company news.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-mail4774,6 %74,6 %  
Printed catalogue1625,4 %25,4 %  
Personalized letter1117,46 %17,46 %  
Digital kiosk69,52 %9,52 %  
SMS, MMS69,52 %9,52 %  
Teleshopping34,76 %4,76 %  
Telemarketing11,59 %1,59 %  

Graf

11. Please select preferred methods of direct marketing for launching a new product or service.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-mail4368,25 %68,25 %  
Printed catalogue2539,68 %39,68 %  
Personalized letter1422,22 %22,22 %  
Teleshopping914,29 %14,29 %  
Telemarketing812,7 %12,7 %  
Digital kiosk711,11 %11,11 %  
SMS, MMS57,94 %7,94 %  

Graf

12. Please select preferred methods of direct marketing for receiving a viral message.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-mail5282,54 %82,54 %  
SMS, MMS1625,4 %25,4 %  
Personalized letter711,11 %11,11 %  
Digital kiosk46,35 %6,35 %  
Telemarketing34,76 %4,76 %  
Printed catalogue34,76 %4,76 %  
Teleshopping23,17 %3,17 %  

Graf

13. Have you ever bought a product or service based on offer received through direct marketing?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

14. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the direct mail.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Provide me information3047,62 %47,62 %  
Can read/look at/receive it at my leisure time2438,1 %38,1 %  
Attract my attention2133,33 %33,33 %  
Help me in my purchase decisions1422,22 %22,22 %  
Annoying1219,05 %19,05 %  
Ignore them1117,46 %17,46 %  
Don´t pay them any attention914,29 %14,29 %  
Difficult to ignore914,29 %14,29 %  
Suitable for describing complex product711,11 %11,11 %  
Enjoyable to read/look at/receive711,11 %11,11 %  
Keep for future reference69,52 %9,52 %  
Untrustworthy57,94 %7,94 %  
Trustworthy57,94 %7,94 %  

Graf

15. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the printed catalogue.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Provide me information3758,73 %58,73 %  
Attract my attention2844,44 %44,44 %  
Can read/look at/receive it at my leisure time2844,44 %44,44 %  
Help me in my purchase decisions1828,57 %28,57 %  
Keep for future reference1828,57 %28,57 %  
Enjoyable to read/look at/receive1726,98 %26,98 %  
Suitable for describing complex product1625,4 %25,4 %  
Trustworthy1625,4 %25,4 %  
Ignore them711,11 %11,11 %  
Difficult to ignore34,76 %4,76 %  
Annoying23,17 %3,17 %  
Don´t pay them any attention23,17 %3,17 %  
Untrustworthy11,59 %1,59 %  

Graf

16. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the telemarketing.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Annoying3555,56 %55,56 %  
Ignore them2844,44 %44,44 %  
Untrustworthy2539,68 %39,68 %  
Don´t pay them any attention1523,81 %23,81 %  
Difficult to ignore812,7 %12,7 %  
Attract my attention69,52 %9,52 %  
Provide me information57,94 %7,94 %  
Keep for future reference57,94 %7,94 %  
Suitable for describing complex product46,35 %6,35 %  
Help me in my purchase decisions46,35 %6,35 %  
Trustworthy34,76 %4,76 %  
Can read/look at/receive it at my leisure time34,76 %4,76 %  
Enjoyable to read/look at/receive34,76 %4,76 %  

Graf

17. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the teleshopping.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ignore them2946,03 %46,03 %  
Annoying2438,1 %38,1 %  
Don´t pay them any attention2336,51 %36,51 %  
Untrustworthy2336,51 %36,51 %  
Provide me information69,52 %9,52 %  
Difficult to ignore69,52 %9,52 %  
Attract my attention46,35 %6,35 %  
Trustworthy46,35 %6,35 %  
Can read/look at/receive it at my leisure time46,35 %6,35 %  
Help me in my purchase decisions46,35 %6,35 %  
Suitable for describing complex product46,35 %6,35 %  
Keep for future reference34,76 %4,76 %  
Enjoyable to read/look at/receive34,76 %4,76 %  

