Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Efektivnost marketingové komunikace
Efektivnost marketingové komunikace
→ Podle čeho si vybíráte při nakupování potraviny? Všímáte si značek kvality? ←
(cca 3 minuty, dotazník pro bakalářskou práci)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | MIchaela Putišová |
---|---|
Šetření: | 20. 04. 2009 - 27. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 18 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 17.78 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 15 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:00 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Předem bych všem chtěla poděkovat za čas strávený vyplňováním tohoto dotazníku. Dotazník je na téma Marketingová komunikace a slouží především k vlastní práci mé bakalářské práce. Jde o zjištění efektivnosti některých nástrojů komunikačního mixu a také o to, jak tyto nástroje působí na lidi.
Odpovědi respondentů
1. Kde si myslíte, že na Vás působí reklama nejvíce (kde jí věnujete největší pozornost)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v televizi | 8 | 40 % | 44,44 % |
v dopravních prostředcích (metro, tramvaj, autobus...) | 7 | 35 % | 38,89 % |
na internetu | 2 | 10 % | 11,11 % |
na ulici (billboardy, reklamy na lavičkách, zastávkách...) | 2 | 10 % | 11,11 % |
v obchodech | 1 | 5 % | 5,56 % |
2. Čím Vás reklama dokáže zaujmout?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nápaditostí, originalitou | 11 | 55 % | 61,11 % |
vtipem | 7 | 35 % | 38,89 % |
hudbou, pokud se mi líbí hudba v reklamě, podívám se i na reklamu | 1 | 5 % | 5,56 % |
ničím, reklamy nesleduji | 1 | 5 % | 5,56 % |
3. Jaký druh reklamy Vám nejvíce vadí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
televizní reklama | 6 | 30 % | 33,33 % |
reklama na letácích doručovaných poštou | 5 | 25 % | 27,78 % |
reklama v rádiu | 4 | 20 % | 22,22 % |
žádná reklama mi nevadí | 3 | 15 % | 16,67 % |
internetová reklama | 2 | 10 % | 11,11 % |
4. Už jste někdy cíleně vyzkoušeli produkt, na který Vás upozornila reklama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pokud mne produkt zaujme, koupím si ho na zkoušku | 8 | 40 % | 44,44 % |
pokud daný produkt zrovna potřebuji, pak vyzkouším ten, na který mě reklama upozornila | 7 | 35 % | 38,89 % |
ne, nenechám se ovlivnit | 4 | 20 % | 22,22 % |
ano, často si kupuji produkty na základě reklamy | 1 | 5 % | 5,56 % |
5. Díváte se v televizi na reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíš ne, většinou odcházím od televize (do koupelny, do kuchyně...) | 11 | 55 % | 61,11 % |
dívám se jen pokud mne daná reklama zaujme | 5 | 25 % | 27,78 % |
ano, dívám | 3 | 15 % | 16,67 % |
ne, hned po začátku reklamy přepínám na jiný kanál | 1 | 5 % | 5,56 % |
6. Vybavujete si v tuto chvíli nějakou televizní reklamu, která Vás zaujala? Pokud ano, čím Vás zaujala?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
bola vtipna a originalna
Ikea katalog - Hudbou a zajimavym grafickym zpracovanim "prohlizeni katalogu"
Jogurty MÜLLER MIX. Rozbitý jogurt - velmi vtipné:-)
Kofola, ta jak se malá holčičká tá jestli taky uvidí zlaté prasátko. Zaujala mě tím, že se liší od ostatních, je nápaditá, milá.
kofola, žahnutý žuby nahoru :)
Na psí žrádlo - máme důkaz (záběr na psí exkrement) -ubohé - palec dolu Na IKEA - vtipná a supr hudba - palec nahoru
ne
ne, nemame televizi, nesledovala jsem ji uz minimalne pul roku. z drivejsi doby si pamatuji reklamu na fidorku.
nescafé dolce gusto - určitě díky hudbě a animaci
Originalitou, hudbou
reiffeisen bank: a dnes na téma poplatky. vadí mi... poplatky - to je tak neskutečně debilní, až je to geniální
reklama na fernet, kdy pán "vypustí" svou partnerku... zaujala vtipem
Reklama na jogurt "Dobrá máma" Zaujala mne tímto: "A nechceš tam dát gumu???"
Reklama na Kofolu s prasiatkom alebo na zeleninu Bonduel, boli vtipné a veľmi milé.
Reklama na Mattoni - žena odetá v šatách z "vody" - nápaditosť, štýl
Reklamy na Jar a obdobné reklamy pro hospodyňky. Jsem si vědoma toho, že opravdu podvědomě působí, jinak by je nevysílali, ale připadají mi neskutečně hloupé. Zaujaly mě tím, že je považuji za brainwashing.
