Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dynamický Balanced Scorecard jako nástroj firemní komunikace
Dynamický Balanced Scorecard jako nástroj firemní komunikace
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Kateřina Malá |
---|---|
Šetření: | 04. 04. 2014 - 15. 04. 2014 |
Počet respondentů: | 56 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 12.66 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 59,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:12 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílem průzkumu je zjištění o povědomí metody Balanced Scorecard v rámci firmy, podniku, ve které působíte a její zapojení do firemní komunikace (komunikační kanály). Průzkum (dotazník) je určen všem osobám starších 18 let, resp. osobám, které jsou zaměstnány nebo někdy v minulosti pracovaly.
Výsledky průzkumu budou veřejně dostupné a všichni si je budete moci prohlédnout.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Balanced Scorecard je metoda, která byla představena začátkem 90. let 20. století pány Kaplanem a Nortonem. Stručná definice: strategický systém měření a řízení výkonnosti podniku. Pro účely dotazníku je prioritní zaměření metody na výkonnost zaměstnanců a jejich pracovní zaměření jen na strategické cíle podniku, resp. na cíle, které jsou předány a delegovány na nižší úrovně řízení (taktické a operativní cíle).
Odpovědi respondentů
1. Znáte metodu Balanced Scorecard, nebo je Vám povědomý stručný popis, umístěný před touto otázkou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 2, NE → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 34 | 60,71 % | 60,71 % |
NE | 22 | 39,29 % | 39,29 % |
2. Odkud metodu Balanced Scorecard (BSC) znáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
škola | 24 | 70,59 % | 42,86 % |
média (noviny, internet, Tv, rádio) | 7 | 20,59 % | 12,5 % |
zaměstnání | 5 | 14,71 % | 8,93 % |
už nevím | 1 | 2,94 % | 1,79 % |
3. Využíváte prvky metody Balanced Scorecard ve Vašem zaměstnání, popř. v předchozím zaměstnání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 4, Ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 25 | 73,53 % | 44,64 % |
Ano | 9 | 26,47 % | 16,07 % |
4. Jak byla metoda BSC do podniku (vašeho zaměstnání) aplikovaná (zaváděná)?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Funguje tam již dlouho, ještě než jsem nastoupila. Firma má jasně stanovenou vizi, pravidelně probíhají meetingy managementu ohledně plnění a aktualizace strategických cílů ve všech 4 oblastech. K řadovým zaměstnancům se pak dostávají požadavky managementu navázané na výsledky těchto meetingů.
nařízením vedením podniku
Nemohu odpovědět, byla zavedena před mým příchodem
nevím
nevím, ještě jsem nepracovala
Řádné zapracování nových zaměstnanců. Pochopení strategie podniku. Základní pravidlo: Vstřícnost k zákazníkovi.
Strategické plánování a měření!
Školením
tato metoda se využívá již několik let.
5. Jaké další (jiné) metody řízení jsou aplikovány ve Vašem zaměstnání?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
denní meetingy oddělení
Je jich velmi mnoho - často se týkají teamové práce, zlepšování výkonnosti zaměstnanců. Názvy si bohužel nepamatuji (něco jako 5 communications- jaké povinné a nepovinné komunikační události zaměstnance čekají - stanovení cílů, revize cílů zamce -> interview s nadřízeným o jeho pokrocích...). Všechny jsou ale stejně jako BSC graficky znázorněné...
Manažerské účetnictví, Lean&Six sigma, IT Governance,
Najít hlavní potenciál,neboli včem hlavně vyniká zaměstnanec.
SLA, KPI vzájemná provázanost
systém managementu
tvl, od všeho něco, kompletně nic
u nás ve firmě je kladen důraz na dobrou kolektivitu a stabilní tým a samozřejmě dobré výsledky u klientů.
