Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > E-learning a jeho využívání v ČR
E-learning a jeho využívání v ČR
→ Mouchy spolknuté při jízdě na kole a pavouci snězení ve spánku se nepočítají :-) ←
(cca 1 min, veřejné výsledky)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Veronika Machková |
---|---|
Šetření: | 24. 11. 2010 - 06. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 89 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 8.25 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 70,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:44 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
žádám Vás o pomoc při jednoduchém dotazníkovém šetření. Dotazník, který překládám, je určen pro širokou veřejnost a jeho hlavním cílem je zjistit, v jaké míře je pro studium a samostudium využíván E-learning. Výsledky šetření budou využity jako podklady pro zpracování seminární práce v rámci studia na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové.
Dotazník Vám nezabere příliš mnoho času, odpovíte maximálně na 10 otázek.
Za odpovědi i za čas, který dotazníku věnujete, Vám předem děkuji.
Odpovědi respondentů
1. Absolvoval(a) jste někdy studium, kurz nebo školení, které by bylo podporované e-learningem (LMS)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, jednou → otázka č. 2, ano, více než jednou → otázka č. 2, ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 39 | 43,82 % | 43,82 % |
ano, více než jednou | 36 | 40,45 % | 40,45 % |
ano, jednou | 14 | 15,73 % | 15,73 % |
2. Kde jste se poprvé setkal s e-learningovou podporou studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v zaměstnání | 28 | 56 % | 31,46 % |
na vysoké škole | 19 | 38 % | 21,35 % |
na střední škole | 3 | 6 % | 3,37 % |
3. Jaký typ studia byl ve Vašem případě podporován e-learningem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
specializovaný jednorázový kurz | 21 | 42 % | 23,6 % |
distanční nebo kombinované studium v rámci dalšího profesního vzdělávání | 18 | 36 % | 20,22 % |
prezenční studium jednoho předmětu v rámci školní docházky (ZŠ, SŠ, VŠ) | 10 | 20 % | 11,24 % |
školení zaměstnanců (BOZP, první pomoc, apod.) | 10 | 20 % | 11,24 % |
prezenční studium všech předmětů v rámci školní docházky (ZŠ, SŠ, VŠ) | 5 | 10 % | 5,62 % |
ECDL | 1 | 2 % | 1,12 % |
využívam ako učiteľka na SŠ | 1 | 2 % | 1,12 % |
4. V jakém LMS prostředí jste pracoval(a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím, nevzpomínám si | 21 | 42 % | 23,6 % |
Moodle | 20 | 40 % | 22,47 % |
iTutor | 8 | 16 % | 8,99 % |
UNIFOR | 2 | 4 % | 2,25 % |
IS MU | 1 | 2 % | 1,12 % |
WebCT | 1 | 2 % | 1,12 % |
IS Muni | 1 | 2 % | 1,12 % |
Mood-link-a (PedF MU) | 1 | 2 % | 1,12 % |
státní maturita | 1 | 2 % | 1,12 % |
Nevím co je to LMS | 1 | 2 % | 1,12 % |
EDEN | 1 | 2 % | 1,12 % |
firemni reseni | 1 | 2 % | 1,12 % |
5. Myslíte si, že e-learningová podpora Vaše studium zefektivnila?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, studium bylo efektivnější | 29 | 58 % | 32,58 % |
nevidím rozdíl mezi touto a standartní formou studia | 11 | 22 % | 12,36 % |
ne, studium pro mě bylo náročnější | 4 | 8 % | 4,49 % |
Myslím, že ne. | 1 | 2 % | 1,12 % |
jedná se o subjektivní dojem | 1 | 2 % | 1,12 % |
časová flexifilita byla pro měznačným zefetivněním | 1 | 2 % | 1,12 % |
v zamestnani ne, ve skole ano | 1 | 2 % | 1,12 % |
podporuje systematickú prípravu žiakov | 1 | 2 % | 1,12 % |
Studium nebylo efektivnější, ale dalo se odbývat. | 1 | 2 % | 1,12 % |
6. Využil(a) jste někdy při studiu výukové webové stránky (web speciálně vytvořený pro prezentaci učiva)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 54 | 60,67 % | 60,67 % |
ne | 35 | 39,33 % | 39,33 % |
7. Využil(a) jste někdy při svém studiu výukový program, výukové CD nebo DVD?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 54 | 60,67 % | 60,67 % |
ne | 35 | 39,33 % | 39,33 % |
8. Jaký je Váš vztah k používání počítačů a informačních technologií?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kladný | 41 | 46,07 % | 46,07 % |
velmi kladný | 38 | 42,7 % | 42,7 % |
neutrální | 8 | 8,99 % | 8,99 % |
záporný | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
velmi záporný | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
9. Vaše věková kategorie je
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
31 až 45 let | 36 | 40,45 % | 40,45 % |
21 až 30 let | 25 | 28,09 % | 28,09 % |
46 až 60 let | 23 | 25,84 % | 25,84 % |
15 až 20 let | 4 | 4,49 % | 4,49 % |
více než 60 let | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
10. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 56 | 62,92 % | 62,92 % |
střední s maturitou | 32 | 35,96 % | 35,96 % |
střední s výučním listem | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (77,4 %)
- vyplnto.cz (5,6 %)
- google.cz (5,6 %)
- email.seznam.cz (4,5 %)
- search.seznam.cz (3,4 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.