Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Doprava, ochrana životního prostředí.

Doprava, ochrana životního prostředí.

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Matěj Ferkl
Šetření:29. 11. 2018 - 04. 12. 2018
Počet respondentů:103
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.42
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:89,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:54
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

rád bych aby jste vyplnili náš dotazník, který bude nadále použit na seminární práci o dopravě, a jejím vlivu na životní prostředí

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5351,46 %51,46 %  
Muž5048,54 %48,54 %  

Graf

2. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 a více9592,23 %92,23 %  
méně než 1887,77 %7,77 %  

Graf

3. Zajímáte se o automobily?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5452,43 %52,43 %  
Ne4947,57 %47,57 %  

Graf

4. Jste držitelem řidičského průkazu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7673,79 %73,79 %  
Ne2524,27 %24,27 %  
Ne, ale dělám autoškolu21,94 %1,94 %  

Graf

5. Jak často jezdíte hromadnou dopravou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Skoro denně4139,81 %39,81 %  
Občas2827,18 %27,18 %  
Jen v krajním případě2322,33 %22,33 %  
nikdy21,94 %1,94 %  
denně21,94 %1,94 %  
do práce 10,97 %0,97 %  
ve větších městech ano10,97 %0,97 %  
výjimečně10,97 %0,97 %  
Za posledních 20 let jen dvakrát...10,97 %0,97 %  
vůbec- mám auto10,97 %0,97 %  
1x týdně10,97 %0,97 %  
teď málo (jsem na mateřské) jinak ale do práce denně10,97 %0,97 %  

Graf

6. Máte svůj vlastní motorový dopravní prostředek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5755,34 %55,34 %  
Ne2625,24 %25,24 %  
Ne, ale mám možnost si ho vypůjčit2019,42 %19,42 %  

Graf

7. Bez ohledu na cenu, koupili byste si raději:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Běžný automobil6563,11 %63,11 %  
Elektromobil3836,89 %36,89 %  

Graf

8. Při výběru nového dopravního prostředku se zaměřujete na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výkon5654,37 %54,37 %  
Vzhled3433,01 %33,01 %  
Ekologičnost1312,62 %12,62 %  

Graf

9. Když jdete na místo vzdálené do 1,5 kilometru, zvolíte raději:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jít pěšky nebo jet na kole5755,34 %55,34 %  
Jet autem nebo na motorce2524,27 %24,27 %  
Jet hromadnou dopravou2120,39 %20,39 %  

Graf

10. Čím se podle vás dá ještě podpořit ochrana životního prostředí z hlediska dopravy?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- odbouráním úchylných dotací na biopaliva !!! Všichni ví,že napáchají víc škody než užitku,dokonce i EK už má na to řadu let (!!) vlastní studii - ale byznys je byznys,že...

.

Cesta do práce mi trvá autem 20 minut. MHD "od domu k domu" 52 minut se dvěma přestupy. Autobus si tady jezdí jak chce (o 10 minut později), metro je přecpané, je v něm zima, hrozí okradení, přepadení na odhledlejších místech, smradlaví bezdomovci... Ať jde celá ekologie do háje, když můžu sednout do auta, které na mě čeká, nemuset se naoblékat do té zimy, moci si vzít s sebou věcí kolik chci... a v pohodě dojet a ušetřit 30 minut a spoustu dalších věcí. Kromě peněz, no. Ale raději obětuji peníze než pohodlí, bezpečí a čas.

Co nejvíce využívat hromadnou dopravu, zejména vlaky

Častejší a lepší spoje. Jsou místa, kam prostě musíme jet autem protože je tam špatná dostupnost. A pro cestovaní samotné maminky s dítětem, je cestování hromadnou dopravou složitejší (přeplnené mhd, málo nízkopodlažních vozú atd)

Častější dopravní spoje a více zastávek na dostupnějších místech

doprava v období smogu zdarma doprava pro děti, studenty zdarma

elektrobusy, busy na vodíkový pohon, podpora eko dopravních prostředků - dotace na hybridní vozy

Levnější hromadná doprava, dotace nebo úlevy na elektromobily, Větší množství dobíjecích stanic

levnější jízdenky

Levnější jízdné, wi-fi, více místa v autobusech nebo více autobusů na danou trasu.

Lidé by mohli začít více sportovat a chodit co nejvíce pěšky. Také by se mohlo snížit znečišťování ovzduší tím, že by každý na světě dostal elektromobil zdarma ( minimálně aby nebyly tak drahý aby si to obyčejný člověk mohl dovolit)

Lidi by měli přestat využívat auta, pokud v něm každý den jezdí například 3 kilometry a nikoho s sebou nevezou. Je to zbytečné, naprosto zbytečně to zabírá místo, škodí to prostředí. Když se někdo potřebuje dopravit na místo vzdálené třeba do 5 km, tak by měl jít pěšky, na kole nebo použít MHD, ať už kvůli šetření přírody nebo kvůli místu. Lidi jsou moc zvyklí na život bez pohybu a to je moc špatně. Měli by se vzpamatovat, jinak za chvíli budou používat auto k tomu, aby ujeli jen 100 metrů. Dále bych v MHD rozšířila vozový park o elektrobusy. Zatím jich je jen velmi málo. Výrobci aut by se měli zaměřit na to, aby jejich auta tolik nezatěžovala životní prostředí.

