Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Efektivita product placementu

Efektivita product placementu

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Mosinger
Šetření:07. 03. 2013 - 26. 03. 2013
Počet respondentů:140
Počet otázek (max/průměr):10 / 8.54
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:57,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění dotazníku týkajícího se vnímání a efektivity product placementu. Dotazník je určen všem typům respondentů. Výsledky využiji pro svoji ročníkovou práci na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

Odpovědi respondentů

1. Znáte pojem product placement?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9467,14 %67,14 %  
Ne4632,86 %32,86 %  

Graf

2. Co je product placement? Popište

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

nenápadná reklama na produkty např. ve filmech

1

Cílená propagace reklamy, umístěná např. během vysílání oblíbeného a velkým počtem lidí sledovaného seriálu v televizi.

Domnívám se, že reklama na určitý výrobek, např. v televizním seriálu.

Druh reklamy - umístění produktu ve filmu, knize atd. Třeba, když hlavní hrdina používá mobil Nokia, ve filmu je na něj záběr atd.

forma prezentace produktu

Forma reklamy

Forma reklamy. Umístění propagovaného předmětu/služby do filmu nebo klipu.

forma skryté reklamy - např. filmový hrdina rozsvítí v místnosti žárovkou Esolite...

forma skryté reklamy např. ve filmu, videoklipu

Forma skryté reklamy používaná např. ve filmovém průmyslu.

Forma skryté reklamy, umístění produktu například do filmu.

forma skryté reklamy, umísťování názvů nebo produktů např. do film§ či televizních seriálů

http://translate.google.com/?hl=cs&tab=wT#en/cs/product placement umisteni produktu

Implementace produktu do nereklamniho sdeleni. Napr. pivo v serialu. Hodinky, auto ve filmu.

Je to forma skryté reklamy a to tak, že se loga, produkty nebo výrobky umístí a náležitě zdůrazní v nějakém uměleckém díle. Nejčastěji ve filmu....

Je to skrytá forma reklamy, to znamená umístění konkrétního produktu např. "Pilsner Urqell" ve filmu, seriálu atd., za což dostane režisér díla zaplaceno.

je to skrytá reklama

Jedná se o umístění reklamního sdělení do různých forem audiovizuální tvorby (např. lahev "Mattonki" na stole pana Krause v pořadu Show Jana Krause apod.). Jde o skryté reklamní sdělení, které se zároveň netváří jako reklama, ale jako standartní součást určitého obrazu, který je příjemcem vnímán.

komerční značka viditelně umístěná v nereklamních např. videích (seriály, hudební klipy..)

kvazi náhodná reklama, obvykle fe filmu

např. v seriálu doktor doporučí pacientovi výrobek nebo někdo čte letáknějakého obchodu, jasné zvěřejnění názvu atd.

nasazení určité značky výrobku do filmu, seriálu...

Nenásilné umístění produktu v TV či filmu.

nevím

Placené umístění firemního produktu do uměleckého díla (film, videoklip).

placené zobrazení určitého produktu v pořadu apod.

Propagace výrobku nebo služby prostřednictvím uměleckého díla - filmu, seriálu, divadla, knihy atd.

Reklama

Reklama na daný produkt

reklama na produkt prostřednictvím jeho umístění ve filmu, seriálu, videu..

Reklama na produkt v ději filmu.

reklama na produkt v poradu ci ve filmu apod

reklama produktu - skrytou formou např umístěním ve filmu apod

reklama umístěná ne ve speciálním bloku ale přímo v pořadu. takže například v diskuzi pijou vodu matoni, v seriálu balí žena dítě do pemprsek.

reklama umístěna v pořadu

Reklama ve filmu

Reklamni predmet vlozeny do filmu ci serialu

skrytá / podprahová reklama

skrytá reklama

skrytá reklama

skrytá reklama

SKRYTÁ REKLAMA

skrytá reklama

skrytá reklama

skrytá reklama

skrytá reklama

skrytá reklama

skrytá reklama

skrytá reklama na produkt, napr loga ve filmu nebo serialu, produkt jako takovy ve filmu.

skrytá reklama například ve filmu

skrytá reklama třeba ve filmu, použije mýdlo značky dove, a tím má firma dove reklamu

skrytá reklama v seriálech, např, tedy spíše neskrytá:)

skrytá reklama v seriálu, filmu a TV

skrytá reklama v televizních pořadech

Skrytá reklama v TV pořadech.

skrytá reklama ve filmu

Skrytá reklama ve sdělovacích prostředcích.

skrytá reklama, např. ve filmu

skrytá reklama, třeba ve filmu

Skrytá reklama. Např. zcela očividně hlavní hrdina zviditelňuje daný produkt na který je reklama zaměřena.

