Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dobročinné činnosti a jejich marketing

Dobročinné činnosti a jejich marketing

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Modřanský
Šetření:04. 11. 2012 - 11. 11. 2012
Počet respondentů:170
Počet otázek (max/průměr):18 / 13.22
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:32
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondenti,

následující dotazník je součást marketingového výzkumu na téma Dobročinná činnost a marketing s ní spojený. 

 

Snahou projektu je zmapovat chování lidí ohledně přispívání a dobročinnosti u neziskových organizací. Jednou z organizací, kterých se náš výzkum týká je i KONTAKT bB (viz. dále v dotazníku). 

 

Upozorňujeme, že obsah dotazníku ani tvrzení v něm, nejsou schváleny, ani nebyly konzultovány s nikým ze zmiňované organizace. Stejně tak, ani výsledky našeho průzkumu nejsou primárně určeny pro předání této ani jiné organizaci. 

 

Předem děkujeme za Váš čas!

Odpovědi respondentů

1. Slyšeli jste někdy o neziskové organizaci KONTAKT bB (Plavecká akademie bez bariér)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16798,24 %98,24 %  
ano31,76 %1,76 %  

Graf

2. Pokud ano, od koho nebo kde?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamarád, který tam dělá dobrovolníka133,33 %0,59 %  
osobní zkušenost133,33 %0,59 %  
OD kamarádů133,33 %0,59 %  

Graf

3. Přispíváte Vy nebo Vaše rodina na dobročinné účely? Pokud ano, jak?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kupujeme si drobné předměty (sluníčka, kytičky, magnetky...)9857,65 %57,65 %  
Přispíváme věcnými dary (staré oblečení)5029,41 %29,41 %  
Posíláme DMS (dárcovské SMSky)4627,06 %27,06 %  
Nepřispíváme2816,47 %16,47 %  
Pravidělně přispíváme na nějaké konto2313,53 %13,53 %  
Jiné169,41 %9,41 %  
“Adoptujeme” děti z rozvojových zemí158,82 %8,82 %  

Graf

4. Jste zapojen/a do nějaké dobrovolnické činnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8550 %50 %  
Ne, ale rád/a bych (uvažuji o tom)4224,71 %24,71 %  
Již ne, ale býval jsem2715,88 %15,88 %  
Ano169,41 %9,41 %  

Graf

5. Které z těchto dobročinných akci na Vás nejvíc působí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Světluška9455,29 %55,29 %  
Kuře (Česká televize)6337,06 %37,06 %  
Kapka naděje6337,06 %37,06 %  
Sluníčkový den5532,35 %32,35 %  
Nadace Terezy Maxové3822,35 %22,35 %  
Konto bariéry3118,24 %18,24 %  
Paraple2313,53 %13,53 %  
neznám žádnou z nich148,24 %8,24 %  

Graf

6. Jaký způsob komunikace Vás nejvíce zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Charitativní koncerty10058,82 %58,82 %  
Charitativní závody (běh, pochod, turnaj)8449,41 %49,41 %  
Osobní prodej5029,41 %29,41 %  
Televizní reklama4928,82 %28,82 %  
Sociální sítě4828,24 %28,24 %  
Internetová reklama3420 %20 %  
Dopisy do schránky105,88 %5,88 %  
Letáky105,88 %5,88 %  
Rozhlasová reklama95,29 %5,29 %  

Graf

7. KONTAKT bB je nezisková organizace, která se zabývá plaveckými kurzy pro tělesně postižené osoby. Tyto osoby přišly ke svému hendikepu většinou nešťastnou náhodou během života. Narozdíl od zdravých lidí, kteří cestují, sportují a užívají si života plnými doušky, členové sdružení KONTAKT bB tyto možnosti mají jen omezené. Podporou KONTAKTu bB jim umožňujete prožívat plnohodnotnější život. Zatímco pro nás je plavání naprosto běžnou činností, pro hendikepované má velký význam. I hendikepování mají právo na plnohodnotný život. ... Nyní znáte KONTAKT bB. Myslíte si, že je tato organizace hodna finančního příspěvku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14987,65 %87,65 %  
ne2112,35 %12,35 %  

