Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Efektivita využívání blogerů v komunikačním mixu kosmetických značek

Efektivita využívání blogerů v komunikačním mixu kosmetických značek

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Maclková
Šetření:13. 03. 2015 - 01. 04. 2015
Počet respondentů:279
Počet otázek (max/průměr):17 / 7.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:72,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Hezký den,

jmenuji se Eva Macálková a jsem studentkou 3. ročníku Marketingových komunikací na UTB ve Zlíně. Prostřednictvím tohoto dotazníku bych ráda zjistila Váš názor na efektivitu využívání blogerů pro propagaci kosmetických produktů a budování kosmetických značek v České Republice. Dotazník je určen pouze ženám a zjištěné údaje budou sloužit k vypracování mé bakalářské práce. Děkuji Vám za Váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ženaotázka č. 2, Muž → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena24186,38 %86,38 %  
Muž3813,62 %13,62 %  

Graf

2. Čtete české blogy zaměřené na kosmetiku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14158,51 %50,54 %  
Ano10041,49 %35,84 %  

Graf

3. Uveďte 3 nejoblíbenější:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

MůjRyor.cz, Blog blog.parfums.cz/novinky-v-kosmetice/

.

.

A cup of style Petra Lovely Hair Get the louk

A cup of style, Petralovely hair, Get the louk

A Cup of style, petralovelyhair,

AVON,JUST,ORIFLAME

beautyhigh.com little-me.blog.cz kosmetické trendy.cz

Blogerky.cz, Za kosmetikou

Boo needs new shoes

časopis od drogerie dm a teta, douglas, cosmopolitan, joy

Černá Moora Petra Lovely Hair Ordinary life

Dermacol, balea, vichy

Druhej trav těch

get the look, petra lovely hair - víc neznám

get the louk

Get the Louk, Petra Lovely Hair, In Your Face

Getthelou PetraLovelyhair Ordinarylife

getthelouk , petralovelyhair, acupofstyle

Getthelouk, Drzá Zrzka, Lu

getthelouk, mia illusoire, kissbook

getthelouk, petralovelyhair, beautypediabyaja

getthelouk.com petralovelyhair.com kissbook.cz

Hanny Brokolice, Život podle Lucie, Sobi

http://kissabee.blogspot.cz/ http://www.petralovelyhair.com/ http://getthelouk.com/

http://kosmeticketrendy.cz/ http://blog-nicole.blog.cz/ http://www.beauty-blog.cz/

http://www.kosmetika.cz/

http://www.petralovelyhair.com/ http://www.acupofstyle.com/ http://www.sandrakisic.com/

http://www.petralovelyhair.com/, http://kosmeticketrendy.cz/, http://nikolamills.blogspot.cz/

je jich víc

kate wednesday, petralovelyhair, get the louk, stylewithme

Kiss a Bee, Wonderfull Today, Černá moora

Kissbook

kissbook ordinarylife-my mitsuuko

Kissbook

kissbook

Kissbook by Mia, potom spíš fashion, kde se občas zmiňují o kosmetice

Kissbook, Čokoládová kočka, Petra Lovely Hair

Kissbook, Shades-of-silvie, PetraLovelyhair

Kissbook, VeronikaD, Hilychee

kissbookbymia.blogspot.cz www.ilovemakeup.cz proslecny.cz

Lovelyhair, Cup of Style

lovelyhair, kissbook, getthelouk

Lovelyhair,thelouk, ordinary life

Lucka z GetTheLouk, Mia z Kissbook a Karolína z PlumFoolery

Mary kay

maxfactor, janssen, Bioline

mujryor.cz, modnipeklo.cz, zakosmetikou.cz

navštěvuji všechny stejně

nemam

Nemám

nemám nejoblíbenější

Nemám oblíbené, čtu na co narazím

nepamatuji si jak se jmenuji, ale v jednom je momentalne stribrnovlasa slecna mensi postavy a v druhé zase bruneta, která měla rovnátka a furt se usmívá

