Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup doplňků stravy na internetu

Nákup doplňků stravy na internetu

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ondřej Šeliga
Šetření:12. 03. 2013 - 20. 03. 2013
Počet respondentů:107
Počet otázek (max/průměr):13 / 10.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:13
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,


jsem student Ekonomické fakulty VŠB a chtěl bych Vás poprosit o vyplnění dotazníku, který je součástí mé bakalářské práce.


Dotazník je určen především pro uživatele doplňků stravy.

Dotazník je zcela anonymní a jeho výsledky budou po skončení šetření dostupné na tomto serveru.
Předem Vám děkuji za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Užíváte doplňky stravy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, pravidelněotázka č. 2, Ano, občasotázka č. 2, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, občas5551,4 %51,4 %  
Ano, pravidelně2725,23 %25,23 %  
Ne2523,36 %23,36 %  

Graf

2. Jaké doplňky stravy nejčastěji užíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vitamíny a minerály4352,44 %40,19 %  
Doplňky pro sportovce1518,29 %14,02 %  
Zelené potraviny (Ječmen, Chlorella, Spirulina, ...)1113,41 %10,28 %  
Přípravky alternativní medicíny910,98 %8,41 %  
proteinový drink11,22 %0,93 %  
šalvějové bonbóny s vitamínem C, psylium11,22 %0,93 %  
Doplňky pro sportovce, alternativní medicínu a vitamíny a minerály11,22 %0,93 %  
Ostatní přírodní extrakty11,22 %0,93 %  

Graf

3. Odkud získáváte informace o doplňcích stravy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet6376,83 %58,88 %  
Magazíny2024,39 %18,69 %  
Reklama1315,85 %12,15 %  
Semináře56,1 %4,67 %  
Newslettery44,88 %3,74 %  
Televize44,88 %3,74 %  
lékárna11,22 %0,93 %  
osobně od distributorů11,22 %0,93 %  
od přátel11,22 %0,93 %  
Z konzultací 11,22 %0,93 %  
od svých známých 11,22 %0,93 %  
rodinný příslušník11,22 %0,93 %  
kamenné prodejny, lékárny11,22 %0,93 %  
dealeři11,22 %0,93 %  
od známých kteří mají doplněk vyzkoušený ..11,22 %0,93 %  
doktorka11,22 %0,93 %  
lékař11,22 %0,93 %  
od lékaře11,22 %0,93 %  
Trenér11,22 %0,93 %  
Od matky11,22 %0,93 %  
od známých, rodiny11,22 %0,93 %  
odborné knihy11,22 %0,93 %  

Graf

4. Kde doplňky stravy nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lékárna3340,24 %30,84 %  
Internetový obchod2631,71 %24,3 %  
Specializovaná prodejna (Zdravá výživa)1518,29 %14,02 %  
Supermarket33,66 %2,8 %  
Sám si doplňky nekupuji22,44 %1,87 %  
mám velkoobchod s doplňky11,22 %0,93 %  
od známé11,22 %0,93 %  
Sportovní obchody11,22 %0,93 %  

Graf

5. Přesvědčily tyto faktory k nákupu e-shopu, ve kterém jste ještě nenakupovali? (5 = Naprosto by mě přesvědčil, 1 = Vůbec by mě nepřesvědčil)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Nižší cena než u konkurence3.4391.734
Dárky k nákupu2.9631.474
Odměny za věrnost3.1461.564
Velká šíře nabídky e-shopu3.3661.525
Doprava zdarma3.7322.196
Certifikát "ověřeno zákazníky"3.5491.784

Graf

6. Znáte některý z těchto internetových obchodů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lékárna.cz (http://www.lekarna.cz/)4453,66 %41,12 %  
Neznám2935,37 %27,1 %  
Prozdraví (http://www.prozdravi.cz/)2732,93 %25,23 %  
Přírodní lékárna (http://www.prirodnilekarna.cz/)1821,95 %16,82 %  
Biokomplet (http://biokomplet.cz/)1214,63 %11,21 %  
Ginkgo Wellness (http://shop.gwstudio.cz/)910,98 %8,41 %  
Biocare (http://www.biocare.cz/)910,98 %8,41 %  
Naturmarket (http://www.naturmarket.cz/)78,54 %6,54 %  
Cesta přírody (http://www.cestaprirody.cz/)78,54 %6,54 %  
Zdraví vitamíny doplňky (http://www.zdravi-vitaminy-doplnky.cz/)78,54 %6,54 %  
Harmonie (http://www.bio-harmonie.cz)78,54 %6,54 %  
Lékárna Global (http://www.lekarna-global.cz/)44,88 %3,74 %  
Přírodní pomoc (http://prirodnipomoc.cz/)33,66 %2,8 %  

