Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dobrovolnictví
Dobrovolnictví
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Dominik Bachůrek |
---|---|
Šetření: | 15. 11. 2010 - 05. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 26 |
Počet otázek (max/průměr): | 31 / 23.85 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 27 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.12:38 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník je určen pro lidi, kteří vykonávají dobrouvolnou činnost!
Cílem průzkumu je zjistit povědomí o dobrovolnické činnosti od samotných dobrovolníků a to z jakého důvodu se rozhodli pro dobrovolnou činnost, jak ji vnímají a jaký přínos jim přináší supervize a školení. Průzkum slouží jako podklad pro tvorbu bakalářské práce, zabývající se analýzou dobrovolnického centra z hlediska řízení lidských zdrojů.
Odpovědi respondentů
1. Jakým způsobem jste se dozvěděl(a) o organizaci, ve které působíte jako dobrovolník? (Od známého, z rodiny, internet, tisk, televize, výstava)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
dozvěděl sem se to z internetu
Dozvěděla jsem se to z výstavy, která byla u nás ve škole.
imzerát v místním zpravodaji
Inf.leták
internet
internet
internet.. hledal jsem něco, čím bych vyplnil volný čas.. a po čase se škola málem stala druhořadou záležitostí..
na letáčku
Od kamarádky
od přátel
Od vychovatelky na internátě
od známé
Od známé
Od známého
od známého
od známého
odbor sociálních věcí Magistrátu města Zlína
Při slavnostním otevření střediska, kam jsem to se známou šla okouknout.
působím u různých organizací
reklama v podchodě u obchodního domu Prior
skautský oddíl.
tisk
Z novin
z vyvěšených plakátů na oknech centra
základní škola
ze státní správy
2. Z jakého důvodu jste se rozhodl pro dobrovolnou službu (označte i více odpovědí)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Možnost získat nové dovednosti a zkušenosti | 17 | 65,38 % | 65,38 % |
Pocit, že moji pomoc lidé potřebují | 17 | 65,38 % | 65,38 % |
Snaha uplatnit své schopnosti | 15 | 57,69 % | 57,69 % |
Možnost navazovat nové vztahy se zajímavými lidmi (sdílející stejné hodnoty a názory) | 13 | 50 % | 50 % |
Přesvědčení, že člověk pomůže šířit dobrou myšlenku | 9 | 34,62 % | 34,62 % |
Zkušenost s obtížnou osobní nebo rodinnou situací | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
Náboženské přesvědčení | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
nutnost odpracovat určitý počet hodin | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
peníze na živobytí/živ.minimum | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
v rámci praxe do školy | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
dobrá praxe v rámci oboru | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
spíš jsem si říkala proč ne | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Pocit, že dělám něco užitečného, smysluplného | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
podmínka školy | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
obohacuje mě to | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Osobní příklad mých příbuzných nebo známých | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
3. Se kterým tvrzením „proč právě dobrovolnictví“ se shodujete (označte i více odpovědí)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dává mi možnost dělat smysluplnou činnost | 22 | 84,62 % | 84,62 % |
Chci pomáhat lidem | 16 | 61,54 % | 61,54 % |
Dobrovolnictví mi dává možnost být užitečný | 15 | 57,69 % | 57,69 % |
Získám možnost sebezdokonalování | 13 | 50 % | 50 % |
Rád bych získal praxi v oboru, kterému se dále chci věnovat | 11 | 42,31 % | 42,31 % |
Mám trochu volna a chci je využít pro dobrou věc | 8 | 30,77 % | 30,77 % |
Zaujala mě myšlenka dobrovolnictví | 8 | 30,77 % | 30,77 % |
Poznám při tom nové přátele | 7 | 26,92 % | 26,92 % |
Mám přístup k různým vzdělávacím programům, výcvikům a školením, které jsou zprostředkované organizací | 6 | 23,08 % | 23,08 % |
Potřebuji získat praxi, a vaše nabídka se mi líbila ze všech nejvíce | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
nutnost odpracovat určitý počet hodin | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
pocit naplnění | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
sdílená radost je dvojnásobná radost | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
4. Navštěvujete Supervize?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 15 | 57,69 % | 57,69 % |
Ano | 11 | 42,31 % | 42,31 % |
5. V čem vidíte klady supervize?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Můžu si vyslechnout jaké problémy mají ostatní dobrovolníci, což mi dává pocit, že nejsem jediná, koho něco trápí. Pokud mám já sama nějaký problém, můžu se svěřit, případně prodiskutovat s ostatními a hledat nějaké řešení. Je přítomný supervizor, který je odborník a můžu se zeptat i na jeho odborný názor.
