Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dotazník kvýzkumu o počítačových hrách

Dotazník kvýzkumu o počítačových hrách

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Malá
Šetření:23. 06. 2010 - 23. 07. 2010
Počet respondentů:135
Počet otázek (max/průměr):15 / 12.17
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:13
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento výzkum je prováděn z důvodu rozšíření informací o počítačových hrách v různých psychologických aspektech a bude sloužit k rozšíření těchto informací mezi veřejnost. Především se jedná o to, zda si hráči uvědomují různá ryzika, která jsou s hraním počítačových her spojena. Dále pak monitoruje povolání a jeho vliv na výběr typu hry. Tento průzkum je také věkově omezen. Je určen pro lidi od 12 do 45 let.

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-306447,41 %47,41 %  
16-203828,15 %28,15 %  
31-452216,3 %16,3 %  
12-15139,63 %9,63 %  

Graf

2. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7354,07 %54,07 %  
Muž6245,93 %45,93 %  

Graf

3. Bydlíte ve městě nebo na vesnici?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město11383,7 %83,7 %  
Vesnice2317,04 %17,04 %  

Graf

4. Jste student/ka nebo zaměstnán/a

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student/ka8965,93 %65,93 %  
Zaměstnán/a5742,22 %42,22 %  

Graf

5. V případě, že jste student vyberte školu, kterou navštěvujete.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoká škola5458,7 %40 %  
Střední škola2628,26 %19,26 %  
Základní škola1010,87 %7,41 %  
nic22,17 %1,48 %  
Učiliště11,09 %0,74 %  

Graf

6. V případě, že pracujete, uveďte povolání.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
administrativa36,67 %2,22 %  
seřizovač24,44 %1,48 %  
check-in agent Letiště Praha12,22 %0,74 %  
právník12,22 %0,74 %  
IT12,22 %0,74 %  
pomáhající profese12,22 %0,74 %  
knihovník12,22 %0,74 %  
střední management12,22 %0,74 %  
TECHNIK12,22 %0,74 %  
ostraha12,22 %0,74 %  
ostatní odpovědi dělník
Formíř
velvyslanec
UP
THP
odborný vš pracovník - sociální práce
asistentka v trade marketingu
cestovní ruch
Policie ČR
sociolog
státní úředník
PC a web Admin
technolog
inspektor jakosti - kontrolor
administrativní pracovník
konstruktér
Kontrolor kvality v automobilovém průmyslu
učitel
programátorka
úřednice
matrikářka
referent
projektová manažerka
lékař
čalounice
referentka
služby
Administrativní činnost
policista
HR Specialista
Lakýrník
programátor
3271,11 %23,7 % 

Graf

7. Hrajete počítačové hry? (Pokud jste zvolili možnost ne dále prosím nevyplňujte)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12391,11 %91,11 %  
Ne1410,37 %10,37 %  

Graf

8. Máte pocit, že na Vás počítačové hry mají nějaký vliv? (V případě kladné odpovědi vyplňte i otázku číslo 9)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9272,44 %68,15 %  
Ne3930,71 %28,89 %  

Graf

9. Vyberte 1-5 vlivů, které na Vás mají očítačové hry.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zlepšení v cizím jazyce7471,15 %54,81 %  
Rozvoj postřehu6764,42 %49,63 %  
Rozvoj logiky6158,65 %45,19 %  
Rozvoj fantazie5048,08 %37,04 %  
Bolesti zad4139,42 %30,37 %  
Pálení očí 3735,58 %27,41 %  
Zlepšení paměti3432,69 %25,19 %  
Více kreativity3230,77 %23,7 %  
Bolesti hlavy2221,15 %16,3 %  
Rozvoj orientace v terénu2120,19 %15,56 %  
Přibíraní na váze1615,38 %11,85 %  
Špatné stravovací návyky1514,42 %11,11 %  

Graf

10. Vyberte 1-3 typy her, které nejčastěji hrajete.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Strategie6048,39 %44,44 %  
RPG5241,94 %38,52 %  
Logické4838,71 %35,56 %  
Akční4233,87 %31,11 %  
Adventury3225,81 %23,7 %  
Simulátory2923,39 %21,48 %  
Karetní2520,16 %18,52 %  
Arkády129,68 %8,89 %  
nic10,81 %0,74 %  

