Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dotazník pro učitele ZŠ a SŠ

Dotazník pro učitele ZŠ a SŠ

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Aneta Esnerova
Šetření:31. 10. 2022 - 07. 11. 2022
Počet respondentů:10
Počet otázek (max/průměr):13 / 13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:35,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

dotazník je určený pro vyučující na ZŠ a SŠ a týká se tématu psychické zátěže. Jeho vyplnění zabere maximálně pět minut.

Děkuji!

Odpovědi respondentů

1. Působíte v současné době jako vyučující na ZŠ či SŠ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano880 %80 %  
ne220 %20 %  

Graf

2. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena880 %80 %  
Muž220 %20 %  

Graf

3. Na jaké škole učíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
440 %40 %  
330 %30 %  
jiná330 %30 %  

Graf

4. Na jakém typu školy učíte? (např. ZŠ, gymnázium, OA, průmyslová škola...)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
330 %30 %  
SPŠ a SOŠ110 %10 %  
SOŠ110 %10 %  
110 %10 %  
Střední odborná škola 110 %10 %  
SPŠ, OŠ110 %10 %  
ISŠ110 %10 %  
zš speciální110 %10 %  

Graf

5. Kolik let učíte?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1220 %20 %  
3220 %20 %  
30110 %10 %  
5110 %10 %  
4110 %10 %  
8110 %10 %  
29110 %10 %  
20110 %10 %  
Statistická polohaHodnota
Průměr:10.4
Minimum:1
Maximum:30
Variační rozpětí:29
Rozptyl:131.6
Směrodatná odchylka:11.47
Medián:4.5
Modus:1

Graf

6. Jaké byly důvody, že jste začal/a učit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Práce s dětmi a mladými lidmi660 %60 %  
Baví mě učit660 %60 %  
Zájem o předmět, který učím550 %50 %  
Možnost skloubit práci s rodinným životem440 %40 %  
Prázdniny330 %30 %  
Povinnost při doktorském studiu110 %10 %  
Finanční ohodnocení110 %10 %  
Bylo volné místo110 %10 %  

Graf

7. Baví Vás Vaše práce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano770 %70 %  
Miluju učení, ale některé aspekty jsou náročné110 %10 %  
bohužel již jen vyjímečně110 %10 %  
půl na půl110 %10 %  

Graf

8. Považujete učitelství za psychicky náročné povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano990 %90 %  
ne110 %10 %  

Graf

9. Jak často čelíte stresovým situacím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas440 %40 %  
Denně440 %40 %  
Často220 %20 %  

Graf

10. Jaké stresové faktory v práci zažíváte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

administrativní zátěž

Autisti

Mnoho práce

nečekané situace (úraz, dítěti je špatně), časový pres, některé děti se chovají hlučně a neukázněně

Nedostatečné základní vědomosti žáků

Příliš mnoho dokumentace

Šibeniční termíny, demotivace od nadřízeného

Uvádějící učitelka neplnící svou povinnost, problémy s komunikací (nikoli z mojí strany)

Ze se mi neco nepovede

žáci se mezi sebou napadají, romští rodiče si chodí do školy kdy se jim zachce...

11. Můžete prosím popsat nějakou konkrétní stresovou situaci, kterou v práci zažíváte či jste zažil/a?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

hlavní náplní mé nepřímé práce spočívá ve vyplňování, vytváření tabulek a dokumentů, které v naprosté většině nemají přímou či významnou souvislost s prací s dětmi. Bohužel v posledních letech nespatřuji jakýkoliv význam těchto administrativ, kromě jediného smyslu a to rozvoje a šíření absurdna.

Kdyz neco treba delam a jsem ve stesu a neco skazim

Maturanti nechápající procenta

Problém naučit se se všemi školními systémy, zapisování prakticky úplně všeho

Spolupráce s kolegyní na přípravě předmětu. Kolegyně nezvládá dokončit svou část do požadovaného termínu, ale vina padne na mě, protože za finalizaci jsem zodpovědná já.

Suplování ve třídě, kterou neznám, s několika těžko zvladatelnými dětmi s diagnózou.

Totální ignorace a nepochopení rodičů

UU se mnou nemluví, nereaguje na maily, nepodává mi zpětnou vazbu, nedostatečně mě seznámila s chodem školy a mými kompetencemi, namísto rovného jednání nastupuje gaslighting

Velké množství dětí na třídu. Nedisciplinovanost dětí atp.

viz. výše

12. Co Vám na učitelské profesi připadá nejnáročnější?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Dokumentace

Kázeň

komunikace s nepřizpůsobivými rodiči, žáci s problémy v chování

Nemožnost zavděčit se

nezbláznit se

Nic

Spolupráce s nespolehlivými lidmi a časová náročnost.

Vyrovnat se s faktem, že nikoho nezajímá, jak pracuji s dětmi.

Vyžadovat dodržování pravidel. Mnoho dětí v dnešní době nezná, jak se chovat na veřejnosti, ve škole.

Zvládnutí všech nepříjemností.

13. Co Vám pomáhá se vyrovnat se stresem?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Drogy

Láska k práci a pozitivní chvíle s dětmi, které vyvážují to negativní :)

nic

pivo

Premysleni a delani praci pomalu

Sex, alkohol.

Světlé chvilky, když všechno funguje jak má

Volnočasové aktivity, psychoterapie

Zahrada, rodina a zájmy, které se školou nesouvisí.

Zkušenosti

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Esnerova, A.Dotazník pro učitele ZŠ a SŠ (výsledky průzkumu), 2022. Dostupné online na https://dotaznik-pro-ucitele-zs-a-ss.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.