Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Důvěryhodnost internetových obchodů

Důvěryhodnost internetových obchodů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Pavlíková
Šetření:04. 03. 2020 - 14. 03. 2020
Počet respondentů:204
Počet otázek (max/průměr):9 / 8.85
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:37,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.11:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážené respondentky, vážení respondenti,

jsem studentkou Vysoké školy ekonomické v Praze a ráda bych Vás poprosila o věnování pár minut tomuto anonymnímu dotazníku, jehož výsledky mi velice pomohou s mou diplomovou prací na téma Důvěryhodnost internetových obchodů. 

Předem děkuji za Vaši ochotu a čas strávený vyplňováním tohoto dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena15676,47 %76,47 %  
Muž4823,53 %23,53 %  

Graf

2. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-25 let10953,43 %53,43 %  
26-35 let6330,88 %30,88 %  
36-50 let209,8 %9,8 %  
Méně než 18 let94,41 %4,41 %  
51-65 let20,98 %0,98 %  
66 let a více10,49 %0,49 %  

Graf

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské vzdělání s maturitou7436,27 %36,27 %  
bakalářské vzdělání6330,88 %30,88 %  
magisterské vzdělání3316,18 %16,18 %  
základní vzdělání125,88 %5,88 %  
středoškolské vzdělání s výučním listem94,41 %4,41 %  
vyšší odborné vzdělání94,41 %4,41 %  
doktorské vzdělání41,96 %1,96 %  

Graf

4. V jakém kraji bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihočeský kraj4823,53 %23,53 %  
Hlavní město Praha4522,06 %22,06 %  
Moravskoslezský kraj2512,25 %12,25 %  
Jihomoravský kraj2512,25 %12,25 %  
Středočeský kraj136,37 %6,37 %  
Olomoucký kraj104,9 %4,9 %  
Plzeňský kraj104,9 %4,9 %  
Ústecký kraj94,41 %4,41 %  
Kraj Vysočina52,45 %2,45 %  
Pardubický kraj41,96 %1,96 %  
Zlínský kraj31,47 %1,47 %  
Královéhradecký kraj31,47 %1,47 %  
Karlovarský kraj31,47 %1,47 %  
Liberecký kraj10,49 %0,49 %  

Graf

5. Máte zkušenost s nákupy přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano19696,08 %96,08 %  
Ne83,92 %3,92 %  

Graf

6. Jak často nakupujete na e-shopech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2-3x za měsíc5125,76 %25 %  
1x za měsíc5025,25 %24,51 %  
Maximálně 6-10x za rok4824,24 %23,53 %  
Maximálně 1-5x za rok3316,67 %16,18 %  
4x a více za měsíc168,08 %7,84 %  

Graf

7. Ohodnoťte na škále 1-10 (1 – nemá to vliv na mou důvěru; 10 – zásadně ovlivňuje míru mé důvěry), do jaké míry dané prvky ovlivňují vaši důvěru v internetový obchod (e-shop).

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

8. Seřaďte jednotlivé prvky podle toho, do jaké míry ovlivňují vaší důvěru v e-shop. Začněte od prvků, které na vaši důvěru mají největší vliv.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Uvedení telefonního kontaktu na e-shopu5.81117.735
Uvedení kategorie „O nás“ (příběh a informace o e-shopu)6.7614.141
Uvedení referencí na e-shopu6.18414.905
Moderní vzhled e-shopu6.67912.228
Srozumitelnost obchodních podmínek6.2969.821
Ověření certifikáty (např. „Ověřeno zákazníky“ od Heuréky)6.20912.288
Spojení e-shopu se známou osobností8.34214.705
Možnost platby na dobírku6.80611.35
Možnost platby prostřednictvím on-line platební brány6.8789.607
Existence kamenné prodejny6.66814.109
Dostupnost živého chatu8.5114.699
Historie e-shopu8.61714.032
Přítomnost na cenových srovnávačích (např. Heureka.cz, Zboží.cz)8.17316.786

Graf

9. Ohodnoťte na škále 1-10 (1 – nejméně důvěryhodný; 10 – nejvíce důvěryhodný), do jaké míry na vás působí níže uvedené e-shopy důvěryhodně.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Seřaďte jednotlivé prvky podle toho, do jaké míry ovlivňují vaší důvěru v e-shop. Začněte od prvků, které na vaši důvěru mají největší vliv.

  • odpověď Uvedení telefonního kontaktu na e-shopu=1:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Uvedení kategorie „O nás“ (příběh a informace o e-shopu)=2 na otázku 8. Seřaďte jednotlivé prvky podle toho, do jaké míry ovlivňují vaší důvěru v e-shop. Začněte od prvků, které na vaši důvěru mají největší vliv.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je vám let?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. V jakém kraji bydlíte?

5. Máte zkušenost s nákupy přes internet?

6. Jak často nakupujete na e-shopech?

7. Ohodnoťte na škále 1-10 (1 – nemá to vliv na mou důvěru; 10 – zásadně ovlivňuje míru mé důvěry), do jaké míry dané prvky ovlivňují vaši důvěru v internetový obchod (e-shop).

8. Seřaďte jednotlivé prvky podle toho, do jaké míry ovlivňují vaší důvěru v e-shop. Začněte od prvků, které na vaši důvěru mají největší vliv.

9. Ohodnoťte na škále 1-10 (1 – nejméně důvěryhodný; 10 – nejvíce důvěryhodný), do jaké míry na vás působí níže uvedené e-shopy důvěryhodně.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je vám let?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. V jakém kraji bydlíte?

5. Máte zkušenost s nákupy přes internet?

6. Jak často nakupujete na e-shopech?

7. Ohodnoťte na škále 1-10 (1 – nemá to vliv na mou důvěru; 10 – zásadně ovlivňuje míru mé důvěry), do jaké míry dané prvky ovlivňují vaši důvěru v internetový obchod (e-shop).

8. Seřaďte jednotlivé prvky podle toho, do jaké míry ovlivňují vaší důvěru v e-shop. Začněte od prvků, které na vaši důvěru mají největší vliv.

9. Ohodnoťte na škále 1-10 (1 – nejméně důvěryhodný; 10 – nejvíce důvěryhodný), do jaké míry na vás působí níže uvedené e-shopy důvěryhodně.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Pavlíková, B.Důvěryhodnost internetových obchodů (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://duveryhodnost-internetovych.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.