Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
předkládaný dotazník doplňuje mou diplomovou práci, která se zabývá domácím a komunitním vzděláváním. Dotazník je určen pro rodiče dětí předškolního a mladšího školního věku (1. st. ZŠ). Pomocí vašich odpovědí bych ráda zjistila, jaká je informovanost rodičů o této problematice a zda mají informace vliv na jejich případnou volbu domácího a komunitního vzdělávání. Dotazník má celkem 18 otázek, je zcela anonymní a nezabere vám víc než pár minut. Předem děkuji za spolupráci a za Váš čas.
S přáním hezkého dne Martina Mrlíková, studentka magisterského studia FHS Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Odpovědi respondentů
1. Jsem rodič dítětě/dětí v předškolním či mladším školním věku ze Zlínského kraje.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 2, NE → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO
191
83,41 %
83,41 %
NE
38
16,59 %
16,59 %
2. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
162
84,82 %
70,74 %
Muž
29
15,18 %
12,66 %
3. Věk rodiče:
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
34.98
Minimum:
27
Maximum:
43
Variační rozpětí:
16
Rozptyl:
14.46
Směrodatná odchylka:
3.8
Medián:
35
Modus:
35
4. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Maturita, maturitní zkouška po nástavbě
64
33,51 %
27,95 %
Vysoká škola - magisterský stupeň (Mgr., MgA.,Ing.,MuDr., atd)
54
28,27 %
23,58 %
Vysoká škola - bakalářský stupeň (Bc., BcA., atd)
38
19,9 %
16,59 %
Výuční list
22
11,52 %
9,61 %
Vyšší odborná škola
10
5,24 %
4,37 %
Vysoká škola - doktorský stupeň (PhD. za jménem), docent, profesor
2
1,05 %
0,87 %
čarodějnice
1
0,52 %
0,44 %
5. Velikost místa bydliště:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vesnice - do 2000 obyvatel
79
41,36 %
34,5 %
Město
33
17,28 %
14,41 %
Krajské město
31
16,23 %
13,54 %
Městys - do 10000 obyvatel
31
16,23 %
13,54 %
Samota
11
5,76 %
4,8 %
Osada (polosamota) - několik domů
6
3,14 %
2,62 %
6. Víra:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
"Něcista" je víra v „něco“ nadpřirozeného, co však není křesťanským ani jiným Bohem.. Něcista věří, že „je něco nad námi“, co nás přesahuje, ale nehlásí se k žádné církvi ani se neúčastní bohoslužeb
78
40,84 %
34,06 %
Praktikující věřící
69
36,13 %
30,13 %
Ateista
36
18,85 %
15,72 %
věřím v boha, ale necodím do kostela...mám boha v srdci
1
0,52 %
0,44 %
Nepraktikuhici verici
1
0,52 %
0,44 %
Verici, ktery nesouhlasi se vsemi praktikami oficialni cirkve
Něco podobného jako "něcista", jen trochu jinak specifikováno :-)
1
0,52 %
0,44 %
7. Počet dětí:
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2
100
52,36 %
43,67 %
3
44
23,04 %
19,21 %
1
38
19,9 %
16,59 %
4
5
2,62 %
2,18 %
5
3
1,57 %
1,31 %
6
1
0,52 %
0,44 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
2.09
Minimum:
1
Maximum:
3
Variační rozpětí:
2
Rozptyl:
0.42
Směrodatná odchylka:
0.65
Medián:
2
Modus:
2
8. Mé dítě/děti navštěvují
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [běžnou MŠ/ZŠ → otázka č. 16, alternativní MŠ/ZŠ → otázka č. 9, jsou pouze v domácím vzděláváním → otázka č. 10, jsou v domácím vzděláváním v kombinaci s alternativní školou → otázka č. 9, sourozenci - kombinace běžné MŠ/ZŠ a alternativní školy → otázka č. 9, sourozenci - kombinace - běžné MŠ/ZŠ a domácího vzdělávání → otázka č. 10].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
běžnou MŠ/ZŠ
138
72,25 %
60,26 %
alternativní MŠ/ZŠ
26
13,61 %
11,35 %
sourozenci - kombinace běžné MŠ/ZŠ a alternativní školy
9
4,71 %
3,93 %
sourozenci - kombinace - běžné MŠ/ZŠ a domácího vzdělávání
7
3,66 %
3,06 %
jsou pouze v domácím vzděláváním
6
3,14 %
2,62 %
jsou v domácím vzděláváním v kombinaci s alternativní školou
5
2,62 %
2,18 %
9. Jaký typ alternativní MŠ/ZŠ vaše dítě/děti navštěvují:
