Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > E-learning a jeho využívání v ČR
E-learning a jeho využívání v ČR
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Veronika Machková |
---|---|
Šetření: | 24. 11. 2010 - 06. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 89 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 8.25 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 70,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:44 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
žádám Vás o pomoc při jednoduchém dotazníkovém šetření. Dotazník, který překládám, je určen pro širokou veřejnost a jeho hlavním cílem je zjistit, v jaké míře je pro studium a samostudium využíván E-learning. Výsledky šetření budou využity jako podklady pro zpracování seminární práce v rámci studia na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové.
Dotazník Vám nezabere příliš mnoho času, odpovíte maximálně na 10 otázek.
Za odpovědi i za čas, který dotazníku věnujete, Vám předem děkuji.
Odpovědi respondentů
1. Absolvoval(a) jste někdy studium, kurz nebo školení, které by bylo podporované e-learningem (LMS)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, jednou → otázka č. 2, ano, více než jednou → otázka č. 2, ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 39 | 43,82 % | 43,82 % |
ano, více než jednou | 36 | 40,45 % | 40,45 % |
ano, jednou | 14 | 15,73 % | 15,73 % |
2. Kde jste se poprvé setkal s e-learningovou podporou studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v zaměstnání | 28 | 56 % | 31,46 % |
na vysoké škole | 19 | 38 % | 21,35 % |
na střední škole | 3 | 6 % | 3,37 % |
3. Jaký typ studia byl ve Vašem případě podporován e-learningem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
specializovaný jednorázový kurz | 21 | 42 % | 23,6 % |
distanční nebo kombinované studium v rámci dalšího profesního vzdělávání | 18 | 36 % | 20,22 % |
prezenční studium jednoho předmětu v rámci školní docházky (ZŠ, SŠ, VŠ) | 10 | 20 % | 11,24 % |
školení zaměstnanců (BOZP, první pomoc, apod.) | 10 | 20 % | 11,24 % |
prezenční studium všech předmětů v rámci školní docházky (ZŠ, SŠ, VŠ) | 5 | 10 % | 5,62 % |
ECDL | 1 | 2 % | 1,12 % |
využívam ako učiteľka na SŠ | 1 | 2 % | 1,12 % |
4. V jakém LMS prostředí jste pracoval(a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím, nevzpomínám si | 21 | 42 % | 23,6 % |
Moodle | 20 | 40 % | 22,47 % |
iTutor | 8 | 16 % | 8,99 % |
UNIFOR | 2 | 4 % | 2,25 % |
IS MU | 1 | 2 % | 1,12 % |
WebCT | 1 | 2 % | 1,12 % |
IS Muni | 1 | 2 % | 1,12 % |
Mood-link-a (PedF MU) | 1 | 2 % | 1,12 % |
státní maturita | 1 | 2 % | 1,12 % |
Nevím co je to LMS | 1 | 2 % | 1,12 % |
EDEN | 1 | 2 % | 1,12 % |
firemni reseni | 1 | 2 % | 1,12 % |
5. Myslíte si, že e-learningová podpora Vaše studium zefektivnila?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, studium bylo efektivnější | 29 | 58 % | 32,58 % |
nevidím rozdíl mezi touto a standartní formou studia | 11 | 22 % | 12,36 % |
ne, studium pro mě bylo náročnější | 4 | 8 % | 4,49 % |
Myslím, že ne. | 1 | 2 % | 1,12 % |
jedná se o subjektivní dojem | 1 | 2 % | 1,12 % |
časová flexifilita byla pro měznačným zefetivněním | 1 | 2 % | 1,12 % |
v zamestnani ne, ve skole ano | 1 | 2 % | 1,12 % |
podporuje systematickú prípravu žiakov | 1 | 2 % | 1,12 % |
Studium nebylo efektivnější, ale dalo se odbývat. | 1 | 2 % | 1,12 % |
6. Využil(a) jste někdy při studiu výukové webové stránky (web speciálně vytvořený pro prezentaci učiva)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 54 | 60,67 % | 60,67 % |
ne | 35 | 39,33 % | 39,33 % |
7. Využil(a) jste někdy při svém studiu výukový program, výukové CD nebo DVD?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 54 | 60,67 % | 60,67 % |
ne | 35 | 39,33 % | 39,33 % |
8. Jaký je Váš vztah k používání počítačů a informačních technologií?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kladný | 41 | 46,07 % | 46,07 % |
velmi kladný | 38 | 42,7 % | 42,7 % |
neutrální | 8 | 8,99 % | 8,99 % |
záporný | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
velmi záporný | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
9. Vaše věková kategorie je
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
31 až 45 let | 36 | 40,45 % | 40,45 % |
21 až 30 let | 25 | 28,09 % | 28,09 % |
46 až 60 let | 23 | 25,84 % | 25,84 % |
15 až 20 let | 4 | 4,49 % | 4,49 % |
více než 60 let | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
10. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 56 | 62,92 % | 62,92 % |
střední s maturitou | 32 | 35,96 % | 35,96 % |
střední s výučním listem | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.