Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Efektivita reklamy a její působení na skupiny obyvatel

Efektivita reklamy a její působení na skupiny obyvatel

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Iva Tlapáková
Šetření:30. 12. 2017 - 12. 01. 2018
Počet respondentů:185
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.23
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:26
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím Vás o vyplnění krátkého dotazníku.

Cílem průzkumu je zjištění, do jaké míry působí různé formy a typy reklamy úspěšně nebo kontraproduktivně na příjemce reklamy v závislosti na věku či pohlaví.

Dotazník je anonymní a slouží pouze jako průzkum k diplomové práci.

Předem všem děkuji za spolupráci.

Iva Tlapáková

Odpovědi respondentů

1. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12165,41 %65,41 %  
muž6434,59 %34,59 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 3513975,14 %75,14 %  
36 - 502714,59 %14,59 %  
51 - 65 a více1910,27 %10,27 %  

Graf

3. Jaké je Vaše doposud nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední odborné s maturitou8545,95 %45,95 %  
vysokoškolské8043,24 %43,24 %  
vyšší odborné105,41 %5,41 %  
základní105,41 %5,41 %  

Graf

4. Reklama Vás ovlivňuje při nákupu zboží/služeb:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas14176,22 %76,22 %  
nikdy2312,43 %12,43 %  
často2010,81 %10,81 %  
vždy10,54 %0,54 %  

Graf

5. Přesvědčí Vás reklama o kvalitě nabízeného výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas9752,43 %52,43 %  
nikdy8545,95 %45,95 %  
často31,62 %1,62 %  

Graf

6. V jakém médiu Vás reklama nejvíce zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu6836,76 %36,76 %  
v televizi5127,57 %27,57 %  
v žádném3016,22 %16,22 %  
tisk, akční letáky2513,51 %13,51 %  
plakáty, billboardy84,32 %4,32 %  
v rádiu31,62 %1,62 %  

Graf

7. Jak zareagujete, když sledovaný pořad v televizi přeruší reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
věnuji se jiným činnostem9752,43 %52,43 %  
přepnu na jiný program6233,51 %33,51 %  
sleduji reklamu137,03 %7,03 %  
nijak73,78 %3,78 %  
vypnu zvuk63,24 %3,24 %  

Graf

8. Jak se zachováte, když uslyšíte reklamu v rádiu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nijak8244,32 %44,32 %  
přepnu na jinou stanici5730,81 %30,81 %  
poslouchám reklamu3720 %20 %  
vypnu rádio94,86 %4,86 %  

Graf

9. Je pro Vás poutavější reklama, která obsahuje humorné prvky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, mám rád/a vtipnou reklamu12969,73 %69,73 %  
nemám rád/a žádnou reklamu5027,03 %27,03 %  
ne, vtip do reklamy nepatří63,24 %3,24 %  

Graf

10. Víte, co znamená pojem reklamní banner?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, vím přesně, co tento pojem znamená12768,65 %68,65 %  
určitě jsem to zaslechl/a, ale nedokážu přesně odpovědět3720 %20 %  
nevím, co tento pojem znamená2111,35 %11,35 %  

Graf

11. Na tištěné reklamní letáky, vhozené do schránky, reaguji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vždy si je prohlédnu, ale do obchodu si nabízené zboží/službu koupit nejdu8244,32 %44,32 %  
nepřeji si vhazovat letáky do schránky4624,86 %24,86 %  
letáky ihned vyhodím3820,54 %20,54 %  
vždy si je prohlédnu a nabízené zboží i koupím1910,27 %10,27 %  

Graf

12. Z několika reklam na stejné zboží (např. léky) při koupi dáváte přednost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
předchozí dobré zkušenosti10054,05 %54,05 %  
ceně5529,73 %29,73 %  
nevybírám168,65 %8,65 %  
doporučení přátel147,57 %7,57 %  

Graf

13. Časté opakování stejné reklamy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozčiluje mě11662,7 %62,7 %  
vnímám jako snahu dostat nutnost koupě zboží do mého podvědomí4323,24 %23,24 %  
nevnímám ji2412,97 %12,97 %  
působení reklamy násobí její dopad na mě21,08 %1,08 %  