Skrytá reklama. Umístění konkrétních produktů, názvů do filmu, seriálů, hudby.

Typ reklamy, kde se konkrétní výrobky objevují např. ve filmech či seriálech

umiestnenie produktu alebo sluzby napriklad vo filme, takze to nevyzera na prvy pohlad ako reklama. niekedy sa cely ten film da postavit na baze product placementu, vid juhoamericke telenovely, kde furt niekto nieco cisti, lesti, a pucuje.

umístění nepřímé reklamy do filmů, písní, pořadů

Umístění produktu do medií např. do filmu

umístění produktu do nekomerčního spotu/filmu/seriálu. Převážně se jedná o produkt sponzora, často trapné umístění neladící s dějem.

umístění produktu např v regále, ve výloze atd.

umístění produktu např.písničky

Umístění produktu v pořadu, neplacená forma.

umístění produktu, či informaci o produktu do pořadů, relací či psaného textu, které nejsou obsahově primárně zaměřeny k šířeni reklamy.

Umístění reklamního produktu do filmu/seriálu mimo reklamní pauzu.

Umístění reklamního předmětu jako součást scény.

Umístění vybraných komerčních produktů ve filmech, v tv.

umístění výrobku urč. značky např. v TV vysílání či pořadu - de facto skrytá reklama

umístění značky do filmu, seriálu.

umisťování komerčních produktů/služeb do uměleckých děl za úplatu

Umisťování komerčních předmětů (značek) do filmů, seriálů, časopisů,...

Umísťování produktů ( nebo loga ) , zdánlivě skrytým způsobem ve filmu či televizi ( teoreticky i tisku, nebo jiných druhů vizuálního umění ) za účelem reklamy.

Umisťování předmětů s logem do filmů, seriálů atp

Umisťování reklam, značek apod. do medii jako jsou filmy, serialy, knihy apod.

Umisťování skryté reklamy například do filmů, seriálů atd.

Umisťování výrobků určité značky např. do filmů, reportáží, ilustrací, pohlednic

Umisťování výrobků, názvů, log apod. existujících značek do uměleckých děl

Určitá forma skryté reklamy na výrobky, firmy, služby apod. umístěná do uměleckých děl - seriálů, filmů, písniček a další.

uvedení nového produktu na trh

v rámci veřejné produkce "nenucenou" formou vystavení produktu jako součást "kulis" např Bondovky, nebo v ČR Ordinace ...

Viditelné placené umístění produktu v rámci audiovizuálního díla.

vkládání reklam(názvy firem) do textů

Záměrné umístění produktu v díle za úplatu či protislužbu za účelem jeho propagace.

záměrné umísťování produktů do médií

zaplacene umisteni vyrobku v audiovizualnim dile

zkratka PP - povinnost uvádět toto označení v televizních pořadech, které otevřeně propagují určitý komerční produkt

Zobrazení známé firemní značky během TV pořadu, inscenace, filmu apod.

zviditelnění produktu pomocí jeho umístění do médií (může být i film atp).

3. Je product placement záměrné umisťování značek a výrobků firem do tv pořadů, filmů a podobně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12992,14 %92,14 %  
Ne117,86 %7,86 %  

Graf

4. Jak product placement vnímáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevadí mi5542,64 %39,29 %  
Nevšímám si ho4937,98 %35 %  
Vadí mi2519,38 %17,86 %  

Graf

5. Vyjmenujte některé značky či produkty, které si díky product placementu vybavujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

... žádný, teda doufám

1

ALCATEL, Peugeot, VW, - často v seriálech

alkohol, kosmetika, auta ...

alkoholické nápoje,citroen

Aple

apple, coca-cola, peugeot, fedex, purrel, volkswagen

apple, motorola, coca cola, a nejaka obskurna nabytkarska firma v nejakom ceskom tv seriale.

