Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dotazník pro návštěvníky Krkonoš

Dotazník pro návštěvníky Krkonoš

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Helena Konečná
Šetření:17. 03. 2015 - 12. 04. 2015
Počet respondentů:52
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.63
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:04
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

dovoluji si Vám předložit dotazník určený návštěvníkům Krkonoš, který je součástí mé diplomové práce zpracovávané na VŠE Praha.

Pokud jste navštívili Krkonošský národní park vícekrát, své odpovědi, prosím, vztahujte k poslední návštěvě.

Děkuji za vyplnění.

Helena Konečná

Odpovědi respondentů

1. Co si vybavíte, když se řekne "Krkonoše"?

Prosím vypište.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

.

Dovolené s rodinou.

drahota kolem Sněžky

Horská oblast v Polsku a Čechách, na českém území pro mne ohraničena Jizerou k Sytové a dále železničními tratěmi na Jilemnici, Martinice, Hostinné, Trutnov, Královec

Hory

hory

Hory

hory

HORY

Hory

Hory

hory

hory

Hory

hory, Krakonoš, Sněžka, typické chaloupky

Hory, krásná příroda, pramen Labe, šumění potoků, turistiku

hory, lyžování

Hory, měnící se počasí, festival v Trutnově, šíleně hořké pivo Krakonoš

Hory, příroda

Hory, Sněžka

Hory, sníh, chalupa

hory, sníh, janské lázně, špindl, náročnost jak fyzická tak finanční, přelidněnost

hory, Špindl

Hory. Tam kde žil Krakonoš.

Kopce.

Krakonoš

Krakonoš :-)

Krakonoš (postava i pivo), sněžka, hory.

Krakonoš, lyže, krásná příroda

Krakonoše

Krásné hory

Krásné hory, Krakonoš

Krasne hory, priroda, turistika, snezka

Krkonoše

Lyžování

naše největší hory s tradicí

Oblíbené místo na sportovní výlety.

Pec pod Sněžkou a Sněžka

Pivní slavnosti Vrchlabi priroda

Pohádka

Představte si, jeden člověk mohl být v Krkonoších vícekrát v různých ročních obdobích, různě dlouhou dobu atd.

Sjezdovky

Skvělé sjezdovky a příroda.

sněžka

Sněžka

Sněžka, pramen Labe

Sněžka, Špindlerův Mlýn, Erlebachova bouda

Spindl

Trautenberg

2. V kterém ročním období jste navštívili Krkonoše?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Léto2752,94 %51,92 %  
Zima1325,49 %25 %  
Podzim713,73 %13,46 %  
Jaro47,84 %7,69 %  

Graf

3. Jak dlouhou dobu jste zde strávili?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 - 8 dní2039,22 %38,46 %  
2 - 4 dny1427,45 %26,92 %  
1 den917,65 %17,31 %  
9 a více dní815,69 %15,38 %  

Graf

4. Jaké aktivity jste zde provozovali?

Více možných odpovědí.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pěší turistika3975 %75 %  
Pozorování živé a neživé přírody2344,23 %44,23 %  
Návštěva muzeí, historických památek apod.1426,92 %26,92 %  
Návštěva příbuzných, známých1223,08 %23,08 %  
Sjezdové lyžování1121,15 %21,15 %  
Cykloturistika713,46 %13,46 %  
Bobování611,54 %11,54 %  
Běžkování611,54 %11,54 %  
gastroturistika11,92 %1,92 %  
Představte si, jeden člověk mohl být v Krkonoších vícekrát v různých ročních obdobích, různě dlouhou dobu atd.11,92 %1,92 %  
opalování, lanový park, koloběžkování11,92 %1,92 %  
snowbordování, jízda na čtyřkolce v zimě...11,92 %1,92 %  
Festival11,92 %1,92 %  
Konzumace alkoholu. 11,92 %1,92 %  
popíjení11,92 %1,92 %  
Hipoturistika11,92 %1,92 %  

Graf

5. Jak jste se na místě dopravovali?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Autem3567,31 %67,31 %  
Pěšky2751,92 %51,92 %  
Lanovkou1936,54 %36,54 %  
Veřejnou dopravou1528,85 %28,85 %  
Na kole47,69 %7,69 %  
Autobusem11,92 %1,92 %  
čtyřkolkou11,92 %1,92 %  

Graf

6. Třídili jste během návštěvy odpad?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1938 %36,54 %  
Ano1836 %34,62 %  
Ano, ale jen pokud byl tříděný odpad v blízkosti1326 %25 %  

Graf

7. Byli jste spokojeni s návštěvou Krkonoš?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4994,23 %94,23 %  
Ne35,77 %5,77 %  

Graf

8. Pokud jste nebyli spokojeni, uveďte prosím důvod:

Jinak pokračujte na další otázku.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

.