Náhled na určitý problém z více úhlů; pomoc při řešení problému (rada)
největší klad je rozbor složité situace před nímž dobrovolník stojí a na supervizi se takové složité situace rozebírají a supervizor ( nezávislý odborník ) poskytne radu a manuál jak se s tou situací vypořádat, jako dobrovolník mám ze supervizí dobrý pocit
Potkám lidi, kteří mi "rozumí", kteří řeší podobné problémy a můžou mi předat své zkušenosti.
pro mě ztráta času
sdílení se s ostatními, mít možnost slyšet další zkušenosti, získat inspiraci
setkání, probrání dotazů a důležitých témat...
Skoro v ničem
supervize navštěvuji, pouze, když jsem přinucena (nepřímo). Jsou mi naprosto k ničemu, je to pro mě ztráta času. Pro jiné - nemusí.
ve všem, je to potřeba pro dobrovolnickou činnost
ve zpětné vazbě, v to, že my odborník poradí v situacích, ve kterých si nevím sama rady
6. V čem vidíte zápory supervize?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
malá účast
ne každý je schopen se otevřít ve skupině cca 15 osob...
Někdy dost dobře nedokážu vyjádřit co mě trápí, před ostatními (většinou cizími) lidmi.
pro mě nic nového neřeší a je to hovor o "ničem" - z mého pohledu
účastní se ji velmi málo dobrovolníků
Velký kolektiv posluchačů - někdy je nepříjemné mluvit o určitém problému před ostatními dobrovolníky
zápory? nemám záporné pocity ze supervize
Ztráta času, neuznané hodiny
Žádné zatím nevidím.
7. Z jakého důvodu nenavštěvujete supervize?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Mé pracovní vytížení mi to zatím nedovolilo. Jsem ráda, že stíhám chodit jednou týdně na dobrovolnickou činnost.
nedostatek času
nejsou v nabídce
Nevím co to je
nevím co to je
Nevím co to je supervize.
Nevím o co se jedná
nevím, co to je
Nevím, co to je
nevím, co to je
nevím, co to je
nevím, co to je..
protože jsem o tom nikdy neslyšela ;)
protože žádné řízené supervize nemáme, můžeme si myslím o ně zažádat, ale vím, že vedení nemá moc času
8. Co by Vás přimělo navštěvovat Supervize?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
informace
kdby byly nabídnuty
Kdyby měl den 48hodin
kdybych věděl, o co jde..
kdybych věděla, že na mě supervizor má čas a že v tom vidí klady
kdybyste mi prozradili, co se pod tímto názvem skrývá
musel by mi někdo říct co to obnáší a jaké to má výhody
Nevím
nevím
nevím, co to je
nevím, co to je
Propagace
to, kdybych věděla oč se jedná
viz předchozí .
Zjištění o co se jedná a zaujetí myšlenkou apod.
9. Co byste na supervizích změnili?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
měli by se konat častěji
Myslím, že nic, jen aby tam chodili všichni dobrovolníci z té organizace, která to pořádá.
nevím, asi nic :)
Nic
nic
nic - nejraději, opět zdůrazňuji, že pro mě - bych je nejraději zrušila. Pro jiné mohou být přínosné.
nic mě nenapadá
nic mne nenapadá
pokud možno větší účast pracovníků přijímacích organizací (malá zpětná vazby)
pouze dobrovolná účast
V tuhle chvíli asi nic. Možná bych jen nebylo od věci vyzkoušet si někdy supervizi individuální namísto skupinové.
