Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dopad reklamy na Vaše rozhodování
Dopad reklamy na Vaše rozhodování
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Radek Vaniš |
---|---|
Šetření: | 03. 01. 2009 - 10. 01. 2009 |
Počet respondentů: | 53 |
Počet otázek (max/průměr): | 8 / 7.79 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 22 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:58 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den. Tento průzkum poslouží jako základní stavební kámen pro studii ze sociologie, která nám prozradí jak moc jsme ovlivňováni reklamou a marketingem jako celkem. Rád bych jím zjistil její vliv na různé věkové skupiny u pořizovaných výrobků.
Poprosím Vás, jelikož jde prakticky o shluk případových studií, volte ze seznamu zboží, ke kterému Vás dostala reklama (nikoliv obsluha v obchodě, nebo rada známého). Díky moc;-)
Odpovědi respondentů
1. Jaký produkt ze seznamu jste si naposledy pořídili (a přivedla Vás k němu reklama)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Oblečení (včetně spodního prádla) → otázka č. 2, Sportovní vybavení (od kola přes batohy a lyže až k cepínům) → otázka č. 2, Obuv (od sportovní po baleríny) → otázka č. 2, Suplementy, léky → otázka č. 2, Kosmetika → otázka č. 2, Mobilní telefon, MP3 přehrávač → otázka č. 2, Fotoaparát, kamera → otázka č. 2, Bílá elektronika → otázka č. 2, TV, video, DVD rekordér → otázka č. 2, PC, notebook → otázka č. 2, Zájezd → otázka č. 2, Nábytek → otázka č. 2, Erotické zboží (vibrátory, pouta) → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kosmetika | 20 | 37,74 % | 37,74 % |
Oblečení (včetně spodního prádla) | 6 | 11,32 % | 11,32 % |
Sportovní vybavení (od kola přes batohy a lyže až k cepínům) | 5 | 9,43 % | 9,43 % |
Suplementy, léky | 5 | 9,43 % | 9,43 % |
Mobilní telefon, MP3 přehrávač | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
Bílá elektronika | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
Suplementy/léky | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
Obuv (od sportovní po baleríny) | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
Erotické srandy (vibrátory, pouta) | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
Mobilní telefon/MP3 | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
Erotické zboží (vibrátory, pouta) | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
Fotoaparát, kamera | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
TV, video, DVD rekordér | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
PC, notebook | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
2. Z jakého hlavního důvodu jste si produkt pořídili (jaký byl ten první pocit při spatření zboží)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíš mne zaujal svými užitky a funkčností, poměrem cena/výkon(nákup založený na logice) | 20 | 37,74 % | 37,74 % |
Uhranul mne svým designem aj., prostě jsem ho chtěl/a | 14 | 26,42 % | 26,42 % |
Můžu bez pochyb říct, že tyto důvody ke koupi byly naprosto vyrovnané | 10 | 18,87 % | 18,87 % |
Spíše mě zaujal svými užitky a funkčností, poměrem cena/výkon(nákup založený na logice) | 7 | 13,21 % | 13,21 % |
Uhranul mě svým designem aj., prostě jsem ho chtěl/a | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
3. Jakou roli reklama hrála v procesu výběru zboží?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Reklama mne informovala o užitcích produktu | 22 | 41,51 % | 41,51 % |
Reklama mne zaujala prezentací, zapůsobila na mne a vytvořila ve mě vztah k produktu | 12 | 22,64 % | 22,64 % |
Reklama mne přesvědčila díky akci/slevě | 11 | 20,75 % | 20,75 % |
Reklama mě informovala užitcích produktu | 5 | 9,43 % | 9,43 % |
Reklama mě zaujala prezentací, zapůsobila na mě a vytvořila ve mě vztah k produktu | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
Reklama mě přesvědšila, díky akci/slevě | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
Reklama mne informovala užitcích produktu | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
Reklama mne přesvědšila díky akci/slevě | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
4. Jak jste se o produktu dozvěli (první kontakt)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
TV | 22 | 41,51 % | 41,51 % |
Internet | 12 | 22,64 % | 22,64 % |
Leták | 9 | 16,98 % | 16,98 % |
Tisk | 5 | 9,43 % | 9,43 % |
Doporučení známého | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
Outdoor | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
5. Dají lidé z vašeho okolí na vaši radu (ptají se Vás na názor)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jen lidé z mého úzkého okolí | 31 | 58,49 % | 58,49 % |
Ano, mám na lidi vliv | 14 | 26,42 % | 26,42 % |
Spíše se rozhodnou podle svého | 8 | 15,09 % | 15,09 % |
6. Poprosím Vás o váš věk
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 | 6 | 11,32 % | 11,32 % |
17 | 6 | 11,32 % | 11,32 % |
20 | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
18 | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
19 | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
25 | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
15 | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
22 | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
16 | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
23 | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
ostatní odpovědi | 12 | 22,64 % | 22,64 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 21.24 |
Minimum: | 15 |
Maximum: | 35 |
Variační rozpětí: | 20 |
Rozptyl: | 21.98 |
Směrodatná odchylka: | 4.69 |
Medián: | 21 |
Modus: | 21 |
7. Jste..
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 36 | 67,92 % | 67,92 % |
Pracující | 10 | 18,87 % | 18,87 % |
Podnikající student | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
Bez zaměstnání | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
Podnikatel | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
8. Jste...
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 36 | 85,71 % | 67,92 % |
Muž | 6 | 14,29 % | 11,32 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (60,5 %)
- search.seznam.cz (12 %)
- ujdeto.cz (9,6 %)
- vseborec.cz (5,4 %)
- vyplnto.cz (4,2 %)
- google.cz (3,6 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.