Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Efektivita IDS

Efektivita IDS

Dilemata všedního dne
Život přináší dilemata. Jak se zachováte?

(veřejné výsledky 25. června 2017)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Stoklaskova
Šetření:13. 04. 2011 - 24. 04. 2011
Počet respondentů:155
Počet otázek (max/průměr):23 / 18.5
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku. Jsem studentkou Univerzity Pardubice, v oboru Dopravní management, marketing a logistika. Dotazník slouží pro výzkumnou část mé bakalářské práce na téma Efektivita využívání IDS v Jihomoravském kraji. Cílem dotazníku je zjistit v jak velké míře lidé využívají IDS a zdali jsou spokojeni s poskytovanými službami.

Odpovědi respondentů

1. Ve kterém okrese bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hodonín10769,03 %69,03 %  
Břeclav1710,97 %10,97 %  
Brno63,87 %3,87 %  
Brno-město53,23 %3,23 %  
Jihomoravský31,94 %1,94 %  
Hodonínský21,29 %1,29 %  
Praha21,29 %1,29 %  
Ostrava21,29 %1,29 %  
Uherské Hradiště10,65 %0,65 %  
Zlín10,65 %0,65 %  
ostatní odpovědi Brno město
brno venkov
hodonínském
UH
BV
České Budějovice
Kroměříž
Brno - město
Vyškov
95,81 %5,81 % 

Graf

2. Používáte veřejnou dopravu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13687,74 %87,74 %  
Ne1912,26 %12,26 %  

Graf

3. Jaký druh dopravy využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlak5540,44 %35,48 %  
Autobus5338,97 %34,19 %  
MHD2820,59 %18,06 %  

Graf

4. Jak často dopravu využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Denně6547,79 %41,94 %  
Týdně4734,56 %30,32 %  
Měsíčně1813,24 %11,61 %  
občas21,47 %1,29 %  
když je potřeba10,74 %0,65 %  
několikrat za tyden 10,74 %0,65 %  
dvakrát až pětkrát týdně10,74 %0,65 %  
3-4x týdně10,74 %0,65 %  

Graf

5. Jaký je účel vašeho cestování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jízda do školy8260,29 %52,9 %  
Jízda do práce3324,26 %21,29 %  
za zábavou10,74 %0,65 %  
Na párty10,74 %0,65 %  
na chlastačku10,74 %0,65 %  
Všeobecný10,74 %0,65 %  
nakupování10,74 %0,65 %  
kombinace práce a zábavy10,74 %0,65 %  
nákup, vyřizování na úřadech10,74 %0,65 %  
do vzdálených měst10,74 %0,65 %  
jízda do Brna10,74 %0,65 %  
k dopraveni se kam potřebuju 10,74 %0,65 %  
nákupy10,74 %0,65 %  
Brno ,kluby,party,zaměstnání:)10,74 %0,65 %  
do města10,74 %0,65 %  
k dopravě za akcema10,74 %0,65 %  
nákupy, vyřizování na úřadech, posezení s přáteli10,74 %0,65 %  
domů10,74 %0,65 %  
Zábava10,74 %0,65 %  
k doktorovi s dětma,apd.10,74 %0,65 %  
jízda do města10,74 %0,65 %  
do práci i do školy10,74 %0,65 %  
doktori atd.10,74 %0,65 %  

Graf

6. Jaká je vaše průměrná délka cestování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 30 minut5641,18 %36,13 %  
Víc jak hodinu5439,71 %34,84 %  
30 minut-1 hodina2619,12 %16,77 %  

Graf

7. Využíváte dopravu pouze v Jihomoravském kraji?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7252,94 %46,45 %  
ano6447,06 %41,29 %  

Graf

8. Využíváte jízdenky IDS?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7958,09 %50,97 %  
Ne4230,88 %27,1 %  
Zřídka1511,03 %9,68 %  

