Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dopady krize na vaše cestování

Dopady krize na vaše cestování

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucia Salajova
Šetření:05. 01. 2014 - 05. 02. 2014
Počet respondentů:118
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

moje jméno je Lucie Salajová a chci Vás požádat o vyplnění dotazníku jako součást bakalářske práce. Dotazník je určen všem, bez bližší specifikace.

Za každé vyplnění vopřed děkuju.

 

Odpovědi respondentů

1. Jak často se účastníte cestního ruchu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 a víc krát ročne8067,8 %67,8 %  
1 x ročně3126,27 %26,27 %  
jiné (uveďte)10,85 %0,85 %  
výjimečně10,85 %0,85 %  
cca 1x za 3 roky10,85 %0,85 %  
1x za 2 roky10,85 %0,85 %  
4x rocne10,85 %0,85 %  
nepravidelně10,85 %0,85 %  
občas10,85 %0,85 %  

Graf

2. Jaké období roku preferujete pro aktivity cestovního ruchu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
celoročně7160,17 %60,17 %  
letní4134,75 %34,75 %  
zimné65,08 %5,08 %  

Graf

3. Jaký jsou vaše nejčastejší duvody pro účast na cestovním ruchu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dovolená7866,1 %66,1 %  
sportové aktivity3832,2 %32,2 %  
lázeňská turistika3428,81 %28,81 %  
kultura – kulturní akce, festivaly, muzea, galerie, historické památky3327,97 %27,97 %  
venkovský turismus2622,03 %22,03 %  
nákupní turistika2521,19 %21,19 %  
pracovní cesty, kongresový turismus1815,25 %15,25 %  
studium1714,41 %14,41 %  
odpočinek, relaxace10,85 %0,85 %  
náboženské10,85 %0,85 %  

Graf

4. V případě jestli jste se účastnili služebního cestovního ruchu, kongresového cestovního ruchu, pociťovali jste v období krize snížený počet těhle cest?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neúčastním se6756,78 %56,78 %  
ano3327,97 %27,97 %  
ne1815,25 %15,25 %  

Graf

5. Pociťovali jste vplyv ekonomické kríze na výši vašich výdavku pro aktivity v oblasti cestovního ruchu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7160,17 %60,17 %  
ne4739,83 %39,83 %  

Graf

6. Hlavní destinace pro dovolenou je pro Vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v zahraničí7261,02 %61,02 %  
doma (ČR)4638,98 %38,98 %  

Graf

7. Změnila se pro vás oblíbená cílová destinace v dusledku krize?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne nezměnila (v případe zahraničné destinace)4840,68 %40,68 %  
ne nezměnila (v případe domácího cestovního ruchu)2622,03 %22,03 %  
ano, změnila, ze zahraničné na zahraničnou2117,8 %17,8 %  
ano, změnila v domácím cestovním ruchu1311,02 %11,02 %  
ano, změnila, ze zahraničné na domácí108,47 %8,47 %  

Graf

8. Využíváte pravidělne luxusnejší produkty cestovního ruchu (exotické zájezdy, netradiční destinace, vysoká kvalita dovolené a i.):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7767,54 %65,25 %  
ano3732,46 %31,36 %  

Graf

9. Odkud získavate informace pri výběr svých cest

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet6050,85 %50,85 %  
doporučení přátel5849,15 %49,15 %  
produkty cestovních kanceláří5647,46 %47,46 %  
dokumenty, informace z televize, literatury4336,44 %36,44 %  
informační centra2622,03 %22,03 %  
veľtrhy a výstavy cestovního ruchu1311,02 %11,02 %  

Graf

10. Zajímate se o možnosti využití výhodných cen v cestovním ruchu více než před odbobím krize? (first moment/last minute)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8067,8 %67,8 %  
ne3832,2 %32,2 %  

Graf

11. Otázka se týče případné změny, v spusobu organizace svích cest pod vplyvem krize. Využíváte více, stejně, nebo méně při svích cestách služby cestovních kanceláří a agentúr?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dovolenou jsi organizuju samostatně a bylo to tak již v minulosti.3428,81 %28,81 %  
dovolenou jsi organizuju samostatně a krize má na to vliv,2924,58 %24,58 %  
pohodlí organizování cesty pomocí cestovné kanceláře/agentury je pro mne duležitejší jako individuálí zabezpečování, i když cenovo výhodnejší2823,73 %23,73 %  
ano, pro svoje cesty pokaždé navštívím cestovní kancelář/agenturu a bolo to tak již v minulosti2722,88 %22,88 %  

Graf

12. V čem sa mění Vaše kriteria v dusledku hospodářské krize pro aktivity cestovního ruchu:

( mužete vybrat i více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rekreuji méněkrát do roka jako v minulosti5546,61 %46,61 %  
krátí se počet dní strávených na rekreaci3832,2 %32,2 %  
vše zustává na stejné úrovni3025,42 %25,42 %  
krátí se rozsah doplnkových služeb2722,88 %22,88 %  
krátí se kvalita ubytování108,47 %8,47 %  
mení se dopravní prostředek75,93 %5,93 %  
mění se kvalita stravování54,24 %4,24 %  
kráté se rozsah doplnkových služeb21,69 %1,69 %  
kráté se kvalita ubytování21,69 %1,69 %  
naopak cestuji casteji a investuji vice10,85 %0,85 %  
bližší destinace10,85 %0,85 %  

