Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dotázník pro studenty FIS VŠE k příležitosti 20. výročí fakulty

Dotázník pro studenty FIS VŠE k příležitosti 20. výročí fakulty

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Brejla
Šetření:21. 03. 2010 - 01. 04. 2010
Počet respondentů:55
Počet otázek (max/průměr):19 / 16.93
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:51
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, dostal se Vám do rukou seznam otázek, které se snaží zmapovat Váš názor na studium na Fakultě informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze a události kolem dvacátého výročí této fakulty. Z toho vyplývá, že dotazník je určen pouze studentům FIS VŠE v Praze. Tento dotazník byl vytvořen pro účely předmětu 4SA426 – Prezentace a komunikace informací, v jehož rámci jsme se rozhodli vytvořit reprezentativní publikaci k dvacátému výročí fakulty informatiky a statistiky. Toto kulaté výročí si jistě zaslouží zamyšlení nad minulým vývojem fakulty, nad jejím současným stavem a nad příležitostmi, které jsou příslibem do budoucna. Jistě se proto najde široký okruh lidí, ať již z řad absolventů, současných studentů, zájemců o studium, či osobností působících přímo na fakultě, které publikace, vydaná k této příležitosti, osloví.
Vaše odpovědi budou cenným přínosem a obohacením pro další práci na této publikaci a pomohou nám sestavit komplexní pohled na fakultu. Rádi bychom totiž vytvořili nejen obraz o vývoji fakulty a dění kolem ní, ale také bychom chtěli nabídnout budoucím studentům odpovědi na otázky, které je mohou zajímat.
Předem bychom Vám proto chtěli poděkovat, že jste si našel/našla čas na zodpovězení našich otázek a rozhodl/rozhodla nám pomoci v práci na publikaci.

Odpovědi respondentů

1. Věděli jste o tom, že fakulta informatiky a statistiky oslaví 20. let od svého založení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4174,55 %74,55 %  
Slyšel/a jsem o tom, ale nevím podrobnosti (přesné datum)1323,64 %23,64 %  
Ano11,82 %1,82 %  

Graf

2. Měla by podle Vás fakulta informatiky a statistiky využít této události k větší propagaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, určitě3563,64 %63,64 %  
Možná, ale nepovažuji to za prioritu fakulty1934,55 %34,55 %  
Ne, je to zbytečné11,82 %1,82 %  

Graf

3. Zapojili byste se do některých akcí spojených s oslavami 20. výročí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím2647,27 %47,27 %  
Ano2138,18 %38,18 %  
Ne814,55 %14,55 %  

Graf

4. Které akce by to podle Vás mohly a měly být (např. ples, konference, workshop, sportovní den atd.)?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

cokoliv

cokoliv, co by pomohlo fakultě se zviditelnit...

koncert, party

Konference (pozvání významných osobností, např. z oblasti IT nebo informatiky vseobecne)

Konference na zajímavá IT témata, pozvaní odborníci by byli absolventi FIS VŠE. Ukázalo by se tak, jak daleko to dotáhli. Ples není špatný nápad, ale spíše pravidelný, než jen ku příležitosti 20. roku fakulty

Konference se zvanými hosty.

Konference, den otevřených dveří, představení úspěchů studentů, absoloventů.

konference, worshop

LAN párty :)

myslím si, že pokud studenti budou chtít, tak se domluví na nějaké akci soukromě...ale pokud na tom trváte, tak si myslím, že by neuškodil nějaký menší společný ples, či večírek :)

nejspis workshop, lide z INF nedrzi spolu, zkusil bych to zajmove

Nemám představu. Možná lépe zmapovat historii a úspěchy fakulty. Úspěšnost absolventů apod...

netuším

nevím

nevim, nezajima me to

Ples Nějaká společná aktivita pro studenty FIS Pozvání nějaké zajímavé osobnosti apod.

ples

Ples

ples

ples

ples

ples by byl jistě výborný nápad sportovní den bych pojala odlehčeně, spíše jako hravý den

Ples by byla vhodná příležitost.

Ples se mi nezdá moc dobrej napad :D leda, že by tam byl vstup zdarma pro holky..

Ples si myslím, že by mnoho pomohl. Ten bych ocenila jako studující. A dále bych jako zájemce o studium ocenila i workshopy, které by mi blíže představily obory u nás na fakultě. Mám osobní zkušenost s tím, že řada lidí neví, co si pod často složitými názvy představit.

