Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dopad reklamy na Vaše rozhodování

Dopad reklamy na Vaše rozhodování

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radek Vaniš
Šetření:03. 01. 2009 - 10. 01. 2009
Počet respondentů:53
Počet otázek (max/průměr):8 / 7.79
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:22 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den. Tento průzkum poslouží jako základní stavební kámen pro studii ze sociologie, která nám prozradí jak moc jsme ovlivňováni reklamou a marketingem jako celkem. Rád bych jím zjistil její vliv na různé věkové skupiny u pořizovaných výrobků.

Poprosím Vás, jelikož jde prakticky o shluk případových studií, volte ze seznamu zboží, ke kterému Vás dostala reklama (nikoliv obsluha v obchodě, nebo rada známého). Díky moc;-)
 

Odpovědi respondentů

1. Jaký produkt ze seznamu jste si naposledy pořídili (a přivedla Vás k němu reklama)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Oblečení (včetně spodního prádla)otázka č. 2, Sportovní vybavení (od kola přes batohy a lyže až k cepínům)otázka č. 2, Obuv (od sportovní po baleríny)otázka č. 2, Suplementy, lékyotázka č. 2, Kosmetikaotázka č. 2, Mobilní telefon, MP3 přehrávačotázka č. 2, Fotoaparát, kameraotázka č. 2, Bílá elektronikaotázka č. 2, TV, video, DVD rekordérotázka č. 2, PC, notebookotázka č. 2, Zájezdotázka č. 2, Nábytekotázka č. 2, Erotické zboží (vibrátory, pouta)otázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kosmetika2037,74 %37,74 %  
Oblečení (včetně spodního prádla)611,32 %11,32 %  
Sportovní vybavení (od kola přes batohy a lyže až k cepínům)59,43 %9,43 %  
Suplementy, léky59,43 %9,43 %  
Mobilní telefon, MP3 přehrávač47,55 %7,55 %  
Bílá elektronika35,66 %5,66 %  
Suplementy/léky23,77 %3,77 %  
Obuv (od sportovní po baleríny)23,77 %3,77 %  
Erotické srandy (vibrátory, pouta)11,89 %1,89 %  
Mobilní telefon/MP311,89 %1,89 %  
Erotické zboží (vibrátory, pouta)11,89 %1,89 %  
Fotoaparát, kamera 11,89 %1,89 %  
TV, video, DVD rekordér11,89 %1,89 %  
PC, notebook11,89 %1,89 %  

Graf

2. Z jakého hlavního důvodu jste si produkt pořídili (jaký byl ten první pocit při spatření zboží)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíš mne zaujal svými užitky a funkčností, poměrem cena/výkon(nákup založený na logice)2037,74 %37,74 %  
Uhranul mne svým designem aj., prostě jsem ho chtěl/a1426,42 %26,42 %  
Můžu bez pochyb říct, že tyto důvody ke koupi byly naprosto vyrovnané1018,87 %18,87 %  
Spíše mě zaujal svými užitky a funkčností, poměrem cena/výkon(nákup založený na logice)713,21 %13,21 %  
Uhranul mě svým designem aj., prostě jsem ho chtěl/a23,77 %3,77 %  

Graf

3. Jakou roli reklama hrála v procesu výběru zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama mne informovala o užitcích produktu2241,51 %41,51 %  
Reklama mne zaujala prezentací, zapůsobila na mne a vytvořila ve mě vztah k produktu1222,64 %22,64 %  
Reklama mne přesvědčila díky akci/slevě1120,75 %20,75 %  
Reklama mě informovala užitcích produktu59,43 %9,43 %  
Reklama mě zaujala prezentací, zapůsobila na mě a vytvořila ve mě vztah k produktu35,66 %5,66 %  
Reklama mě přesvědšila, díky akci/slevě35,66 %5,66 %  
Reklama mne informovala užitcích produktu11,89 %1,89 %  
Reklama mne přesvědšila díky akci/slevě11,89 %1,89 %  

Graf

4. Jak jste se o produktu dozvěli (první kontakt)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TV2241,51 %41,51 %  
Internet1222,64 %22,64 %  
Leták916,98 %16,98 %  
Tisk59,43 %9,43 %  
Doporučení známého35,66 %5,66 %  
Outdoor23,77 %3,77 %  

Graf

5. Dají lidé z vašeho okolí na vaši radu (ptají se Vás na názor)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen lidé z mého úzkého okolí3158,49 %58,49 %  
Ano, mám na lidi vliv1426,42 %26,42 %  
Spíše se rozhodnou podle svého815,09 %15,09 %  

Graf

6. Poprosím Vás o váš věk

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21611,32 %11,32 %  
17611,32 %11,32 %  
2047,55 %7,55 %  
1847,55 %7,55 %  
1947,55 %7,55 %  
2547,55 %7,55 %  
1547,55 %7,55 %  
2235,66 %5,66 %  
1635,66 %5,66 %  
2335,66 %5,66 %  
ostatní odpovědi 27
24
45
29
34
58
12
35
31
26
1222,64 %22,64 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:21.24
Minimum:15
Maximum:35
Variační rozpětí:20
Rozptyl:21.98
Směrodatná odchylka:4.69
Medián:21
Modus:21

Graf

7. Jste..

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student3667,92 %67,92 %  
Pracující1018,87 %18,87 %  
Podnikající student47,55 %7,55 %  
Bez zaměstnání23,77 %3,77 %  
Podnikatel11,89 %1,89 %  

Graf

8. Jste...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3685,71 %67,92 %  
Muž614,29 %11,32 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Vaniš, R.Dopad reklamy na Vaše rozhodování (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://dopad-reklamy-na-vase-rozhodovani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.