Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Efektivita product placementu
Efektivita product placementu
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tomáš Mosinger |
---|---|
Šetření: | 07. 03. 2013 - 26. 03. 2013 |
Počet respondentů: | 140 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 8.54 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 57,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:58 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
prosím o vyplnění dotazníku týkajícího se vnímání a efektivity product placementu. Dotazník je určen všem typům respondentů. Výsledky využiji pro svoji ročníkovou práci na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Odpovědi respondentů
1. Znáte pojem product placement?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 94 | 67,14 % | 67,14 % |
Ne | 46 | 32,86 % | 32,86 % |
2. Co je product placement? Popište
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
nenápadná reklama na produkty např. ve filmech
1
Cílená propagace reklamy, umístěná např. během vysílání oblíbeného a velkým počtem lidí sledovaného seriálu v televizi.
Domnívám se, že reklama na určitý výrobek, např. v televizním seriálu.
Druh reklamy - umístění produktu ve filmu, knize atd. Třeba, když hlavní hrdina používá mobil Nokia, ve filmu je na něj záběr atd.
forma prezentace produktu
Forma reklamy
Forma reklamy. Umístění propagovaného předmětu/služby do filmu nebo klipu.
forma skryté reklamy - např. filmový hrdina rozsvítí v místnosti žárovkou Esolite...
forma skryté reklamy např. ve filmu, videoklipu
Forma skryté reklamy používaná např. ve filmovém průmyslu.
Forma skryté reklamy, umístění produktu například do filmu.
forma skryté reklamy, umísťování názvů nebo produktů např. do film§ či televizních seriálů
http://translate.google.com/?hl=cs&tab=wT#en/cs/product placement umisteni produktu
Implementace produktu do nereklamniho sdeleni. Napr. pivo v serialu. Hodinky, auto ve filmu.
Je to forma skryté reklamy a to tak, že se loga, produkty nebo výrobky umístí a náležitě zdůrazní v nějakém uměleckém díle. Nejčastěji ve filmu....
Je to skrytá forma reklamy, to znamená umístění konkrétního produktu např. "Pilsner Urqell" ve filmu, seriálu atd., za což dostane režisér díla zaplaceno.
je to skrytá reklama
Jedná se o umístění reklamního sdělení do různých forem audiovizuální tvorby (např. lahev "Mattonki" na stole pana Krause v pořadu Show Jana Krause apod.). Jde o skryté reklamní sdělení, které se zároveň netváří jako reklama, ale jako standartní součást určitého obrazu, který je příjemcem vnímán.
komerční značka viditelně umístěná v nereklamních např. videích (seriály, hudební klipy..)
kvazi náhodná reklama, obvykle fe filmu
např. v seriálu doktor doporučí pacientovi výrobek nebo někdo čte letáknějakého obchodu, jasné zvěřejnění názvu atd.
nasazení určité značky výrobku do filmu, seriálu...
Nenásilné umístění produktu v TV či filmu.
nevím
Placené umístění firemního produktu do uměleckého díla (film, videoklip).
placené zobrazení určitého produktu v pořadu apod.
Propagace výrobku nebo služby prostřednictvím uměleckého díla - filmu, seriálu, divadla, knihy atd.
Reklama
Reklama na daný produkt
reklama na produkt prostřednictvím jeho umístění ve filmu, seriálu, videu..
Reklama na produkt v ději filmu.
reklama na produkt v poradu ci ve filmu apod
reklama produktu - skrytou formou např umístěním ve filmu apod
reklama umístěná ne ve speciálním bloku ale přímo v pořadu. takže například v diskuzi pijou vodu matoni, v seriálu balí žena dítě do pemprsek.
reklama umístěna v pořadu
Reklama ve filmu
Reklamni predmet vlozeny do filmu ci serialu
skrytá / podprahová reklama
skrytá reklama
skrytá reklama
skrytá reklama
SKRYTÁ REKLAMA
skrytá reklama
skrytá reklama
skrytá reklama
skrytá reklama
skrytá reklama
skrytá reklama
skrytá reklama na produkt, napr loga ve filmu nebo serialu, produkt jako takovy ve filmu.