Graf

13. Zaznamenali jste rozdíly v střediskách cestovního ruchu, podnicích a institucích od vypuknutí krize? (i kombinace možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zvýšení cen tovaru a služeb4134,75 %34,75 %  
znížení kvality tovaru a služeb4134,75 %34,75 %  
nezaznamenal /-a3428,81 %28,81 %  
zvýšená propagáce a marketing1512,71 %12,71 %  
znížení počtu doplnkových služeb1411,86 %11,86 %  
zvýšení kvality poskytovaných tovaru a služeb54,24 %4,24 %  
zvýšení počtu doplnkových služeb32,54 %2,54 %  
snížení počtu zařízení poskytujících základní služby, zhoršení dopravy10,85 %0,85 %  
znížení ceny tovarov a služeb10,85 %0,85 %  

Graf

14. Co by Vás ze strany poskytovatelu produktu cestovnáho ruchu zaujalo natolik, aby jste se rozhodli pro konkrétní produkt:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
úprava ceny9177,12 %77,12 %  
rozšířený balík služeb za stejnou cenu7160,17 %60,17 %  
zvýšení kvalitativní úrovně (dopravný prostředek, ubytovací kategórie a jiné)5748,31 %48,31 %  
doporučení veřejne známym člověkem2016,95 %16,95 %  
moje finanční možnosti10,85 %0,85 %  

Graf

15. Využíváte ponuky slevových portálu na cestování a rekreáci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, raději využiju jiné formy5143,22 %43,22 %  
ano, využívám cenovou ponuku pro návštevu osvědčených středisk3428,81 %28,81 %  
ano, využívám na skušební návštevu něčeho nového3327,97 %27,97 %  

Graf

16. Byla by pro Vás dostatečnou motivaci pro účast na cestovnom ruchu jistá forma podpory (částečné slevy, poukazu) ze strany zaměstnavatele, státu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno byla10689,83 %89,83 %  
ne, nevyužil/a bych to1210,17 %10,17 %  

Graf

17. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6555,08 %55,08 %  
muž5344,92 %44,92 %  

Graf

18. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
produktívní věk9378,81 %78,81 %  
duchodce1512,71 %12,71 %  
do 18 let108,47 %8,47 %  

Graf

19. Váš sociální status je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec4538,14 %38,14 %  
podnikatel2622,03 %22,03 %  
nezaměstnaný, žena na mateřské, invalidní duchodce , starobní dúchodce2521,19 %21,19 %  
student2117,8 %17,8 %  
pracující student10,85 %0,85 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jaké období roku preferujete pro aktivity cestovního ruchu?

  • odpověď celoročně:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi pracovní cesty, kongresový turismus na otázku 3. Jaký jsou vaše nejčastejší duvody pro účast na cestovním ruchu:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi studium na otázku 3. Jaký jsou vaše nejčastejší duvody pro účast na cestovním ruchu:

4. V případě jestli jste se účastnili služebního cestovního ruchu, kongresového cestovního ruchu, pociťovali jste v období krize snížený počet těhle cest?

  • odpověď neúčastním se:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi duchodce na otázku 18. Váš věk:

6. Hlavní destinace pro dovolenou je pro Vás:

  • odpověď doma (ČR):
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, změnila v domácím cestovním ruchu na otázku 7. Změnila se pro vás oblíbená cílová destinace v dusledku krize?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne nezměnila (v případe domácího cestovního ruchu) na otázku 7. Změnila se pro vás oblíbená cílová destinace v dusledku krize?
  • odpověď v zahraničí:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi veľtrhy a výstavy cestovního ruchu na otázku 9. Odkud získavate informace pri výběr svých cest
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi pohodlí organizování cesty pomocí cestovné kanceláře/agentury je pro mne duležitejší jako individuálí zabezpečování, i když cenovo výhodnejší na otázku 11. Otázka se týče případné změny, v spusobu organizace svích cest pod vplyvem krize. Využíváte více, stejně, nebo méně při svích cestách služby cestovních kanceláří a agentúr?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne nezměnila (v případe zahraničné destinace) na otázku 7. Změnila se pro vás oblíbená cílová destinace v dusledku krize?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, změnila, ze zahraničné na zahraničnou na otázku 7. Změnila se pro vás oblíbená cílová destinace v dusledku krize?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 8. Využíváte pravidělne luxusnejší produkty cestovního ruchu (exotické zájezdy, netradiční destinace, vysoká kvalita dovolené a i.):

8. Využíváte pravidělne luxusnejší produkty cestovního ruchu (exotické zájezdy, netradiční destinace, vysoká kvalita dovolené a i.):

  • odpověď ano:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi veľtrhy a výstavy cestovního ruchu na otázku 9. Odkud získavate informace pri výběr svých cest
  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, změnila v domácím cestovním ruchu na otázku 7. Změnila se pro vás oblíbená cílová destinace v dusledku krize?