měla by být větší státní podpora v celé EU na pohon plyny - zatím na CNG+LPG a časem i na vodík elektromobily by měly být levnější o minim. 20 % než auta se spalovacími motory - stát by měl přitlačit na prodejce aut, aby si snížili svoje tučné provize z prodejů

Myslím si, že zlevněním jízdenek pro děti a seniory v září 2018 hodně lidí začalo využívat hromadnou dopravu. Kdyby se nehledělo na peníze, které by měl získat stát a dopravce, tak by se zlevněním jízdenek i pro dospělé dala podpořit přeprava MHD a tím by ze silnic zmizelo alespoň pár desítek aut.

Nakupovat místní výrobky a omezit tím dopravu zboží.

Naplánovat ježdění, aby bylo více lidí v autě

Nemnožit se Méně lidí = méně aut

nevím

nevim

Nevím a ani mě to nezajímá...

Nijak

nikam nejezdit

pohodlnost pro cestující - navazování spojů, dostatečné intervaly.

používání elektrokol

Rozhodně ne elektro mobilitou ... neexistuje čisty zdroj el.energie .. Měně nákladních vozidel a více vlaků v tom vidím určité ulehčeni .

stavbou kvalitních dálnic a kapacitních železnic

u otázky č.8, se zaměřuji na spotřebu a celkové náklady na 1km (cena vozu vs. kolik asi ujede, cena nahradních dílů atd.) Z hlediska životního prostředí je třeba seřídit světla v Praze a jiných městech. V 22:00 vypnout všechny světla kromě cca šesti velkých křižovatek v každém velkém městě a jezdit pouze na značky. Kolikrát v noci čekám na světlech a nikde žádné auto a zbytečně pálím palivo. Vybudovat velká parkoviště u konečných metra. Každý ráno jezdí zbytečně o 20min déle při hledání místa a spoustu minut v kolonách kdy běží motor zbytečně. Tvrdě trestat auta bez filtru pevných částic. Nezakazovat naftová auta plošně to je nesmysl.

V dnešní době ničím. Rodinná má dnes v domácnosti 1-2 auta...protože tato doba k tomu spěje.

Větší dotace na elektomobily, levnější elektomobily.

Více cyklostezek nebo cyklotras propojení mezy městy. Více LPG a CNG čerpacích stanic. Daňové zvýhodnění pro provoz či pořízení dopravního prostředku na Eko pohon (LPG, CNG, nebo elektro, drahé pořizovací náklady)

Vyházením evropských úředníků z oken, nebo jejich nabodením na kůl zaživa. Činy a výsledky soudobých systémů na poli ochrany ŽP jsou v příkrém rozporu se zájmy společnosti a prostředí kolem nás.

významná sleva na dani pro pracující bez auta

Zakázání dieselových motoru

zavést bezplatnou MHD

zkvalitnění silnic a lepší řízení případných oprav - zácpy způsobují výrazné zvýšení emisí (i u hromadné dopravy), pozitivní podpora ekologických způsobů dopravy namísto represí (starší automobil sice vypouští více emisí, ale výroba nového je ekologicky daleko větší zátěží)

Zlepšit silnice a zahustit síť dálnic a na dálnicích nařídit minimální povolenou rychlost.

Zlevnit hromadnou dopravu tak, že se bude vyplácet jí používat. Teď utratím za benzín méně než za pomalejší tramvaj/autobus při stejné trase.

Zpřístupněním hromadné dopravy a jízdy na kole

zredukovat kamionovou dopravu :D

zrušit diesel, dodělat dálnice

Zrušit osobní automobily

Zvysit plynulost a rychlost dopravy, zrusit zbytecna a umela omezeni, vybudovat obchvaty mest, vybudovat tunely pod mesty (napr. jako ve Svycarsku)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Zajímáte se o automobily?

4. Jste držitelem řidičského průkazu?

5. Jak často jezdíte hromadnou dopravou?

6. Máte svůj vlastní motorový dopravní prostředek?

7. Bez ohledu na cenu, koupili byste si raději:

8. Při výběru nového dopravního prostředku se zaměřujete na:

9. Když jdete na místo vzdálené do 1,5 kilometru, zvolíte raději:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Zajímáte se o automobily?

4. Jste držitelem řidičského průkazu?

5. Jak často jezdíte hromadnou dopravou?

6. Máte svůj vlastní motorový dopravní prostředek?

7. Bez ohledu na cenu, koupili byste si raději:

8. Při výběru nového dopravního prostředku se zaměřujete na:

9. Když jdete na místo vzdálené do 1,5 kilometru, zvolíte raději:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Ferkl, M.Doprava, ochrana životního prostředí. (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://doprava-ochrana-zivotniho-pr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.