skrytá reklama například ve filmu
skrytá reklama třeba ve filmu, použije mýdlo značky dove, a tím má firma dove reklamu
skrytá reklama v seriálech, např, tedy spíše neskrytá:)
skrytá reklama v seriálu, filmu a TV
skrytá reklama v televizních pořadech
Skrytá reklama v TV pořadech.
skrytá reklama ve filmu
Skrytá reklama ve sdělovacích prostředcích.
skrytá reklama, např. ve filmu
skrytá reklama, třeba ve filmu
Skrytá reklama. Např. zcela očividně hlavní hrdina zviditelňuje daný produkt na který je reklama zaměřena.
Skrytá reklama. Umístění konkrétních produktů, názvů do filmu, seriálů, hudby.
Typ reklamy, kde se konkrétní výrobky objevují např. ve filmech či seriálech
umiestnenie produktu alebo sluzby napriklad vo filme, takze to nevyzera na prvy pohlad ako reklama. niekedy sa cely ten film da postavit na baze product placementu, vid juhoamericke telenovely, kde furt niekto nieco cisti, lesti, a pucuje.
umístění nepřímé reklamy do filmů, písní, pořadů
Umístění produktu do medií např. do filmu
umístění produktu do nekomerčního spotu/filmu/seriálu. Převážně se jedná o produkt sponzora, často trapné umístění neladící s dějem.
umístění produktu např v regále, ve výloze atd.
umístění produktu např.písničky
Umístění produktu v pořadu, neplacená forma.
umístění produktu, či informaci o produktu do pořadů, relací či psaného textu, které nejsou obsahově primárně zaměřeny k šířeni reklamy.
Umístění reklamního produktu do filmu/seriálu mimo reklamní pauzu.
Umístění reklamního předmětu jako součást scény.
Umístění vybraných komerčních produktů ve filmech, v tv.
umístění výrobku urč. značky např. v TV vysílání či pořadu - de facto skrytá reklama
umístění značky do filmu, seriálu.
umisťování komerčních produktů/služeb do uměleckých děl za úplatu
Umisťování komerčních předmětů (značek) do filmů, seriálů, časopisů,...
Umísťování produktů ( nebo loga ) , zdánlivě skrytým způsobem ve filmu či televizi ( teoreticky i tisku, nebo jiných druhů vizuálního umění ) za účelem reklamy.
Umisťování předmětů s logem do filmů, seriálů atp
Umisťování reklam, značek apod. do medii jako jsou filmy, serialy, knihy apod.
Umisťování skryté reklamy například do filmů, seriálů atd.
Umisťování výrobků určité značky např. do filmů, reportáží, ilustrací, pohlednic
Umisťování výrobků, názvů, log apod. existujících značek do uměleckých děl
Určitá forma skryté reklamy na výrobky, firmy, služby apod. umístěná do uměleckých děl - seriálů, filmů, písniček a další.
uvedení nového produktu na trh
v rámci veřejné produkce "nenucenou" formou vystavení produktu jako součást "kulis" např Bondovky, nebo v ČR Ordinace ...
Viditelné placené umístění produktu v rámci audiovizuálního díla.
vkládání reklam(názvy firem) do textů
Záměrné umístění produktu v díle za úplatu či protislužbu za účelem jeho propagace.
záměrné umísťování produktů do médií
zaplacene umisteni vyrobku v audiovizualnim dile
zkratka PP - povinnost uvádět toto označení v televizních pořadech, které otevřeně propagují určitý komerční produkt
Zobrazení známé firemní značky během TV pořadu, inscenace, filmu apod.
zviditelnění produktu pomocí jeho umístění do médií (může být i film atp).
