Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Důvěryhodnost elektronického obchodování

Důvěryhodnost elektronického obchodování

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Gašpar
Šetření:03. 05. 2011 - 20. 05. 2011
Počet respondentů:128
Počet otázek (max/průměr):16 / 13.16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:50
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílém tohoto dotazníku je zmapovat důvěru obyvatel v nakupování přes internet. Výsledky tohoto šetření budou mimo jíní sloužit také, jako analýza důvěryhodnosti do mé bakalářské práce týkající se elektronického obchodu.

 

Odpovědi respondentů

1. Nakupovali jste někdy zboží v elektronickém obchodě (e-shopu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12597,66 %97,66 %  
Ne32,34 %2,34 %  

Graf

2. Uveďte důvod proč jste nikdy nenakupovali v elektronickém obchodě (e-shopu).

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

nedůvěřuji

nechci

Nevěřím mu.

3. Dáváte přednost nakupování v elektronickém obchodě před nakupováním v klasických kamenných obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6451,2 %50 %  
Ne6148,8 %47,66 %  

Graf

4. Proč raději nakupujete v elektronických obchodech (e-shopech)?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

bez front v obchodě, cestování za nákupy, v pohodlí doma; dobré e-shopy mají perfektní zákaznický servis

cena

Cena, pohodlí

cena, výběr, pohodlí, úspora času

Časová nenáročnost, možnost se v klidu rozhodnout o nákupu

dostupnost z domova, výběr zboží v klidu

Je to jednoduchšie a pohodlnejšie ako jazdiť do kamennéo obchodu.

je to lepsi

je to levné a rychlé, šetří čas i peníze

Je to levnější.

Je to pohodlnější :-)

je to pohodlnější a levnější

Je to pohodlnější a mnohdy i levnejší. Mám k dispozici větší výběr na dosah ruky. Můžu snadněji porovávat ceny zboží od různých výrobců a neztrácím přitom čas cestováním po ruzných kamenných obchodech. Zboži mi doručí až domů.

je to pohodlnější, rychlejší

je to pro mne pohodlnější a leckdy i levnější

je větší možnost výběru zboží a i rozdíl v cenách a hlavně člověk nemusí navštívit x kamenných obchodů než si něco vybere

Jsem na vozíku a sama se do obchodu nedostanu.

Jsou levnější a když člověk vybírá i podle referencí, tak se není čeho bát

kvůli ceně

lebo je to lacnejšie

Lenost

lepsi cenas

lepší cena

Lepší cena, větší výběr

Lepší ceny, dostupnost, bez nutnosti hledání spec. obchodů

lepší ceny, pohodlí, možnost srovnání parametrů, recenze

Levnejsi zbozi, nemusim nikam chodit

Levnější zboží.

Levnější, možnost výběru.

Levnější, větší nabídka produktů

mohu nakupovat v noci nemusím nikam chodit mohu si v klidu pročíst nabídku, podívat se na servery obsahující porovnání různých produktů

Možnost porovnání cen.

Můžu si na jednom místě srovnat ceny produktů. Nemusím řešit, odkud je prodejce.

Nabízí mnohem širší sortiment, většinou i nižší ceny; je to pohodlnější

Nakupuju převážně elektroniku,nikdy oblečení. Na internetu je většinou podrobný popis výrobku i parametry,což v obchodě nebývá a personál vvětšinou ani nemá páru o tom,na co se jich ptáte. Také při výběru zboží máte klid,pohodu,s nikým se nedohadujete,nikde se s nikým nestrkáte a nikdo na vás blbě nekouká,když si prohlížíte už pátý výrobek. Samozřejmě přes internet je to i levnější. Jediná nevýhoda je,že si to nemůžete vyzkoušet na místě.

nemusím nikam chodit

Není to pravidlem, ale většinou je větší výběr za lepší cenu.

neotravují mě prodavačky

Nizsi cena, vetsi vyber, casova uspora, dovoz domu

Nižší cena, výběr z pohodlí domova, dostačující popis výrobků.

nižšia cena, lepší výber

pohodlí domova a nižší cena

pohodlnější nákup, časově méně nároné

Pohodlnější, ušetření času, často nižší ceny i po připočtení poštovného

přehledný výběr, vývoj cen, mnohdy levnější zboží

Přístup z domova, větší výběr zboží, ve většině případů i nižší cena.

