Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza dopravní nehodovosti
Analýza dopravní nehodovosti
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Natália Kielárová |
---|---|
Šetření: | 16. 02. 2014 - 23. 02. 2014 |
Počet respondentů: | 203 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 21.49 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 75 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:20 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
věnujte prosím několik minut svého času vyplnění následujícího anonymního dotazníku týkajícího se dopravní nehodovosti v ČR. Získaná data budou použita v mé bakalářské práci „Statistická analýza dopravní nehodovosti v ČR a její tendence“.
Předem velice děkuji za Váš čas a pomoc!
Odpovědi respondentů
1. Vlastníte řidičské oprávnění?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 177 | 86,76 % | 87,19 % |
ne | 27 | 13,24 % | 13,3 % |
2. Jak často využíváte k dopravě automobil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Denně | 71 | 34,8 % | 34,98 % |
Zřídka | 49 | 24,02 % | 24,14 % |
Vícekrát v týdnu | 46 | 22,55 % | 22,66 % |
Jednou týdně | 24 | 11,76 % | 11,82 % |
Vůbec | 14 | 6,86 % | 6,9 % |
3. Jak hodnotíte silniční dopravu z hlediska bezpečnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše bezpečná | 97 | 47,55 % | 47,78 % |
Spíše nebezpečná | 93 | 45,59 % | 45,81 % |
Velmi nebezpečná | 9 | 4,41 % | 4,43 % |
Velmi bezpečná | 5 | 2,45 % | 2,46 % |
4. Co si myslíte o dopravní nehodovosti v silniční dopravě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nemění se – zůstává stejná | 84 | 41,18 % | 41,38 % |
Spíše se zvyšuje | 72 | 35,29 % | 35,47 % |
Spíše se snižuje | 38 | 18,63 % | 18,72 % |
Výrazně se zvyšuje | 8 | 3,92 % | 3,94 % |
Výrazně se snižuje | 2 | 0,98 % | 0,99 % |
5. Na základě čeho tak soudíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Z médií | 121 | 59,31 % | 59,61 % |
Vlastní zkušenost | 58 | 28,43 % | 28,57 % |
Z doslechu | 20 | 9,8 % | 9,85 % |
statistický úřad | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
z provozu a dle chování řidičů | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
myslím že nehodovost stoupá v dlouhodobém hledisku, ale v krátkodobém je ustalena | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
BP na téma nehodovost | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
Na základě statistických údajů | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
6. Byl / a jste někdy svědkem dopravní nehody?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 142 | 69,61 % | 69,95 % |
ne | 62 | 30,39 % | 30,54 % |
7. Byl / a jste někdy účastníkem dopravní nehody?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 108 | 52,94 % | 53,2 % |
ne | 96 | 47,06 % | 47,29 % |
8. Jaká byla hlavní příčina dopravní nehody?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nepozornost / mikrospánek | 65 | 37,14 % | 32,02 % |
Nepřiměřená rychlost | 60 | 34,29 % | 29,56 % |
Nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly | 58 | 33,14 % | 28,57 % |
Střet se zvěří | 36 | 20,57 % | 17,73 % |
Špatné povětrnostní podmínky | 20 | 11,43 % | 9,85 % |
Jízda pod vlivem alkoholu či jiných omamných látek | 17 | 9,71 % | 8,37 % |
Zdravotní komplikace (mdloby, infarkt aj.) | 4 | 2,29 % | 1,97 % |
nebyla jsem svědkem | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
Stav vozovky | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
nedodržení přednosti | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
Špatná viditelnost | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
špatná přehlednost křižovatky | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