Graf

9. Vyhovuje vám četnost spojů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7353,68 %47,1 %  
Ne6346,32 %40,65 %  

Graf

10. Na kterém druhu dopravy byste uvítali rozšíření spojů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Autobusová4469,84 %28,39 %  
Železniční1828,57 %11,61 %  
MHD11,59 %0,65 %  

Graf

11. Jste spokojení s návazností spojů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7555,15 %48,39 %  
Ano5238,24 %33,55 %  
Nezáleží mi na tom96,62 %5,81 %  

Graf

12. Máte dostatek informací o IDS, které potřebujete pro pohodlné cestování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, informace jsou postačující10275 %65,81 %  
Ne, informace, které mám, pro mne nejsou dostatečné2820,59 %18,06 %  
Nemám žádné informace64,41 %3,87 %  

Graf

13. Je podle Vás výška jízdného přiměřená poskytované službě (komfort, čistota, spolehlivost,….)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 15, Neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8461,76 %54,19 %  
Ne5238,24 %33,55 %  

Graf

14. Proč ne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

18 Kč z Ratíškovic do Hodonína =D

60 korun za 19km mluví dostatečně za sebe

Autobusy mají často zpoždění nebo přijíždí dřív. Jsou buď přeplněné nebo poloprázdné.

Častá zpoždění, zastaralé soupravy, špína.

časté zpoždění, přetopené autobusy, špatná návaznost spojů

drahé jízdné

Jízdenky jsou moc drahé a prostředí je neodpovídající, nemluvě o četnosti zpoždění a komplikaci dopravy

Jízdné je vysoké a vadí mi, že si prý nemohu koupit studentskou jízdenku domů, jenom měsíční, což mi přijde dost divné a i nezákonné. Nevyplatí se mi kupovat si měsíční jízdné, když autobus použiju tak dvakrát do týdne a někdy ani to ne.

komfort, cistota, cena

Komfort, čistota, spolehlivost

Malé autobusy,málo míst k sezení. Místa k sezení jsou špinavé

Málo prostoru na nohy.

Myslím si že, IDS je dost předražené.

Myslím že by mohla být zvlášť ve vlacích větší čistota. Taky některé autobusy bych už ze silnic radši vyřadila a poslala směr šrot..

např. u autobusů mezi Brnem a Hodonínem problém nemám, ale vlaky kolikrát vypadají, že se po cestě rozpadnou, v zimě je přetopeno nebo se naopak netopí vůbec, když prší, kape na vás voda...atd. a o záchodech radši ani nemluvím

Například u vlaku není konfort a čistota

Někteří řidiči zřejmě neznají plynulou jízdu, dále bývá časté zpoždění...

Neni tam tak čisto jak bych si představovala, ani takový komfort to není za tu cenu.

Nespokojenost hlavně ve vlacích, kvůli čistotě a často nedostatku místa. V autobuse je to pak nedostatek místa, např. sedačky stlačené blízko k sobě.

no protože čisto vtom autobusu není, komfort už vůbec ne a spolehlivost to taky ne protože jednou jsem jela autobusem rano do práce a chytli nás policajti a dali mu dýchnut tak naýchal 2 promile alkoholu no tak nás mohli všechny zabit! tak nevím :-)

Pokud využívám studentskou slevu, pak se dají některé nedostatky zejména ČD přehlédnout. Pokud bych ale měla platit plnou cenu, tak rozhodně není přiměřená kvalitě služeb. O spolehlivosti našich vlaků se myslím ani nemusím zmiňovat. Pohodlné to také zrovna není. Když prší, tak to mnohdy teče i dovnitř do vlaku, velice nepříjemné. Topení, které je ve vlacích není nic moc, někdy to netopí vůbec, jindy to zas nechce přestat topit. Toalety rozhodně nedoporučuji navštěvovat. Teda taková aspoň moje zkušenost s těmi "klasickými" rychlíky a osobáky, nepíši tu o vlacích IC a EC a podobných, těmi necestuji.

Protože autobusy, s kterými jezdíme, jsou většinou staré a rozhrkané.

Protože vlaky mají zpoždění. Ve vlacích jsou otřesné záchody, zastaralé kupéčka.

