Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Informovanost rodičů Zlínského kraje o domácím a komunitním vzdělávání

Informovanost rodičů Zlínského kraje o domácím a komunitním vzdělávání

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Mrlíková
Šetření:10. 03. 2016 - 20. 03. 2016
Počet respondentů:229
Počet otázek (max/průměr):20 / 11.33
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:75,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti, 

předkládaný dotazník doplňuje mou diplomovou práci, která se zabývá domácím a komunitním vzděláváním. Dotazník je určen pro rodiče dětí předškolního a mladšího školního věku (1. st. ZŠ). Pomocí vašich odpovědí bych ráda zjistila, jaká je informovanost rodičů o této problematice a zda mají informace vliv na jejich případnou volbu domácího a komunitního vzdělávání. Dotazník má celkem 18 otázek, je zcela anonymní a nezabere vám víc než pár minut. Předem děkuji za spolupráci a za Váš čas. 

S přáním hezkého dne Martina Mrlíková, studentka  magisterského studia FHS Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. 

Odpovědi respondentů

1. Jsem rodič dítětě/dětí v předškolním či mladším školním věku ze Zlínského kraje.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NE → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO19183,41 %83,41 %  
NE3816,59 %16,59 %  

Graf

2. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena16284,82 %70,74 %  
Muž2915,18 %12,66 %  

Graf

3. Věk rodiče:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
352714,14 %11,79 %  
34199,95 %8,3 %  
32157,85 %6,55 %  
38147,33 %6,11 %  
37147,33 %6,11 %  
36126,28 %5,24 %  
30115,76 %4,8 %  
31105,24 %4,37 %  
3994,71 %3,93 %  
2873,66 %3,06 %  
ostatní odpovědi 33
41
40
26
43
29
42
45
25
44
27
1976
46
50
2
5327,75 %23,14 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:34.98
Minimum:27
Maximum:43
Variační rozpětí:16
Rozptyl:14.46
Směrodatná odchylka:3.8
Medián:35
Modus:35

Graf

4. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Maturita, maturitní zkouška po nástavbě6433,51 %27,95 %  
Vysoká škola - magisterský stupeň (Mgr., MgA.,Ing.,MuDr., atd)5428,27 %23,58 %  
Vysoká škola - bakalářský stupeň (Bc., BcA., atd)3819,9 %16,59 %  
Výuční list2211,52 %9,61 %  
Vyšší odborná škola105,24 %4,37 %  
Vysoká škola - doktorský stupeň (PhD. za jménem), docent, profesor21,05 %0,87 %  
čarodějnice10,52 %0,44 %  

Graf

5. Velikost místa bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vesnice - do 2000 obyvatel7941,36 %34,5 %  
Město3317,28 %14,41 %  
Krajské město3116,23 %13,54 %  
Městys - do 10000 obyvatel3116,23 %13,54 %  
Samota115,76 %4,8 %  
Osada (polosamota) - několik domů63,14 %2,62 %  

Graf

6. Víra:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
"Něcista" je víra v „něco“ nadpřirozeného, co však není křesťanským ani jiným Bohem.. Něcista věří, že „je něco nad námi“, co nás přesahuje, ale nehlásí se k žádné církvi ani se neúčastní bohoslužeb7840,84 %34,06 %  
Praktikující věřící6936,13 %30,13 %  
Ateista3618,85 %15,72 %  
věřím v boha, ale necodím do kostela...mám boha v srdci10,52 %0,44 %  
Nepraktikuhici verici10,52 %0,44 %  
Verici, ktery nesouhlasi se vsemi praktikami oficialni cirkve10,52 %0,44 %  
(ne)praktikující katolicko-evangelicko-židovsko-muslimko-budhistka10,52 %0,44 %  
neco mezi10,52 %0,44 %  
bezkostelní věřící10,52 %0,44 %  
ano10,52 %0,44 %  
Něco podobného jako "něcista", jen trochu jinak specifikováno :-)10,52 %0,44 %  