Ples, konference, workshop

ples, konference, workshop a sportovni den

ples, neformální setkání s učitely, apod.

ples, sportovní den

ples, sportovní den

ples, sportovní den, ožíračka v hospodě

Ples, workshop

ples, workshop, den otevřených dveří "jinak"

Ples, worshop --> trochu nějak přiblížit informatiku všem na vše a udělat zajimáve i fro fisáky

Ples, zábava apod.

Prednaska, zhodnoceni, slavnostni den... takova megashow

přednášky, setkání s významnými absolventy

Reprezentativní ples, Den otevřených dveří

Spíš nějaké zajímavé workshopy

sport, workshopy

Sportovní den mi příjde originální a dobrý nápad ale řekla bych že spoustu lidí neosloví. Z výběru si myslím že by měl největší zájem ples, vlastní nápad nemám.

Sportovní den pořádaný FIS zní určitě zajímavě - možná nějaká obdoba běhu kancelářských krys, nebo tak nějak se to jmenuje. Sportovní soutěže v disciplínách běh s aktovkou, hod telefonem, atd.

Sportovní den, případně nějaká koncertní zábavná akce (třeba takový menší Majáles spojený třeba s propagací FIS).

sraz absolventů obsahující společné setkání, sportovní aktivity, prohlídku školy, nějaké přednášky atd.

Určitě by byl dobrým nápadem ples.

určitě ples, veřejný sportovní den, veřejná prezentace fakulty

velká IT party

vydání brožury, ples, konference, informační schůzky pro studenty, setkání absolventů, společné akce atd..

Workshop

workshop

workshop

workshop

workshop je určitě dobrý nápad, konference, či nějaký "týden otevřených dveří" se statistikami progresu studentů a absolventů

Zajímavé by mohlo být setkání s absolventy, forma besed, přednášek význačných absolventů

5. Vyhovuje Vám studium na fakultě informatiky a statistiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano3563,64 %63,64 %  
Rozhodně ano1425,45 %25,45 %  
Spíše ne35,45 %5,45 %  
Rozhodně ne23,64 %3,64 %  
Nevím11,82 %1,82 %  

Graf

6. Proč jste si vybral/a fakultu informatiky a statistiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vybraný obor mne zajímá3970,91 %70,91 %  
Vybraný obor mne baví3156,36 %56,36 %  
Jiná možnost814,55 %14,55 %  
Kvůli kamarádům35,45 %5,45 %  
Jinam mne nevzali23,64 %3,64 %  
Studium je lehké11,82 %1,82 %  

Graf

7. Šel/šla byste opět studovat fakultu informatiky a statistiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Rozhodně anootázka č. 8, Spíše anootázka č. 8, Spíše neotázka č. 9, Rozhodně neotázka č. 9, Nevímotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2443,64 %43,64 %  
Rozhodně ano2036,36 %36,36 %  
Nevím47,27 %7,27 %  
Spíše ne47,27 %7,27 %  
Rozhodně ne35,45 %5,45 %  

Graf

8. Proč byste šel/šla znovu studovat fakultu informatiky a statistiky?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

Baví mě informatika jako taková a na VŠE je lehčí studium než na ostatních školách, co nabízejících IT/ICT zaměření.

baví mě tento obor, člověk se dozví o spoustě oborů základ a může si vybrat v čem se zdokonalí

Čím dýl tu studuji, tím mi to příjde zajímavější a začíná mě to i bavit.. (což se o prvním semestru fakt říci nedalo..)

díky výbornému přístupu učitelů a jsou zde příjemné až rodinné vztahy

dobrá kombinace informatika- ekonomické předměty

dobré uplatnění znalostí do praxe

já už jsem jí šel studovat znova, začal jsem znova poté co došli kredity

Je to kvalitní fakulta a nabízí perspektivní obory a o absolventy je zájem. Myslím že předměty které jsem studovala jsou přínosem, a plně je využiju ve svém zaměstnání, To jsem měla možnost ověřit v praxi. Předměty mě baví.

Je to pro mě dobrá volba.

Jedná o můj obor zájmu a stejný obor jsem nikde v republice nenašel.