3. Je product placement záměrné umisťování značek a výrobků firem do tv pořadů, filmů a podobně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 4, Ne → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 129 | 92,14 % | 92,14 % |
Ne | 11 | 7,86 % | 7,86 % |
4. Jak product placement vnímáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevadí mi | 55 | 42,64 % | 39,29 % |
Nevšímám si ho | 49 | 37,98 % | 35 % |
Vadí mi | 25 | 19,38 % | 17,86 % |
5. Vyjmenujte některé značky či produkty, které si díky product placementu vybavujete?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
... žádný, teda doufám
1
ALCATEL, Peugeot, VW, - často v seriálech
alkohol, kosmetika, auta ...
alkoholické nápoje,citroen
Aple
apple, coca-cola, peugeot, fedex, purrel, volkswagen
apple, motorola, coca cola, a nejaka obskurna nabytkarska firma v nejakom ceskom tv seriale.
Apple, Motorola, Ericsson.
apple, rolex, omega,
Apple, Sony Vaio, Nokia
Ariel O2 Hornbach
Aston Martin - Bond
aston martin , htc, adidas
Audi, BMW, Rolex, Heineken.
Auta, alkoholické nápoje,internetové servery
automobily, alkohol, cigarety, kosmetika
avon - román pro ženy, botičky od Manola Blahnika - Sex ve městě
Avon, Jameson, Mattoni
BMW, CocaCola, Tequila,
bonbony, nápoje
citroen
Citroen, lázeňák, lízátka Chupa Chups
Coca Cola
coca cola
Coca Cola
Coca Cola, AAA taxi praha, FedEx, Apple,
Coca cola, Aple, McDonald
Coca Cola, Apple, Dior
Coca Cola, Evropa 2, Argin Max,
Coca cola, Ikea, Jar, Mac Donald´s...
Coca Cola, MC Donalds, NIKE
coca cola, nike, chanel, rolex, martini
Coca Cola, Pepsi, Motorola, Samsung, Apple, BMW, VW ...
Coca Cola, Peugeot, Microsoft, AAA Taxi
coca cola, shell, cnn, pepsi,
coca-cola, apple
coca-cola, lÓreal
Coca-cola, Marlboro, Matonni, Jamall
Coca-Cola, Mercedes, Honda... Obecně vnímám při PP hlavně značky potravin a automobilek.
Coca-Cola, Nokia
coca-cola, starbucks,...
cocacola, nike,
Danone, sprchové gely, potraviny
Dell, Coca Cola, BMW (Cobra 11), IBM
Ford James Bond
ford auto, redbull
Gogle, Mattoni
heineken, ford, tesco,
iphone
Jamall
Jamall
Jamall :-), škoda citigo, anonce, arginmax, dacia
jamall, ford, ibm, aple, microsoft windows
jamall, hanácká voda
Jamall, Zepter, Kika,
James bond - Martiny, Snídaně u Tiffanyho - šperky Tiffany, Účstníci zájezdu - Vega tour..
Je to skrytý, nevybavuju si nic
Již zmíněná minerální voda Mattoni; Coca Cola a McDonalds v nepřeberném množství filmů americké produkce..
Kávovar, automobil, oděvy, pojištění.....
Konkrétně si žádný nevybavuji. Snad nějaká biolampa v Ordinaci v růžové zahradě.
lékárna Dr. Max, škoda,
léky
léky, potraviny, potravinové doplňky, oděvy
Lidl, Asko, Cola Cola, Škoda
matonka, coca-cola, Jamall, Nike, addidas, ..
mattoni
Mattoni, Avon, drogerie TETA, Mercedes
mattoni, gambrinus a albert
mattoni, renault, nokia
McDonald, BMW, Nike
mentos, coca-cola, fanta
minerální voda Korunní, obchody Euronics, Tescoma, autobusy Student Agency
mobilní telefony, automobily
možná voňavky
Na internetu mám zablokované reklamy, na televizi moc nekoukám, tak si bohužel nic nevybavím.
nábytek
nábytek Jamal -Ordiance v růžové zahradě, nějaká drogerie v posledním díle Básníků...
