Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Důvěřujete nákupům přes internet?

Důvěřujete nákupům přes internet?

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Mačáková
Šetření:14. 04. 2016 - 02. 05. 2016
Počet respondentů:307
Počet otázek (max/průměr):22 / 19.66
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

jmenuji se Michaela Mačáková, jsem studentkou Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, a v současnosti zpracovávám bakalářskou práci na téma Role důvěry při nakupování na internetových obchodech v ČR. Tímto si Vás dovoluji požádat o vyplnění souvisejícícho dotazníku.

Dotazník je určen pro osoby starší 15-ti let. Je zcela anonymní a jeho vyplnění Vám nezabere více než 10 minut.

 

Děkuji za Váš čas!

 

Odpovědi respondentů

1. Kolik času denně trávíte na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4 - 6 hodin12640,91 %41,04 %  
1 - 3 hodiny11838,31 %38,44 %  
Více než 7 hodin5417,53 %17,59 %  
Méně než 1 hodinu103,25 %3,26 %  

Graf

2. Jakým aktivitám věnujete na internetu nejvíce času?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sociální sítě (Facebook, Twitter, Google+ a další)20967,86 %68,08 %  
Pracovní či studijní účely18058,44 %58,63 %  
Sledování zpráv a aktuálního dění16453,25 %53,42 %  
Zábava (hry, filmy, seriály a další)13042,21 %42,35 %  
Vyhledávání zboží a prohlížení internetových obchodů8326,95 %27,04 %  
porno10,32 %0,33 %  
všetkým spomenutým aktivitám10,32 %0,33 %  
všechno :)10,32 %0,33 %  
koníčky, kosmonautika10,32 %0,33 %  
různé pokecy10,32 %0,33 %  

Graf

3. Nakoupil/a jste někdy zboží či službu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano30197,73 %98,05 %  
Ne72,27 %2,28 %  

Graf

4. Jak často nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Maximálně jednou za měsíc10033,11 %32,57 %  
Několikrát do roka9932,78 %32,25 %  
Více než jednou za měsíc8427,81 %27,36 %  
Jednou ročně či méně196,29 %6,19 %  

Graf

5. Jaký druh zboží či služeb nakupujete přes internet nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečení a obuv15752,16 %51,14 %  
Elektronika a domácí spotřebiče12942,86 %42,02 %  
Jízdenky, letenky10334,22 %33,55 %  
Knihy, tisk, filmy, hudbu, hry9932,89 %32,25 %  
Vstupenky9029,9 %29,32 %  
Kosmetika6019,93 %19,54 %  
Sportovní příslušenství4013,29 %13,03 %  
Pobyty a zájezdy3812,62 %12,38 %  
Potraviny175,65 %5,54 %  
Dětské zboží134,32 %4,23 %  
Pojištění123,99 %3,91 %  
Auto-moto51,66 %1,63 %  
léky20,66 %0,65 %  
chovatelské potřeby20,66 %0,65 %  
dárky20,66 %0,65 %  
suplementy10,33 %0,33 %  
Doplňky k oblečení, papírnické zboží/diáře/lepítka10,33 %0,33 %  
sběratelské předměty z aukra10,33 %0,33 %  
drahé kovy10,33 %0,33 %  
Tabákové výrobky10,33 %0,33 %  
Bytové doplňky10,33 %0,33 %  
kontaktní čočky10,33 %0,33 %  
rybářské potřeby10,33 %0,33 %  
šperky10,33 %0,33 %  
dobíjení kreditu10,33 %0,33 %  
sběratelství10,33 %0,33 %  
Vouchery na jídlo10,33 %0,33 %  
krmivo a věci pro koně, psy10,33 %0,33 %  
Domácí potřeby, dárky10,33 %0,33 %  
Služby10,33 %0,33 %  
věci pro miláčky10,33 %0,33 %  
knihy,dvd,cd.10,33 %0,33 %  
věci na zahradu10,33 %0,33 %  
Krmivo, doplňky a potřeby pro psy, léky.10,33 %0,33 %  
vouchery10,33 %0,33 %  
krmivo pro domácí zvířata10,33 %0,33 %  
sběratelské předměty10,33 %0,33 %  
vouchery, vstupenky, pobyty, knihy, 10,33 %0,33 %  

Graf

6. Jaké jsou hlavní důvody Vašeho nákupu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nižší cena oproti kamenným obchodům18962,79 %61,56 %  
Pohodlí domova18561,46 %60,26 %  
Úspora času16253,82 %52,77 %  
Nedostupnost zboží v kamenných prodejnách11839,2 %38,44 %  
Neexistující otevírací doba4815,95 %15,64 %  
přehlednost10,33 %0,33 %  
Větší výběr a lepší přehled o trhu. (Mění informační asymetrii ve prospěch mě jakožto poptávajícího.)10,33 %0,33 %  
nevyhovující otevírací doba kamenných prodejen10,33 %0,33 %  
jednoduche srovnani nabidek10,33 %0,33 %  
srovnání cen10,33 %0,33 %  