Jedná se o obor, který mě baví a zajímá. Informatika je vyučovaná mě příznivě, tzn. ne čistě pro programátory.

jelikož nás je na oboru málo, je zde dobrý kolektiv, perfektní přístup učitelů, možnost zapojovat se do student. života přes spolky

Jsem spokojen

Jsem spokojen s výukou. Libí se mi kombinace informatiky a ekonomie

jsem spokojený

Jsem zde spokojená s kolektivem lidí kolem sebe a i s přístupem vyučujících z fakulty informatiky a statistiky.

když mě obor baví.. kam jinam - na čvut kde je nuda, žádný holky a ekonomie se bude do živoat hodit víc než tištěný spoje.. rok tam mi stačil.. :-D

koncepce studia mi víceméně vyhovuje

Kvalita výuky, možnost uplatnění, perspektivní obor

kvuli nekolika malo predmetum, ktere mi zmenily pohled na svet, je tam relativne malo predmetu u kterych na prvni pohled clovek vidi ze jsou bez prinosu

líbí se mi informatické zaměření fakulty

libi se mi kombinace IT a byznysu

Myslim si, ze mi byla velkym prinosem do zivota.

myslím, že probíhá poměrně kvalitní výuka

Nasel jsem díky ní super uplatnění v praxi a baví mě to, co studuju.

Nepříjde mi, že by tu byla jiná podobná škola. Možná bych se snažil o zahraniční...

nevím o lepší možnosti

o ničem lepším v oboru v poměru cena/výkon nevím

Obor je zajímavý

Obor mě baví

Protože mě vybraný obor baví a poskytuje mi to, co od studia na vysoké škole očekávám a poznatky jsou velmi dobře využitelné v praxi.

Protože výuku na této fakultě považuji za velice odbornou a praktickou.

Skladba předmětů mi přijde přijatelná, absolventi fakulty mají možnost širokého uplatnění.

Spokojenost

Tento obor má budoucnost neustále něčím překvapuje.

Trefila se do meho vkusu a vim jak to tam chodi, a taky by me jinam nevzali

Většina vyučujících informatické předměty i ekonomické předměty, které jsem měl možnost poznat jsou na slovo vzatí odborníci, kteří ale zároveň mají talent na vyučování.

Z důvodu atraktivity, myslím si, že zaměření na statistiku, IT a ekonomii je jen a jen prospěšné.

zajímavá kombinace ekonomie a informatiky

Zajímavý obor

Zaujimavy obor, bavi ma to.

ze stejných důvodů jako poprvé

Znalost matematiky a statistiky považuji za výhodu při následném uplatnění v praxi. Přesto že mě matematika i statistika baví, uvítala jsem odlehčenou verzi v podobě mého oboru. Odlehčenou ve smyslu kompenzace matematických předmětů teorietickými.

9. Proč byste nešel/nešla znovu studovat fakultu informatiky a statistiky?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Je to nuda, nerozumim tomu, jsou tam divny lidi a malo holek :D

Již mám jiné priority a zájmy než po maturitě.

Pač sem práve skončil (víceméně nedobrovolně)

Protože mám pocit, že nic neumím a chybí mi možnost více se profilovat.

spatne predmety

stačí jednou, ne? :)

výběr jiného zaměření

10. Co si myslíte, že je na fakultě informatiky a statistiky výjimečné, zajímavé nebo dobré?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

...

Bohatství na různé předměty

Celoškolské předměty. Povědomí i o jiných předmětech. Větší možnost získat praxi během studia, ale bohužel ECTS jde proti tomu. Vedlejší specializace. Zaměření na účelnost.

Co je výjimečné nevím, nebyl jsem na ostatních školách. Zajímavé a dobré je zejména zázemí pro studium, vybavení učeben a učitelé samotní (alespoň ti z KIT, KIZI a SA).

činnosti spojené s grafickou a multimediální laboratoří

dobré jméno a úroveň, špatná koncepce studia (příliš společných povinných předmětů bez nějakého zaměření/vazbu na informatiku)

Ekonomický a praktický náhled na IT.

Informatika je vyučovaná mě příznivě, tzn. ne čistě pro programátory

je tu pár dobrých předmětů a vyučujících

Každý si tu najde svou specializici, žádné profilování mi zde nechybí

Kladie sa doraz na prepojenie IT a ekonomie (financie).

Kolektiv profesorů a studentů, předměty jsou zajímavé. Líbí se mi, že FIS se jistým způsobem odlišuje od ostatních fakult.

Kombinace informačních technologií a statistických metod s ekonomií, což je v současné době žádané.