Přístupnost webu, rychlé porovnání cen

rychlé a levné

rychlejší pohodlnější levnější

rychlost

rychlost nakupu,vacsia prehladnost tovaru.

rychlost, cena, pohodlí

Rychlost, příznivější cena, širší výběr

rychly, jednoduchy, vyssi sortiment

Snadnější získání informací

Srovnání cen, vidím všechny parametry výrobku, mám čas na rozmyšlení

šíře sortimentu, lepší ceny

tak

uspora casu obcas lepsi cena lepsi moznost udelat si obrazek o situaci na trhu -- vyrobci, modely...

Ve většině případů nižší ceny a doprava přímo domů.

velký výběr na jednom místě, úspora času i peněz, možnost porovnat nabídky různých e-shopů i různých značek, internetové reference kvality daného zboží, dovoz až do domu, placení převodem (neběhám s penězi po městě)

Větší výběr

Větší výběr, pohodlí při výběru, možnost zboží vrátit bez udání důvodu, lepší ceny

Vybírám si věci v pohodlí domova.

5. Proč raději nakupujete v kamenných obchodech?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

asi tradice...

Baví mě to. Můžu si věci "ošahat" a hlavně vyzkoušet a vidět, jak vypadají v reálu.

Bezproblémové reklamace, garance originality

Jelikož když jde o oblečení, tak přes internet těžko poznám materiál a často je si potřeba oblečení vyzkoušet.

jistota koupě, dostanu to, co si vyberu.... u el. obchodu je vysoké riziko podvodu :-)

Kvůli atmosféře. Také kupuji věci, které si jen tak na internetu člověk neobjedná kvůli velikosti a spolehlivosti.

lepší způsob platby

mám možnost si zkontrolovat že jde opravdu, o ten výrobek o který mám zájem a že je v pořádku, bez jakékoliv závady a poruchy,vidím ho na vlastní oči, jakou má velikost, strukturu a další proporce které po tomto výrobku vyžaduji jde jistě i o určitý druh zvyku, že když mám potřebu koupit nějaký výrobek nebo službu jdu kamenného obchodu, koupě přes elektronický obchod je dle mého názoru pořád ještě v rozvoji a né tolik obvyklá a častá

mam to blízko, a možnosť vidiet tovar naživo

Mohu se poradit s prodavačem.

mohu si na věc šáhnout, pořádně se podívat, zeptat se prodavačů na doplňující informace

mohu si to vyskoušet a lépe prohlídnout

mohu si věci fyzicky osahat. Hlavně co se týká oblečení a obuvi. Většinou po internetu kupuji spíše služby než produkty.

Mohu si věci vyzkoušet.Záleží na druhu zboží

mohu si zboží "ošahat"

Mohu si zboží prohlédnout, nemusím čekat na jeho dodání

Mohu si zboží vyzkoušet

Mohu si zboží vyzkoušet.

mohu zboží vidět

možnost fyzické prohlídky a vyzkoušení

možnost prohlížení a vyzkoušení zboží

možnost si osobně vyzkoušet danou věc, neplatit poštovné

možnost vyzkoušení

Možnost vyzkoušení zboží

možnost zboží vidět na vlastní oči a vyzkoušet

muzu si to prohlidnout a rovnou odnest

můžu si vše vyzkoušet

Můžu si zboží osahat a přesvědčit se o jeho kvalitě

můžu si zboží osobně prohlédnout, zaplatím a hned zboží dostanu

můžu si zde všechno reálně osahat a vidět na vlastní oči a vyzkoušet, na internetu nemůžu, proto je to ošidné a nemusí se to vždy vyplatit

Například oblečení si mohu zkusit a případná reklamace je méně problematická.