Graf

11. Jak často hrajete počítačové hry?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát týdně4132,8 %30,37 %  
Několikrát za měsíc2923,2 %21,48 %  
Denně2217,6 %16,3 %  
Jednou týdně1612,8 %11,85 %  
Párkrát v průběhu roku1411,2 %10,37 %  
Jednou za měsíc43,2 %2,96 %  

Graf

12. Kolik času strávíte v průměru za týden (včetně víkendu) u počítačovch her?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
287,77 %5,93 %  
554,85 %3,7 %  
343,88 %2,96 %  
1043,88 %2,96 %  
143,88 %2,96 %  
4 hodiny43,88 %2,96 %  
10 hodin32,91 %2,22 %  
032,91 %2,22 %  
1 hodina32,91 %2,22 %  
432,91 %2,22 %  
ostatní odpovědi 3 hodiny
7
1 hodinu
8 HODIN
hodinu
dvě hodiny
5 hodin
15 hodin
teď žádný-rozbitý pc, ale jinak 4-6 hodin
nehraji pravidelně, tudíž nelze spočítat
minimum
5 minut
24
35
5-6 hodin,někdy méně
48 hod.
4 h.
7.5 až 13 hodin
40-50
15 - 20 hodin
8
1 hod
okolo 30 hodin
15
podle možností, míň školy = víc času u hry
několik hodin
Třikrát do týdně
20
14-20
1-2 hodiny denně
7 HODINY
cca 5 hodin
tri hodiny
4h
hodne
10 hod
2 až 5 hodin týdně
jak kdy asi 1 hodinu
1,5
50
22-35 h
žádný
2 hodiny
6 hodin
téměř žádný
moc ne
12
3 hod.
Několik hodin (nehraji pravidelně takže cca 2-10)
20hodin
Asi patnáct hodin týdně.
6
6260,19 %45,93 % 

Graf

13. Myslíte si, že hraní počítačových her může vést v určitých situacích k agresivnímu chování? Pokud ano, pokuste se uvést konkrétní situace.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano

Ano

ano !!

ano může.Hraní různých agresivních her (vraždění či jiné tresty) podporují člověka k témuž zločinu-má li k tomu sklony.

Ano myslím si to. Je to tak že mozog nevie rozlíšiť či ide o skutočné alebo len simuláciu chemické reakcie sú totožné. Nával adrenalínu atď.

Ano, ale nějak se mi nedaří to vymyslet.

ano, aplikuji virtuální svět do reality

ano, pokud jedinec má sklony k agresi, může ho hra více "zagresivnit"

Ano, tzv. "střílečky" mají dle mého názoru negativní vliv (agrese) na děti v pubertálním věku (především na chlapce).

Ano, u vyšinutých osobností :) to ale přímo nesouvísi s činností, které ona osobnost provádí (hry).

ano, v případě typu "hra na život", jako GTA apod.

Ano, v případě, že je člověk zabrán do hry a někdo mu např. bez varování vytýhne PC ze zdi.

ano, zaměnění fantazie ve hrách za realitu všedního dne

ano, zejména v případě, že některé násilné a agresivní hry hrají děti, které jsou mladší, než by být měli (věkové omezení/doporučení her), hrají příliš mnoho a neumí odlišit realitu od skutečného života (to je problém výchovy)

ano, zvyšují toleranci k násilí a učí mozek, že v určitých situacích má postupovat agresivním způsobem

ano,například hraní bojových,brutálních,prostě divokých her za to může

Ano!

Ano. Například při hraní online her, kdy proti sobě "bojují" dva nepřátelské klany. Pak si tito lidé z jednoho z klanů udělali reálný sraz - někdo z nepřátelského klanu se o něm dozvěděl a přišel se podívat. Byl umlácen k smrti. (nepřítele je přece nutné zlikvidovat, ne?) Příšerné, kam až to může vést.

Ano. Nemožnost sžít se s tím co je realita a co fikce.

