Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dívčí literatura jako pedagogický problém 21.století
Dívčí literatura jako pedagogický problém 21.století
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Hana Kuchařová |
---|---|
Šetření: | 06. 12. 2010 - 20. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 158 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 14.92 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 83,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:46 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, prosím Vás o vyplnění krátkého dotazníku. Dotazník je zaměřen na dívčí literaturu a její zařazení do vyučovacího procesu na ZŠ.
Děkuji Vám za čas, který budete vyplňování dotazníku věnovat.
Odpovědi respondentů
1. Jaký máte vztah k literatuře a k četbě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kladný, rád/a a často čtu. | 93 | 58,86 % | 58,86 % |
rád si přečtu dobrou knihu | 50 | 31,65 % | 31,65 % |
nejsem čtenář | 21 | 13,29 % | 13,29 % |
2. Jak moc jste četli na II.stupni ZŠ? Přečtení jedné knihy Vám trvalo:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
týden | 74 | 46,84 % | 46,84 % |
dva týdny | 34 | 21,52 % | 21,52 % |
měsíc | 24 | 15,19 % | 15,19 % |
měsíc až půl roku | 12 | 7,59 % | 7,59 % |
tři týdny | 9 | 5,7 % | 5,7 % |
déle | 5 | 3,16 % | 3,16 % |
3. Měli jste na II. stupni ZŠ povinnou četbu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 4, ne → otázka č. 5, nepamatuji si → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 101 | 63,92 % | 63,92 % |
ne | 39 | 24,68 % | 24,68 % |
nepamatuji si | 18 | 11,39 % | 11,39 % |
4. Obsahovala tato povinná četba i některé dívčí romány?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 53 | 52,48 % | 33,54 % |
nevím | 28 | 27,72 % | 17,72 % |
ano | 20 | 19,8 % | 12,66 % |
5. Má podle Vašeho názoru smysl rozdělení literatury na dívčí a chlapeckou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 85 | 53,8 % | 53,8 % |
ne | 64 | 40,51 % | 40,51 % |
nevím | 9 | 5,7 % | 5,7 % |
6. Je podle Vašeho názoru vhodné využívat dívčí román na II.stupni ZŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 71 | 44,94 % | 44,94 % |
ne | 53 | 33,54 % | 33,54 % |
nevím | 34 | 21,52 % | 21,52 % |
7. Četli jste někdy dívčí román?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 130 | 82,28 % | 82,28 % |
ne | 18 | 11,39 % | 11,39 % |
nevím, nedokáži žánrově zařadit | 7 | 4,43 % | 4,43 % |
nepamatuji si | 3 | 1,9 % | 1,9 % |
8. Pracovali jste na II.stupni ZŠ s dívčím románem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 9, ne → otázka č. 11, nevím → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 108 | 68,35 % | 68,35 % |
nevím | 28 | 17,72 % | 17,72 % |
ano | 22 | 13,92 % | 13,92 % |
9. Jakým způsobem jste s dívčí literaturou pracovali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zápis do čtenářského deníku | 14 | 63,64 % | 8,86 % |
referát | 11 | 50 % | 6,96 % |
diskuse | 6 | 27,27 % | 3,8 % |
samostatná práce | 5 | 22,73 % | 3,16 % |
práce s textem | 3 | 13,64 % | 1,9 % |
získávání informací | 2 | 9,09 % | 1,27 % |
Sex na fotbalovým škvárovým hřišti :)))) | 1 | 4,55 % | 0,63 % |
10. Zjistili jste po přečtení, že na Vás dívčí román měl pozitivní vliv, a že jste se dozvěděli informace, které jste využili ve svém životě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nejsem si toho vědom/a | 11 | 50 % | 6,96 % |
ano | 8 | 36,36 % | 5,06 % |
ne | 3 | 13,64 % | 1,9 % |
11. Je vhodná dívčí literatura i pro chlapce?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 58 | 36,71 % | 36,71 % |
ano | 53 | 33,54 % | 33,54 % |
ne | 47 | 29,75 % | 29,75 % |
12. Je podle Vašeho názoru vhodná četba dívčích románů pro vývoj jedince?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 71 | 44,94 % | 44,94 % |
nevím | 54 | 34,18 % | 34,18 % |
ne | 33 | 20,89 % | 20,89 % |
13. Je podle Vašeho názoru vhodné a pro dospívajícího jedince přínosné otevřené téma sexu v dívčí literatuře?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 86 | 54,43 % | 54,43 % |
ano, ale v omezené míře | 68 | 43,04 % | 43,04 % |
ne | 4 | 2,53 % | 2,53 % |
14. Doporučili byste dívčí romány dospívajícím jedincům?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 96 | 60,76 % | 60,76 % |
nevím | 34 | 21,52 % | 21,52 % |
ne | 28 | 17,72 % | 17,72 % |
15. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 134 | 84,81 % | 84,81 % |
muž | 24 | 15,19 % | 15,19 % |
16. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-25 let | 97 | 61,39 % | 61,39 % |
15-20 let | 43 | 27,22 % | 27,22 % |
26-30 let | 13 | 8,23 % | 8,23 % |
31-40 let | 4 | 2,53 % | 2,53 % |
41-50 let | 1 | 0,63 % | 0,63 % |
17. Dokončené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středoškolské | 93 | 58,86 % | 58,86 % |
vysokoškolské | 37 | 23,42 % | 23,42 % |
základní | 19 | 12,03 % | 12,03 % |
vyučený/á s maturitou | 7 | 4,43 % | 4,43 % |
jen Bc. takže jaký? :D pusu a měj se | 1 | 0,63 % | 0,63 % |
vysokoškolské Bc. :-) | 1 | 0,63 % | 0,63 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (55,5 %)
- facebook.com (28,6 %)
- vseborec.cz (3,4 %)
- email.seznam.cz (3,1 %)
- vyplnto.cz (3,1 %)
- google.cz (2,4 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.