Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza dopravní nehodovosti

Analýza dopravní nehodovosti

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Natália Kielárová
Šetření:16. 02. 2014 - 23. 02. 2014
Počet respondentů:203
Počet otázek (max/průměr):23 / 21.49
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:75 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

věnujte prosím několik minut svého času vyplnění následujícího anonymního dotazníku týkajícího se dopravní nehodovosti v ČR. Získaná data budou použita v mé bakalářské práci „Statistická analýza dopravní nehodovosti v ČR a její tendence“.

Předem velice děkuji za Váš čas a pomoc!

Odpovědi respondentů

1. Vlastníte řidičské oprávnění?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17786,76 %87,19 %  
ne2713,24 %13,3 %  

Graf

2. Jak často využíváte k dopravě automobil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Denně7134,8 %34,98 %  
Zřídka4924,02 %24,14 %  
Vícekrát v týdnu4622,55 %22,66 %  
Jednou týdně2411,76 %11,82 %  
Vůbec146,86 %6,9 %  

Graf

3. Jak hodnotíte silniční dopravu z hlediska bezpečnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše bezpečná9747,55 %47,78 %  
Spíše nebezpečná9345,59 %45,81 %  
Velmi nebezpečná94,41 %4,43 %  
Velmi bezpečná52,45 %2,46 %  

Graf

4. Co si myslíte o dopravní nehodovosti v silniční dopravě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemění se – zůstává stejná8441,18 %41,38 %  
Spíše se zvyšuje7235,29 %35,47 %  
Spíše se snižuje3818,63 %18,72 %  
Výrazně se zvyšuje83,92 %3,94 %  
Výrazně se snižuje20,98 %0,99 %  

Graf

5. Na základě čeho tak soudíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z médií12159,31 %59,61 %  
Vlastní zkušenost5828,43 %28,57 %  
Z doslechu209,8 %9,85 %  
statistický úřad10,49 %0,49 %  
z provozu a dle chování řidičů10,49 %0,49 %  
myslím že nehodovost stoupá v dlouhodobém hledisku, ale v krátkodobém je ustalena10,49 %0,49 %  
BP na téma nehodovost10,49 %0,49 %  
Na základě statistických údajů10,49 %0,49 %  

Graf

6. Byl / a jste někdy svědkem dopravní nehody?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14269,61 %69,95 %  
ne6230,39 %30,54 %  

Graf

7. Byl / a jste někdy účastníkem dopravní nehody?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10852,94 %53,2 %  
ne9647,06 %47,29 %  

Graf

8. Jaká byla hlavní příčina dopravní nehody?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepozornost / mikrospánek6537,14 %32,02 %  
Nepřiměřená rychlost6034,29 %29,56 %  
Nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly5833,14 %28,57 %  
Střet se zvěří3620,57 %17,73 %  
Špatné povětrnostní podmínky2011,43 %9,85 %  
Jízda pod vlivem alkoholu či jiných omamných látek179,71 %8,37 %  
Zdravotní komplikace (mdloby, infarkt aj.)42,29 %1,97 %  
nebyla jsem svědkem10,57 %0,49 %  
Stav vozovky10,57 %0,49 %  
nedodržení přednosti10,57 %0,49 %  
Špatná viditelnost10,57 %0,49 %  
špatná přehlednost křižovatky10,57 %0,49 %  
auto vyjizdelo z neprehledneho parkoviste a srazilo me na kole10,57 %0,49 %  
neprehladnost na ceste kvôly zle odpratanému snehu na vozovke 10,57 %0,49 %  
řidič nedával pozor a předjížděl10,57 %0,49 %  
nepozornost řidiče, který nehodu způsobil, šteloval rádio10,57 %0,49 %  
.10,57 %0,49 %  
nesmyslná otázka, když jsem odpověděl, že jsem nebyl účastníkem dopravní nehody :)))) 10,57 %0,49 %  
prednost zprava10,57 %0,49 %  
Špatné podmínky na vozovce - úzká vozovka, neposypaná, ledová, se sněhem10,57 %0,49 %  
nemam zkosenosti10,57 %0,49 %  
Idiotské chování chodce, zmanipulovaného médii, domnívajícího se, že má vždy přednost.10,57 %0,49 %  
vběhnutí chodce pod auto na rychlostní silnici10,57 %0,49 %  
Nedání přednosti v jízdě10,57 %0,49 %  
nedání přednost v jízdě10,57 %0,49 %  
zabrzdila jsem predni brzdou na sterku a uz jsem letela :-) 10,57 %0,49 %  
Nerespektování předpisů - přednost zprava, atp.10,57 %0,49 %  
riskantní předjíždění 10,57 %0,49 %  

