Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dotazník pro uživatele služebních telefonů

Dotazník pro uživatele služebních telefonů

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:David Pejšek
Šetření:02. 11. 2015 - 02. 12. 2015
Počet respondentů:154
Počet otázek (max/průměr):9 / 8.3
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:04
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník je zaměřen na uživatele služebních telefonů.

Cílem šetření je jistit, zda je respektováno soukromí a osobní volno zaměstnanců. Zejména jak je ovlivněno používáním mobilních telefonů.

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8857,14 %57,14 %  
Muž6642,86 %42,86 %  

Graf

2. Vyžaduje zaměstnavatel abyste byl/a na služebním telefonu i mimo pracovní dobu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7246,75 %46,75 %  
Ano6441,56 %41,56 %  
Nevím1811,69 %11,69 %  

Graf

3. Jak často v průběhu týdne vyřizujete pracovní hovory po pracovní době?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alespoň jednou týdně8051,95 %51,95 %  
Nikdy3522,73 %22,73 %  
Pětkrát týdně2012,99 %12,99 %  
Vícekrát1912,34 %12,34 %  

Graf

4. Telefonujete pracovně o víkendech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zřídka5636,36 %36,36 %  
Občas5435,06 %35,06 %  
Nikdy3623,38 %23,38 %  
Často74,55 %4,55 %  
Nevím10,65 %0,65 %  

Graf

5. Souhlasíte s výrokem: „V mé firmě je respektováno osobní volno zaměstnanců z hlediska používání mobilních telefonů.“ ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím6038,96 %38,96 %  
souhlasím5435,06 %35,06 %  
spíše nesouhlasím2516,23 %16,23 %  
nesouhlasím95,84 %5,84 %  
nevím63,9 %3,9 %  

Graf

6. Souhlasíte s výrokem: „Pracovní hovory mimo pracovní dobu mne obtěžují/omezují.“ ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím4629,87 %29,87 %  
spíše souhlasím3925,32 %25,32 %  
souhlasím3522,73 %22,73 %  
nevím1811,69 %11,69 %  
nesouhlasím1610,39 %10,39 %  

Graf

7. Pokud souhlasíte s výrokem „Pracovní hovory mimo pracovní dobu mne obtěžují/omezují.“ Co by změnilo Váš názor?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

dont know mafrend, stfu

finanční motivace - nevidím důvod proč mám pracovat "zadarmo" i ve svém volnu

finanční odměna

Finanční ohodnocení

Finanční ohodnocení

Hovory mne neobtěžují

Kdyby zaměstnavatel tuto mimopracovní aktivitu ocenil.

Kdybych byla podnikatelka

kdybych mohla také volat Maruně

Kdybych neměl pracovní dobu. Pak by pojem "mimo pracovní dobu" postrádal smysl.

Kdybych neměl stanovenou pracovní dobu.

krizova situace

Kuře s rýžou

Mnohem vyšší finanční motivace.

Myslím si, že mimo pracovní dobu a mimo dohodnuté schůzky by měl mít zaměstnanec klid a odpočívat.

Nemít pracovním dobu,

Nemusel vyřizovat telefony mimo pracovní dobu.

nic

nic

Nic

nic

Nic

nic

nic

Nic

Nic - je to o slušném chování zaměstnavatele. (samzřejmě chápu věci jako řešení mimořádných situací jako havárie)

Nic, protože v mém osobním volnu chci mít klid od své práce.

nic, soukromy cas slouzi k regeneraci

Nic.

Nic.

Opravdu naléhavá situace, která by neměla řešení a byl bych musel toto řešit já.

Peníze

Pohotovostní příplatek

Pokud by zamestnavatel opetoval moji vstricnost.

Pracovní hovory mě neobtěžují.

Prachy

Priplatek za držení pohotovosti

Respektování soukromí a nároku na klid, tak jako já respektuji pracovní dobu.

své osobní volno využívám na soukromé aktivity, pracovní hovor mě nutí se práci věnovat ve svém volnu, za což nemám žádné ohodnocení (finanční ohodnocení navíc ani náhradní volno)

Telefon placený mým zaměstnavatelem

V MALÉ MÍŘE MNE NEVADÍ

Vše jde vyřídit v pracovní době.