Ordinary life Kissbook by Mia Petra Lovely Hair

ordinary life, blog.xparfemy, blog.parfums.cz

ordinary life, kissbook by mia, sobi

Ordinary life, růžový chroust

Ordinary Life, Sofastars, Get the Louk

ordinarylife, cerna moora, temptalia.com

oriflame, avon, mary kay

Petra lovely hair

petra lovely hair, a cup of style, get the look (z bývalých plum foolery)

Petra Lovely Hair, GetTheLook, Svět s Lů

petra lovely hair, getthelouk, nicol shopaholic

Petra lovely hair, omlazení.cz, udvouverunek.cz

Petra lovely hair, Růžový chroust, Kiss a bee

petra lovely hair, svět módy podle Lu, hany brokolice

Petra Lovely Hair, Ultime chick, Kissbook

Petra LovelyHair, Get the Louk, The Life of Ceady

Petra loverlyhair ordinary life lucy´s stash

Petralovelyhair Get the louk Beauty Carli Bybel

petralovelyhair GET THE LOUK SVĚT PODLE LU

Petralovelyhair Ilovemakeup Shopaholicnicol

petralovelyhair mamlifestyle shopaholicnicol

petralovelyhair svět podle lu

Petralovelyhair, Getthelouk, BEAUTYLIFE by Aja

petralovelyhair, kiisbook by mia, a cup of style

PetraLovelyHair, RendyOrdinaryLife,BeautyLife by Aja

PetraLovelyHair,Terri Blitzen, Svět podle LU(již zanikl)

PlumFoolery - bohužel smazaný:( Kissabee Pak už jen na co náhodně kliknu, často články na ona dnes, i když o nich nemám valné mínění

Plumfoolery, Get the louk

prozeny.cz svetpodlelu.cz

Rendy ordinary lidestyle, petralovely hair, kissbook

Ruzne

Růžový chroust, Kosmetické trendy, Ordinary Life

Secret of Kristine

Styleinheart Getthelouk Petralovelyhair

svet podle Lu

Svět podle LU, Zápisky pro Lišku, Minimalist Lady

The blondieverse

theteengirllooks a další holky, které natáčí na YouTube a zároveň píší blog

U dvou Verunek, Blog o kosmetice, Beautylook

Videoblogy: Flabgee, Teri Blitzen, LovelyHair (ale nejsou to vyloženě zaměření jen na kosmetiku)

www.omlazeni.cz, www.bionecosmetics.cz

www.protisedi.cz www.prozeny.cz www.akademiekrasy.cz

Za kosmetikou, Růžový chroust, Greenwave's

zakosmetikou, kosmeticketrendy, fvckya

Zápisky pro lišku, eM´s everyday life, Ordinary life.

Žena.cz, JenProZeny

4. Jak často čtete blogy zaměřené na kosmetiku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nárazově3636 %12,9 %  
Každý den.2222 %7,89 %  
2x – 3x týdně2121 %7,53 %  
Jednou týdně2121 %7,53 %  

Graf

5. Když se rozhodujete o koupi kosmetického produktu, kde o něm hledáte informace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na kosmetických blozích7979 %28,32 %  
V diskuzních fórech na internetu6464 %22,94 %  
Rozhoduji se dle doporučení druhé osoby (kamarádky, sestry...)6464 %22,94 %  
V produktových katalozích parfumerií a drogerií1616 %5,73 %  
V lifestylových časopisech1010 %3,58 %  
V reklamě (TV, inzeráty v tisku...)66 %2,15 %  
Informace o produktu nevyhledávám33 %1,08 %  

Graf

6. Jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující recenze produktů na kosmetických blozích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas, záleží na hodnotě produktu7272 %25,81 %  
Ano, vždy2626 %9,32 %  
Ne, nikdy22 %0,72 %  

