Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průzkum je součástí bakalářské práce na téma "Analýza media relations". Cílem tohoto dotazníku je zjistit, jaké jsou postoje veřejnosti vůči médiím, resp. celostátním deníkům.
Odpovědi respondentů
1. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem BLESK jsou:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nepravdivé
177
53,64 %
53,64 %
nesleduji
86
26,06 %
26,06 %
pravdivé, ale neúplné
62
18,79 %
18,79 %
nevím
5
1,52 %
1,52 %
2. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem MF DNES jsou:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pravdivé, ale neúplné
174
52,73 %
52,73 %
pravdivé a úplné
97
29,39 %
29,39 %
nepravdivé
31
9,39 %
9,39 %
nesleduji
23
6,97 %
6,97 %
nevím
5
1,52 %
1,52 %
3. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem PRÁVO jsou:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pravdivé, ale neúplné
126
38,18 %
38,18 %
nesleduji
110
33,33 %
33,33 %
pravdivé a úplné
51
15,45 %
15,45 %
nepravdivé
28
8,48 %
8,48 %
nevím
15
4,55 %
4,55 %
4. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem HOSPODÁŘSKÉ NOVINY jsou:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nesleduji
105
31,82 %
31,82 %
pravdivé a úplné
97
29,39 %
29,39 %
pravdivé, ale neúplné
97
29,39 %
29,39 %
nevím
19
5,76 %
5,76 %
nepravdivé
12
3,64 %
3,64 %
5. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem LIDOVÉ NOVINY jsou:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pravdivé, ale neúplné
116
35,15 %
35,15 %
nesleduji
108
32,73 %
32,73 %
pravdivé a úplné
69
20,91 %
20,91 %
nepravdivé
25
7,58 %
7,58 %
nevím
12
3,64 %
3,64 %
6. Představe si situaci: Již delší dobu uvažujete o nákupu určitého produktu či služby. Stále jste se však nerozhodl(a) pro konkrétní značku. V novinách si přečtete nezávislou a pozitivně vyznívající recenzi na tento výrobek či službu. Po přečtení této informace bych si výrobek či službu od konkrétního výrobce:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pravděpodobně koupil(a)
183
55,45 %
55,45 %
nejsem si jistý(á), co bych udělal(a)
86
26,06 %
26,06 %
pravděpodobně nekoupil(a)
47
14,24 %
14,24 %
rozhodně nekoupil(a)
8
2,42 %
2,42 %
rozhodně koupil(a)
6
1,82 %
1,82 %
7. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
muž
221
66,97 %
66,97 %
žena
109
33,03 %
33,03 %
8. Vaše věková kategorie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
15-25 let
186
56,36 %
56,36 %
26-35 let
82
24,85 %
24,85 %
36-45 let
26
7,88 %
7,88 %
46-55 let
13
3,94 %
3,94 %
56-65 let
12
3,64 %
3,64 %
méně než 15 let
8
2,42 %
2,42 %
66-75 let
2
0,61 %
0,61 %
76 let a více
1
0,3 %
0,3 %
9. Nejvyšší ukončené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vysokoškolské vzdělání
99
30 %
30 %
střední odborné vzdělání s maturitou
82
24,85 %
24,85 %
střední všeobecné vzdělání s maturitou
76
23,03 %
23,03 %
základní vzdělání
41
12,42 %
12,42 %
střední bez maturity
24
7,27 %
7,27 %
vyšší odborné vzdělání
8
2,42 %
2,42 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem MF DNES jsou:
odpověď nepravdivé:
10.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepravdivé na otázku 4. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem HOSPODÁŘSKÉ NOVINY jsou:
3. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem PRÁVO jsou:
odpověď nesleduji:
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesleduji na otázku 2. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem MF DNES jsou:
5. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem LIDOVÉ NOVINY jsou:
odpověď nepravdivé:
12.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepravdivé na otázku 4. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem HOSPODÁŘSKÉ NOVINY jsou:
odpověď nesleduji:
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesleduji na otázku 2. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem MF DNES jsou:
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem BLESK jsou:
2. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem MF DNES jsou:
3. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem PRÁVO jsou:
4. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem HOSPODÁŘSKÉ NOVINY jsou:
5. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem LIDOVÉ NOVINY jsou:
6. Představe si situaci: Již delší dobu uvažujete o nákupu určitého produktu či služby. Stále jste se však nerozhodl(a) pro konkrétní značku. V novinách si přečtete nezávislou a pozitivně vyznívající recenzi na tento výrobek či službu. Po přečtení této informace bych si výrobek či službu od konkrétního výrobce:
7. Vaše pohlaví:
8. Vaše věková kategorie:
9. Nejvyšší ukončené vzdělání:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem BLESK jsou:
2. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem MF DNES jsou:
3. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem PRÁVO jsou:
4. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem HOSPODÁŘSKÉ NOVINY jsou:
5. Domníváte se, že informace poskytované celostátním deníkem LIDOVÉ NOVINY jsou:
6. Představe si situaci: Již delší dobu uvažujete o nákupu určitého produktu či služby. Stále jste se však nerozhodl(a) pro konkrétní značku. V novinách si přečtete nezávislou a pozitivně vyznívající recenzi na tento výrobek či službu. Po přečtení této informace bych si výrobek či službu od konkrétního výrobce:
7. Vaše pohlaví:
8. Vaše věková kategorie:
9. Nejvyšší ukončené vzdělání:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.