Graf

8. Pokud ano, kolik byste nejvíce přispěli (jednorázově)? (v Kč)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1006337,06 %37,06 %  
504425,88 %25,88 %  
nic2816,47 %16,47 %  
5001710 %10 %  
100095,29 %5,29 %  
1095,29 %5,29 %  

Graf

9. Pokud ne, jaké máte důvody?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepřispívám15 %0,59 %  
Málo peněz15 %0,59 %  
Kalousek mi sebral co jsem dával, napište si jemu15 %0,59 %  
Představení společnosti v dotazníku je stručné. Než bych přispěl, podrobněji bych se seznámil s tím, čím se neziskovka zabývá, jak je s příspěvky nakládáno. 15 %0,59 %  
Ten jeden odstavec mi nedává dostatečné info o sdružení.15 %0,59 %  
Studen ve volnu pracující na bydlení a studium15 %0,59 %  
Nedostatek financí15 %0,59 %  
momentálna finančná situácia15 %0,59 %  
plánuji finančně podporovat některé skupiny lidí, nebo jednotlivce, kteří neměli v životě tolik štěstí, ale to až si budu vydělávat.15 %0,59 %  
nepřesvěčilo mě to15 %0,59 %  
ostatní odpovědi Už přispívám dost- platím daně a z nich tyto společnosti dostávají dotace.
Jsem student a vycházím tak tak s penězi
Tito lidé jsou dotováni státem, který je platí z daní.
v daních státu odvádím už tak dost, kdyby se necpaly peníze specifickému etniku, tak by bylo v rozpočtu na váš projekt dost
nemám důvěru v dobročinné organizace, je zde velký předpoklad zpronevěření
nemám peníze
studuji, nemam řádný prijem
jsou důležitější věci, které stojí za podporu
Organizaci neznám a tudíž bych jí nic nedala. To, že mi někdo řekne, že se zabývá tím a tím mi nestačí. Chtěla bych vědět víc, než bych jim přispěla.
nepřispívám na dobročinné účely, sama s penězi příliš nevycházím
1050 %5,88 % 

Graf

10. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10863,53 %63,53 %  
muž6236,47 %36,47 %  

Graf

11. Můj věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 až 30 let11970 %70 %  
16 až 20 let3218,82 %18,82 %  
31 až 45 let84,71 %4,71 %  
46 až 60 let84,71 %4,71 %  
15 a méně31,76 %1,76 %  

Graf

12. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední škola s maturitou11869,41 %69,41 %  
vysokoškolské (VOŠ i VŠ)4224,71 %24,71 %  
střední škola bez maturity63,53 %3,53 %  
základní42,35 %2,35 %  

Graf

13. Příjem domácnosti (v Kč)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30 000 - 50 0004530,82 %26,47 %  
20 000 - 30 0003020,55 %17,65 %  
10 000 - 20 0002215,07 %12,94 %  
50 000 - 70 0002013,7 %11,76 %  
pod 10 0001610,96 %9,41 %  
70 000 - 100 000106,85 %5,88 %  
100 000 a více32,05 %1,76 %  

Graf

14. Členů v domácnosti (včetně Vás)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
44831,17 %28,24 %  
34227,27 %24,71 %  
23120,13 %18,24 %  
5 a více1912,34 %11,18 %  
1149,09 %8,24 %  

Graf

15. Kraj, ve kterém žijete

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hl.m. Praha6236,47 %36,47 %  
Středočeský2514,71 %14,71 %  
Jihočeský1810,59 %10,59 %  
Ústecký105,88 %5,88 %  
Moravskoslezský95,29 %5,29 %  
Jihomoravský95,29 %5,29 %  
Plzeňský84,71 %4,71 %  
Liberecký74,12 %4,12 %  
Královehradecký52,94 %2,94 %  
Zlínský42,35 %2,35 %  
Pardubický42,35 %2,35 %  
Karlovarský31,76 %1,76 %  
Vysočina31,76 %1,76 %  
Olomoucký31,76 %1,76 %  

Graf

16. (nepovinné pro zájemce) Jaký druh propagace KONTAKTu bB by byl podle Vás nejúčinnější?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

Asi je nejdůležitější mít jednotný koncept napříč spektrem různých médií (tv reklama, on-line, outdoor atd)

event pro postižené, nejlépe někde v centru města, kde by si ho lidé všimli ostatní lidé a nutilo by je to zajímat se blíž o to, co se děje

charitativní plavecké závody, apod., něco spojeného s činností organizace

internet

Letáky v rehabilitačních centrech a u lékařů.

na sportovištích, plaveckých závodech, videa - příběhy postižených lidí a jejich změna díky Kontaktu dB, sociální sítě

Napojit se na vlivné lidi - firmy, investoři, statutární části měst atd.

např. plakáty v tramvajích, fitnes centrech, bazénech

neco více na očích, aby si lidé více uvědomovali jaké mají štěstí.... při pohledu na ně se mi vždy spomalý dech, asi je lituji. take chodim sportovne plavat.