Graf

7. Jak jste se o nich dozvěděl/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výsledk vyhledávání (Google, Seznam, ...)2538,46 %23,36 %  
Doporučení známých1827,69 %16,82 %  
Reklama na internetu1320 %12,15 %  
Leták34,62 %2,8 %  
Reklama v televizi23,08 %1,87 %  
jsem jejich dodavatel11,54 %0,93 %  
nedozvěděla11,54 %0,93 %  
Nevin11,54 %0,93 %  
neznám11,54 %0,93 %  

Graf

8. Jsou pro vás tyto způsoby reklamy přijatelné? (5 = určitě ano, 1 = určitě ne)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Bannerová reklama na internetu (využívá grafiku)3.0611.667
Textová reklama na internetu (využívá pouze text)2.6341.33
Reklama na sociálních sítích (Facebook, twitter, ...)2.7931.652
Reklama v tištěných médiích (noviny, magazíny, ...)3.1951.742
Letáky (ať už rozdávané na ulici nebo hozené do schránky)2.5371.98

Graf

9. Využil byste tyto způsoby komunikace s e-shopem? (5 = určitě využil, 1 = určitě nevyužil)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Telefon2.9271.897
E-mail4.0732.019
Chat2.5612.1
Sociální sítě2.7072.329

Graf

10. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-306964,49 %64,49 %  
31-502826,17 %26,17 %  
51-6565,61 %5,61 %  
0-1843,74 %3,74 %  

Graf

11. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7872,9 %72,9 %  
Muž2927,1 %27,1 %  

Graf

12. Jaký je váš měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 10 0005248,6 %48,6 %  
10 001 - 20 0002422,43 %22,43 %  
20 001 - 30 0001917,76 %17,76 %  
30 001- 40 00065,61 %5,61 %  
více než 40 00165,61 %5,61 %  

Graf

13. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou5652,34 %52,34 %  
Vysokoškolské4239,25 %39,25 %  
Základní54,67 %4,67 %  
Žádné21,87 %1,87 %  
Středoškolské bez maturity21,87 %1,87 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Odkud získáváte informace o doplňcích stravy?

  • odpověď Internet:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odměny za věrnost=3 na otázku 5. Přesvědčily tyto faktory k nákupu e-shopu, ve kterém jste ještě nenakupovali? (5 = Naprosto by mě přesvědčil, 1 = Vůbec by mě nepřesvědčil)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na sociálních sítích (Facebook, twitter, ...)=3 na otázku 8. Jsou pro vás tyto způsoby reklamy přijatelné? (5 = určitě ano, 1 = určitě ne)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chat=3 na otázku 9. Využil byste tyto způsoby komunikace s e-shopem? (5 = určitě využil, 1 = určitě nevyužil)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internetový obchod na otázku 4. Kde doplňky stravy nejčastěji nakupujete?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dárky k nákupu=1 na otázku 5. Přesvědčily tyto faktory k nákupu e-shopu, ve kterém jste ještě nenakupovali? (5 = Naprosto by mě přesvědčil, 1 = Vůbec by mě nepřesvědčil)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doprava zdarma=1 na otázku 5. Přesvědčily tyto faktory k nákupu e-shopu, ve kterém jste ještě nenakupovali? (5 = Naprosto by mě přesvědčil, 1 = Vůbec by mě nepřesvědčil)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Užíváte doplňky stravy?

2. Jaké doplňky stravy nejčastěji užíváte?

3. Odkud získáváte informace o doplňcích stravy?

4. Kde doplňky stravy nejčastěji nakupujete?

5. Přesvědčily tyto faktory k nákupu e-shopu, ve kterém jste ještě nenakupovali? (5 = Naprosto by mě přesvědčil, 1 = Vůbec by mě nepřesvědčil)

6. Znáte některý z těchto internetových obchodů?

7. Jak jste se o nich dozvěděl/a?

8. Jsou pro vás tyto způsoby reklamy přijatelné? (5 = určitě ano, 1 = určitě ne)

9. Využil byste tyto způsoby komunikace s e-shopem? (5 = určitě využil, 1 = určitě nevyužil)

10. Kolik je Vám let?

11. Jste muž nebo žena?

12. Jaký je váš měsíční příjem?

13. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Užíváte doplňky stravy?

2. Jaké doplňky stravy nejčastěji užíváte?

3. Odkud získáváte informace o doplňcích stravy?

4. Kde doplňky stravy nejčastěji nakupujete?

5. Přesvědčily tyto faktory k nákupu e-shopu, ve kterém jste ještě nenakupovali? (5 = Naprosto by mě přesvědčil, 1 = Vůbec by mě nepřesvědčil)

6. Znáte některý z těchto internetových obchodů?

7. Jak jste se o nich dozvěděl/a?

8. Jsou pro vás tyto způsoby reklamy přijatelné? (5 = určitě ano, 1 = určitě ne)

9. Využil byste tyto způsoby komunikace s e-shopem? (5 = určitě využil, 1 = určitě nevyužil)

10. Kolik je Vám let?

11. Jste muž nebo žena?

12. Jaký je váš měsíční příjem?

13. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šeliga, O.Nákup doplňků stravy na internetu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://doplnky-stravy-31.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.