Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Efektivita IDS
Efektivita IDS
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Barbora Stoklaskova |
---|---|
Šetření: | 13. 04. 2011 - 24. 04. 2011 |
Počet respondentů: | 155 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 18.5 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 73,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:07 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku. Jsem studentkou Univerzity Pardubice, v oboru Dopravní management, marketing a logistika. Dotazník slouží pro výzkumnou část mé bakalářské práce na téma Efektivita využívání IDS v Jihomoravském kraji. Cílem dotazníku je zjistit v jak velké míře lidé využívají IDS a zdali jsou spokojeni s poskytovanými službami.
Odpovědi respondentů
1. Ve kterém okrese bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hodonín | 107 | 69,03 % | 69,03 % |
Břeclav | 17 | 10,97 % | 10,97 % |
Brno | 6 | 3,87 % | 3,87 % |
Brno-město | 5 | 3,23 % | 3,23 % |
Jihomoravský | 3 | 1,94 % | 1,94 % |
Hodonínský | 2 | 1,29 % | 1,29 % |
Praha | 2 | 1,29 % | 1,29 % |
Ostrava | 2 | 1,29 % | 1,29 % |
Uherské Hradiště | 1 | 0,65 % | 0,65 % |
Zlín | 1 | 0,65 % | 0,65 % |
ostatní odpovědi | 9 | 5,81 % | 5,81 % |
2. Používáte veřejnou dopravu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 21].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 136 | 87,74 % | 87,74 % |
Ne | 19 | 12,26 % | 12,26 % |
3. Jaký druh dopravy využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vlak | 55 | 40,44 % | 35,48 % |
Autobus | 53 | 38,97 % | 34,19 % |
MHD | 28 | 20,59 % | 18,06 % |
4. Jak často dopravu využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Denně | 65 | 47,79 % | 41,94 % |
Týdně | 47 | 34,56 % | 30,32 % |
Měsíčně | 18 | 13,24 % | 11,61 % |
občas | 2 | 1,47 % | 1,29 % |
když je potřeba | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
několikrat za tyden | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
dvakrát až pětkrát týdně | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
3-4x týdně | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
5. Jaký je účel vašeho cestování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jízda do školy | 82 | 60,29 % | 52,9 % |
Jízda do práce | 33 | 24,26 % | 21,29 % |
za zábavou | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
Na párty | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
na chlastačku | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
Všeobecný | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
nakupování | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
kombinace práce a zábavy | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
nákup, vyřizování na úřadech | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
do vzdálených měst | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
jízda do Brna | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
k dopraveni se kam potřebuju | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
nákupy | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
Brno ,kluby,party,zaměstnání:) | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
do města | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
k dopravě za akcema | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
nákupy, vyřizování na úřadech, posezení s přáteli | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
domů | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
Zábava | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
k doktorovi s dětma,apd. | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
jízda do města | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
do práci i do školy | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
doktori atd. | 1 | 0,74 % | 0,65 % |
6. Jaká je vaše průměrná délka cestování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Do 30 minut | 56 | 41,18 % | 36,13 % |
Víc jak hodinu | 54 | 39,71 % | 34,84 % |
30 minut-1 hodina | 26 | 19,12 % | 16,77 % |
7. Využíváte dopravu pouze v Jihomoravském kraji?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 72 | 52,94 % | 46,45 % |
ano | 64 | 47,06 % | 41,29 % |
8. Využíváte jízdenky IDS?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 79 | 58,09 % | 50,97 % |
Ne | 42 | 30,88 % | 27,1 % |
Zřídka | 15 | 11,03 % | 9,68 % |
9. Vyhovuje vám četnost spojů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 73 | 53,68 % | 47,1 % |
Ne | 63 | 46,32 % | 40,65 % |
10. Na kterém druhu dopravy byste uvítali rozšíření spojů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Autobusová | 44 | 69,84 % | 28,39 % |
Železniční | 18 | 28,57 % | 11,61 % |
MHD | 1 | 1,59 % | 0,65 % |
11. Jste spokojení s návazností spojů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 75 | 55,15 % | 48,39 % |
Ano | 52 | 38,24 % | 33,55 % |
Nezáleží mi na tom | 9 | 6,62 % | 5,81 % |
12. Máte dostatek informací o IDS, které potřebujete pro pohodlné cestování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, informace jsou postačující | 102 | 75 % | 65,81 % |
Ne, informace, které mám, pro mne nejsou dostatečné | 28 | 20,59 % | 18,06 % |
Nemám žádné informace | 6 | 4,41 % | 3,87 % |
13. Je podle Vás výška jízdného přiměřená poskytované službě (komfort, čistota, spolehlivost,….)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 15, Ne → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 84 | 61,76 % | 54,19 % |
Ne | 52 | 38,24 % | 33,55 % |
14. Proč ne?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
18 Kč z Ratíškovic do Hodonína =D
60 korun za 19km mluví dostatečně za sebe
Autobusy mají často zpoždění nebo přijíždí dřív. Jsou buď přeplněné nebo poloprázdné.
