Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dívčí literatura jako pedagogický problém 21.století

Dívčí literatura jako pedagogický problém 21.století

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Kuchařová
Šetření:06. 12. 2010 - 20. 12. 2010
Počet respondentů:158
Počet otázek (max/průměr):17 / 14.92
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, prosím Vás o vyplnění krátkého dotazníku. Dotazník je zaměřen na dívčí literaturu a její zařazení do vyučovacího procesu na ZŠ.

Děkuji Vám za čas, který budete vyplňování dotazníku věnovat.

Odpovědi respondentů

1. Jaký máte vztah k literatuře a k četbě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kladný, rád/a a často čtu.9358,86 %58,86 %  
rád si přečtu dobrou knihu5031,65 %31,65 %  
nejsem čtenář2113,29 %13,29 %  

Graf

2. Jak moc jste četli na II.stupni ZŠ? Přečtení jedné knihy Vám trvalo:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
týden7446,84 %46,84 %  
dva týdny3421,52 %21,52 %  
měsíc2415,19 %15,19 %  
měsíc až půl roku127,59 %7,59 %  
tři týdny95,7 %5,7 %  
déle53,16 %3,16 %  

Graf

3. Měli jste na II. stupni ZŠ povinnou četbu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 4, neotázka č. 5, nepamatuji siotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10163,92 %63,92 %  
ne3924,68 %24,68 %  
nepamatuji si 1811,39 %11,39 %  

Graf

4. Obsahovala tato povinná četba i některé dívčí romány?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5352,48 %33,54 %  
nevím2827,72 %17,72 %  
ano2019,8 %12,66 %  

Graf

5. Má podle Vašeho názoru smysl rozdělení literatury na dívčí a chlapeckou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8553,8 %53,8 %  
ne6440,51 %40,51 %  
nevím95,7 %5,7 %  

Graf

6. Je podle Vašeho názoru vhodné využívat dívčí román na II.stupni ZŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7144,94 %44,94 %  
ne5333,54 %33,54 %  
nevím3421,52 %21,52 %  

Graf

7. Četli jste někdy dívčí román?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13082,28 %82,28 %  
ne1811,39 %11,39 %  
nevím, nedokáži žánrově zařadit74,43 %4,43 %  
nepamatuji si31,9 %1,9 %  

Graf

8. Pracovali jste na II.stupni ZŠ s dívčím románem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 11, nevímotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10868,35 %68,35 %  
nevím2817,72 %17,72 %  
ano2213,92 %13,92 %  

Graf

9. Jakým způsobem jste s dívčí literaturou pracovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zápis do čtenářského deníku1463,64 %8,86 %  
referát1150 %6,96 %  
diskuse627,27 %3,8 %  
samostatná práce522,73 %3,16 %  
práce s textem313,64 %1,9 %  
získávání informací29,09 %1,27 %  
Sex na fotbalovým škvárovým hřišti :))))14,55 %0,63 %  

Graf

10. Zjistili jste po přečtení, že na Vás dívčí román měl pozitivní vliv, a že jste se dozvěděli informace, které jste využili ve svém životě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nejsem si toho vědom/a1150 %6,96 %  
ano836,36 %5,06 %  
ne313,64 %1,9 %  

Graf

11. Je vhodná dívčí literatura i pro chlapce?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím5836,71 %36,71 %  
ano5333,54 %33,54 %  
ne4729,75 %29,75 %  

Graf

12. Je podle Vašeho názoru vhodná četba dívčích románů pro vývoj jedince?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7144,94 %44,94 %  
nevím5434,18 %34,18 %  
ne3320,89 %20,89 %  

Graf

13. Je podle Vašeho názoru vhodné a pro dospívajícího jedince přínosné otevřené téma sexu v dívčí literatuře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8654,43 %54,43 %  
ano, ale v omezené míře6843,04 %43,04 %  
ne42,53 %2,53 %  

Graf

14. Doporučili byste dívčí romány dospívajícím jedincům?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9660,76 %60,76 %  
nevím3421,52 %21,52 %  
ne2817,72 %17,72 %  

Graf

15. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13484,81 %84,81 %  
muž2415,19 %15,19 %  

Graf

16. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-25 let9761,39 %61,39 %  
15-20 let4327,22 %27,22 %  
26-30 let138,23 %8,23 %  
31-40 let 42,53 %2,53 %  
41-50 let10,63 %0,63 %  