Graf

9. Změnilo se Vaše chování v silničním provozu vlivem osobní zkušenosti s dopravní nehodou?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, trochu8848,89 %43,35 %  
Vůbec ne5832,22 %28,57 %  
Ano, zásadně2614,44 %12,81 %  
nebyla jsem svědkem10,56 %0,49 %  
mé se moc nezměnilo10,56 %0,49 %  
snažím se odhadnout, co budou dělat okolní řidiči, jak budou reagovat10,56 %0,49 %  
když nemám zkušenost s dopravní nehodou tak tyhle otázky bych neměl zodpovídat :)))) 10,56 %0,49 %  
sice jsem za nehodu nemohla, ale i tak teď jezdí víc opatrněji10,56 %0,49 %  
neboural jsem10,56 %0,49 %  
uz brzdim zadni10,56 %0,49 %  
dávám si dobrý pozor abych byl dostatečně daleko od kamionu a nesrazil mě 10,56 %0,49 %  

Graf

10. Jaké jsou podle Vás hlavní příčiny vzniku dopravní nehody?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bezohlednost a agresivita řidičů10752,45 %52,71 %  
Nedodržování pravidel silničního provozu6933,82 %33,99 %  
Vysoká hustota silničního provozu104,9 %4,93 %  
Neadekvátní stav vozovky94,41 %4,43 %  
lidé podceňují své řidičské i aktuální schopnosti10,49 %0,49 %  
Nepozornost a nepředvídavost10,49 %0,49 %  
nepozornost řidičů10,49 %0,49 %  
všechno najednou10,49 %0,49 %  
Nepozornost 10,49 %0,49 %  
Dopravní buzerace (výběr rychlostní daně) odvádějící pozornost řidičů od dění kolem (místo na silnici koukají na tachometr)10,49 %0,49 %  
Zaostalá silniční síť a dopravní značení10,49 %0,49 %  
lidská blbost 10,49 %0,49 %  
Debilové na silnicích10,49 %0,49 %  

Graf

11. Která skupina účastníků silničního provozu je podle Vás nejvíce ohrožena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Řidiči motocyklů5426,47 %26,6 %  
Řidiči osobních automobilů5225,49 %25,62 %  
Cyklisté5125 %25,12 %  
Chodci4622,55 %22,66 %  
Řidiči nákladních automobilů, autobusů, tramvají10,49 %0,49 %  

Graf

12. Která skupina účastníků silničního provozu podle Vás nejvíce ohrožuje dění a účastníky v silničním provozu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Řidiči osobních automobilů11958,33 %58,62 %  
Řidiči motocyklů3316,18 %16,26 %  
Řidiči nákladních automobilů, autobusů, tramvají209,8 %9,85 %  
Cyklisté188,82 %8,87 %  
Chodci146,86 %6,9 %  

Graf

13. Používáte bezpečnostní pásy? Co si myslíte o jejich použití z hlediska bezpečnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, používám. Věřím, že bezpečnostní pásy zvyšují bezpečnost.18188,73 %89,16 %  
Ano, používám, ale o bezpečnosti bezpečnostních pásů pochybuji.188,82 %8,87 %  
Ne, nepoužívám. Myslím si, že použití bezpečnostních pásů je zbytečné.20,98 %0,99 %  
Poutám se jen zřídka, i když si myslím, že je použití bezpečnostních pásů odůvodněné.20,98 %0,99 %  
Ne, nepoužívám, i když si myslím, že je použití bezpečnostních pásů odůvodněné.10,49 %0,49 %  

Graf

14. Jaký vliv má podle Vás stávající Systém bodového hodnocení řidičů na dodržování pravidel silničního provozu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádný9848,04 %48,28 %  
Spíše příznivý8541,67 %41,87 %  
Velmi příznivý83,92 %3,94 %  
Velmi nepříznivý73,43 %3,45 %  
Spíše nepříznivý62,94 %2,96 %  