10. Důvody pro alternativní formu docházky nebo pro domácí vzdělávání jsou:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nespokojenost v tradiční MŠ/ZŠ - prosím, uveďte hlavní důvody → otázka č. 12, Zdravotní omezení dítěte → otázka č. 16, Nadaný či talentovaný žák → otázka č. 13, Rodina preferuje alternativní formy výuky a vzdělání → otázka č. 14, Rodina pobývá dlouhodbě v zahraničí → otázka č. 16, Praktické důvody - např. vzdálenost školy a místa bydliště → otázka č. 15, Jiné → otázka č. 11].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rodina preferuje alternativní formy výuky a vzdělání
25
46,3 %
10,92 %
Nespokojenost v tradiční MŠ/ZŠ - prosím, uveďte hlavní důvody
12
22,22 %
5,24 %
Jiné
8
14,81 %
3,49 %
Zdravotní omezení dítěte
4
7,41 %
1,75 %
Nadaný či talentovaný žák
2
3,7 %
0,87 %
Praktické důvody - např. vzdálenost školy a místa bydliště
2
3,7 %
0,87 %
Rodina pobývá dlouhodbě v zahraničí
1
1,85 %
0,44 %
11. Vlastní důvody pro domácí a komunitní vzdělávání
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Je to radost i starost. \strom se pozna po ovoci\ zatim je dobre.. vic ukaze cas..ucim 3 deti a mladsi se zapojuji. nejstarsi syn nas obohacuje o informace ze zs skoly.. U nas domaci skola vznikla prirozene, jako reakce na ruzne potreby nasich deti. Vyhoda je,ze mame prehled jak dite chape danou latku a muzem tema projit vic do hloubky dle zajmu. Nebo naopak v pripade nezajmu hledat cestu jak tema priblizit. Doslova- sijem na miru... Diky za vas zajem..
Klasický systém je zastaralý, neodpovídá době a moderním poznatkům. Jsme proti frontální výuce jen pro dobré známky bez chápání smyslu toho, co se učíme, bez důrazu na osobnosti dětí atd.
Mám dítko které je zdravotně postižené, nelíbí se mi přístup v normální základní škole, navštěvujeme speciální školu.
Nemam vlastni duvody.
Nemohu zodpovedet.
Neočkované dítě,"rodinné"prostředí,průvodci a většina rodičů naši přátelé
Zatím jsme v době předškolní a váháme. Líbí se mi základní myšlenka nesoutěživosti, kterou u klasického vzdělávání postrádám, a s tím související pomoc slabším a klasifikace jinou formou než známkami. U komunitního vzdělávání jde většinou o menší skupinu dětí, takže se vyučující i děti i rodiče dobře znají, takže dobrá spolupráce a znají dítě, což je pro vzdělávání vždy plus. Dál se mi líbí že se hodně vyjadřuje dítě, ne jen poslouchá. Těch důvodů je víc, ale kdyby se toto změnilo v klasické škole, nemám důvod váhat nad jinou formou vzdělání.
12. Blíže specifikujte hlavní důvody nespokojenosti v ZŠ.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Neindividuální přístup, přeplněnost státních škol (momentálně běžně 30 dětí na jednoho pedagoga), špatné principi (děti se učí, co je nezajímá, na to, co je zajímá není v tomto množství dětí prostor), nenávaznost předmětů (minimální přesah informací mezi jednotlivými předměty, chybějí spojitosti, neintuitivní, ...) atd atd, těch důvodů jsou vážně mraky :)
1
8,33 %
0,44 %
ucenie vela nepodstaneho
1
8,33 %
0,44 %
Ve zkratce. Především je to systém oceňování - známkování, tedy přesměrování motivace k učení z vnitřní motivace na motivaci vnější, díky čemuž se zastavuje přirozená touha učit se.
1
8,33 %
0,44 %
osnovy přístup učitelů
1
8,33 %
0,44 %
dcera byla demotivovaná, zajímala se jen o sebe a "kamarádky", což vyústilo téměř v šikanu (oboustrannou)
1
8,33 %
0,44 %
Malo pobytu venku, velky pocet deti, nesvobodny pristup
1
8,33 %
0,44 %
Metoda "povel, prikaz, zakaz", kterou se vychovavaji deti ve statni MS nam neni vlastni. Preferuji, aby deti i rodice dostaly sanci se k vzdelavani svych deti vyjadrit. Nikoliv drzeli "hubu a krok" a byli radi, ze se dite do te hlidaci sluzby, kterou statni MS je, vybec dostaly. Negativni zkusenost z MS Knesla na Bartosove cvrti ve Zline je stale hluboce zapsana. Po 2 dnech jsem vedela, ze takto rozhodne ne!
