Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > DOTAZNÍK PRO RODIČE DĚTÍ V MŠ
DOTAZNÍK PRO RODIČE DĚTÍ V MŠ
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Terezie Schierová |
---|---|
Šetření: | 07. 03. 2019 - 16. 03. 2019 |
Počet respondentů: | 86 |
Počet otázek (max/průměr): | 24 / 21.73 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 34,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:00 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Terezie Schierová a jsem studentkou 3.ročníku Vysoké školy Humanitas ve Vsetíně.
Žádám Vás touto cestou o vyplnění dotazníku zaměřeného na výživu dětí předškolního věku. Data budou užita pro účely bakalářské práce věnované výživě dětí předškolního věku.
Instrukce k vyplnění dotazníku: není-li uvedeno jinak, uveďte vždy jen jednu odpověď u každé otázky. Jste-li vyzván/a k jejímu upřesnění, doplnění, prosím napište, co Vás k tématu napadá.
Děkuji za Váš čas i ochotu!
Odpovědi respondentů
1. Zajímáte se o zdravou výživu Vašeho dítěte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, ale tak normálně | 62 | 72,09 % | 72,09 % |
Ano a hodně | 17 | 19,77 % | 19,77 % |
Spíše ne | 6 | 6,98 % | 6,98 % |
Určitě ne | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
2. Kde získáváte informace o zdravé výživě předškolních dětí? Můžete uvést více možných odpovědí:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
z internetu | 65 | 75,58 % | 75,58 % |
z odborných knih, časopisů | 44 | 51,16 % | 51,16 % |
od pediatra dítěte nebo jiných lékařů | 30 | 34,88 % | 34,88 % |
od kamarádek, kamarádů | 17 | 19,77 % | 19,77 % |
od rodičů svých nebo partnera/partnerky | 9 | 10,47 % | 10,47 % |
z kuchařky, od své matky | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Snazim se dat na "selsky rozum" | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Výživových poradců | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Od jednoho dealera drog | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
studie | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Vlastní zdravý rozum a intuice | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Studovala jsem výživu člověka na VŠ. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Zdravym selskym rozumem | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
kombinace vsech vyse uvedenych moznosti a zdravy rozum | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
3. Jak hodnotíte své znalosti v oblasti zdravé výživy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše dobré | 64 | 74,42 % | 74,42 % |
velmi dobré | 13 | 15,12 % | 15,12 % |
spíše špatné | 9 | 10,47 % | 10,47 % |
4. Co to je výživová pyramida?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
Co jíst nejvíc a co nejméně
dle některých názorů, zastaralý způsob určování kolik jíst jidel z jednotlivých skupin
Dnes už překonaná záležitost. Z hlediska dělení stravy je vhodnější "výživový talíř".
doporucena denni skladba jidelnicku, zaklad pyramidy tvori potraviny, ktere se maji vyskytovat nejcasteji, cim vyse k vrcholu, tim nizsi zastoupeni
Doporučené složení stravy rozdělené do skupin podle množství. Resp. Co by mělo tvořit základnu - největší procentuelni zastoupeni v jidelníčku, az po to, co bychom měli jíst jen občas, málo.
graf ukazující skupiny jídla a jakou cast v jídelníčku ma skupina přibližně zabírat.
grafická podoba složení zdravého jídelníčku, základnu tvoří potraviny, které se mají jíst ve velkém množství každý den, směrem nahoru se četnost zmenšuje
Grafické znázornění důležitosti potravin
grafické znázornění skupin potravin založený na jejich výživové hodnotě
Grafické znázornění toho, jak by měly být různé potraviny zastoupené v jídelníčku.
Grafické znázornění vyživovacich hodnot potravin.
Graficky znázornění doporučení potravin dle zdravé výživy
Je grafické znázornění skupin potravin.
