Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Efektivita reklamy v rozhlase

Efektivita reklamy v rozhlase

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Gita Vainholdová
Šetření:02. 03. 2012 - 13. 03. 2012
Počet respondentů:171
Počet otázek (max/průměr):12 / 10.5
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

pro doplnění mé diplomové práce, bych ráda využila údajů z tohoto dotazníku, jako výzkumu veřejného mínění.

Staňte se prosím jeho součástí a odpovězte na 12 stručných otázek. Cílová skupina jsou studenti a pracující.

 

Předem děkuji a přeji hezký den!

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Zvolte vždy jen jednu odpověď, a to situaci, která nastává nejčastěji.

Odpovědi respondentů

1. Jaký jste posluchač rádia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Aktivní – rádio si sám/sama zapnu.10661,99 %61,99 %  
Pasivní – s rádiem přijdu do styku, jen když je někde zapnuté.6538,01 %38,01 %  

Graf

2. Kde nejčastěji rádio posloucháte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V autě.6336,84 %36,84 %  
Doma jako kulisu – např. při vaření, uklízení, práci v garáži, atd.5029,24 %29,24 %  
V práci.3118,13 %18,13 %  
V obchodech, restauracích, kavárnách nebo na jiných veřejných místech.2313,45 %13,45 %  
auto+prace10,58 %0,58 %  
Poslouchám rádio a nedělám při tom nic jiného.10,58 %0,58 %  
nikde10,58 %0,58 %  
na cestě do a ze školy10,58 %0,58 %  

Graf

3. Když se zamyslíte, vybaví se vám nějaká reklama z rádia? Pokud ano, uveďte na co ta reklama je nebo co si z ní pamatujete:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

"kdy už tam budem ? " škoda

(Nějaká) vrata, otevřou se na to tata.

AAA Auto

aaa auto

Aldgria - firma na zážitky. Upoutala mě a uvízla mi v hlavě to jejich:vé vé vé tečka, firma na zážitky cé zet.

Alegria

Alegria

Alegria

alegrie

Alza

Alza je váš mimozemšťan. Kretén zelená.

Alza mimozemšťan

alza, kontakt

ano, jedná se o nabídku studia na UJAK

bankovní produkt, začínala pohádkou

Bar Nebe Praha. JInak v psoledn í době zaznamenávám samé hloupé reklamy na podlahy, okna, fasády, postele a ty rovnou vypouštím.

Blaník

clavin

Club xanadu- reklama na nějaký klub

či či či či či, běžte všichni do nejči (obchod s nábytkem, tuším)

Deli Deli květiny

Deli deli, květiny

deník Metro

firma Mlénský

guiseppe...sí mama. Mladý Ital v létě nepracuje a vzimě spí. My však v zimě nespíme.- reklama na plastová okna

chce se mi čůrat, chceš se mi čůrat :-D

chcete vědět které auto neprošlo v crashtestech,aby ste ho mohli koupit tchýni

Impulz

je jich víc

Jen ta hodně nepříjemná - většinou příšerný hlas, zvuky apod. Nevím na co byla

Kasa.cz, Slogan: Nejlepší nákupy na internetu.

KB - znělka Kill Bill

Kika ta ta ta

Kofola

komerční banka

kuchyňské studio ola kala - kurzy vaření

Květinářství Deli Deli

leiter.com nebo tak nějak, byla to nová služba na seznamování a poznávání lidí v okolí

mama coffe, reklama na pražskou kavárnu.

mámo táto cestuj.cz :)

Mě se chce čůrat...

momentálně žádná

na brýle,

na Elektro, slogan: Proč? Protože Proton!

na Okna, léky

na rekalmu v rádiu, :bojímse pustit iplynaby tam nebyla reklama

Na rozhlasové stanice

na střední školy

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

NE

ne

Ne

ne

ne, snažím se je nevnímat, protože jsou z 99% otřesný (otřesnější než televizní)

Ne, splývají, Maximálně XXXLutz

Nevybaví, reklamy ihned přepínám.

o reklamě

OBI

OK elektospotřebiče, ledničky, myčky, pračky,...