1
8,33 %
0,44 %
Potírání individuality, celé dny děti sedí, neosobní jednání, ...
1
8,33 %
0,44 %
nerespektující vedení dětí, hodnocení dětí, motivace pouze odměnami, nerespekt k individualitě
13. Blíže specifikujte oblast zájmu Vašeho dítěte:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
sport
1
50 %
0,44 %
vysoké iq
1
50 %
0,44 %
14. Blíže specifikujte jaký typ výchovy a vzdělání upřednostňujete:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vzdělávání v užším kontaktu s přírodou, v přirozenější sociální skupině (smíšená věkově), nesoutěživý přístup (spadá sem i znákmování) a naopka velká podpora kooperace a spolupráce, větší míra samostatnosti dítěte, nižší počet dětí na učitele, větší prostor pro nestrukturované trávení času dětí (více volné hry, málo řízených činností), zachování radosti z učení
1
4,76 %
0,44 %
demokratickou
1
4,76 %
0,44 %
respektující, neformující dětskou osobnost k obrazu státu, nýbrž nechávající jej svému osudu
1
4,76 %
0,44 %
RaR, unschooling
1
4,76 %
0,44 %
přirozený typ výchovy a vzdělávání založený na vnitřní motivaci a sebezodpovědnosti, tak aby dítě neztratilou kontakt se sebou samým
1
4,76 %
0,44 %
individuální dle specifik dítěte - každé je jiné; unschooling v kombinaci s učením prožitkem, pobytem v terénu, montessori metodou
1
4,76 %
0,44 %
Intuitivní pedagogika (vyvinula se z waldorfské), respektovat a být respektován
1
4,76 %
0,44 %
Vychovu typu "nevýchova" a respektující. Vzdělávání podle dítěte, co ho právě baví a zajímá.
1
4,76 %
0,44 %
normalni
1
4,76 %
0,44 %
Individuální rozvoj, ohled na tempo dítěte a jeho zájem
1
4,76 %
0,44 %
ostatní odpovědi
Tvrdý styl - musi poslouchat / kvalitní vzděláni bez hodnicení a porovnávání, bez odměn a trestů, s učiteli, kteří mají bohaté životní zkušenosti a nemusí mít pedagogickou školu, v prostředí bez plotů, v přírodě individuální přístup, který je v běžné škole prakticky nemožný, posílení dobrých hodnot pro život, které ve škole nemohou dostat, preferuji p=rojektové vyučování před biflováním a teorií, užívám si to být s vlastními dětmi a investovat do nich svobodne vzdelavani dle preferenci ditete Domaci skola s waldorfskymi prvky dostatek času a prostoru na samovzdělávání, posila sebevědomí unschooling,učení pouze na základěvlastní vnitřní motivace dítěte,učení nápodobou přímo z reálných životních situací Tak,aby se dítě rozvíjelo přirozeně,jak ve svém domově,tak ve školním zařízení Respektující v souladu s vývojem dětí Více zaměřeno na běžné využití znalostí v životě; blíže k Bohu a k přírodě; výchova k samostatnosti, svobodnému a kritickému myšlení; výchova k pokoře a sebeovládání; neučit se pro učení;
11
52,38 %
4,8 %
15. Blíže specifikujte praktické důvody:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Lépe se kombinuje s dvěma dětmi v bližším věkovém rozmezí.
1
100 %
0,44 %
16. Pojem domácí a komunitní vzdělávání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [znám a aktivně se zajímám → otázka č. 17, znám a chystám se praktikovat → otázka č. 17, praktikuji domácí vzdělávání → otázka č. 17, znám z doslechu, rád/a se dozvím další informace → otázka č. 17, znám z doslechu, nepotřebuji další informace → otázka č. 17, neznám, ale rád/a se dozvím další informace → otázka č. 18, neznám, nezajímá mě to, nepotřebuji další informace → otázka č. 19].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
znám z doslechu, rád/a se dozvím další informace
48
25,13 %
20,96 %
znám a aktivně se zajímám
44
23,04 %
19,21 %
znám z doslechu, nepotřebuji další informace
34
17,8 %
14,85 %
neznám, ale rád/a se dozvím další informace
33
17,28 %
14,41 %
neznám, nezajímá mě to, nepotřebuji další informace
15
7,85 %
6,55 %
praktikuji domácí vzdělávání
12
6,28 %
5,24 %
znám a chystám se praktikovat
5
2,62 %
2,18 %
17. Informace o domácím a komunitním vzdělávání nejčastěji čerpám:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Média (televize, internet, rádio...)
