Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dotazník o vnímání newsletteru

Dotazník o vnímání newsletteru

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Kosmák
Šetření:23. 04. 2016 - 26. 04. 2016
Počet respondentů:119
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.39
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

jmenuji se Petr Kosmák a jsem studentem Vysoké školy ekonomické v Praze. Rád bych Vás tímto požádal o vyplnění dotazníku, který bude sloužit ke zpracování mé diplomové práce.

Vyplnění dotazníku zabere jen pár minut a jeho vyplnění je zcela anonymní.

Děkuji Vám za spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. Jak vnímáte reklamní sdělení v podobě newsletteru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [pozitivněotázka č. 3, spíše pozitivněotázka č. 3, spíše negativněotázka č. 2, negativněotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše negativně4840,34 %40,34 %  
spíše pozitivně4739,5 %39,5 %  
negativně1815,13 %15,13 %  
pozitivně65,04 %5,04 %  

Graf

2. Co Vás vede k negativnímu pohledu na reklamní sdělení v podobě newsletteru?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spam24,35 %1,68 %  
chodí příliš často, většinou věci, o které nemám zájem a kolikrát sinejsem si jistá, zda jsem se odhlásila k odběru12,17 %0,84 %  
přesycení touto reklamou na trhu, časté zasílání12,17 %0,84 %  
pokud si to nevyžádám, jen to otravuje/vadí v mailu12,17 %0,84 %  
reklama jako taková12,17 %0,84 %  
Vetsinu z nich si nepreji sledovat, pokud bych si je pral sledovat tak si je schvalim, ale vetsina reklamnich portalu se nepta a je vetsinou velice slozite tento jejich ukon zrusit. Takze mi vadi prilisny spam na emailu od neznamych lidi a spolecnosti.12,17 %0,84 %  
Musí být mnou vyžádaný12,17 %0,84 %  
někdy nevyžádaná pošta, spam12,17 %0,84 %  
Vadí mi všechny reklamy12,17 %0,84 %  
Otravuje mě to. Zbytečnost v emailové schránce12,17 %0,84 %  
ostatní odpovědi často newsletter evokuje spam
informace si rád vyhledám sám když je potřebuji a nepotřebuji být jimi bombardován v emailech
je to spam
Většinou mě tam nic
nechtěná
Nevyžádaná pošta, nepovolené svolení k zasílání novinek
Obtezovani
Četnost emailu
Otravují mě časté maily.
Spam, otravovani
častá frekvence opakování, nevyžádaná pošta
Bohužel přicházejí i nevyžádané.
Není cíleno na mě a ani ve správný cas( resp.nabidka na lyže v květnu?!)
zahlcovani emailu
Velmi často se jedná pouze o reklamní sdělení, které mi nepřinese žádné důležité informace, pouze mne zdržuje.
je jich moc a hlavně i od firem kam se člověk neregistruje
nemám rád reklamy celkově
Nabízí mi většinou to co nepotřebuji a plete se mi mezi důležitou korespondencí.
otrava
chodí jich až moc
Velká četnost newslettrů ve emailové schránce. Nemožnost všechny přečíst.
Ty lži
Obecně nemám moc rád push komunikaci a málokdy je v newsletterech něco, co mě zajímá.
vetsinou me na neco nalaka a kdyz kliknu, tak vetsinou stejne nekoupim...takze to pak vnimam jako ztratu casu
těchto emailů chodí šílené množství a i po několikanásobném deaktivování, někdy to dokonce zrušit nejde
nevyžádaná reklama, obtěžování
Mnoho newsletterů najednou ...
Je jich moc
časté zasílání
Velké množství
Obtěžuje mě to
nevyžádanost
Otravuje me to
většinou nenabízí nic zajímavého a zbytečně plní schránku, než je zakážu
obtěžují mne
3576,09 %29,41 % 

