Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Domácí úkoly z chemie na SOŠ, SOU a gymnáziích
Domácí úkoly z chemie na SOŠ, SOU a gymnáziích
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Rezková |
---|---|
Šetření: | 18. 02. 2013 - 15. 03. 2013 |
Počet respondentů: | 99 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 10.4 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 69,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:13 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník je určen pro mou bakalářskou práci na téma Domácí úkoly z chemie. Je zde 11 otázek na toto téma, na které můžete odpovědět i po ukončení dané střední školy.
Odpovědi respondentů
1. Jaké typy DÚ z chemie dostáváte/jste dostávali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výpočty, vyčíslování | 70 | 70,71 % | 70,71 % |
referáty | 36 | 36,36 % | 36,36 % |
udělat si výpisky | 36 | 36,36 % | 36,36 % |
s krátkou odpovědí | 22 | 22,22 % | 22,22 % |
s dlouhou odpovědí | 17 | 17,17 % | 17,17 % |
domácí pokusy | 5 | 5,05 % | 5,05 % |
žádné | 4 | 4,04 % | 4,04 % |
žádný | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Nedostávali jsme úkoly | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
nedostávali | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
seminárky, prezentace | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
2. Jak často dostáve/jste dostávali DÚ z chemie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednou měsíčně | 36 | 36,36 % | 36,36 % |
jednou týdně | 34 | 34,34 % | 34,34 % |
každou hodinu | 9 | 9,09 % | 9,09 % |
nikdy | 5 | 5,05 % | 5,05 % |
jednou ročně | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
nedostávali | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
spíše výjimečně | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
už si nepamatuji | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
nedostávali jsem | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Nepravidelně,občas jednou týdně, občas celý měsíc ani jeden. | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
skoro nikdy | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
asi 3x do roka | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Méně, jednou za pololetí referát, maximálně | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
výjimečně | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
téměř vůbec | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
zřídka | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
méně často | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
téměř nikdy | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
dvakrát za měsíc | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
3. Domácí úkoly z chemie jsou/byly:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
povinné | 56 | 56,57 % | 56,57 % |
povinné i volitelné | 32 | 32,32 % | 32,32 % |
volitelné | 11 | 11,11 % | 11,11 % |
4. Domácí úkoly z chemie dělám/jsem dělal:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
doma sám | 50 | 50,51 % | 50,51 % |
opíšu od spolužáků | 40 | 40,4 % | 40,4 % |
ve škole se spolužáky | 39 | 39,39 % | 39,39 % |
ve škole sám | 24 | 24,24 % | 24,24 % |
nedělám | 14 | 14,14 % | 14,14 % |
doma s pomocí kamarádů/spolužáků | 12 | 12,12 % | 12,12 % |
doma s pomocí rodiny | 5 | 5,05 % | 5,05 % |
5. Baví/bavily vás domácí úkoly z chemie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 48 | 48,48 % | 48,48 % |
někdy | 39 | 39,39 % | 39,39 % |
ano | 12 | 12,12 % | 12,12 % |
6. Bavily by vás, kdyby byly formou hry (např. luštění)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 40 | 40,4 % | 40,4 % |
ne | 32 | 32,32 % | 32,32 % |
možná | 27 | 27,27 % | 27,27 % |
7. Máte/měli jste nějaké výhody z toho, že děláte/dělali jste DÚ z chemie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zopakování látky | 66 | 66,67 % | 66,67 % |
vylepšení známky | 22 | 22,22 % | 22,22 % |
ne | 7 | 7,07 % | 7,07 % |
většinou ne | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
nebyl problém - aspoň někdo ze třídy to měl a tak to opsali a nebyl z toho průšvih | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
úkoly jsem nedělal | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
neměli | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
příprava na zkoušení - dobrý výsledek a pocit | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
žádnou výhodu | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Ne, brala jsem to jako povinnost. | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
ztráta času | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
mensí riziko horší známky | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Nikdy nic. Byly to zbytečné a nedůležité věci. | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
informace uvedene v domacim ukolu byly potreba v testu | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
nedostala jsem 5 za nesplnění úkolu | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
nedostala jsem 5 | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Nemám z toho,že dělám úkoly z chemie žádnou výhodu. | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Žádné výhody, bylo to povinné | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
nemusím se zdržovat o přestávce opisováním | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
8. Máte/měli jste nějaké nevýhody z toho, že neděláte/nedělali jste DÚ z chemie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
malé pětky/mínusy | 49 | 49,49 % | 49,49 % |
neumím dobře látku na test/zkoušení | 40 | 40,4 % | 40,4 % |
ne | 9 | 9,09 % | 9,09 % |
ne vždy | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
žádné nevýhody | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Nepamatuji se. | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
dlouhé zkoušení před tabulí a dokazování učitelky, že jsem úplně blbý | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
spíš ne | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
- | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
hodnoceno známkou 5 plnohodnotného významu | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
musela jsem myselat na to, že to musím od někoho opsat | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
úkoly jsem vždy dělala | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
9. Byli byste pro zrušení domácích úkolů? (obecně)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 54 | 54,55 % | 54,55 % |
možná | 25 | 25,25 % | 25,25 % |
ano | 20 | 20,2 % | 20,2 % |
10. Děláte/dělali jste dobrovolné (volitelné) domácí úkoly z chemie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 54 | 54,55 % | 54,55 % |
někdy | 26 | 26,26 % | 26,26 % |
ano | 19 | 19,19 % | 19,19 % |
11. Jsou DÚ k něčemu dobré? K čemu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ano
Ano, člověka se to donutí se nad tím zamyslet doma v klidu v tempu, které mu vyhovuje a případně se doptat staršího sourozence nebo spolužáků na nejasnosti, na které by nebyl čas se zeptat před testem.