6. Jaké perspektivy (dimenze) v rámci BSC v podniku využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zákaznická | 7 | 77,78 % | 12,5 % |
Učení se a růst | 4 | 44,44 % | 7,14 % |
Interních podnikových procesů | 4 | 44,44 % | 7,14 % |
Finanční | 3 | 33,33 % | 5,36 % |
7. Na jaké pozici v hierarchii podniku se nacházíte, popř. jste se nacházel v podniku, kde se metoda Balanced Scorecard (BSC) využívala?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Řadový zaměstnanec (neměl jsem žádného podřízeného) | 23 | 69,7 % | 41,07 % |
Střední mamagement | 5 | 15,15 % | 8,93 % |
Liniový management | 4 | 12,12 % | 7,14 % |
Vrcholový management | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
8. Znáte cíle podniku, popřípadě cíle Vašeho oddělení nebo divize?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vím jaké jsou cíle podniku | 21 | 63,64 % | 37,5 % |
Vím jaké jsou cíle oddělení, popř. divize | 16 | 48,48 % | 28,57 % |
Nevím jaké jsou cíle podniku | 4 | 12,12 % | 7,14 % |
Nevím jaké jsou cíle oddělení, popř. divize | 3 | 9,09 % | 5,36 % |
9. Jakým způsobem jste o podnikových cílech (cílech oddělení) informování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Školení, meeting, porady | 21 | 63,64 % | 37,5 % |
Podnikový intranet | 14 | 42,42 % | 25 % |
Oběžník | 6 | 18,18 % | 10,71 % |
O cílech se dozvím "náhodou", např. setkání s kolegou na chodbě | 5 | 15,15 % | 8,93 % |
Nedostává se i informace o cílech, neznám je | 2 | 6,06 % | 3,57 % |
Balanced Scorecard, resp. strategickou mapou | 2 | 6,06 % | 3,57 % |
jsou dány ze zákona | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
liniový management | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
Vytvářím je | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
10. Jak často (řádově) jsou cíle podniku měněny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
alespoň 1x za rok | 11 | 33,33 % | 19,64 % |
alespoň 1x za půl roku | 6 | 18,18 % | 10,71 % |
alespoň 1x za 5 let | 3 | 9,09 % | 5,36 % |
nevím | 2 | 6,06 % | 3,57 % |
alespoň 1x za měsíc | 2 | 6,06 % | 3,57 % |
nemění se | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
pracuji 3 roky a zatím se nezměnily | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
nemohu posoudit, zatím se nezměnil | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
při změně vlády v ČR | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
Jsou stabilně rozvíjeny, neřekla bych, že jsou nárazově jednorázově změněny na něco úplně jiného... | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
Nevím, že by se měnily... | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
Cíl je pořád stejný | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
nelze přesně definovat u státní správy, záleží na výsledku voleb. | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
nebyl jsem informován o cílech, nevím | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
11. Přispívá tvoje pozice strategii podniku (strategickým cílům, popř. cílům taktickým a operativním)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, přispívám k cílům podniku | 15 | 45,45 % | 26,79 % |
Myslím, že přispívám | 10 | 30,3 % | 17,86 % |
Ne | 6 | 18,18 % | 10,71 % |
podle znalosti cílů přispívám, ale nadřízený mě o tom osobně neinformuje | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
Neznám strategii ani cíle podniku | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
12. Můžete říci, že Vaše pracovní pozice, resp. Vaše pracovní činnost přispívá jen a pouze k dosažení strategických, operativních či taktických plánů
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 11 | 33,33 % | 19,64 % |
ne | 11 | 33,33 % | 19,64 % |
ano | 10 | 30,3 % | 17,86 % |