Protože za jízdu v přeplněném autobusu o vzdálenosti ani ne 4km se platí 18Kč.

Průměrné jizdné IDS je na stejné trati vyšší od tarifů ČD.

Především je to čistota vlaků a celková spolehlivost na integrovanou dopravu je velmi špatná. Většinou máte pouze pár minut na přestup a přitom je to z vlakového nádraží na autobusové minimálně 5 minut rychlou chůzí. Jelikož české dráhy fungují tak jak fungují je zázrak, pokud vůbec jednou na čas. a pokud váš autobus navazuje na daný vlak, měl by na něj alespoň těch 5 minut počkat! bohužel tomu tak ve většině případů není a proto nechápu proč si říkají integrovaná doprava, když tohle přece vůbec neintegruje!!!!!!!A čekat na další, který jede po hodině, je opravdu výborné

Přeplněné autobusy

Přibyly přestupy tam, kde dříve nebyly. Bylo to pohodlnější.

příliš vysoké ceny, zpoždění vlaků

S porovnáním z jiných okresu popřípadně krajů mimo jmk jsou nesrovnatělně vyšší. Návaznost a spolehlivost neodpovídá. Zrušení některých linek na trasách.

se zvyšující se cestou se nezvyšuje úroveň

soupravy vlaků kterými je vedena doprava po IDS nebo spíše po é republice jsou někdy i 40-45 let staré kde je potom komfort, a co třeba hlučnost, nebo větrání v parném létě hodina v kupé a jste propocenej jak za 2 hodiny v posilovně...

Spolehlivost je asi to nejhorší, myslel sem že je nastavena nějaká pravidelná doba čekání na nějaký spoj, ale pokud přijedu vlakem o 5 minut později, většinou je bus v pryč

Spolehlivost v kombinaci s komfortem

staré autobusy, zpoždění

Špatná návaznost

špinavé prostředí vlaků, ve vlaku bývá v zimě přetopeno, velmi často mívají spoždění

špinavé zpožděné vlaky

v zimě je v tramvajích nedostatečné vytápění a občas také nedostatečná čistota

v zimě jsou vagony vymrzlé, v létě člověk chcípá horkem a navíc je tam všechno tak špinavé, že se člověk bojí sednout

ve srovnání s jinými státy je úroveň cestování nízká hlavně co se týče přesnosti odjezdů a někdy i čistoty.

Většinou to jezdí pozdě. Zastaralé dopravní prostředky a většinou špinavé v případě ČD.

Vlaky jsou občas špinavé, spoje na sebe někdy nečekají a my z menších vesnic se pak těžko dostáváme domů, než nám jede další spoj (byť z dědinky, která je 2 km vzdálená), ale staří lidé tu trasu do kopce prostě nevyjdou...

Vlaky jsou staré,špinavé a jsou časté zpoždění vlaků.

Vlaky mají zpoždění, nejezdí tak často, kolikrát si ani nesednu, vzduch je tam příšerný - buď velké horko nebo velká zima, čistota nádraží je příšerná

vozy by si zasloužili lepší údržbu

Za jízdu v pojízdných popelnicích by se měly peníze dostávat a ne je dávat.

Za ty prachy by mohli podávat aspoň pivo. :)

Záleží jak to myslíš, pokud se týká dopravy MHD v Brně, tak nemohu nic namítnout a odpověď by měla být ano. Pokud jde, ale o zbytek dopravy, který rovněž využívám, pak musím nesouhlasit největší problém je stále u Českých drah, hnusné vlaky, neochota personálu, zpoždění a pro mě osobně v tomto okamžiku je to nejdražší varianta cestování.

zastaralé vozy a špinavé

zbytečně přidražují každým rokem.

Zpoždění spojů, čistota vozů, prostředí nádražních budov, rychlost přepravy.