10. Jaká je pro Vás optimální doba trvání Supervize?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nula | 1 | 10 % | 3,85 % |
45 minut | 1 | 10 % | 3,85 % |
tak aby všichni účastníci mohli prodiskutovat své | 1 | 10 % | 3,85 % |
1 - 2 hodiny | 1 | 10 % | 3,85 % |
1,5 hod. | 1 | 10 % | 3,85 % |
vždycky supervize trvala 2 hodiny | 1 | 10 % | 3,85 % |
2 h | 1 | 10 % | 3,85 % |
2 hod | 1 | 10 % | 3,85 % |
60 minut | 1 | 10 % | 3,85 % |
1,5 hodiny | 1 | 10 % | 3,85 % |
11. Jak by podle Vás měla supervize probíhat?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
diskuze o problémech...
Jinak než dosud
měla by mi hlavně přinést odpovědi na moje otázky
měla by probíhat tak aby všichní dobrovolníci měli z toho dobrý pocit tj. získali znalosti jak se vypořádat se složitými situacemi s touto čiností
Mělo by to být indiviuální, netlačit na pilu. Většinou téma supervize vyplnye až podle toho jaíc lidé se sejdou
mít možnost klást supervizorovi otázky, sdílení zkušeností s dalšími dobrovolníky, prostor pro vzdělávání, hry, vytvoření dobré pohody
nemám námitky
nula
podle požadavů dobrovolníků se stejným zaměřením
Sejde se supervizor a skupina (popř. jedinec) supervidovaných a probírají svoje problémy, každý dostane možnost vyjádřit se, pokud chce. Když někdo řekne, co ho trápí, ostatní mohou diskutovat, supervizor může poskytnou odbornou radu. Vše co se řekne na supervizi podléhá mlčenlivosti.
zhodnocení probíhající dobrovolnické práce, nastínění problému (pokud se vyskytl či vyskytuje), pohled ostatních (jak by problém řešili oni), pohled supervizora/rky, konečné zhodnocení
12. Jak Vám vyhovuje současný supervizor(ka)?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Absolutně, nemám nic, co bych vytkla.
ano
naše supervizorka je profesionálka myslím že nejen já ale i všichni mí spoludobrovolníci tedy kolegové jsou spokojení
ne
nula
současnou supervizorku jsem měla pouze jednou, od přístí roku bychom měli mít novou
Vcelku ano, ale někdy by supervizorka mohla supervizi "víc vést", klást více otázek a více nás někam směřovat.
Vůbec
vyhovuje
vyhovuje
vyhovuje, mohla by být trochu akčni.
13. Navštívil(a) jste školení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 14, Ne → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 13 | 50 % | 50 % |
Ano | 13 | 50 % | 50 % |
14. Co Vás na školení zaujalo?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
člověk se vždy dozví něco nového, nebo si to co už ví zopakuje
dobrý úvod do praxe
navštívila jsem jedno školení na pomoc při havarijních situacích-krizové události, kt. mě opět nic nedalo.
Nic
nové informace
odbornost v problematice dané tématiky
Praktické příklady a modelová situace
přístup lektorů, prostředí, zkušenost lektorů, propracovanost
to, že se můžu nějak dále vzdělávat a posouvat dál
vše
15. Co Vás naopak na školení nezaujalo?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
Bylo mi lhostejné
Dlouhá teorie, v praxi byla k ničemu, člověk ji rychle zapomene..
Když na školení přicházím s tím, že mne to obohatí, vždy si něco odnesu...
někdy některe dotazy, které kladou dobrovolnici
některé jsou dlouhé a nudné
není nic takového
nevím
Školení bylo dobré.
to, že mi to ubírá čas, který bych jinak mohla strávit se svou vlastní rodinou
viz výše
všechno mě zajímalo
zaujalo mě vše
16. Z jakého důvodu nenavštěvujete školení?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
jako k čemu?
jelikož na to nemám dostatek času a "kolegyně" mi sdělili, že to které navštívily byly nezáživné
jsem zatím student
nedostatek času, nepřisuzuju jim důležitost pro svou dobrovolnickou činnost
Nestíhám to časově
nevím
Nikdo mě na žádné nepozval.
vlastně ani nevím
Zatím jsem neměla možnost se nějakého školení účastnit.
Zatím mi žádné nebylo nabídnuto, s dobrovolnictvím začínám.
