Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dopad koronavirové krize na služby v cestovním ruchu

Dopad koronavirové krize na služby v cestovním ruchu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Sejfudin Haurdić
Šetření:19. 06. 2021 - 26. 06. 2021
Počet respondentů:100
Počet otázek (max/průměr):12 / 7.17
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:56,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Sejfudin Haurdić a provádím průzkum dopadů koronavirové krize na cestovní ruch. Budu moc rád, když tomuto dotazníku věnujete pár minut svého času. Dotazník je anonymní. Děkuji!

Odpovědi respondentů

1. Váše firma je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Cestovní kancelářotázka č. 2, Cestovní agenturaotázka č. 2, Gastro zařízeníotázka č. 2, Ubytovací zařízeníotázka č. 2, Ostatní služby cestovního ruchuotázka č. 2, Jiné → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ubytovací zařízení4444 %44 %  
Jiné3030 %30 %  
Cestovní kancelář1212 %12 %  
Gastro zařízení1010 %10 %  
Cestovní agentura22 %2 %  
Ostatní služby cestovního ruchu22 %2 %  

Graf

2. Celkové srovnání roku 2020 oproti roku 2019?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pokles6491,43 %64 %  
Stagnace45,71 %4 %  
Růst22,86 %2 %  

Graf

3. O kolik klesly (se zvýšily) tržby v procentech v roce 2020 oproti roku 2019?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
-40 % až -60 %2231,43 %22 %  
-80 % a více1825,71 %18 %  
-60 % až -80 %1420 %14 %  
-20 % až -40 %1014,29 %10 %  
Do -20 %45,71 %4 %  
Tržby se zvýšily22,86 %2 %  

Graf

4. Jaký byl pokles (nebo růst) zákazníků v roce 2020 oproti roku 2019?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
-40 % až - 60 %2231,43 %22 %  
-80 % a více1622,86 %16 %  
-60 % až - 80 %1217,14 %12 %  
-20 % až - 40 %1014,29 %10 %  
-10 % až - 20 %710 %7 %  
Zákazníků nám přibylo34,29 %3 %  

Graf

5. Srovnání první poloviny roku 2021 oproti první polovině roku 2020?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pokles4361,43 %43 %  
Růst1420 %14 %  
Stagnace1318,57 %13 %  

Graf

6. O kolik klesly (se zvýšily) tržby v procentech v první polovině roku 2021 oproti první polovině roku 2020?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Tržby se zvýšilyotázka č. 7, Do -20 %otázka č. 8, -20 % až - 40 %otázka č. 8, -40 % až - 60 %otázka č. 8, -60 % až - 80 %otázka č. 8, -80 % a víceotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
-40 % až - 60 %2535,71 %25 %  
Do -20 %1014,29 %10 %  
-80 % a více1014,29 %10 %  
Tržby se zvýšily912,86 %9 %  
-60 % až - 80 %811,43 %8 %  
-20 % až - 40 %811,43 %8 %  

Graf

7. O kolik se v procentech vaše tržby zvýšily?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 - 30 %444,44 %4 %  
Do 10 %333,33 %3 %  
50 % a více222,22 %2 %  

Graf

8. Jaký byl pokles (nebo růst) zákazníků v první polovině roku 2021 oproti první polovině roku 2020?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Zákazníků nám přibylootázka č. 9, Do -10 %otázka č. 10, -10 % až - 20 %otázka č. 10, -20 % až - 40 %otázka č. 10, -40 % až - 60 %otázka č. 10, -60 % až - 80 %otázka č. 10, -80 % a víceotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
-40 % až - 60 %1724,29 %17 %  
-20 % až - 40 %1420 %14 %  
Zákazníků nám přibylo1318,57 %13 %  
-60 % až - 80 %1014,29 %10 %  
-80 % a více710 %7 %  
Do -10 %57,14 %5 %  
-10 % až - 20 %45,71 %4 %  

Graf

9. O kolik vám v procentech přibylo zákazníků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 10 %753,85 %7 %  
10 - 30 %430,77 %4 %  
50 % a více17,69 %1 %  
30 - 50 %17,69 %1 %  

Graf

10. Myslíte si, že bylo možné omezení provozu gastro a ubytovacích zařízení řešit na jiný způsob?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4564,29 %45 %  
nevím2130 %21 %  
ne45,71 %4 %  

Graf

11. Byli jste, kvůli vládním opatřením, donuceni si vzít úvěr?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5477,14 %54 %  
Ano1318,57 %13 %  
museli jsme použít úspory11,43 %1 %  
Vlastní osobní peníze a kompenzační bonus11,43 %1 %  
Přímo úvěr ne, ale jiná finanční výpomoc byla nutná11,43 %1 %  
Banky odmitly poslytnout uver z duvodu podnikani v cestovnim ruchu11,43 %1 %  
Ste normální je mi 1711,43 %1 %  

