Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > E-government pohledem občana
E-government pohledem občana
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Ilona V. |
---|---|
Šetření: | 21. 07. 2016 - 14. 08. 2016 |
Počet respondentů: | 109 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 19.86 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 46,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:22 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
vyplněním tohoto dotazníku přispějete ke zpracování diplomové práce na téma Debyrokratizace veřejné správy pomocí e-governmentu. Předem Vám děkuji za vyplnění a za strávený čas nad tímto dotazníkem.
Hezký den přeje,
Ilona V.
Odpovědi respondentů
1. Víte, co je e-government?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 76 | 69,72 % | 69,72 % |
ne | 33 | 30,28 % | 30,28 % |
2. Kde jste se s tímto pojmem poprvé setkali?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
od přátel, kolegů | 23 | 21,1 % | 21,1 % |
v tisku | 18 | 16,51 % | 16,51 % |
v práci | 17 | 15,6 % | 15,6 % |
na sociální síti | 15 | 13,76 % | 13,76 % |
v televizi | 14 | 12,84 % | 12,84 % |
na úřadě | 14 | 12,84 % | 12,84 % |
ve škole | 8 | 7,34 % | 7,34 % |
3. Které jeho služby jste již využili?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
webové stránky měst a obcí | 83 | 76,15 % | 76,15 % |
Czech POINT | 69 | 63,3 % | 63,3 % |
Portál veřejné správy | 48 | 44,04 % | 44,04 % |
veřejné rejstříky | 37 | 33,94 % | 33,94 % |
Základní registry | 28 | 25,69 % | 25,69 % |
datové stránky | 25 | 22,94 % | 22,94 % |
žádné | 19 | 17,43 % | 17,43 % |
registr smluv | 12 | 11,01 % | 11,01 % |
e-podpis | 7 | 6,42 % | 6,42 % |
server edisepo | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
katastrální úřad, finanční úřad -- daňové přiznání | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
webové stránky řady orgánů státní správy | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
4. Z jakého důvodu jste doposud službu nevyužili?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ani jsem nevěděl, že se to takhle jmenuje...
cena
Nebyl důvod
nepotřebovala jsem
Nepotřebovala jsem je.
neslyšela jsem o takové službě
Neviem, čo to znamená
Nevím o co jde
Nevim o co jde
Nevim o co jse
Nevím o co se jedná
Nevím o ní.
Nevím o ní.
neznám
Neznám to.
Ostatní jsem zatím nepotřebovala
Snažší dostupnost informací na dálku.
spatna informovanost a propojenost sluzeb.
Viz otázka 1
5. Kterou jeho službu využíváte nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
webové stránky měst a obcí | 57 | 52,29 % | 52,29 % |
žádnou | 21 | 19,27 % | 19,27 % |
Czech POINT | 12 | 11,01 % | 11,01 % |
Portál veřejné správy | 8 | 7,34 % | 7,34 % |
datové stránky | 4 | 3,67 % | 3,67 % |
veřejné rejstříky | 3 | 2,75 % | 2,75 % |
těžko říct | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
Základní registry | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
edisepo | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
registr smluv | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
6. Jak často e-government využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1x měsíčně | 26 | 23,85 % | 23,85 % |
E-government nevyužívám | 23 | 21,1 % | 21,1 % |
1x týdně | 20 | 18,35 % | 18,35 % |
1x denně | 17 | 15,6 % | 15,6 % |
1x za čtvrt roku | 8 | 7,34 % | 7,34 % |
1x za půl roku | 8 | 7,34 % | 7,34 % |
1x za rok | 7 | 6,42 % | 6,42 % |
7. Jaký je Váš nejčastější způsob komunikace s veřejnou správou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
osobní | 52 | 47,71 % | 47,71 % |
elektronický | 38 | 34,86 % | 34,86 % |
telefonický | 15 | 13,76 % | 13,76 % |
písemný | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
Podle typu aktivity | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
přes podatelnu | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
žádný - ke komunikaci jsou třeba 2 strany... | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
8. Jakou komunikaci s úřady preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
elektronický | 59 | 54,13 % | 54,13 % |
osobní | 42 | 38,53 % | 38,53 % |
telefonický | 4 | 3,67 % | 3,67 % |
žádnou | 2 | 1,83 % | 1,83 % |
Podle typu aktivity | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
řídkou | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
9. Je nabídka služeb e-governmentu dostačující?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 49 | 44,95 % | 44,95 % |
ne | 36 | 33,03 % | 33,03 % |
ano | 24 | 22,02 % | 22,02 % |
10. Jaké služby Vám případně chybí?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
..a co názor lidí, kteří nemají přístup na internet...starší občané, sociálně slabý...
Celková elektronizace, kdy bych si veškerou agendu spojenou s vyřizováním věcí na úřadech obstarala z pohodlí domova formou občanského průkazu s čipem a čtečkou čipů. Toto bych si obstarala kdy já budu chtít a nemusela bych stále řešit fronty na úřadech a jejich otevírací dobu.
danove priznani FO
dodání podkladů úřady sobě navzájem (i v rámci jednoho úřadu)
e-health na Slovensku
Možnost snadnějšího a levnějšího uchovávání datových zpráv, než je předražený Datový trezor České pošty.