Vyřizování záležitostí pouze v pracovní době, případně alespoň minimalizování, nebo finanční příplatky za hovory mimo pracovní dobu

Výše platu :)

Výše platu/mzždy

Vzhledem ke specifiku pracovní činnosti, je telefonování mimo pracovní dobu nutnost. V podstatě nelze specifikovat přesně ani pracovní doba sama. Můj názor by nezměnilo nic, beru to jako fakt.

zvýšení platu

Zvýšení platu.

8. Jak vnímá vaše okolí (rodina, přátelé apod.) vaše pracovní hovory mimo pracovní dobu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Okolí to nevadí7649,35 %49,35 %  
Nevím3925,32 %25,32 %  
Okolí to vadí3925,32 %25,32 %  

Graf

9. Pokud tolerujete pracovní hovory po pracovní době. Z jakého důvodu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

---

.

.

..

..

A proč by mi to mělo vadit?

Aby mě nevyrazili...

Asi je něco potřeba.

beru to tak, že to k mé práci někdy patří

bojím se zhoršení pozice v zaměstnání

Dobrý nápad by se mohl ztratit. Pracovním hovorem je i poklábosení s kolegy o pracovních i mimopracovních záležitostech.

Hh

Hovory s USA

Hovory s USA

chci byt napomocna svym podrizenym a vim, ze mi zavolaji pouze v pripade nejvetsi nutnosti

Já je netoleruji, proto zde nic nevyplním, ale dotazník to po mě stejně chce.

Je to charakterictické pro povolání, které jsem si vybral a pro které jsem vystudoval školy.

je to nutné

Je to nutné

Je to nutné.

Je to součást mé práce.

Jedná se o aktuálně řešené věci, které nesnesou odkladu.

Jedná se o důležité věci.

Jen je-li to nezbytné a velmi důležité.

Jen pokud by se jednalo o velmi důležitou otázku chodu firmy a nesnesla by odkladu

Jsem na pozici, kdy telefonování je nedílnou a důležitou součástí mé práce, styku s obchodními partnery a oni tuto službu očekávají a já s ní počítám jakou součástí mé práce, ale víkendy ctím.

Jsem na to zvyklý z původního pracovního zařazení.

jsem slušně vychovaná a hovor neodmítnu

Jsem sociální pracovnice a chápu, že někteří lidé si neuvědomí, že mám po pracovní době.

jsem vždy v tzv. v obraze

jsme malá firma, občas se vyskytnout problémy, které je potřeba řešit bez ohledu na pracovní dobu

Jsme workoholik

jsou důležité.

Jsou jen zřídka a většinou krátké

Každý má právo na odpočinek

Krátké hovory, spíše organizačního charakteru z důvodů vypsání směn

kvůli dobré komunikaci se zaměstnavatelem

Kvůli informovanosti ohledně docházky studentů a kvuli informacim které studenti diky nepritomnosti nemohli dostat ci se k nim vyjadrit +zavazne osobni problemy se studenty, ktere se nedaji řešit v pracovni dobe

loajalita

loajalita k zaměstnavateli

m

Má práce to vyžaduje.

mimo pracovní dobu mám minimum pracovních hovorů.

moc je netoleruji

moje práce mě i je živí

moje prace nema pevnou pracovni dobu, prace me bavi a vBiram si, ktery hovor vyridim po pracovni dobe a ktery pocka na druhy den.

Musí se jednat buďto o předem avizovaný hovor nebo podle osoby volajícího předpokládám, že se jedná o neodkladnou záležitost.

musím

Musim

Musím, je to dáno interní směrnicí

Musím.

