Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dotazník o počítačových hrách 2

Dotazník o počítačových hrách 2

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Malá
Šetření:21. 07. 2010 - 19. 08. 2010
Počet respondentů:75
Počet otázek (max/průměr):15 / 12.21
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:53,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Tento výzkum je prováděn z důvodu rozšíření informací o počítačových hrách v různých psychologických aspektech a bude sloužit k rozšíření těchto informací mezi veřejnost. Především se jedná o to, zda si hráči uvědomují různá ryzika, která jsou s hraním počítačových her spojena. Dále pak monitoruje povolání a jeho vliv na výběr typu hry. Tento průzkum je také věkově omezen. Je určen pro lidi od 12 do 45 let.

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-303445,33 %45,33 %  
16-201925,33 %25,33 %  
31-451418,67 %18,67 %  
12-15912 %12 %  

Graf

2. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4053,33 %53,33 %  
Muž3648 %48 %  

Graf

3. Bydlíte ve městě nebo na vesnici?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město6080 %80 %  
Vesnice1520 %20 %  

Graf

4. Jste student/ka nebo zaměstnán/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student/ka5068,49 %66,67 %  
Zaměstnán/a3041,1 %40 %  

Graf

5. V případě, že jste student/ka vyberte školu, kterou navštěvujete.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoká škola2649,06 %34,67 %  
Střední škola2139,62 %28 %  
Základní škola611,32 %8 %  
Učiliště11,89 %1,33 %  

Graf

6. V případě, že pracujete, uveďte povolání.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
IT27,69 %2,67 %  
administrativa13,85 %1,33 %  
Kontrolor13,85 %1,33 %  
soc. pracovnice13,85 %1,33 %  
technik ve strojařské firmě13,85 %1,33 %  
technolog EPS/EPE13,85 %1,33 %  
rozpočtářka13,85 %1,33 %  
referentka13,85 %1,33 %  
shr13,85 %1,33 %  
policista13,85 %1,33 %  
ostatní odpovědi státní zaměstnanec
pokladní
webdeveloper
učitel
učitelka
logista
sociální pracovnice
metodik
právník
manager
vyšší management
check-in agent
lékař
knihovnice
optimalizace sortimentu v supermarketech
1557,69 %20 % 

Graf

7. Hrajete počítačové hry? (Pokud jste zvolili možnost ne, dále prosím nevyplňujte.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7093,33 %93,33 %  
ne56,67 %6,67 %  

Graf

8. Máte pocit, že na Vás počítačové hry mají nějaký vliv? (V případě kladné odpovědi vyplňte i otázku číslo 9)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5882,86 %77,33 %  
ne1217,14 %16 %  

Graf

9. Vyberte 1-5 vlivů, které na Vás mají očítačové hry.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zlepšení v cizím jazyce4774,6 %62,67 %  
Rozvoj postřehu3758,73 %49,33 %  
Rozvoj logiky3149,21 %41,33 %  
Rozvoj fantazie3047,62 %40 %  
Bolesti zad2844,44 %37,33 %  
Zlepšení paměti2336,51 %30,67 %  
Více kreativity1726,98 %22,67 %  
Bolesti hlavy1726,98 %22,67 %  
Špatné stravovací návyky1117,46 %14,67 %  
Rozvoj orientace v terénu812,7 %10,67 %  
Přibíraní na váze711,11 %9,33 %  

Graf

10. Vyberte 1-3 typy her, které nejčastěji hrajete.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Strategie3753,62 %49,33 %  
RPG3144,93 %41,33 %  
Akční2739,13 %36 %  
Logické2536,23 %33,33 %  
Simulátory1927,54 %25,33 %  
Adventury1217,39 %16 %  
Karetní1115,94 %14,67 %  
Arkády1014,49 %13,33 %  

Graf

11. Jak často hrajete počítačové hry?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát týdně2637,14 %34,67 %  
Několikrát za měsíc1521,43 %20 %  
Denně1318,57 %17,33 %  
Jednou týdně811,43 %10,67 %  
Jednou za měsíc68,57 %8 %  
Párkrát v průběhu roku34,29 %4 %  