Graf

7. Počet dětí:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
210052,36 %43,67 %  
34423,04 %19,21 %  
13819,9 %16,59 %  
452,62 %2,18 %  
531,57 %1,31 %  
610,52 %0,44 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.09
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.42
Směrodatná odchylka:0.65
Medián:2
Modus:2

Graf

8. Mé dítě/děti navštěvují

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [běžnou MŠ/ZŠotázka č. 16, alternativní MŠ/ZŠotázka č. 9, jsou pouze v domácím vzdělávánímotázka č. 10, jsou v domácím vzděláváním v kombinaci s alternativní školouotázka č. 9, sourozenci - kombinace běžné MŠ/ZŠ a alternativní školyotázka č. 9, sourozenci - kombinace - běžné MŠ/ZŠ a domácího vzděláváníotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
běžnou MŠ/ZŠ13872,25 %60,26 %  
alternativní MŠ/ZŠ2613,61 %11,35 %  
sourozenci - kombinace běžné MŠ/ZŠ a alternativní školy94,71 %3,93 %  
sourozenci - kombinace - běžné MŠ/ZŠ a domácího vzdělávání73,66 %3,06 %  
jsou pouze v domácím vzděláváním63,14 %2,62 %  
jsou v domácím vzděláváním v kombinaci s alternativní školou52,62 %2,18 %  

Graf

9. Jaký typ alternativní MŠ/ZŠ vaše dítě/děti navštěvují:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Montessoriotázka č. 10, Waldorvskáotázka č. 10, Lesníotázka č. 10, Jenskáotázka č. 10, Daltonskáotázka č. 10, Začít spoluotázka č. 10, jináotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lesní1435 %6,11 %  
jiná1332,5 %5,68 %  
Montessori1025 %4,37 %  
Waldorvská25 %0,87 %  
Začít spolu12,5 %0,44 %  

Graf

10. Důvody pro alternativní formu docházky nebo pro domácí vzdělávání jsou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nespokojenost v tradiční MŠ/ZŠ - prosím, uveďte hlavní důvodyotázka č. 12, Zdravotní omezení dítěteotázka č. 16, Nadaný či talentovaný žákotázka č. 13, Rodina preferuje alternativní formy výuky a vzděláníotázka č. 14, Rodina pobývá dlouhodbě v zahraničíotázka č. 16, Praktické důvody - např. vzdálenost školy a místa bydlištěotázka č. 15, Jinéotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rodina preferuje alternativní formy výuky a vzdělání2546,3 %10,92 %  
Nespokojenost v tradiční MŠ/ZŠ - prosím, uveďte hlavní důvody1222,22 %5,24 %  
Jiné814,81 %3,49 %  
Zdravotní omezení dítěte47,41 %1,75 %  
Nadaný či talentovaný žák23,7 %0,87 %  
Praktické důvody - např. vzdálenost školy a místa bydliště23,7 %0,87 %  
Rodina pobývá dlouhodbě v zahraničí11,85 %0,44 %  

Graf

11. Vlastní důvody pro domácí a komunitní vzdělávání

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Je to radost i starost. \strom se pozna po ovoci\ zatim je dobre.. vic ukaze cas..ucim 3 deti a mladsi se zapojuji. nejstarsi syn nas obohacuje o informace ze zs skoly.. U nas domaci skola vznikla prirozene, jako reakce na ruzne potreby nasich deti. Vyhoda je,ze mame prehled jak dite chape danou latku a muzem tema projit vic do hloubky dle zajmu. Nebo naopak v pripade nezajmu hledat cestu jak tema priblizit. Doslova- sijem na miru... Diky za vas zajem..

Klasický systém je zastaralý, neodpovídá době a moderním poznatkům. Jsme proti frontální výuce jen pro dobré známky bez chápání smyslu toho, co se učíme, bez důrazu na osobnosti dětí atd.