Neboť mám jistotu toho, že když zaplatím, zboží je mé, a hlavně zde si zboží (oblečení) mohu vyskoušet jestli mi "padne". Neboť na fotkách, či modelkách těžko poznáte či Vám oděv padne, i když vypadá moc hezky :)

Něco nakupuju raději v eshopu, něco v kamenném obchodě.

oblečení si mohu vyzkoušet k parfémům přičichnout atd

Okamžitý odběr zboží, možnost si zboží prohlédnout zda splňuje mé podmínky, okamžitá rada od personálu obchodu při výběru alternativního zboží

Osahání si výrobku, v případě oblečení jednoznačně vyzkoušení

Osobní přístup, možno zboží vidět v reálné podobě, případně vyzkoušet

potřebuji si zboží ašahat

protože se na zboží můžu podívat.

Protože zboží mohu vidět naživo, popřípadě si jej "osahat" a předejít nepříjemnému překvapení a podle mé zkušenosti s e-shopy i problémům s reklamací.

rád si zboží osahám

Rád si zboží osobně prohlédnu, už jsem dostal zboží, které nevypovídalo o popisu na webových stránkách shopu

Rád si zboží prohlédnu, než ho koupím. U oblečení mám možnost si ho vyzkoušet, u hudby poslechnout.

Rádobi jistota, že se mám kam obrátit, když bude s výrobkem něco v nepořádku.

Reklamace, zboží vidím

různé

spolehlivost,možnost vyzkoušení zboží, netřeba čekat

Větší spolehlivost.

Vidím produkt před sebou, mohu si ho vyzkoušet

Vyzouším zboží

záleží jak co, oblečení si vyzkouším, ale hudbu nebo film stačí objednat přes net.

Záleží jaké předměty člověk nakupuje. Pokud je možnost, preferuji vyzkoušení v kamenném obchodě a dále pak zakoupení předmětu po internetu (zde vyhrává obchod s nejlepším poměrem cena/možnost uplatnění záruky)

Záleží na druhu zboží, radějí zboží vidím a vyzkouším si ho a kupuji hned na jistotu. Na druhou stranu u některých typů zboží nejsou tyhle věci potřeba, tak upřednostním EO zejména kvůli nižší ceně (pokud se najde v mojich vytipovaných EO).

zboží mohu ohmatat, zkusit, mám ho hned

zboží si mohu osahat, vím, co kupuji

zboží si mohu vyzkoušet a ohmatat

zboží si mohu vyzkoušet, ohmatat, vidím ho na vlastní oči

Zboží si můžu ošahat

Zboží si můžu ošahat.

zboží si můžu vyzkoušet a vidím, jak vypadá v originálu

zboží vidím a moju si na něj sáhnout a vidím kvalitu

6. Byli jste spokojeni se službami v elektronickém obchodě (e-shopu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, bez výhrad7560 %58,59 %  
Ano, ale měl/a jsem i negativní zkušenosti5040 %39,06 %  

Graf

7. Co je pro Vás pro výběr elektronického obchodu (e-shopu) rozhodující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důvěryhodnost7156,8 %55,47 %  
Cena výrobku4132,8 %32,03 %  
Doporučení známých / přátel75,6 %5,47 %  
Velikost sortimentu54 %3,91 %  
Design internetového obchodu10,8 %0,78 %  

Graf

8. Dáváte přednost registraci na stránkách elektronického obchodu nebo jednorázovým nákupům bez registrace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Radši nakupuji jednorázově bez nutnosti rgistrace8164,8 %63,28 %  
Dávám přednost registraci4435,2 %34,38 %  

Graf

9. Čtete obchodní podmínky při nakupování v elektronickém obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6350,4 %49,22 %  
Ano6249,6 %48,44 %  

Graf

10. Jaký způsob dodávky upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobírka6552 %50,78 %  
Platba převodem na účet2217,6 %17,19 %  
Hotově (většinou osobní odběr)1915,2 %14,84 %  
Platba kartou129,6 %9,38 %  
Platba pomocí platební brány (PayPal apod. )75,6 %5,47 %  