Pamatuji si reklamu na Rádio 1 s kozou, která už nějakého muže vůbec neposlouchá

pánské přípravky na erekci

Penny,Lidl

Pivo Holba, sponzoring tuším extraligy v hokeji, ale pamatuju si to jen proto, že to pivo mám rád :-)

plastová okna

poslední dobou na Vysokou soukromou školu UJAK

raklamu nevnímám

reklama na Auto Tichý s otravným děckem

reklama na barevný tisk - mázev firmy si nepamatuju. V reklamě se šéf hroutí nad tím jak jsou drahé barevné tisky když si chce jeho zaměstnanec vytisknout fotku svého synovce.

reklama na erekci s lidma z Ordinace

reklama na nábytek

Reklama na nabytek u malde boleslavi

Reklama na rádio

reklama na radiové stanice

reklama na reklamy

Reklama na to,ze reklama v radiu funguje

reklama na Ujak, prestižní šance na lepší budoucnost.

reklama slevovy akce v Lidlu

reklama, reklama, pořád samá reklama, reklama, reklama, a zase reklama - takový rychlý žvatlání

Restaurace

S Alexem s Alexem vase nejlepsi dovolena

soutěž rádia impuls=haló tady impulsovi

splátka splátka splátka - CS

Společnost Dama-lyžařské zájezdy

Student agency myslím

sušenky BeBe

svatební veletrh, komercni banka, xxlutz

Škoda - Už tam budem??

t-mobile, posilovna

Tesco

Ty jsi má, připojištěná ... Nevím, na co byla, na nějaké pojištění :-)

vlezlé reklamy na obchodní centra

Vůbec nic, reklamy jdou jedním uchem tam, druhým ven.

Vybaví se mi hrozně otravná reklama, ve které se pořád dokola opakuje telefonní číslo. Nikdy jsem si nezapamatovala ani to číslo, ani o co jde, jen že byla otravná a vypínala jsem při ní zvuk. Jinak reklamy ignoruju.

www.firmanazazitky.cz

XLutz

XXLutz

XXX Lutz

XXX Lutz - "tata tata"....

Z rádia ani tak né, jako z televize.

4. A proč vám utkvěla v paměti právě tato reklama?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

... pamatuju si z nich, že jsou otravné (neustále opakovaná cena zboží u Lidlu, u Penny slibují hory doly, ačkoliv všichni víme, jak to tam vypadá :-)

ani nevím..pamatuji si její heslo

Asi, ze je tak jednoduse zapamatovatelna a planuji dovolenou

blbá znělka

byla otravná a zněla v rádiu často

Byla šíleně vlezlá. Negativní reklama, která se mi vryla tak do paměti, že tam nikdy nakupovat nebudu.

Bylo to už dávno, pamatuji si šílený chlapský hlas, který zněl v rádiu pomalu více než hlavní program

častá

často hraná

Často hraná

Český Slavík

děcko má otravný hlas

dobré ceny

frekvence

hezká melodie

hrali ji stale dokola

chci se na tuto školu hlásit

chytlavá

je jiná

je melodická

je otravná, opakující, provokativní hlas

je velmi vlezlá a otravná

Je vtipná

je vtipná a vtíravá až protivná

jednoduchost

Jelikož je v rádiu často a přímo tuto kavárnu mám rád.

jsou nejvíce hrané, Evropa 2, Impuls, Frekvence 1

K této písni mám takový love-hatred vztah

každý den ji slyším min. 3x

kvůli službě, kterou popisovala, neznal jsem ji a zaujala mě z profesního hlediska

kvůli stupidní pisničce která lezla na nervy

má vtíravou melodii, pořád si jí zpívám.

mám děti :-)

Mám rád auta

Mám stejné zvonění na mobilu

mluvil Jiří Lábus

motiv šejka z tv

namluvila ji moje bývalá přítelkyně, měla hloupý slogan

Nejspíš protože jsem jí tam slyšel častokrát

nelíbíla se mi

nelíbila se mi

Omílají to pořád dokola

opakování názvu, rýmované

opakujícím se slova

pobavila mě

pořád dokolečka

protoze byla vtipna

Protoze je tak otravna,ze si ji musi kazdy vsimnout

Protoze se v ni nekolik krat do kola opakovalo ye v Lidlu jsou slevy. Tech opakovani bylo tolik za sebou ze az to bylo neprijemny:) proto jsem si to zapamatovala

Protože byla častá a výrazná, hlas "mimozemšťana" byl nepříjemný

protože je hloupá

Protože je protivná

protože je tak etrašná

protože je uplne debilni...