Nábytek JAMAL, minerální voda Korunní, autobusy Student Agency.
nábytek Jamall
nábytek Jamall
nákupní střediska (Albert) , nápoje (cola).
napití /COca Cola/
Naposledy ve filmu Kuky se vrací, nákupní centrum Lidl
např. Oresi kuchyně, WV Golf, Orbit, Soda Streem .....
ne
ne
netuším
nevím
nevím
nevím
nevím konkrétně
nevím přesně značky, ale byl to džus, nábytek, ...
nevybavuji se
nevybavuji si
nevybavuji si žádné
Neznám
Neznám pojem product placement.
nikdy jsem si pp nevšimla.
nokia, apple, cocacola
nokia, bmw, apple, samsung
orbit žvíkačky, auto renault- je filmu zítra se probudím
Orbit, MALL, BMW
Pilsner Urquell (a další piva), Pepsi
pití, zubní pasty, kosmetika, drogrrie, prací prostředky, potraviny,vše
Playstation, htc, nokia, hyundai, další automobilové značky,
Pribináček, spousta jiných, ale brzy na ně zapomenu.
Pribináček,Česká pošta, Haribo, Chupa Chups
Protřepat nemíchat.
Range rover, Heineken ve filmu James Bond
různá auta ve filmech či minerálku v pořadu Jana Krause
smirnoff,apple, nokia, bmw, jamall!!!...a mnoho dalších.
Sony, Škoda, Microsoft
Sportovní potřeby, školní pomůcky
Subway, Cola, Duff
t-mobile z cest domů dr max z růžovky...
Tescoma,...
Ve filmu Trosečník byl Pátkem hlavního hrdiny značkový míč firmy Willson, z českých mě tímto dost otrávili Rafťáci, nejspíš si tímto získavájí finance také české seriály, ale na ty se nedívám ...
viz odpověď 1
Vodafone - Účastníci zájezdu
vodafone, dolce gusto, renault
vozy - české filmy (renault, VW...) Matonni pořady pro zahrádkáře či o rekonstukcích
Vratné láhve - řetězec Albert Tři veteráni - cigarety Camel
zadne
Značky a produkty ve filmech a seriálech skoro nevnímám...
Žádné
žádné
žádné
žádné si nevybavuju
6. Ovlivňuje product placement vaše rozhodování při nakupování zboží?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 7, Ne → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 115 | 89,15 % | 82,14 % |
Ano | 14 | 10,85 % | 10 % |
7. Pokud jste v předchozí otázce odpověděli ano. Co konkrétně jste si na základě product placementu koupili?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
auto
ipad Apple, coca cola
iPhone
Kupuji více minerální vodu Korunní a navštívil jsem prodejnu nábytku JAMAL, tam jsem nekoupil nic, nelíbí se mi.
milk duds, protože to furt žerou v big bang theory (btw fakt je to dobrý)
Nějaké věci v papírnictví
nic
parfém Bruce Willis
potraviny
potraviny - dle pořadů o vaření
Televizi
To nevím, ale určitě podléhám.
zatím nic, ale prezentace zůstává v podvědomí a pokud bych něco obdobného potřeboval a budu si to ještě pamatovat mohu se na tento výroběk obrátit
žíkačky
8. Jste?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 78 | 55,71 % | 55,71 % |
Muž | 62 | 44,29 % | 44,29 % |
9. Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
35 - 45 let | 48 | 34,29 % | 34,29 % |
25 - 35 let | 47 | 33,57 % | 33,57 % |
45 a více let | 27 | 19,29 % | 19,29 % |
15 - 25 let | 18 | 12,86 % | 12,86 % |
10. Velikost města, ve kterém bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 44 | 31,43 % | 31,43 % |
Do 20 000 obyvatel | 36 | 25,71 % | 25,71 % |
100 000 - 200 000 obyvatel | 34 | 24,29 % | 24,29 % |
Nad 200 000 obyvatel | 12 | 8,57 % | 8,57 % |
20 000 - 50 000 obyvatel | 7 | 5 % | 5 % |
50 000 - 100 000 obyvatel | 7 | 5 % | 5 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.