Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování

Nákupní chování

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Roman Sliwka
Šetření:09. 12. 2014 - 12. 12. 2014
Počet respondentů:125
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.27
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:89,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
jedná se o dotazník k mé seminární práci na téma nákupních davů a nakupování celkově.
Dotazník je určen všem věkovým skupinám. Cílem je zjistit, jak lidé nakupují, co je ovlivňuje apod.

 

 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8568 %68 %  
Muž4032 %32 %  

Graf

2. Kolik vám je let

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-29 let7358,4 %58,4 %  
30-39 let1915,2 %15,2 %  
40-49 let1512 %12 %  
15-19 let1310,4 %10,4 %  
50-59 let32,4 %2,4 %  
méně než 15 let21,6 %1,6 %  

Graf

3. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student6552 %52 %  
Pracující5745,6 %45,6 %  
Důchodce32,4 %2,4 %  

Graf

4. Jaký máte vztah k nakupování ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zlatá střední cesta, záleží podle nálady nebo jiných faktorů8265,6 %65,6 %  
Vůbec mě nebaví, nakoupím jen to co potřebuji a rychle pryč2923,2 %23,2 %  
Výborný, nakupování mě baví a dokážu tím trávit hodiny času1411,2 %11,2 %  

Graf

5. Preferuji nakupování v

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
supermarketech/hypermarketech/ velkých nákupních středisek8164,8 %64,8 %  
spíše malé obchody/ specializované prodejny4435,2 %35,2 %  

Graf

6. Odradí Vás od nakupování když příjdete do obchodu a vidíte "přelidněno" ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale když něco neodkladně potřebuji, tak tam stejně jdu8568 %68 %  
Ano, nemám to zapotřebí, zajdu raději do jiného obchodu, nebo se vratím další den3427,2 %27,2 %  
Ne, asi tam jsou zajímavé slevy64,8 %4,8 %  

Graf

7. Co je pro vás rozhodujícím faktorem při koupí výrobků ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
poměr "cena/výkon"6753,6 %53,6 %  
Osobní zkušenosti3931,2 %31,2 %  
Cena a jen cena108 %8 %  
Značka (tradice výrobku,..)75,6 %5,6 %  
Doporučení od někoho21,6 %1,6 %  

Graf

8. Jste ochotní se nějak omezovat (dřívějším vstaváním, delší cestou, apod.) kvůli nějaké výraznější slevě ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, za žádných okolností6350,4 %50,4 %  
Ano, ale jen do určité míry5241,6 %41,6 %  
Ano108 %8 %  

Graf

9. Pokud jste v předchozí otázce odpověděli "Ano, ale jen do určité míry",tak za jakých okolností ?

Napište krátce, co byste ještě byli ochotni obětovat

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

čas, vždy si ale propočítám jestli mě to vyjde výhodněji

časový faktor

dárek pro děti

delší cestu

Jak je to daleko a jaká je sleva

jdu nakoupit dopoledne, aby zboží ještě měli

když se jedná o něco velmi výhodného a vím že je to pryč. většinou se jedná o dětské oblečení v Lidlu

Když to moc chci, maximálně vstanu ráno.

když vím že něco opravdu moc chci

Mimořádně zajímavá nabídka dražších věcí

Muselo by to být zboží, opravdu ve velké slevě, které nutně potřebuji / chci.

Musí se ni to vyplatit, volný čas oceňuji dvojnásobkem hodinového příjmu

Musím to hodně chtít

napriklad 50% sleva na boty, ktere normalne stoji 2000+. Pokud mi nekde nabidnou zubní pastu místo 80kč za 70kč, tak to su ochotná změnit cestu, když mě to zdrží maximálně do 10ti minut navíc, hodinu kvůli tomu nikam nepojedu, navíc past kupuji vždy více, ale kvůli jedné třeba ani to ne.

ne například nocování před prodejnou a podobné extrémy, ale třeba si zajet do vedlejšího města apod.

nebudu vstávat o hodně brzy a musí to být něco, co opravdu chci

Nenapadá mě, ale co kdyby náhodou...

Pojedu do vzdálenějšího obchodu, ale jen v rámci města a při opravdu výrazném cenovém rozdílu (např. u elektroniky).

pokud by se jednalo o výraznou slevu (v řádu tisíců), pak jsem ochotná pro zboží jet do větší vzdálenosti, případně se přizpůsobit časově obchodníkovi - např. u kamen, kde byla sleva 20.000,- mi to za to stálo

pokud je to neco co fakt hodne chci a nemam moznost to sehnat jinak tak si treba privstanu nebo jedu do mesta to koupit

Pokud je to něcvo, co chci, či je ve slevě hodně věcí a je tu šance, že si něco koupím. Či se jedná o dražší věc, kterou dlouho plánuji koupit.

pokud je to opravdu výhodná sleva spánek to je adi maximum

Pokud se jedná o slevu na produkt, který je kvalitní, nebo když má obchod pravidelné slevy kvůli stáří produktu ( na konci dne)

Pokud se jedná o výhodnou cenu nějakého zajímavého produktu (dobrá značka, věc co dlouho plánuji koupit, dárek...), ale spíše to neplatí pro potraviny.

pokud věc nutně potřebuji a vím že bych si ji jinak nemohla dovolit (např. vysavač, lednice,...)