Častá zpoždění, zastaralé soupravy, špína.
časté zpoždění, přetopené autobusy, špatná návaznost spojů
drahé jízdné
Jízdenky jsou moc drahé a prostředí je neodpovídající, nemluvě o četnosti zpoždění a komplikaci dopravy
Jízdné je vysoké a vadí mi, že si prý nemohu koupit studentskou jízdenku domů, jenom měsíční, což mi přijde dost divné a i nezákonné. Nevyplatí se mi kupovat si měsíční jízdné, když autobus použiju tak dvakrát do týdne a někdy ani to ne.
komfort, cistota, cena
Komfort, čistota, spolehlivost
Malé autobusy,málo míst k sezení. Místa k sezení jsou špinavé
Málo prostoru na nohy.
Myslím si že, IDS je dost předražené.
Myslím že by mohla být zvlášť ve vlacích větší čistota. Taky některé autobusy bych už ze silnic radši vyřadila a poslala směr šrot..
např. u autobusů mezi Brnem a Hodonínem problém nemám, ale vlaky kolikrát vypadají, že se po cestě rozpadnou, v zimě je přetopeno nebo se naopak netopí vůbec, když prší, kape na vás voda...atd. a o záchodech radši ani nemluvím
Například u vlaku není konfort a čistota
Někteří řidiči zřejmě neznají plynulou jízdu, dále bývá časté zpoždění...
Neni tam tak čisto jak bych si představovala, ani takový komfort to není za tu cenu.
Nespokojenost hlavně ve vlacích, kvůli čistotě a často nedostatku místa. V autobuse je to pak nedostatek místa, např. sedačky stlačené blízko k sobě.
no protože čisto vtom autobusu není, komfort už vůbec ne a spolehlivost to taky ne protože jednou jsem jela autobusem rano do práce a chytli nás policajti a dali mu dýchnut tak naýchal 2 promile alkoholu no tak nás mohli všechny zabit! tak nevím :-)
Pokud využívám studentskou slevu, pak se dají některé nedostatky zejména ČD přehlédnout. Pokud bych ale měla platit plnou cenu, tak rozhodně není přiměřená kvalitě služeb. O spolehlivosti našich vlaků se myslím ani nemusím zmiňovat. Pohodlné to také zrovna není. Když prší, tak to mnohdy teče i dovnitř do vlaku, velice nepříjemné. Topení, které je ve vlacích není nic moc, někdy to netopí vůbec, jindy to zas nechce přestat topit. Toalety rozhodně nedoporučuji navštěvovat. Teda taková aspoň moje zkušenost s těmi "klasickými" rychlíky a osobáky, nepíši tu o vlacích IC a EC a podobných, těmi necestuji.
Protože autobusy, s kterými jezdíme, jsou většinou staré a rozhrkané.
Protože vlaky mají zpoždění. Ve vlacích jsou otřesné záchody, zastaralé kupéčka.
Protože za jízdu v přeplněném autobusu o vzdálenosti ani ne 4km se platí 18Kč.
Průměrné jizdné IDS je na stejné trati vyšší od tarifů ČD.