15. Uvítali byste rozšíření platnosti jízdenky IDS na okolní kraje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 16, Neotázka č. 17, Nezáleží mi na tomotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nezáleží mi na tom6850 %43,87 %  
Ano5036,76 %32,26 %  
Ne1813,24 %11,61 %  

Graf

16. Do kterého?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zlínský1326 %8,39 %  
Zlínského48 %2,58 %  
moravskoslezský36 %1,94 %  
Pardubický24 %1,29 %  
Zlínský kraj24 %1,29 %  
Zlínský, Vysočina24 %1,29 %  
olomoucky24 %1,29 %  
Olomoucký, Zlínský, Vysočina24 %1,29 %  
Olomouc12 %0,65 %  
Prostě okolní kraje12 %0,65 %  
ostatní odpovědi Moravskosezský
Zlínský, Olomoucký
okolní kraje
vysočina a olomoucký
Praha
Zlinský, moravskoslevsky, olomoucky a Vysočina
Vysočina
UH, ZL
jakehokoliv
všech
Uherské Hradiště a dál
Do brněnského
asi všude
např. do Zlínského
do Olomouckého kraje
celá ČR, třeba denní jízdenky. př.systém v Německu
všechny okolní, pokud by to bylo možné
Vysočina, Zlínský
1836 %11,61 % 

Graf

17. Jste spokojeni s chováním personálu (řidiči autobusu, průvodčí, infocentra,…)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 19, Neotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10980,15 %70,32 %  
Ne2719,85 %17,42 %  

Graf

18. Proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

..........

Agresivita, neochota.

Bezohlednost. Příjezdy na autobusové nástupiště minutu před odjezdem atím pozdní odjezd, s toho důvodu opožděné příjezdy na konečné zastávky a nenávaznost s tohoto důvodu na jiné spoje.

Často bývají neochotní

Často jsou rozčílení, dokonce křičí, nebo jsou vulgární, když nemáte drobné. Ale ne všichni. :)

jak který :)

jsou neprijemni, kdyz nechcou delat s lidmi at nepracuji v takovem oboru

Nedávají jízdenky a pak si peníze nechávají pro sebe. Jsou sprostí. Neřídí podle předpisů.

nejsou dostatečně informováni o systému IDS

Někdy jsou fajn a jindy arogantní

Někdy se chovají jako burani. Jsou věčně naštvaní a nepříjemní. Nejhorší situace je v zimě, oni si pustí topení pod nohy a celý zbytek autobusu zmrzne. Jen málokdy narazím na příjemného řidiče.

několikrát se mi stalo, že mi řidič autobusu ujel před nosem, protože IDS opravdu moc dobře nenavazuje

někteř řidiči jsou nepříjemní na cestující

Někteří řidiči jsou protivní.

Nemaji slušné vychování(dobrý den), jsou nepříjemní, nedodržují odjezdy, jezdí dřív

Neodborný a neinformovaný personál.

Nepodávají dostačující informace

nepříjemné chování většiny řidičů v autobusech...i prodávajích jízdenky u pokladen na nádraží, kolikrát i zjevná neochota poradit, zpomalené jednání.

Protože si někteří neuvědomují, že tento druh práce je založen převážně na práci a komunikaci s lidmi, a jak je často vidno, některým z nich tato náplň činí značné obtíže nebo se tak alespoň tfváří.

Řidiči ( ne všichni) nejsou příliš nadšeni svým zaměstnáním a dávají to cestujícím najevo např. neochotou příjmout větší obnost ( při jízdě za 18 Kč nechtějí přijmout ani 100 korunovou bankovku).

Řidiči jsou arogantní a nepříjemní

Stále se setkávám s neochotou nebo dokonce neinformovaností o samotném systému. Onehdá mi paní prodala lístek za 90, ačkoliv rámci IDS jsem ho mohla mít za 62.

vulgárnost ve vztahu k cestujícím, neochota, ... některým řidičům dělá vyloženě dobře, že vám můžou dveře před nosem zavřít a odjet a vy pak musíte čekat na další spoj minimálně hodinu

19. Myslíte si, že zavedení IDS byl dobrý krok?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 20, Neotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9469,12 %60,65 %  
Ne4230,88 %27,1 %  

Graf

20. Proč

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Po zavedení IDS mi nenavazuji spoje a zrušily se spoje,které jsem využívala

...