Je to pomocník při sestavování jídelníčku. Je složena ze čtyř pater, kdy každé patro znázorňuje určitý typ potravin a tvar pyramidy a umístění v jednotlivých patrech napovídá, v jakém poměru by tyto potraviny měly být.
je to pyramida, kde jsou na základně nejdůležitější potraviny a postupně směrem nahoru jsou potraviny, které člověk potřebuje méně ke správnému fungování až po pochutiny, bez kterých se obejde.
je to seznam potravin, které a v jakém množství jsou pro dělo dobré
Je to správné složení jídelníčku. Základnu mají tvořit hlavní a zdravé potraviny - bílkoviny, ovoce, zelenina atd. a na vrcholu jsou ne úplně vhodné potraviny, které by měly být pouze v malém množství.
Je to systém, který zobrazuje potraviny, které bychom měli zařazovat do svého jídelníčku pravidelně a denně (protože jsou zdravé a dodávají našemu tělu dostatek vlákniny, vitamínů a potřebných prvků) a potraviny, které bychom měli konzumovat méně často.
Je to znázornění potravin dle jejich výživovéhodnoty
je způsob grafického znázornění skupin potravin založený na jejich výživové hodnotě. Pyramida je rozdělena typicky do čtyř pater. Zařazení potraviny do patra určuje, jak často by měl člověk danou potravinu konzumovat: čím vyšší patro, tím méně často.
Jestli to nevíte, použijte google
jídlo od nejzdravějšího po méně zdravé
Nevim
Nevím
Nevim
Nevím
nevim, neznam
obrázek, jak má správně vypadat výživa (během dne), co sníst, správné zastoupení potravin
Obrázek, kde je znázorněno, co se má nejčastěji jíst a co méně.
Optimální složení potravy do pomyslného do tvaru pyramidy (bílkoviny, sacharidy, zelenina apod.)
Podíl jednotlivých složek potravy znázorněný do pyramidy
poměr daných živin (nejvíce zeleniny, nejméně tuku)které by měly tvořit stravu člověka
Poměr jednotlivých složek stravy
poměr potravin v jídelníčku dítěte i dospělého
Pomer zastoupeni bilkovin, sacharidu, tuku, vlaknkny... ve strave / dennim prijmu
Pomůcka pro sestavení vhodných kombinací potravin během dne. Udává, čeho by mělo být nejvíce (zelenina, obilniny...), čím by se to mělo doplnit (ovoce, mléčné výrobky), ještě vyšší patro označuje potraviny, které by neměly chybět, ale mělo by se dbát na jejich malé množství (např. maso nebo vajíčka) a nejvýše jsou věci, kterých by se mělo jíst úplně nejméně, klidně vůbec (třeba perníky)
Poradi spravnych jidel pro nas zdravych
Potraviny
Potraviny usporadane do nekolika pater pyramidy podle toho, ktere jsou vyzivove dulezite a ktere mene
Prekonaný koncept ve výživě, který byl nahrazen myšlenkou "výživového talíře". Nejnovější model takovéto talíře přinesla studie v Lancetu počátkem tohto roku.
princip vyvazeneho jidelnicku
přehled potravin podle výživové hodnoty, kde se určuje/doporučuje kolik čeho by člověk měl ideálně jíst
Překonaná věc :)
pyramida je od zacatku do ukonceni vyvoje ditete
Pyramida jednotlivých složek stravy/tekutin, které jsou vhodné pro zdravý životní styl. Zastoupení sacharidů, tuků, bílkovin, vlákniny, atd.
Pyramida potravin, na základně jsou potraviny, které bychom měli jíst denně, tvoří základ jídelníčku, na špičce jsou ty, které by měly být v jídelníčku co nejméně.
Pyramida skladby jidelnicku - od nejdulezitejsich zivin po potraviny, ktere bychom meli jist nejmene..
pyramida, kde je ukázáno od vhodného po nevhodné
Pyramida, která na základně uvádí, co bychom měli jíst nejvíce (zeleninu, ovoce) a ve své špici uvádí, to co bychom měli jíst nejméně - tuky, cukry, slané.
pyramida, ve které je uvedeno čeho jíst nejvícea ž po to čeho jíst nejméně
Pyramidove sestavene zakladni ziviny v pomeru, v jakem by mely optimalne byt.