spíše souhlasím | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
13. Považujete za důležité, zda dostáváte dostatečné informace, k praktikování Vašich pracovních povinností?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 30 | 90,91 % | 53,57 % |
nevím | 2 | 6,06 % | 3,57 % |
ne | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
14. Pokud se Vám nedostávají potřebné informace, které potřebujete k dodržování pracovních povinností, tak:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
si o ně dodatečně zažádám | 25 | 75,76 % | 44,64 % |
ještě se to nestalo, vždy jsem dostal všechny relevantní informace | 8 | 24,24 % | 14,29 % |
si o ně neřeknu, není to můj problém, že je nemám | 2 | 6,06 % | 3,57 % |
nedělám nic a počkám až je dostanu | 2 | 6,06 % | 3,57 % |
Přes požádání se stejně nic konkrétního nedozvím. | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
nenapadlo mě to | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
15. Jste nějak motivováni k plnění podnikových cílů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano jsme (způsob je pro mě vyhovující) | 12 | 36,36 % | 21,43 % |
Ne nejsme | 12 | 36,36 % | 21,43 % |
Ano jsme (způsob je pro mě nevyhovující) | 7 | 21,21 % | 12,5 % |
Plníme akorát konkrétní úkoly, nikoliv s vazbou na cíl | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
ano jsme, ale jen přímým nadřízeným z její vlastní iniciativy | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
málo kdy | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
16. Jaké komunikační kanály jsou využívány u vás v zaměstnání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Firemní e-mail | 26 | 78,79 % | 46,43 % |
Intranet | 24 | 72,73 % | 42,86 % |
Oběžníky | 12 | 36,36 % | 21,43 % |
Back-office | 10 | 30,3 % | 17,86 % |
Sociální sítě | 10 | 30,3 % | 17,86 % |
Lotus Notes | 3 | 9,09 % | 5,36 % |
telefon, osobně | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
interní časopis | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
to jsou hrozné možnosti... co když mám e-mail v Lotus Notes? A co má znamenat BO jako kom. kanál? | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
osobní kontakt | 1 | 3,03 % | 1,79 % |
17. Zaškrtněte velikost (počet zaměstnanců) firmy, kde pracujete
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1000+ | 15 | 32,61 % | 26,79 % |
do 25 zaměstnanců | 11 | 23,91 % | 19,64 % |
do 100 zaměstnanců | 9 | 19,57 % | 16,07 % |
do 1000 zaměstnanců | 4 | 8,7 % | 7,14 % |
do 500 zaměstnanců | 2 | 4,35 % | 3,57 % |
6000 | 1 | 2,17 % | 1,79 % |
6000 zaměstnanců | 1 | 2,17 % | 1,79 % |
Samotná dcerka má asi 300 zaměstnanců, celosvětově má firma přes 1000 zaměstnanců | 1 | 2,17 % | 1,79 % |
2500 | 1 | 2,17 % | 1,79 % |
nezaměstnaný | 1 | 2,17 % | 1,79 % |
18. Zařaďte svého zaměstnavatele do jedné z následujících možností.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Soukromý sektor | 26 | 56,52 % | 46,43 % |
Podnikatel | 11 | 23,91 % | 19,64 % |
Státní úředník | 6 | 13,04 % | 10,71 % |
soud | 1 | 2,17 % | 1,79 % |
pojišťovnictví | 1 | 2,17 % | 1,79 % |
bankovní instituce | 1 | 2,17 % | 1,79 % |
Leasingová společnost | 1 | 2,17 % | 1,79 % |
IT | 1 | 2,17 % | 1,79 % |
Nezisková organizace | 1 | 2,17 % | 1,79 % |
bez zaměstnání | 1 | 2,17 % | 1,79 % |
19. Jaký je Váš současný věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-26 | 27 | 58,7 % | 48,21 % |
27-34 | 10 | 21,74 % | 17,86 % |
35-44 | 4 | 8,7 % | 7,14 % |
45-54 | 4 | 8,7 % | 7,14 % |
65+ | 1 | 2,17 % | 1,79 % |
20. Prosím napište svými slovy, co si o metodě Balanced Scorecard myslíte, ve smyslu přínosu Vám a Vaší pozici v rámci firmy, ve které pracujete/pracoval jste, popř. co byste na její aplikaci v rámci firmy změnili.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
.
...
