Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Důvěryhodnost e-shopu
Důvěryhodnost e-shopu
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Regina Gembalová |
---|---|
Šetření: | 10. 07. 2013 - 22. 07. 2013 |
Počet respondentů: | 116 |
Počet otázek (max/průměr): | 8 / 7.04 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 69,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:03 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku o důvěryhodnosti obchodů na internetu, který bude zpracován pro zkvalitnění námi poskytnutých služeb. Dotazník je anonymní a výsledky budou veřejně dostupné.
Předem děkuji za vyplnění.
Odpovědi respondentů
1. Nakupujete na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 109 | 93,16 % | 93,97 % |
Ne | 8 | 6,84 % | 6,9 % |
2. Myslíte si, že dokážete poznat důvěryhodnost e-shopu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 80 | 73,39 % | 68,97 % |
Ne | 29 | 26,61 % | 25 % |
3. Podle čeho poznáte, že je daný e-shop důvěryhodný?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-ověřená adresa a kontakty -kladné recenze -možnost dobírky -smysluplné obchodnípodmínky -částečně i design
.
0
Certifikáty, vzhled stránek, dodací a platební podmínky, možnost reklamací nebo vrácení zboží, recenze uživatelů, ceny.
Čtu si recenze, prohlédnu si údaje o firmě, popř. si vyhledám v rejstříku.
dám na recenze ostatních
delka pusobeni na trhu, recenze zakazniku, kvalita prodavanych vyrobku, dostupnost kamennych pobocek
firma má i kamenné obchody (electroworld, tchibo atd.)
Heureka
heureka
heureka.cz nebo nakupuji už na ověřených stránkách např. alza.cz,czc.cz
hodnocení uživatelů, reklamační a platební podmínky
Hodnoceni zakazniku
kontakt, propracovanost
kontakt,kamenný obchod
Kvalita a přehlednost webu, recenze na internetu, přehledné podmínky reklamace atd.
Kvalita provedeni, nabídka, počet nakupujících, recenze, nezávislí hodnocení a image, postavení na trhu
kvalita referencí, kvalita zboží, dostupnost základních informací jako jsou podmínky obchodu, reklamační podmínky, technologická kvalita eshopu (kvalitní eshop znamená vyšší investici a to zase znamená, že majitel chce, aby se mu vrátila)
kvalitnu zbozi
Má označení, že je kvalitní a podle typu stránek a nabídky zboží
Mám své ověřené a pak také nakupují na tech známých e-shopech....
Moznost dobirka, doba "zivota" spolecnosti
na stránce jsou dohledatelné informace jako např: tel. číslo, adresa. odpovídají na e-mail, nabízí několik možností jak zboží zaplatit, většinou preferuji internetový obchod, kde se dá zboží převzít na kamenné pobočce. a samozřejmě ze zkušeností svého okolí
Najdu si o něm reference na různých místech(ČOI, SOS apod.)
Nákupní podmínky Naplněnost rubriky "kontakty" Počet kamenných obchodů Recenze na portálech, k tomu určených (heureka apod.) Zkušenosti známých
Například podle referencí přatel nebo hodnocení na portálech heureka.cz nebo zbozi.cz
Návštěvnost, vzhled
Overeno zakazniky, recenze, zkusenosti
podle doporučení známých, podle vlastních zkušeností
Podle hodnoceni ostatnich zakazniku na nekterem z webu, ktere povazuji za duveryhodny, napriklad Heureka.
podle hodnocení uživatelů
Podle jeho hodnoceni na "nezavislem" serveru typu Heureka.cz. Dale pokud je k dispozici kontakt a adresa a take podle celkove urovne zpracovani stranek.
podle recenzí na jiných stránkách internetu - např. Heureka
podle recenzí na různých diskuzních forech
Podle recenzí na serverech typu Heureka či reakcí na sociálních sítích
podle recenzí, ohodnocení, zkušeností, kvality nabízených služeb, způsobu a rychlosti dodání, možnosti reklamace atd..
podle recenzí, otevřenosti komuniakce, detailech o výrobcích..
podle vzhledu stránek, kontaktu, kladných hodnocení...
podle zkušeností
Podle zpětných vazeb, zkušeností z doslechu, podle intuice...
Použité šifrování, délka jeho působení na trhu, přehlednost stránek, jasně definované pojmy a snadno dohledatelný prodejní řád včetně popisu postupu v případě reklamace. Možnost zanechat na prodejním webu reakci, prostor pro diskuse.
Především design www stránek
recenze
Recenze
recenze
recenze a hodnocení ostatních uživatelů
Recenze na heureka
recenze ostatních nakupujících, vyplněné kompletní údaje a jejich dobré umístěné na stránkách, možnost osobného vyzvednutí, možnost platby až při předání zboží
Recenze ostatních, dobře pročtu obchodní podmínky, nemá podezřele nízké ceny.
