Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > „Problémové oblasti distribuce pojistných produktů"

„Problémové oblasti distribuce pojistných produktů"

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Svozílková
Šetření:18. 03. 2015 - 15. 04. 2015
Počet respondentů:260
Počet otázek (max/průměr):24 / 21.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená paní/vážený pane, dovoluji si Vás oslovit s prosbou o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci Problémové oblasti distribuce pojistných produktů. Dotazník je určen pouze těm respondentům, kteří si už někdy v životě sjednávali nějaké soukromé pojištění. Prostřednictvím tohoto dotazníku bych ráda zjistila, jak jsou zájemci o pojištění využívány jednotlivé distribuční kanály a jaká je informovanost zájemců o pojištění o pojistných produktech. Z výsledků dotazníku by měly vyplynout i některé problematické oblasti distribuce pojistných produktů. Vyplnění tohoto dotazníku zabere necelých 10 minut Vašeho času a velmi mi pomůže při zpracování diplomové práce. Děkuji Vám za spolupráci.

                                                                                                                 Bc. Markéta Svozílková

                                                                                                          studentka ESF MU, obor Finance

Odpovědi respondentů

1. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt na pobočce pojišťovny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17667,69 %67,69 %  
Ne8432,31 %32,31 %  

Graf

2. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt mimo pobočku pojišťovny s prodejcem, který pracuje pouze pro jednu pojišťovnu (vázaný pojišťovací zprostředkovatel, výhradní pojišťovací agent, zaměstnanec pojišťovny)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14756,54 %56,54 %  
Ano11343,46 %43,46 %  

Graf

3. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt prostřednictvím pojišťovacího makléře (pojišťovací zprostředkovatel, který má uzavřenou smlouvu s klientem)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne17667,69 %67,69 %  
Ano8432,31 %32,31 %  

Graf

4. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt s prodejcem, který spolupracuje s více pojišťovnami (pojišťovací agent, síť Multi Level Marketing)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne17567,83 %67,31 %  
partners218,14 %8,08 %  
zfp72,71 %2,69 %  
OVB72,71 %2,69 %  
nevím51,94 %1,92 %  
Fincentrum31,16 %1,15 %  
Brokers20,78 %0,77 %  
ZFP Akademie20,78 %0,77 %  
Brooker Consulting20,78 %0,77 %  
Partners Financial Services, a.s.20,78 %0,77 %  
Nevim jmeno10,39 %0,38 %  
OVB, Fin Centrum10,39 %0,38 %  
už si nepamatuji10,39 %0,38 %  
adw10,39 %0,38 %  
ZPF, OVB, ASTORIA10,39 %0,38 %  
epojisteni.cz10,39 %0,38 %  
JARO10,39 %0,38 %  
nevím pro jakou10,39 %0,38 %  
Finanční poradce10,39 %0,38 %  
Brokerconsulting10,39 %0,38 %  
Broker Trust10,39 %0,38 %  
xxx10,39 %0,38 %  
OVB, Partners10,39 %0,38 %  
OVB, Partners, Swiss Life Select10,39 %0,38 %  
Partners, Brooker consulting10,39 %0,38 %  
Nepamatuju se.10,39 %0,38 %  
Už nevím.10,39 %0,38 %  
Fincentrum, a.s.10,39 %0,38 %  
aegon10,39 %0,38 %  
Partners, Fincentrum10,39 %0,38 %  
JARO, pojišťovací a finanční spol. s.r.o.10,39 %0,38 %  
okgroup a.s.10,39 %0,38 %  
už nevím10,39 %0,38 %  
Českomoravska stavebni sporitelna10,39 %0,38 %  
AWD, ZFP, Partners10,39 %0,38 %  
ZFP - patří sem?10,39 %0,38 %  
xxxxxx10,39 %0,38 %  
Astoria10,39 %0,38 %  
Profi poradenství10,39 %0,38 %  
klik10,39 %0,38 %  
nemec a partners10,39 %0,38 %  
SportGroup CZ10,39 %0,38 %  