Graf

18. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the digital kiosk.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Provide me information1930,16 %30,16 %  
Don´t pay them any attention1422,22 %22,22 %  
Attract my attention1320,63 %20,63 %  
Help me in my purchase decisions1320,63 %20,63 %  
Ignore them1219,05 %19,05 %  
Trustworthy711,11 %11,11 %  
Can read/look at/receive it at my leisure time711,11 %11,11 %  
Suitable for describing complex product69,52 %9,52 %  
Annoying57,94 %7,94 %  
Untrustworthy46,35 %6,35 %  
Difficult to ignore46,35 %6,35 %  
Enjoyable to read/look at/receive34,76 %4,76 %  
Keep for future reference34,76 %4,76 %  

Graf

19. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the e-mail.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Provide me information3555,56 %55,56 %  
Can read/look at/receive it at my leisure time3149,21 %49,21 %  
Attract my attention1523,81 %23,81 %  
Annoying1219,05 %19,05 %  
Help me in my purchase decisions1219,05 %19,05 %  
Ignore them1117,46 %17,46 %  
Keep for future reference1015,87 %15,87 %  
Untrustworthy914,29 %14,29 %  
Difficult to ignore914,29 %14,29 %  
Suitable for describing complex product812,7 %12,7 %  
Enjoyable to read/look at/receive812,7 %12,7 %  
Don´t pay them any attention711,11 %11,11 %  
Trustworthy34,76 %4,76 %  

Graf

20. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the SMS, MMS and Bluetooth message.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Annoying2946,03 %46,03 %  
Ignore them2336,51 %36,51 %  
Difficult to ignore1828,57 %28,57 %  
Untrustworthy1422,22 %22,22 %  
Don´t pay them any attention1117,46 %17,46 %  
Attract my attention914,29 %14,29 %  
Provide me information711,11 %11,11 %  
Can read/look at/receive it at my leisure time711,11 %11,11 %  
Keep for future reference46,35 %6,35 %  
Enjoyable to read/look at/receive34,76 %4,76 %  
Trustworthy23,17 %3,17 %  
Help me in my purchase decisions23,17 %3,17 %  
Suitable for describing complex product23,17 %3,17 %  

Graf

21. What is your attitude towards direct marketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neutral2438,1 %38,1 %  
Rather negative2336,51 %36,51 %  
Rather positive1219,05 %19,05 %  
Very negative34,76 %4,76 %  
Very positive11,59 %1,59 %  

Graf

22. What interests you the most about direct marketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Discount information2641,27 %41,27 %  
Funny and creative form of communication2336,51 %36,51 %  
Information related to my field of interest2133,33 %33,33 %  
Originality1726,98 %26,98 %  
Personalized offer1422,22 %22,22 %  
Interesting information1422,22 %22,22 %  
Nothing914,29 %14,29 %  

Graf

23. What types of mobile marketing (contacting via SMS, MMS, ringtones, operator logos) have you encountered before?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Communication via SMS4571,43 %71,43 %  
Voice communication2133,33 %33,33 %  
Mobile Internet communications1930,16 %30,16 %  
I have not been contacted1117,46 %17,46 %  
Communication via MMS46,35 %6,35 %  
Communication via Bluetooth23,17 %3,17 %  
social networks11,59 %1,59 %  

Graf

24. Have you ever registered to receive offers via direct marketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Yes4774,6 %74,6 %  
No1625,4 %25,4 %  

Graf

25. Are you afraid that your personal details could be misused?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Yes4571,43 %71,43 %  
No1015,87 %15,87 %  
I do not care812,7 %12,7 %  

Graf

26. Are you using any of the following methods of protection against unsolicited direct marketing communication?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-mail Antispam protection4876,19 %76,19 %  
Rejection of using personal details for sending messages (e-mails, SMS, MMS) and telemarketing1828,57 %28,57 %  
Sign on your mailbox1625,4 %25,4 %  
I do not use any1219,05 %19,05 %  
Blocking SMS, MMS by mobile operator69,52 %9,52 %  
Registration to the database of public list (restriction to use a personal detail for marketing purposes)69,52 %9,52 %  

Graf

27. Would you prefer to have stricter law regulation for direct marketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Yes4673,02 %73,02 %  
No1015,87 %15,87 %  
I do not know711,11 %11,11 %  

Graf

28. Do you forward e-mails or SMS with a funny, unusual text or video content?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
No3555,56 %55,56 %  
Yes2844,44 %44,44 %  

Graf

29. How much time do you spend with following activities on average per day?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

30. How much time do you spend with following activities?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. How often are you contacted via direct marketing methods?

