Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Do jaké míry nás ovlivňují reklamy?

Do jaké míry nás ovlivňují reklamy?

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Vazačová
Šetření:30. 12. 2012 - 03. 01. 2013
Počet respondentů:82
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:10
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

V naší pololetní práci jsme se se spolužačkou rozhodly zamyslet nad otázkou "Do jaké míry nás ovlivňují reklamy?" a doufáme, že Vy náms tím pomůžete. :-)

Odpovědi respondentů

1. Jaké pohlaví jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4858,54 %58,54 %  
muž3441,46 %41,46 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
181113,41 %13,41 %  
20910,98 %10,98 %  
21910,98 %10,98 %  
1778,54 %8,54 %  
1978,54 %8,54 %  
2344,88 %4,88 %  
2644,88 %4,88 %  
2544,88 %4,88 %  
2233,66 %3,66 %  
1522,44 %2,44 %  
ostatní odpovědi 48
24
27
36
30
31
55
45
39
42
34
16
65
43
13
50
41
2226,83 %26,83 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:23.49
Minimum:17
Maximum:48
Variační rozpětí:31
Rozptyl:53.4
Směrodatná odchylka:7.31
Medián:21
Modus:18

Graf

3. Sledujete reklamy v televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas3947,56 %47,56 %  
ne, okamžitě přepínám na jiný kanál2631,71 %31,71 %  
ano, vždy čekám až bude pokračovat, to co sleduji1720,73 %20,73 %  

Graf

4. Řídíte se reklamami v televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nesleduji je6478,05 %78,05 %  
ano, nechávám se inspirovat1821,95 %21,95 %  

Graf

5. Koupili jste už něco na základě teleshoppingu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nemám to ani v plánu4453,66 %53,66 %  
nikdy3542,68 %42,68 %  
ano, pouze jednou a naposled22,44 %2,44 %  
nakupuji pravidelně11,22 %1,22 %  

Graf

6. Vadí Vám, že i v rádiích slyšíte upoutávky na nejrůznější věci a podniky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale i tak to poslouchám4048,78 %48,78 %  
ne2024,39 %24,39 %  
nevim, neposlouchám rádio1113,41 %13,41 %  
ano, okamžitě vypínám rádio1113,41 %13,41 %  

Graf

7. Necháváte se inspirovat i billboardy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
všímám si jich, ale neřeším je5870,73 %70,73 %  
ne, ignoruji je2226,83 %26,83 %  
ano22,44 %2,44 %  

Graf

8. Nechali jste si už od nějaké firmy ukázat reklamní upoutávku u vás v bytě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nikdy6376,83 %76,83 %  
pouze jednou1417,07 %17,07 %  
ano, občas někoho pustíme56,1 %6,1 %  

Graf

9. Čtete si reklamní letáky, které Vám neustále chodí do schránky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale jen některé5870,73 %70,73 %  
ne, nenechávám si je vhazovat1923,17 %23,17 %  
ano, čtu každý56,1 %6,1 %  

Graf

10. Kolik peněz, si myslíte, dají podniky do reklamních věcí za rok?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10000001417,07 %17,07 %  
1000001012,2 %12,2 %  
500000056,1 %6,1 %  
50000044,88 %4,88 %  
044,88 %4,88 %  
1000000044,88 %4,88 %  
5000033,66 %3,66 %  
100000000022,44 %2,44 %  
3000022,44 %2,44 %  
80000022,44 %2,44 %  
ostatní odpovědi 100.000
100000000
20000000
365487
15887775
1000000000000000000000000000000000000
3456745243
10
1234567890
60000000
15
10000000000000
1
3000000
15000000
123456789
18051123
99999999
10000
9000
5554231287
0.05
10000000000000000000000000000000000000000000000000
700000000
10000000000000000000000
500000000000000000000000
10000000000
999999999
1500000
3239,02 %39,02 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:135467657227.27
Minimum:0.05
Maximum:10000000000000
Variační rozpětí:9999999999999.9
Rozptyl:1.3512621628532E+24
Směrodatná odchylka:1162438025381.7
Medián:1000000
Modus:1000000