Rozdeleni potravin dle toho, jak často a v jakém množství bychom je měli jist.
Rozdělení potravin do skupin, od těch co se mají jíst často až po ty málo časté.
řazení potravin podle jejich výživové hodnoty
Seřazení potravin od zdravých, tedy vhodných po nezdravé.
seřazení potravin podle jejich výživové hodnoty
Seskladani potravin do pyramidy podle výživovych údajů (na spodu nejvhodnejší potraviny, které by měly být do jídelníčku zařazovány hojně, vrchol pyramidy opak)
Seskupení potravin podle množství a důležitosti konzumace.
Sestaveni potravin
sestavení potravin do pyramidy s jejich uplatněním v jídelníčku
seznam potravin,od nejzdravějších po nejméně zdravé
Schéma zobrazující ideální zastoupení potravin v jídelníčku člověka.
Skladba jídelníčku, zastoupení jednotlivých živin.
Skupiny potravin dle výživové hodnoty. Čím vyšší patro, tím méně častěji jist.
Složení stravy podle množství (nejvíce ke pečivo, obilniny, pak ovoce a zelenina, další stupeň maso a úplně nejméně sladkosti)
Soubor potravin nejvíce vhodných k nejvyššímu zastoupení na dně pyramidy a nejméně vhodné na vrcholu, tedy těch nejmene
Souhrn potřebných potravin
Taková pyramida, kde je nakresleno co přibližně v jakém poměru (množství) by se mělo jist
To chcete popsat jak?
to ví asi jen egypťani
toho, co je v pyramide dole (to nejzdravejsi) se muze jist hodne, smerem nahoru ( k nezdravrmu) se toho smi jist mene a mene.
ufg
Ukázka toho, jak by měl být poskládán jídelníček.Dnes se již více, ale doporučuje výživový talíř.
V jakém poměru/množství bychom meli konzunovat určité potraviny
výživová pyramida je zastaralá, aktuální je zdravý talíř
Výživové doporučení složené z 5 úrovní
Zaklad jidelnicku, od n3jdukezitejsich prvku vyzivy
Zařazení potravin znázorňuje jak často by měl člověk danou potravinu konzumovat
Znam potravinovou pyramidu. Pyramida od zakladnich nezbytnych po okrajove zbytne jidla. Tedy velmi zjednodusene receno.
znazorneni idealniho podilu jednotlivych typu potravin (obilovin,ovoce,zelenina,mleko a ml. vyrobky atd.)
Znázornění skupin potravin a jejich výživové hodnoty (maso, ryby, mléčné výrobky, atd)
Znázornění toho, jak by měl být sestaven jídelníček člověk. čeho kolik :-)
Zobrazeni kolik kterych typu potravin jist (nejvice ovoce zelenina nejmin tuky bily cukr...)