Graf

7. Ohodnoťte na škále od 1 do 5 (5 znamená nejvíc důležité), do jaké míry je pro vás při zvažování koupě kosmetického produktu důležitá pozitivní recenze na blozích.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
45353 %19 %  
33030 %10,75 %  
599 %3,23 %  
266 %2,15 %  
122 %0,72 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.64
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.39
Směrodatná odchylka:0.62
Medián:4
Modus:4

Graf

8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena1.940.956
Design, vzhled3.061.236
Značka2.770.877
Recenze2.231.157

Graf

9. Vnímáte rozdíl v důvěryhodnosti recenzí, které jsou na produkty zakoupené samotným blogerem a které jsou promo dárkem od kosmetické značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5959 %21,15 %  
Ne4040 %14,34 %  
Nečtu recenze11 %0,36 %  

Graf

Rozhodněte:

10. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě důvěryhodnější, než recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4646 %16,49 %  
souhlasím2323 %8,24 %  
spíše nesouhlasím1818 %6,45 %  
nevím88 %2,87 %  
nesouhlasím55 %1,79 %  

Graf

Rozhodněte:

11. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě stejně důvěryhodné jako recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3838 %13,62 %  
spíše souhlasím2626 %9,32 %  
nevím1818 %6,45 %  
souhlasím1111 %3,94 %  
nesouhlasím77 %2,51 %  

Graf

12. Stalo se vám, že jste si nákup nějakého kosmetického produktu rozmyslela vzhledem k negativnímu hodnocení blogery?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7979 %28,32 %  
Ne1919 %6,81 %  
Nečtu recenze22 %0,72 %  

Graf

13. Myslíte si, že vás recenze kosmetických produktů na blozích stimulují k jejich nákupu více, než kdybyste tyto recenze nečetla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6666 %23,66 %  
Ne3232 %11,47 %  
Nečtu recenze22 %0,72 %  

Graf

14. Jaký je váš postoj ke vzrůstajícímu trendu využívání blogerů k budování značek a jejich propagaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kladný, oceňuji to, že mám díky tomu přístup k širšímu spektru informací6767 %24,01 %  
Neutrální, nevadí mi to, ale ani se dle poskytnutých informací nerozhoduji o nákupu2323 %8,24 %  
Záporný, vadí mi to, protože to považuji za nátlak na spotřebitele1010 %3,58 %  

Graf

15. Kolik v průměru měsíčně utratíte za kosmetické produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 500 Kč16568,46 %59,14 %  
500 - 1000 Kč5321,99 %19 %  
1000 - 1500 Kč166,64 %5,73 %  
1500 - 3000 Kč41,66 %1,43 %  
více než 3000 Kč31,24 %1,08 %  

Graf

16. Do které z daných věkových kategorií spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 26 let19380,08 %69,18 %  
26 – 35 let2610,79 %9,32 %  
15 – 18 let156,22 %5,38 %  
35 – 45 let52,07 %1,79 %  
45 let a více20,83 %0,72 %  

Graf

17. Vlastní postřeh, komentář, připomínka k tomuto tématu:

Pokud máte jakoukoli připomínku k tomuto tématu, prosím, podělte se se mnou o ni :)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Blogům jsem nepřišla na chuť, v podstatě nevím, k čemu jsou dobré.

české blogy jsou na nic, sleduji zahraniční na youtube.com

České blogy nesleduji - raději ty zahraniční, protože tam se dozvím o novinkách. (české blogy většinou píšou o věcech, které už nejsou tak úplně novinky)

Díky fb jsem se dozvěděla o vlasové kosmetice Aussie a poté si ji koupila , takže asi určitá propagace skrz internet smysl má. Ale blogy nečtu.

Firmy si velmi dobře uvědomují, jak silným (a navíc levným) nástrojem blogy mohou být, jaký pro ně mají potenciál, neboť se v podstatě jedná o určitou formu WOM, které v současnosti má často značný či i rozhodující význam při rozhodování spotřebitele. Toto platí nejen v oblasti kosmetiky, ale i fashion jako takové. S velkou oblibou jsou také do aktivit společností food blogy.

chybu vidím v poskytování stejného produktu více blogerkám, takže jsou ve stejnou dobu zapráskané jednotným obsahem všechny blogy.