Graf

15. Bylo Vám někdy přiděleno „trestné“ bodového ohodnocení?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne17185,93 %84,24 %  
ano2814,07 %13,79 %  

Graf

16. Kolik "trestných" bodů Vám bylo přiděleno?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
08974,17 %43,84 %  
2108,33 %4,93 %  
486,67 %3,94 %  
143,33 %1,97 %  
332,5 %1,48 %  
721,67 %0,99 %  
521,67 %0,99 %  
66610,83 %0,49 %  
1010,83 %0,49 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:0.6
Minimum:0
Maximum:4
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.49
Směrodatná odchylka:1.22
Medián:0
Modus:0

Graf

17. Znáte nějaké preventivní kampaně / strategie zaměřené na snížení dopravní nehodovosti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14269,61 %69,95 %  
ne6230,39 %30,54 %  

Graf

18. Jaké preventivní kampaně / strategie zaměřené na snížení dopravní nehodovosti znáte?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

"50 má smysl" apod.

Akce Kryštof

akce Kryštof

akce Kryštof

akce Kryštof

alkohol za volant nepatří!

besip

Besip

besip

Besip

BESIP

besip

Besip

BESIP

BESIP

besip

Besip

Besip

Besip

besip

Besip

Besip

BESIP

BESIP

besip

besip

BESIP

Besip

besip - spoty v tv

BESIP ,,Nemyslíš, zaplatíš,,!

Besip reklamy

BESIP v TV

besip,

BESIP, kampaně Nemyslíš, zaplatíš...

Besip, krátké asi 5 minutové šoty v televizi se Soukupem

Besip, policejní ,, Kryštof", centra smyku např v Mostě

BESIP; Nemyslíš, zaplatíš

bezpečnostní pásy

dopravní policie

Kampaň "Nemyslíš, zaplatíš"

kooperativa, nemyslíš-zaplatíš

Kryštof

kryštof

Kurz - Sosnová

Mediální masáž

např. snížení bilboardu u silnic; nemyslíš zaplatíš...

Národní strategie bezpečnosti silničního provozu

nemyslis zaplatis

Nemyslis zaplatis

Nemyslis zaplatíš

Nemyslis,zaplatis

Nemyslíš - zaplatíš

nemyslíš - zaplatíš

Nemyslíš ...

Nemyslíš zaplatíš

nemyslíš zaplatíš

nemyslíš zaplatíš

nemyslíš zaplatíš

nemyslíš zaplatíš

Nemyslíš Zaplatíš

nemyslíš zaplatíš

nemyslíš zaplatíš, nárazové zátahy policie

Nemyslíš zaplatíš!

nemyslíš-zaplatíš

Nemyslíš-zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš Besip

Nemyslíš, zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš

nemyslíš, zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš

nemyslíš, zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš

nemyslíš, zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš ... od Filipa Renče

Nemyslíš, zaplatíš!

Nemyslíš, zaplatíš!

Nemyslíš, zaplatíš.

Nemyslíš, zaplatíš.

Nemyslíš, zaplatíš.

Nemyslíš,zaplatíš

nemyslíš,zaplatíš

Nemyslíš,zaplatíš.

Nemyslíš? Zaplatíš

nenenene

nevim teď název, ale točil to Renč a pak spousta videí na internetu

neznám

neznám,je to zbytečnost.

NSBSP, Nemyslíš, zaplatíš

od besipu nějaký

Policie CR, kampan silnic a dalnic

přesně nedokážu pojmenovat, ale doufám, že stále funguje Besip

reklamy

reklamy filipa renče

reklamy v tv

Renč

spoty od BESIPu a letáky od DPP hl.m. Prahy zveřejňované v MHD

spoty od natočené režísem Renčem v posledních cca 7 letech

STOP; Kampaň na to, aby se lidé poutali bezpečnostními pásy.

Stop!