Hraní počítačových her obecně zabírá čas potřebný k rozvoji osobnosti mnohem důležitějšími aktivitami, spojenými především s plnohodnotnou mezilidskou komunikací a spoluprací. Tedy s pobytem v reálném světě. Bez zralé osobnosti je poté člověk přirozeně méně schopný zvládat emoce a může tedy být i agresivnější.

hry typu GTA

Jsem přesvědčena, že nemůže.

může být praktickým návodem

Myslím si že ano, může vést k tomu že hráč se bude vidět v hrdinovi a bude se ho snažit napodobit...Při nějaké střílečce to může vést k potížím.

Myslím si, že u normálních lidí nevede k agresivnímu chování. Ale bohužel může negativně ovlivnit slaboduché jedince, jež nemají dostatečně rozvinuté vnímání toho je je špatné a co dobré.

myslím, že k agresivnímu chování vede hraní bojových a válečných poč. her hlavně u dětí, které těžko rozeznávají realitu od her

myslím, že může zejména u dětí zvýšit agresivitu v chování vůči ostatním

ne

ne

ne

NE

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne, je to o lidech, rodičích a o nastavení každého člověka. vrostl jsem na doomech a pod... a nikdy bych kvůli tomu do bytky nebo do silnější slovní agrese nešel!

nee

Nemohu posoudit, akčním hrám jsem se vždy vyhýbala. Tak maximálně si umím představit, že když člověk hraje dlouho v kuse nebo celkově příliš mnoho, bude jistě unavený, tudíž připravenější reagovat na vnější stresové podněty "útokem".

Nemyslím

nemyslím

nemyslím si to

nemyslím, že by chování lidí ovlivňovaly PC hry

nevim

nevím

nie

nie

Pouze bezprostředně (tak do půl hodiny) po hraní agresivní hry.

Pouze pokud je agresivita již v člověku "skryta".

Při bojových hrách a střílečkách.

Při nedostatku jiných zájmů. Záměna herního světa s realitou.

rozhodně ano...hlavně u dětí

špatný rozvoj psychiky, u nevyrovnaných jedinců zkreslení vnímání reality, či sklony k agresivitě, díky syndromu projekce

špatný vliv na děti - nejsou schopni poznat kde končí virtuální svět a co se naučí na bojových a akčních hrách potom aplikují i v reálném životě

U někoho ano. U někoho, kdo má k agresivitě sklony může hraní her agresivitu vyvolat. Spíš ale než typ hry, tak agresivitu vyvolá odtržení od reálu, pokud člověk paří pořád :) (vlastní zkušenost z puberty:)

Urcite je tento jev videt nejlepe v asijskych zemich kde je rada hernich fanatiku kteri dokazou venovat 90% zivota hrani her a "zmagorit" z toho

Určitě ano. Když někdo hraje akční nebo agresivní hry, tak se může objevit i agresivní chování. Např. když někdo celou noc hraje hry a pak jde ráno do práce, asi nebude zrovna nejmilejší.

určitě, když se k brutálním hrám dostanou malé děti, které nepochopí, že to může ublížit

v případě nezdaru

V případě závislosti na počítačových hrách při omezování, či zakazování hraní.

v případě že člověk nemá dostatečnou trpělivost jak bylo možné vidět u některých videí veřejně dostupných na internetu, jsou zdokumentované případy agresivity viz ničení komponentů Pc, v horších případech u narušených jedinců, poruchy chování které se přenáší do reality (agrese vůči okolí) podotýkám u narušených jedinců. Samotná hra normálního člověka nikterak neovlivní v úsudku dobrého a špatného uvažování . DODATEK K OTÁzce č. 15 - U mne jde o příležitostnou poruchu spánku z důvodu stresu atd. nikterak závislost na hraní (pouze jinná možnost výplně času než koukání na Tv popřípadě návštěvě restaurací a hospod když je člověk sám) Lepší sedět u pc a dojít k únavě než si ji navodit např alkoholem :)

Ve vzácných případech, kdy už má jedinec k agresivitě predispozice.

Všechny válečné, akční, obsahující násilí, z oblasti fantazie, .. stírají hranici mezi hrou a realitou, hráč pak má sklon své "spěchy" ve hře uplatnit ve skutečnosti. Hry plné násilí otupují svědomí a učí považovat násilí na "normální" i v realitě. Hry by měly být výhradně logické, naučné, kreativní!

Z mé vlastní zkušenosti nemůže, ale znám pár lidí, kteří jsou nějak ovlivněni buď filmy, nebo hrami, nebo možná obojím (nebo něčím jiným)

Zalezi na konkretnim cloveku. Hry nemuzou za agresi u hracu.

