Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Důvěryhodnost e-shopu

Důvěryhodnost e-shopu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Regina Gembalová
Šetření:10. 07. 2013 - 22. 07. 2013
Počet respondentů:116
Počet otázek (max/průměr):8 / 7.04
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:69,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:03
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku o důvěryhodnosti obchodů na internetu, který bude zpracován pro zkvalitnění námi poskytnutých služeb. Dotazník je anonymní a výsledky budou veřejně dostupné.

Předem děkuji za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10993,16 %93,97 %  
Ne86,84 %6,9 %  

Graf

2. Myslíte si, že dokážete poznat důvěryhodnost e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8073,39 %68,97 %  
Ne2926,61 %25 %  

Graf

3. Podle čeho poznáte, že je daný e-shop důvěryhodný?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-ověřená adresa a kontakty -kladné recenze -možnost dobírky -smysluplné obchodnípodmínky -částečně i design

.

0

Certifikáty, vzhled stránek, dodací a platební podmínky, možnost reklamací nebo vrácení zboží, recenze uživatelů, ceny.

Čtu si recenze, prohlédnu si údaje o firmě, popř. si vyhledám v rejstříku.

dám na recenze ostatních

delka pusobeni na trhu, recenze zakazniku, kvalita prodavanych vyrobku, dostupnost kamennych pobocek

firma má i kamenné obchody (electroworld, tchibo atd.)

Heureka

heureka

heureka.cz nebo nakupuji už na ověřených stránkách např. alza.cz,czc.cz

hodnocení uživatelů, reklamační a platební podmínky

Hodnoceni zakazniku

kontakt, propracovanost

kontakt,kamenný obchod

Kvalita a přehlednost webu, recenze na internetu, přehledné podmínky reklamace atd.

Kvalita provedeni, nabídka, počet nakupujících, recenze, nezávislí hodnocení a image, postavení na trhu

kvalita referencí, kvalita zboží, dostupnost základních informací jako jsou podmínky obchodu, reklamační podmínky, technologická kvalita eshopu (kvalitní eshop znamená vyšší investici a to zase znamená, že majitel chce, aby se mu vrátila)

kvalitnu zbozi

Má označení, že je kvalitní a podle typu stránek a nabídky zboží

Mám své ověřené a pak také nakupují na tech známých e-shopech....

Moznost dobirka, doba "zivota" spolecnosti

na stránce jsou dohledatelné informace jako např: tel. číslo, adresa. odpovídají na e-mail, nabízí několik možností jak zboží zaplatit, většinou preferuji internetový obchod, kde se dá zboží převzít na kamenné pobočce. a samozřejmě ze zkušeností svého okolí

Najdu si o něm reference na různých místech(ČOI, SOS apod.)

Nákupní podmínky Naplněnost rubriky "kontakty" Počet kamenných obchodů Recenze na portálech, k tomu určených (heureka apod.) Zkušenosti známých

Například podle referencí přatel nebo hodnocení na portálech heureka.cz nebo zbozi.cz

Návštěvnost, vzhled

Overeno zakazniky, recenze, zkusenosti

podle doporučení známých, podle vlastních zkušeností

Podle hodnoceni ostatnich zakazniku na nekterem z webu, ktere povazuji za duveryhodny, napriklad Heureka.

podle hodnocení uživatelů

Podle jeho hodnoceni na "nezavislem" serveru typu Heureka.cz. Dale pokud je k dispozici kontakt a adresa a take podle celkove urovne zpracovani stranek.

podle recenzí na jiných stránkách internetu - např. Heureka

podle recenzí na různých diskuzních forech

Podle recenzí na serverech typu Heureka či reakcí na sociálních sítích

podle recenzí, ohodnocení, zkušeností, kvality nabízených služeb, způsobu a rychlosti dodání, možnosti reklamace atd..

podle recenzí, otevřenosti komuniakce, detailech o výrobcích..

podle vzhledu stránek, kontaktu, kladných hodnocení...

podle zkušeností

Podle zpětných vazeb, zkušeností z doslechu, podle intuice...

Použité šifrování, délka jeho působení na trhu, přehlednost stránek, jasně definované pojmy a snadno dohledatelný prodejní řád včetně popisu postupu v případě reklamace. Možnost zanechat na prodejním webu reakci, prostor pro diskuse.

Především design www stránek

recenze

Recenze

recenze

recenze a hodnocení ostatních uživatelů

Recenze na heureka

recenze ostatních nakupujících, vyplněné kompletní údaje a jejich dobré umístěné na stránkách, možnost osobného vyzvednutí, možnost platby až při předání zboží

Recenze ostatních, dobře pročtu obchodní podmínky, nemá podezřele nízké ceny.

Recenze, google

Recenze, obchodní podmínky, reference od známých

recenze, prijatelne ceny, adresy a kontakty

Recenze, sídlo, ochota a rychlost odpovědí, obchodní rejstřík

recenze, vzhled e-shopu a údaje na něm uvedené

recenze, zkušenost, existence kamenného obchodu

reference

reference, gramatika, vzhled, obchodní podmínky

Reference, vystupování, podpora..

styl webových stránek, ohodnocení zákazníky

styl, desing stranek, majitel preference atd.

Třeba podle pozitivních recenzí lidí co v e-shopu pravidelně nakupuje

Velké množství recenzí produktů - aktivita zákazníků Odpovědi v diskuzích u produktů Dobře zpracovaný web Dobré hodnocení na srovnávačích - např. heureka.cz atd.

většinou se řídím recenzemi, porovnávám vybrané zboží i s jinými e-shopy (např. příliš nízká cena v porovnání s ostatními je podezřelá), ověřuju provozovatelem zveřejněné údaje na obchodním či živnostenském rejstříku apod.