Graf

11. Všimli jste si, že reklamy jsou mnohem více hlasitější než daný program kanálu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7591,46 %91,46 %  
nevim, neřešim to56,1 %6,1 %  
ne22,44 %2,44 %  

Graf

12. Čím nás všechny nejvíce reklamy ovlivní/čím na nás zapůsobí?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

?

agresivitou

Akce...

ano

barvami

cena

cena

Cenou

design

Existují lidé kteří se těmito věcmi na upoutání zákazníka.Já mezi ně nepatřím ale myslím že největší účinek má velice poutavá znělka současně spuštěná s reklamou.

grafikou

hudba, barvy, nízké ceny

Hudbou, originalitou

idyla

image foto

jejich neustálím nátlakem

jen mě naštvou

Když mají nápad, nebo když se jedná o sponzorování sportovních aktivit, které mne zajímají.

Moderním 3D efektem.

Myslím si, že je na každém, jak ho reklama ovlivní, někoho prostě neovlivní.

na mě nepůsobí

na mě ničim

nabízený produkt vypadá dobře a výhodně

nápadem

nějaká akce na potraviny

Nějakou originální, trefnou reklamou, která se dobře vryje do poměti. Častou opakovaností, barevností, velkými nadpisy...

nenavidim reklamu!!!

netuším

nevim

nevim

nevim

nevim

Nevim

NEVIM. VTIPEM

NIČÍM

ničím

ničím

ničím

ničím

Ničím pokud víme co chceme.

Ovlivňuje naše mysly - v reklamě všechno vypadá hezčí a větší.

provedení

přesvědčování o jedinečnosti, hlasitost, barvy

při rozhodování o koupi výrobku buď známého z reklam, nebo neznámého. Raději volím známý výrobek

serou mě

slevy

slevy, výhodnost koupě..

Sociálními motivátory - pocit integrity, elitářství, začlenění se do společnosti, ztotožnění se s idolem, pocitem výjimečnosti

stálým opakováním klíčových slov

strategii, hudbou, nápadem

svou blbostí - čím blbější, tím víc si ji všímám

svou stupiditou a otravností

svým designem a zpracováním, občas i herci/osobami

Tím kdo v nich učinkuje.

tím že otravujou všude

Tím, jak jsou pojaté, udělané, vtipem.

tím, že je to nejlepší varianta

tím, že mě nas... že mě frustruje, že musím kvůli vtíravému marketingu přerušit sledování pořadu, který jsem si vybrala

tím, že zde nabízený produkt vypadá dobře a výhodně

ttttt

Upoutavka

velkým textem, opakováním informací

Většinou ničím. Nikdy mě žádná nemotivovala ke koupi daného produktu.

vsim

vsim

vším

vtipem

Vtipem

vtipem

vtipem, dobrou hudbou

Vtipností, decentností, jednoduchostí....a dál nevím.

vtipností, trapností, prostě nějaká hloupost, který si každý všimne

Vyčníváním ze stereotypů, zacíleností na určitou skupinu, vzhledem popř. skladbou a projevem

výhodnou nabídkou

vzhled

vzip, nápaditost

zajímavý příběh, známá osobnost, vtip

Zapůsobí na nás tím, že třeba ukazují nový výrobek, který brzo bude na trhu, vychvalují ho až do nebe, ale přitom většinou realita je jiná...

Zdůrazní slevu - člověk si věc jde koupit s vědomíím, že ušetřil a přitom tu věc ani nepotřeboval, takže prodělal.

znělkou

13. Na co si myslíte, že nejvíce Češi reagují/ co nejvíce kupují podle reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jídlo3745,12 %45,12 %  
elektronika2328,05 %28,05 %  
kosmetika1214,63 %14,63 %  
auta67,32 %7,32 %  
oblečení22,44 %2,44 %  
kutilské potřeby22,44 %2,44 %  

Graf

14. Které reklamy/na jaký zaměření byste oželeli v televizi, billboardech atd.?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

5tttt

alkohol

Alkohol

alkohol, laciné jídlo

auta

auta

auta

blbosti

drogerie, textil, elektronika

elektro

Farmaceutický průmysl

hygienické potřeby

Jidlo

Jidlo

jídlo

Jídlo a kosmetika.