Především je to čistota vlaků a celková spolehlivost na integrovanou dopravu je velmi špatná. Většinou máte pouze pár minut na přestup a přitom je to z vlakového nádraží na autobusové minimálně 5 minut rychlou chůzí. Jelikož české dráhy fungují tak jak fungují je zázrak, pokud vůbec jednou na čas. a pokud váš autobus navazuje na daný vlak, měl by na něj alespoň těch 5 minut počkat! bohužel tomu tak ve většině případů není a proto nechápu proč si říkají integrovaná doprava, když tohle přece vůbec neintegruje!!!!!!!A čekat na další, který jede po hodině, je opravdu výborné
Přeplněné autobusy
Přibyly přestupy tam, kde dříve nebyly. Bylo to pohodlnější.
příliš vysoké ceny, zpoždění vlaků
S porovnáním z jiných okresu popřípadně krajů mimo jmk jsou nesrovnatělně vyšší. Návaznost a spolehlivost neodpovídá. Zrušení některých linek na trasách.
se zvyšující se cestou se nezvyšuje úroveň
soupravy vlaků kterými je vedena doprava po IDS nebo spíše po é republice jsou někdy i 40-45 let staré kde je potom komfort, a co třeba hlučnost, nebo větrání v parném létě hodina v kupé a jste propocenej jak za 2 hodiny v posilovně...
Spolehlivost je asi to nejhorší, myslel sem že je nastavena nějaká pravidelná doba čekání na nějaký spoj, ale pokud přijedu vlakem o 5 minut později, většinou je bus v pryč
Spolehlivost v kombinaci s komfortem
staré autobusy, zpoždění
Špatná návaznost
špinavé prostředí vlaků, ve vlaku bývá v zimě přetopeno, velmi často mívají spoždění
špinavé zpožděné vlaky
v zimě je v tramvajích nedostatečné vytápění a občas také nedostatečná čistota
v zimě jsou vagony vymrzlé, v létě člověk chcípá horkem a navíc je tam všechno tak špinavé, že se člověk bojí sednout
ve srovnání s jinými státy je úroveň cestování nízká hlavně co se týče přesnosti odjezdů a někdy i čistoty.
Většinou to jezdí pozdě. Zastaralé dopravní prostředky a většinou špinavé v případě ČD.
Vlaky jsou občas špinavé, spoje na sebe někdy nečekají a my z menších vesnic se pak těžko dostáváme domů, než nám jede další spoj (byť z dědinky, která je 2 km vzdálená), ale staří lidé tu trasu do kopce prostě nevyjdou...
Vlaky jsou staré,špinavé a jsou časté zpoždění vlaků.
Vlaky mají zpoždění, nejezdí tak často, kolikrát si ani nesednu, vzduch je tam příšerný - buď velké horko nebo velká zima, čistota nádraží je příšerná
vozy by si zasloužili lepší údržbu
Za jízdu v pojízdných popelnicích by se měly peníze dostávat a ne je dávat.
Za ty prachy by mohli podávat aspoň pivo. :)
Záleží jak to myslíš, pokud se týká dopravy MHD v Brně, tak nemohu nic namítnout a odpověď by měla být ano. Pokud jde, ale o zbytek dopravy, který rovněž využívám, pak musím nesouhlasit největší problém je stále u Českých drah, hnusné vlaky, neochota personálu, zpoždění a pro mě osobně v tomto okamžiku je to nejdražší varianta cestování.
zastaralé vozy a špinavé
zbytečně přidražují každým rokem.
Zpoždění spojů, čistota vozů, prostředí nádražních budov, rychlost přepravy.