Graf

12. Které další dopady na vaší firmu měla tato krize, ať už z důvodu vládních opatření nebo jiné?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím38,57 %3 %  
propuštění zaměstnanců, zrušení plánovaných investic12,86 %1 %  
Problémy s pojištěním CK12,86 %1 %  
ztráta kvalitního zacvičeného personálu, přerušení marketingové strategie12,86 %1 %  
Pokles počtu zaměstnanců, zrušení cyklopůjčovny pro veřejnost, změna systému snídaní, přechod na on-line služby12,86 %1 %  
Personální ztráty12,86 %1 %  
Velký počet propuštěných zaměstnanců12,86 %1 %  
propouštění12,86 %1 %  
propuštění zaměstnanců12,86 %1 %  
zavirani vendoru12,86 %1 %  
ostatní odpovědi propouštění zaměstnanců
snížení počtu zaměstnanců o 50%, nutné další závazky vůči leasingovým firmám
Byly i pozitivní dopady - především elektronizace
Odesli zamestnanci
Nechuť pracovat
nedostatek lidí ochotných pracovat v nestabilním oboru
Odchod kmenových zaměstnanců, pokles klientů ze zahraničí (minus 80% německé a 85% polské klientely)
Neinvestovali jsme
Riziko a zájem pracovat v našem oboru, ztráta důvěry a nejistá budoucnost, problém se zasobováním a surovinami, velký pokles zahraniční klientely,
totální zastavení podnikání
Odliv potencionálních klientů, kvalitních zaměstnanců, možnost dalšího rozvoje firmy, neschopnost splácet úroky bance..
OČR pro matky - děti nesměly do školy
"boj o přežití"
ztráta brigádnických pozic
Ztráta klíčových zaměstnanců
Dlouhodoby pokles
personální
pokles 2020
Odchod zaměstnanců
finanční
Menší počet peněz az uplne zavření restaurace, odchod zaměstnanců
Uzavření firmy a pokles zákazníků
Malo penež
2365,71 %23 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Celkové srovnání roku 2020 oproti roku 2019?

  • odpověď Pokles:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi -60 % až -80 % na otázku 3. O kolik klesly (se zvýšily) tržby v procentech v roce 2020 oproti roku 2019?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi -80 % a více na otázku 3. O kolik klesly (se zvýšily) tržby v procentech v roce 2020 oproti roku 2019?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi -60 % až - 80 % na otázku 4. Jaký byl pokles (nebo růst) zákazníků v roce 2020 oproti roku 2019?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi -80 % a více na otázku 4. Jaký byl pokles (nebo růst) zákazníků v roce 2020 oproti roku 2019?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do -20 % na otázku 6. O kolik klesly (se zvýšily) tržby v procentech v první polovině roku 2021 oproti první polovině roku 2020?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi -60 % až - 80 % na otázku 8. Jaký byl pokles (nebo růst) zákazníků v první polovině roku 2021 oproti první polovině roku 2020?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Myslíte si, že bylo možné omezení provozu gastro a ubytovacích zařízení řešit na jiný způsob?

3. O kolik klesly (se zvýšily) tržby v procentech v roce 2020 oproti roku 2019?

  • odpověď -80 % a více:
    • 5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi -80 % a více na otázku 4. Jaký byl pokles (nebo růst) zákazníků v roce 2020 oproti roku 2019?

6. O kolik klesly (se zvýšily) tržby v procentech v první polovině roku 2021 oproti první polovině roku 2020?

  • odpověď -40 % až - 60 %:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi -40 % až - 60 % na otázku 8. Jaký byl pokles (nebo růst) zákazníků v první polovině roku 2021 oproti první polovině roku 2020?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Váše firma je:

2. Celkové srovnání roku 2020 oproti roku 2019?

3. O kolik klesly (se zvýšily) tržby v procentech v roce 2020 oproti roku 2019?

4. Jaký byl pokles (nebo růst) zákazníků v roce 2020 oproti roku 2019?

5. Srovnání první poloviny roku 2021 oproti první polovině roku 2020?

6. O kolik klesly (se zvýšily) tržby v procentech v první polovině roku 2021 oproti první polovině roku 2020?

8. Jaký byl pokles (nebo růst) zákazníků v první polovině roku 2021 oproti první polovině roku 2020?

10. Myslíte si, že bylo možné omezení provozu gastro a ubytovacích zařízení řešit na jiný způsob?

11. Byli jste, kvůli vládním opatřením, donuceni si vzít úvěr?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Váše firma je:

2. Celkové srovnání roku 2020 oproti roku 2019?

3. O kolik klesly (se zvýšily) tržby v procentech v roce 2020 oproti roku 2019?

4. Jaký byl pokles (nebo růst) zákazníků v roce 2020 oproti roku 2019?

5. Srovnání první poloviny roku 2021 oproti první polovině roku 2020?

6. O kolik klesly (se zvýšily) tržby v procentech v první polovině roku 2021 oproti první polovině roku 2020?

8. Jaký byl pokles (nebo růst) zákazníků v první polovině roku 2021 oproti první polovině roku 2020?

10. Myslíte si, že bylo možné omezení provozu gastro a ubytovacích zařízení řešit na jiný způsob?

11. Byli jste, kvůli vládním opatřením, donuceni si vzít úvěr?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Haurdić, S.Dopad koronavirové krize na služby v cestovním ruchu (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://dopad-koronavirove-krize-ck.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.