Možnost zaplatit daně on-line, možnost založit firmu on-line, elektronický občanský průkaz, elektronické zdravotnictví a mnoho dalších
např. možnost vzdát se komunikace elektronickou cestou - datová schránka je třeba nafurt, takže nejde zrušit.
Například kompletní integrace živnostenských odborů se zdravotními pojišťovnami a správou sociálního zabezpečení tak, aby stačil například pár kliků k tomu, aby byla pomocí e-podpisu uzavřena, obnovena či otevřena živnost. Totéž platí o daňových přiznáních. Rovněž neúměrné je množství telefonátů a formulářů, jež je nutno provést pro objednání kontejneru na odpad z vyklízení sklepa.
Například u finančního úřadu mi chybí kontakty na konkrétní zaměstnance (konkrétní správce daně).
Neviem odpovedať
nutnost el. podpisu komplikuje komunikaci s urady
Online nahlížení do spisu.
úplné elektronické podání
Vadí mi jejich vynucování
vystavení občanského průkazu, volby, zdravotní knížky ( + rozšíření e receptů).... využití e governmentu pro případ spolupráce se zahraničím (při cestách,...)
zařízení více věcí prostřednictvím internetu, např. obecní poplatky mnohde nelze
Žádné
Žádosti a formuláře by bylo dobré mít možnost vyplnit převážně přes internet.
11. Co by Vás vedlo k častějšímu využívání služeb e-governmentu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ak by to spoznal a vedel ovládať
častější potřeba a dostatek času
Jednoduchost, rychlost při vysoké míře zabezpečení.
Jejich řádné fungování, rychlost, např u Czech point přístup z domu se zabezpečeným přístupem (podobně jako třeba k bankovnímu účtu)
jejich vyšší propagace, lidé často neví, že to takhle vůbec jde
kdyby byl el podpis zadarmo
kdyby to bylo povinné a kdyby postačila elektronická komunikace - když pak člověk stejně musí na úřad, tak proč to posílat elektronicky
Kdyby to úředníka na druhé straně neděsilo k smrti.
Kdybych to znal :D
lepší informovanost, spolehlivost IT
lepší provázanost a otevřenost informačních systémů veřejné správy
Např. Czech POINT -> Lepší proškolení zaměstnanců! Nevědí jak s czech POINTEM zacházet.
např. v případě datových schránek upozornění zdarma; přerušení funkce během dovolené atd.
nevím
NIC, nejsem blázen
Nic, užívám ho asi velmi často.
Podnikání
Použitelná elektronická komunikace s úřady.
propojenost sluzeb
Rozšíření nabídky poskytovaných služeb.
Schopnost úředníků používat hlavu a pc efektivně
Vedet co to he
větší jednoduchost
Větší neznalost "systému".
větší zabezpečení dat, centralizace informací o e-gov., rozšíření služeb
Více user-friendly interface, více "polopatě" vysvětlená pravidla, propagace služeb e-governmentu (třeba je řada věcí, které lze elektronicky dělat, a já o nich pouze nevím).
Záleží asi na daném městě - ve FM je všechno na webu a osobní kontakt není až tak duležitý Oproti tomu v paskove webovky jsou spíše nedostačujícím prvkem ...
Zavedení výše zmíněných služeb.
zjednodušení a zlidštění systému.
Znalost možností
12. Uvítali byste webové stránky, kde by byly veškeré informace o českém e-governmentu, jeho službách. včetně přímého přístupu k nim?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 74 | 67,89 % | 67,89 % |
nevím | 29 | 26,61 % | 26,61 % |
ne | 6 | 5,5 % | 5,5 % |
13. Zlepšili byste něco na českém e-governmentu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 70 | 64,22 % | 64,22 % |
ano | 34 | 31,19 % | 31,19 % |
ne | 5 | 4,59 % | 4,59 % |
14. Co byste případně zlepšili?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Celkově přejít co nejvíce na online komunikaci a zbytečně tak neživit statisíce zbytečných úředníků
Datové schránky jsou technický i právní paskvil. Zpráva zmizí za 90 dnů, vše je třeba převádět do tištěné podoby za astronomickou cenu 30 Kč / A4. Jedině tak lze uchovat právní platnost dokumentu.
Jak jsem již uvedl, je zapotřebí integrace systémů a databází veřejných institucí, aby nebyl občan v poslrdku stejně odkázán na papírování a obcházení úřadů v návaznosti na jeden elektronický úkon.
každý úřad a ministerstvo mají jiné systémy, stejně chtějí spoustu papíru fyzicky, chtěla bych to bez těch fyzických papiru
Koupil bych Vysočinským fízlům lepší scanner, nebo bych je rovnou naučil vést spisy elektronicky.
možnost chatu
nevím
otevřenost systémů
Popsáno v bodu 10
propagace
Propagaci
propojeni sluzeb
Předchozí otázka je položená příliš obecně. Například webové stránky různých obcí obsahují různá a někdy nepřehledná data. Ačkoli podle zákona 106 jsou pro webové stránky určitá povinná data, která musí webová stránka obce obsahovat, tak různé obce v ČR mají tyto povinné údaje pouze taxativně vyjmenované a nevyužívají propojenosti s jinými částmi stránek. Pro návštěvníka je potom webová stránka uživatelsky nepříjemná.