Mám dítko které je zdravotně postižené, nelíbí se mi přístup v normální základní škole, navštěvujeme speciální školu.

Nemam vlastni duvody.

Nemohu zodpovedet.

Neočkované dítě,"rodinné"prostředí,průvodci a většina rodičů naši přátelé

Zatím jsme v době předškolní a váháme. Líbí se mi základní myšlenka nesoutěživosti, kterou u klasického vzdělávání postrádám, a s tím související pomoc slabším a klasifikace jinou formou než známkami. U komunitního vzdělávání jde většinou o menší skupinu dětí, takže se vyučující i děti i rodiče dobře znají, takže dobrá spolupráce a znají dítě, což je pro vzdělávání vždy plus. Dál se mi líbí že se hodně vyjadřuje dítě, ne jen poslouchá. Těch důvodů je víc, ale kdyby se toto změnilo v klasické škole, nemám důvod váhat nad jinou formou vzdělání.

12. Blíže specifikujte hlavní důvody nespokojenosti v ZŠ.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neindividuální přístup, přeplněnost státních škol (momentálně běžně 30 dětí na jednoho pedagoga), špatné principi (děti se učí, co je nezajímá, na to, co je zajímá není v tomto množství dětí prostor), nenávaznost předmětů (minimální přesah informací mezi jednotlivými předměty, chybějí spojitosti, neintuitivní, ...) atd atd, těch důvodů jsou vážně mraky :)18,33 %0,44 %  
ucenie vela nepodstaneho18,33 %0,44 %  
Ve zkratce. Především je to systém oceňování - známkování, tedy přesměrování motivace k učení z vnitřní motivace na motivaci vnější, díky čemuž se zastavuje přirozená touha učit se.18,33 %0,44 %  
osnovy přístup učitelů18,33 %0,44 %  
dcera byla demotivovaná, zajímala se jen o sebe a "kamarádky", což vyústilo téměř v šikanu (oboustrannou)18,33 %0,44 %  
Malo pobytu venku, velky pocet deti, nesvobodny pristup18,33 %0,44 %  
Metoda "povel, prikaz, zakaz", kterou se vychovavaji deti ve statni MS nam neni vlastni. Preferuji, aby deti i rodice dostaly sanci se k vzdelavani svych deti vyjadrit. Nikoliv drzeli "hubu a krok" a byli radi, ze se dite do te hlidaci sluzby, kterou statni MS je, vybec dostaly. Negativni zkusenost z MS Knesla na Bartosove cvrti ve Zline je stale hluboce zapsana. Po 2 dnech jsem vedela, ze takto rozhodne ne!18,33 %0,44 %  
Potírání individuality, celé dny děti sedí, neosobní jednání, ...18,33 %0,44 %  
nerespektující vedení dětí, hodnocení dětí, motivace pouze odměnami, nerespekt k individualitě18,33 %0,44 %  
Celý systém je špatně18,33 %0,44 %  
ostatní odpovědi učitelé
Nerespektování ADHD dítěte
216,67 %0,87 % 

Graf

13. Blíže specifikujte oblast zájmu Vašeho dítěte:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sport150 %0,44 %  
vysoké iq150 %0,44 %  