Nějaká charitativní událost, sportovní den atd.

Nevím, asi dle cílové skupiny.

Osobní dopisy vybraným lidem, kteří by se sportem mohli mít něco společného, informační letáky ve sportcentrech (bazénech po celé republice), sportovních potřebách...

osobní příběhy

Plakáty na plaveckých stadionech, každý návštěvník, kterých je v létě vážně hodně, by zjistil, čím se organizace zabývá a že třeba pomáhá právě v tomto bazénu. Zviditelnění i pro bazén, jelikož pro dobrou věc nabízí svůj bazén.

reklama - internet, sociální sítě, TV

rozhodně televizní reklama

sociální sítě, internet,

sociální sítě, osobní prodej

sociální sítě, videa, guerilla marketing

stánek na veřejných akcích, účast na závodech

Televize

Televizní reklama

TV reklama, video, dobrocinna akce.

v televizi

vzhledem k neznámosti NO zřejmě přes sociální sítě a pomocí prezentace např. na náměstí při nějaké akci pořádané městem nebo při dni neziskovek

žádný

žádný, nemám důvěru v podobné organizace

17. Poraďte nám: Máte nějaký nápad na originální propagaci dobročinné činnosti?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

akce ve stylu plavecká štafeta pro veřejnost.. letáčky na plaveckém bazéně

Ať přispívají politici a herci ,mají víc financí než běžný pracující člověk

marketing na plaveckých stadionech spojený s přímou aktivitou firmy provozující bazén

Obecně mi vadí, když neziskové organizace přijímají dotace ze státní kasy. Pokud by nějaká neziskovka pomáhala lidem, kteří si to dle mého úsudku "zaslouží" a zároveň by byla schopná prokázat, že se na jejím financování nijak nepodílí stát, zřejmě bych jí přispěl.

PR - komunikovat s médii, seznámit je s činností dobročinné organizace event management - uspořádat například závody, kde zdraví plavci budou soutěžit o první místo, diváci budou na jednotlivé plavce sázet a výtěžek ze závodu a ze sázek půjde dobročinné organizaci

Propagace by mela vypadat tim že jak už jsem zminil ze by mela být lidem kteri si ani neuvedomuji jake maji stesti, více na ocich ať už prostrednicvim letaku, plakatu, videii, osobnim kontaktem atd.

raději nic nedělat

Stejně jako odpověď u otázky 16. Plakáty na palveckých stadionech.

teď v zimním období by byl vhodný zahřívací pytlíček do kapsy se znakem/názvem organizace, nebo rukavice,

U neziskových organizací většinou dobře fungují kampaně založené na velmi osobních příbězích, jak organizace pomáhá konkrétním lidem apod.

V plaveckých stadionech, největší pochopení pro to budou mít lidi, kteří sami plavání mají rádi a pravidelně provozují.

videa, profil na sociálních sítích - informovat lidi o akcích, o novinkách atd.

výroba hezkých triček, hrnků

vytvořit např. "akvabelské" představení a tak od poloviny ukazovat, že se jedná o lidi s handicapam, co znám reakce na obdobné reklamy, tak je lidé hodnotili velmi působivě (resp. napřed si říkáte, co jako, normální činnost a pak vám jako dojde, že pro lidi ve videu to je mnohem víc úsilí atd.)