Graf

12. Kolik času strávíte v průměru za týden (včetně víkendu) u počítačovch her?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3611,76 %8 %  
235,88 %4 %  
2 hodiny35,88 %4 %  
1035,88 %4 %  
723,92 %2,67 %  
3023,92 %2,67 %  
523,92 %2,67 %  
30 minut23,92 %2,67 %  
0,511,96 %1,33 %  
3-4 h11,96 %1,33 %  
ostatní odpovědi 10 hodin
1-2 hodiny
10H
asi tolik co mlacenim cigánů :)
asi dva dny čistého času
28h
6 hodin
0.5
asi 10 hodin
1:5 hod
20 hodin
30h
4
14
12
8 hodin
10 času
15
prumer 1-2h, kydz je cas tak 8-20
několik hodin
15 hodin
7-21 hodin
hodně :D
6
28
35
2650,98 %34,67 % 

Graf

13. Myslíte si, že hraní počítačových her může vést v určitých situacích k agresivnímu chování? Pokud ano, pokuste se uvést konkrétní situace.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano

ano

ANO

ano

Ano

Ano určitě zvláště u menších dětí, které ještě nedokáží pochopit, že to je jen hra. Například pokud tak 5 leté dítě hraje brutální hry kde se cokoliv bije, mlátí, řeže a tak může si to vzíti do hlavy a pak to praktikovat i na lidech v okolí (rodičích, sourozencích). Znám právě takového jednoho klučinu u kterého se to projevilo, ale rodiče s tím nechtějí nic dělat.

Ano určitě, hlavně v případech mladších hráčů, kteří se stotožní s postavou a myslí si, že mohou dělat to stejné co ve hře i v reálném světě.

ano v případě akčních her

Ano, ale pouze u psychicky nevyrovnaných jedinců, u nichž toto nebezpečí hrozí takřka stále.

ano, jako praktický návod

Ano, například když vyrušíte člověka, který pravě hry hraje.

ano, pokud clovek hraje naky ty hnusny krvaky, deti si pak mysli, ze cloveku se nemuze nic stat a dou si to vyzkouset

Ano, pokud je jedinec psychicky a dostane se ke hře, která agresivní chování vyvolá. Například mnoho případů zabití (hlavně v USA) vyvolaných hrou GTA.

ano,pokud si hráč myslí,že ve skutečnosti je to jako ve hře...

Ano. Zejména mládež staršího školního věku může mít pocit, že se nic nemůže stát ("save-load syndrom"), což zvedne jejich agresivitu v běžných situacích. Navíc mají dojem, že "správňák" má "furt bouchačku" a že pěstní souboj je hrdinství a podobně.

Ano.. Například .. no.. :D u stříleček nebo brutálních her. Dítě/dospělí muže hrát často brutalní hry nebo střílečky a při pozorovnání obsahu(brutalní.. apod.) se může on stavat agresivnější..

jo, když 8 leté dítě může hrát GTA-nezodpovědní rodiče

Myslím, že hraní her s agresivní tématikou může probudit agresivní chování u jedince, který má k tomuto druhu chování předpoklady.

ne

ne

ne

NE

ne

ne

ne

Ne. Agresivní chování není podle mě naučené, ale vrozené.

Ne. Diskuze o agresi v souvislosti s médii probíhá v podstatě už sto let, ale k žádným výsledkům se v podstatě nedospělo. Normální člověk po akční hře nevystřílí obchoďák. Spíše to beru jako prostředek pro vybití agrese.

Ne. Korelace možná je, ale návaznost je spíše opačná, tj. agresívní jedinec si najde realizaci v agresívnějších hrách.

Někteří lidé si mohou plést hru s realitou

nemyslím, právě naopak, v mnoha případech si může jedinec agresívní od přírody vybít adrenalin "střílením do barevných čtverečků"

nevím, karty ne

nezralost osobnosti, která hru hraje

nie

Nikoli obsah, ale závislost jako taková. Když se ve hře nedaří, hráč může být frustrovaný a jeho emoce "vypadávají" ze hry do reality.