15. Uvítali byste rozšíření platnosti jízdenky IDS na okolní kraje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 16, Ne → otázka č. 17, Nezáleží mi na tom → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nezáleží mi na tom | 68 | 50 % | 43,87 % |
Ano | 50 | 36,76 % | 32,26 % |
Ne | 18 | 13,24 % | 11,61 % |
16. Do kterého?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zlínský | 13 | 26 % | 8,39 % |
Zlínského | 4 | 8 % | 2,58 % |
moravskoslezský | 3 | 6 % | 1,94 % |
Pardubický | 2 | 4 % | 1,29 % |
Zlínský kraj | 2 | 4 % | 1,29 % |
Zlínský, Vysočina | 2 | 4 % | 1,29 % |
olomoucky | 2 | 4 % | 1,29 % |
Olomoucký, Zlínský, Vysočina | 2 | 4 % | 1,29 % |
Olomouc | 1 | 2 % | 0,65 % |
Prostě okolní kraje | 1 | 2 % | 0,65 % |
ostatní odpovědi | 18 | 36 % | 11,61 % |
17. Jste spokojeni s chováním personálu (řidiči autobusu, průvodčí, infocentra,…)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 19, Ne → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 109 | 80,15 % | 70,32 % |
Ne | 27 | 19,85 % | 17,42 % |
18. Proč?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
..........
Agresivita, neochota.
Bezohlednost. Příjezdy na autobusové nástupiště minutu před odjezdem atím pozdní odjezd, s toho důvodu opožděné příjezdy na konečné zastávky a nenávaznost s tohoto důvodu na jiné spoje.
Často bývají neochotní
Často jsou rozčílení, dokonce křičí, nebo jsou vulgární, když nemáte drobné. Ale ne všichni. :)
jak který :)
jsou neprijemni, kdyz nechcou delat s lidmi at nepracuji v takovem oboru
Nedávají jízdenky a pak si peníze nechávají pro sebe. Jsou sprostí. Neřídí podle předpisů.
nejsou dostatečně informováni o systému IDS
Někdy jsou fajn a jindy arogantní
Někdy se chovají jako burani. Jsou věčně naštvaní a nepříjemní. Nejhorší situace je v zimě, oni si pustí topení pod nohy a celý zbytek autobusu zmrzne. Jen málokdy narazím na příjemného řidiče.
několikrát se mi stalo, že mi řidič autobusu ujel před nosem, protože IDS opravdu moc dobře nenavazuje
někteř řidiči jsou nepříjemní na cestující
Někteří řidiči jsou protivní.
Nemaji slušné vychování(dobrý den), jsou nepříjemní, nedodržují odjezdy, jezdí dřív
Neodborný a neinformovaný personál.
Nepodávají dostačující informace
nepříjemné chování většiny řidičů v autobusech...i prodávajích jízdenky u pokladen na nádraží, kolikrát i zjevná neochota poradit, zpomalené jednání.
Protože si někteří neuvědomují, že tento druh práce je založen převážně na práci a komunikaci s lidmi, a jak je často vidno, některým z nich tato náplň činí značné obtíže nebo se tak alespoň tfváří.
Řidiči ( ne všichni) nejsou příliš nadšeni svým zaměstnáním a dávají to cestujícím najevo např. neochotou příjmout větší obnost ( při jízdě za 18 Kč nechtějí přijmout ani 100 korunovou bankovku).
Řidiči jsou arogantní a nepříjemní
Stále se setkávám s neochotou nebo dokonce neinformovaností o samotném systému. Onehdá mi paní prodala lístek za 90, ačkoliv rámci IDS jsem ho mohla mít za 62.
vulgárnost ve vztahu k cestujícím, neochota, ... některým řidičům dělá vyloženě dobře, že vám můžou dveře před nosem zavřít a odjet a vy pak musíte čekat na další spoj minimálně hodinu
19. Myslíte si, že zavedení IDS byl dobrý krok?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 20, Ne → otázka č. 20].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 94 | 69,12 % | 60,65 % |
Ne | 42 | 30,88 % | 27,1 % |
20. Proč
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Po zavedení IDS mi nenavazuji spoje a zrušily se spoje,které jsem využívala
...
+ větší četnost spojů v menších městech a vesnicích + cestování po Jihomoravském kraji je levnější na delší vzdálenosti, než před zavedením IDS + IDS JMK univerzální jízdenky
Absolutní nenávaznost vlakových a autobusových spojů. Cestování dále jak do nejbližšího města je velmi časově náročné kvůli nenávaznosti spojů!
ano i ne, má to svá pro i proti, líbí se mi že lze použít jednu jízdenku na víc druhů dopr. prostředků, ale spoje jsou hrozné
Asi úspora času
byl by to dobrý krok, kdyby se to týkalo více krajů, ne jen jihomoravského..