Graf

14. Blíže specifikujte jaký typ výchovy a vzdělání upřednostňujete:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vzdělávání v užším kontaktu s přírodou, v přirozenější sociální skupině (smíšená věkově), nesoutěživý přístup (spadá sem i znákmování) a naopka velká podpora kooperace a spolupráce, větší míra samostatnosti dítěte, nižší počet dětí na učitele, větší prostor pro nestrukturované trávení času dětí (více volné hry, málo řízených činností), zachování radosti z učení14,76 %0,44 %  
demokratickou14,76 %0,44 %  
respektující, neformující dětskou osobnost k obrazu státu, nýbrž nechávající jej svému osudu14,76 %0,44 %  
RaR, unschooling14,76 %0,44 %  
přirozený typ výchovy a vzdělávání založený na vnitřní motivaci a sebezodpovědnosti, tak aby dítě neztratilou kontakt se sebou samým14,76 %0,44 %  
individuální dle specifik dítěte - každé je jiné; unschooling v kombinaci s učením prožitkem, pobytem v terénu, montessori metodou14,76 %0,44 %  
Intuitivní pedagogika (vyvinula se z waldorfské), respektovat a být respektován14,76 %0,44 %  
Vychovu typu "nevýchova" a respektující. Vzdělávání podle dítěte, co ho právě baví a zajímá.14,76 %0,44 %  
normalni14,76 %0,44 %  
Individuální rozvoj, ohled na tempo dítěte a jeho zájem14,76 %0,44 %  
ostatní odpovědi Tvrdý styl - musi poslouchat / kvalitní vzděláni
bez hodnicení a porovnávání, bez odměn a trestů, s učiteli, kteří mají bohaté životní zkušenosti a nemusí mít pedagogickou školu, v prostředí bez plotů, v přírodě
individuální přístup, který je v běžné škole prakticky nemožný, posílení dobrých hodnot pro život, které ve škole nemohou dostat, preferuji p=rojektové vyučování před biflováním a teorií, užívám si to být s vlastními dětmi a investovat do nich
svobodne vzdelavani dle preferenci ditete
Domaci skola s waldorfskymi prvky
dostatek času a prostoru na samovzdělávání, posila sebevědomí
unschooling,učení pouze na základěvlastní vnitřní motivace dítěte,učení nápodobou přímo z reálných životních situací
Tak,aby se dítě rozvíjelo přirozeně,jak ve svém domově,tak ve školním zařízení
Respektující
v souladu s vývojem dětí
Více zaměřeno na běžné využití znalostí v životě; blíže k Bohu a k přírodě; výchova k samostatnosti, svobodnému a kritickému myšlení; výchova k pokoře a sebeovládání; neučit se pro učení;
1152,38 %4,8 % 

Graf

15. Blíže specifikujte praktické důvody:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lépe se kombinuje s dvěma dětmi v bližším věkovém rozmezí.1100 %0,44 %  

Graf

16. Pojem domácí a komunitní vzdělávání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [znám a aktivně se zajímámotázka č. 17, znám a chystám se praktikovatotázka č. 17, praktikuji domácí vzděláváníotázka č. 17, znám z doslechu, rád/a se dozvím další informaceotázka č. 17, znám z doslechu, nepotřebuji další informaceotázka č. 17, neznám, ale rád/a se dozvím další informaceotázka č. 18, neznám, nezajímá mě to, nepotřebuji další informaceotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
znám z doslechu, rád/a se dozvím další informace4825,13 %20,96 %  
znám a aktivně se zajímám4423,04 %19,21 %  
znám z doslechu, nepotřebuji další informace3417,8 %14,85 %  
neznám, ale rád/a se dozvím další informace3317,28 %14,41 %  
neznám, nezajímá mě to, nepotřebuji další informace157,85 %6,55 %  
praktikuji domácí vzdělávání126,28 %5,24 %  
znám a chystám se praktikovat52,62 %2,18 %  

Graf

17. Informace o domácím a komunitním vzdělávání nejčastěji čerpám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Média (televize, internet, rádio...)7955,24 %34,5 %  
od rodin, které praktikují domácí a komunitní vzdělávání5236,36 %22,71 %  
vlastní rodina, přátelé3826,57 %16,59 %  
literatura3121,68 %13,54 %  
ve škole, v zaměstnání117,69 %4,8 %  
Jinde53,5 %2,18 %  
nečerpám10,7 %0,44 %  
ode všeho trochu, něco přátelé, něco internet, ale stále těch informací nemám dost10,7 %0,44 %  
od msvé kamarádky, která o tomto tématu píše velmi zajímavou diplomovou práci :)10,7 %0,44 %  
média a přátelé10,7 %0,44 %  
když se ke mně něco náhodně dostane, nejčastěji internet10,7 %0,44 %  
ze všech možných zdrojů, které ověřuju u rodin, které už praktikují domácí a kom. vzdělávání10,7 %0,44 %  
Nečerpám - Nebudu praktikovat10,7 %0,44 %  
od ředitele naší školy10,7 %0,44 %  
Nečerpám.10,7 %0,44 %  