Protože je zábavná a není vlezlá a nepříjemná.

protože ji pořád každou chvíli ukazují

protože mám dobrou paměť

Protože mi příjde hloupé, že by si firma měla posílat přes email svoje tisky někam úplně do jiné firky (která je za úplatu tiskne), většinou jsou ty tisky duležité hned a člověk s nima potřebuje pracovat, takže tiskárnu musí mít někde nanejvýš na chodbě když už né v kanceláři.

protože na této fakultě studuje moje příbuzná

Protože tam blbě zpívají, konkrétně: "Firma Mléééénskýýýýý ráááj pro vááš byt, dům i zahradu".

při práci vnímám jen hudbu

ptž jsem mi při ní chce jít vždycky na záchod

rýmuje se

Rýmuje se.

rytmická, krátká

Slogan

slyšela jsem ji často

slyším ji často

strašně otravná písnička

studio se nachází nedaleko mého bydliště

to jejich:vé vé vé tečka, firma na zážitky cé zet.

tupá, nesutále opakující stejné prvky

většinou příšerný hlas, zvuky apod. Nevím na co byla

Viz předchozí příspěvek.

viz. předešlá odpověď :-)

Vlezlá melodie

Vtipný hlas hlasatele

Vtíravá

Výrazný hlas, několikrát opakovaný slogan.

Vysoká frekvence - snad v každém bloku

vysoká frekvence, hodne specifický text a samotná melodie

Vyvolala diskuzio poloze místa

zdála se mi dost zvláštní...ale těžké říci, jestli jsem jí vnímala pozitivně nebo negativně

změna hlasitosti

že by se to možná doma hodilo

5. Znáte nějakou reklamu, která běžela (nebo běží) zároveň v rádiu i v televizi? Pokud ano, uveďte která:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

?

alza

Alza

ano na zubní pastu

ano, jedná se o studium na VŠ UJAK s Verešovou a Mádlem

Bohužel, já telku nesleduji :-(

CS - konsolidace pujcek

Impuls

KB

KB

KB, BBDR, je jich jistě spousta

komerční banka se šejkem

Komerční banka, šejk

Lidl

Mountfield

na Jagermeister

na KB s tím čertem

na radiovou si nevzpomínám - "životnost reklamy v rádiu je minimálně u mě osobně velmi malá"

na T- mobil

na T-mobile

Ne

ne

ne

Ne

ne

ne

NE

ne

ne

ne

ne

Ne.

nedívám se na tv

nejen ten Lidl a Penny, ale určitě i Škoda, Vofafone, TO2 atd.

Netuším

nevibavuji si

nevím

nevím

nevybavím si

nevybavuju si :-(

Nevzpomínám si

neznám

peugeot 7 dní

rekl. na mistrovství světa

reklama Komerční banky na "můj účet"

reklama na auto Škoda

reklama na Euronics

reklamu v rádiu nevnímám, v autě okamžitě přeladím a v práci to mám spíš jako kulisu

sušenky Bebe

Škoda

t-mobile

T-mobile s Bolkem Polívkou.

t-mobile, posilovna

teď si nevybavím

Televizi zapnu zřídka a z rádia si konkrétně nepamatuji reklamy

treba i XXX Lutz

XXX Lutz

XXX Lutz

xxxlutz

XXXLutz

xxxlutz, komercni banka

Žádná se mi nevybavuje.