škola smyku karambol (nevím teď přesně, jak se jmenuje, ale jedná se o získání zkušeností v rámci nárazu při nehodě v různých rychlostech)

Televizní kampaně BESIP

televizní spoty

televizní spoty

televizní spoty BESIP

Televizní. ..

tramvaj versus chodec

Upozornění na adekvátní rychlost ve městech a aby se řidiči připoutali atd.

upozornění v tramvajích, televizní spoty, akce policie ČR

Výuka dopravních značek ve školách, akce Kryštof a jiné zvýšené policejní kontroly

zadné

zadne

Zainteresovanost obcí na bezpečnosti silnic v obci, kontroly rychlosti a stavu vozidel

ziadne

Žádné

žádné

žádné

žadné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

19. Považujete preventivní kampaně / strategie zaměřené na snížení dopravní nehodovosti za účinné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím8240,2 %40,39 %  
nevím6129,9 %30,05 %  
souhlasím2612,75 %12,81 %  
spíše nesouhlasím2210,78 %10,84 %  
nesouhlasím136,37 %6,4 %  

Graf

20. Jaké změny v silniční dopravě byste navrhl / a pro zlepšení bezpečnosti?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

- castejsie policajne kontroly - vyssie tresty

.

Častější hlídky.

častější kontroly policistů na silnicích a nekompromisní udělování trestných bodů a pokut za porušování pravidel silničního provozu, hlavně závažnějších prohřešků. Pravidelné kontroly, měření rychlosti a následné udělování bodů ze strany policistů by dle mého přispělo ke zlepšení bezpečnosti.

Častější výskyt policistů, Smysluplné značení omezení rychlosti (např. v obci mimo zástavbu 70), pokuta vypočtena z procenta příjmu

dočasné řidičáky, odebírání řidičáku na místě, zabavení auta

chování řidičů

já bych všechny ty dopravní prostředky zakázal

Kamery, policejní hlídky

lepší kamerový systém, více radarů.

lepší kontrola policisty, např. v nedávné době se nám stalo, že za námi jel řidič cca metr (tzn. absolutně nedodržel bezpečnou vzdálenost) a přestože vedle v pruhu jeli policisté a celou situaci viděli, nechali to absolutně bezpovšimnutí a přešli to

lepší kvalita silnic; nepřehledné úseky víc označit nebo hlídat; více policie na silnicích;

lepší kvalita vozovky

Lepší stav vozovky, kvalita svodidel, přísnější sankce za nedodržování předpisů

lepší stavy vozovky

možná větší srážku bodů v určitých případech, např. jízda na červenou

Nediskriminacni zmeny jde aplikovat velmi spatne napr odebrani ridickeho prukazu po dovrseni urciteho veku

Nepoustet lidi pres 60 let na silnice a mladym lidem vic pohrozit

nevím

nevim

nevím

nevím

Nevím

nevím

nevim

Odebírat řidičské oprávnění ve větší míře za nerespektování pravidel silničního provozu. Jízda bez řidičského oprávnění = trestný čin.

Odebrat ridicaky neohleduplnym ridicum

ohleduplnost ale to bohuzel nejde :(

Omezení rychlosti, více radarů, zlepšení stavu vozovky a dálnic, přísnější pouty za nedodržení rychlosti

Omezit rychlost na všech místech, kde je vozovka v dezolátním stavu (a kontrolovat to). Všechny silnice postupně opravit.

Oprava silnic

Povinné reflexní označení všech chodců a cyklistů. V případě nedodržání by jsem uložila pokutu.

pruhy pro cyklisty

Přezkoušení co 10 let

Přezkoušení po prvních 2 letech. Zvýšení přehlednosti některých křižovatek a zlepšení kvality vozovky, větší varování při sloučení jízdních pruhů s tramvajovým.

Přezkušování řidičů - preventivní povinné jízdy, častější kontroly na silnicích, zlepšení podmínek na silnicích, zobrazování řidičům příklady toho, co se stalo a co by se jim také mohlo stát, povinnost projít si zdravotním kurzem, atd.

přísnější postihy bez výjimek a častější kontroly

Přísnější postihy za nedodržování silničních pravidel.

přísnější tresty

Přísnější tresty pro bezohledné řidiče. Pořádná oprava silnic atd.

radši regulaci obyvatelstva - je jich tu moc a pak kvůli tomu trpí příroda, zvířata ale i lidi samotní - nebudeme mít co jíst, když budou všude stát baráky

ridicak pro ciklisty, motaji se po cele silnici a prednost z prava jim ocividne nic nerika.