Vycházím jednak ze stáří e-shopu (špatný dlouho nevydrží), z referencí přátel a známých a případně z komentářů jiných zákazníků na něktrém fóru.

vzhled

Vzhled a pomáhají mi také certifikáty

vzhled internetových stránek, gramatické chyby, fotografie u zboží, emailová adresa..

vzhled stránek, recenze zákazníků, heureka

vždycky to je risk, ale když je to zavedený e-shop, který má mnohio zákazníků a dobré reference...

www stránky, kontakty, vop

z Heureky, kde jsou komentáře i k jednotlivým prodejcům

Zejména si hledám recenze ostatních nakupujících, také podle toho, jak moc je e-shop známý a velkou roli hraje i grafická stránka.

zjistím si o něm informace

zkontroluji si IČO; vyhledám název e-shopu v googlu, jestli na něj nejsou negativní reakce; prodejce odepíše na moje dotazy; možnost poslání na dobírku.

zkušenosti jiných uživatelů sdílené na webových stránkách popř. osobní zkušenost

zkušenosti ostatních

zkušenosti známých

Znám ho, ostatní s ním mají dobré zkušenosti, posílá dobírkou, nejprve pošlu levnou věc a pak teprve nakupuji věci dražší

Zpracování stránek, obchodní podmínky, certifikace APEK, komunikace s e-shopem, zkušenost nebo doporučení.

způsob plateb, záruční listy, reklama, počet spokojených zákazníků. komentáře lidí různě po internetu o daném e-shopu.

4. Na škále 0 - 5 ohodnoťte jednotlivé faktory a jejich význam ve vztahu k důvěryhodnosti e-shopu (0 - žádný význam, 5 - rozhodující faktor).

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Vzhledově profesionálně provedené internetové stránky3.4381.771
Přehledné kontaktní údaje poskytovatelů stránek4.21.035
Recenze a hodnocení uživatelů4.4251.019
Záruka vrácení peněz nebo dodání nového výrobku3.9251.944
Dlouholetá stálost na trhu4.1131.025
Certifikáty e-shopu2.8382.436
Doprovodné služby (dárky, soutěže)1.6752.169
Platební a dodací podmínky4.11.14
Cena3.3251.944
Široký sortiment výrobků31.875

Graf

5. Znáte nějaké certifikáty kvality e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

0

a

ano

ano

ano

Ano - Apek, Heuréka - Ověřeno zákazníky.

ano - ověřeno heureka

APEK

APEK

APEK

APEK

APEK

APEK - Asociace pro internetovou komerci

APEK, Heureka

APEK, heureka - ověřeno zákazníky

Certifikát APEK (bývali certifikát SOS)

Heureka

heureka

Heureka

heureka, obchod roku, cena zákazníků

heureka.cz

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne, nejsou důležité

nejsem si jistý

Nezjišťovala jsem to

neznám

Neznám

neznám

neznám, neb jsou mi ukradené

nn, to fakt ne

Overeno zakaznikem

ověřeno zákazníky

SOS, Shoproku, Garance ...

SSL certifikáty s ověřením domény

ted jsi nevzpomenu

z hlavy ne

6. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7261,54 %62,07 %  
Muž4538,46 %38,79 %  

Graf

7. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 30 let7564,1 %64,66 %  
31 - 40 let1916,24 %16,38 %  
41 - 50 let86,84 %6,9 %  
0 - 18 let86,84 %6,9 %  
51 - 60 let54,27 %4,31 %  
61 let a více21,71 %1,72 %  

Graf

8. Vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské5849,57 %50 %  
Vysokoškolské5042,74 %43,1 %  
Základní97,69 %7,76 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Na škále 0 - 5 ohodnoťte jednotlivé faktory a jejich význam ve vztahu k důvěryhodnosti e-shopu (0 - žádný význam, 5 - rozhodující faktor).

  • odpověď Platební a dodací podmínky=5:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=5 na otázku 4. Na škále 0 - 5 ohodnoťte jednotlivé faktory a jejich význam ve vztahu k důvěryhodnosti e-shopu (0 - žádný význam, 5 - rozhodující faktor).
  • odpověď Záruka vrácení peněz nebo dodání nového výrobku=5:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=3 na otázku 4. Na škále 0 - 5 ohodnoťte jednotlivé faktory a jejich význam ve vztahu k důvěryhodnosti e-shopu (0 - žádný význam, 5 - rozhodující faktor).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete na internetu?

2. Myslíte si, že dokážete poznat důvěryhodnost e-shopu?

4. Na škále 0 - 5 ohodnoťte jednotlivé faktory a jejich význam ve vztahu k důvěryhodnosti e-shopu (0 - žádný význam, 5 - rozhodující faktor).

5. Znáte nějaké certifikáty kvality e-shopu?

6. Pohlaví:

7. Věk:

8. Vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete na internetu?

2. Myslíte si, že dokážete poznat důvěryhodnost e-shopu?

4. Na škále 0 - 5 ohodnoťte jednotlivé faktory a jejich význam ve vztahu k důvěryhodnosti e-shopu (0 - žádný význam, 5 - rozhodující faktor).

5. Znáte nějaké certifikáty kvality e-shopu?

6. Pohlaví:

7. Věk:

8. Vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Gembalová, R.Důvěryhodnost e-shopu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://duveryhodnost-e-shopu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.