Graf

7. Co považujete za nevýhody nákupu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemožnost vidět a vyzkoušet zboží24581,67 %79,8 %  
Cena poštovného19765,67 %64,17 %  
Reklamace zboží7324,33 %23,78 %  
Nedostatečné popisky a fotografie zboží6521,67 %21,17 %  
Dlouhé dodací lhůty5919,67 %19,22 %  
Nutnost poskytovat prodejci osobní údaje5016,67 %16,29 %  
doprava, ze se musim podridit dopravci10,33 %0,33 %  
Nejistota, zda zboží dorazí 10,33 %0,33 %  
zboží není skladem i když se tak v e-shopu jeví10,33 %0,33 %  
riziko podvodu10,33 %0,33 %  

Graf

8. Jakým způsobem vyhledáváte zboží a internetové obchody?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pomocí srovnávače cen a zboží (Heuréka.cz, Zboží.cz atd)21270,43 %69,06 %  
Pomocí vyhledávače (Google, Seznam.cz, Bing a další)20467,77 %66,45 %  
Nakupuji v obchodech, s nimiž mám již zkušenosti17758,8 %57,65 %  
Na základě doporučení přátel6722,26 %21,82 %  
Nakupuji v obchodech, které znám z reklamy82,66 %2,61 %  
na základě doporučení na internetových diskuzích10,33 %0,33 %  
Mají co nutně potřebuji.10,33 %0,33 %  
na základě hodnocení obchodů.10,33 %0,33 %  

Graf

9. Ohodnoťte následující faktory, dle jejich významu při výběru internetového obchodu.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

10. Při nákupu zboží preferujete internetové obchody,

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
které jsou na trhu již delší dobu12140,2 %39,41 %  
Reputace pro mě není podstatná, upřednostňuji jiné aspekty (cena, poštovné atd.)8528,24 %27,69 %  
které mají dobrou image5819,27 %18,89 %  
s kamennou prodejnou3712,29 %12,05 %  

Graf

11. Působí vzhled a přehlednost internetového obchodu na Vaši důvěru v prodejce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano16855,81 %54,72 %  
Ano, velmi10534,88 %34,2 %  
Spíše ne258,31 %8,14 %  
Vůbec ne31 %0,98 %  

Graf

12. Máte obavy z rizik souvisejících s nákupem přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, velmiotázka č. 13, Spíše anootázka č. 13, Spíše neotázka č. 14, Neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne13946,18 %45,28 %  
Spíše ano10835,88 %35,18 %  
Ne278,97 %8,79 %  
Ano, velmi278,97 %8,79 %  

Graf

13. Nakupujete kvůli těmto obavám na internetu méně často než byste chtěli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6748,2 %21,82 %  
Ano4028,78 %13,03 %  
Nedokážu posoudit3223,02 %10,42 %  

Graf

14. Máte negativní zkušenost s nákupem přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, více než jednuotázka č. 15, Ano, jednuotázka č. 15, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne18762,13 %60,91 %  
Ano, jednu9230,56 %29,97 %  
Ano, více než jednu227,31 %7,17 %  

Graf

15. Ovlivnila tato zkušenost Vaše nákupní chování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, jsem teď mnohem obezřetnější7863,93 %25,41 %  
Ne4335,25 %14,01 %  
Ano, již nakupuji pouze v kamenných prodejnách10,82 %0,33 %  

Graf

16. Jaké jsou Vaše největší obavy při nákupu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zboží nebude odpovídat popisu či kvalitě18661,79 %60,59 %  
Problémy s případnou reklamací15150,17 %49,19 %  
Nedodání zboží13444,52 %43,65 %  
Nekomunikující prodejce9631,89 %31,27 %  
Poškození zboží při dodání6621,93 %21,5 %  
Zneužití citlivých údajů (osobní informace, údaje platební karty)6421,26 %20,85 %  
Rizika nevnímám, online nákup považuji za bezpečný113,65 %3,58 %  
Zboží přijde pozdě. 10,33 %0,33 %  
Přijdu o peníze10,33 %0,33 %  
Delší než očekávaná doba dodání. 10,33 %0,33 %  
problémy s případným odstoupením od kupní smlouvy10,33 %0,33 %  