řidičák na zkoušku pro nové řidiče

řidičský průkaz od 24 let, širší silnice

Sebrat řidičák důchodcům

Sebrat řidičák za bezohlednou jízdu

silniční doprava je ok, problém je v lidech a jejich palicích

těžko říct, většinou záleží na řidiči, když nechtějí dodržovat pravidla, tak je dodržovat nebudou a sebevětší kampaně tyto lidí neovlivní

trestat vice agresivni ridice

Tvrdší postih, rozšíření důvodů pro zadržení a odebrání řidičského oprávnění a rychlé jednání úřadů, prodloužení lhůty promlčení přestupků.

tvrdší tresty pro agresivní řidiče

Větší pokuty a více policejních akcí zaměřených na bezpečnou jízdu.

větší postih za agresivitu

větší postihy neukázněným řidičům, lepší vybírání pokut, policejní hlídky na kritických místech - ne jen "buzerování" na dálnicích

Větší přísnost při přidělování řidičských oprávnění

větší tolerance řidičů

víc policajtů

Více cyklostezek a oprava silnic. Zpřísnění zkoušek pro udělení řidičského oprávnění.

více dopravních policejních hlídek

více chodníků spojujících vesnice, nebo širší krajnice pro bezpečnost cyklistů a chodců, osvětlení přechodů pro chodce na rizikových místech, povinné reflexní prvky pro chodce a cyklisty

Více kontrol na silnicích a případně přísnější postihy viníkům dopravních nehod.

více kontrol osob i vozidel, lepší stav vozovky, bezpečnější auta

více kontrol, vyšší pokuty za nedodržení pravidel silničního provozu

Více pokutování za nedodržování závažnějších přestupků.

Více policejní kontroly

Vice policejních hlídek

více policistů a více radarů

Více postižitelné nebezpečné předjíždění, objíždění, včasné dání světelného znamení ...

Více přísná pravidla pro udělení řidičského průkazu

více přístrojů na rychlost

Výstavbu dálnic a rekonstrukce stávajících silnic včetně dopravního značení jak svislého,tak především vodorovného.

Vyšší frekvence kontrol PČR. Přísnější tresty.

vyšší hranice pro získání ŘP

Vyšší tresty za porušování silničního řádu, více kontrol na silnicích

zlepšení stavu silnic.. dostavění celé dálniční a silniční sítě, která je jinak celkem dobře navrhnutá.. efektivní kontorlu rychlosti - ne že to bude hlídat automat pořád na tom samém místě, ale policajti budou stát tam, kde je to potřeba (hlavně tam kde chodí děti atd)

Zlepšení stavu silničních komunikací, řízení městského provozu

Zlepšit stav vozovek a značení

zprisnit sazebnik

Zpřísnění finančního postihu policisty za přestupek. Více hlídek. Vývoj bezpečnostních elektronických systému v automobilech

Zpřísnění podmínek pro získání řidičského oprávnění.

Zpřísnění přípravy nových řidičů, zpřísnění získání řidičských průkazů. V Anglii získala řidička oprávnění po opakované nedostatečnosti až ve 62 letech

Zrušení nesmyslných omezení a rychlostních pastí sloužících jen k výběru pokut, odstranění překážek v plynulosti provozu (retardéry, zmenšování počtu pruhů, semafory,...)

zrušit omezení rychlosti v místech, kde to není nutně potřeba - vede to řidiče k riskantnímu chování, agresivnímu stylu jízdy a snížené pozornosti vůči rychlosti v místech, kde je její snížení opravdu zapotřebí

zvýšení kontroly nad dodržováním silničních pravidel

Zvýšení kvality silničních komunikací a infrastruktury

žádné

Žádné

žádné, vše je to na řidičích

21. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12561,27 %61,58 %  
Muž7938,73 %38,92 %  

Graf

22. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 25 let14571,08 %71,43 %  
26 – 35 let3517,16 %17,24 %  
36 – 45 let115,39 %5,42 %  
46 – 60 let94,41 %4,43 %  
60 let a více41,96 %1,97 %  

Graf

23. V jakém kraji bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha9647,06 %47,29 %  
Středočeský kraj4522,06 %22,17 %  
Moravskoslezský kraj157,35 %7,39 %  
Plzeňský kraj94,41 %4,43 %  
Zlínský kraj73,43 %3,45 %  
Ústecký kraj62,94 %2,96 %  
Kraj Vysočina62,94 %2,96 %  
Liberecký kraj41,96 %1,97 %  
Královéhradecký kraj31,47 %1,48 %  
Jihomoravský kraj31,47 %1,48 %  
Karlovarský kraj31,47 %1,48 %  
Olomoucký kraj31,47 %1,48 %  
Pardubický kraj20,98 %0,99 %  
Jihočeský kraj20,98 %0,99 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

15. Bylo Vám někdy přiděleno „trestné“ bodového ohodnocení?

  • odpověď ano:
    • 6.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 2 - 666 > na otázku 16. Kolik "trestných" bodů Vám bylo přiděleno?