Graf

5. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt prostřednictvím alternativního distribučního kanálu (např. call centrum, internet)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne16965 %65 %  
Ano9135 %35 %  

Graf

6. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt v bance?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14957,31 %57,31 %  
Ano11142,69 %42,69 %  

Graf

7. 7. Je pro Vás důležitý výběr distribučního kanálu pro sjednání pojištění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17165,77 %65,77 %  
Ne8934,23 %34,23 %  

Graf

8. Na základě čeho se převážně rozhodujete při výběru distribučního kanálu pro sjednání pojištění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doporučení a zkušenosti Vašeho okolí10138,85 %38,85 %  
Osobní znalost prodejce či předchozí zkušenost s ním8934,23 %34,23 %  
Značka/dobré jméno společnosti5019,23 %19,23 %  
cena, úspora času10,38 %0,38 %  
Samotné pojištění, jeho "výhodnost" a další atributy10,38 %0,38 %  
cena10,38 %0,38 %  
Typ sjednavaneho pojisteni a cas k reseni10,38 %0,38 %  
Vybírá finanční poradce10,38 %0,38 %  
finanční poradce10,38 %0,38 %  
time10,38 %0,38 %  
rychlost sjednávání přes internet10,38 %0,38 %  
Dříve zkušenost okolí, dnes mé zkušenosti10,38 %0,38 %  
jednoduchost uzavření 10,38 %0,38 %  
věřím svému finančnímu poradci10,38 %0,38 %  
cena za službu10,38 %0,38 %  
cena,rozsah pojisteni10,38 %0,38 %  
podle situace 10,38 %0,38 %  
Nejdříve vybírám produkt, poté uř je jedno jakým kanálem sjednám..10,38 %0,38 %  
následná péče 10,38 %0,38 %  
Cena, služby, jméno, doporučení... porovnávám a vybírám než někomu svěřím své peníze :)10,38 %0,38 %  
druhy pojištění (cestovní - internet, odpovědnost za škodu - pobočka, poradce)10,38 %0,38 %  
V závislosti na nejlepší dostupnosti produktu již vybrané společnosti10,38 %0,38 %  
je mi to fuk10,38 %0,38 %  

Graf

9. Který kanál upřednostňujete pro sjednání pojištění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pobočka pojišťovny10640,77 %40,77 %  
Prodejce, který spolupracuje s více pojišťovnami (pojišťovací agent, síť MLM)5922,69 %22,69 %  
Alternativní distribuční kanál (call centrum, internet)3513,46 %13,46 %  
Prodejce, který pracuje pouze s danou pojišťovnou (vázaný pojišťovací zprostředkovatel, výhradní pojišťovací agent, zaměstnanec pojišťovny pracující mimo pobočku pojišťovny)3513,46 %13,46 %  
Pojišťovací makléř (pojišťovací zprostředkovatel, který má uzavřenou smlouvu s klientem)207,69 %7,69 %  
Banka51,92 %1,92 %  

Graf

10. Zjišťujete si informace o pojistných produktech, před výběrem distribučního kanálu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano20177,31 %77,31 %  
Ne5922,69 %22,69 %  

Graf

11. Hledáte informace o pojistných produktech před uzavřením pojistné smlouvy převážně tam, kde si pojištění uzavíráte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 13, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano16663,85 %63,85 %  
Ne9436,15 %36,15 %  

Graf

12. Kde převážně hledáte informace o pojistných produktech před uzavřením pojistné smlouvy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alternativní distribuční kanál (call centrum, internet)5757 %21,92 %  
Prodejce, který spolupracuje s více pojišťovnami (pojišťovací agent, síť MLM)1616 %6,15 %  
Pobočka pojišťovny1414 %5,38 %  
Pojišťovací makléř (pojišťovací zprostředkovatel, který má uzavřenou smlouvu s klientem)66 %2,31 %  
Prodejce, který pracuje pouze s danou pojišťovnou (vázaný pojišťovací zprostředkovatel, výhradní pojišťovací agent, zaměstnanec pojišťovny pracující mimo pobočku pojišťovny)66 %2,31 %  
Banka11 %0,38 %  