+ větší četnost spojů v menších městech a vesnicích + cestování po Jihomoravském kraji je levnější na delší vzdálenosti, než před zavedením IDS + IDS JMK univerzální jízdenky

Absolutní nenávaznost vlakových a autobusových spojů. Cestování dále jak do nejbližšího města je velmi časově náročné kvůli nenávaznosti spojů!

ano i ne, má to svá pro i proti, líbí se mi že lze použít jednu jízdenku na víc druhů dopr. prostředků, ale spoje jsou hrozné

Asi úspora času

byl by to dobrý krok, kdyby se to týkalo více krajů, ne jen jihomoravského..

Cena jízdného neodpovídá ujeté vzdálenosti.

cestování je pohodlnější, nemusím furt myslet na to abych si náhodou nezapomněl peníze na autobus bohatě mi stačí kartička ids, popř. universální jízdenka

cestování například o brna je snažší protože je vztahuje jízdenka i na MHD

Dobrá návaznost spojů

Dojíždění do Brna je levnější

Dříve byla cesta levnější do některých měst oproti zavedení IDS.

chybí neutrální odpověď-nevím, nemám informace

IDS byla snaha o zlepšení efektivity a návaznosti spojů. Místo toho mi ale připadne, že se stal opak.

Je to jednodušší než dříve- pohodlnější.

je to komfortní

Je to levné

Je to levnější

Je to praktické a pohodlné. Vyhovuje mi to.

je to zbytečne

je výhodné cestovat na jeden lístek s více přestupy, případně i MHD v daném městě

je zajištěna integrita dopravy

Jedna jízdenka a šechno

Jednoduší kupování jízdenek

Jednodušší cestování

jednotné jízdenky pro vlaky i autobusy se mi líbí

jednotné jízdné

Jednotné jízdné na cestu do Brna i MHD v Brně

jízdenky IDS jsou levnější než obyč. jízdenky od ČD

Jízdenky na delší vzdálenosti jsou daleko levnější, jen by se mohly snížit ceny i na kratší vzdálenosti.

Každý neví kolik zón potřebuje označit,když někam jede

komplikované, omezené, ceny za jízdné jsou rozdílné ikdyž jedete do obce, která má 2-3 zastávky, myslela jsem si, že po zavedení IDS se tyto problémy vyřeší. Nemyslím si, že je to špatný krok, ale měl by se více vychytat.

Lépe se lidé z vesnic dostanou do měst a obráceně.

lepší

Lepší a častější spojení z místa mého bydliště do Brna i do blízkých obcí

Lepší ceny a přijde mi, že spoje na sebe čekají a tak lépe navazují jeden na druhý.

Lepší cestování, lepší spoje a pohldnější autobuse

lepší návaznost spojů

lepší návaznost spojů

Lepší návaznost spojů v některých případech.

levnější jízdenky

levnější jízdné, lepší spoje

Líbí se mi možnost kombinovat jízdenku v jakémkoliv hromadném cestovním prostředku, jak je zkrátka potřeba. A také sjednocený tarif. Jen by to chtělo ještě více možností slev pro studenty, třeba v období prázdnin. Ješte k ot.č. 3. vyžívám v

Lidé ocení finanční zvýhodnění.

Mám dost velké výhrady, ale obecně je to dobrý krok. Zejména proto, že v mnoho případech stoupl počet spojů, ale co se týká návaznosti, tak se jim to ne vždy podařilo.

Měsíční jízdenky

mnoho kombinací, prostě zbytečně složité což vede k nechápavosti

Myslím, že IDS se snaží propojit více druhů dopravy, aby se cestování stalo pohodlnějším..

