Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den. Ráda bych Vás poprosila o vyplnění tohoto dotazníku, sloužícího pro potřeby mé diplomové práce. Jeho obsahem jsou otázky týkající se letákových kampaní potravinových řetězců na území České republiky. Jeho vyplnění Vám zabere asi 10 minut času.
Odpovědi respondentů
1. Odebíráte reklamní letáky na propagaci potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
146
76,44 %
76,44 %
Ne
45
23,56 %
23,56 %
2. Rozhodujete se na základě reklamních letáků, co budete doma vařit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
101
52,88 %
52,88 %
Rozhoduji se podle své nálady
53
27,75 %
27,75 %
Ano
37
19,37 %
19,37 %
3. Necháváte se ovlivnit nabídkami z reklamních letáků při nákupu v potravinových řetězcích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Občas nakoupím akční zboží, které jsem viděla v letáku
85
44,5 %
44,5 %
Většinou nakoupím zboží podle letáku, není to však pravidlo
60
31,41 %
31,41 %
Produktům z letáku nevěnuji pozornost
30
15,71 %
15,71 %
Vždy nakupuji zboží, které bylo inzerováno s „akční cenou“
16
8,38 %
8,38 %
4. V jaké formě odebíráte letáky obchodních řetězců?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Přichází mi do poštovní schránky
140
73,68 %
73,3 %
Beru si je přímo v obchodech
59
31,05 %
30,89 %
Prohlížím si je na internetu
56
29,47 %
29,32 %
5. Které faktory Vás ovlivňují při prohlížení reklamních tiskovin od potravinových řetězců? (1 – v tiskovině nepoznám, 7 – poznám a používám při sestavování nákupního lístku)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Cena vzhledem k hmotnosti produktu
4.634
4.211
Cena vzhledem ke kvalitě produktu
4.309
4.685
Výše slevy akčního zboží
4.738
3.952
Vlastnosti a složení produktu
3.251
3.549
Země původu
3.068
3.341
Označení Bio
3.026
3.638
Označení, že se jedná o privátní značku řetězce
3.262
3.376
Označení, že se jedná o regionální produkt
3.152
3.364
Označení, potvrzující, že se jedná o kvalitní produkt
3.335
3.898
Značka
4.115
3.788
Vzhled produktu
3.869
3.737
Nutriční hodnoty
2.717
3.931
Dobrá zkušenost s produktem
4.257
4.589
Reklama produktu
3.052
2.573
Doporučení známých
3.801
3.636
Datum spotřeby
3.241
4.654
6. Které kategorie produktů Vás nejčastěji formulací nabídky při prohlížení „letáků“ překvapují tak, že je píšete na nákupní lístek nebo do paměti před nákupem? (1 - vůbec mě nezajímají,7 – nejvíce mě zajímají)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Pečivo a pekárenské výrobky
2.545
2.74
Nealkoholické nápoje, káva, čaj, voda
3.675
3.696
Ovoce a zelenina
4.141
4.603
Mléčné výrobky, sýry, vejce
4.618
4.309
Maso, masné produkty, ryby
4.712
4.362
Mouka, rýže, těstoviny
3.628
3.228
Pochutiny k úpravě pokrmů (koření, sůl, cukr, ocet, kečup, atd)
2.796
2.791
Alkoholické nápoje
3.607
5.244
Cukrovinky a ostatní pochutiny
3.021
3.528
Jiné
3.073
3.775
7. Letáky, kterých nákupních řetězců odebíráte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kaufland
108
56,84 %
56,54 %
Lidl
91
47,89 %
47,64 %
Penny Market
77
40,53 %
40,31 %
Albert
76
40 %
39,79 %
Billa
67
35,26 %
35,08 %
Tesco
64
33,68 %
33,51 %
Globus
43
22,63 %
22,51 %
Jiné
27
14,21 %
14,14 %
Makro
23
12,11 %
12,04 %