Graf

13. Považujete následný servis poskytovaný pojišťovnou po sjednání pojištění za důležitý?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano23791,15 %91,15 %  
Ne238,85 %8,85 %  

Graf

14. Využíváte pro následný servis po sjednání pojištění převážně ten distribuční kanál, prostřednictvím kterého jste si pojištění sjednal/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 16, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano21783,46 %83,46 %  
Ne4316,54 %16,54 %  

Graf

15. Který distribuční kanál převážně využíváte pro následný servis po sjednání pojištění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alternativní distribuční kanál (call centrum, internet)1941,3 %7,31 %  
Pobočka pojišťovny1839,13 %6,92 %  
Prodejce, který spolupracuje s více pojišťovnami (pojišťovací agent, síť MLM)613,04 %2,31 %  
Prodejce, který pracuje pouze s danou pojišťovnou (vázaný pojišťovací zprostředkovatel, výhradní pojišťovací agent, zaměstnanec pojišťovny pracující mimo pobočku pojišťovny)24,35 %0,77 %  
Pojišťovací makléř (pojišťovací zprostředkovatel, který má uzavřenou smlouvu s klientem)12,17 %0,38 %  

Graf

16. Máte přehled o tom, jaké pojistné produkty a u které pojišťovny máte sjednány?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano23088,46 %88,46 %  
Ne2911,15 %11,15 %  
Ne10,38 %0,38 %  

Graf

17. Víte, že je v některých případech nutné, případně vhodné, aktualizovat si své pojistné smlouvy (např. při změně hodnoty majetku nebo při významné životní změně)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 18, Neotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano21080,77 %80,77 %  
Ne5019,23 %19,23 %  

Graf

18. Provádíte ve výše uvedených případech aktualizace svých pojistných smluv?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 19, Neotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17080,19 %65,38 %  
Ne4219,81 %16,15 %  

Graf

19. Provádíte aktualizaci svých pojistných smluv převážně tam, kde si pojištění sjednáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 21, Neotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15591,18 %59,62 %  
Ne158,82 %5,77 %  

Graf

20. Který distribuční kanál převážně využíváte k aktualizaci Vašich pojistných smluv?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prodejce, který spolupracuje s více pojišťovnami (pojišťovací agent, síť MLM)640 %2,31 %  
Alternativní distribuční kanál (call centrum, internet)533,33 %1,92 %  
Pobočka pojišťovny213,33 %0,77 %  
Prodejce, který pracuje pouze s danou pojišťovnou (vázaný pojišťovací zprostředkovatel, výhradní pojišťovací agent, zaměstnanec pojišťovny pracující mimo pobočku pojišťovny)16,67 %0,38 %  
Pojišťovací makléř (pojišťovací zprostředkovatel, který má uzavřenou smlouvu s klientem)16,67 %0,38 %  

Graf

21. Uveďte prosím Vaše pohlaví.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž14856,92 %56,92 %  
Žena11243,08 %43,08 %  

Graf

22. Uveďte prosím Váš věk.

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
243915 %15 %  
23259,62 %9,62 %  
25228,46 %8,46 %  
27176,54 %6,54 %  
30166,15 %6,15 %  
26145,38 %5,38 %  
28114,23 %4,23 %  
29114,23 %4,23 %  
31103,85 %3,85 %  
3283,08 %3,08 %  
ostatní odpovědi 22
48
38
39
45
50
43
49
36
46
35
34
20
37
56
21
33
42
54
44
47
19
60
55
51
40
66
62
78
8733,46 %33,46 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:30.36
Minimum:23
Maximum:50
Variační rozpětí:27
Rozptyl:59.04
Směrodatná odchylka:7.68
Medián:27.5
Modus:24