Pokud je někdo agresivní, tak ho samozřejmě může naštvat cokoli, ale i v reálném životě. Nepřičítala bych v tom hrám nějakou zvláštní důležitost

pokud neco nefunguje jak ma

Pokud někdo často hraje hodně násilné hry, může to ovlivnit jeho chování ve skutečném životě, může reagovat agresivněji, protože v těchto hrách je to normální, ne-li žádoucí, zvykne si na to a pak se těžko ovládá

Pouze u jedinců, kteří mají k agresivnímu chování předpoklady.

pouze v kombinaci se špatnou genetickou výbavou jedince, který je psychicky narušený už od narození, normální lidé ví, že se jedná jen o pc hry a virtuální realitu, kterou si zapnou právě proto, že ví že v normálním světě to dělat nechtějí nebo nemůžou.

Při hraní bojovek na konzolích-jako SoulCalibur, BlazBlue,... nenávidím protihráče (a vlastně i při wormsech)

Při nouzi o mince naráží jedinec hlavou do stropu.

Spíš ne. Je to v člověku.

třeba když nějakej negr krade v GTA, potom potkat negra na ulici... hmm... :D :D

záleží od jedinca

14. Stává se Vám, že hrajete někdy místo spánku? (V případě, že odpověď je ano, vyplňte i otázku číslo 15)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3553,85 %46,67 %  
ano3046,15 %40 %  

Graf

15. Jak často se Vám stává, že hrajete místo spánku?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Párkrát v průběhu roku1443,75 %18,67 %  
Několikrát za měsíc825 %10,67 %  
Několikrát týdně721,88 %9,33 %  
Jednou za měsíc39,38 %4 %  
Jednou týdně13,13 %1,33 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jaké je Vaše pohlaví?

  • odpověď Žena:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Adventury na otázku 10. Vyberte 1-3 typy her, které nejčastěji hrajete.

4. Jste student/ka nebo zaměstnán/a?

  • odpověď Zaměstnán/a:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 31-45 na otázku 1. Jaký je Váš věk?

14. Stává se Vám, že hrajete někdy místo spánku? (V případě, že odpověď je ano, vyplňte i otázku číslo 15)

  • odpověď ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Párkrát v průběhu roku na otázku 15. Jak často se Vám stává, že hrajete místo spánku?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Špatné stravovací návyky na otázku 9. Vyberte 1-5 vlivů, které na Vás mají očítačové hry.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je Váš věk?

2. Jaké je Vaše pohlaví?

3. Bydlíte ve městě nebo na vesnici?

4. Jste student/ka nebo zaměstnán/a?

5. V případě, že jste student/ka vyberte školu, kterou navštěvujete.

7. Hrajete počítačové hry? (Pokud jste zvolili možnost ne, dále prosím nevyplňujte.)

8. Máte pocit, že na Vás počítačové hry mají nějaký vliv? (V případě kladné odpovědi vyplňte i otázku číslo 9)

9. Vyberte 1-5 vlivů, které na Vás mají očítačové hry.

10. Vyberte 1-3 typy her, které nejčastěji hrajete.

11. Jak často hrajete počítačové hry?

14. Stává se Vám, že hrajete někdy místo spánku? (V případě, že odpověď je ano, vyplňte i otázku číslo 15)

15. Jak často se Vám stává, že hrajete místo spánku?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je Váš věk?

2. Jaké je Vaše pohlaví?

3. Bydlíte ve městě nebo na vesnici?

4. Jste student/ka nebo zaměstnán/a?

5. V případě, že jste student/ka vyberte školu, kterou navštěvujete.

7. Hrajete počítačové hry? (Pokud jste zvolili možnost ne, dále prosím nevyplňujte.)

8. Máte pocit, že na Vás počítačové hry mají nějaký vliv? (V případě kladné odpovědi vyplňte i otázku číslo 9)

9. Vyberte 1-5 vlivů, které na Vás mají očítačové hry.

10. Vyberte 1-3 typy her, které nejčastěji hrajete.

11. Jak často hrajete počítačové hry?

14. Stává se Vám, že hrajete někdy místo spánku? (V případě, že odpověď je ano, vyplňte i otázku číslo 15)

15. Jak často se Vám stává, že hrajete místo spánku?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Malá, M.Dotazník o počítačových hrách 2 (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://dotaznik-o-pocitacovych-hrach-2.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.