Kombinace informatika a "ekonomie"...

kombinace IT a predmetu jako ekonomie, management, marketing ..

kvalifokovaní učitelé, zajímavé oborové předměty, vazba s praxí

kvůli celkosškolskému systému hodnocení.

méně "technický" pohled na informatiku

Myslím si, že pro studenty je dobré získávání určitých zkušeností z různých odvětví informatiky, a zároveň nějaký ekonomický základ (celoškolské předměty).

Myslím si, že výjimečný je osobní přístup ke studentům. Zejména na menších oborech, kde se nám snaží vyučující s náročnými předměty velmi pomoci.

myslíš, že na naší fakultě působí odborníci ve svém oboru a snaží se rozšiřovat své vědomosti na studenty :-)

Několik volitelných předmětů, přednášející občas opravdoví odbornícíi.

není tolik nenávistných vztahů mezi vyučujícími, jako na jiných fakultách :o)

nevím

nic

nic

O VŠE obecně se říká že není příliš náročnou školou, i když mám pocit že to říkají jen lidé co jí nikdy nestudovali, narozdíl od FIS která má pověst fakulty kam se člověk snadno dostane ale dlouho se tam neohřeje.

občas zajímavé předměty

odborníci

Právě ta kombinace celoškolského ekonomického základu s výukou informatiky

právě tento přátelský a osobní přístup

Pristup ucitelu. Prakticke znalosti.

projení technologíí a byznysu

Propojení výuky s praktickými ukázkami, výuka základních informatických dovedností, z každé oblasti umíme základ pro budoucí rozvoj toho, co bude vyžadovat praxe, komplexní přístup ke studiu, osobnosti a autority v řadách učitelů...

prostředí, vstřícný přístup učitelů, i když samozřejmě tmavé výjimky se najdou všude.. líbí se mi možnosti práce po vystudování oboru informatiky, myslím, že absolvent FISu mámnohem širší spektrum pracovních příležitostí

Proti teoretickým fakultám například na Uk nabízí vyšší propojení na praxi. a ekonomické souvislosti

přístup ke studentům a většinou zájem učitelů o ně

přístup profesorů

Rozhodně jsme se zde mohli naučit pracovat ve stresu vzhledem k velkému množství projektů. Převládá zde snaha o propojení s praxí.

skoro nic

Spojení ekonomických a informatických předmětů, přístup učitelů ke studentům, dobré předměty (KIT)

Spojení informatiky a managementu, vedení a řízení projektů

Spojení odborníků na podniky a ekonomická témata s informatikou.

ten business pristup k IT. to je proste neco co si myslim ze na FELu apod nemaji.

Těžko říct takhle z hlavy :)

Týmová práce a některé projekty (všeobecně je projektů až příliš)

Ucitele sou kazdoapdne "zajimavi"

výjimečné si myslím, že je fakt, že se téměř osobně známe s učitely, zajímavé je, že na nás ostatní fakulty koukají jak na blázny, a dobré že prostě existuje

za dobré považuji některé vyčující, výborná výuka se zkušenostmi z praxe

zajímavá je celoškolská provázanost všech předmětů, ale dobrá říct nemůžu.

zajímavé předměty

získaný rozhled z mnoha oborů

zkušení profesoři s praxí v oboru

že není čistě technicky zaměřená

11. Změnil/a byste něco ve výuce fakulty informatiky a statistiky na základě Vašich zkušeností?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3054,55 %54,55 %  
Nevím1832,73 %32,73 %  
Ne712,73 %12,73 %  

Graf

12. Co si myslíte, že by mohla fakulta informatiky a statistiky zlepšit?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

..

...

informovanost studentů

Jsem z VOŠIS, takže tohle těžko říct :)

Komunikace se studenty. Vývážit syudijní plán. Jsou lidé kteří informatice holdují a je to jejich život, přestože se jedná o školu s ekonomickým zaměřrním nepřijde mi správné mít odborné ekonomické pedměty stejné s jinými fakultami, kdy náročnost pro studenta fisu roste nepřímo uměrně. Jako příkald uvadím 5EN101 - Ekonomii --> zasloužila by dva ruzné předměty(mikro a makro).

komunikaci s budoucími studenty a obecně prezentaci na veřejnosti

Kontrola zátěže studentů - ne vždy kreditové ohodnocení odpovídá zátěži studentů (v porovnání s předměty z jiných fakult)

Lépe se propagovat na veřejnosti a posílit zájem o své obory.

lepší šance na studium v zahraničí

Metodiku někerých předmětů

Mnoho lidí si z fakulty informatiky a statistiky vytváří dojem hlavně té informatiky, statistické obory jsou hodně zastíněné. Určitě by šlo zlepšit i prezentaci fakulty, především internetové stránky. Když někdo chce studovat informatiku, očekává www stránky nebo propagační materiály špičkové z informačního i grafického hlediska. Dále by stála za zlepšení i celková propagace fakulty (včetně dostupnosti a srozumitelnosti informací), s cílem získat nové zájemce o studium.