8. Jak se nejčastěji dostáváte do obchodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Auto
90
47,12 %
47,12 %
Pěšky
66
34,55 %
34,55 %
MHD
32
16,75 %
16,75 %
Jiné
3
1,57 %
1,57 %
9. Řídíte se počátečním dnem začínajících „akcí“ pro uskutečnění nákupu? (např. Kaufland začíná ve čtvrtek, Tesco v úterý atd.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
81
42,41 %
42,41 %
Není to pro mě rozhodující
60
31,41 %
31,41 %
Ano
32
16,75 %
16,75 %
Záleží na druhu akce
18
9,42 %
9,42 %
10. Jaký je váš přibližný měsíční čistý finanční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
10 000 – 15 000kč
69
36,13 %
36,13 %
Více jak 20 000kč
46
24,08 %
24,08 %
Méně než 10 000kč
41
21,47 %
21,47 %
15 000 – 20 000kč
35
18,32 %
18,32 %
11. Kolik peněz měsíčně přibližně utratíte za potraviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1000-3000kč
83
43,46 %
43,46 %
3000-5000kč
57
29,84 %
29,84 %
Méně než 1000kč
19
9,95 %
9,95 %
5000-7000kč
17
8,9 %
8,9 %
Více jak 7000kč
15
7,85 %
7,85 %
12. Počet osob ve Vaší domácnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2
84
43,98 %
43,98 %
3
34
17,8 %
17,8 %
4
34
17,8 %
17,8 %
1
30
15,71 %
15,71 %
5
6
3,14 %
3,14 %
6 a více osob
3
1,57 %
1,57 %
13. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
120
62,83 %
62,83 %
Muž
71
37,17 %
37,17 %
14. Do které věkové kategorie patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
26 – 35 let
60
31,41 %
31,41 %
< 25 let
58
30,37 %
30,37 %
56 < let
41
21,47 %
21,47 %
36 – 45 let
20
10,47 %
10,47 %
46 – 55 let
12
6,28 %
6,28 %
15. Bydlíte v obci s počtem obyvatel:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Od 3000 – 89 999
82
42,93 %
42,93 %
Nad 90 000
66
34,55 %
34,55 %
Do 2999
43
22,51 %
22,51 %
16. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vysokoškolské
99
51,83 %
51,83 %
Středoškolské s maturitou
55
28,8 %
28,8 %
Vyšší odborné
15
7,85 %
7,85 %
Vyučen
13
6,81 %
6,81 %
Vyučen s maturitou
7
3,66 %
3,66 %
Základní
2
1,05 %
1,05 %
17. Jaké je vaše zaměstnání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zaměstnanec
92
48,17 %
48,17 %
Student
46
24,08 %
24,08 %
Osoba pobírající invalidní/starobní důchod
21
10,99 %
10,99 %
Osoba na mateřské/rodičovské dovolené
12
6,28 %
6,28 %
OSVČ
12
6,28 %
6,28 %
Nezaměstnaný
8
4,19 %
4,19 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1. Odebíráte reklamní letáky na propagaci potravin?
odpověď Ano:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nutriční hodnoty=6 na otázku 5. Které faktory Vás ovlivňují při prohlížení reklamních tiskovin od potravinových řetězců? (1 – v tiskovině nepoznám, 7 – poznám a používám při sestavování nákupního lístku)
5. Které faktory Vás ovlivňují při prohlížení reklamních tiskovin od potravinových řetězců? (1 – v tiskovině nepoznám, 7 – poznám a používám při sestavování nákupního lístku)
odpověď Datum spotřeby=1:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení známých=1 na otázku 5. Které faktory Vás ovlivňují při prohlížení reklamních tiskovin od potravinových řetězců? (1 – v tiskovině nepoznám, 7 – poznám a používám při sestavování nákupního lístku)
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 46 – 55 let na otázku 14. Do které věkové kategorie patříte?