auto vyjizdelo z neprehledneho parkoviste a srazilo me na kole | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
neprehladnost na ceste kvôly zle odpratanému snehu na vozovke | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
řidič nedával pozor a předjížděl | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
nepozornost řidiče, který nehodu způsobil, šteloval rádio | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
. | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
nesmyslná otázka, když jsem odpověděl, že jsem nebyl účastníkem dopravní nehody :)))) | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
prednost zprava | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
Špatné podmínky na vozovce - úzká vozovka, neposypaná, ledová, se sněhem | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
nemam zkosenosti | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
Idiotské chování chodce, zmanipulovaného médii, domnívajícího se, že má vždy přednost. | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
vběhnutí chodce pod auto na rychlostní silnici | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
Nedání přednosti v jízdě | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
nedání přednost v jízdě | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
zabrzdila jsem predni brzdou na sterku a uz jsem letela :-) | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
Nerespektování předpisů - přednost zprava, atp. | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
riskantní předjíždění | 1 | 0,57 % | 0,49 % |
9. Změnilo se Vaše chování v silničním provozu vlivem osobní zkušenosti s dopravní nehodou?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, trochu | 88 | 48,89 % | 43,35 % |
Vůbec ne | 58 | 32,22 % | 28,57 % |
Ano, zásadně | 26 | 14,44 % | 12,81 % |
nebyla jsem svědkem | 1 | 0,56 % | 0,49 % |
mé se moc nezměnilo | 1 | 0,56 % | 0,49 % |
snažím se odhadnout, co budou dělat okolní řidiči, jak budou reagovat | 1 | 0,56 % | 0,49 % |
když nemám zkušenost s dopravní nehodou tak tyhle otázky bych neměl zodpovídat :)))) | 1 | 0,56 % | 0,49 % |
sice jsem za nehodu nemohla, ale i tak teď jezdí víc opatrněji | 1 | 0,56 % | 0,49 % |
neboural jsem | 1 | 0,56 % | 0,49 % |
uz brzdim zadni | 1 | 0,56 % | 0,49 % |
dávám si dobrý pozor abych byl dostatečně daleko od kamionu a nesrazil mě | 1 | 0,56 % | 0,49 % |
10. Jaké jsou podle Vás hlavní příčiny vzniku dopravní nehody?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Bezohlednost a agresivita řidičů | 107 | 52,45 % | 52,71 % |
Nedodržování pravidel silničního provozu | 69 | 33,82 % | 33,99 % |
Vysoká hustota silničního provozu | 10 | 4,9 % | 4,93 % |
Neadekvátní stav vozovky | 9 | 4,41 % | 4,43 % |
lidé podceňují své řidičské i aktuální schopnosti | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
Nepozornost a nepředvídavost | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
nepozornost řidičů | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
všechno najednou | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
Nepozornost | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
Dopravní buzerace (výběr rychlostní daně) odvádějící pozornost řidičů od dění kolem (místo na silnici koukají na tachometr) | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
Zaostalá silniční síť a dopravní značení | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
lidská blbost | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
Debilové na silnicích | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