9. Odkud získavate informace pri výběr svých cest

  • odpověď produkty cestovních kanceláří:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi veľtrhy a výstavy cestovního ruchu na otázku 9. Odkud získavate informace pri výběr svých cest

15. Využíváte ponuky slevových portálu na cestování a rekreáci?

  • odpověď ne, raději využiju jiné formy:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, nevyužil/a bych to na otázku 16. Byla by pro Vás dostatečnou motivaci pro účast na cestovnom ruchu jistá forma podpory (částečné slevy, poukazu) ze strany zaměstnavatele, státu?

19. Váš sociální status je:

  • odpověď nezaměstnaný, žena na mateřské, invalidní duchodce , starobní dúchodce:
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi duchodce na otázku 18. Váš věk:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často se účastníte cestního ruchu?

2. Jaké období roku preferujete pro aktivity cestovního ruchu?

3. Jaký jsou vaše nejčastejší duvody pro účast na cestovním ruchu:

4. V případě jestli jste se účastnili služebního cestovního ruchu, kongresového cestovního ruchu, pociťovali jste v období krize snížený počet těhle cest?

5. Pociťovali jste vplyv ekonomické kríze na výši vašich výdavku pro aktivity v oblasti cestovního ruchu?

6. Hlavní destinace pro dovolenou je pro Vás:

7. Změnila se pro vás oblíbená cílová destinace v dusledku krize?

8. Využíváte pravidělne luxusnejší produkty cestovního ruchu (exotické zájezdy, netradiční destinace, vysoká kvalita dovolené a i.):

9. Odkud získavate informace pri výběr svých cest

10. Zajímate se o možnosti využití výhodných cen v cestovním ruchu více než před odbobím krize? (first moment/last minute)

11. Otázka se týče případné změny, v spusobu organizace svích cest pod vplyvem krize. Využíváte více, stejně, nebo méně při svích cestách služby cestovních kanceláří a agentúr?

12. V čem sa mění Vaše kriteria v dusledku hospodářské krize pro aktivity cestovního ruchu:

13. Zaznamenali jste rozdíly v střediskách cestovního ruchu, podnicích a institucích od vypuknutí krize? (i kombinace možností)

14. Co by Vás ze strany poskytovatelu produktu cestovnáho ruchu zaujalo natolik, aby jste se rozhodli pro konkrétní produkt:

15. Využíváte ponuky slevových portálu na cestování a rekreáci?

16. Byla by pro Vás dostatečnou motivaci pro účast na cestovnom ruchu jistá forma podpory (částečné slevy, poukazu) ze strany zaměstnavatele, státu?

17. Jste:

18. Váš věk:

19. Váš sociální status je:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často se účastníte cestního ruchu?

2. Jaké období roku preferujete pro aktivity cestovního ruchu?

3. Jaký jsou vaše nejčastejší duvody pro účast na cestovním ruchu:

4. V případě jestli jste se účastnili služebního cestovního ruchu, kongresového cestovního ruchu, pociťovali jste v období krize snížený počet těhle cest?

5. Pociťovali jste vplyv ekonomické kríze na výši vašich výdavku pro aktivity v oblasti cestovního ruchu?

6. Hlavní destinace pro dovolenou je pro Vás:

7. Změnila se pro vás oblíbená cílová destinace v dusledku krize?

8. Využíváte pravidělne luxusnejší produkty cestovního ruchu (exotické zájezdy, netradiční destinace, vysoká kvalita dovolené a i.):

9. Odkud získavate informace pri výběr svých cest

10. Zajímate se o možnosti využití výhodných cen v cestovním ruchu více než před odbobím krize? (first moment/last minute)

11. Otázka se týče případné změny, v spusobu organizace svích cest pod vplyvem krize. Využíváte více, stejně, nebo méně při svích cestách služby cestovních kanceláří a agentúr?

12. V čem sa mění Vaše kriteria v dusledku hospodářské krize pro aktivity cestovního ruchu:

13. Zaznamenali jste rozdíly v střediskách cestovního ruchu, podnicích a institucích od vypuknutí krize? (i kombinace možností)

14. Co by Vás ze strany poskytovatelu produktu cestovnáho ruchu zaujalo natolik, aby jste se rozhodli pro konkrétní produkt:

15. Využíváte ponuky slevových portálu na cestování a rekreáci?

16. Byla by pro Vás dostatečnou motivaci pro účast na cestovnom ruchu jistá forma podpory (částečné slevy, poukazu) ze strany zaměstnavatele, státu?

17. Jste:

18. Váš věk:

19. Váš sociální status je:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Salajova, L.Dopady krize na vaše cestování (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://dopady-krize-na-cestovni-ruc.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.