Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
tento dotazník vznikl za účelem výzkumu chování zákazníků nakupujících na internetu. Bude použit jako vodítko pro vznikající e-shop.
Děkuji mockrát všem za vyplnění toho velmi krátkého dotazníku.
Odpovědi respondentů
1. Nakupujete v internetových obchodech? (Zadejte prosím "ANO", pokud jste nakoupili v inter. obchodě alespoň 1x)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 2, NE → otázka č. 6].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO
154
96,25 %
96,25 %
NE
6
3,75 %
3,75 %
2. Jak si vybíráte internetový obchod, ze kterého nakupujete? (je možno zaškrtnout více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vím, co chci koupit a hledám, ve kterém e-shopu je dané zboží nejlevnější.
126
81,82 %
78,75 %
Podle toho, zda obchod uvádí u svého zboží dostatek informací.
65
42,21 %
40,63 %
Vybírám e-shop, který má i kamennou provozovnu.
53
34,42 %
33,13 %
Podle toho, kde je nejlevněší poštovné.
50
32,47 %
31,25 %
Vybírám podle jiných kritérií.
26
16,88 %
16,25 %
Podle toho, kde je nejsnadnější reklamace zboží.
18
11,69 %
11,25 %
Vyberu prostě první e-shop, kde mají to, co chci.
6
3,9 %
3,75 %
3. Jakým způsobem se nejčastěji dozvíte o obchodě, kde následně koupíte zboží?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pomocí internetového vyhledavače (např. google nebo seznam).
97
63,82 %
60,63 %
Doporučením od známých, přátel, kolegů z práce, z diskuzí na internetu atd.
41
26,97 %
25,63 %
Jiným způsobem.
6
3,95 %
3,75 %
Pomocí reklamy na internetu (banner, odkazy, apod).
5
3,29 %
3,13 %
Z reklamy v časopisech a jiných tiskovinách.
3
1,97 %
1,88 %
4. Používáte k vyhledávání zboží na internetu vyhledavače (např. google, seznam)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 5, NE → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO
147
95,45 %
91,88 %
NE
7
4,55 %
4,38 %
5. Jaké vyhledavače pro vyhledání zboží nebo e-shopu nejčastěji používáte? (je možno označit více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Google
113
76,87 %
70,63 %
Seznam
101
68,71 %
63,13 %
zbozi.seznam.cz
34
23,13 %
21,25 %
Katalog firem na Seznamu
22
14,97 %
13,75 %
www.heureka.cz
15
10,2 %
9,38 %
JINÉ
14
9,52 %
8,75 %
Centrum
12
8,16 %
7,5 %
www.hledejceny.cz
6
4,08 %
3,75 %
www.nejlepsiceny.cz
6
4,08 %
3,75 %
www.akcniceny.cz
6
4,08 %
3,75 %
Jyxo
3
2,04 %
1,88 %
Katalog firem na Centrumu
2
1,36 %
1,25 %
6. Proč ne?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
lebo
Lepší je si to koupit naživo než na internetu! Nevíte od koho ty stránky jsou!
nemam penize
Nespolehlivost a je to prostě na hovno
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
5. Jaké vyhledavače pro vyhledání zboží nebo e-shopu nejčastěji používáte? (je možno označit více odpovědí)
odpověď Seznam:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Katalog firem na Seznamu na otázku 5. Jaké vyhledavače pro vyhledání zboží nebo e-shopu nejčastěji používáte? (je možno označit více odpovědí)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Nakupujete v internetových obchodech? (Zadejte prosím "ANO", pokud jste nakoupili v inter. obchodě alespoň 1x)
2. Jak si vybíráte internetový obchod, ze kterého nakupujete? (je možno zaškrtnout více odpovědí)
3. Jakým způsobem se nejčastěji dozvíte o obchodě, kde následně koupíte zboží?
4. Používáte k vyhledávání zboží na internetu vyhledavače (např. google, seznam)?
5. Jaké vyhledavače pro vyhledání zboží nebo e-shopu nejčastěji používáte? (je možno označit více odpovědí)
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Nakupujete v internetových obchodech? (Zadejte prosím "ANO", pokud jste nakoupili v inter. obchodě alespoň 1x)
2. Jak si vybíráte internetový obchod, ze kterého nakupujete? (je možno zaškrtnout více odpovědí)
3. Jakým způsobem se nejčastěji dozvíte o obchodě, kde následně koupíte zboží?
4. Používáte k vyhledávání zboží na internetu vyhledavače (např. google, seznam)?
5. Jaké vyhledavače pro vyhledání zboží nebo e-shopu nejčastěji používáte? (je možno označit více odpovědí)
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.