Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > e-learning

e-learning

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiří Beránek
Šetření:02. 02. 2012 - 15. 02. 2012
Počet respondentů:91
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.68
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:26
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Zdravím všechny, právě pracuji na své bakalářské práci na téma e-learning. Těším se na Vaše názory. :-)

Odpovědi respondentů

1. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 306268,13 %68,13 %  
31 - 401819,78 %19,78 %  
41 - 5077,69 %7,69 %  
61 a více22,2 %2,2 %  
51 - 6022,2 %2,2 %  

Graf

2. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7683,52 %83,52 %  
Muž1516,48 %16,48 %  

Graf

3. Jak ovládáte osobní počítač a internet:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Perfektně5661,54 %61,54 %  
Středně dobře, občas mám problémy3538,46 %38,46 %  

Graf

4. Zúčastnil(a) jste se někdy e-learningového kurzu jako student:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6065,93 %65,93 %  
ne3134,07 %34,07 %  

Graf

5. Pokud ano, jak hodnotíte kvalitu Vámi absolvovaných kurzů:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše dobrá4877,42 %52,75 %  
Výborná69,68 %6,59 %  
Spíše nedostačující69,68 %6,59 %  
Celkově nedostačující23,23 %2,2 %  

Graf

6. Myslíte si, že je testování v e-learningu dobře ošetřeno proti možnosti podvádění:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím3942,86 %42,86 %  
ne3740,66 %40,66 %  
ano1516,48 %16,48 %  

Graf

7. Za výhody e-learningu považuji (označte 2 nejvetší):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dostupnost 24 hodin denně odkudkoliv6672,53 %72,53 %  
Možnost studovat vlastním tempem6470,33 %70,33 %  
Odpadají časové a finanční náklady spojené s dojížděním na místo výuky4448,35 %48,35 %  
Možnost ověřovat si průběžně znalosti1617,58 %17,58 %  
Přesný přehled a aktivitách studentů a učitelů66,59 %6,59 %  

Graf

8. Za nevýhody e-learningu považuji (označte 2 největší):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Náročnost na vlastní vůli a motivaci ke studiu5560,44 %60,44 %  
Nemožnost komunikace s lektorem5257,14 %57,14 %  
Absence interakcí se spolužáky5054,95 %54,95 %  
Vysoké nároky na přípravu kurzů1010,99 %10,99 %  
Nutnost dobré znalosti ovládání osobního počítače a internetu88,79 %8,79 %  

Graf

9. Myslíte si, že je možné, aby e-learning v budoucnosti nahradil klasické formy vzdělávání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne3538,46 %38,46 %  
Určitě ne3235,16 %35,16 %  
Spíše ano1819,78 %19,78 %  
Určitě ano66,59 %6,59 %  

Graf

10. Podílel(a) jste se někdy na tvorbě e-learningového kurzu:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7885,71 %85,71 %  
ano1314,29 %14,29 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jak ovládáte osobní počítač a internet:

  • odpověď Perfektně:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Muž na otázku 2. Pohlaví:

4. Zúčastnil(a) jste se někdy e-learningového kurzu jako student:

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše dobrá na otázku 5. Pokud ano, jak hodnotíte kvalitu Vámi absolvovaných kurzů:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Váš věk:

2. Pohlaví:

3. Jak ovládáte osobní počítač a internet:

4. Zúčastnil(a) jste se někdy e-learningového kurzu jako student:

5. Pokud ano, jak hodnotíte kvalitu Vámi absolvovaných kurzů:

6. Myslíte si, že je testování v e-learningu dobře ošetřeno proti možnosti podvádění:

7. Za výhody e-learningu považuji (označte 2 nejvetší):

8. Za nevýhody e-learningu považuji (označte 2 největší):

9. Myslíte si, že je možné, aby e-learning v budoucnosti nahradil klasické formy vzdělávání:

10. Podílel(a) jste se někdy na tvorbě e-learningového kurzu:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Váš věk:

2. Pohlaví:

3. Jak ovládáte osobní počítač a internet:

4. Zúčastnil(a) jste se někdy e-learningového kurzu jako student:

5. Pokud ano, jak hodnotíte kvalitu Vámi absolvovaných kurzů:

6. Myslíte si, že je testování v e-learningu dobře ošetřeno proti možnosti podvádění:

7. Za výhody e-learningu považuji (označte 2 nejvetší):

8. Za nevýhody e-learningu považuji (označte 2 největší):

9. Myslíte si, že je možné, aby e-learning v budoucnosti nahradil klasické formy vzdělávání:

10. Podílel(a) jste se někdy na tvorbě e-learningového kurzu:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Beránek, J.e-learning (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://e-learning.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.