Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dotazník pro uživatele služebních telefonů
Dotazník pro uživatele služebních telefonů
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | David Pejšek |
---|---|
Šetření: | 02. 11. 2015 - 02. 12. 2015 |
Počet respondentů: | 154 |
Počet otázek (max/průměr): | 9 / 8.3 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 69,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:04 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník je zaměřen na uživatele služebních telefonů.
Cílem šetření je jistit, zda je respektováno soukromí a osobní volno zaměstnanců. Zejména jak je ovlivněno používáním mobilních telefonů.
Odpovědi respondentů
1. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 88 | 57,14 % | 57,14 % |
Muž | 66 | 42,86 % | 42,86 % |
2. Vyžaduje zaměstnavatel abyste byl/a na služebním telefonu i mimo pracovní dobu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 72 | 46,75 % | 46,75 % |
Ano | 64 | 41,56 % | 41,56 % |
Nevím | 18 | 11,69 % | 11,69 % |
3. Jak často v průběhu týdne vyřizujete pracovní hovory po pracovní době?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Alespoň jednou týdně | 80 | 51,95 % | 51,95 % |
Nikdy | 35 | 22,73 % | 22,73 % |
Pětkrát týdně | 20 | 12,99 % | 12,99 % |
Vícekrát | 19 | 12,34 % | 12,34 % |
4. Telefonujete pracovně o víkendech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zřídka | 56 | 36,36 % | 36,36 % |
Občas | 54 | 35,06 % | 35,06 % |
Nikdy | 36 | 23,38 % | 23,38 % |
Často | 7 | 4,55 % | 4,55 % |
Nevím | 1 | 0,65 % | 0,65 % |
5. Souhlasíte s výrokem: „V mé firmě je respektováno osobní volno zaměstnanců z hlediska používání mobilních telefonů.“ ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 60 | 38,96 % | 38,96 % |
souhlasím | 54 | 35,06 % | 35,06 % |
spíše nesouhlasím | 25 | 16,23 % | 16,23 % |
nesouhlasím | 9 | 5,84 % | 5,84 % |
nevím | 6 | 3,9 % | 3,9 % |
6. Souhlasíte s výrokem: „Pracovní hovory mimo pracovní dobu mne obtěžují/omezují.“ ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 46 | 29,87 % | 29,87 % |
spíše souhlasím | 39 | 25,32 % | 25,32 % |
souhlasím | 35 | 22,73 % | 22,73 % |
nevím | 18 | 11,69 % | 11,69 % |
nesouhlasím | 16 | 10,39 % | 10,39 % |
7. Pokud souhlasíte s výrokem „Pracovní hovory mimo pracovní dobu mne obtěžují/omezují.“ Co by změnilo Váš názor?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
dont know mafrend, stfu
finanční motivace - nevidím důvod proč mám pracovat "zadarmo" i ve svém volnu
finanční odměna
Finanční ohodnocení
Finanční ohodnocení
Hovory mne neobtěžují
Kdyby zaměstnavatel tuto mimopracovní aktivitu ocenil.
Kdybych byla podnikatelka
kdybych mohla také volat Maruně
Kdybych neměl pracovní dobu. Pak by pojem "mimo pracovní dobu" postrádal smysl.
Kdybych neměl stanovenou pracovní dobu.
krizova situace
Kuře s rýžou
Mnohem vyšší finanční motivace.
Myslím si, že mimo pracovní dobu a mimo dohodnuté schůzky by měl mít zaměstnanec klid a odpočívat.
Nemít pracovním dobu,
Nemusel vyřizovat telefony mimo pracovní dobu.
nic
nic
Nic
nic
Nic
nic
nic
Nic
Nic - je to o slušném chování zaměstnavatele. (samzřejmě chápu věci jako řešení mimořádných situací jako havárie)
Nic, protože v mém osobním volnu chci mít klid od své práce.
nic, soukromy cas slouzi k regeneraci
Nic.
Nic.
Opravdu naléhavá situace, která by neměla řešení a byl bych musel toto řešit já.
Peníze
Pohotovostní příplatek
Pokud by zamestnavatel opetoval moji vstricnost.
Pracovní hovory mě neobtěžují.
Prachy
Priplatek za držení pohotovosti
Respektování soukromí a nároku na klid, tak jako já respektuji pracovní dobu.
své osobní volno využívám na soukromé aktivity, pracovní hovor mě nutí se práci věnovat ve svém volnu, za což nemám žádné ohodnocení (finanční ohodnocení navíc ani náhradní volno)
Telefon placený mým zaměstnavatelem
V MALÉ MÍŘE MNE NEVADÍ
Vše jde vyřídit v pracovní době.
Vyřizování záležitostí pouze v pracovní době, případně alespoň minimalizování, nebo finanční příplatky za hovory mimo pracovní dobu
Výše platu :)
Výše platu/mzždy
Vzhledem ke specifiku pracovní činnosti, je telefonování mimo pracovní dobu nutnost. V podstatě nelze specifikovat přesně ani pracovní doba sama. Můj názor by nezměnilo nic, beru to jako fakt.
zvýšení platu
Zvýšení platu.