Majitelka penzionu je ****

Malo akci slabe fungující doprava

Představte si, jeden člověk mohl být v Krkonoších vícekrát v různých ročních obdobích, různě dlouhou dobu atd.

snobské místo

9. Co je pro Vás při výběru dovolené nejdůležitější?

Seřaďte jednotlivé faktory pomocí čísel od nejdůležitějšího po nejméně důležitý (1 = nejdůležitější faktor).

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Ceny služeb vs. Ceny služeb1-2-3-4-5-6-72.6542.496
Ekologické certifikace vs. Ekologické certifikace1-2-3-4-5-6-75.2313.101
Kvalita ubytování vs. Kvalita ubytování1-2-3-4-5-6-72.8271.912
Kvalita stravování vs. Kvalita stravování1-2-3-4-5-6-72.9622.575
Možnosti dopravy do/z destinace vs. Možnosti dopravy do/z destinace1-2-3-4-5-6-73.0962.818
Stav okolní přírody vs. Stav okolní přírody1-2-3-4-5-6-72.2691.774
Turistické atraktivity vs. Turistické atraktivity1-2-3-4-5-6-72.4232.129

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

10. Jak chápete pojem "udržitelný cestovní ruch"?

Prosím vypište.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

__-__

.

Aby i v dalších letech měli důvod návštěvy stejní lidé, jako teď.

aby tam nebylo více parkovišť nežlu stromů

aby vydržel

Bohužel, často jen komerční nálepku, která něco slibuje ale pravda je pak někde jinde.

Cestovní ruch bez nepříznivých vlivů na životní prostředí.

cestovní ruch nepoškozující přírodu, respektující sociokulturní ráz oblasti a přinášející přiměřené ekonomické prostředky tak, aby byl dlouhodobě prospěšný a provozovatelný

Cestovní ruch s potenciálem do budoucna, nabízející atraktivní místa pro návštěvníky.

Cestovní ruch, který nespotřebovává zdroje rychleji, než se stačí obnovovat, a neničí nic rychleji,než se stačí regenerovat.

Cestovní ruch, který nezasáhne do přírody

Cestovní ruch, který se udrží.

cestovní ruch, který zůstává v dané oblasti zachováván

jako regulaci počtu návštěvníků v citlivých lokalitách

Jako zajištění všech potřeb návštěvníků a zároveň rozvoj dané oblasti (ekologie, nezaměstnanost...)

jobk

Kvalitní služby v souladu se zachováním přírody

Lokalita musí mít dostatek atraktivních míst pro návštěvu turisty.

Místo kam je stále zájem jezdit

módní blábol dojičů dotací a rozpočtů

Navrácení spokojených klientů zpět

Ne

něco s ekologii

nedestruktivní

nechápu

Nechápu

nechápu

nechápu ho

nevím

Nevím

nevim

Nevím

Nevím, co si pod tím představit.

Nevím, co to je.

nezatěžování přírody dopravou, odpady, aktivitami

neztratit zakaznika

Optimální počet návštěvníků

Podle mého názoru je to schopnost zachování vysoké návštěvnosti místa při současném zachování jeho kvality a atraktivity.

příroda, památky - prostě dostatek atrakcí, které přitáhnou lidi

taková úroveň cestovního ruchu, která nevede k poškozování dané lokality (odpadky, ...)

takový CR, který nepoškozuje cíl CR a zachovává jej tak pro další generace a zároveň jsou zachovány a zpřístupněny atraktivity pro současné účastníky CR

Takový stav cestovního ruchu, který umožňuje naplno rozvinout potřeby současných potřeb a nenarušuje naplňování potřeb budoucích generací.