11. Která skupina účastníků silničního provozu je podle Vás nejvíce ohrožena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Řidiči motocyklů | 54 | 26,47 % | 26,6 % |
Řidiči osobních automobilů | 52 | 25,49 % | 25,62 % |
Cyklisté | 51 | 25 % | 25,12 % |
Chodci | 46 | 22,55 % | 22,66 % |
Řidiči nákladních automobilů, autobusů, tramvají | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
12. Která skupina účastníků silničního provozu podle Vás nejvíce ohrožuje dění a účastníky v silničním provozu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Řidiči osobních automobilů | 119 | 58,33 % | 58,62 % |
Řidiči motocyklů | 33 | 16,18 % | 16,26 % |
Řidiči nákladních automobilů, autobusů, tramvají | 20 | 9,8 % | 9,85 % |
Cyklisté | 18 | 8,82 % | 8,87 % |
Chodci | 14 | 6,86 % | 6,9 % |
13. Používáte bezpečnostní pásy? Co si myslíte o jejich použití z hlediska bezpečnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, používám. Věřím, že bezpečnostní pásy zvyšují bezpečnost. | 181 | 88,73 % | 89,16 % |
Ano, používám, ale o bezpečnosti bezpečnostních pásů pochybuji. | 18 | 8,82 % | 8,87 % |
Ne, nepoužívám. Myslím si, že použití bezpečnostních pásů je zbytečné. | 2 | 0,98 % | 0,99 % |
Poutám se jen zřídka, i když si myslím, že je použití bezpečnostních pásů odůvodněné. | 2 | 0,98 % | 0,99 % |
Ne, nepoužívám, i když si myslím, že je použití bezpečnostních pásů odůvodněné. | 1 | 0,49 % | 0,49 % |
14. Jaký vliv má podle Vás stávající Systém bodového hodnocení řidičů na dodržování pravidel silničního provozu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žádný | 98 | 48,04 % | 48,28 % |
Spíše příznivý | 85 | 41,67 % | 41,87 % |
Velmi příznivý | 8 | 3,92 % | 3,94 % |
Velmi nepříznivý | 7 | 3,43 % | 3,45 % |
Spíše nepříznivý | 6 | 2,94 % | 2,96 % |
15. Bylo Vám někdy přiděleno „trestné“ bodového ohodnocení?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 171 | 85,93 % | 84,24 % |
ano | 28 | 14,07 % | 13,79 % |
16. Kolik "trestných" bodů Vám bylo přiděleno?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0 | 89 | 74,17 % | 43,84 % |
2 | 10 | 8,33 % | 4,93 % |
4 | 8 | 6,67 % | 3,94 % |
1 | 4 | 3,33 % | 1,97 % |
3 | 3 | 2,5 % | 1,48 % |
7 | 2 | 1,67 % | 0,99 % |
5 | 2 | 1,67 % | 0,99 % |
666 | 1 | 0,83 % | 0,49 % |
10 | 1 | 0,83 % | 0,49 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 0.6 |
Minimum: | 0 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.49 |
Směrodatná odchylka: | 1.22 |
Medián: | 0 |
Modus: | 0 |
17. Znáte nějaké preventivní kampaně / strategie zaměřené na snížení dopravní nehodovosti?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 142 | 69,61 % | 69,95 % |
ne | 62 | 30,39 % | 30,54 % |
18. Jaké preventivní kampaně / strategie zaměřené na snížení dopravní nehodovosti znáte?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
"50 má smysl" apod.
Akce Kryštof
akce Kryštof
akce Kryštof
akce Kryštof
alkohol za volant nepatří!
besip
Besip
besip
Besip
BESIP
besip
Besip
BESIP
BESIP
besip
Besip
Besip
Besip
besip
Besip
Besip
BESIP
BESIP
besip
besip
BESIP
Besip
besip - spoty v tv
BESIP ,,Nemyslíš, zaplatíš,,!
Besip reklamy
BESIP v TV
besip,
BESIP, kampaně Nemyslíš, zaplatíš...
Besip, krátké asi 5 minutové šoty v televizi se Soukupem
Besip, policejní ,, Kryštof", centra smyku např v Mostě
BESIP; Nemyslíš, zaplatíš
bezpečnostní pásy
dopravní policie
Kampaň "Nemyslíš, zaplatíš"
kooperativa, nemyslíš-zaplatíš
Kryštof
kryštof
Kurz - Sosnová
Mediální masáž
např. snížení bilboardu u silnic; nemyslíš zaplatíš...
Národní strategie bezpečnosti silničního provozu
nemyslis zaplatis
Nemyslis zaplatis
Nemyslis zaplatíš
Nemyslis,zaplatis
Nemyslíš - zaplatíš
nemyslíš - zaplatíš
Nemyslíš ...