Cena jízdného neodpovídá ujeté vzdálenosti.
cestování je pohodlnější, nemusím furt myslet na to abych si náhodou nezapomněl peníze na autobus bohatě mi stačí kartička ids, popř. universální jízdenka
cestování například o brna je snažší protože je vztahuje jízdenka i na MHD
Dobrá návaznost spojů
Dojíždění do Brna je levnější
Dříve byla cesta levnější do některých měst oproti zavedení IDS.
chybí neutrální odpověď-nevím, nemám informace
IDS byla snaha o zlepšení efektivity a návaznosti spojů. Místo toho mi ale připadne, že se stal opak.
Je to jednodušší než dříve- pohodlnější.
je to komfortní
Je to levné
Je to levnější
Je to praktické a pohodlné. Vyhovuje mi to.
je to zbytečne
je výhodné cestovat na jeden lístek s více přestupy, případně i MHD v daném městě
je zajištěna integrita dopravy
Jedna jízdenka a šechno
Jednoduší kupování jízdenek
Jednodušší cestování
jednotné jízdenky pro vlaky i autobusy se mi líbí
jednotné jízdné
Jednotné jízdné na cestu do Brna i MHD v Brně
jízdenky IDS jsou levnější než obyč. jízdenky od ČD
Jízdenky na delší vzdálenosti jsou daleko levnější, jen by se mohly snížit ceny i na kratší vzdálenosti.
Každý neví kolik zón potřebuje označit,když někam jede
komplikované, omezené, ceny za jízdné jsou rozdílné ikdyž jedete do obce, která má 2-3 zastávky, myslela jsem si, že po zavedení IDS se tyto problémy vyřeší. Nemyslím si, že je to špatný krok, ale měl by se více vychytat.
Lépe se lidé z vesnic dostanou do měst a obráceně.
lepší
Lepší a častější spojení z místa mého bydliště do Brna i do blízkých obcí
Lepší ceny a přijde mi, že spoje na sebe čekají a tak lépe navazují jeden na druhý.
Lepší cestování, lepší spoje a pohldnější autobuse
lepší návaznost spojů
lepší návaznost spojů
Lepší návaznost spojů v některých případech.
levnější jízdenky
levnější jízdné, lepší spoje
Líbí se mi možnost kombinovat jízdenku v jakémkoliv hromadném cestovním prostředku, jak je zkrátka potřeba. A také sjednocený tarif. Jen by to chtělo ještě více možností slev pro studenty, třeba v období prázdnin. Ješte k ot.č. 3. vyžívám v
Lidé ocení finanční zvýhodnění.
Mám dost velké výhrady, ale obecně je to dobrý krok. Zejména proto, že v mnoho případech stoupl počet spojů, ale co se týká návaznosti, tak se jim to ne vždy podařilo.
Měsíční jízdenky
mnoho kombinací, prostě zbytečně složité což vede k nechápavosti
Myslím, že IDS se snaží propojit více druhů dopravy, aby se cestování stalo pohodlnějším..
Myšlenka to je určitě dobrá, ale problém vidím v tom, že je to dosti komplikovaný systém, ve kterém se spousta lidí ztrácí a špatně orientuje. A myslím, že k dokonalosti mu chybí ještě dotáhnout spoustu věcí do konce.
na jednu jízdenku je možné se pohybovat autobusem, vlakem a MHD zároveň
Na mnoha místech jednotlivé spoje IDS a ČD se zbytečně kříží a nenavazují na sebe.
Na trase, kterou nejvíce využívám, byl přímý spoj, po zavední IDS se stal přestupním. Četnost taky nic moc...
např. rychlejší cestování, usnadňuje přestupy, lze cestovat různými dopravními prostředky na jedinou jízdenku
návaznost různých druhů dopravy
Návaznost spojů
návaznost spojů, možnost jet na jednu jízdenku ve více prostředcích.
Nebot přibyli nové vlakové spoje mezi Hodonínem a Brnem doba.cca 65min,bez přestupu v břeclavě,palec nahoru .. V autobusovem jízdnim řádu udělali bordel,tak radši jezdim vlakem)
nechápu zóny
Některé spoje nenavazují, přibylo zbytečných zastávek např. trasa autobusu Brno - Hodonín.