Graf

3. Jaká je dle Vašeho názoru optimální délka newsletteru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 2 stran9277,31 %77,31 %  
3-5 stran119,24 %9,24 %  
132,52 %2,52 %  
10 a více stran21,68 %1,68 %  
1 strana21,68 %1,68 %  
5-10 stran10,84 %0,84 %  
1 Stranka10,84 %0,84 %  
Záleží na obchodníkovi a jeho portfoliu zboží, nicméně neměl by být příliš dlouhý (řekněme do 4 stran)10,84 %0,84 %  
5 znaků10,84 %0,84 %  
Záleží na druhu newsletteru10,84 %0,84 %  
Záleží jaké informace obsahuje10,84 %0,84 %  
0 stran10,84 %0,84 %  
záleží na konkrétních produktech nebo službách10,84 %0,84 %  
žádná10,84 %0,84 %  

Graf

4. Jaká je dle Vašeho názoru optimální frekvence obsílky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou za měsíc4941,18 %41,18 %  
jednou týdně3126,05 %26,05 %  
jednou za 14 dní2420,17 %20,17 %  
nikdy21,68 %1,68 %  
záleží čeho se reklama týká u spotřebního zboží týdně, u jiných nabídek měsíčně10,84 %0,84 %  
jak kdy10,84 %0,84 %  
0x za život10,84 %0,84 %  
Dle nastavení zákazníka10,84 %0,84 %  
Individuální, záleží na potřebě aktualit a množství informací10,84 %0,84 %  
Za uhersky rok10,84 %0,84 %  
záleží na konkrétních produktech nebo službách10,84 %0,84 %  
jednou denně10,84 %0,84 %  
podle novinek v produktu, který mě zajímá10,84 %0,84 %  
žádná10,84 %0,84 %  
Na vyzadani10,84 %0,84 %  
2-3 týdně, dost záleží na typu businessu10,84 %0,84 %  
Dvakrát týdně 10,84 %0,84 %  

Graf

5. Jaká je dle Vašeho názoru optimální denní doba obsílky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ráno6857,14 %57,14 %  
večer2823,53 %23,53 %  
odpoledne2319,33 %19,33 %  

Graf

6. Který z níže uvedených typů newsletterů preferujete nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výprodejový5546,22 %46,22 %  
informační4840,34 %40,34 %  
promoční1613,45 %13,45 %  

Graf

7. Jaké výhody očekáváte po přihlášení k odběru newsletteru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
slevy7260,5 %60,5 %  
reálné propojení newsletteru s kamenným obchodem1613,45 %13,45 %  
dárkové poukazy97,56 %7,56 %  
umožnění prioritního nákupu86,72 %6,72 %  
žádné43,36 %3,36 %  
Informace32,52 %2,52 %  
lepší informovanost o akcích a slevách10,84 %0,84 %  
užitečné informace. inspirujte se např. na walkhighlands.co.uk10,84 %0,84 %  
Aktuální informace ohledně dění kolem mne, ať už kulturní, sportovní, nebo organizační10,84 %0,84 %  
Speciální výhody pro odběratele (nejen v podobě newsletteru10,84 %0,84 %  
Zadne10,84 %0,84 %  
informovanost o značce/produktu, který mě zajímá. Včetně novinek, akcí atd.10,84 %0,84 %  
výběr nejlepšího sortimentu (best to buy)10,84 %0,84 %  

Graf

8. Přesvědčily by Vás výše zmíněné výhody k přihlášení odběru newsletteru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano6756,3 %56,3 %  
spíše ne2823,53 %23,53 %  
rozhodně ne1310,92 %10,92 %  
rozhodně ano119,24 %9,24 %  

Graf

9. Preferovali byste raději periodické opakování rozprostření newsletterů v čase nebo by se podle Vás měl v průběhu období/sezóny zhušťovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
preferuji periodické opakování5445,38 %45,38 %  
bez preference4537,82 %37,82 %  
preferuji zhušťování dle sezóny2016,81 %16,81 %  

Graf

10. U které/kterých z níže uvedených kategorií očekáváte sezónnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečení9176,47 %76,47 %  
sport8672,27 %72,27 %  
dům a zahrada8571,43 %71,43 %  
obuv6756,3 %56,3 %  
potraviny3932,77 %32,77 %  
lékárny2319,33 %19,33 %  
elektronika1714,29 %14,29 %  
drogerie1310,92 %10,92 %  
hračky1310,92 %10,92 %  
nábytek75,88 %5,88 %  

