Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentkou Vysoké školy ekonomické v Praze a ráda bych Vás poprosila o věnování pár minut tomuto anonymnímu dotazníku, jehož výsledky mi velice pomohou s mou diplomovou prací na téma Důvěryhodnost internetových obchodů.
Předem děkuji za Vaši ochotu a čas strávený vyplňováním tohoto dotazníku.
Odpovědi respondentů
1. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
156
76,47 %
76,47 %
Muž
48
23,53 %
23,53 %
2. Kolik je vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19-25 let
109
53,43 %
53,43 %
26-35 let
63
30,88 %
30,88 %
36-50 let
20
9,8 %
9,8 %
Méně než 18 let
9
4,41 %
4,41 %
51-65 let
2
0,98 %
0,98 %
66 let a více
1
0,49 %
0,49 %
3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
středoškolské vzdělání s maturitou
74
36,27 %
36,27 %
bakalářské vzdělání
63
30,88 %
30,88 %
magisterské vzdělání
33
16,18 %
16,18 %
základní vzdělání
12
5,88 %
5,88 %
středoškolské vzdělání s výučním listem
9
4,41 %
4,41 %
vyšší odborné vzdělání
9
4,41 %
4,41 %
doktorské vzdělání
4
1,96 %
1,96 %
4. V jakém kraji bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jihočeský kraj
48
23,53 %
23,53 %
Hlavní město Praha
45
22,06 %
22,06 %
Moravskoslezský kraj
25
12,25 %
12,25 %
Jihomoravský kraj
25
12,25 %
12,25 %
Středočeský kraj
13
6,37 %
6,37 %
Olomoucký kraj
10
4,9 %
4,9 %
Plzeňský kraj
10
4,9 %
4,9 %
Ústecký kraj
9
4,41 %
4,41 %
Kraj Vysočina
5
2,45 %
2,45 %
Pardubický kraj
4
1,96 %
1,96 %
Zlínský kraj
3
1,47 %
1,47 %
Královéhradecký kraj
3
1,47 %
1,47 %
Karlovarský kraj
3
1,47 %
1,47 %
Liberecký kraj
1
0,49 %
0,49 %
5. Máte zkušenost s nákupy přes internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
196
96,08 %
96,08 %
Ne
8
3,92 %
3,92 %
6. Jak často nakupujete na e-shopech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2-3x za měsíc
51
25,76 %
25 %
1x za měsíc
50
25,25 %
24,51 %
Maximálně 6-10x za rok
48
24,24 %
23,53 %
Maximálně 1-5x za rok
33
16,67 %
16,18 %
4x a více za měsíc
16
8,08 %
7,84 %
7. Ohodnoťte na škále 1-10 (1 – nemá to vliv na mou důvěru; 10 – zásadně ovlivňuje míru mé důvěry), do jaké míry dané prvky ovlivňují vaši důvěru v internetový obchod (e-shop).
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
8. Seřaďte jednotlivé prvky podle toho, do jaké míry ovlivňují vaší důvěru v e-shop. Začněte od prvků, které na vaši důvěru mají největší vliv.
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Uvedení telefonního kontaktu na e-shopu
5.811
17.735
Uvedení kategorie „O nás“ (příběh a informace o e-shopu)
6.76
14.141
Uvedení referencí na e-shopu
6.184
14.905
Moderní vzhled e-shopu
6.679
12.228
Srozumitelnost obchodních podmínek
6.296
9.821
Ověření certifikáty (např. „Ověřeno zákazníky“ od Heuréky)
6.209
12.288
Spojení e-shopu se známou osobností
8.342
14.705
Možnost platby na dobírku
6.806
11.35
Možnost platby prostřednictvím on-line platební brány
6.878
9.607
Existence kamenné prodejny
6.668
14.109
Dostupnost živého chatu
8.51
14.699
Historie e-shopu
8.617
14.032
Přítomnost na cenových srovnávačích (např. Heureka.cz, Zboží.cz)
8.173
16.786
9. Ohodnoťte na škále 1-10 (1 – nejméně důvěryhodný; 10 – nejvíce důvěryhodný), do jaké míry na vás působí níže uvedené e-shopy důvěryhodně.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
8. Seřaďte jednotlivé prvky podle toho, do jaké míry ovlivňují vaší důvěru v e-shop. Začněte od prvků, které na vaši důvěru mají největší vliv.
odpověď Uvedení telefonního kontaktu na e-shopu=1:
4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Uvedení kategorie „O nás“ (příběh a informace o e-shopu)=2 na otázku 8. Seřaďte jednotlivé prvky podle toho, do jaké míry ovlivňují vaší důvěru v e-shop. Začněte od prvků, které na vaši důvěru mají největší vliv.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jakého jste pohlaví?
2. Kolik je vám let?
3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
4. V jakém kraji bydlíte?
5. Máte zkušenost s nákupy přes internet?
6. Jak často nakupujete na e-shopech?
7. Ohodnoťte na škále 1-10 (1 – nemá to vliv na mou důvěru; 10 – zásadně ovlivňuje míru mé důvěry), do jaké míry dané prvky ovlivňují vaši důvěru v internetový obchod (e-shop).
8. Seřaďte jednotlivé prvky podle toho, do jaké míry ovlivňují vaší důvěru v e-shop. Začněte od prvků, které na vaši důvěru mají největší vliv.
9. Ohodnoťte na škále 1-10 (1 – nejméně důvěryhodný; 10 – nejvíce důvěryhodný), do jaké míry na vás působí níže uvedené e-shopy důvěryhodně.
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jakého jste pohlaví?
2. Kolik je vám let?
3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
4. V jakém kraji bydlíte?
5. Máte zkušenost s nákupy přes internet?
6. Jak často nakupujete na e-shopech?
7. Ohodnoťte na škále 1-10 (1 – nemá to vliv na mou důvěru; 10 – zásadně ovlivňuje míru mé důvěry), do jaké míry dané prvky ovlivňují vaši důvěru v internetový obchod (e-shop).
8. Seřaďte jednotlivé prvky podle toho, do jaké míry ovlivňují vaší důvěru v e-shop. Začněte od prvků, které na vaši důvěru mají největší vliv.
9. Ohodnoťte na škále 1-10 (1 – nejméně důvěryhodný; 10 – nejvíce důvěryhodný), do jaké míry na vás působí níže uvedené e-shopy důvěryhodně.
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.