Nemám o tom dostatek informací
Nemusím pořád dokola u sebe nosit drobné
Nenavazují mi od zavedení IDS spoje mezi Jihomoravským a Zlínským krajem.
Nerozumím těm zónam ...
nesmyslné rozdělění zón
Nevidím v tom žádné zlepšení
nevidim zadne vyhody po zavedeni ids, kdyz neexistovala, moje moznosti cestovani byli podobne
nevím
nevim
nevím
nevím co to je já to nevyužívám
nevím,ale zdá se mi to lepší,přehlednější a na autobusy se nečeká...většinou jezdí přesně na čas.
Nevím.
Nevyužívám jej.
Nevyznatelné
Nezaznamenal sem po jeho zavedení žádné pozitivní změny v žádném ohledu.
Nezdá se mi to až taková změna, vše poměrně dobře funguje.
Nezlepšila se návaznost spojů.
O víkendech nenavazují autobusy na mezinárodní rychlíky a člověk musí 2 hodiny čekat
poměrně levné a efektívn
pro kratší trasy z jedné vesnice do druhé je cena jízdenky IDS nevýhodná, nepraktická, bezvýznamná
pro meziměstské ano
Pro ty, kteří se pohybují jen v rámci kraje určitě ano - celkem jednoduché tarify jízdného apod. I při přstupu výhodnější. Ale lidé, kteří jezdí dál už toto nevyužijí.
Pro zákazníka který používá IDS 1x či 2x týdne jsou služby IDS nevýhodné. Nemůže využít slev u měsíčních či čtvrtletních jízdenek. Studenti jezdí za stejné jízdné jako ostatní cestující, nemají slevu pokud nepoužívají jízdenky s delší platností. Celkově je IDS dost drahé. Nelze si zakoupit zpáteční jízdenku jako je tomu např. u vlakové dopravy ani skupinové jízdenky.
prodloužila se jízda autobusem z Hodonína do Brna, spoje na sebe nenavazují, často se míjí o minutu, hlavně vlaky - z Č. Budějovic příjezd v sudou hodinu 37 min a vlak do Hodonína odjíždí v 36 min pozn. k otázce 23 - jsem zaměstnaný student
proto
protoč kolotoč
Protože docela ušetřím při koupi měsíční jízdenky, a taky si nemusím kupovat nový lístek při každém přestupu.
Protože IDS nenavazuje na IC a EC
Protože když mám koupený lístek např. do Brna, tak mi pak ještě platí i pro hromadnou dopravu a nemusím si zase kupovat nějaké extra lístky.
Protože můžu na šalinkartu jezdit vlakem, autobusem i MHD po Brně a Vyškově.
Protože na delší cestu (kdy spotřebuju více zón) mám omezenou dobu cestování a nemohu tedy případně v polovině cesty vystoupit a za půl dne pokračovat, což dříve šlo
Protože tím došlo ke zjednodušení cestování
Protože to není sjednocené po celé republice, ale jen v rámci jednoho kraje. Takže když si koupím zónovou jízdenku v Hodoníně, tak mi platí jen pro Jihomoravský kraj a když jedu do školy do Olomouce, tak tuto jízdenku nemůžu použít a musím si kupovat další zónovku na MHD. Je zbytečné si kupovat dvě jízdenky, které vlastně plní stejný účel, jen kvůli tomu, že si je koupím v jiném kraji. Až to bude takto sjednocené, pak to bude dobrý krok.
Protože to odnesli lidé, co jedou do bližších zón.