Žebříček důležitosti a množství určitých potravin
5. Jaké živiny jsou důležité pro růst a obnovu buněk celého těla?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
bílkoviny | 65 | 75,58 % | 75,58 % |
vitaminy | 9 | 10,47 % | 10,47 % |
nevím | 6 | 6,98 % | 6,98 % |
cukry | 3 | 3,49 % | 3,49 % |
minerály | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
tuky | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
6. Jaké potraviny by měly být v jídelníčku předškolního dítěte zastoupeny nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
všechno stejnou měrou, vyváženě | 68 | 79,07 % | 79,07 % |
ovoce a zelenina | 6 | 6,98 % | 6,98 % |
mléko a mléčné výrobky | 5 | 5,81 % | 5,81 % |
obilniny, luštěniny, rýže | 5 | 5,81 % | 5,81 % |
nevím | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
7. Jak často se stravuje Vaše dítě předškolního věku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5x-6x denně | 51 | 59,3 % | 59,3 % |
4x-5x denně | 34 | 39,53 % | 39,53 % |
2x-3x denně | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
jednou, ráno začnou a večer skončí | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
jak kdy | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
casteji nechce. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Záleží, jestli je ten den ve školce | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Jak kdy .. 4x az 6x zalezi na aktivite a programu dne | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
8. Kolik porcí ovoce a zeleniny přijme Vaše dítě za 1 den? Jedna porce odpovídá velikosti dlaně Vašeho dítěte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1-2 porce | 35 | 40,7 % | 40,7 % |
3 porce | 35 | 40,7 % | 40,7 % |
4 porce | 7 | 8,14 % | 8,14 % |
5 porcí | 5 | 5,81 % | 5,81 % |
více než 5 porcí | 4 | 4,65 % | 4,65 % |
9. Podáváte vašemu dítěti ke každému jídlu tekutiny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 74 | 86,05 % | 86,05 % |
ne | 12 | 13,95 % | 13,95 % |
10. Kolik porcí bílkovin (bílkoviny jsou v živočišné i rostlinné stravě – maso, luštěniny atd.) podáváte denně Vašemu dítěti? Jedna porce odpovídá velikosti dlaně Vašeho dítěte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1-2 porce | 49 | 56,98 % | 56,98 % |
3-4 porce | 33 | 38,37 % | 38,37 % |
4 porce | 4 | 4,65 % | 4,65 % |
11. Obsahuje každé jídlo Vašeho dítěte všechny důležité živiny, tj. obiloviny, bílkoviny, ovoce, zeleninu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 64 | 74,42 % | 74,42 % |
ano | 22 | 25,58 % | 25,58 % |
12. Snídá Vaše dítě každý den?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ano | 59 | 68,6 % | 68,6 % |
spíše ano | 24 | 27,91 % | 27,91 % |
určitě ne | 3 | 3,49 % | 3,49 % |
13. Večeříte jako rodina společně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, skoro vždy | 48 | 55,81 % | 55,81 % |
vůbec nebo skoro vůbec | 14 | 16,28 % | 16,28 % |
jen o víkendu | 12 | 13,95 % | 13,95 % |
ano, vždy | 12 | 13,95 % | 13,95 % |
14. Dostává se Vám ze strany mateřské školy, kterou navštěvuje Vaše dítě, informací o tom, jak by se měly děti v tomto věku stravovat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 73 | 84,88 % | 84,88 % |
ano | 13 | 15,12 % | 15,12 % |
15. Pokud jste odpověděl/a ano, uveďte prosím, co si o radách, názorech učitelek v MŠ v oblasti stravování dětí myslíte:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Dítě nenavstevuje MŠ
Jsem spokojená.
jsou dobré, mají přehled i díky potravivému koši
názory jsou správné
nevim, jsou to kraviny
Souhlasím s nimi
U nás je informační nástěnka s radami a nápady a návody, kterou spravuje vedoucí školní jídelny. Dává i informace pro rodiče, které mají zájem o to co a proč se vaří.
ucitelka MS neni odbornik na vyzivu,moje pribuzna ucitelka v MS napriklad propaguje slazene piti a krome obeda cely den pecivo necim namazane. Informuji se jinde.
Učitelky v "naší" školce jsou dobře proškolené a mají výborné vědomosti o této problematice. Školka preferuje pestrou a, dle mě, i zdravou stravu, ale není to nějaké dogma. V jídelníčku například nenajdete uzeniny, paštiky a další průmyslové zpracované potraviny. Děti mají každý týden rybu, bezmasé jídlo (někdy sladké, většinou luštěninové) apod.
určitě dobré
16. Změnil/a jste přístup ke stravování Vašeho předškolního dítěte v návaznosti na doporučení učitelky/učitelek v mateřské škole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ne | 55 | 63,95 % | 63,95 % |
spíše ne | 21 | 24,42 % | 24,42 % |
ano, tak normálně | 9 | 10,47 % | 10,47 % |
ano a hodně | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
17. Zde můžete svoji odpověď vysvětlit, doplnit (pro jste změnil/a nebo nezměnil/a přístup, v čem změna spočívá apod.:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Dítě nenavstevuje MŠ
doporuceni neprobehlo
Informace ze školky nedostávám, každopádně vzhledem k pozitivnímu přístupu učitelek k odměňování sladkostmi, bych jejich doporučení nebrala vážně.