Žádné mi nabídnuto zatím nebylo
17. Co by Vás přimělo navštěvovat školení?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
asi nic
Asi zajímavé téma, problematika, ve které bych se chtěla opravdu zdokonalit.
Existence takového školení
informace
jiná doba konání školení :-)
možná více času a téma, které by mě hodně zaujalo
Nabídka na školení
nevím
povinnost
Vědomí, že se dozvím nějaké nové poznatky z mého oboru.
zajímavé téma
zajímavé téma a více času
18. Co byste na školení změnili?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Bylo by dobré zvíšit interaktivitu
časový interval
místo, bylo daleko a cets abyla nákladná
možná víc komunikovat s posluchači
myslím, že v naší organizaci by bylo dobré nějaké počáteční zaškolení ( seznámení) s činností, prostory a potřebami organizace, na to ale není čas, a tak se často nedostává dostačující péče dobrovolníkům. Jinak si myslím, že je docela velký výběr zajímavých školení, ale dobrovolníci se o nich často nedozví, tudíž větší informovanost o školení pro lidi z řad dobrovolníků
nic
nic
nic
nic
nic mne nenapadá
Nic.
nula
zahrnul bych tzam věci které sou pro dobrolniky podstatné
19. Jak by podle Vás měla školení probíhat?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
3x ročně, ve městě kde organizace sídlí,
aktivně, interaktivně
Diskuze, věci z praxe
formou přednášek, her, diskuzí, vedená odborným pracovníkem
interaktivně
Interaktivní formou, převážně praxe, případové studie atd.
jedno jak, hlavně musí zaujmout a musím si z něho odnést nějaké nové postřehy a informace
jednotlivé bloky zvolit tak , aby byly zajímavé, zkusit zatáhnout účastníky do některého tématu, dát prostor pro sdílení zkušeností
krátce,výstižně
měla by probíhat v dobrých podmínkách (aby bylo v místnosti tak akorát), aby jsme dostávali probíranou problematiku zpracovanou od školícího sebou.
motivační
Nejde o průběh, spíš o lidský přístup, trošku přátelské prostředí.
nemám tušení
Nevím, nedovedu si představit. Ale asi by bylo velmi časově i finančně náročné.
nula
Oborově
osobní zkušenosti a příklady, diskuze, hry
poutavým způsobek, kdy přednášející zapojuje dobrovolníky do diskuze
pravidelně, odborně podle požadavků uživatelů
stejně jako doposud, možná by se jich mohli zúčastnit stávající dobrovolníci (zkušenosti...)
tak aby všichní zúčastnění měli ze školení dobrý pocit a by si odnesli nové znalosti
tak jak probihaji
tak, aby školitelé předali co nejefektivněji informace a dovednosti těm co školí. Aby účastníci opravdu ovládali to, co je na papíru napsáno, že mají ovládat
to si netroufám posuzovat
to záleží podle druhu školení
20. Jaká témata na školení uvítáte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
záleží od typu školení | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
"Jak si poradit s nepříjemným chováním personálu" | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
novinky v dobrovolnictví, nové postupy, právo | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Marketing, reklama | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
obsluha inv.vozíku | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
práce s handicapovanými | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
komunikaci v soc. práci, typologie klientů atd. | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
senior, opuštěné děti, | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
marketingové komunikace, komunikace | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
řešení složitých situací | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
ostatní odpovědi | 16 | 61,54 % | 61,54 % |
21. Jaké formě školení dáte přednost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Netradiční zábavnou formou – hry, formou rodinného setkání aj. spojené se školením | 11 | 42,31 % | 42,31 % |
Tradiční formou – školení probíhající pod vedením odborných lektorů | 10 | 38,46 % | 38,46 % |
Kombinace | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
něco mezi | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
podvedením lektora, ale zábavnou formou | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
vzala bych jakokoliv vhodnou formu - ale k tématu | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Netradiční školení vedené odbornými lektory | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
22. Zaškrtněte položky, které Vás zaujmou, nebo o ně máte zájem (označte i více odpovědí):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Bezplatné školení s certifikátem v sociální službě | 19 | 73,08 % | 73,08 % |
Odborné konzultace s psychology ohledně dobrovolnictví | 15 | 57,69 % | 57,69 % |
Školení první pomoci | 14 | 53,85 % | 53,85 % |
23. Co byste zlepšili ve Vaší neziskové organizaci?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Asi nic jsem spokojený s jejím fungováním
lepší komunikaci s dobrovolníky, například termíny supervizí zdělovat dříve než dva dny před ní a podobně
nejsem členem žádné organizace
nejspíše nic
Nelíbí se mi přílišné papírování a dokladování jakékoliv činnosti (zápisy, protokoly, fotodokumentace) - za chvíli pod tunami papárů zdechneme.
