Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Důvěryhodnost e-shopů v porovnání s kamennými prodejnami

Důvěryhodnost e-shopů v porovnání s kamennými prodejnami

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michal Lounek
Šetření:16. 10. 2010 - 29. 10. 2010
Počet respondentů:356
Počet otázek (max/průměr):8 / 7.99
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den.

Tento dotazník je zaměřen na průzkum ohledně nakupování po internetu. U otázek 2 až 6 uvažujte u obou forem nákupu naprosto stejnou cenu a to jak zboží, tak nákladů spojených s dopravou.

Odpovědi respondentů

1. Kterému ze způsobů nákupu více důvěřujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kamenná prodejna32190,17 %90,17 %  
E-shop359,83 %9,83 %  

Graf

2. V případě nákupu elektroniky dáte přednost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-shop21460,11 %60,11 %  
Kamenná prodejna14239,89 %39,89 %  

Graf

3. V případě nákupu oblečení dáte přednost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kamenná prodejna33694,38 %94,38 %  
E-shop205,62 %5,62 %  

Graf

4. V případě nákupu kosmetiky dáte přednost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kamenná prodejna26875,28 %75,28 %  
E-shop8824,72 %24,72 %  

Graf

5. V případě nákupu knih dáte přednost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-shop20457,3 %57,3 %  
Kamenná prodejna15242,7 %42,7 %  

Graf

6. V případě nákupu PC komponentů dáte přednost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-shop24969,94 %69,94 %  
Kamenná prodejna10730,06 %30,06 %  

Graf

7. Kolik v průměru měsíčně utratíte nákupem v e-shopech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 1 00020858,43 %58,43 %  
1 000 - 5 0009225,84 %25,84 %  
nenakupuji v e-shopech359,83 %9,83 %  
5 000 - 10 000113,09 %3,09 %  
nenaklupuji v e-shopech82,25 %2,25 %  
nad 10 00020,56 %0,56 %  

Graf

8. Pohlaví

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž18552,41 %51,97 %  
Žena16847,59 %47,19 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. V případě nákupu elektroniky dáte přednost:

  • odpověď E-shop:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi E-shop na otázku 1. Kterému ze způsobů nákupu více důvěřujete?
  • odpověď Kamenná prodejna:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi nenakupuji v e-shopech na otázku 7. Kolik v průměru měsíčně utratíte nákupem v e-shopech?

5. V případě nákupu knih dáte přednost:

  • odpověď E-shop:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi E-shop na otázku 3. V případě nákupu oblečení dáte přednost:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kterému ze způsobů nákupu více důvěřujete?

2. V případě nákupu elektroniky dáte přednost:

3. V případě nákupu oblečení dáte přednost:

4. V případě nákupu kosmetiky dáte přednost:

5. V případě nákupu knih dáte přednost:

6. V případě nákupu PC komponentů dáte přednost:

7. Kolik v průměru měsíčně utratíte nákupem v e-shopech?

8. Pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kterému ze způsobů nákupu více důvěřujete?

2. V případě nákupu elektroniky dáte přednost:

3. V případě nákupu oblečení dáte přednost:

4. V případě nákupu kosmetiky dáte přednost:

5. V případě nákupu knih dáte přednost:

6. V případě nákupu PC komponentů dáte přednost:

7. Kolik v průměru měsíčně utratíte nákupem v e-shopech?

8. Pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Lounek, M.Důvěryhodnost e-shopů v porovnání s kamennými prodejnami (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://duveryhodnost-e-shopu-v-porovnani-s-kamennymi-prodejnami.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.