Apple, Motorola, Ericsson.

apple, rolex, omega,

Apple, Sony Vaio, Nokia

Ariel O2 Hornbach

Aston Martin - Bond

aston martin , htc, adidas

Audi, BMW, Rolex, Heineken.

Auta, alkoholické nápoje,internetové servery

automobily, alkohol, cigarety, kosmetika

avon - román pro ženy, botičky od Manola Blahnika - Sex ve městě

Avon, Jameson, Mattoni

BMW, CocaCola, Tequila,

bonbony, nápoje

citroen

Citroen, lázeňák, lízátka Chupa Chups

Coca Cola

coca cola

Coca Cola

Coca Cola, AAA taxi praha, FedEx, Apple,

Coca cola, Aple, McDonald

Coca Cola, Apple, Dior

Coca Cola, Evropa 2, Argin Max,

Coca cola, Ikea, Jar, Mac Donald´s...

Coca Cola, MC Donalds, NIKE

coca cola, nike, chanel, rolex, martini

Coca Cola, Pepsi, Motorola, Samsung, Apple, BMW, VW ...

Coca Cola, Peugeot, Microsoft, AAA Taxi

coca cola, shell, cnn, pepsi,

coca-cola, apple

coca-cola, lÓreal

Coca-cola, Marlboro, Matonni, Jamall

Coca-Cola, Mercedes, Honda... Obecně vnímám při PP hlavně značky potravin a automobilek.

Coca-Cola, Nokia

coca-cola, starbucks,...

cocacola, nike,

Danone, sprchové gely, potraviny

Dell, Coca Cola, BMW (Cobra 11), IBM

Ford James Bond

ford auto, redbull

Gogle, Mattoni

heineken, ford, tesco,

iphone

Jamall

Jamall

Jamall :-), škoda citigo, anonce, arginmax, dacia

jamall, ford, ibm, aple, microsoft windows

jamall, hanácká voda

Jamall, Zepter, Kika,

James bond - Martiny, Snídaně u Tiffanyho - šperky Tiffany, Účstníci zájezdu - Vega tour..

Je to skrytý, nevybavuju si nic

Již zmíněná minerální voda Mattoni; Coca Cola a McDonalds v nepřeberném množství filmů americké produkce..

Kávovar, automobil, oděvy, pojištění.....

Konkrétně si žádný nevybavuji. Snad nějaká biolampa v Ordinaci v růžové zahradě.

lékárna Dr. Max, škoda,

léky

léky, potraviny, potravinové doplňky, oděvy

Lidl, Asko, Cola Cola, Škoda

matonka, coca-cola, Jamall, Nike, addidas, ..

mattoni

Mattoni, Avon, drogerie TETA, Mercedes

mattoni, gambrinus a albert

mattoni, renault, nokia

McDonald, BMW, Nike

mentos, coca-cola, fanta

minerální voda Korunní, obchody Euronics, Tescoma, autobusy Student Agency

mobilní telefony, automobily

možná voňavky

Na internetu mám zablokované reklamy, na televizi moc nekoukám, tak si bohužel nic nevybavím.

nábytek

nábytek Jamal -Ordiance v růžové zahradě, nějaká drogerie v posledním díle Básníků...

Nábytek JAMAL, minerální voda Korunní, autobusy Student Agency.

nábytek Jamall

nábytek Jamall

nákupní střediska (Albert) , nápoje (cola).

napití /COca Cola/

Naposledy ve filmu Kuky se vrací, nákupní centrum Lidl

např. Oresi kuchyně, WV Golf, Orbit, Soda Streem .....

ne

ne

netuším

nevím

nevím

nevím

nevím konkrétně

nevím přesně značky, ale byl to džus, nábytek, ...

nevybavuji se

nevybavuji si

nevybavuji si žádné

Neznám

Neznám pojem product placement.

nikdy jsem si pp nevšimla.

nokia, apple, cocacola

nokia, bmw, apple, samsung

orbit žvíkačky, auto renault- je filmu zítra se probudím

Orbit, MALL, BMW

Pilsner Urquell (a další piva), Pepsi

pití, zubní pasty, kosmetika, drogrrie, prací prostředky, potraviny,vše

Playstation, htc, nokia, hyundai, další automobilové značky,

Pribináček, spousta jiných, ale brzy na ně zapomenu.