Muze to byt dulezite

Může nastat nečekaná situace, která se nedala/nestihla řešit v pracovní době. Pokud nedojde k neustálému úmyslnému opakování hovorů mimo pracovní dobu, neberu to jako obtěžování

Naléhavé řešení obchodních případů (obch. podmínky, uzavírání smluv, dodací termíny)

Ne

Ne

Nechci přijít o práci

Nejedná se o častý jev, proto se to dá vydržet.

nejsou časté, mám flexibilní pracovní dobu, takže telefony beru pořád

Někdy je potřeba ještě něco domluvit, upřesnit nebo změnit. Upřednostňuji mít včas řádné informace.

Někdy jsou prostě neodkladné.

nekdy sama nemam cas a potrebuju nejaky hovor vyridit pozdeji

Někdy se nedá svítit

nemám cash, nemám! Takže si nemůžu vyskakovat kvůli nějakým hovorům

nemám problém

Nemusím být k dispozici na prac. telefonu v pracovní době (porady, meření, exkurze apod.)

Není jich mnoho a nejsou zbytečné

Není to zneužíváno, je to výjimečné a když se tak stane, je to nejjednodušší cesta, jak něco vyřešit.

netoleruji

Netoleruji

netoleruji

Netoleruji

Netoleruji

Netoleruji

Netoleruji

netoleruji

netoleruji

Netoleruji

netoleruji

Netoleruji

Netoleruji

netolerují to

netoleruji, ale musím

Netoleruji.

Netoleruji. Pouze v případě opravdu velmi závažného důvodu, kdy by se to dalo pochopit.

Netoleruji. Tedy s vyjímkou závažných havárií. Ale k těm dochází tak jednou za deset let.

Neublíží mi to

Neumím si příliš chránit své soukromí. A snažím se po telefonu vyhovět a pomoci kolegyním. Ve svém volnu často komunikuji s klienty.

Nevadí mi poskytnou informace zákazníkům/spolupracovníkům (které se týkají mé práce)

Nevadi mi to. Vetsinou je to jen chvilka.

Nevadí mi, má práce vyžaduje spojení 24 hodin denně.

nevím

nutnost udržení provozu

Nutnost udržování dobrých vztahů s obchodními partnery. Charakter obchodu je hodně mimo běžnou pracovní dobu.

Obava ze ztráty zaměstnání

Občas zaměstnanci potřebují radu.

Patří to k mé práci.

penize

Podstata hovoru je důležitá.

pokud je k tomu dobre odůvodnění a hovor je důležitý například onemocnění někoho a potřeba najít náhradu

Pokud je tel. hovor nutný a nebylo jej možné vyřídit v mé pracovní době nevadí mi tyto tel hovory vyřídit i po pracovní době.

Pokud jsem k dispozici a můžu hovor vyřídit, nevidím důvod, proč to neudělat. Pokud k dispozici nejsem, vyřídím hovor následující den v pracovní době.

pokud potřebují pomoc kolegyně v terénu (při práci přesčas) ráda jim pomůžu

Pokud se jedna o urgentni problém, který způsobuje problémy uživatelům systemu

pokud vím že to nepočká do druhého dne

pouze nutné hovory

Práce

Práce mě baví

Pracovní povinnosti

Pracovních hovorů je mám pomálu, lze je snadno a rychle vyřešit.

Pracuji jako vedoucí techniků - volají mi v krizi, když nějaký problém nedokáže stálá služba vyřešit. Mám rád pocit poslední instance, která: "řeší neřešitelné problémy".

Pracuji s lidmi, tedy když narychlo chtějí zrušit schůzku nebo naopak chtějí schůzku, tak mi hovory nevadí, je to má práce a mobil je vždy po ruce, v emailu se plno věcí ztratí

proč ne?

Prostě pracovní hovory...

prostě s tím nemám problém, práce mě baví :-)

Protože nevím, kdo volá

Předpokládám že jde o urgentní záležitosti, které je nutno okamžitě vyřešit.

Předpokládám, že téma nesnese odkladu.

Slušnost je slušnost.

Snažím se zaměstnavateli a kolegům vyjít vstříc.

strach o místo

Strach ze ztráty zaměstnání.

Svou práci mám ráda. Mohou mi volat, protože se někde něco pokazilo a je to v mé kompetenci. Ráda poradím, pokud si s něčím neví rady a raději zvednu telefon, než abych po dalším příchodu do práce musela řešit následky toho, pokud si museli poradit sami.