Mohlo by být více kontaktu s praxí. Mohla by trochu synchronizovat systém zkoušení s ostatními školami v republice. Více vysokoškolské matematiky by rozhodně neškodilo. Jeden semestr je zoufale málo.

Možná dát studentům prvních ročníků možnost si jako alternativu k povinnému rogramování v javě vybrat programování v jiném prog. jazyce.. ne každý si s javou potyká.. (ale kdo ví, zda by to mělo nějaký efektivní přínos)

Možná ještě více zpraktičnit.

možnost studovat některé předměty v aj

Myslím si, že by fakultě pomohla větší propagace. Málokdo o naší fakultě ví a pokud ano, tak si myslím, že je zde pouze obor statistiky.

na to, že je to fakulta informatiky a statistiky, tak by mohla zlepšit grafiku svých internetových stránek. Dále by se mohla zbavit předsudku toho, že na ni chodí zvláštní lidé (obecně ve společnosti je zakotveno to, že IŤák nebo statistik se musí z běžné společnosti vyčnívat svým vzhledem, chováním a podobně)

Neucit zbytecne obecnou teorii (viz IMO apod)

nevím

nevím

nevím

Nic konkrétního mě nenapadá.

nic me nenapada

nic, vyhovuje mi tak, jak teď funguje

oborove povinne predmety

Poněkud zmenšit množství seminárních prací, zejména na magisterském stupni.

Prezentaci fakulty na středních školách

prolínaní jednotlivých kurzů - dost věci se v rámci nich opakuje, naopak některé předměty odkazují na znalosti neprobrané v jakémkoli kurzu

provázanost látky s praxí; přepracování osnov některých předmětů

Předměty by mohly být více provázané. Zvláště předměty ksa s kit. Dále pan Řepa je tak trochu mimo a je to škoda :-)

Přidat o něco více HW předmětů a předmětů s praxí...myšleno např. sice máme předmět sítě, ale neučíme se je fyzicky postavit, nastavit routery atd.

přístup k studentům

přístup ke studiu jazyků

Přístup některých profesorů

Rozhodně svoji propagaci

spolupráci s firmami (hlavně KSA)

strukturu většiny předmětů, sekretářku na studijním omg

Svou organizaci a komunikaci mezi sebou a vyřešit spory (viz spory Statistici x Informatici)

Užšie spojenie s praxou, tažšie štúdium.

V některých předmětech začít dělat užitečnější semestrální práce, případně od nich abstrahovat nebo vysvětlit smysl těchto prací. viz PIS2 a vytvoření nesmyslné žádosti o dotaci z EU.

Větší vazba na praxi, méně celoškolské teorie, větší možnost separaceSW-engeneering větve od IT-managmementu

víc předmětů v anglickém jazyce - přilákání více zahraničních studentů na výměnný pobyt sem, tedy by bylo více míst pro studenty F4 na jiných školách...

více multimediálních předmětů

vice oborove volitelnych predmetu, mene povinnych. Student by mel mit pravo si vybrat co chce studovat, nic by mu nemelo byt vnucovano, protoze to je nekde napsane. Vyuka nekterych predmetu podle toho vypada (mysleno v dobrem i spatnem).

Více prakticky využitelných znalostí. Spolupráce s praxí.

Více praxe

Více praxe.

vice predmetu tykajicich se grafiky, webu, a marketing + IT

více předmětu v angličtině... více předmětu zaměřených na rozvoj osobnosti

viz otázka č. 10

Viz. otázka 10. Spoustu lidí pověst FIS odradí. Možná by bylo dobré u lidí tento strach odbourat. Studium sice je těžké ale začíná od základů takže každý má šanci dohnat co na střední škole nestihl probrat. Ale jak jsem uvedla, nejsem přímo matematický ani statistcký obor tak nevim jak je to s náročností tam.

vyřadit z povinných předmětů blbosti typu hospodářské dějiny, snížit nároky na Ekonomii (nebo vrátit její rozdělení na makro, mikro, přestat u ní považovat za základní literaturu Holmana když je to naproto stupidní učebnice a stejně se potichu učí dle jiných učebnic) stupidní mi rovněž přijde systém rezervních kreditů

Vyucovani vice veci z praxe.