odpověď Nutriční hodnoty=1:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vzhled produktu=1 na otázku 5. Které faktory Vás ovlivňují při prohlížení reklamních tiskovin od potravinových řetězců? (1 – v tiskovině nepoznám, 7 – poznám a používám při sestavování nákupního lístku)
6. Které kategorie produktů Vás nejčastěji formulací nabídky při prohlížení „letáků“ překvapují tak, že je píšete na nákupní lístek nebo do paměti před nákupem? (1 - vůbec mě nezajímají,7 – nejvíce mě zajímají)
odpověď Cukrovinky a ostatní pochutiny=1:
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maso, masné produkty, ryby=1 na otázku 6. Které kategorie produktů Vás nejčastěji formulací nabídky při prohlížení „letáků“ překvapují tak, že je píšete na nákupní lístek nebo do paměti před nákupem? (1 - vůbec mě nezajímají,7 – nejvíce mě zajímají)
odpověď Pečivo a pekárenské výrobky=1:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nealkoholické nápoje, káva, čaj, voda=1 na otázku 6. Které kategorie produktů Vás nejčastěji formulací nabídky při prohlížení „letáků“ překvapují tak, že je píšete na nákupní lístek nebo do paměti před nákupem? (1 - vůbec mě nezajímají,7 – nejvíce mě zajímají)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více jak 7000kč na otázku 11. Kolik peněz měsíčně přibližně utratíte za potraviny?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce a zelenina=1 na otázku 6. Které kategorie produktů Vás nejčastěji formulací nabídky při prohlížení „letáků“ překvapují tak, že je píšete na nákupní lístek nebo do paměti před nákupem? (1 - vůbec mě nezajímají,7 – nejvíce mě zajímají)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maso, masné produkty, ryby=1 na otázku 6. Které kategorie produktů Vás nejčastěji formulací nabídky při prohlížení „letáků“ překvapují tak, že je píšete na nákupní lístek nebo do paměti před nákupem? (1 - vůbec mě nezajímají,7 – nejvíce mě zajímají)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mouka, rýže, těstoviny=1 na otázku 6. Které kategorie produktů Vás nejčastěji formulací nabídky při prohlížení „letáků“ překvapují tak, že je píšete na nákupní lístek nebo do paměti před nákupem? (1 - vůbec mě nezajímají,7 – nejvíce mě zajímají)
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mléčné výrobky, sýry, vejce=1 na otázku 6. Které kategorie produktů Vás nejčastěji formulací nabídky při prohlížení „letáků“ překvapují tak, že je píšete na nákupní lístek nebo do paměti před nákupem? (1 - vůbec mě nezajímají,7 – nejvíce mě zajímají)
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maso, masné produkty, ryby=1 na otázku 6. Které kategorie produktů Vás nejčastěji formulací nabídky při prohlížení „letáků“ překvapují tak, že je píšete na nákupní lístek nebo do paměti před nákupem? (1 - vůbec mě nezajímají,7 – nejvíce mě zajímají)
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mouka, rýže, těstoviny=1 na otázku 6. Které kategorie produktů Vás nejčastěji formulací nabídky při prohlížení „letáků“ překvapují tak, že je píšete na nákupní lístek nebo do paměti před nákupem? (1 - vůbec mě nezajímají,7 – nejvíce mě zajímají)
7. Letáky, kterých nákupních řetězců odebíráte?
odpověď Lidl:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Řídíte se počátečním dnem začínajících „akcí“ pro uskutečnění nákupu? (např. Kaufland začíná ve čtvrtek, Tesco v úterý atd.)
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maso, masné produkty, ryby=6 na otázku 6. Které kategorie produktů Vás nejčastěji formulací nabídky při prohlížení „letáků“ překvapují tak, že je píšete na nákupní lístek nebo do paměti před nákupem? (1 - vůbec mě nezajímají,7 – nejvíce mě zajímají)
9. Řídíte se počátečním dnem začínajících „akcí“ pro uskutečnění nákupu? (např. Kaufland začíná ve čtvrtek, Tesco v úterý atd.)
odpověď Ne:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Produktům z letáku nevěnuji pozornost na otázku 3. Necháváte se ovlivnit nabídkami z reklamních letáků při nákupu v potravinových řetězcích?