Toleruji pouze v případě neodkladnosti věci. V opačném případě toto vnímám jako zasahování do soukromí.

toleruji pracovní hovory po pracovní době, když řešíme nárazově nějaký "zásadní" úkol a je třeba řešit ho v té popracovní době. Pokud je to výjimečná situace řádově několikrát do roka, nevidím v tom problém. Víc mě obtěžuje fakt, že manžel vyřizuje pracovní hovory po pracovní době téměř denně, výjimkou nejsou víkendové hovory v pravé poledne, o dovolené nemluvě ....

TOLERUJU

udržení si zaměstnání

V případě k vyřešení závažného důvodu.

Vážné situace s nebezpečím z prodlení.

Vetsinou mi volaji kolegyne, abych jim poradila, coz mne neobtezuje.

Vetší šance získat klienta a vydělat více peněz

Většinou jde o zásadní problémy, které je nutno řešit, nebo je to v rámci pohotovosti.

Vím, že je to mnohdy důležité.

viz. výše

Vnímám to jako nutnou potřebu sdělení.

vyjímečně

vyjít vstříc zaměstnavateli

Vyskytují se maximálně 3x za rok

Vzhledem k tomu, že se to nestává tak často a dané hovory mají vždy svůj důvod, přijde mi to zcela akceptovatelné.

Vždy se jedná o vyřízení neodkladné nebo důležité záležitosti

Z důvodu nutnosti.

z důvodu toho, že je to služební telefon.

z důvodu zodpovědnosti

z zadneho

Zakaznik nutne potrebuje pomoc/radu.

Zákazníka nezajímá, zda jsem v pracovní době či nikoliv.

záleží jakou práci děláte. work life balance najdete i při hovorech mimo pracovní dobu...

Záleží na povolání, nicméně v mnoha oborech je občas potřeba jednat a pracovat okamžitě, problémy nepočkají na pondělí po víkendu..

Zaměstnavatel mi platí telefon právě proto, abych byl neustále na příjmu

Zjednodušení / zmírnění následných komplikací / problémů, které by vznikly nevyřešením těchto pracovních záležitostí v mimopracovní době.

Zřídka, když to jinak nejde.

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaké je Vaše pohlaví?

  • odpověď Žena:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi netoleruji na otázku 9. Pokud tolerujete pracovní hovory po pracovní době. Z jakého důvodu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Vyžaduje zaměstnavatel abyste byl/a na služebním telefonu i mimo pracovní dobu?

3. Jak často v průběhu týdne vyřizujete pracovní hovory po pracovní době?

4. Telefonujete pracovně o víkendech?

5. Souhlasíte s výrokem: „V mé firmě je respektováno osobní volno zaměstnanců z hlediska používání mobilních telefonů.“ ?

6. Souhlasíte s výrokem: „Pracovní hovory mimo pracovní dobu mne obtěžují/omezují.“ ?

8. Jak vnímá vaše okolí (rodina, přátelé apod.) vaše pracovní hovory mimo pracovní dobu?

9. Pokud tolerujete pracovní hovory po pracovní době. Z jakého důvodu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Vyžaduje zaměstnavatel abyste byl/a na služebním telefonu i mimo pracovní dobu?

3. Jak často v průběhu týdne vyřizujete pracovní hovory po pracovní době?

4. Telefonujete pracovně o víkendech?

5. Souhlasíte s výrokem: „V mé firmě je respektováno osobní volno zaměstnanců z hlediska používání mobilních telefonů.“ ?

6. Souhlasíte s výrokem: „Pracovní hovory mimo pracovní dobu mne obtěžují/omezují.“ ?

8. Jak vnímá vaše okolí (rodina, přátelé apod.) vaše pracovní hovory mimo pracovní dobu?

9. Pokud tolerujete pracovní hovory po pracovní době. Z jakého důvodu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Pejšek, D.Dotazník pro uživatele služebních telefonů (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://dotaznik-pro-uzivatele-sluze.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.