komplet všecičko...

kosmetika

kosmetika, léky, elektronika, alkohol, potraviny

kosmetiku

kraviny

kutilské potřeby

lékárenské produkty

léky

léky na zkvalitnění erekce

lieky, oblecenie, jedlo

na dámskou hygienu

na kosmetiku, pojišťovny, banky

na prací prášky

na přiblblé prací potřeby... kdo je potřebuje? :D

na všechno

na všechny, ale nejvíce politika.

nevim

nevím

nevím

oblečení, jídlo, banky, ...

parfémy

pivo

politika

politika

politika, volby..

porno

prací prášky

Prací prášky, mléčné výrobky Pozn. Otázka č. 10 je špatně položená, záleží na spoustě faktorech, nelze odpovědět

prací prostředky

prací prostředky

prací prostředky, mycí prostředky, ...

prášky

Přípravky na zdraví (protože nejvíce lžou).

reklamy na aktimel, aktivii a vůbec všechny podobně tupé reklamy

reklamy na banky, pojištovny apod.

Reklamy na vložky, pleny, rádoby vtipné reklamy mobilních operátorů, reklamy Alza elektra,... A vlastně kterékoliv reklamy, které mě nějakým způsobem se*rou.

šampóny

takle o tom nepřemýšlím

Uvítala bych reklamy pouze na české výrobky, které mnozí ani nevíme, že jsou a přesto jsou kvalitní a od nás.

veškeré reklamy se zaměřením na zisk a předvolební reklamy kandidátů, nevadí mi reklamy neziskových organizací nebo pro neziskové účely

vložky

vložky a tampony

vložky, tampony

VOLEBNI KAMPANE

vše

VŠECHNY

všechny

všechny

Všechny

všechny

všechny

všechny

všechny

všechny

všechny

všechny

Všechny

všechny

všechny

Všechny a na všechno

Všechny se sexuální tématikou, i skrytou.

Všechny.

wellnes

zahradnictví

žehličky:D


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaké pohlaví jste?

  • odpověď žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, okamžitě vypínám rádio na otázku 6. Vadí Vám, že i v rádiích slyšíte upoutávky na nejrůznější věci a podniky?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké pohlaví jste?

2. Kolik je Vám let?

3. Sledujete reklamy v televizi?

4. Řídíte se reklamami v televizi?

5. Koupili jste už něco na základě teleshoppingu?

6. Vadí Vám, že i v rádiích slyšíte upoutávky na nejrůznější věci a podniky?

7. Necháváte se inspirovat i billboardy?

8. Nechali jste si už od nějaké firmy ukázat reklamní upoutávku u vás v bytě?

9. Čtete si reklamní letáky, které Vám neustále chodí do schránky?

10. Kolik peněz, si myslíte, dají podniky do reklamních věcí za rok?

11. Všimli jste si, že reklamy jsou mnohem více hlasitější než daný program kanálu?

13. Na co si myslíte, že nejvíce Češi reagují/ co nejvíce kupují podle reklamy?

14. Které reklamy/na jaký zaměření byste oželeli v televizi, billboardech atd.?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké pohlaví jste?

2. Kolik je Vám let?

3. Sledujete reklamy v televizi?

4. Řídíte se reklamami v televizi?

5. Koupili jste už něco na základě teleshoppingu?

6. Vadí Vám, že i v rádiích slyšíte upoutávky na nejrůznější věci a podniky?

7. Necháváte se inspirovat i billboardy?

8. Nechali jste si už od nějaké firmy ukázat reklamní upoutávku u vás v bytě?

9. Čtete si reklamní letáky, které Vám neustále chodí do schránky?

10. Kolik peněz, si myslíte, dají podniky do reklamních věcí za rok?

11. Všimli jste si, že reklamy jsou mnohem více hlasitější než daný program kanálu?

13. Na co si myslíte, že nejvíce Češi reagují/ co nejvíce kupují podle reklamy?

14. Které reklamy/na jaký zaměření byste oželeli v televizi, billboardech atd.?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vazačová, M.Do jaké míry nás ovlivňují reklamy? (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://do-jake-miry-nas-ovlivnuji-r.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.