Jen že neutratím ani těch 500kč za kosmetiku :D

kdysi jsem četla, teď už mám jiné starosti ;)

Makeupu příliš neholduji

Moc zajímavé téma

mockrát se stalo že blogery opěvovaný produkt mi byl na prd, takže recenze beru s rezervou, spíš mě to baví číst

nemám

NEMÁM

Nemam pripominku k tematu, ale k dotazniku. U vetsiny otazek jsem si nrmohla vybrat odpoved podle sebe, protoze v moznostech proste nebyla. Chtelo by to vice moznosti nebo moznost jine a dopsat.

nesedí vám věkové rozpětí, pokud je někomu 26 let, může se zakliknout do dvou kategorií ;)

postřeh spíš pro firmy - neposílala bych všem blogerkám stejný produkt, ale snažila se je aspoň trochu odlišit. Nikdo se nechce pak dívat na stejnou recenzi 4x

Používám přírodní kosmetiku, jak na vlasy tak na pleť a celé tělo. A velmi si hlídám složení jednotlivých produktů (parabeny, ropné látky, silikony)

Sama používám Mary Kay, což je kosmetika, která vydrží dlouho, jsem spokojená, takže používám stále to samé, tedy si kosmetické blogy a videa čtu a pouštím spíše jen pro zajímavost, kdyby tam bylo něco zajímavého - v§ně, sprchové gely, tužky na oči atd.

Sleduji zahraniční kosmetické vlogy (poměrně intenzivně), české blogerky mi v současnosti nepřipadají zajímavé (v minulosti, jsem sledovala i jednu českou, ale přestala psát).

téma kosmetiky jde úplně mimo mne :o))

to, jestli důvěřuji recenzi produktu, který byl blogerce zaslán, hodně závisí na samotné blogerce. K některým mám větší důvěru, k jiným menší.

U jedné z úvodních otázek - seřadit, jaké parametry jsou u mě při nákupu kosmetiky rozhodující, chyběla základní položka a sice kvalitní produkt. To je pro mě to nejdůležitější - až pak je značka, recenze, design atd.

určení věkové kategorie je nejednoznačné, pokud a) končí věkem 18, pak b) by měla začínat věkem 19 atd.

Většinou nakupuji kosmetiku skrze časopisy od Avonu či Oriflime


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Čtete české blogy zaměřené na kosmetiku?