Graf

23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené (ukončené) vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské14053,85 %53,85 %  
Středoškolské s maturitou10841,54 %41,54 %  
Středoškolské bez maturity (vyučený/á)72,69 %2,69 %  
Základní51,92 %1,92 %  

Graf

24. Disponujete znalostmi v oblasti finančních služeb nabytými studiem, školením či samostudiem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne13451,54 %51,54 %  
Ano12648,46 %48,46 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt mimo pobočku pojišťovny s prodejcem, který pracuje pouze pro jednu pojišťovnu (vázaný pojišťovací zprostředkovatel, výhradní pojišťovací agent, zaměstnanec pojišťovny)

  • odpověď Ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prodejce, který pracuje pouze s danou pojišťovnou (vázaný pojišťovací zprostředkovatel, výhradní pojišťovací agent, zaměstnanec pojišťovny pracující mimo pobočku pojišťovny) na otázku 9. Který kanál upřednostňujete pro sjednání pojištění?

3. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt prostřednictvím pojišťovacího makléře (pojišťovací zprostředkovatel, který má uzavřenou smlouvu s klientem)?

  • odpověď Ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pojišťovací makléř (pojišťovací zprostředkovatel, který má uzavřenou smlouvu s klientem) na otázku 9. Který kanál upřednostňujete pro sjednání pojištění?

11. Hledáte informace o pojistných produktech před uzavřením pojistné smlouvy převážně tam, kde si pojištění uzavíráte?

  • odpověď Ne:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pobočka pojišťovny na otázku 12. Kde převážně hledáte informace o pojistných produktech před uzavřením pojistné smlouvy?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Alternativní distribuční kanál (call centrum, internet) na otázku 12. Kde převážně hledáte informace o pojistných produktech před uzavřením pojistné smlouvy?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prodejce, který spolupracuje s více pojišťovnami (pojišťovací agent, síť MLM) na otázku 12. Kde převážně hledáte informace o pojistných produktech před uzavřením pojistné smlouvy?

14. Využíváte pro následný servis po sjednání pojištění převážně ten distribuční kanál, prostřednictvím kterého jste si pojištění sjednal/a?

  • odpověď Ne:
    • 6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pobočka pojišťovny na otázku 15. Který distribuční kanál převážně využíváte pro následný servis po sjednání pojištění?

18. Provádíte ve výše uvedených případech aktualizace svých pojistných smluv?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 19. Provádíte aktualizaci svých pojistných smluv převážně tam, kde si pojištění sjednáváte?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 19. Provádíte aktualizaci svých pojistných smluv převážně tam, kde si pojištění sjednáváte?

19. Provádíte aktualizaci svých pojistných smluv převážně tam, kde si pojištění sjednáváte?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 18. Provádíte ve výše uvedených případech aktualizace svých pojistných smluv?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt na pobočce pojišťovny?

2. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt mimo pobočku pojišťovny s prodejcem, který pracuje pouze pro jednu pojišťovnu (vázaný pojišťovací zprostředkovatel, výhradní pojišťovací agent, zaměstnanec pojišťovny)

3. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt prostřednictvím pojišťovacího makléře (pojišťovací zprostředkovatel, který má uzavřenou smlouvu s klientem)?

4. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt s prodejcem, který spolupracuje s více pojišťovnami (pojišťovací agent, síť Multi Level Marketing)?

5. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt prostřednictvím alternativního distribučního kanálu (např. call centrum, internet)?

6. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt v bance?

7. 7. Je pro Vás důležitý výběr distribučního kanálu pro sjednání pojištění?