8. Jak vnímá vaše okolí (rodina, přátelé apod.) vaše pracovní hovory mimo pracovní dobu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Okolí to nevadí | 76 | 49,35 % | 49,35 % |
Nevím | 39 | 25,32 % | 25,32 % |
Okolí to vadí | 39 | 25,32 % | 25,32 % |
9. Pokud tolerujete pracovní hovory po pracovní době. Z jakého důvodu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
---
.
.
..
..
A proč by mi to mělo vadit?
Aby mě nevyrazili...
Asi je něco potřeba.
beru to tak, že to k mé práci někdy patří
bojím se zhoršení pozice v zaměstnání
Dobrý nápad by se mohl ztratit. Pracovním hovorem je i poklábosení s kolegy o pracovních i mimopracovních záležitostech.
Hh
Hovory s USA
Hovory s USA
chci byt napomocna svym podrizenym a vim, ze mi zavolaji pouze v pripade nejvetsi nutnosti
Já je netoleruji, proto zde nic nevyplním, ale dotazník to po mě stejně chce.
Je to charakterictické pro povolání, které jsem si vybral a pro které jsem vystudoval školy.
je to nutné
Je to nutné
Je to nutné.
Je to součást mé práce.
Jedná se o aktuálně řešené věci, které nesnesou odkladu.
Jedná se o důležité věci.
Jen je-li to nezbytné a velmi důležité.
Jen pokud by se jednalo o velmi důležitou otázku chodu firmy a nesnesla by odkladu
Jsem na pozici, kdy telefonování je nedílnou a důležitou součástí mé práce, styku s obchodními partnery a oni tuto službu očekávají a já s ní počítám jakou součástí mé práce, ale víkendy ctím.
Jsem na to zvyklý z původního pracovního zařazení.
jsem slušně vychovaná a hovor neodmítnu
Jsem sociální pracovnice a chápu, že někteří lidé si neuvědomí, že mám po pracovní době.
jsem vždy v tzv. v obraze
jsme malá firma, občas se vyskytnout problémy, které je potřeba řešit bez ohledu na pracovní dobu
Jsme workoholik
jsou důležité.
Jsou jen zřídka a většinou krátké
Každý má právo na odpočinek
Krátké hovory, spíše organizačního charakteru z důvodů vypsání směn
kvůli dobré komunikaci se zaměstnavatelem
Kvůli informovanosti ohledně docházky studentů a kvuli informacim které studenti diky nepritomnosti nemohli dostat ci se k nim vyjadrit +zavazne osobni problemy se studenty, ktere se nedaji řešit v pracovni dobe
loajalita
loajalita k zaměstnavateli
m
Má práce to vyžaduje.
mimo pracovní dobu mám minimum pracovních hovorů.
moc je netoleruji
moje práce mě i je živí
moje prace nema pevnou pracovni dobu, prace me bavi a vBiram si, ktery hovor vyridim po pracovni dobe a ktery pocka na druhy den.
Musí se jednat buďto o předem avizovaný hovor nebo podle osoby volajícího předpokládám, že se jedná o neodkladnou záležitost.
musím
Musim
Musím, je to dáno interní směrnicí
Musím.
Muze to byt dulezite
Může nastat nečekaná situace, která se nedala/nestihla řešit v pracovní době. Pokud nedojde k neustálému úmyslnému opakování hovorů mimo pracovní dobu, neberu to jako obtěžování
Naléhavé řešení obchodních případů (obch. podmínky, uzavírání smluv, dodací termíny)
Ne
Ne
Nechci přijít o práci
Nejedná se o častý jev, proto se to dá vydržet.
nejsou časté, mám flexibilní pracovní dobu, takže telefony beru pořád
Někdy je potřeba ještě něco domluvit, upřesnit nebo změnit. Upřednostňuji mít včas řádné informace.
Někdy jsou prostě neodkladné.
nekdy sama nemam cas a potrebuju nejaky hovor vyridit pozdeji
Někdy se nedá svítit
nemám cash, nemám! Takže si nemůžu vyskakovat kvůli nějakým hovorům
nemám problém
Nemusím být k dispozici na prac. telefonu v pracovní době (porady, meření, exkurze apod.)
Není jich mnoho a nejsou zbytečné
Není to zneužíváno, je to výjimečné a když se tak stane, je to nejjednodušší cesta, jak něco vyřešit.
netoleruji
Netoleruji
netoleruji
Netoleruji
Netoleruji
Netoleruji
Netoleruji
netoleruji
netoleruji
Netoleruji
netoleruji
Netoleruji
Netoleruji
netolerují to
netoleruji, ale musím
Netoleruji.
Netoleruji. Pouze v případě opravdu velmi závažného důvodu, kdy by se to dalo pochopit.
Netoleruji. Tedy s vyjímkou závažných havárií. Ale k těm dochází tak jednou za deset let.