Twix - sušenka, karamel, čokoláda - vtipné, originální
vtipem
vtipem - povinne ruceni (nejlepsi reseni je to, ktere muzes vzdycky zmenit...) nebo reklamy na pojišťovny - nechte si svoji půjčku zmrazit (a je tam chlápek v ledničce ...)
vtipem, hudbou
7. Jak moc jsou pro Vás důležitá doporučení rodiny či známých při koupi produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rád si tyto rady vyslechnu, ale nakonec dám stejně na svoje pocity | 12 | 60 % | 66,67 % |
jsou pro mě velmi důležitá, zvláště pokud se jedná o dražší produkty | 8 | 40 % | 44,44 % |
8. Nakupujete někdy prostřednictvím zásilkového katalogu (např. oblečení – Otto, BonPrix, bytové doplňky – Quelle, květiny – Bakker…)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, párkrát jsem si něco objednal(a) (3x a více za život) | 9 | 45 % | 50 % |
ne, nikdy (raději si věci kupuji, když si je mohu "ohmatat") | 7 | 35 % | 38,89 % |
ano, často (4x do roka a více) | 3 | 15 % | 16,67 % |
ještě to nemám vyzkoušené, ale láká mne to | 1 | 5 % | 5,56 % |
9. Pokud ano, co přesně si prostřednictvím zásilkového katalogu kupujete (nebo jste si někdy koupili)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
oblečení | 11 | 55 % | 61,11 % |
jiné............... | 8 | 40 % | 44,44 % |
kosmetika | 5 | 25 % | 27,78 % |
elektronika | 2 | 10 % | 11,11 % |
věci na zahradu | 1 | 5 % | 5,56 % |
10. Sledujete v televizi teleshopping (zpravidla brzy ráno nebo v noci)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, nezajímá mě to | 16 | 80 % | 88,89 % |
občas se dívám | 4 | 20 % | 22,22 % |
11. Pokud jste se již někdy na teleshopping dívali, objednali jste si něco?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, nikdy bych si nic nekoupil(a) prostřednictvím teleshoppingu | 13 | 65 % | 72,22 % |
ne, nemám to vyzkoušené | 7 | 35 % | 38,89 % |
12. Který nástroj podpory prodeje Vás osobně motivuje ke koupi produktu nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zvýhodněná balení (např. 2+1 zdarma, balení kávy hrneček zdarma, zubní pasta kartáček zdarma…atd.) | 9 | 45 % | 50 % |
vzorky, protože si daný produkt můžu nejdříve vyzkoušet | 7 | 35 % | 38,89 % |
akce v prodejnách (např. ochutnávky, expozice, předvádění produktů) | 3 | 15 % | 16,67 % |
soutěže, slosování, hry, loterie (můžete něco vyhrát buď za vynaložení nějakého úsilí nebo jen přihlášením se do soutěže) | 1 | 5 % | 5,56 % |
13. Se kterým z těchto nástrojů se setkáváte nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
se zvýhodněným balením | 7 | 35 % | 38,89 % |
s různými soutěžemi, hrami | 6 | 30 % | 33,33 % |
s akcemi v prodejnách | 6 | 30 % | 33,33 % |
s věrnostními odměnami | 1 | 5 % | 5,56 % |
14. S jakým typem osobního prodeje jste se dosud Vy osobně setkali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nabízení různých produktů na ulici, před supermarkety | 16 | 80 % | 88,89 % |
telemarketing (někdo Vám zavolá a nabízí Vám koupi nějakého produktu nebo služby) | 16 | 80 % | 88,89 % |
různí kosmetičtí poradci nabízející kosmetiku (Avon, Oriflame, Mary Kay…) | 14 | 70 % | 77,78 % |
podomní prodej (někdo u Vás zazvoní a snaží se Vám nabídnout ke koupi určitý produkt nebo službu) | 9 | 45 % | 50 % |
předváděcí akce na určité produkty (autobusové zájezdy na předváděcí akce za účelem prodeje produktů) | 7 | 35 % | 38,89 % |
15. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 – 30 let | 14 | 70 % | 77,78 % |
31 – 40 let | 3 | 15 % | 16,67 % |
15 – 20 let | 3 | 15 % | 16,67 % |
16. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 14 | 70 % | 77,78 % |
muž | 6 | 30 % | 33,33 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (53,3 %)
- search.seznam.cz (15,3 %)
- google.cz (14,6 %)
- vyplnto.cz (8,8 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.