Vztahy z praxí

Změnit nároky celoškolsky povinných předmětů ostatních fakult

13. Myslíte si, že si fakulta informatiky a statistiky drží dobré postavení mezi soukromými školami, které se zaměřují na stejné/podobné obory?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano3156,36 %56,36 %  
Rozhodně ano2138,18 %38,18 %  
Spíše ne35,45 %5,45 %  

Graf

14. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23 let1629,09 %29,09 %  
24 let1221,82 %21,82 %  
22 let1221,82 %21,82 %  
21 let814,55 %14,55 %  
25 let a více59,09 %9,09 %  
20 let23,64 %3,64 %  

Graf

15. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž3869,09 %69,09 %  
Žena1730,91 %30,91 %  

Graf

16. V jakém jste ročníku studia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
42240 %40 %  
31527,27 %27,27 %  
2712,73 %12,73 %  
547,27 %7,27 %  
7. a vyšším35,45 %5,45 %  
623,64 %3,64 %  
123,64 %3,64 %  

Graf

17. Jaký typ studia máte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Bakalářskýotázka č. 18, Magisterskýotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bakalářský3258,18 %58,18 %  
Magisterský2341,82 %41,82 %  

Graf

18. Jaký studujete bakalářský obor?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Informatika2578,13 %45,45 %  
Sociálně-ekonomická demografie412,5 %7,27 %  
Statistické metody v ekonomii26,25 %3,64 %  
Podnikové informační systémy (na VOŠIS)13,13 %1,82 %  

Graf

19. Jaký studujete magisterský obor?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Informační management1252,17 %21,82 %  
Informační systémy a technologie1043,48 %18,18 %  
Ekonometrie a operační výzkum14,35 %1,82 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

17. Jaký typ studia máte?

  • odpověď Bakalářský:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 16. V jakém jste ročníku studia?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informatika na otázku 18. Jaký studujete bakalářský obor?
  • odpověď Magisterský:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informační management na otázku 19. Jaký studujete magisterský obor?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informační systémy a technologie na otázku 19. Jaký studujete magisterský obor?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věděli jste o tom, že fakulta informatiky a statistiky oslaví 20. let od svého založení?

2. Měla by podle Vás fakulta informatiky a statistiky využít této události k větší propagaci?

3. Zapojili byste se do některých akcí spojených s oslavami 20. výročí?

5. Vyhovuje Vám studium na fakultě informatiky a statistiky?

6. Proč jste si vybral/a fakultu informatiky a statistiky?

7. Šel/šla byste opět studovat fakultu informatiky a statistiky?

11. Změnil/a byste něco ve výuce fakulty informatiky a statistiky na základě Vašich zkušeností?

13. Myslíte si, že si fakulta informatiky a statistiky drží dobré postavení mezi soukromými školami, které se zaměřují na stejné/podobné obory?

14. Jaký je Váš věk?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. V jakém jste ročníku studia?

17. Jaký typ studia máte?

18. Jaký studujete bakalářský obor?

19. Jaký studujete magisterský obor?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věděli jste o tom, že fakulta informatiky a statistiky oslaví 20. let od svého založení?

2. Měla by podle Vás fakulta informatiky a statistiky využít této události k větší propagaci?

3. Zapojili byste se do některých akcí spojených s oslavami 20. výročí?

5. Vyhovuje Vám studium na fakultě informatiky a statistiky?

6. Proč jste si vybral/a fakultu informatiky a statistiky?

7. Šel/šla byste opět studovat fakultu informatiky a statistiky?

11. Změnil/a byste něco ve výuce fakulty informatiky a statistiky na základě Vašich zkušeností?

13. Myslíte si, že si fakulta informatiky a statistiky drží dobré postavení mezi soukromými školami, které se zaměřují na stejné/podobné obory?

14. Jaký je Váš věk?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. V jakém jste ročníku studia?

17. Jaký typ studia máte?

18. Jaký studujete bakalářský obor?

19. Jaký studujete magisterský obor?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Brejla, T.Dotázník pro studenty FIS VŠE k příležitosti 20. výročí fakulty (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://dotaznik-pro-studenty-fis-vse-k-prilezitosti-20-vyroci-fakul.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.