nemám o ní tolik informací, abych soudila
Nevím
nevím
nevím
nic
nic
nic
nic mě nenapadá
ředitele, organizování, úřadování
s organizací jako takovou se v podstatě nesetkávám, takže spolu nejsme víceméně v kontaktu
se svou org. Samari jsem spokojená - je tam pochopení a vstřícný přístup od ředitelky. S ostatním personálem je to střídavo-oblačno.
strukturu
troškiu bych ji probudila,
vedení přístup lidí k dobrovolnictví průběh schůzek
větší soudržnost
Více komunikace mezi jejími členy
více setkávání, supervizí, větší zpětná vazba s řadovými pracovníky přijímací organizace
více týmové práce
vzájemnou informovanost různých složek o činnosti, občas bych potřebovala i trochu povzbudit
zatím mě nenapadlo nic, co bych chtěla zlepšit :)
Zatím nic
24. Co Vám v dobrovolnickém centru chybí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
nic
-
-
asi nic
budu se opakovat, ale je to lepší komunikace
Co mi chybí, se snažím spolu s přáteli nějak nahradit, nebo se bez toho obejít. Konkrétně teď zrovna nic nemohu jmenovat.
dobrá koordinatorka, akční typ, mělo by vidět, že se něco děje, že nespíme zimním spánkem , nové nábory dobrovolníků.
méně byrokracie
Nějaké častější setkání, ne jen na supervizích.
nemáme nikoho, kdo by s dobrovolníky pracoval
nevím
nevím
Nic
nic
Nic
nic
nic
nic
nic mě nenapadá
nic mne nenapadá
peníze... (ne pro mě ale pro činnost)
školení a pokud jsou tak informace o nich
V tuto chvíli asi nic :)
věšák
více akcí pro dobrovolníky, kde bychom se mohli navzájem více poznat - např. nějaká víkendovka :-)
více kontaktních míst
25. V čem vidíte přínos z dobrovolnictví?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
"Člověk je bohatý tím, co učinil pro druhé", to je myšlenka, se kterou se ztotožňuj - to je přínos pro dobrovolníka no a pro ty "příjemce" - to by asi měly potvrdit statistiky, co všechno se udělalo, když vyznávají lidi právě tuto myšlenku, v těchto informacích ale nemám přehled, nezabývám se jimi
Bezplatná pomoc a práce pro druhé, a i když to tak nevypadá - i pro sebe. Pro svůj dobrý pocit.
Dobrovolníci přinášejí radost spoustu osamoceným lidem, dávají svůj čas lidem, kteří to potřebují, to je v dnešní době cenné, protože lidem čas schází.
Je to zkušenost, která je užitečná nejen pro mě a dává i jiným
jiný pohled na věc.. že ne vše se musí točit kolem peněz (ano, bez nich by to nešlo, ale že nic taky nejde do mé kapsy)
mohu pomáhat lidem, je to užitečné pro ně i pro mě
můžu pomoci
nové zušenosti, poznávání nových lidí, získání praxe v oboru, ...