Půl hodiny spánku méně.

Rozhodně bych nespala celou noc před obchodním domem ve spacáku.

sleva se výrazně vyplatí a je to něco stejně musím koupit

velká sleva na něco co delší dobu chci

Velmi výhodná nabídka u drahých produktů.

Volný čas, opravdu výhodná nabídka a jistota, že neseženu výrobek i v lokalitě bydliště

Vstával bych pouze v tom případě, že by byla nějaká velice výhodná cena u nějakého výrobku, u kterého vím, že ho ostatní nakupující budou brát také a později by na mě nezbylo. Pouze bych si přivstal.

zajížďka např. do 5 km

Záleží na výši slevy

10. Nákupní dav ovlivňuje chování jednotliců.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím9979,2 %79,2 %  
nevím1713,6 %13,6 %  
nesouhlasím97,2 %7,2 %  

Graf

11. Nechali jste se někdy ovlivnit nákupním davem ?

Např. Přišli jste do obchodu pro několik určitých věcí, ale vidíte masu dalších lidí jak se přetahují ve velkém o nějaké zboží (např. zlevněné mléko) a vy víte, že mléko zrovna nepotřebujete, měli jste o takové zboží zájem ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy8265,6 %65,6 %  
Párkrát se mi to stalo4132,8 %32,8 %  
Ano, často21,6 %1,6 %  

Graf

Kterou čokoládu byste koupili ?

12. Kterou čokoládu byste koupili ?

Představte si, že chcete čokoládu. Jsou dvě čokolády, jedna je kvalitní a druhá je "průměrná". Kvalitnější by stála 80 kč a ta "průměrná" by stála 40 kč. Měli byste nárok koupit pouze jednu z těchto čokolád.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Levnější "obyčejnou" 40 Kč6451,2 %51,2 %  
Drahžší kvalitnější 80 Kč6148,8 %48,8 %  

Graf

13. Kterou čokoládu byste koupili ve slevě ?

Úplně stejná situace, s tím rozdílem, že by OBĚ čokolády zlevnily o 40 Kč, tudíž ta kvalitnější by stála 40 Kč a ta obyčejná by byla ZDARMA.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalitnější za 40 kč.7761,6 %61,6 %  
Obyčejnou - ZDARMA4838,4 %38,4 %  

Graf

14. Stává se vám, že nakoupíte i věci, které nepotřebujete ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas5947,2 %47,2 %  
Ne3326,4 %26,4 %  
Ano3326,4 %26,4 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jste

  • odpověď Pracující:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 40-49 let na otázku 2. Kolik vám je let
  • odpověď Student:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-19 let na otázku 2. Kolik vám je let

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Kolik vám je let

3. Jste

4. Jaký máte vztah k nakupování ?

5. Preferuji nakupování v

6. Odradí Vás od nakupování když příjdete do obchodu a vidíte "přelidněno" ?

7. Co je pro vás rozhodujícím faktorem při koupí výrobků ?

8. Jste ochotní se nějak omezovat (dřívějším vstaváním, delší cestou, apod.) kvůli nějaké výraznější slevě ?

10. Nákupní dav ovlivňuje chování jednotliců.

11. Nechali jste se někdy ovlivnit nákupním davem ?

12. Kterou čokoládu byste koupili ?

13. Kterou čokoládu byste koupili ve slevě ?

14. Stává se vám, že nakoupíte i věci, které nepotřebujete ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Kolik vám je let

3. Jste

4. Jaký máte vztah k nakupování ?

5. Preferuji nakupování v

6. Odradí Vás od nakupování když příjdete do obchodu a vidíte "přelidněno" ?

7. Co je pro vás rozhodujícím faktorem při koupí výrobků ?

8. Jste ochotní se nějak omezovat (dřívějším vstaváním, delší cestou, apod.) kvůli nějaké výraznější slevě ?

10. Nákupní dav ovlivňuje chování jednotliců.

11. Nechali jste se někdy ovlivnit nákupním davem ?

12. Kterou čokoládu byste koupili ?

13. Kterou čokoládu byste koupili ve slevě ?

14. Stává se vám, že nakoupíte i věci, které nepotřebujete ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Sliwka, R.Nákupní chování (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://dotaznik-nakupovani-44141.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.