Nemyslíš zaplatíš
nemyslíš zaplatíš
nemyslíš zaplatíš
nemyslíš zaplatíš
nemyslíš zaplatíš
Nemyslíš Zaplatíš
nemyslíš zaplatíš
nemyslíš zaplatíš, nárazové zátahy policie
Nemyslíš zaplatíš!
nemyslíš-zaplatíš
Nemyslíš-zaplatíš
Nemyslíš, zaplatíš Besip
Nemyslíš, zaplatíš
Nemyslíš, zaplatíš
Nemyslíš, zaplatíš
Nemyslíš, zaplatíš
Nemyslíš, zaplatíš
nemyslíš, zaplatíš
Nemyslíš, zaplatíš
Nemyslíš, zaplatíš
nemyslíš, zaplatíš
Nemyslíš, zaplatíš
Nemyslíš, zaplatíš
nemyslíš, zaplatíš
Nemyslíš, zaplatíš
Nemyslíš, zaplatíš
Nemyslíš, zaplatíš ... od Filipa Renče
Nemyslíš, zaplatíš!
Nemyslíš, zaplatíš!
Nemyslíš, zaplatíš.
Nemyslíš, zaplatíš.
Nemyslíš, zaplatíš.
Nemyslíš,zaplatíš
nemyslíš,zaplatíš
Nemyslíš,zaplatíš.
Nemyslíš? Zaplatíš
nenenene
nevim teď název, ale točil to Renč a pak spousta videí na internetu
neznám
neznám,je to zbytečnost.
NSBSP, Nemyslíš, zaplatíš
od besipu nějaký
Policie CR, kampan silnic a dalnic
přesně nedokážu pojmenovat, ale doufám, že stále funguje Besip
reklamy
reklamy filipa renče
reklamy v tv
Renč
spoty od BESIPu a letáky od DPP hl.m. Prahy zveřejňované v MHD
spoty od natočené režísem Renčem v posledních cca 7 letech
STOP; Kampaň na to, aby se lidé poutali bezpečnostními pásy.
Stop!
škola smyku karambol (nevím teď přesně, jak se jmenuje, ale jedná se o získání zkušeností v rámci nárazu při nehodě v různých rychlostech)
Televizní kampaně BESIP
televizní spoty
televizní spoty
televizní spoty BESIP
Televizní. ..
tramvaj versus chodec
Upozornění na adekvátní rychlost ve městech a aby se řidiči připoutali atd.
upozornění v tramvajích, televizní spoty, akce policie ČR
Výuka dopravních značek ve školách, akce Kryštof a jiné zvýšené policejní kontroly
zadné
zadne
Zainteresovanost obcí na bezpečnosti silnic v obci, kontroly rychlosti a stavu vozidel
ziadne
Žádné
žádné
žádné
žadné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
19. Považujete preventivní kampaně / strategie zaměřené na snížení dopravní nehodovosti za účinné?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 82 | 40,2 % | 40,39 % |
nevím | 61 | 29,9 % | 30,05 % |
souhlasím | 26 | 12,75 % | 12,81 % |
spíše nesouhlasím | 22 | 10,78 % | 10,84 % |
nesouhlasím | 13 | 6,37 % | 6,4 % |
20. Jaké změny v silniční dopravě byste navrhl / a pro zlepšení bezpečnosti?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
- castejsie policajne kontroly - vyssie tresty
.
Častější hlídky.
častější kontroly policistů na silnicích a nekompromisní udělování trestných bodů a pokut za porušování pravidel silničního provozu, hlavně závažnějších prohřešků. Pravidelné kontroly, měření rychlosti a následné udělování bodů ze strany policistů by dle mého přispělo ke zlepšení bezpečnosti.