Recenze, google
Recenze, obchodní podmínky, reference od známých
recenze, prijatelne ceny, adresy a kontakty
Recenze, sídlo, ochota a rychlost odpovědí, obchodní rejstřík
recenze, vzhled e-shopu a údaje na něm uvedené
recenze, zkušenost, existence kamenného obchodu
reference
reference, gramatika, vzhled, obchodní podmínky
Reference, vystupování, podpora..
styl webových stránek, ohodnocení zákazníky
styl, desing stranek, majitel preference atd.
Třeba podle pozitivních recenzí lidí co v e-shopu pravidelně nakupuje
Velké množství recenzí produktů - aktivita zákazníků Odpovědi v diskuzích u produktů Dobře zpracovaný web Dobré hodnocení na srovnávačích - např. heureka.cz atd.
většinou se řídím recenzemi, porovnávám vybrané zboží i s jinými e-shopy (např. příliš nízká cena v porovnání s ostatními je podezřelá), ověřuju provozovatelem zveřejněné údaje na obchodním či živnostenském rejstříku apod.
Vycházím jednak ze stáří e-shopu (špatný dlouho nevydrží), z referencí přátel a známých a případně z komentářů jiných zákazníků na něktrém fóru.
vzhled
Vzhled a pomáhají mi také certifikáty
vzhled internetových stránek, gramatické chyby, fotografie u zboží, emailová adresa..
vzhled stránek, recenze zákazníků, heureka
vždycky to je risk, ale když je to zavedený e-shop, který má mnohio zákazníků a dobré reference...
www stránky, kontakty, vop
z Heureky, kde jsou komentáře i k jednotlivým prodejcům
Zejména si hledám recenze ostatních nakupujících, také podle toho, jak moc je e-shop známý a velkou roli hraje i grafická stránka.
zjistím si o něm informace
zkontroluji si IČO; vyhledám název e-shopu v googlu, jestli na něj nejsou negativní reakce; prodejce odepíše na moje dotazy; možnost poslání na dobírku.
zkušenosti jiných uživatelů sdílené na webových stránkách popř. osobní zkušenost
zkušenosti ostatních
zkušenosti známých
Znám ho, ostatní s ním mají dobré zkušenosti, posílá dobírkou, nejprve pošlu levnou věc a pak teprve nakupuji věci dražší
Zpracování stránek, obchodní podmínky, certifikace APEK, komunikace s e-shopem, zkušenost nebo doporučení.
způsob plateb, záruční listy, reklama, počet spokojených zákazníků. komentáře lidí různě po internetu o daném e-shopu.
4. Na škále 0 - 5 ohodnoťte jednotlivé faktory a jejich význam ve vztahu k důvěryhodnosti e-shopu (0 - žádný význam, 5 - rozhodující faktor).
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Vzhledově profesionálně provedené internetové stránky | 3.438 | 1.771 |
Přehledné kontaktní údaje poskytovatelů stránek | 4.2 | 1.035 |
Recenze a hodnocení uživatelů | 4.425 | 1.019 |
Záruka vrácení peněz nebo dodání nového výrobku | 3.925 | 1.944 |
Dlouholetá stálost na trhu | 4.113 | 1.025 |
Certifikáty e-shopu | 2.838 | 2.436 |
Doprovodné služby (dárky, soutěže) | 1.675 | 2.169 |
Platební a dodací podmínky | 4.1 | 1.14 |
Cena | 3.325 | 1.944 |
Široký sortiment výrobků | 3 | 1.875 |
5. Znáte nějaké certifikáty kvality e-shopu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
0
a
ano
ano
ano
Ano - Apek, Heuréka - Ověřeno zákazníky.
ano - ověřeno heureka
APEK
APEK
APEK
APEK
APEK
APEK - Asociace pro internetovou komerci
APEK, Heureka
APEK, heureka - ověřeno zákazníky
Certifikát APEK (bývali certifikát SOS)
Heureka
heureka
Heureka
heureka, obchod roku, cena zákazníků
heureka.cz
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne, nejsou důležité
nejsem si jistý
Nezjišťovala jsem to
neznám
Neznám
neznám
neznám, neb jsou mi ukradené
nn, to fakt ne
Overeno zakaznikem
ověřeno zákazníky
SOS, Shoproku, Garance ...
SSL certifikáty s ověřením domény
ted jsi nevzpomenu
z hlavy ne
6. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 72 | 61,54 % | 62,07 % |
Muž | 45 | 38,46 % | 38,79 % |
7. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 - 30 let | 75 | 64,1 % | 64,66 % |
31 - 40 let | 19 | 16,24 % | 16,38 % |
41 - 50 let | 8 | 6,84 % | 6,9 % |
0 - 18 let | 8 | 6,84 % | 6,9 % |
51 - 60 let | 5 | 4,27 % | 4,31 % |
61 let a více | 2 | 1,71 % | 1,72 % |
8. Vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské | 58 | 49,57 % | 50 % |
Vysokoškolské | 50 | 42,74 % | 43,1 % |
Základní | 9 | 7,69 % | 7,76 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.