Neublíží mi to
Neumím si příliš chránit své soukromí. A snažím se po telefonu vyhovět a pomoci kolegyním. Ve svém volnu často komunikuji s klienty.
Nevadí mi poskytnou informace zákazníkům/spolupracovníkům (které se týkají mé práce)
Nevadi mi to. Vetsinou je to jen chvilka.
Nevadí mi, má práce vyžaduje spojení 24 hodin denně.
nevím
nutnost udržení provozu
Nutnost udržování dobrých vztahů s obchodními partnery. Charakter obchodu je hodně mimo běžnou pracovní dobu.
Obava ze ztráty zaměstnání
Občas zaměstnanci potřebují radu.
Patří to k mé práci.
penize
Podstata hovoru je důležitá.
pokud je k tomu dobre odůvodnění a hovor je důležitý například onemocnění někoho a potřeba najít náhradu
Pokud je tel. hovor nutný a nebylo jej možné vyřídit v mé pracovní době nevadí mi tyto tel hovory vyřídit i po pracovní době.
Pokud jsem k dispozici a můžu hovor vyřídit, nevidím důvod, proč to neudělat. Pokud k dispozici nejsem, vyřídím hovor následující den v pracovní době.
pokud potřebují pomoc kolegyně v terénu (při práci přesčas) ráda jim pomůžu
Pokud se jedna o urgentni problém, který způsobuje problémy uživatelům systemu
pokud vím že to nepočká do druhého dne
pouze nutné hovory
Práce
Práce mě baví
Pracovní povinnosti
Pracovních hovorů je mám pomálu, lze je snadno a rychle vyřešit.
Pracuji jako vedoucí techniků - volají mi v krizi, když nějaký problém nedokáže stálá služba vyřešit. Mám rád pocit poslední instance, která: "řeší neřešitelné problémy".
Pracuji s lidmi, tedy když narychlo chtějí zrušit schůzku nebo naopak chtějí schůzku, tak mi hovory nevadí, je to má práce a mobil je vždy po ruce, v emailu se plno věcí ztratí
proč ne?
Prostě pracovní hovory...
prostě s tím nemám problém, práce mě baví :-)
Protože nevím, kdo volá
Předpokládám že jde o urgentní záležitosti, které je nutno okamžitě vyřešit.
Předpokládám, že téma nesnese odkladu.
Slušnost je slušnost.
Snažím se zaměstnavateli a kolegům vyjít vstříc.
strach o místo
Strach ze ztráty zaměstnání.
Svou práci mám ráda. Mohou mi volat, protože se někde něco pokazilo a je to v mé kompetenci. Ráda poradím, pokud si s něčím neví rady a raději zvednu telefon, než abych po dalším příchodu do práce musela řešit následky toho, pokud si museli poradit sami.
Toleruji pouze v případě neodkladnosti věci. V opačném případě toto vnímám jako zasahování do soukromí.
toleruji pracovní hovory po pracovní době, když řešíme nárazově nějaký "zásadní" úkol a je třeba řešit ho v té popracovní době. Pokud je to výjimečná situace řádově několikrát do roka, nevidím v tom problém. Víc mě obtěžuje fakt, že manžel vyřizuje pracovní hovory po pracovní době téměř denně, výjimkou nejsou víkendové hovory v pravé poledne, o dovolené nemluvě ....
TOLERUJU
udržení si zaměstnání
V případě k vyřešení závažného důvodu.
Vážné situace s nebezpečím z prodlení.
Vetsinou mi volaji kolegyne, abych jim poradila, coz mne neobtezuje.
Vetší šance získat klienta a vydělat více peněz
Většinou jde o zásadní problémy, které je nutno řešit, nebo je to v rámci pohotovosti.
Vím, že je to mnohdy důležité.
viz. výše
Vnímám to jako nutnou potřebu sdělení.
vyjímečně
vyjít vstříc zaměstnavateli
Vyskytují se maximálně 3x za rok
Vzhledem k tomu, že se to nestává tak často a dané hovory mají vždy svůj důvod, přijde mi to zcela akceptovatelné.
Vždy se jedná o vyřízení neodkladné nebo důležité záležitosti
Z důvodu nutnosti.
z důvodu toho, že je to služební telefon.
z důvodu zodpovědnosti
z zadneho
Zakaznik nutne potrebuje pomoc/radu.
Zákazníka nezajímá, zda jsem v pracovní době či nikoliv.
záleží jakou práci děláte. work life balance najdete i při hovorech mimo pracovní dobu...
Záleží na povolání, nicméně v mnoha oborech je občas potřeba jednat a pracovat okamžitě, problémy nepočkají na pondělí po víkendu..
Zaměstnavatel mi platí telefon právě proto, abych byl neustále na příjmu
Zjednodušení / zmírnění následných komplikací / problémů, které by vznikly nevyřešením těchto pracovních záležitostí v mimopracovní době.
Zřídka, když to jinak nejde.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.