23. V jakém kraji bydlíte?

  • odpověď Hlavní město Praha:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vůbec na otázku 2. Jak často využíváte k dopravě automobil?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vlastníte řidičské oprávnění?

2. Jak často využíváte k dopravě automobil?

3. Jak hodnotíte silniční dopravu z hlediska bezpečnosti?

4. Co si myslíte o dopravní nehodovosti v silniční dopravě?

5. Na základě čeho tak soudíte?

6. Byl / a jste někdy svědkem dopravní nehody?

7. Byl / a jste někdy účastníkem dopravní nehody?

8. Jaká byla hlavní příčina dopravní nehody?

9. Změnilo se Vaše chování v silničním provozu vlivem osobní zkušenosti s dopravní nehodou?

10. Jaké jsou podle Vás hlavní příčiny vzniku dopravní nehody?

11. Která skupina účastníků silničního provozu je podle Vás nejvíce ohrožena?

12. Která skupina účastníků silničního provozu podle Vás nejvíce ohrožuje dění a účastníky v silničním provozu?

13. Používáte bezpečnostní pásy? Co si myslíte o jejich použití z hlediska bezpečnosti?

14. Jaký vliv má podle Vás stávající Systém bodového hodnocení řidičů na dodržování pravidel silničního provozu?

15. Bylo Vám někdy přiděleno „trestné“ bodového ohodnocení?

16. Kolik "trestných" bodů Vám bylo přiděleno?

17. Znáte nějaké preventivní kampaně / strategie zaměřené na snížení dopravní nehodovosti?

18. Jaké preventivní kampaně / strategie zaměřené na snížení dopravní nehodovosti znáte?

19. Považujete preventivní kampaně / strategie zaměřené na snížení dopravní nehodovosti za účinné?

21. Jaké je Vaše pohlaví?

22. Kolik je Vám let?

23. V jakém kraji bydlíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vlastníte řidičské oprávnění?

2. Jak často využíváte k dopravě automobil?

3. Jak hodnotíte silniční dopravu z hlediska bezpečnosti?

4. Co si myslíte o dopravní nehodovosti v silniční dopravě?

5. Na základě čeho tak soudíte?

6. Byl / a jste někdy svědkem dopravní nehody?

7. Byl / a jste někdy účastníkem dopravní nehody?

8. Jaká byla hlavní příčina dopravní nehody?

9. Změnilo se Vaše chování v silničním provozu vlivem osobní zkušenosti s dopravní nehodou?

10. Jaké jsou podle Vás hlavní příčiny vzniku dopravní nehody?

11. Která skupina účastníků silničního provozu je podle Vás nejvíce ohrožena?

12. Která skupina účastníků silničního provozu podle Vás nejvíce ohrožuje dění a účastníky v silničním provozu?

13. Používáte bezpečnostní pásy? Co si myslíte o jejich použití z hlediska bezpečnosti?

14. Jaký vliv má podle Vás stávající Systém bodového hodnocení řidičů na dodržování pravidel silničního provozu?

15. Bylo Vám někdy přiděleno „trestné“ bodového ohodnocení?

16. Kolik "trestných" bodů Vám bylo přiděleno?

17. Znáte nějaké preventivní kampaně / strategie zaměřené na snížení dopravní nehodovosti?

18. Jaké preventivní kampaně / strategie zaměřené na snížení dopravní nehodovosti znáte?

19. Považujete preventivní kampaně / strategie zaměřené na snížení dopravní nehodovosti za účinné?

21. Jaké je Vaše pohlaví?

22. Kolik je Vám let?

23. V jakém kraji bydlíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kielárová, N.Analýza dopravní nehodovosti (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://dopravni-nehodovost.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.