Graf

18. Jakou formu informací o domácím a komunitním vzdělávání byste uvítali:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
beseda, přednáška přímo s praktikujícími rodiči a dětmi, popř. učiteli komunitních škol8850 %38,43 %  
prostřednictvím internetu6738,07 %29,26 %  
Informační leták3117,61 %13,54 %  
je mi to jedno2916,48 %12,66 %  
prostřednictvím jiných médií73,98 %3,06 %  
neznají mě to 10,57 %0,44 %  
Zadnou10,57 %0,44 %  
kombinace10,57 %0,44 %  
Literatura10,57 %0,44 %  
nejlépe kombinaci všech10,57 %0,44 %  
vlastní zkušenost10,57 %0,44 %  
clanek v Magazinu Zlin, ktery vydava mesto a dostane se do kazde schranky. 10,57 %0,44 %  
návštěvou komunitních škol10,57 %0,44 %  
Osobně od praktikujících10,57 %0,44 %  
Nechci praktikovat = Nepotrebuji informace10,57 %0,44 %  
prostřednictvím zpracování opravdických příběhů lidí, kteří to praktikují - film nebo kniha.10,57 %0,44 %  
Žádnou.10,57 %0,44 %  
rozhovor s někým, kdo to praktikuje10,57 %0,44 %  

Graf

19. Souhlasíte s tvrzením, že:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

20. Je pravda, že:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Věk rodiče:

  • odpověď < 2 - 31 >:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Jsem rodič dítětě/dětí v předškolním či mladším školním věku ze Zlínského kraje.

8. Mé dítě/děti navštěvují

  • odpověď běžnou MŠ/ZŠ:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi škola musí pro dítě představovat určitý stres - připravuje je tak lépe na život, kde také budou muset čelit stresu?=rozhodně ano na otázku 19. Souhlasíte s tvrzením, že:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi odměny a tresty jsou důležitými prostředky výchovy a vzdělání=spíše ano na otázku 19. Souhlasíte s tvrzením, že:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dítě vzděláváno v domácím prostředí je lépe připraveno na praktický život než děti z běžných škol?=spíše ne na otázku 19. Souhlasíte s tvrzením, že:
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi neznám, ale rád/a se dozvím další informace na otázku 16. Pojem domácí a komunitní vzdělávání:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi děti, které jsou vzdělávány doma, jsou vyčleněny z kolektivu svých vrstevníků a tyto kontakty jim schází?=rozhodně ano na otázku 19. Souhlasíte s tvrzením, že:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi žáci, kteří jsou vzděláváni doma, musí být zapsáni v klasické (kmenové) škole, která je 2x ročně přezkušuje?=Nevím na otázku 20. Je pravda, že:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi domácí a komunitní vzdělávání ve většině případů představuje pouze snahu rodičů se lišit, být součástí "módního trendu" např. domácích porodů, odpůrců očkování, apod.?=neumí posoudit na otázku 19. Souhlasíte s tvrzením, že:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi znám z doslechu, nepotřebuji další informace na otázku 16. Pojem domácí a komunitní vzdělávání:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi domácí a komunitní vzdělávání ve většině případů představuje pouze snahu rodičů se lišit, být součástí "módního trendu" např. domácích porodů, odpůrců očkování, apod.?=spíše ano na otázku 19. Souhlasíte s tvrzením, že:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi rodič - vzdělavatel si musí doplnit pedagogické minimum, aby mohl vzdělávat své dítě doma?=Ano na otázku 20. Je pravda, že:

20. Je pravda, že:

  • odpověď domácí vzdělávání je umožněno pouze dětem, které se ze zdravotních důvodů nemohou vzdělávat v běžné škole?=Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi literatura na otázku 17. Informace o domácím a komunitním vzdělávání nejčastěji čerpám:
  • odpověď rodič - vzdělavatel si musí doplnit pedagogické minimum, aby mohl vzdělávat své dítě doma?=Ne:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nespokojenost v tradiční MŠ/ZŠ - prosím, uveďte hlavní důvody na otázku 10. Důvody pro alternativní formu docházky nebo pro domácí vzdělávání jsou:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi praktikuji domácí vzdělávání na otázku 16. Pojem domácí a komunitní vzdělávání:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ve škole, v zaměstnání na otázku 17. Informace o domácím a komunitním vzdělávání nejčastěji čerpám:
  • odpověď žáci, kteří jsou vzděláváni doma, musí být zapsáni v klasické (kmenové) škole, která je 2x ročně přezkušuje?=Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nespokojenost v tradiční MŠ/ZŠ - prosím, uveďte hlavní důvody na otázku 10. Důvody pro alternativní formu docházky nebo pro domácí vzdělávání jsou:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lesní na otázku 9. Jaký typ alternativní MŠ/ZŠ vaše dítě/děti navštěvují:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi od rodin, které praktikují domácí a komunitní vzdělávání na otázku 17. Informace o domácím a komunitním vzdělávání nejčastěji čerpám:
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi praktikuji domácí vzdělávání na otázku 16. Pojem domácí a komunitní vzdělávání:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Samota na otázku 5. Velikost místa bydliště:
  • odpověď žáka v domácím vzdělávání může vzdělávat pouze rodič či zákonný zástupce ?=Ne:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lesní na otázku 9. Jaký typ alternativní MŠ/ZŠ vaše dítě/děti navštěvují:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nespokojenost v tradiční MŠ/ZŠ - prosím, uveďte hlavní důvody na otázku 10. Důvody pro alternativní formu docházky nebo pro domácí vzdělávání jsou:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Samota na otázku 5. Velikost místa bydliště:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jsem rodič dítětě/dětí v předškolním či mladším školním věku ze Zlínského kraje.

2. Pohlaví:

3. Věk rodiče:

4. Nejvyšší dosažené vzdělání:

5. Velikost místa bydliště:

6. Víra:

7. Počet dětí:

8. Mé dítě/děti navštěvují

9. Jaký typ alternativní MŠ/ZŠ vaše dítě/děti navštěvují:

10. Důvody pro alternativní formu docházky nebo pro domácí vzdělávání jsou:

16. Pojem domácí a komunitní vzdělávání:

17. Informace o domácím a komunitním vzdělávání nejčastěji čerpám:

18. Jakou formu informací o domácím a komunitním vzdělávání byste uvítali:

19. Souhlasíte s tvrzením, že:

20. Je pravda, že:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jsem rodič dítětě/dětí v předškolním či mladším školním věku ze Zlínského kraje.

2. Pohlaví:

3. Věk rodiče:

4. Nejvyšší dosažené vzdělání:

5. Velikost místa bydliště:

6. Víra:

7. Počet dětí:

8. Mé dítě/děti navštěvují

9. Jaký typ alternativní MŠ/ZŠ vaše dítě/děti navštěvují:

10. Důvody pro alternativní formu docházky nebo pro domácí vzdělávání jsou:

16. Pojem domácí a komunitní vzdělávání:

17. Informace o domácím a komunitním vzdělávání nejčastěji čerpám:

18. Jakou formu informací o domácím a komunitním vzdělávání byste uvítali:

19. Souhlasíte s tvrzením, že:

20. Je pravda, že:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Mrlíková, M.Informovanost rodičů Zlínského kraje o domácím a komunitním vzdělávání (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://domaci-a-komunitni-vzdelavan.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.