Odpracovávám si hodiny pro praxi :) dále se cítím být užitečná, mám možnost poznat dokonale zařízení, jak funguje, získávám nové zkušenosti.
podle očekávání - viz bod 2
pomoc druhým
pomoc lidem, dobrý pocit
pro mě - pocit uspokojení z užitečné a dobře odvedené práce klienti - bez komentáře, jejich úsměv, když nás při příchodu vidí, mluví za vše
Přínos lidem okolo mě, moc dobrý pocit, zkušenosti, zodpovědnost,....
rozvíjí mou osobnost a pomáhá mi poznávat jakou radost dokáže člověku udělat pouhá návštěva, jaké je, když člověk přijde mezi cizí lidi a vidí, jak na něj čekají, jak ho mají rádi
Rozvoj osobnosti, který je zároveň prospěšný druhé straně.
seberealizace
sebevzdělávání, přínos pro druhé
setkávání s různými lidmi,rozšiřování svého prostoru
seznámení se s lidmi stejného cíle , myšlení a úsilí pomáhat lidem radost z toho že těm kterým pomáháme jsou stejně rádi a mají z toho radost
utříbení si životních hodnot, získání nadhledu, více si vážím obyčejných věcí a maličkostí. Dobrovolnictví mi dodává dobrou náladu. :)
Už jsem psal výše
užitečnost
v osobnostním růstu. v šíření lásky. v tom, že něco dělám dobrovolně, z vlastního přesvědčení, podle sebe
ve všem co děláme, je to obrovský plus a potřeba tu práci dělat.
Získám nové kontaky a zkušenosti, zábava
26. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [žena → otázka č. 27, muž → otázka č. 27].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 20 | 76,92 % | 76,92 % |
muž | 6 | 23,08 % | 23,08 % |
27. Věková skupina
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 – 25 let | 10 | 38,46 % | 38,46 % |
16 – 20 let | 6 | 23,08 % | 23,08 % |
51 – 55 let | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
26 – 30 let | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
46 – 50 let | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
41 – 45 let | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
65 – 70 let | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
36 – 40 let | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
28. Profese
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 7 | 26,92 % | 26,92 % |
studentka | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
zahraniční obchodní manager | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
sociální pracovník | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
žádná | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
studentka UTB | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
ekonom | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
student marketingových komunikací | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
chci dělat pracovníka v sociálních službách | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
student VŠ | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
ostatní odpovědi | 6 | 23,08 % | 23,08 % |
29. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední škola s maturitou | 14 | 53,85 % | 53,85 % |
Vysoká škola | 6 | 23,08 % | 23,08 % |
Základní škola | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
Vyšší odborná škola | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
30. V jaké organizaci se angažujete a jaký druh dobrovolné služby vykonáváte (oblast pomoci - senioři, děti, krizové události, apod.)?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
angažuji se v organizaci Samari a jsem dobrovolnicí v Domově důchodců
DC Adra, v domově pro seniory
děti a mládež
děti, studenti
Junák-svaz skautů a skautek, vedení družiny menších dětí a příležitostné spolupořádání různých souvisejících akcí(tábory, výlety, sbírky...)
Komunitní centrum( oblast mateřského centra a práce s dětmi ml. škol. věku)
krizové události, první pomoc
nevypisuji úmyslně
oblast pomoci - děti, volnočasové aktivity
postížené děti, senioří
Samari - senioři
Samari - senioři
Samari, chodím do domova pro seniory a dříve v Charitě
Samari, o.s. Zlín; děti
Samari(děti) , Salesiánský klub dětí a mládeže (děti a mládež)
Sdružení Samari, dobrovolnictví - Hrádek Fryšták - zařízení pro klienty s mentálním a tělesným postižením, za dvěma vozíčkáři. Sama ještě jen tak docházím za ležícím klientem do Penzionu Burešov ve Zlíně.
Senioři
senioři
senioři, krizové udalostí
Studentská unie
Studentská unie UTB - pro studenty
studentská unie UTB - studenti
Studentská Unie UTB, oblast studentů VŠ
Studentská unie, společenské akce pro studenty
V seniorském centru připravuji pravidelné besedy a pořady pro seniory o operách, operetách a baletech s videoukázkami. Totéž dělám pro Domy s pečovatelskou službou a Kluby seniorů po celém městě.
ZTP
31. Jak dlouho vykonáváte dobrovolnou činnost?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 roky | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
4 roky | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
rok | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
dva roky | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
3. rokem | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
cca 1,5 roku | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
7 měsíců | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
cca rok a půl | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
3 měsíce | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
3 rokem | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
ostatní odpovědi | 7 | 26,92 % | 26,92 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.