Bohužel metodu neznám, nebyla jsem s ní nikdy seznámena, jsem bez názoru.
házení opice :)
Je hezké vidět kam jdeme a jak na tom jsme. Rozvoj zaměstnanců je je jedním z procesů a někdy mi přijde poněkud násilný a tím pádem i nepřínosný. Přinejmenším rozvoj zaměstnanců není aplikovatelný na každého.
K ničemu
Každý jedinec se musí neustále zdokonalovat a vzdělávat. Tím vzniká zpětná vazba vůči firmě a zabraňujeme tím chybám.
Metoda BSC je v naší společnosti používána, ale nohužel podle mého názoru chybně. Cíle, které jsou potom určeny a kvantifikovány často neodpovídají cílům celého podniku.
metoda nebyla použita
Metodu neznám
Myslím, že se nepoužívá. Řekla bych, že v nevýrobním sektoru nelze využít..
Naše firma nevyužívá, tudíž nemohu relevantně odpovědět.
neměla by pro mě mnoho uplatnění
Nevím
nevim
nevím
Nevím, co to je.
Nevím, nesetkal jsem se zatím s prostředím, kde by byla skutečně využívána.
Nevím, zda je v mém zaměstnání tato metoda používána, ale dle mého názoru by byla přínosem především ke sladění kompetencí, jednotlivých útvarů a jednotnému výkladu právních předpisů.
Nevšimla jsem si toho, že by se u nás ve firmě tato metoda používala
Nevyužíváme, takže nemohu nic k tomu říct. Obecně si však myslím, že je to dobrá metoda jak vizuálně zobrazit strategii firmy, aby všichni věděli, co je cílem společnosti, ať již top management nebo řadový zaměstnanec.
neznám
neznám ji
neznám to
Nic mi to nepřináší.
NNNN
No je to akorát bič na lidi.
Považuji ji za přínosnou, obzvláště kvůli její schopnosti přenášet cíle podniku tak, aby je pochopily všechny vrstvy řízení a kvůli schopnosti tyto cíle, pokud jsou reálně stanoveny, i reálně měřit.
Považuji to za nesmysl, bez této metody se nám pracovalo lépe, víc v klidu a úkoly jsme plnili.
pro mě je metoda přínosná hlavně co se týče informovanosti o cílech a strategii podniku, na úrovni které se nacházím není moc propracovaná, je spíše zaměřená na vrcholový management
Pro mne absolutně bezvýznamná.
Samotná metoda není špatná.
Smysluplná metoda pro náročnější odvětví, která v mém odvětví není třeba.
snažil bych se zvýšit povědomí všech zaměstnanců o aplikovaných metodách
Takové metody je jistě zapotřebí neboť já ji jako vedoucí pracovník velice uvítám na skolenich které nám firma zprostředkovává
tato metoda je důležitou strategií v každé velké firmě.
V naší společnosti bych ji rád uvítal v širším.
v praxi jsem se s BSC nesetkal
Ve firmě sotva byla používána, tedy přínos pro firmu neměla a vzhledem k omezenému repertoáru tohoto konkrétního trhu, by nebyla nejspíše kvalitně aplikovatelná.
Ve státní správě nevidím přínos této metody.
Velmi užitečné, pokud je správně a důsledně aplikovaná.
zlepšení finančních ukazatelů
zvýšení produktivity a efektivity práce. Uvítali bychom zvýšení motivace zaměstnanců, v současné době neexistuje.
21. Prosím o Váš osobní názor na strategické řízení a rozhodování ve Vašem zaměstnání. Co si myslíte, že by se mělo změnit, popř. zavést.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
....
Asi bych nic neměnila.
dobrý
Když si nic neseženu nic nemám.
Komunikace mezi jednotlivými odděleními v rámci zavádění změn v systému řízení naší společnosti
Komunikace mezi zaměstnanci
koncepce
Mám pouze jednoho nadřízeného (žádní další zaměstnanci), takže v mé práci se nic sofistikovanějšího zavádět nebude.