Moje dite nechodi do skolky
Naše rodina se stravuje více méně podobně jako je strava ve školce. Dáváme přednost čerstvě připravené stravě bez polotovarů, dochucovadel, sladkostí apod. Složení jídelníčku byl také jeden z důležitých faktorů, do které školky naše děti nastoupí.
ne protože ve školce se o jídle vůbec nemluví a vaří tam strašně
Nedostali jsme žádné doporučení
nikdo nic nedoporučil
Ohledně stravy se učitelky v MŠ nevyjadřují
Opet dle zdraveho rozumu.
pokud jsem odpověděla v ot. 14 ne, tak jak můžu odpovědět na otázku 16
Pokud jsem zadne informace ze skolky nedostala, tak by otazka 16. nemela byt povinna. Ale v hypoteticke situaci, ze by mi nekdo ze skolky mluvil do stravy, tak ji s klidnym srdcem pozadam, at se nestara. Trochu to vyzniva tak, ze by snad nejaka ucitelka vedela o zdrave vyzive vic nez matka..... proc z neceho takoveho vychazite? Kdyz se podivam na to, jaky ma skolka jidelnicek, tak mi trochu beha mraz po zadech. Preferovala bych, kdybych moji dceri mohla nabalit jidlo z domu, nicmene z vychovnych duvodu bude asi lepsi, aby jedla to, co ji zbytek tridy. Takze tolik k tomu.
Protože jsem na správné stravování dbala i před nástupem do školky. Hodně zeleniny, ovoce, maso, ryby, mléčné výrobky, luštěniny...... Vše jsem v jídelníčku měla zařazeno.
Protože jsme žádnou radu nedostali
Protože mi nic neradily.Naopak se ani nedozvím,jestli a co dítě ve školce jedlo,pokud se nezeptam.
Přístup jsem nezměnila a měnit určitě nebudu. Učitelky v MŠ nemají žádný přehled o tom co by měly děti jíst. O stravě rozhodují kuchařky.
rada ani názor k mému dítěti a vůči jeho strvování nebyl
Spíše my maminky připomínkujeme směrem k učitelkám a pracovnicím jídelny
stravovaní v MŠ je zastaralé.
Ucitelky mi neradi se stravovanim ditete. A po vlastni zkusenosti ani ja sama jako ucitelka rodicum uz neradim. Malokdy se to setka s uspechem. Mš je vzdelavaci instituce a ma poskytnout diteti stravu, ja jen predam informaci jestli dite jedlo/nejedlo. Dite do jidla nenutime(ani nesmime). Jestli pak maminka ceka za dverma s nejakou susenkou nebo bananem, to uz neni moje starost. Za x let jsem se to naucila. Prevence vyhoreni. Radeji si nakrmim sve dite zdrave a nebudu se trapit tim, ze si maminky neberou me rady ohledne zdraveho stravovni k srdci.
učitelka není kompetentní osoba, co to je za blbost
Ve skolce deti navykaji vice na cukrovinky
ve školce jsme neměli žádné informace o tom jak sravovat dítě. Naopak když měli týden zdravé stravy, tak mezi zdravé potraviny byli zařazeny cereálie (Neskvik) a sladké jogurty.