Častější výskyt policistů, Smysluplné značení omezení rychlosti (např. v obci mimo zástavbu 70), pokuta vypočtena z procenta příjmu
dočasné řidičáky, odebírání řidičáku na místě, zabavení auta
chování řidičů
já bych všechny ty dopravní prostředky zakázal
Kamery, policejní hlídky
lepší kamerový systém, více radarů.
lepší kontrola policisty, např. v nedávné době se nám stalo, že za námi jel řidič cca metr (tzn. absolutně nedodržel bezpečnou vzdálenost) a přestože vedle v pruhu jeli policisté a celou situaci viděli, nechali to absolutně bezpovšimnutí a přešli to
lepší kvalita silnic; nepřehledné úseky víc označit nebo hlídat; více policie na silnicích;
lepší kvalita vozovky
Lepší stav vozovky, kvalita svodidel, přísnější sankce za nedodržování předpisů
lepší stavy vozovky
možná větší srážku bodů v určitých případech, např. jízda na červenou
Nediskriminacni zmeny jde aplikovat velmi spatne napr odebrani ridickeho prukazu po dovrseni urciteho veku
Nepoustet lidi pres 60 let na silnice a mladym lidem vic pohrozit
nevím
nevim
nevím
nevím
Nevím
nevím
nevim
Odebírat řidičské oprávnění ve větší míře za nerespektování pravidel silničního provozu. Jízda bez řidičského oprávnění = trestný čin.
Odebrat ridicaky neohleduplnym ridicum
ohleduplnost ale to bohuzel nejde :(
Omezení rychlosti, více radarů, zlepšení stavu vozovky a dálnic, přísnější pouty za nedodržení rychlosti
Omezit rychlost na všech místech, kde je vozovka v dezolátním stavu (a kontrolovat to). Všechny silnice postupně opravit.
Oprava silnic
Povinné reflexní označení všech chodců a cyklistů. V případě nedodržání by jsem uložila pokutu.
pruhy pro cyklisty
Přezkoušení co 10 let
Přezkoušení po prvních 2 letech. Zvýšení přehlednosti některých křižovatek a zlepšení kvality vozovky, větší varování při sloučení jízdních pruhů s tramvajovým.
Přezkušování řidičů - preventivní povinné jízdy, častější kontroly na silnicích, zlepšení podmínek na silnicích, zobrazování řidičům příklady toho, co se stalo a co by se jim také mohlo stát, povinnost projít si zdravotním kurzem, atd.
přísnější postihy bez výjimek a častější kontroly
Přísnější postihy za nedodržování silničních pravidel.
přísnější tresty
Přísnější tresty pro bezohledné řidiče. Pořádná oprava silnic atd.
radši regulaci obyvatelstva - je jich tu moc a pak kvůli tomu trpí příroda, zvířata ale i lidi samotní - nebudeme mít co jíst, když budou všude stát baráky
ridicak pro ciklisty, motaji se po cele silnici a prednost z prava jim ocividne nic nerika.
řidičák na zkoušku pro nové řidiče
řidičský průkaz od 24 let, širší silnice
Sebrat řidičák důchodcům
Sebrat řidičák za bezohlednou jízdu
silniční doprava je ok, problém je v lidech a jejich palicích
těžko říct, většinou záleží na řidiči, když nechtějí dodržovat pravidla, tak je dodržovat nebudou a sebevětší kampaně tyto lidí neovlivní
trestat vice agresivni ridice
Tvrdší postih, rozšíření důvodů pro zadržení a odebrání řidičského oprávnění a rychlé jednání úřadů, prodloužení lhůty promlčení přestupků.
tvrdší tresty pro agresivní řidiče
Větší pokuty a více policejních akcí zaměřených na bezpečnou jízdu.
větší postih za agresivitu
větší postihy neukázněným řidičům, lepší vybírání pokut, policejní hlídky na kritických místech - ne jen "buzerování" na dálnicích
Větší přísnost při přidělování řidičských oprávnění
větší tolerance řidičů
víc policajtů
Více cyklostezek a oprava silnic. Zpřísnění zkoušek pro udělení řidičského oprávnění.
více dopravních policejních hlídek
více chodníků spojujících vesnice, nebo širší krajnice pro bezpečnost cyklistů a chodců, osvětlení přechodů pro chodce na rizikových místech, povinné reflexní prvky pro chodce a cyklisty
Více kontrol na silnicích a případně přísnější postihy viníkům dopravních nehod.
více kontrol osob i vozidel, lepší stav vozovky, bezpečnější auta
více kontrol, vyšší pokuty za nedodržení pravidel silničního provozu
Více pokutování za nedodržování závažnějších přestupků.