Asi to pilné žáky donutí podívat se doma na látku a ty nepilné se na látku podívat alespoň ve škole o přestávce.
člověk si zopakuje látku a většinou zjistí i zajímavé věci, když hledá pomoc na internetu
Dobré ke zjištění, zda probrané látce sám rozumím, bez pomoci učitele nebo spolužáků.
Dobré určitě jsou v tom smyslu, že se žáci naučí sebedisciplíně a osvojí si, že odchodem ze školy jejich povinnosti nekončí. Jinak ale bývají DÚ z pravidla nesmyslné a zatěžující :)
Domácí úkoly považuji za nepostradatelnou součást vzdělání, kromě nezbytnému zopakování či jakémusi znovuzpracování probíraného, utvrzujícího či dokonce osvětlujícího danou látku, jsou domácí úkoly cestou k vlastní zodpovědnosti, přemýšlivosti a kreativitě. Samostatnému aktivnímu přístupu by se děti měli učit od malička.
k ničemu
K opakování probírané látky, opravdu si nemyslím, že by se měly rušit. Vzhledem k tomu, že tyto práce pomůžou i v budoucím studiu
k procviceni ale ne delav vsechny du cca 7 h za den jako.v mem pripade mozna jsem moc pecliva
k procvičení látky
K procvičení látky,k podnícení pracovitosti žáků
K připomenutí látky, často jediná domácí příprava na výuku, učí samostatnosti a zodpovědnosti k plnění povinností
K zopakování látky probrané ve škole.
K zopakování látky, tvorbě samostatnosti v uvažování
Ke zopakování si látky, kontrola k něčemu nutí - podle mě je ale lepší malý pozitivní bonus, než pohrůžka trestu.
ne
NE
neeeee=))))
někdy
Opáčko
Podle mě primárně k procvičení látky, sekundárně k donucení k vůbec nějaké činnosti.
Poznámka k mým záporným odpovědím - mnou studovaná SOŠ byla Obchodní akademie, přesto jsem dnes chemikem. Když se zamýšlím nad účelem domácích úkolů v dnešní době, napadá mě, že by měly být spíš pro rodiče než pro děcka. Docela pochybuji o funkci rodiče, který svým dětem nedokáže vysvětlit základoškolskou chemii/matematiku/fyziku... A tím hůře, pokud na to "pouze" nemá čas!
Pro mladší děti k naučení se povinnosti. Pro starší děti a mládež částečně taky, ale tehdy už se DÚ obvykle řeší opsáním od někoho jiného, případně se neřeší.
Procvičení si látky - složitější by měly být volitelné, nebo přinejmenším na ně více času
procvičování mozku jinde než ve škole hned po pobrání látky, k porozumení látky...
Prý k procvičení dané látky.
samostatnost
upevnění si učební látky, lépe pochopení učiva vlastním pokusem
Určitě jsou dobré pro zopakování látky, ale bez patřičného přístupu vyučujícího nebo rodičů rodičů je studenti s nedostatečnou motivací dělat nebudou.
určitě. Jde o zopakování si látky a zjištění čemu nerozumíme
Většinou k zopakování či pochopení látky. Někdy zjištění zajímavých informací - v případě referátů a výpisků
vubec nevim
Za krátký čas, který trvá vyučovací hodina žák nemůže pořádně procvičit probranou látku, proto musí pracovat i doma. DÚ jsou důležité zejména u matematiky a chemie, kde je nutné vypočítat mnoho příkladů, rovnic a vzorců, aby se tyto znalosti vštípily.
zopakování látky
zopakování látky
Zopakování látky je hlavním přínosem. Na hodině to člověku leze jedním uchem tam a druhým ven. Sedne-li si nad tím znovu doma, problematiku si lépe zapamatuje. Složitější příklady dávané jako domácí úkol slouží k úspoře času během hodiny.
zopakování látky, zlepšení schopností
zopakování si učiva
Zopakování učiva i doma po hodině.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.