79
55,24 %
34,5 %
od rodin, které praktikují domácí a komunitní vzdělávání
52
36,36 %
22,71 %
vlastní rodina, přátelé
38
26,57 %
16,59 %
literatura
31
21,68 %
13,54 %
ve škole, v zaměstnání
11
7,69 %
4,8 %
Jinde
5
3,5 %
2,18 %
nečerpám
1
0,7 %
0,44 %
ode všeho trochu, něco přátelé, něco internet, ale stále těch informací nemám dost
1
0,7 %
0,44 %
od msvé kamarádky, která o tomto tématu píše velmi zajímavou diplomovou práci :)
1
0,7 %
0,44 %
média a přátelé
1
0,7 %
0,44 %
když se ke mně něco náhodně dostane, nejčastěji internet
1
0,7 %
0,44 %
ze všech možných zdrojů, které ověřuju u rodin, které už praktikují domácí a kom. vzdělávání
1
0,7 %
0,44 %
Nečerpám - Nebudu praktikovat
1
0,7 %
0,44 %
od ředitele naší školy
1
0,7 %
0,44 %
Nečerpám.
1
0,7 %
0,44 %
18. Jakou formu informací o domácím a komunitním vzdělávání byste uvítali:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
beseda, přednáška přímo s praktikujícími rodiči a dětmi, popř. učiteli komunitních škol
88
50 %
38,43 %
prostřednictvím internetu
67
38,07 %
29,26 %
Informační leták
31
17,61 %
13,54 %
je mi to jedno
29
16,48 %
12,66 %
prostřednictvím jiných médií
7
3,98 %
3,06 %
neznají mě to
1
0,57 %
0,44 %
Zadnou
1
0,57 %
0,44 %
kombinace
1
0,57 %
0,44 %
Literatura
1
0,57 %
0,44 %
nejlépe kombinaci všech
1
0,57 %
0,44 %
vlastní zkušenost
1
0,57 %
0,44 %
clanek v Magazinu Zlin, ktery vydava mesto a dostane se do kazde schranky.
1
0,57 %
0,44 %
návštěvou komunitních škol
1
0,57 %
0,44 %
Osobně od praktikujících
1
0,57 %
0,44 %
Nechci praktikovat = Nepotrebuji informace
1
0,57 %
0,44 %
prostřednictvím zpracování opravdických příběhů lidí, kteří to praktikují - film nebo kniha.
1
0,57 %
0,44 %
Žádnou.
1
0,57 %
0,44 %
rozhovor s někým, kdo to praktikuje
1
0,57 %
0,44 %
19. Souhlasíte s tvrzením, že:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
20. Je pravda, že:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Jsem rodič dítětě/dětí v předškolním či mladším školním věku ze Zlínského kraje.