6. Který druh reklamy vnímáte pozitivněji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní reklamu11667,84 %67,84 %  
Rozhlasovou reklamu5532,16 %32,16 %  

Graf

7. Když sledujete televizi a jsou reklamy…

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odcházím si pro pití, na toaletu apod.9253,8 %53,8 %  
Přepnu program někam, kde reklamy nejsou.5733,33 %33,33 %  
Nechám program běžet, nepřepínám.2212,87 %12,87 %  

Graf

8. Děláte to samé i při poslechu rádia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne13176,61 %76,61 %  
Ano4023,39 %23,39 %  

Graf

9. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10259,65 %59,65 %  
muž6940,35 %40,35 %  

Graf

10. Věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
242112,28 %12,28 %  
19169,36 %9,36 %  
23158,77 %8,77 %  
21137,6 %7,6 %  
22127,02 %7,02 %  
25116,43 %6,43 %  
2963,51 %3,51 %  
2863,51 %3,51 %  
1863,51 %3,51 %  
2752,92 %2,92 %  
ostatní odpovědi 56
26
20
35
37
30
55
34
32
33
39
49
17
36
45
44
50
52
41
48
51
40
59
62
64
54
16
11
6035,09 %35,09 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:27.31
Minimum:18
Maximum:55
Variační rozpětí:37
Rozptyl:75.59
Směrodatná odchylka:8.69
Medián:24
Modus:24

Graf

11. Město, kde žijete:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha6538,01 %38,01 %  
Litvínov4425,73 %25,73 %  
Most95,26 %5,26 %  
Brno52,92 %2,92 %  
Pardubice31,75 %1,75 %  
Znojmo31,75 %1,75 %  
Kladno21,17 %1,17 %  
Meziboří21,17 %1,17 %  
Ostrava21,17 %1,17 %  
Prostějov21,17 %1,17 %  
ostatní odpovědi Olomouc
Brandov
Lom
Ústí nad Orlicí
Plzeň
prague
Klučov
Pragl
Praha okolí
Horní Jiřetín
Sokolov :)
Kostelec nad Labem
Hradec Králové
vizovice
Havířov
Stará BOleslav
Klatovy
teplice
Kralupy
Mohelnice
Nežiji ve městě
Kostelec
Jáchymov
Břeclav
LIBEREC
Kroměříž
Čestlice
Loket
Ústí nad Labem
Holešov
Náměšť nad Oslavou
české budějovice
Budyně nad Ohří
3419,88 %19,88 % 

Graf

12. Do které skupiny spadáte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student9454,97 %54,97 %  
pracující7745,03 %45,03 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaký jste posluchač rádia?

  • odpověď Aktivní – rádio si sám/sama zapnu.:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doma jako kulisu – např. při vaření, uklízení, práci v garáži, atd. na otázku 2. Kde nejčastěji rádio posloucháte?
  • odpověď Pasivní – s rádiem přijdu do styku, jen když je někde zapnuté.:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi V obchodech, restauracích, kavárnách nebo na jiných veřejných místech. na otázku 2. Kde nejčastěji rádio posloucháte?

12. Do které skupiny spadáte:

  • odpověď pracující:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 35 - 64 > na otázku 10. Věk:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 25 - 35 > na otázku 10. Věk:
  • odpověď student:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi < 11 - 21 > na otázku 10. Věk:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký jste posluchač rádia?

2. Kde nejčastěji rádio posloucháte?

3. Když se zamyslíte, vybaví se vám nějaká reklama z rádia? Pokud ano, uveďte na co ta reklama je nebo co si z ní pamatujete:

5. Znáte nějakou reklamu, která běžela (nebo běží) zároveň v rádiu i v televizi? Pokud ano, uveďte která:

6. Který druh reklamy vnímáte pozitivněji?

7. Když sledujete televizi a jsou reklamy…

8. Děláte to samé i při poslechu rádia?

9. Vaše pohlaví:

10. Věk:

11. Město, kde žijete:

12. Do které skupiny spadáte:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký jste posluchač rádia?

2. Kde nejčastěji rádio posloucháte?

3. Když se zamyslíte, vybaví se vám nějaká reklama z rádia? Pokud ano, uveďte na co ta reklama je nebo co si z ní pamatujete:

5. Znáte nějakou reklamu, která běžela (nebo běží) zároveň v rádiu i v televizi? Pokud ano, uveďte která:

6. Který druh reklamy vnímáte pozitivněji?

7. Když sledujete televizi a jsou reklamy…

8. Děláte to samé i při poslechu rádia?

9. Vaše pohlaví:

10. Věk:

11. Město, kde žijete:

12. Do které skupiny spadáte:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vainholdová, G.Efektivita reklamy v rozhlase (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://efektivita-reklamy-v-rozhlas.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.