Myšlenka to je určitě dobrá, ale problém vidím v tom, že je to dosti komplikovaný systém, ve kterém se spousta lidí ztrácí a špatně orientuje. A myslím, že k dokonalosti mu chybí ještě dotáhnout spoustu věcí do konce.

na jednu jízdenku je možné se pohybovat autobusem, vlakem a MHD zároveň

Na mnoha místech jednotlivé spoje IDS a ČD se zbytečně kříží a nenavazují na sebe.

Na trase, kterou nejvíce využívám, byl přímý spoj, po zavední IDS se stal přestupním. Četnost taky nic moc...

např. rychlejší cestování, usnadňuje přestupy, lze cestovat různými dopravními prostředky na jedinou jízdenku

návaznost různých druhů dopravy

Návaznost spojů

návaznost spojů, možnost jet na jednu jízdenku ve více prostředcích.

Nebot přibyli nové vlakové spoje mezi Hodonínem a Brnem doba.cca 65min,bez přestupu v břeclavě,palec nahoru .. V autobusovem jízdnim řádu udělali bordel,tak radši jezdim vlakem)

nechápu zóny

Některé spoje nenavazují, přibylo zbytečných zastávek např. trasa autobusu Brno - Hodonín.

Nemám o tom dostatek informací

Nemusím pořád dokola u sebe nosit drobné

Nenavazují mi od zavedení IDS spoje mezi Jihomoravským a Zlínským krajem.

Nerozumím těm zónam ...

nesmyslné rozdělění zón

Nevidím v tom žádné zlepšení

nevidim zadne vyhody po zavedeni ids, kdyz neexistovala, moje moznosti cestovani byli podobne

nevím

nevim

nevím

nevím co to je já to nevyužívám

nevím,ale zdá se mi to lepší,přehlednější a na autobusy se nečeká...většinou jezdí přesně na čas.

Nevím.

Nevyužívám jej.

Nevyznatelné

Nezaznamenal sem po jeho zavedení žádné pozitivní změny v žádném ohledu.

Nezdá se mi to až taková změna, vše poměrně dobře funguje.

Nezlepšila se návaznost spojů.

O víkendech nenavazují autobusy na mezinárodní rychlíky a člověk musí 2 hodiny čekat

poměrně levné a efektívn

pro kratší trasy z jedné vesnice do druhé je cena jízdenky IDS nevýhodná, nepraktická, bezvýznamná

pro meziměstské ano

Pro ty, kteří se pohybují jen v rámci kraje určitě ano - celkem jednoduché tarify jízdného apod. I při přstupu výhodnější. Ale lidé, kteří jezdí dál už toto nevyužijí.

Pro zákazníka který používá IDS 1x či 2x týdne jsou služby IDS nevýhodné. Nemůže využít slev u měsíčních či čtvrtletních jízdenek. Studenti jezdí za stejné jízdné jako ostatní cestující, nemají slevu pokud nepoužívají jízdenky s delší platností. Celkově je IDS dost drahé. Nelze si zakoupit zpáteční jízdenku jako je tomu např. u vlakové dopravy ani skupinové jízdenky.

prodloužila se jízda autobusem z Hodonína do Brna, spoje na sebe nenavazují, často se míjí o minutu, hlavně vlaky - z Č. Budějovic příjezd v sudou hodinu 37 min a vlak do Hodonína odjíždí v 36 min pozn. k otázce 23 - jsem zaměstnaný student

proto

protoč kolotoč

Protože docela ušetřím při koupi měsíční jízdenky, a taky si nemusím kupovat nový lístek při každém přestupu.

Protože IDS nenavazuje na IC a EC

Protože když mám koupený lístek např. do Brna, tak mi pak ještě platí i pro hromadnou dopravu a nemusím si zase kupovat nějaké extra lístky.

Protože můžu na šalinkartu jezdit vlakem, autobusem i MHD po Brně a Vyškově.