Graf

11. Do jaké míry dokáže koncept/přehlednost newsletteru ovlivnit Vaše nákupní chování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50%4638,66 %38,66 %  
25%2722,69 %22,69 %  
0%2218,49 %18,49 %  
75%1915,97 %15,97 %  
100%54,2 %4,2 %  

Graf

12. Očekáváte, že při odhlašování odběru newsletterů budete tázáni na důvod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7966,39 %66,39 %  
ano4033,61 %33,61 %  

Graf

13. Jaký je Váš nejčastější důvod k odhlášení odběru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezajímavý obsah/nezajímavá nabídka5747,9 %47,9 %  
chodily příliš často4840,34 %40,34 %  
nepřehledná koncepce43,36 %3,36 %  
příliš dlouhé21,68 %1,68 %  
nechce se mi to prohlížet10,84 %0,84 %  
nechci dostávat newslettery10,84 %0,84 %  
je to píčovina10,84 %0,84 %  
Již mě nezajímá, nepřehledná koncepce10,84 %0,84 %  
často kombinace více výše uvedených problémů10,84 %0,84 %  
častá frekvence s produkty, o který již nemám zájem10,84 %0,84 %  
nezajímavý10,84 %0,84 %  
Chodily. 10,84 %0,84 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jaká je dle Vašeho názoru optimální denní doba obsílky?

  • odpověď ráno:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ano na otázku 8. Přesvědčily by Vás výše zmíněné výhody k přihlášení odběru newsletteru?

12. Očekáváte, že při odhlašování odběru newsletterů budete tázáni na důvod?

  • odpověď ano:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ano na otázku 8. Přesvědčily by Vás výše zmíněné výhody k přihlášení odběru newsletteru?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak vnímáte reklamní sdělení v podobě newsletteru?

3. Jaká je dle Vašeho názoru optimální délka newsletteru?

4. Jaká je dle Vašeho názoru optimální frekvence obsílky?

5. Jaká je dle Vašeho názoru optimální denní doba obsílky?

6. Který z níže uvedených typů newsletterů preferujete nejvíce?

7. Jaké výhody očekáváte po přihlášení k odběru newsletteru?

8. Přesvědčily by Vás výše zmíněné výhody k přihlášení odběru newsletteru?

9. Preferovali byste raději periodické opakování rozprostření newsletterů v čase nebo by se podle Vás měl v průběhu období/sezóny zhušťovat?

10. U které/kterých z níže uvedených kategorií očekáváte sezónnost?

11. Do jaké míry dokáže koncept/přehlednost newsletteru ovlivnit Vaše nákupní chování?

12. Očekáváte, že při odhlašování odběru newsletterů budete tázáni na důvod?

13. Jaký je Váš nejčastější důvod k odhlášení odběru?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak vnímáte reklamní sdělení v podobě newsletteru?

3. Jaká je dle Vašeho názoru optimální délka newsletteru?

4. Jaká je dle Vašeho názoru optimální frekvence obsílky?

5. Jaká je dle Vašeho názoru optimální denní doba obsílky?

6. Který z níže uvedených typů newsletterů preferujete nejvíce?

7. Jaké výhody očekáváte po přihlášení k odběru newsletteru?

8. Přesvědčily by Vás výše zmíněné výhody k přihlášení odběru newsletteru?

9. Preferovali byste raději periodické opakování rozprostření newsletterů v čase nebo by se podle Vás měl v průběhu období/sezóny zhušťovat?

10. U které/kterých z níže uvedených kategorií očekáváte sezónnost?

11. Do jaké míry dokáže koncept/přehlednost newsletteru ovlivnit Vaše nákupní chování?

12. Očekáváte, že při odhlašování odběru newsletterů budete tázáni na důvod?

13. Jaký je Váš nejčastější důvod k odhlášení odběru?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kosmák, P.Dotazník o vnímání newsletteru (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://dotaznik-o-vnimani-newslette.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.