změna skladby jídelníčku a přístup ke stravování
18. Máte zájem o to, aby Vás učitelky v MŠ informovaly o zásadách zdravého stravování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 60 | 69,77 % | 69,77 % |
ano | 26 | 30,23 % | 30,23 % |
19. Máte zájem, aby Vás učitelky v MŠ informovaly o výchovném přístupu k dětem v souvislosti se stravováním?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 46 | 53,49 % | 53,49 % |
ne | 40 | 46,51 % | 46,51 % |
20. Zde můžete napsat, co si myslíte o stravování v MŠ, případně přístupu učitelek ke stravování dětí v MŠ, v kontextu Vašeho přístupu ke stravování Vašeho dítěte v předškolním věku:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Co mám informaci, tak strava není ani tolik závislá na tom, co by děti měly, ale paní hospodářka musí splnit doporučené potraviny, ale zároveň limitní rozpočet.
chleba 8x týdně k svačině nevidím jako ideální stravu (zbytek je 1x rohlík či bageta a 1x jogurt nebo kaše), velikost porcí už vůbec ne (2 polévkové lžíce uvařené rýže a maso vel 3x3cm, čtvrt kostky filé, 1 plátek knedlíku atd), hlavně že se platí každý rok více za jídlo a měla by se zvětšovat porce dle norem,reálně nehrozí nikdo nebere v potaz zda je dítě maláček, předškolák odklaďák. o velikosti svačin to stejné velký krajíc chleba nakrájený na 6-8ks, syn je pomalý v převlékání apod. a zbyde na něho max 1 kus, párkrát ani to ne, když jsem vyzvedávala po svačině, dítě mi odpovědělo, že neví co bylo, jelikož na něho nezbylo. Banán nakrájený na 0,5cm plátky, který během chviličky zhnědne, to stejné plátky jablka (hnědé se mu to nelíbí, tj. ani to pak už nejí a z banánu by byl stejně upatlaný, tak to ani nechytá do prstů, je cíťa). Když by dostal půlku banánu či jablka v celku nebude mít problém. V podstatě každý den má hlad a hlásí se doma o jídlo ihned po příchodu a pak o slušně velkou večeři.
I učitelky jsou jen lidé a mají různé přístupy ke stravě, říká se že nejhorší jsou matky učitelky a já jsem taková matka....
Já osobně jsem spokojená s přístupem učitelek ke stravováním mých dětí. Myslím si, že jejich přístup je starostlivý a svedomity a o způsobu a množství skonzumovaneho jídla mě paní učitelka informuje. I když je nějaký problém, tak jej hned řešíme.
Jak jsem uz psala vyse, jidelnicek zni hrozne. Nejake zdrave zasady tam nevidim. A silne pochybuju, ze jim vari z bio potravin a nejake kuratko z velkochovu ci pesticidama zamorene jablko zdravi prospesne neni.
jidelnicek ma rezervy, naprosto nevhodne jsou sladke caje "vitaminove napoje" a podobne sladarny, ktere bohuzel ve skolce serviruji.
Jidlo je v poradku, nic neresim
Jsem ráda,že dítě nenutí jíst,když nechce,ale ocenila bych informování o tom,kolik toho za den snědlo.
kvalita a volba potravin se neslučuje s mojí představou
málo informací, nedostatek snahy, neochota ke změně.
Mnoho pečiva, málo jogurtů, množství ovoce a zeleniny nemohu posoudit.
Myslím, že by se stravování ve školce mohlo o něco málo zlepšit. Určitě bych omezila dávání sladkostí ve školce.
Naprostá spokojenost, školka je zapojena do projektu Zdravá školní jidelna.
Nase ms bere jidlo z jidelny mistni zakladky,coz je dost tragedie ale za to ucitelky nemuzou.
Naše školka má program ohledně výživy, který se jmenuje Zdravá školka. Doporučuje např. rodičům , aby dětem do školky neposílali bonbóny ani k narozeninám. To už je dle mého názoru zbytečně moc striktní. Pokud dcera sní dostatek "správných" potravin, dostane i malou dobrotu.
nelíbí se mi podávání slazeného čaje (doma žádné slazené nápoje nepijeme) a časté sladké kaše k snídani (hlavně krupicová s kakaem a máslem, tu mívají 1x měsíčně)
Nic
ony to vidí jinak, někdy nereálné, ale jako informace určitě dobré a jsem ráda, že aspoň v mš jí dítě zdravě. na druhou stranu, ne vždy všechno sní, takže domů chodí hladové, a to taky není dobře.