Protože na delší cestu (kdy spotřebuju více zón) mám omezenou dobu cestování a nemohu tedy případně v polovině cesty vystoupit a za půl dne pokračovat, což dříve šlo

Protože tím došlo ke zjednodušení cestování

Protože to není sjednocené po celé republice, ale jen v rámci jednoho kraje. Takže když si koupím zónovou jízdenku v Hodoníně, tak mi platí jen pro Jihomoravský kraj a když jedu do školy do Olomouce, tak tuto jízdenku nemůžu použít a musím si kupovat další zónovku na MHD. Je zbytečné si kupovat dvě jízdenky, které vlastně plní stejný účel, jen kvůli tomu, že si je koupím v jiném kraji. Až to bude takto sjednocené, pak to bude dobrý krok.

Protože to odnesli lidé, co jedou do bližších zón.

Protože, jízdenky IDS jsou pohodlnější ale jinak v návaznosti spojů to moc nepomohlo

protože,se mi nelíbí jak sou rozdělená pásma,ponevadž mi to vychází cenově nevyhodněji než před zavedením IDS

Především levnější jak jednorázové, tak také měsíční, čtvrtletní atd. jízdenky podle počtu zón

Přijde mi to docela efektivní

Původní myšlenka je pochopitelně dobrá, spojit všechno, tak aby byla jednotná cena, jedna jízdenka, spoje navazující.... ale nakonec tomu tak není. Jízdenka má pomalu metr na délku, sotva se to vleze do peněženky, počet polí je řešen blbým způsobem, musíte mít další a další pořád u sebe, protože by vám nevyšla políčka, pokud jedete na studentskou univerzální tam a zpět a nevejdete se do zón a musíte dát razítko až na 13.... to je opravdu dementní.... potom vám ta jízdenka nevystačí a musíte mít tím pádem u sebe dvě...mnohem efektivnější by bylo zakupovat jízdenky na počet zón co je potřeba a ne nějakou půlmetrovou univerzální co je stejně k prdu!

rychlejší a snadnější

sjednocení a odpadnutí nutnosti zajišťovat jízdenky na jiné spoje

složité

Složité bylo aby si na to lidé zvykli, ale výhody jsou při delších cestách. Pokud ale cestujete například z jedné obce do druhé, které nejsou ve stejné zóně, cesta se oproti minulosti velmi prodraží.

Snad levnější řešení, spolupráce více druhů crestování,..

Spoje jsou nenávazné a méně časté než byly v dřívější době.

spoje líp navazují a jsou dobré měsíční- vyjde to výhodněji, jak každý den si kupovat nový lístek

Spoje na sebe navazují a je potřeba jen jedna jízdenka do vlaků i autobusů, což je moc dobré, sice systém je trošku složitější pochopit, ale jinak je to moc dobré

Spoje nenavazují!!! Nutno čekat okolo 40 minut při návratu z Brna a při cestě do Brna je člověk závislý na autobusu, aby stihl vlak.

starý sistem byl super a nikomu nevadil.

studenti, a pracující ušetří mnohdy nemalé peníze za dopravu do zaměstnání, či do školy...

šírší možnost využití spjů, tzn. například kopím si jízdenku v autobuse, ale můžu s ni jet i v MHD

ulehčení dopravy

Určité zjednodušení a možnost nakoupení jízdenek IDS s předstihem, rozdělení na zony

Usnadnění kooperace

úspora na cestovném, vcelku dobrá návaznost vlaků a autobusů

Už jen z hlediska integrace různých míst, do kterých by se jinak dostávalo těžko. Byla zavedena přehledná a hustá síť linek.

více přímých vlakových spojů na trase Hodonín Brno

viz Tišnov: z malých vesniček jezdí autobusy do Tišnova, odkud navazuje vlak do Brna) - luxusní systém

Vyhodnejsi

vyjde to levnějc

využiju jedinou jízdenku na vše...dříve sem na cestu potřeboval 3 jízdenky, dnes jen jednu

Zbytečně drahé jízdné

zjednodušení

zjednodušení a sjednocení cen

zjednodušení cestování

zjednodušila se doprava, stačí jeden lístek, jak na vlak tak na bus

zkloubení jak silniční, tak železniční dopravy a je to rozhodně výhodné

Zkvalitnění dopravy mezi okresy, dále levnější jízdné oproti tomu když tu byli jen soukromý provozovatelé.