  • odpověď Ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2x – 3x týdně na otázku 4. Jak často čtete blogy zaměřené na kosmetiku?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednou týdně na otázku 4. Jak často čtete blogy zaměřené na kosmetiku?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý den. na otázku 4. Jak často čtete blogy zaměřené na kosmetiku?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nárazově na otázku 4. Jak často čtete blogy zaměřené na kosmetiku?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na kosmetických blozích na otázku 5. Když se rozhodujete o koupi kosmetického produktu, kde o něm hledáte informace?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhoduji se dle doporučení druhé osoby (kamarádky, sestry...) na otázku 5. Když se rozhodujete o koupi kosmetického produktu, kde o něm hledáte informace?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi V diskuzních fórech na internetu na otázku 5. Když se rozhodujete o koupi kosmetického produktu, kde o něm hledáte informace?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi V lifestylových časopisech na otázku 5. Když se rozhodujete o koupi kosmetického produktu, kde o něm hledáte informace?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi V produktových katalozích parfumerií a drogerií na otázku 5. Když se rozhodujete o koupi kosmetického produktu, kde o něm hledáte informace?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, vždy na otázku 6. Jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující recenze produktů na kosmetických blozích?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Občas, záleží na hodnotě produktu na otázku 6. Jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující recenze produktů na kosmetických blozích?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 7. Ohodnoťte na škále od 1 do 5 (5 znamená nejvíc důležité), do jaké míry je pro vás při zvažování koupě kosmetického produktu důležitá pozitivní recenze na blozích.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4 na otázku 7. Ohodnoťte na škále od 1 do 5 (5 znamená nejvíc důležité), do jaké míry je pro vás při zvažování koupě kosmetického produktu důležitá pozitivní recenze na blozích.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=1 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=2 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=3 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=4 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Design, vzhled=1 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Design, vzhled=2 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Design, vzhled=3 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Design, vzhled=4 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze=1 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze=2 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze=3 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze=4 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka=1 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka=2 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka=3 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka=4 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Vnímáte rozdíl v důvěryhodnosti recenzí, které jsou na produkty zakoupené samotným blogerem a které jsou promo dárkem od kosmetické značky?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 9. Vnímáte rozdíl v důvěryhodnosti recenzí, které jsou na produkty zakoupené samotným blogerem a které jsou promo dárkem od kosmetické značky?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 10. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě důvěryhodnější, než recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 10. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě důvěryhodnější, než recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 10. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě důvěryhodnější, než recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 11. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě stejně důvěryhodné jako recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 11. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě stejně důvěryhodné jako recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 11. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě stejně důvěryhodné jako recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 11. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě stejně důvěryhodné jako recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 12. Stalo se vám, že jste si nákup nějakého kosmetického produktu rozmyslela vzhledem k negativnímu hodnocení blogery?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 12. Stalo se vám, že jste si nákup nějakého kosmetického produktu rozmyslela vzhledem k negativnímu hodnocení blogery?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 13. Myslíte si, že vás recenze kosmetických produktů na blozích stimulují k jejich nákupu více, než kdybyste tyto recenze nečetla?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 13. Myslíte si, že vás recenze kosmetických produktů na blozích stimulují k jejich nákupu více, než kdybyste tyto recenze nečetla?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kladný, oceňuji to, že mám díky tomu přístup k širšímu spektru informací na otázku 14. Jaký je váš postoj ke vzrůstajícímu trendu využívání blogerů k budování značek a jejich propagaci?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neutrální, nevadí mi to, ale ani se dle poskytnutých informací nerozhoduji o nákupu na otázku 14. Jaký je váš postoj ke vzrůstajícímu trendu využívání blogerů k budování značek a jejich propagaci?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Záporný, vadí mi to, protože to považuji za nátlak na spotřebitele na otázku 14. Jaký je váš postoj ke vzrůstajícímu trendu využívání blogerů k budování značek a jejich propagaci?

5. Když se rozhodujete o koupi kosmetického produktu, kde o něm hledáte informace?

  • odpověď Na kosmetických blozích:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=3 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 11. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě stejně důvěryhodné jako recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, vždy na otázku 6. Jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující recenze produktů na kosmetických blozích?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze=2 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 10. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě důvěryhodnější, než recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý den. na otázku 4. Jak často čtete blogy zaměřené na kosmetiku?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4 na otázku 7. Ohodnoťte na škále od 1 do 5 (5 znamená nejvíc důležité), do jaké míry je pro vás při zvažování koupě kosmetického produktu důležitá pozitivní recenze na blozích.
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2x – 3x týdně na otázku 4. Jak často čtete blogy zaměřené na kosmetiku?
  • odpověď Rozhoduji se dle doporučení druhé osoby (kamarádky, sestry...):
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neutrální, nevadí mi to, ale ani se dle poskytnutých informací nerozhoduji o nákupu na otázku 14. Jaký je váš postoj ke vzrůstajícímu trendu využívání blogerů k budování značek a jejich propagaci?

6. Jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující recenze produktů na kosmetických blozích?

  • odpověď Občas, záleží na hodnotě produktu:
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 7. Ohodnoťte na škále od 1 do 5 (5 znamená nejvíc důležité), do jaké míry je pro vás při zvažování koupě kosmetického produktu důležitá pozitivní recenze na blozích.

9. Vnímáte rozdíl v důvěryhodnosti recenzí, které jsou na produkty zakoupené samotným blogerem a které jsou promo dárkem od kosmetické značky?