Rozhodně přehlednost...umíte najít na MPSV veřejné zakázky na eurodotace ???
rozsah sluzeb
Rozšířil bych nabídku poskytovaných služeb. Důležité ovšem je, aby elektronická forma nebyla jedinou možnou cestou vyřízení záležitostí!
Vím, že to zní jako blbá odpověď, ale asi všechno. Jako IT pracovník vím, že je ve státní správě spousta věcí neskutečně neefektivní, ostatně pracuji ve firmě, která pro stát dělá některé klíčové věci.
viz 10
viz 11
viz otázka 11
Viz otázka 11
Všechno
Zavedl bych snadnější a levnější způsob neomezeného uchovávání datových zpráv, než je předražený Datový trezor od České pošty.
Znovuzrizeni Ministerstva informatiky
zrušil bych většinu úřadů
Zrušit povinné využívání
15. Jaké přínosy dle Vás e-government nabízí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ušetření času | 78 | 71,56 % | 71,56 % |
komunikace s veřejnou správou z pohodlí domova | 71 | 65,14 % | 65,14 % |
snížení peněžních nákladů | 31 | 28,44 % | 28,44 % |
velký počet kontaktních míst Czech POINTu | 21 | 19,27 % | 19,27 % |
Nevim | 2 | 1,83 % | 1,83 % |
čas na utřídění/dohledání informací atd. | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
nemám tušení | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
Nic extra | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
žádné, veškerý styk se státem je z donucení, já po nikom nic nechci. | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
vyšší transparentnost | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
zatím nabízí pouze minimální | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
Doposud jsem nevyužila. | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
Nevyužívám, nevím | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
e-government je přizpůsobení veřejné správy moderní technologické době | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
žádné, jen větší náklady a problémy | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
časová flexibilita | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
asdf | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
nevim co to je tak nemuzu vedet jake prinosy | 1 | 0,92 % | 0,92 % |
16. Je podle Vás v současné době český e-government efektivní?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 56 | 51,38 % | 51,38 % |
ne | 29 | 26,61 % | 26,61 % |
ano | 24 | 22,02 % | 22,02 % |
17. Jaké jsou Vaše zkušenosti s českým e-governmentem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
neutrální | 31 | 28,44 % | 28,44 % |
spíše pozitivní | 27 | 24,77 % | 24,77 % |
žádné zkušenosti nemám | 25 | 22,94 % | 22,94 % |
spíše negativní | 14 | 12,84 % | 12,84 % |
pozitivní | 9 | 8,26 % | 8,26 % |
negativní | 3 | 2,75 % | 2,75 % |
18. Je dle Vás dostatečná propagace služeb e-governmentu ze strany státu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 69 | 63,3 % | 63,3 % |
nevím | 31 | 28,44 % | 28,44 % |
ano | 9 | 8,26 % | 8,26 % |
19. Vaše celkové hodnocení e-governmentu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 44 | 40,37 % | 40,37 % |
chvalitebný | 21 | 19,27 % | 19,27 % |
nedostatečný | 20 | 18,35 % | 18,35 % |
dostatečný | 20 | 18,35 % | 18,35 % |
výborný | 4 | 3,67 % | 3,67 % |
20. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
muž | 59 | 54,13 % | 54,13 % |
žena | 50 | 45,87 % | 45,87 % |
21. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
25 - 34 | 52 | 47,71 % | 47,71 % |
15 - 24 | 22 | 20,18 % | 20,18 % |
35 - 44 | 20 | 18,35 % | 18,35 % |
45 - 54 | 10 | 9,17 % | 9,17 % |
55 - 64 | 3 | 2,75 % | 2,75 % |
65+ | 2 | 1,83 % | 1,83 % |
22. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 61 | 55,96 % | 55,96 % |
středoškolské s maturitou | 31 | 28,44 % | 28,44 % |
základní | 8 | 7,34 % | 7,34 % |
středoškolské bez maturity | 5 | 4,59 % | 4,59 % |
vyšší odborné | 4 | 3,67 % | 3,67 % |
23. Velikost obce
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 001 - 100 000 obyvatel | 32 | 29,36 % | 29,36 % |
nad 1 000 000 obyvatel | 30 | 27,52 % | 27,52 % |
do 3 000 obyvatel | 19 | 17,43 % | 17,43 % |
3 001 - 10 000 obyvatel | 18 | 16,51 % | 16,51 % |
100 001 - 1 000 000 obyvatel | 10 | 9,17 % | 9,17 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.