Zlepšení některých spojů, snížení cen u vlakových spojů.

ZLEPŠENÍ SYSTÉMU

změna je život

Zpočátku jsem byl skeptický, ale zvykl jsem si a myslím, že to byl docela krok dopředu.

Zrušily se spoje, které byly využívány

zrychlení dopravy díky navýšení počtu spojů

Zvýhodněné jízdné a možnost výhodně cestovat i mimo okresy, pro mě jako studenta.

21. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9863,23 %63,23 %  
Muž5736,77 %36,77 %  

Graf

22. Jaký je váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-2614090,32 %90,32 %  
27-40117,1 %7,1 %  
41 a více31,94 %1,94 %  
0-1510,65 %0,65 %  

Graf

23. Momentálně jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Studenta9360 %60 %  
Zaměstnaný4830,97 %30,97 %  
Nezaměstnaný138,39 %8,39 %  
Důchodce10,65 %0,65 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Vyhovuje vám četnost spojů?

  • odpověď Ne:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Autobusová na otázku 10. Na kterém druhu dopravy byste uvítali rozšíření spojů?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Železniční na otázku 10. Na kterém druhu dopravy byste uvítali rozšíření spojů?

15. Uvítali byste rozšíření platnosti jízdenky IDS na okolní kraje?

  • odpověď Ano:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zlínský na otázku 16. Do kterého?

23. Momentálně jste?

  • odpověď Studenta:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jízda do školy na otázku 5. Jaký je účel vašeho cestování?
  • odpověď Zaměstnaný:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jízda do práce na otázku 5. Jaký je účel vašeho cestování?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Ve kterém okrese bydlíte?

2. Používáte veřejnou dopravu?

3. Jaký druh dopravy využíváte?

4. Jak často dopravu využíváte?

5. Jaký je účel vašeho cestování?

6. Jaká je vaše průměrná délka cestování?

7. Využíváte dopravu pouze v Jihomoravském kraji?

8. Využíváte jízdenky IDS?

9. Vyhovuje vám četnost spojů?

10. Na kterém druhu dopravy byste uvítali rozšíření spojů?

11. Jste spokojení s návazností spojů?

12. Máte dostatek informací o IDS, které potřebujete pro pohodlné cestování?

13. Je podle Vás výška jízdného přiměřená poskytované službě (komfort, čistota, spolehlivost,….)

15. Uvítali byste rozšíření platnosti jízdenky IDS na okolní kraje?

16. Do kterého?

17. Jste spokojeni s chováním personálu (řidiči autobusu, průvodčí, infocentra,…)

19. Myslíte si, že zavedení IDS byl dobrý krok?

21. Jaké je Vaše pohlaví?

22. Jaký je váš věk

23. Momentálně jste?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Ve kterém okrese bydlíte?

2. Používáte veřejnou dopravu?

3. Jaký druh dopravy využíváte?

4. Jak často dopravu využíváte?

5. Jaký je účel vašeho cestování?

6. Jaká je vaše průměrná délka cestování?

7. Využíváte dopravu pouze v Jihomoravském kraji?

8. Využíváte jízdenky IDS?

9. Vyhovuje vám četnost spojů?

10. Na kterém druhu dopravy byste uvítali rozšíření spojů?

11. Jste spokojení s návazností spojů?

12. Máte dostatek informací o IDS, které potřebujete pro pohodlné cestování?

13. Je podle Vás výška jízdného přiměřená poskytované službě (komfort, čistota, spolehlivost,….)

15. Uvítali byste rozšíření platnosti jízdenky IDS na okolní kraje?

16. Do kterého?

17. Jste spokojeni s chováním personálu (řidiči autobusu, průvodčí, infocentra,…)

19. Myslíte si, že zavedení IDS byl dobrý krok?

21. Jaké je Vaše pohlaví?

22. Jaký je váš věk

23. Momentálně jste?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Stoklaskova, B.Efektivita IDS (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://efektivita-ids.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.