Graf

17. Jakými způsoby ověřujete důvěryhodnost internetového obchodu před samotným nákupem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hodnocení zákazníků na srovnávačích cen a zboží (Heuréka.cz, Zboží.cz atd.)17758,8 %57,65 %  
Reakce zákazníků na diskuzních fórech a sociálních sítích6521,59 %21,17 %  
Kontrolou údajů o prodejci227,31 %7,17 %  
Před nákupem si internetový obchod neprověřuji.196,31 %6,19 %  
Spoléhám na doporučení přátel185,98 %5,86 %  

Graf

18. Z jakého důvodu nenakupujete online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nekoupím zboží, které si nemohu předem vyzkoušet či prohlédnout675 %1,95 %  
Obavy z podvodného jednání337,5 %0,98 %  
Obavy z odcizení citlivých údajů (osobní informace, údaje platební karty)337,5 %0,98 %  
Vše co potřebuji seženu v kamenné prodejně225 %0,65 %  

Graf

19. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 2618861,04 %61,24 %  
27 - 355618,18 %18,24 %  
36 - 503110,06 %10,1 %  
15 - 18216,82 %6,84 %  
51 a více123,9 %3,91 %  

Graf

20. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena20967,86 %68,08 %  
Muž9932,14 %32,25 %  

Graf

21. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou17255,84 %56,03 %  
Vysokoškolské9631,17 %31,27 %  
Základní196,17 %6,19 %  
Vyšší odborné123,9 %3,91 %  
Střední bez maturity (výuční list)92,92 %2,93 %  

Graf

22. V současné době jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student16051,95 %52,12 %  
Pracující11637,66 %37,79 %  
Ostatní (rodičovská dovolená, mateřská dovolená a další)196,17 %6,19 %  
Bez zaměstnání134,22 %4,23 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jakým aktivitám věnujete na internetu nejvíce času?

  • odpověď Sledování zpráv a aktuálního dění:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 36 - 50 na otázku 19. Jaký je Váš věk?

22. V současné době jste:

  • odpověď Pracující:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 36 - 50 na otázku 19. Jaký je Váš věk?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik času denně trávíte na internetu?

2. Jakým aktivitám věnujete na internetu nejvíce času?

3. Nakoupil/a jste někdy zboží či službu přes internet?

4. Jak často nakupujete přes internet?

5. Jaký druh zboží či služeb nakupujete přes internet nejčastěji?

6. Jaké jsou hlavní důvody Vašeho nákupu přes internet?

7. Co považujete za nevýhody nákupu přes internet?

8. Jakým způsobem vyhledáváte zboží a internetové obchody?

9. Ohodnoťte následující faktory, dle jejich významu při výběru internetového obchodu.

10. Při nákupu zboží preferujete internetové obchody,

11. Působí vzhled a přehlednost internetového obchodu na Vaši důvěru v prodejce?

12. Máte obavy z rizik souvisejících s nákupem přes internet?

13. Nakupujete kvůli těmto obavám na internetu méně často než byste chtěli?

14. Máte negativní zkušenost s nákupem přes internet?

15. Ovlivnila tato zkušenost Vaše nákupní chování?

16. Jaké jsou Vaše největší obavy při nákupu přes internet?

17. Jakými způsoby ověřujete důvěryhodnost internetového obchodu před samotným nákupem?

19. Jaký je Váš věk?

20. Pohlaví:

21. Nejvyšší dosažené vzdělání:

22. V současné době jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik času denně trávíte na internetu?

2. Jakým aktivitám věnujete na internetu nejvíce času?

3. Nakoupil/a jste někdy zboží či službu přes internet?

4. Jak často nakupujete přes internet?

5. Jaký druh zboží či služeb nakupujete přes internet nejčastěji?

6. Jaké jsou hlavní důvody Vašeho nákupu přes internet?

7. Co považujete za nevýhody nákupu přes internet?

8. Jakým způsobem vyhledáváte zboží a internetové obchody?

9. Ohodnoťte následující faktory, dle jejich významu při výběru internetového obchodu.

10. Při nákupu zboží preferujete internetové obchody,

11. Působí vzhled a přehlednost internetového obchodu na Vaši důvěru v prodejce?

12. Máte obavy z rizik souvisejících s nákupem přes internet?

13. Nakupujete kvůli těmto obavám na internetu méně často než byste chtěli?

14. Máte negativní zkušenost s nákupem přes internet?

15. Ovlivnila tato zkušenost Vaše nákupní chování?

16. Jaké jsou Vaše největší obavy při nákupu přes internet?

17. Jakými způsoby ověřujete důvěryhodnost internetového obchodu před samotným nákupem?

19. Jaký je Váš věk?

20. Pohlaví:

21. Nejvyšší dosažené vzdělání:

22. V současné době jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mačáková, M.Důvěřujete nákupům přes internet? (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://duverujete-nakupum-pres-inte.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.