Více policejní kontroly
Vice policejních hlídek
více policistů a více radarů
Více postižitelné nebezpečné předjíždění, objíždění, včasné dání světelného znamení ...
Více přísná pravidla pro udělení řidičského průkazu
více přístrojů na rychlost
Výstavbu dálnic a rekonstrukce stávajících silnic včetně dopravního značení jak svislého,tak především vodorovného.
Vyšší frekvence kontrol PČR. Přísnější tresty.
vyšší hranice pro získání ŘP
Vyšší tresty za porušování silničního řádu, více kontrol na silnicích
zlepšení stavu silnic.. dostavění celé dálniční a silniční sítě, která je jinak celkem dobře navrhnutá.. efektivní kontorlu rychlosti - ne že to bude hlídat automat pořád na tom samém místě, ale policajti budou stát tam, kde je to potřeba (hlavně tam kde chodí děti atd)
Zlepšení stavu silničních komunikací, řízení městského provozu
Zlepšit stav vozovek a značení
zprisnit sazebnik
Zpřísnění finančního postihu policisty za přestupek. Více hlídek. Vývoj bezpečnostních elektronických systému v automobilech
Zpřísnění podmínek pro získání řidičského oprávnění.
Zpřísnění přípravy nových řidičů, zpřísnění získání řidičských průkazů. V Anglii získala řidička oprávnění po opakované nedostatečnosti až ve 62 letech
Zrušení nesmyslných omezení a rychlostních pastí sloužících jen k výběru pokut, odstranění překážek v plynulosti provozu (retardéry, zmenšování počtu pruhů, semafory,...)
zrušit omezení rychlosti v místech, kde to není nutně potřeba - vede to řidiče k riskantnímu chování, agresivnímu stylu jízdy a snížené pozornosti vůči rychlosti v místech, kde je její snížení opravdu zapotřebí
zvýšení kontroly nad dodržováním silničních pravidel
Zvýšení kvality silničních komunikací a infrastruktury
žádné
Žádné
žádné, vše je to na řidičích
21. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 125 | 61,27 % | 61,58 % |
Muž | 79 | 38,73 % | 38,92 % |
22. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 – 25 let | 145 | 71,08 % | 71,43 % |
26 – 35 let | 35 | 17,16 % | 17,24 % |
36 – 45 let | 11 | 5,39 % | 5,42 % |
46 – 60 let | 9 | 4,41 % | 4,43 % |
60 let a více | 4 | 1,96 % | 1,97 % |
23. V jakém kraji bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hlavní město Praha | 96 | 47,06 % | 47,29 % |
Středočeský kraj | 45 | 22,06 % | 22,17 % |
Moravskoslezský kraj | 15 | 7,35 % | 7,39 % |
Plzeňský kraj | 9 | 4,41 % | 4,43 % |
Zlínský kraj | 7 | 3,43 % | 3,45 % |
Ústecký kraj | 6 | 2,94 % | 2,96 % |
Kraj Vysočina | 6 | 2,94 % | 2,96 % |
Liberecký kraj | 4 | 1,96 % | 1,97 % |
Královéhradecký kraj | 3 | 1,47 % | 1,48 % |
Jihomoravský kraj | 3 | 1,47 % | 1,48 % |
Karlovarský kraj | 3 | 1,47 % | 1,48 % |
Olomoucký kraj | 3 | 1,47 % | 1,48 % |
Pardubický kraj | 2 | 0,98 % | 0,99 % |
Jihočeský kraj | 2 | 0,98 % | 0,99 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.