Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Efektivnost marketingové komunikace
Efektivnost marketingové komunikace
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | MIchaela Putišová |
---|---|
Šetření: | 20. 04. 2009 - 27. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 18 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 17.78 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 14,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:00 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Předem bych všem chtěla poděkovat za čas strávený vyplňováním tohoto dotazníku. Dotazník je na téma Marketingová komunikace a slouží především k vlastní práci mé bakalářské práce. Jde o zjištění efektivnosti některých nástrojů komunikačního mixu a také o to, jak tyto nástroje působí na lidi.
Odpovědi respondentů
1. Kde si myslíte, že na Vás působí reklama nejvíce (kde jí věnujete největší pozornost)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v televizi | 8 | 40 % | 44,44 % |
v dopravních prostředcích (metro, tramvaj, autobus...) | 7 | 35 % | 38,89 % |
na internetu | 2 | 10 % | 11,11 % |
na ulici (billboardy, reklamy na lavičkách, zastávkách...) | 2 | 10 % | 11,11 % |
v obchodech | 1 | 5 % | 5,56 % |
2. Čím Vás reklama dokáže zaujmout?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nápaditostí, originalitou | 11 | 55 % | 61,11 % |
vtipem | 7 | 35 % | 38,89 % |
hudbou, pokud se mi líbí hudba v reklamě, podívám se i na reklamu | 1 | 5 % | 5,56 % |
ničím, reklamy nesleduji | 1 | 5 % | 5,56 % |
3. Jaký druh reklamy Vám nejvíce vadí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
televizní reklama | 6 | 30 % | 33,33 % |
reklama na letácích doručovaných poštou | 5 | 25 % | 27,78 % |
reklama v rádiu | 4 | 20 % | 22,22 % |
žádná reklama mi nevadí | 3 | 15 % | 16,67 % |
internetová reklama | 2 | 10 % | 11,11 % |
4. Už jste někdy cíleně vyzkoušeli produkt, na který Vás upozornila reklama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pokud mne produkt zaujme, koupím si ho na zkoušku | 8 | 40 % | 44,44 % |
pokud daný produkt zrovna potřebuji, pak vyzkouším ten, na který mě reklama upozornila | 7 | 35 % | 38,89 % |
ne, nenechám se ovlivnit | 4 | 20 % | 22,22 % |
ano, často si kupuji produkty na základě reklamy | 1 | 5 % | 5,56 % |
5. Díváte se v televizi na reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíš ne, většinou odcházím od televize (do koupelny, do kuchyně...) | 11 | 55 % | 61,11 % |
dívám se jen pokud mne daná reklama zaujme | 5 | 25 % | 27,78 % |
ano, dívám | 3 | 15 % | 16,67 % |
ne, hned po začátku reklamy přepínám na jiný kanál | 1 | 5 % | 5,56 % |
6. Vybavujete si v tuto chvíli nějakou televizní reklamu, která Vás zaujala? Pokud ano, čím Vás zaujala?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
bola vtipna a originalna
Ikea katalog - Hudbou a zajimavym grafickym zpracovanim "prohlizeni katalogu"
Jogurty MÜLLER MIX. Rozbitý jogurt - velmi vtipné:-)
Kofola, ta jak se malá holčičká tá jestli taky uvidí zlaté prasátko. Zaujala mě tím, že se liší od ostatních, je nápaditá, milá.
kofola, žahnutý žuby nahoru :)
Na psí žrádlo - máme důkaz (záběr na psí exkrement) -ubohé - palec dolu Na IKEA - vtipná a supr hudba - palec nahoru
ne
ne, nemame televizi, nesledovala jsem ji uz minimalne pul roku. z drivejsi doby si pamatuji reklamu na fidorku.
nescafé dolce gusto - určitě díky hudbě a animaci
Originalitou, hudbou
reiffeisen bank: a dnes na téma poplatky. vadí mi... poplatky - to je tak neskutečně debilní, až je to geniální
reklama na fernet, kdy pán "vypustí" svou partnerku... zaujala vtipem
Reklama na jogurt "Dobrá máma" Zaujala mne tímto: "A nechceš tam dát gumu???"
Reklama na Kofolu s prasiatkom alebo na zeleninu Bonduel, boli vtipné a veľmi milé.
Reklama na Mattoni - žena odetá v šatách z "vody" - nápaditosť, štýl
Reklamy na Jar a obdobné reklamy pro hospodyňky. Jsem si vědoma toho, že opravdu podvědomě působí, jinak by je nevysílali, ale připadají mi neskutečně hloupé. Zaujaly mě tím, že je považuji za brainwashing.