Protože, jízdenky IDS jsou pohodlnější ale jinak v návaznosti spojů to moc nepomohlo
protože,se mi nelíbí jak sou rozdělená pásma,ponevadž mi to vychází cenově nevyhodněji než před zavedením IDS
Především levnější jak jednorázové, tak také měsíční, čtvrtletní atd. jízdenky podle počtu zón
Přijde mi to docela efektivní
Původní myšlenka je pochopitelně dobrá, spojit všechno, tak aby byla jednotná cena, jedna jízdenka, spoje navazující.... ale nakonec tomu tak není. Jízdenka má pomalu metr na délku, sotva se to vleze do peněženky, počet polí je řešen blbým způsobem, musíte mít další a další pořád u sebe, protože by vám nevyšla políčka, pokud jedete na studentskou univerzální tam a zpět a nevejdete se do zón a musíte dát razítko až na 13.... to je opravdu dementní.... potom vám ta jízdenka nevystačí a musíte mít tím pádem u sebe dvě...mnohem efektivnější by bylo zakupovat jízdenky na počet zón co je potřeba a ne nějakou půlmetrovou univerzální co je stejně k prdu!
rychlejší a snadnější
sjednocení a odpadnutí nutnosti zajišťovat jízdenky na jiné spoje
složité
Složité bylo aby si na to lidé zvykli, ale výhody jsou při delších cestách. Pokud ale cestujete například z jedné obce do druhé, které nejsou ve stejné zóně, cesta se oproti minulosti velmi prodraží.
Snad levnější řešení, spolupráce více druhů crestování,..
Spoje jsou nenávazné a méně časté než byly v dřívější době.
spoje líp navazují a jsou dobré měsíční- vyjde to výhodněji, jak každý den si kupovat nový lístek
Spoje na sebe navazují a je potřeba jen jedna jízdenka do vlaků i autobusů, což je moc dobré, sice systém je trošku složitější pochopit, ale jinak je to moc dobré
Spoje nenavazují!!! Nutno čekat okolo 40 minut při návratu z Brna a při cestě do Brna je člověk závislý na autobusu, aby stihl vlak.
starý sistem byl super a nikomu nevadil.
studenti, a pracující ušetří mnohdy nemalé peníze za dopravu do zaměstnání, či do školy...
šírší možnost využití spjů, tzn. například kopím si jízdenku v autobuse, ale můžu s ni jet i v MHD
ulehčení dopravy
Určité zjednodušení a možnost nakoupení jízdenek IDS s předstihem, rozdělení na zony
Usnadnění kooperace
úspora na cestovném, vcelku dobrá návaznost vlaků a autobusů
Už jen z hlediska integrace různých míst, do kterých by se jinak dostávalo těžko. Byla zavedena přehledná a hustá síť linek.
více přímých vlakových spojů na trase Hodonín Brno
viz Tišnov: z malých vesniček jezdí autobusy do Tišnova, odkud navazuje vlak do Brna) - luxusní systém
Vyhodnejsi
vyjde to levnějc
využiju jedinou jízdenku na vše...dříve sem na cestu potřeboval 3 jízdenky, dnes jen jednu
Zbytečně drahé jízdné
zjednodušení
zjednodušení a sjednocení cen
zjednodušení cestování
zjednodušila se doprava, stačí jeden lístek, jak na vlak tak na bus
zkloubení jak silniční, tak železniční dopravy a je to rozhodně výhodné
Zkvalitnění dopravy mezi okresy, dále levnější jízdné oproti tomu když tu byli jen soukromý provozovatelé.
Zlepšení některých spojů, snížení cen u vlakových spojů.
ZLEPŠENÍ SYSTÉMU
změna je život
Zpočátku jsem byl skeptický, ale zvykl jsem si a myslím, že to byl docela krok dopředu.
Zrušily se spoje, které byly využívány
zrychlení dopravy díky navýšení počtu spojů
Zvýhodněné jízdné a možnost výhodně cestovat i mimo okresy, pro mě jako studenta.
21. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 98 | 63,23 % | 63,23 % |
Muž | 57 | 36,77 % | 36,77 % |
22. Jaký je váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
16-26 | 140 | 90,32 % | 90,32 % |
27-40 | 11 | 7,1 % | 7,1 % |
41 a více | 3 | 1,94 % | 1,94 % |
0-15 | 1 | 0,65 % | 0,65 % |
23. Momentálně jste?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Studenta | 93 | 60 % | 60 % |
Zaměstnaný | 48 | 30,97 % | 30,97 % |
Nezaměstnaný | 13 | 8,39 % | 8,39 % |
Důchodce | 1 | 0,65 % | 0,65 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.