14. Stává se Vám, že hrajete někdy místo spánku? (V případě, že odpověď je ano, vyplňte i otázku číslo 15)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7963,2 %58,52 %  
Ano4737,6 %34,81 %  

Graf

15. Jak často se Vám stává, že hrajete místo spánku?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Párkrát v průběhu roku2551,02 %18,52 %  
Několikrát za měsíc816,33 %5,93 %  
Jednou za měsíc612,24 %4,44 %  
Několikrát týdně48,16 %2,96 %  
Jednou týdně36,12 %2,22 %  
Denně24,08 %1,48 %  
nic12,04 %0,74 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Nebyly nalezeny žádné vhodné segmentační otázky.

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaký je Váš věk?

  • odpověď 12-15:
    • 10.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní škola na otázku 5. V případě, že jste student vyberte školu, kterou navštěvujete.

4. Jste student/ka nebo zaměstnán/a

  • odpověď Student/ka:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 12-15 na otázku 1. Jaký je Váš věk?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Střední škola na otázku 5. V případě, že jste student vyberte školu, kterou navštěvujete.
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní škola na otázku 5. V případě, že jste student vyberte školu, kterou navštěvujete.
  • odpověď Zaměstnán/a:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 31-45 na otázku 1. Jaký je Váš věk?

9. Vyberte 1-5 vlivů, které na Vás mají očítačové hry.

  • odpověď Rozvoj postřehu:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozvoj orientace v terénu na otázku 9. Vyberte 1-5 vlivů, které na Vás mají očítačové hry.

14. Stává se Vám, že hrajete někdy místo spánku? (V případě, že odpověď je ano, vyplňte i otázku číslo 15)

  • odpověď Ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Párkrát v průběhu roku na otázku 15. Jak často se Vám stává, že hrajete místo spánku?
  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Párkrát v průběhu roku na otázku 11. Jak často hrajete počítačové hry?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je Váš věk?

2. Jaké je Vaše pohlaví?

3. Bydlíte ve městě nebo na vesnici?

4. Jste student/ka nebo zaměstnán/a

5. V případě, že jste student vyberte školu, kterou navštěvujete.

7. Hrajete počítačové hry? (Pokud jste zvolili možnost ne dále prosím nevyplňujte)

8. Máte pocit, že na Vás počítačové hry mají nějaký vliv? (V případě kladné odpovědi vyplňte i otázku číslo 9)

9. Vyberte 1-5 vlivů, které na Vás mají očítačové hry.

10. Vyberte 1-3 typy her, které nejčastěji hrajete.

11. Jak často hrajete počítačové hry?

13. Myslíte si, že hraní počítačových her může vést v určitých situacích k agresivnímu chování? Pokud ano, pokuste se uvést konkrétní situace.

14. Stává se Vám, že hrajete někdy místo spánku? (V případě, že odpověď je ano, vyplňte i otázku číslo 15)

15. Jak často se Vám stává, že hrajete místo spánku?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je Váš věk?

2. Jaké je Vaše pohlaví?

3. Bydlíte ve městě nebo na vesnici?

4. Jste student/ka nebo zaměstnán/a

5. V případě, že jste student vyberte školu, kterou navštěvujete.

7. Hrajete počítačové hry? (Pokud jste zvolili možnost ne dále prosím nevyplňujte)

8. Máte pocit, že na Vás počítačové hry mají nějaký vliv? (V případě kladné odpovědi vyplňte i otázku číslo 9)

9. Vyberte 1-5 vlivů, které na Vás mají očítačové hry.

10. Vyberte 1-3 typy her, které nejčastěji hrajete.

11. Jak často hrajete počítačové hry?

13. Myslíte si, že hraní počítačových her může vést v určitých situacích k agresivnímu chování? Pokud ano, pokuste se uvést konkrétní situace.

14. Stává se Vám, že hrajete někdy místo spánku? (V případě, že odpověď je ano, vyplňte i otázku číslo 15)

15. Jak často se Vám stává, že hrajete místo spánku?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Malá, M.Dotazník kvýzkumu o počítačových hrách (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://dotaznik-kvyzkumu-o-pocitacovych-hrach.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.