8. Na základě čeho se převážně rozhodujete při výběru distribučního kanálu pro sjednání pojištění?

9. Který kanál upřednostňujete pro sjednání pojištění?

10. Zjišťujete si informace o pojistných produktech, před výběrem distribučního kanálu?

11. Hledáte informace o pojistných produktech před uzavřením pojistné smlouvy převážně tam, kde si pojištění uzavíráte?

12. Kde převážně hledáte informace o pojistných produktech před uzavřením pojistné smlouvy?

13. Považujete následný servis poskytovaný pojišťovnou po sjednání pojištění za důležitý?

14. Využíváte pro následný servis po sjednání pojištění převážně ten distribuční kanál, prostřednictvím kterého jste si pojištění sjednal/a?

15. Který distribuční kanál převážně využíváte pro následný servis po sjednání pojištění?

16. Máte přehled o tom, jaké pojistné produkty a u které pojišťovny máte sjednány?

17. Víte, že je v některých případech nutné, případně vhodné, aktualizovat si své pojistné smlouvy (např. při změně hodnoty majetku nebo při významné životní změně)?

18. Provádíte ve výše uvedených případech aktualizace svých pojistných smluv?

19. Provádíte aktualizaci svých pojistných smluv převážně tam, kde si pojištění sjednáváte?

21. Uveďte prosím Vaše pohlaví.

22. Uveďte prosím Váš věk.

23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené (ukončené) vzdělání?

24. Disponujete znalostmi v oblasti finančních služeb nabytými studiem, školením či samostudiem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt na pobočce pojišťovny?

2. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt mimo pobočku pojišťovny s prodejcem, který pracuje pouze pro jednu pojišťovnu (vázaný pojišťovací zprostředkovatel, výhradní pojišťovací agent, zaměstnanec pojišťovny)

3. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt prostřednictvím pojišťovacího makléře (pojišťovací zprostředkovatel, který má uzavřenou smlouvu s klientem)?

4. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt s prodejcem, který spolupracuje s více pojišťovnami (pojišťovací agent, síť Multi Level Marketing)?

5. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt prostřednictvím alternativního distribučního kanálu (např. call centrum, internet)?

6. Sjednával/a jste si někdy nějaký pojistný produkt v bance?

7. 7. Je pro Vás důležitý výběr distribučního kanálu pro sjednání pojištění?

8. Na základě čeho se převážně rozhodujete při výběru distribučního kanálu pro sjednání pojištění?

9. Který kanál upřednostňujete pro sjednání pojištění?

10. Zjišťujete si informace o pojistných produktech, před výběrem distribučního kanálu?

11. Hledáte informace o pojistných produktech před uzavřením pojistné smlouvy převážně tam, kde si pojištění uzavíráte?

12. Kde převážně hledáte informace o pojistných produktech před uzavřením pojistné smlouvy?

13. Považujete následný servis poskytovaný pojišťovnou po sjednání pojištění za důležitý?

14. Využíváte pro následný servis po sjednání pojištění převážně ten distribuční kanál, prostřednictvím kterého jste si pojištění sjednal/a?

15. Který distribuční kanál převážně využíváte pro následný servis po sjednání pojištění?

16. Máte přehled o tom, jaké pojistné produkty a u které pojišťovny máte sjednány?

17. Víte, že je v některých případech nutné, případně vhodné, aktualizovat si své pojistné smlouvy (např. při změně hodnoty majetku nebo při významné životní změně)?

18. Provádíte ve výše uvedených případech aktualizace svých pojistných smluv?

19. Provádíte aktualizaci svých pojistných smluv převážně tam, kde si pojištění sjednáváte?

21. Uveďte prosím Vaše pohlaví.

22. Uveďte prosím Váš věk.

23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené (ukončené) vzdělání?

24. Disponujete znalostmi v oblasti finančních služeb nabytými studiem, školením či samostudiem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Svozílková, M.„Problémové oblasti distribuce pojistných produktů" (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://dotaznik-k-diplomove-praci-n.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.