Pokud se podívám na jídelníček dítěte v MŠ, nemám jedinou námitku. Nejvíce mi však vadí odměňování dětí sladkostmi.
Stravování doma i ve školce je u nás ve vzájemné shodě. Děti bych nejspíš nedala do školky, kde by nebyl vhodný jídelníček.
Stravování ma základ v rodině, v MŠ jsou děti stále nuceny jist i to, co nechtějí, jídelníček MŠ je nevyvážený, špatná strava v MŠ je i jeden z důvodů, proč dítě do mateřské školy nechodí
Stravování v MŠ je dle mého příšerné.
stravování v MŠ mi vyhovuje, štve mě pitný režim - voda se šťávou, čaj nebo čistá voda mi vyhovuje
Ucitelka v MS nemuze ovlivnit to,co deti v MS jedi,to zalezi na skolni jidelne. Z me zkusenosti maji me deti ve statni skolce zpravidla presolene polevky a malo kvalitni rybi maso (jakysi slisovany polotovar). Zeleniny by mohlo byt take vice.
Učitelky se snaží děti motivovat, aby jedly i zdravé věci, nevypadající zrovna lákavě, někdy se sdílíme, jak na to. Stravování ve školce neřeším, když dbám na to, aby jedli zdravě a vyváženě doma, nechávám ostatním (školka, babičky, akce...) zcela volnou ruku, ta uvolněnost taky neškodí. Jen jsem se teda zasazovala o to, aby děti nespící ve školce nedostávaly domů jako svačinu sladkosti. A dopadlo to tak, že je dostávají méně často a aspoň se pokoušejí tvářit zdravě (ovesné sušenky, cerálie, mléčné dezerty...)
Uvítala bych, pokud by ve školce vařili více potravin typu qinoa, bulbur, pohanka atd. místo omáček a řízků, ale s jídelníčkem jsem celkem spokojena. Výrazně bych omezila množství pečiva.
V nasi MS se vari dle zasad zdrave vyzivy. Nemam, co vytknout. Pani ucitelkou jsou vstricne, ale ze strany rodicu ke nezajem. Diteti, ktere neji prakticky nic, jsme udelili vyjimku a muze si nosit vlastni obed (ji pouze ryzi, jogurt a tunaka z plechovky) a od zari matka donesla 4 obedy. Odpoledne v satne dite dokrmuje sladkostmi. To vas prejde chut se tim zabyvat...
V naší MS vaří kvalitně a zdravě, podle nějakého programu zdravá školka. Pro mě je podstatné, že učitelky nenutí mému dítěti jídlo které nechce. Neočekávám, že mi učitelka bude radit jak stravovat dítě, myslím že to není její náplň práce.
velmi překvapené p.učitelky, že oba synové jí velké množsví zeleniny a ovoce a nevybírají si co jí a ne, (jí všechno)
Ze zveřejněného jídelníčku si myslím, že stravování v MŠ je vyvážené a zdravé.
21. Vaše dítě je ve věku:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4-5 let | 37 | 43,02 % | 43,02 % |
3-4 roky | 26 | 30,23 % | 30,23 % |
2-3 roky | 13 | 15,12 % | 15,12 % |
6 let | 10 | 11,63 % | 11,63 % |
22. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 80 | 93,02 % | 93,02 % |
muž | 6 | 6,98 % | 6,98 % |
23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 40 | 46,51 % | 46,51 % |
středoškolské s maturitou | 34 | 39,53 % | 39,53 % |
vyšší odborné | 8 | 9,3 % | 9,3 % |
střední odborné bez maturity | 3 | 3,49 % | 3,49 % |
základní | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
24. Žijete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ve městě | 64 | 74,42 % | 74,42 % |
na vesnici | 22 | 25,58 % | 25,58 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.