Graf

17. Dokončené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské9358,86 %58,86 %  
vysokoškolské3723,42 %23,42 %  
základní1912,03 %12,03 %  
vyučený/á s maturitou74,43 %4,43 %  
jen Bc. takže jaký? :D pusu a měj se10,63 %0,63 %  
vysokoškolské Bc. :-)10,63 %0,63 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Měli jste na II. stupni ZŠ povinnou četbu?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi zápis do čtenářského deníku na otázku 9. Jakým způsobem jste s dívčí literaturou pracovali?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi referát na otázku 9. Jakým způsobem jste s dívčí literaturou pracovali?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 4. Obsahovala tato povinná četba i některé dívčí romány?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Obsahovala tato povinná četba i některé dívčí romány?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 4. Obsahovala tato povinná četba i některé dívčí romány?

8. Pracovali jste na II.stupni ZŠ s dívčím románem?

  • odpověď ano:
    • 7.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nejsem si toho vědom/a na otázku 10. Zjistili jste po přečtení, že na Vás dívčí román měl pozitivní vliv, a že jste se dozvěděli informace, které jste využili ve svém životě?
    • 7.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zápis do čtenářského deníku na otázku 9. Jakým způsobem jste s dívčí literaturou pracovali?
    • 7.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi referát na otázku 9. Jakým způsobem jste s dívčí literaturou pracovali?

14. Doporučili byste dívčí romány dospívajícím jedincům?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nejsem si toho vědom/a na otázku 10. Zjistili jste po přečtení, že na Vás dívčí román měl pozitivní vliv, a že jste se dozvěděli informace, které jste využili ve svém životě?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi zápis do čtenářského deníku na otázku 9. Jakým způsobem jste s dívčí literaturou pracovali?

16. Věk

  • odpověď 15-20 let:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 17. Dokončené vzdělání

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký máte vztah k literatuře a k četbě?

2. Jak moc jste četli na II.stupni ZŠ? Přečtení jedné knihy Vám trvalo:

3. Měli jste na II. stupni ZŠ povinnou četbu?

4. Obsahovala tato povinná četba i některé dívčí romány?

5. Má podle Vašeho názoru smysl rozdělení literatury na dívčí a chlapeckou?

6. Je podle Vašeho názoru vhodné využívat dívčí román na II.stupni ZŠ?

7. Četli jste někdy dívčí román?

8. Pracovali jste na II.stupni ZŠ s dívčím románem?

9. Jakým způsobem jste s dívčí literaturou pracovali?

10. Zjistili jste po přečtení, že na Vás dívčí román měl pozitivní vliv, a že jste se dozvěděli informace, které jste využili ve svém životě?

11. Je vhodná dívčí literatura i pro chlapce?

12. Je podle Vašeho názoru vhodná četba dívčích románů pro vývoj jedince?

13. Je podle Vašeho názoru vhodné a pro dospívajícího jedince přínosné otevřené téma sexu v dívčí literatuře?

14. Doporučili byste dívčí romány dospívajícím jedincům?

15. Pohlaví

16. Věk

17. Dokončené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký máte vztah k literatuře a k četbě?

2. Jak moc jste četli na II.stupni ZŠ? Přečtení jedné knihy Vám trvalo:

3. Měli jste na II. stupni ZŠ povinnou četbu?

4. Obsahovala tato povinná četba i některé dívčí romány?

5. Má podle Vašeho názoru smysl rozdělení literatury na dívčí a chlapeckou?

6. Je podle Vašeho názoru vhodné využívat dívčí román na II.stupni ZŠ?

7. Četli jste někdy dívčí román?

8. Pracovali jste na II.stupni ZŠ s dívčím románem?

9. Jakým způsobem jste s dívčí literaturou pracovali?

10. Zjistili jste po přečtení, že na Vás dívčí román měl pozitivní vliv, a že jste se dozvěděli informace, které jste využili ve svém životě?

11. Je vhodná dívčí literatura i pro chlapce?

12. Je podle Vašeho názoru vhodná četba dívčích románů pro vývoj jedince?

13. Je podle Vašeho názoru vhodné a pro dospívajícího jedince přínosné otevřené téma sexu v dívčí literatuře?

14. Doporučili byste dívčí romány dospívajícím jedincům?

15. Pohlaví

16. Věk

17. Dokončené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kuchařová, H.Dívčí literatura jako pedagogický problém 21.století (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://divci-literatura-jak.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.