Graf

11. Měli jste někdy negativní zkušenosti s dodací lhůtou zobží při nakupování přes internet v elektronickém obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7257,6 %56,25 %  
Ano5342,4 %41,41 %  

Graf

12. Nakoupili jste ještě někdy v tomto elektronickém obchodě i přes problémy s dodávkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2750,94 %21,09 %  
Ano2649,06 %20,31 %  

Graf

13. Měli jste někdy negativní zkušenosti s vyřízením reklamace zboží nakoupeného přes internet v elektronickém obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy jsem nakoupené zboží nereklamoval/a7156,8 %55,47 %  
Ne4233,6 %32,81 %  
Ano129,6 %9,38 %  

Graf

14. Přišlo Vám někdy poštou zboží jiné než jste si přes internet v elektronickém obchodě objednali/zakoupili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11188,8 %86,72 %  
Ano1411,2 %10,94 %  

Graf

15. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž6552 %50,78 %  
Žena6048 %46,88 %  

Graf

16. Věk

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 258769,6 %67,97 %  
25 - 403124,8 %24,22 %  
40 - 6064,8 %4,69 %  
60 a více10,8 %0,78 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Měli jste někdy negativní zkušenosti s dodací lhůtou zobží při nakupování přes internet v elektronickém obchodě?

  • odpověď Ano:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 12. Nakoupili jste ještě někdy v tomto elektronickém obchodě i přes problémy s dodávkou?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 12. Nakoupili jste ještě někdy v tomto elektronickém obchodě i přes problémy s dodávkou?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupovali jste někdy zboží v elektronickém obchodě (e-shopu)?

3. Dáváte přednost nakupování v elektronickém obchodě před nakupováním v klasických kamenných obchodech?

6. Byli jste spokojeni se službami v elektronickém obchodě (e-shopu)?

7. Co je pro Vás pro výběr elektronického obchodu (e-shopu) rozhodující?

8. Dáváte přednost registraci na stránkách elektronického obchodu nebo jednorázovým nákupům bez registrace?

9. Čtete obchodní podmínky při nakupování v elektronickém obchodě?

10. Jaký způsob dodávky upřednostňujete?

11. Měli jste někdy negativní zkušenosti s dodací lhůtou zobží při nakupování přes internet v elektronickém obchodě?

12. Nakoupili jste ještě někdy v tomto elektronickém obchodě i přes problémy s dodávkou?

13. Měli jste někdy negativní zkušenosti s vyřízením reklamace zboží nakoupeného přes internet v elektronickém obchodě?

14. Přišlo Vám někdy poštou zboží jiné než jste si přes internet v elektronickém obchodě objednali/zakoupili?

15. Pohlaví

16. Věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupovali jste někdy zboží v elektronickém obchodě (e-shopu)?

3. Dáváte přednost nakupování v elektronickém obchodě před nakupováním v klasických kamenných obchodech?

6. Byli jste spokojeni se službami v elektronickém obchodě (e-shopu)?

7. Co je pro Vás pro výběr elektronického obchodu (e-shopu) rozhodující?

8. Dáváte přednost registraci na stránkách elektronického obchodu nebo jednorázovým nákupům bez registrace?

9. Čtete obchodní podmínky při nakupování v elektronickém obchodě?

10. Jaký způsob dodávky upřednostňujete?

11. Měli jste někdy negativní zkušenosti s dodací lhůtou zobží při nakupování přes internet v elektronickém obchodě?

12. Nakoupili jste ještě někdy v tomto elektronickém obchodě i přes problémy s dodávkou?

13. Měli jste někdy negativní zkušenosti s vyřízením reklamace zboží nakoupeného přes internet v elektronickém obchodě?

14. Přišlo Vám někdy poštou zboží jiné než jste si přes internet v elektronickém obchodě objednali/zakoupili?

15. Pohlaví

16. Věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Gašpar, P.Důvěryhodnost elektronického obchodování (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://duveryhodnost-elektronickeho.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.