Měl by přestat tlak na zaměstnance neustále v hlášeních zdůvodňovat a předkládat rozbory proč se něco nepodařilo a co se udělá pro to, aby se podařilo. Kdyby nás nezdržovala podobná hlášení, pracovali bychom efektivněji a vše by se podařilo - jako dříve.
Měl by se začít používat mozek (tzv. selský rozum) a neustále neměnit názor na zásadní problémy.
Mělo by se začít plánovat a rozvíjet. Ani jedno se nekoná.
Mělo by se začít uvažovat o strategii pro celý podnik a ne o ní přemýšlet jen na nejvyšší úrovni odtržené od zbytku firmy
méně zavádění zbytečných nesmyslných inovací, které jsou po čase upadnuty v zapomnění, více motivace v plnění cílů
MMM
Myslím, že je všechno v pořádku.
nedokáži určit, nevím jaká je současná strategie a cíl
Nefunguje tak, jak by mělo. Měla by být mnohem lepší komunikace mezi nadřízeným a podřízeným.
nehledet tolik na letosni cil obratu, ale i par let do budoucna (rozvoj personalu atd.)
nelhat
Nemám zkušenosti
neměl jsem přístup ke strategickému rozhodování ve firmě, bylo řízeno mateřskou společností ze zahraničí
Nemělo by probíhat tolik změn, které jsou špatně komunikované zaměstnancům. Strategie by se měla již při jejím stanovení zdát splnitelná (často je již na začátku jasné, že neodpovídá podmínkám prostředí).
nemůžu odpovědět
nevím
nic
No měly by více komunikovat a trochu dát na zaměstnance a nemít jen svojí hlavu.
Pozitivní zpětná vazba. Té je málo. Motivace zaměstnance. Jak se říká,pro nás je nejdůležitější spokojený zákazník,ale v rámci zaměstnanců by to mělo platit také.
Průběžně se mění dle potřeb. Firma má velmi flexibilní zaměření.
Rychlost změn na základě známé potřeby. Schopnost je aplikovat globálně ve stejném čase, nikoliv postupně (rolling-wave).
Řízení v naší společnosti mi nepřipadá strategické. Strategie se přílož často mění a z úhlu pohledu řadového zaměstnance to vidím jako neorganizovaný chaoz.
Současná situace je vyhovující.
Stojí to za hovno.
strategické řízení
strategické řízení je jednou z priorit ve velké společnosti jako je ta ve které pracuji, správné řízení je jeden krůček k úspěchu firmy.
Strategické řízení spočívá mimo jiné i ve srovnávání s konkurencí (ekonomická soutěž). Státní organizace, ve které pracuji se nepohybuje v konkurenčním prostředí.
Strategie se řeší každý měsíc na poradě, kdy jsou současně stanoveny dlaší cíle a zhodnoceny výsledky.
Strategii vodím z dálky a spíše její výsledky, nemohu říci, jak vzniká ani co bych na ní měnil.
Tuto firmu jsem již před svým nástupem považovala za jednu z těch, které mají svou strategii perfektně propracovanou.
U nás by si mělo vyšší vedeni přijít pracovat na prodejny, aby sami cítili ten tlak a opravdu náročnost práce , hlavně množství zaměstnanců , které máme na směnách je opravdu málo.
V prvé řadě zapracovat na interní komunikaci informací.
vedení by mělo změnit přístup k zaměstnancům a motivovat je k lepším výkonům, především jít příkladem a nezneužívat svého postavení pouze ve svůj vlastní prospěch
Větší informovanost, častější předávání informací a hlavně bližší info o všem co se děje a připravuje.
větší stanovení a nastavení SLA a KPI a také zlepšení kvality služeb poskytované klientům.
větší zkušenosti vyššího managementu s prací s koncovým zákazníkem
vše je ok
Zlepšení informovanosti a komunikace mezi vedením a zaměstnanci.
Změnit a zjednodušit by se měl daňový zákon a uspořádání Finanční správy.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.