Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování spotřebitelů v obchodních řetězcích.

Nákupní chování spotřebitelů v obchodních řetězcích.

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Filip Pallos
Šetření:27. 09. 2015 - 15. 10. 2015
Počet respondentů:197
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.66
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:64,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:59
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto dotazníku je zjistit spokojenost zákazníků s dostupností jak akčního tak neakčního zboží v obchodních řetězcíh.

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena13869,7 %70,05 %  
Muž6030,3 %30,46 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-459648,48 %48,73 %  
18-257035,35 %35,53 %  
45-652110,61 %10,66 %  
15-18105,05 %5,08 %  
65 a starší10,51 %0,51 %  

Graf

3. Jak často chodíte nakupovat potraviny a jiné rychloobrátkové zboží do obchodních řetězců ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vícekrát týdně11156,06 %56,35 %  
Jedenkrát týdně7839,39 %39,59 %  
Denně94,55 %4,57 %  

Graf

4. Počet členů ve Vaší domácnosti:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
27135,86 %36,04 %  
34522,73 %22,84 %  
44120,71 %20,81 %  
12613,13 %13,2 %  
5 a více157,58 %7,61 %  

Graf

5. V jakém cenovém rozpětí se pohybuje Váš nákup ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
200 - 500 Kč9246,46 %46,7 %  
500 - 1000 Kč5025,25 %25,38 %  
1000 - a více Kč3216,16 %16,24 %  
100 - 200 Kč2412,12 %12,18 %  

Graf

6. Co pro Vás hraje rozhodující roli při výběru obchodního řetězce ?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Vzdálenost od místa bydliště3.3083.547
Cena podávaných výrobků3.2072.639
Kvalita prodávaných výrobků2.7122.286
Šíře sortimentu prodávaných výrobků3.7472.401
Ochota obsluhujícího personálu4.9091.911
Čerstvost prodávaných produktů3.1161.779

Graf

7. Dáváte přednost určitým obchodním řetězcům a cíleně je vyhledáváte ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14070,71 %71,07 %  
Ne5829,29 %29,44 %  

Graf

8. K jakým obchodním řetězcům máte kladný vztah a cíleně je vyhledáváte ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lidl5237,14 %26,4 %  
Jiné2215,71 %11,17 %  
Kaufland1812,86 %9,14 %  
Tesco1812,86 %9,14 %  
Albert139,29 %6,6 %  
Billa128,57 %6,09 %  
Penny market53,57 %2,54 %  

Graf

9. Odebíráte nebo sledujete akční letáky obchodních řetězců ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10955,05 %55,33 %  
Ne8944,95 %45,18 %  

Graf

10. Ovlivňuje reklama či akční leták nějakým způsobem Vaše nákupní preference (např. změníte místo kde obvykle nakupujete nebo koupíte něco co běžně nekupujete jen proto, že je toto zboží v akci) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10050,51 %50,76 %  
Ano9849,49 %49,75 %  

Graf

11. Stalo se Vám někdy, že jste přišli do obchodního řetězce pro určitý výrobek, ale ten byl vyprodán nebo nebyl doplněn ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17990,4 %90,86 %  
Ne199,6 %9,64 %  

Graf

12. Jak často ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas8346,37 %42,13 %  
Často5128,49 %25,89 %  
Vzácně3318,44 %16,75 %  
Téměř při každém nákupu126,7 %6,09 %  

Graf

13. Berete to jako závažné pochybení, které může ovlivnit Vaše následující rozhodnutí o místě nákupu ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11055,56 %55,84 %  
Ano8844,44 %44,67 %  

Graf

14. Jaké jsou podle Vás největší pochybení ze strany obchodních řetězců vzhledem ke spotřebitelům (zákazníkům) ?

Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Nedostatečné množství zboží3.161.928
Neochotný personál3.5671.668
Znečištěná provozovna2.8811.63
Fronty u pokladen3.1911.794
Špatná kvalita surovin2.0671.97

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví ?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jak často chodíte nakupovat potraviny a jiné rychloobrátkové zboží do obchodních řetězců ?

4. Počet členů ve Vaší domácnosti:

5. V jakém cenovém rozpětí se pohybuje Váš nákup ?

6. Co pro Vás hraje rozhodující roli při výběru obchodního řetězce ?

7. Dáváte přednost určitým obchodním řetězcům a cíleně je vyhledáváte ?

8. K jakým obchodním řetězcům máte kladný vztah a cíleně je vyhledáváte ?

9. Odebíráte nebo sledujete akční letáky obchodních řetězců ?

10. Ovlivňuje reklama či akční leták nějakým způsobem Vaše nákupní preference (např. změníte místo kde obvykle nakupujete nebo koupíte něco co běžně nekupujete jen proto, že je toto zboží v akci) ?

11. Stalo se Vám někdy, že jste přišli do obchodního řetězce pro určitý výrobek, ale ten byl vyprodán nebo nebyl doplněn ?

12. Jak často ?

13. Berete to jako závažné pochybení, které může ovlivnit Vaše následující rozhodnutí o místě nákupu ?

14. Jaké jsou podle Vás největší pochybení ze strany obchodních řetězců vzhledem ke spotřebitelům (zákazníkům) ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví ?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jak často chodíte nakupovat potraviny a jiné rychloobrátkové zboží do obchodních řetězců ?

4. Počet členů ve Vaší domácnosti:

5. V jakém cenovém rozpětí se pohybuje Váš nákup ?

6. Co pro Vás hraje rozhodující roli při výběru obchodního řetězce ?

7. Dáváte přednost určitým obchodním řetězcům a cíleně je vyhledáváte ?

8. K jakým obchodním řetězcům máte kladný vztah a cíleně je vyhledáváte ?

9. Odebíráte nebo sledujete akční letáky obchodních řetězců ?

10. Ovlivňuje reklama či akční leták nějakým způsobem Vaše nákupní preference (např. změníte místo kde obvykle nakupujete nebo koupíte něco co běžně nekupujete jen proto, že je toto zboží v akci) ?

11. Stalo se Vám někdy, že jste přišli do obchodního řetězce pro určitý výrobek, ale ten byl vyprodán nebo nebyl doplněn ?

12. Jak často ?

13. Berete to jako závažné pochybení, které může ovlivnit Vaše následující rozhodnutí o místě nákupu ?

14. Jaké jsou podle Vás největší pochybení ze strany obchodních řetězců vzhledem ke spotřebitelům (zákazníkům) ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Pallos, F.Nákupní chování spotřebitelů v obchodních řetězcích. (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://dostupnost-zbozi-v-obchodnic.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.