8. Mé dítě/děti navštěvují
odpověď běžnou MŠ/ZŠ:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi škola musí pro dítě představovat určitý stres - připravuje je tak lépe na život, kde také budou muset čelit stresu?=rozhodně ano na otázku 19. Souhlasíte s tvrzením, že:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi odměny a tresty jsou důležitými prostředky výchovy a vzdělání=spíše ano na otázku 19. Souhlasíte s tvrzením, že:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dítě vzděláváno v domácím prostředí je lépe připraveno na praktický život než děti z běžných škol?=spíše ne na otázku 19. Souhlasíte s tvrzením, že:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi neznám, ale rád/a se dozvím další informace na otázku 16. Pojem domácí a komunitní vzdělávání:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi děti, které jsou vzdělávány doma, jsou vyčleněny z kolektivu svých vrstevníků a tyto kontakty jim schází?=rozhodně ano na otázku 19. Souhlasíte s tvrzením, že:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi žáci, kteří jsou vzděláváni doma, musí být zapsáni v klasické (kmenové) škole, která je 2x ročně přezkušuje?=Nevím na otázku 20. Je pravda, že:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi domácí a komunitní vzdělávání ve většině případů představuje pouze snahu rodičů se lišit, být součástí "módního trendu" např. domácích porodů, odpůrců očkování, apod.?=neumí posoudit na otázku 19. Souhlasíte s tvrzením, že:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi znám z doslechu, nepotřebuji další informace na otázku 16. Pojem domácí a komunitní vzdělávání:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi domácí a komunitní vzdělávání ve většině případů představuje pouze snahu rodičů se lišit, být součástí "módního trendu" např. domácích porodů, odpůrců očkování, apod.?=spíše ano na otázku 19. Souhlasíte s tvrzením, že:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi rodič - vzdělavatel si musí doplnit pedagogické minimum, aby mohl vzdělávat své dítě doma?=Ano na otázku 20. Je pravda, že:
20. Je pravda, že:
odpověď domácí vzdělávání je umožněno pouze dětem, které se ze zdravotních důvodů nemohou vzdělávat v běžné škole?=Ne:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi literatura na otázku 17. Informace o domácím a komunitním vzdělávání nejčastěji čerpám:
odpověď rodič - vzdělavatel si musí doplnit pedagogické minimum, aby mohl vzdělávat své dítě doma?=Ne:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nespokojenost v tradiční MŠ/ZŠ - prosím, uveďte hlavní důvody na otázku 10. Důvody pro alternativní formu docházky nebo pro domácí vzdělávání jsou:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi praktikuji domácí vzdělávání na otázku 16. Pojem domácí a komunitní vzdělávání:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ve škole, v zaměstnání na otázku 17. Informace o domácím a komunitním vzdělávání nejčastěji čerpám:
odpověď žáci, kteří jsou vzděláváni doma, musí být zapsáni v klasické (kmenové) škole, která je 2x ročně přezkušuje?=Ano:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nespokojenost v tradiční MŠ/ZŠ - prosím, uveďte hlavní důvody na otázku 10. Důvody pro alternativní formu docházky nebo pro domácí vzdělávání jsou:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lesní na otázku 9. Jaký typ alternativní MŠ/ZŠ vaše dítě/děti navštěvují:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi od rodin, které praktikují domácí a komunitní vzdělávání na otázku 17. Informace o domácím a komunitním vzdělávání nejčastěji čerpám:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi praktikuji domácí vzdělávání na otázku 16. Pojem domácí a komunitní vzdělávání:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Samota na otázku 5. Velikost místa bydliště:
odpověď žáka v domácím vzdělávání může vzdělávat pouze rodič či zákonný zástupce ?=Ne:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lesní na otázku 9. Jaký typ alternativní MŠ/ZŠ vaše dítě/děti navštěvují:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nespokojenost v tradiční MŠ/ZŠ - prosím, uveďte hlavní důvody na otázku 10. Důvody pro alternativní formu docházky nebo pro domácí vzdělávání jsou:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Samota na otázku 5. Velikost místa bydliště:
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jsem rodič dítětě/dětí v předškolním či mladším školním věku ze Zlínského kraje.
2. Pohlaví:
3. Věk rodiče:
4. Nejvyšší dosažené vzdělání:
5. Velikost místa bydliště:
6. Víra:
7. Počet dětí:
8. Mé dítě/děti navštěvují
9. Jaký typ alternativní MŠ/ZŠ vaše dítě/děti navštěvují:
10. Důvody pro alternativní formu docházky nebo pro domácí vzdělávání jsou:
16. Pojem domácí a komunitní vzdělávání:
17. Informace o domácím a komunitním vzdělávání nejčastěji čerpám:
18. Jakou formu informací o domácím a komunitním vzdělávání byste uvítali:
19. Souhlasíte s tvrzením, že:
20. Je pravda, že:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jsem rodič dítětě/dětí v předškolním či mladším školním věku ze Zlínského kraje.
2. Pohlaví:
3. Věk rodiče:
4. Nejvyšší dosažené vzdělání:
5. Velikost místa bydliště:
6. Víra:
7. Počet dětí:
8. Mé dítě/děti navštěvují
9. Jaký typ alternativní MŠ/ZŠ vaše dítě/děti navštěvují:
10. Důvody pro alternativní formu docházky nebo pro domácí vzdělávání jsou:
16. Pojem domácí a komunitní vzdělávání:
17. Informace o domácím a komunitním vzdělávání nejčastěji čerpám:
18. Jakou formu informací o domácím a komunitním vzdělávání byste uvítali:
19. Souhlasíte s tvrzením, že:
20. Je pravda, že:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.