  • odpověď Ano:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 10. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě důvěryhodnější, než recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.

12. Stalo se vám, že jste si nákup nějakého kosmetického produktu rozmyslela vzhledem k negativnímu hodnocení blogery?

  • odpověď Ano:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=3 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 11. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě stejně důvěryhodné jako recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, vždy na otázku 6. Jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující recenze produktů na kosmetických blozích?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý den. na otázku 4. Jak často čtete blogy zaměřené na kosmetiku?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4 na otázku 7. Ohodnoťte na škále od 1 do 5 (5 znamená nejvíc důležité), do jaké míry je pro vás při zvažování koupě kosmetického produktu důležitá pozitivní recenze na blozích.

13. Myslíte si, že vás recenze kosmetických produktů na blozích stimulují k jejich nákupu více, než kdybyste tyto recenze nečetla?

  • odpověď Ano:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý den. na otázku 4. Jak často čtete blogy zaměřené na kosmetiku?
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=4 na otázku 8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste

2. Čtete české blogy zaměřené na kosmetiku?

4. Jak často čtete blogy zaměřené na kosmetiku?

5. Když se rozhodujete o koupi kosmetického produktu, kde o něm hledáte informace?

6. Jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující recenze produktů na kosmetických blozích?

7. Ohodnoťte na škále od 1 do 5 (5 znamená nejvíc důležité), do jaké míry je pro vás při zvažování koupě kosmetického produktu důležitá pozitivní recenze na blozích.

8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.

9. Vnímáte rozdíl v důvěryhodnosti recenzí, které jsou na produkty zakoupené samotným blogerem a které jsou promo dárkem od kosmetické značky?

10. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě důvěryhodnější, než recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.

11. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě stejně důvěryhodné jako recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.

12. Stalo se vám, že jste si nákup nějakého kosmetického produktu rozmyslela vzhledem k negativnímu hodnocení blogery?

13. Myslíte si, že vás recenze kosmetických produktů na blozích stimulují k jejich nákupu více, než kdybyste tyto recenze nečetla?

14. Jaký je váš postoj ke vzrůstajícímu trendu využívání blogerů k budování značek a jejich propagaci?

15. Kolik v průměru měsíčně utratíte za kosmetické produkty?

16. Do které z daných věkových kategorií spadáte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste

2. Čtete české blogy zaměřené na kosmetiku?

4. Jak často čtete blogy zaměřené na kosmetiku?

5. Když se rozhodujete o koupi kosmetického produktu, kde o něm hledáte informace?

6. Jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující recenze produktů na kosmetických blozích?

7. Ohodnoťte na škále od 1 do 5 (5 znamená nejvíc důležité), do jaké míry je pro vás při zvažování koupě kosmetického produktu důležitá pozitivní recenze na blozích.

8. Seřaďte uvedené parametry podle toho, jak jsou pro vás při nákupu kosmetiky rozhodující.

9. Vnímáte rozdíl v důvěryhodnosti recenzí, které jsou na produkty zakoupené samotným blogerem a které jsou promo dárkem od kosmetické značky?

10. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě důvěryhodnější, než recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.

11. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě stejně důvěryhodné jako recenze na produkty, které blogeři získávají v rámci promo akcí kosmetických značek.

12. Stalo se vám, že jste si nákup nějakého kosmetického produktu rozmyslela vzhledem k negativnímu hodnocení blogery?

13. Myslíte si, že vás recenze kosmetických produktů na blozích stimulují k jejich nákupu více, než kdybyste tyto recenze nečetla?

14. Jaký je váš postoj ke vzrůstajícímu trendu využívání blogerů k budování značek a jejich propagaci?

15. Kolik v průměru měsíčně utratíte za kosmetické produkty?

16. Do které z daných věkových kategorií spadáte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Maclková, E.Efektivita využívání blogerů v komunikačním mixu kosmetických značek (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://efektivita-vyuzivani-blogeru.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.