Pribináček,Česká pošta, Haribo, Chupa Chups

Protřepat nemíchat.

Range rover, Heineken ve filmu James Bond

různá auta ve filmech či minerálku v pořadu Jana Krause

smirnoff,apple, nokia, bmw, jamall!!!...a mnoho dalších.

Sony, Škoda, Microsoft

Sportovní potřeby, školní pomůcky

Subway, Cola, Duff

t-mobile z cest domů dr max z růžovky...

Tescoma,...

Ve filmu Trosečník byl Pátkem hlavního hrdiny značkový míč firmy Willson, z českých mě tímto dost otrávili Rafťáci, nejspíš si tímto získavájí finance také české seriály, ale na ty se nedívám ...

viz odpověď 1

Vodafone - Účastníci zájezdu

vodafone, dolce gusto, renault

vozy - české filmy (renault, VW...) Matonni pořady pro zahrádkáře či o rekonstukcích

Vratné láhve - řetězec Albert Tři veteráni - cigarety Camel

zadne

Značky a produkty ve filmech a seriálech skoro nevnímám...

Žádné

žádné

žádné

žádné si nevybavuju

6. Ovlivňuje product placement vaše rozhodování při nakupování zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11589,15 %82,14 %  
Ano1410,85 %10 %  

Graf

7. Pokud jste v předchozí otázce odpověděli ano. Co konkrétně jste si na základě product placementu koupili?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

auto

ipad Apple, coca cola

iPhone

Kupuji více minerální vodu Korunní a navštívil jsem prodejnu nábytku JAMAL, tam jsem nekoupil nic, nelíbí se mi.

milk duds, protože to furt žerou v big bang theory (btw fakt je to dobrý)

Nějaké věci v papírnictví

nic

parfém Bruce Willis

potraviny

potraviny - dle pořadů o vaření

Televizi

To nevím, ale určitě podléhám.

zatím nic, ale prezentace zůstává v podvědomí a pokud bych něco obdobného potřeboval a budu si to ještě pamatovat mohu se na tento výroběk obrátit

žíkačky

8. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7855,71 %55,71 %  
Muž6244,29 %44,29 %  

Graf

9. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
35 - 45 let4834,29 %34,29 %  
25 - 35 let4733,57 %33,57 %  
45 a více let2719,29 %19,29 %  
15 - 25 let1812,86 %12,86 %  

Graf

10. Velikost města, ve kterém bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha4431,43 %31,43 %  
Do 20 000 obyvatel3625,71 %25,71 %  
100 000 - 200 000 obyvatel3424,29 %24,29 %  
Nad 200 000 obyvatel128,57 %8,57 %  
20 000 - 50 000 obyvatel75 %5 %  
50 000 - 100 000 obyvatel75 %5 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Znáte pojem product placement?

  • odpověď Ne:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 3. Je product placement záměrné umisťování značek a výrobků firem do tv pořadů, filmů a podobně?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znáte pojem product placement?

2. Co je product placement? Popište

3. Je product placement záměrné umisťování značek a výrobků firem do tv pořadů, filmů a podobně?

4. Jak product placement vnímáte?

6. Ovlivňuje product placement vaše rozhodování při nakupování zboží?

8. Jste?

9. Váš věk?

10. Velikost města, ve kterém bydlíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znáte pojem product placement?

2. Co je product placement? Popište

3. Je product placement záměrné umisťování značek a výrobků firem do tv pořadů, filmů a podobně?

4. Jak product placement vnímáte?

6. Ovlivňuje product placement vaše rozhodování při nakupování zboží?

8. Jste?

9. Váš věk?

10. Velikost města, ve kterém bydlíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mosinger, T.Efektivita product placementu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://efektivita-product-placement.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.