Graf

14. Viděl/a jste v televizi reklamu cestovní kanceláře Blue Style?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 15, neotázka č. 16, asi ano, ale nedokážu říci, která to jeotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7540,54 %40,54 %  
asi ano, ale nedokážu říci, která to je6233,51 %33,51 %  
ano4825,95 %25,95 %  

Graf

15. Jak hodnotíte sérii reklamních spotů cestovní kanceláře Blue Style, kde vystupuje herec Lukáš Pavlásek a reklama obsahuje humorné prvky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hodnotím neutrálně, běžná reklama3062,5 %16,22 %  
hodnotím ji velmi pozitivně, je vtipná1531,25 %8,11 %  
hodnotím negativně, není vtipná, nezaujala mě24,17 %1,08 %  
obtěžuje mě12,08 %0,54 %  

Graf

16. Znáte deník Blesk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, známotázka č. 17, ne, neznám → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, znám17996,76 %96,76 %  
ne, neznám63,24 %3,24 %  

Graf

17. Viděl/a jste v některém médiu reklamu na tento deník?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
možná ano, nyní si však nevzpomenu7340,78 %39,46 %  
ano, viděl/a5832,4 %31,35 %  
ne, neviděl/a4826,82 %25,95 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Přesvědčí Vás reklama o kvalitě nabízeného výrobku?

  • odpověď nikdy:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nikdy na otázku 4. Reklama Vás ovlivňuje při nákupu zboží/služeb:

14. Viděl/a jste v televizi reklamu cestovní kanceláře Blue Style?

  • odpověď ano:
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi hodnotím ji velmi pozitivně, je vtipná na otázku 15. Jak hodnotíte sérii reklamních spotů cestovní kanceláře Blue Style, kde vystupuje herec Lukáš Pavlásek a reklama obsahuje humorné prvky?
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi hodnotím neutrálně, běžná reklama na otázku 15. Jak hodnotíte sérii reklamních spotů cestovní kanceláře Blue Style, kde vystupuje herec Lukáš Pavlásek a reklama obsahuje humorné prvky?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaké je Vaše doposud nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Reklama Vás ovlivňuje při nákupu zboží/služeb:

5. Přesvědčí Vás reklama o kvalitě nabízeného výrobku?

6. V jakém médiu Vás reklama nejvíce zaujme?

7. Jak zareagujete, když sledovaný pořad v televizi přeruší reklama?

8. Jak se zachováte, když uslyšíte reklamu v rádiu?

9. Je pro Vás poutavější reklama, která obsahuje humorné prvky?

10. Víte, co znamená pojem reklamní banner?

11. Na tištěné reklamní letáky, vhozené do schránky, reaguji:

12. Z několika reklam na stejné zboží (např. léky) při koupi dáváte přednost:

13. Časté opakování stejné reklamy:

14. Viděl/a jste v televizi reklamu cestovní kanceláře Blue Style?

15. Jak hodnotíte sérii reklamních spotů cestovní kanceláře Blue Style, kde vystupuje herec Lukáš Pavlásek a reklama obsahuje humorné prvky?

16. Znáte deník Blesk?

17. Viděl/a jste v některém médiu reklamu na tento deník?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaké je Vaše doposud nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Reklama Vás ovlivňuje při nákupu zboží/služeb:

5. Přesvědčí Vás reklama o kvalitě nabízeného výrobku?

6. V jakém médiu Vás reklama nejvíce zaujme?

7. Jak zareagujete, když sledovaný pořad v televizi přeruší reklama?

8. Jak se zachováte, když uslyšíte reklamu v rádiu?

9. Je pro Vás poutavější reklama, která obsahuje humorné prvky?

10. Víte, co znamená pojem reklamní banner?

11. Na tištěné reklamní letáky, vhozené do schránky, reaguji:

12. Z několika reklam na stejné zboží (např. léky) při koupi dáváte přednost:

13. Časté opakování stejné reklamy:

14. Viděl/a jste v televizi reklamu cestovní kanceláře Blue Style?

15. Jak hodnotíte sérii reklamních spotů cestovní kanceláře Blue Style, kde vystupuje herec Lukáš Pavlásek a reklama obsahuje humorné prvky?

16. Znáte deník Blesk?

17. Viděl/a jste v některém médiu reklamu na tento deník?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Tlapáková, I.Efektivita reklamy a její působení na skupiny obyvatel (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://efektivita-reklamy-a-jeji-pu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.