Twix - sušenka, karamel, čokoláda - vtipné, originální
vtipem
vtipem - povinne ruceni (nejlepsi reseni je to, ktere muzes vzdycky zmenit...) nebo reklamy na pojišťovny - nechte si svoji půjčku zmrazit (a je tam chlápek v ledničce ...)
vtipem, hudbou
7. Jak moc jsou pro Vás důležitá doporučení rodiny či známých při koupi produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rád si tyto rady vyslechnu, ale nakonec dám stejně na svoje pocity | 12 | 60 % | 66,67 % |
jsou pro mě velmi důležitá, zvláště pokud se jedná o dražší produkty | 8 | 40 % | 44,44 % |
8. Nakupujete někdy prostřednictvím zásilkového katalogu (např. oblečení – Otto, BonPrix, bytové doplňky – Quelle, květiny – Bakker…)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, párkrát jsem si něco objednal(a) (3x a více za život) | 9 | 45 % | 50 % |
ne, nikdy (raději si věci kupuji, když si je mohu "ohmatat") | 7 | 35 % | 38,89 % |
ano, často (4x do roka a více) | 3 | 15 % | 16,67 % |
ještě to nemám vyzkoušené, ale láká mne to | 1 | 5 % | 5,56 % |
9. Pokud ano, co přesně si prostřednictvím zásilkového katalogu kupujete (nebo jste si někdy koupili)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
oblečení | 11 | 55 % | 61,11 % |
jiné............... | 8 | 40 % | 44,44 % |
kosmetika | 5 | 25 % | 27,78 % |
elektronika | 2 | 10 % | 11,11 % |
věci na zahradu | 1 | 5 % | 5,56 % |
10. Sledujete v televizi teleshopping (zpravidla brzy ráno nebo v noci)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, nezajímá mě to | 16 | 80 % | 88,89 % |
občas se dívám | 4 | 20 % | 22,22 % |
11. Pokud jste se již někdy na teleshopping dívali, objednali jste si něco?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, nikdy bych si nic nekoupil(a) prostřednictvím teleshoppingu | 13 | 65 % | 72,22 % |
ne, nemám to vyzkoušené | 7 | 35 % | 38,89 % |
12. Který nástroj podpory prodeje Vás osobně motivuje ke koupi produktu nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zvýhodněná balení (např. 2+1 zdarma, balení kávy hrneček zdarma, zubní pasta kartáček zdarma…atd.) | 9 | 45 % | 50 % |
vzorky, protože si daný produkt můžu nejdříve vyzkoušet | 7 | 35 % | 38,89 % |
akce v prodejnách (např. ochutnávky, expozice, předvádění produktů) | 3 | 15 % | 16,67 % |
soutěže, slosování, hry, loterie (můžete něco vyhrát buď za vynaložení nějakého úsilí nebo jen přihlášením se do soutěže) | 1 | 5 % | 5,56 % |
13. Se kterým z těchto nástrojů se setkáváte nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
se zvýhodněným balením | 7 | 35 % | 38,89 % |
s různými soutěžemi, hrami | 6 | 30 % | 33,33 % |
s akcemi v prodejnách | 6 | 30 % | 33,33 % |
s věrnostními odměnami | 1 | 5 % | 5,56 % |
14. S jakým typem osobního prodeje jste se dosud Vy osobně setkali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nabízení různých produktů na ulici, před supermarkety | 16 | 80 % | 88,89 % |
telemarketing (někdo Vám zavolá a nabízí Vám koupi nějakého produktu nebo služby) | 16 | 80 % | 88,89 % |
různí kosmetičtí poradci nabízející kosmetiku (Avon, Oriflame, Mary Kay…) | 14 | 70 % | 77,78 % |
podomní prodej (někdo u Vás zazvoní a snaží se Vám nabídnout ke koupi určitý produkt nebo službu) | 9 | 45 % | 50 % |
předváděcí akce na určité produkty (autobusové zájezdy na předváděcí akce za účelem prodeje produktů) | 7 | 35 % | 38,89 % |
15. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 – 30 let | 14 | 70 % | 77,78 % |
31 – 40 let | 3 | 15 % | 16,67 % |
15 – 20 let | 3 | 15 % | 16,67 % |
16. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 14 | 70 % | 77,78 % |
muž | 6 | 30 % | 33,33 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.