18. Poraďte nám: Máte nějaký dobrý nápad na virální reklamu, která by podpořila KONTAKT bB (virální = např. video, které si lidé mezi sebou sami posílají a šíří ho dál)?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

asi nějaké záběry přímo z organizace, ze života těchto vozíčkářů (např. s emocionálním podtextem)=povzbudivé video s myšlenkou, že naděje umírá poslední, že je potřeba bojovat a žít dál....nebo naopak nějaké šokující video s vtipným koncem

jedno jsem nedavno videl.. neco podobneho by mohlo být chytlave.. http://www.loupak.cz/video/ze-sveta/12879-nezastavitelny-muz-taylor-morris

krátké video (asi 5-mitutové), které by člověka upoutalo, jak snadno se dá všechno ztratit v jednom okmažiku. že se to může stát každému, uvést příklad, jak se to stalo někomu z těchto handicapovaných a jak se s tím vypořádávají.

Na to nemám hlavu. :)

nemám, ale rozhodně je to dobrý nápad. Tyto videa fungují.

nevím. Co třeba nějaké vtipné porovnání možností majoritní společnosti a vašich klientů.

raději nic nedělat

tohle by spíš mělo vycházet z činnosti organizace...ty nejlepší virály jsou zpravidla nejvíce promyšlené a předem připravené videa.

v poslanecké sněmovně

videa - příběhy postižených lidí a jejich změna díky Kontaktu dB; profil Kontaktu dB na sociálních sítích - informovat lidi o akcích, o novinkách atd.,

viz nahoře, případně ukázat záběry nějakých závodů, námahy při závodech, neúspěchy, ale i nadšených výherců apod.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Slyšeli jste někdy o neziskové organizaci KONTAKT bB (Plavecká akademie bez bariér)?

3. Přispíváte Vy nebo Vaše rodina na dobročinné účely? Pokud ano, jak?

4. Jste zapojen/a do nějaké dobrovolnické činnosti?

5. Které z těchto dobročinných akci na Vás nejvíc působí?

6. Jaký způsob komunikace Vás nejvíce zaujme?

7. KONTAKT bB je nezisková organizace, která se zabývá plaveckými kurzy pro tělesně postižené osoby. Tyto osoby přišly ke svému hendikepu většinou nešťastnou náhodou během života. Narozdíl od zdravých lidí, kteří cestují, sportují a užívají si života plnými doušky, členové sdružení KONTAKT bB tyto možnosti mají jen omezené. Podporou KONTAKTu bB jim umožňujete prožívat plnohodnotnější život. Zatímco pro nás je plavání naprosto běžnou činností, pro hendikepované má velký význam. I hendikepování mají právo na plnohodnotný život. ... Nyní znáte KONTAKT bB. Myslíte si, že je tato organizace hodna finančního příspěvku?

8. Pokud ano, kolik byste nejvíce přispěli (jednorázově)? (v Kč)

10. Jsem:

11. Můj věk:

12. Nejvyšší dosažené vzdělání:

13. Příjem domácnosti (v Kč)

14. Členů v domácnosti (včetně Vás)

15. Kraj, ve kterém žijete

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Slyšeli jste někdy o neziskové organizaci KONTAKT bB (Plavecká akademie bez bariér)?

3. Přispíváte Vy nebo Vaše rodina na dobročinné účely? Pokud ano, jak?

4. Jste zapojen/a do nějaké dobrovolnické činnosti?

5. Které z těchto dobročinných akci na Vás nejvíc působí?

6. Jaký způsob komunikace Vás nejvíce zaujme?

7. KONTAKT bB je nezisková organizace, která se zabývá plaveckými kurzy pro tělesně postižené osoby. Tyto osoby přišly ke svému hendikepu většinou nešťastnou náhodou během života. Narozdíl od zdravých lidí, kteří cestují, sportují a užívají si života plnými doušky, členové sdružení KONTAKT bB tyto možnosti mají jen omezené. Podporou KONTAKTu bB jim umožňujete prožívat plnohodnotnější život. Zatímco pro nás je plavání naprosto běžnou činností, pro hendikepované má velký význam. I hendikepování mají právo na plnohodnotný život. ... Nyní znáte KONTAKT bB. Myslíte si, že je tato organizace hodna finančního příspěvku?

8. Pokud ano, kolik byste nejvíce přispěli (jednorázově)? (v Kč)

10. Jsem:

11. Můj věk:

12. Nejvyšší dosažené vzdělání:

13. Příjem domácnosti (v Kč)

14. Členů v domácnosti (včetně Vás)

15. Kraj, ve kterém žijete

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Modřanský, M.Dobročinné činnosti a jejich marketing (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://dobrocinnost-marketing.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.