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena vzhledem k hmotnosti produktu=1 na otázku 5. Které faktory Vás ovlivňují při prohlížení reklamních tiskovin od potravinových řetězců? (1 – v tiskovině nepoznám, 7 – poznám a používám při sestavování nákupního lístku)
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maso, masné produkty, ryby=1 na otázku 6. Které kategorie produktů Vás nejčastěji formulací nabídky při prohlížení „letáků“ překvapují tak, že je píšete na nákupní lístek nebo do paměti před nákupem? (1 - vůbec mě nezajímají,7 – nejvíce mě zajímají)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi OSVČ na otázku 17. Jaké je vaše zaměstnání?
13. Jakého jste pohlaví?
odpověď Žena:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Osoba na mateřské/rodičovské dovolené na otázku 17. Jaké je vaše zaměstnání?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Odebíráte reklamní letáky na propagaci potravin?
2. Rozhodujete se na základě reklamních letáků, co budete doma vařit?
3. Necháváte se ovlivnit nabídkami z reklamních letáků při nákupu v potravinových řetězcích?
4. V jaké formě odebíráte letáky obchodních řetězců?
5. Které faktory Vás ovlivňují při prohlížení reklamních tiskovin od potravinových řetězců? (1 – v tiskovině nepoznám, 7 – poznám a používám při sestavování nákupního lístku)
6. Které kategorie produktů Vás nejčastěji formulací nabídky při prohlížení „letáků“ překvapují tak, že je píšete na nákupní lístek nebo do paměti před nákupem? (1 - vůbec mě nezajímají,7 – nejvíce mě zajímají)
7. Letáky, kterých nákupních řetězců odebíráte?
8. Jak se nejčastěji dostáváte do obchodu?
9. Řídíte se počátečním dnem začínajících „akcí“ pro uskutečnění nákupu? (např. Kaufland začíná ve čtvrtek, Tesco v úterý atd.)
10. Jaký je váš přibližný měsíční čistý finanční příjem?
11. Kolik peněz měsíčně přibližně utratíte za potraviny?
12. Počet osob ve Vaší domácnosti?
13. Jakého jste pohlaví?
14. Do které věkové kategorie patříte?
15. Bydlíte v obci s počtem obyvatel:
16. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
17. Jaké je vaše zaměstnání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Odebíráte reklamní letáky na propagaci potravin?
2. Rozhodujete se na základě reklamních letáků, co budete doma vařit?
3. Necháváte se ovlivnit nabídkami z reklamních letáků při nákupu v potravinových řetězcích?
4. V jaké formě odebíráte letáky obchodních řetězců?
5. Které faktory Vás ovlivňují při prohlížení reklamních tiskovin od potravinových řetězců? (1 – v tiskovině nepoznám, 7 – poznám a používám při sestavování nákupního lístku)
6. Které kategorie produktů Vás nejčastěji formulací nabídky při prohlížení „letáků“ překvapují tak, že je píšete na nákupní lístek nebo do paměti před nákupem? (1 - vůbec mě nezajímají,7 – nejvíce mě zajímají)
7. Letáky, kterých nákupních řetězců odebíráte?
8. Jak se nejčastěji dostáváte do obchodu?
9. Řídíte se počátečním dnem začínajících „akcí“ pro uskutečnění nákupu? (např. Kaufland začíná ve čtvrtek, Tesco v úterý atd.)
10. Jaký je váš přibližný měsíční čistý finanční příjem?
11. Kolik peněz měsíčně přibližně utratíte za potraviny?
12. Počet osob ve Vaší domácnosti?
13. Jakého jste pohlaví?
14. Do které věkové kategorie patříte?
15. Bydlíte v obci s počtem obyvatel:
16. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
17. Jaké je vaše zaměstnání?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.