  • odpověď SMS and MMS=Less than once a week:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rather positive na otázku 21. What is your attitude towards direct marketing?

9. Please select preferred methods of direct marketing for special event invitation.

  • odpověď Personalized letter:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mobile marketing (SMS and MMS)=4 na otázku 6. Which form of direct marketing do you prefer? Arrange the options in ascending order according to your preferences.

11. Please select preferred methods of direct marketing for launching a new product or service.

  • odpověď Printed catalogue:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Printed catalogue na otázku 8. Please select preferred methods of direct marketing for receiving a newsletter.

14. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the direct mail.

  • odpověď Attract my attention:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Attract my attention na otázku 19. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the e-mail.

15. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the printed catalogue.

  • odpověď Provide me information:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Personalized letter na otázku 10. Please select preferred methods of direct marketing for receiving company news.

17. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the teleshopping.

  • odpověď Ignore them:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ignore them na otázku 14. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the direct mail.
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ignore them na otázku 19. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the e-mail.

19. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the e-mail.

  • odpověď Provide me information:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Help me in my purchase decisions na otázku 14. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the direct mail.

20. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the SMS, MMS and Bluetooth message.

  • odpověď Ignore them:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ignore them na otázku 19. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the e-mail.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Gender:

2. Nationality:

3. Age group:

4. Level of education:

5. How often are you contacted via direct marketing methods?

6. Which form of direct marketing do you prefer? Arrange the options in ascending order according to your preferences.

7. Please select preferred methods of direct marketing for delivering discount offer.

8. Please select preferred methods of direct marketing for receiving a newsletter.

9. Please select preferred methods of direct marketing for special event invitation.

10. Please select preferred methods of direct marketing for receiving company news.

11. Please select preferred methods of direct marketing for launching a new product or service.

12. Please select preferred methods of direct marketing for receiving a viral message.

13. Have you ever bought a product or service based on offer received through direct marketing?

14. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the direct mail.

15. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the printed catalogue.

16. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the telemarketing.

17. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the teleshopping.

18. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the digital kiosk.

19. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the e-mail.

20. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the SMS, MMS and Bluetooth message.

21. What is your attitude towards direct marketing?

22. What interests you the most about direct marketing?

23. What types of mobile marketing (contacting via SMS, MMS, ringtones, operator logos) have you encountered before?

24. Have you ever registered to receive offers via direct marketing?

25. Are you afraid that your personal details could be misused?

26. Are you using any of the following methods of protection against unsolicited direct marketing communication?

27. Would you prefer to have stricter law regulation for direct marketing?

28. Do you forward e-mails or SMS with a funny, unusual text or video content?

29. How much time do you spend with following activities on average per day?

30. How much time do you spend with following activities?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Gender:

2. Nationality:

3. Age group:

4. Level of education:

5. How often are you contacted via direct marketing methods?

6. Which form of direct marketing do you prefer? Arrange the options in ascending order according to your preferences.

7. Please select preferred methods of direct marketing for delivering discount offer.

8. Please select preferred methods of direct marketing for receiving a newsletter.

9. Please select preferred methods of direct marketing for special event invitation.

10. Please select preferred methods of direct marketing for receiving company news.

11. Please select preferred methods of direct marketing for launching a new product or service.

12. Please select preferred methods of direct marketing for receiving a viral message.

13. Have you ever bought a product or service based on offer received through direct marketing?

14. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the direct mail.

15. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the printed catalogue.

16. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the telemarketing.

17. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the teleshopping.

18. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the digital kiosk.

19. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the e-mail.

20. Select the characteristics that best reflect your attitude on the information provided by the SMS, MMS and Bluetooth message.

21. What is your attitude towards direct marketing?

22. What interests you the most about direct marketing?

23. What types of mobile marketing (contacting via SMS, MMS, ringtones, operator logos) have you encountered before?

24. Have you ever registered to receive offers via direct marketing?

25. Are you afraid that your personal details could be misused?

26. Are you using any of the following methods of protection against unsolicited direct marketing communication?

27. Would you prefer to have stricter law regulation for direct marketing?

28. Do you forward e-mails or SMS with a funny, unusual text or video content?

29. How much time do you spend with following activities on average per day?

30. How much time do you spend with following activities?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Žatecká, J.Direct Marketing in International Comparison (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://direct-marketing-fi-at-cze.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.