Takový, který nedevastuje přírodu.

to, že moje návštěva nebude pro navštívené místo znamenat vznik škody či poškození.

tržní chování všech poskytovatelů zájmových služeb

turistika jenž nepoškozuje přírodu

Udržování cestovního ruchu v dané oblasti

užívám si přírodu, aniž bych ji devastovala, symbioza

vede k dlouhodobé prosperitě dané oblasti

vím co to znamená. turismusm muís přinášet peníze místním lidem v destinaci, ne nadnárodním organizacím těžícím z destinace. např: ekoturismum, cukloturismus, venkovský turismus, apod.

Zachovani ruchu, dostupnost pro cestovatele, dobre sluzby

že se tam dá vydržet

11. Je pro Vás důležitý stav a kvalita životního prostředí destinace?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4282,35 %80,77 %  
Nezajímám se o to713,73 %13,46 %  
Ne23,92 %3,85 %  

Graf

12. Uvítali byste možnost tříděného odpadu v ubytovacím zařízení?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4489,8 %84,62 %  
Ne510,2 %9,62 %  

Graf

13. Jste ochotni si připlatit za ekologickou certifikaci ubytovacího zařízení?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím, co si pod tímto pojmem představit2551,02 %48,08 %  
Ne1938,78 %36,54 %  
Ano510,2 %9,62 %  

Graf

14. Vaše věková skupina?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně než 25 let2346 %44,23 %  
26 - 45 let2142 %40,38 %  
46 - 65 let510 %9,62 %  
Více jak 66 let12 %1,92 %  

Graf

15. Vaše pohlaví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2958 %55,77 %  
Muž2142 %40,38 %  

Graf

16. Vaše trvalé bydliště?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha1122 %21,15 %  
Královéhradecký kraj714 %13,46 %  
Středočeský kraj510 %9,62 %  
Jihomoravský kraj48 %7,69 %  
Jihočeský kraj48 %7,69 %  
Moravskoslezský kraj36 %5,77 %  
Liberecký kraj36 %5,77 %  
Kraj Vysočina36 %5,77 %  
Ústecký kraj36 %5,77 %  
Zlínský kraj24 %3,85 %  
Olomoucký kraj24 %3,85 %  
Pardubický kraj24 %3,85 %  
Plzeňský kraj12 %1,92 %  

Graf

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské vzdělání2245,83 %42,31 %  
Střední s maturitou2041,67 %38,46 %  
Vyšší odborné vzdělání36,25 %5,77 %  
Základní vzdělání36,25 %5,77 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jaké aktivity jste zde provozovali?

  • odpověď Pozorování živé a neživé přírody:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Návštěva příbuzných, známých na otázku 4. Jaké aktivity jste zde provozovali?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co si vybavíte, když se řekne "Krkonoše"?

2. V kterém ročním období jste navštívili Krkonoše?

3. Jak dlouhou dobu jste zde strávili?

4. Jaké aktivity jste zde provozovali?

5. Jak jste se na místě dopravovali?

6. Třídili jste během návštěvy odpad?

7. Byli jste spokojeni s návštěvou Krkonoš?

9. Co je pro Vás při výběru dovolené nejdůležitější?

11. Je pro Vás důležitý stav a kvalita životního prostředí destinace?

12. Uvítali byste možnost tříděného odpadu v ubytovacím zařízení?

13. Jste ochotni si připlatit za ekologickou certifikaci ubytovacího zařízení?

14. Vaše věková skupina?

15. Vaše pohlaví?

16. Vaše trvalé bydliště?

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co si vybavíte, když se řekne "Krkonoše"?

2. V kterém ročním období jste navštívili Krkonoše?

3. Jak dlouhou dobu jste zde strávili?

4. Jaké aktivity jste zde provozovali?

5. Jak jste se na místě dopravovali?

6. Třídili jste během návštěvy odpad?

7. Byli jste spokojeni s návštěvou Krkonoš?

9. Co je pro Vás při výběru dovolené nejdůležitější?

11. Je pro Vás důležitý stav a kvalita životního prostředí destinace?

12. Uvítali byste možnost tříděného odpadu v ubytovacím zařízení?

13. Jste ochotni si připlatit za ekologickou certifikaci ubytovacího zařízení?

14. Vaše věková skupina?

15. Vaše pohlaví?

16. Vaše trvalé bydliště?

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Konečná, H.Dotazník pro návštěvníky Krkonoš (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://dotaznik-pro-navstevniky-krk.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.