Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Efektivnost marketingové komunikace

Efektivnost marketingové komunikace

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:MIchaela Putišová
Šetření:20. 04. 2009 - 27. 04. 2009
Počet respondentů:18
Počet otázek (max/průměr):16 / 17.78
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:15,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Předem bych všem chtěla poděkovat za čas strávený vyplňováním tohoto dotazníku. Dotazník je na téma Marketingová komunikace a slouží především k vlastní práci mé bakalářské práce. Jde o zjištění efektivnosti některých nástrojů komunikačního mixu a také o to, jak tyto nástroje působí na lidi.

Odpovědi respondentů

1. Kde si myslíte, že na Vás působí reklama nejvíce (kde jí věnujete největší pozornost)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v televizi840 %44,44 %  
v dopravních prostředcích (metro, tramvaj, autobus...)735 %38,89 %  
na internetu210 %11,11 %  
na ulici (billboardy, reklamy na lavičkách, zastávkách...)210 %11,11 %  
v obchodech15 %5,56 %  

Graf

2. Čím Vás reklama dokáže zaujmout?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nápaditostí, originalitou1155 %61,11 %  
vtipem735 %38,89 %  
hudbou, pokud se mi líbí hudba v reklamě, podívám se i na reklamu15 %5,56 %  
ničím, reklamy nesleduji15 %5,56 %  

Graf

3. Jaký druh reklamy Vám nejvíce vadí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televizní reklama630 %33,33 %  
reklama na letácích doručovaných poštou525 %27,78 %  
reklama v rádiu420 %22,22 %  
žádná reklama mi nevadí315 %16,67 %  
internetová reklama210 %11,11 %  

Graf

4. Už jste někdy cíleně vyzkoušeli produkt, na který Vás upozornila reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pokud mne produkt zaujme, koupím si ho na zkoušku840 %44,44 %  
pokud daný produkt zrovna potřebuji, pak vyzkouším ten, na který mě reklama upozornila735 %38,89 %  
ne, nenechám se ovlivnit420 %22,22 %  
ano, často si kupuji produkty na základě reklamy15 %5,56 %  

Graf

5. Díváte se v televizi na reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ne, většinou odcházím od televize (do koupelny, do kuchyně...)1155 %61,11 %  
dívám se jen pokud mne daná reklama zaujme525 %27,78 %  
ano, dívám315 %16,67 %  
ne, hned po začátku reklamy přepínám na jiný kanál15 %5,56 %  

Graf

6. Vybavujete si v tuto chvíli nějakou televizní reklamu, která Vás zaujala? Pokud ano, čím Vás zaujala?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

bola vtipna a originalna

Ikea katalog - Hudbou a zajimavym grafickym zpracovanim "prohlizeni katalogu"

Jogurty MÜLLER MIX. Rozbitý jogurt - velmi vtipné:-)

Kofola, ta jak se malá holčičká tá jestli taky uvidí zlaté prasátko. Zaujala mě tím, že se liší od ostatních, je nápaditá, milá.

kofola, žahnutý žuby nahoru :)

Na psí žrádlo - máme důkaz (záběr na psí exkrement) -ubohé - palec dolu Na IKEA - vtipná a supr hudba - palec nahoru

ne

ne, nemame televizi, nesledovala jsem ji uz minimalne pul roku. z drivejsi doby si pamatuji reklamu na fidorku.

nescafé dolce gusto - určitě díky hudbě a animaci

Originalitou, hudbou

reiffeisen bank: a dnes na téma poplatky. vadí mi... poplatky - to je tak neskutečně debilní, až je to geniální

reklama na fernet, kdy pán "vypustí" svou partnerku... zaujala vtipem

Reklama na jogurt "Dobrá máma" Zaujala mne tímto: "A nechceš tam dát gumu???"

Reklama na Kofolu s prasiatkom alebo na zeleninu Bonduel, boli vtipné a veľmi milé.

Reklama na Mattoni - žena odetá v šatách z "vody" - nápaditosť, štýl

Reklamy na Jar a obdobné reklamy pro hospodyňky. Jsem si vědoma toho, že opravdu podvědomě působí, jinak by je nevysílali, ale připadají mi neskutečně hloupé. Zaujaly mě tím, že je považuji za brainwashing.

Twix - sušenka, karamel, čokoláda - vtipné, originální

vtipem

vtipem - povinne ruceni (nejlepsi reseni je to, ktere muzes vzdycky zmenit...) nebo reklamy na pojišťovny - nechte si svoji půjčku zmrazit (a je tam chlápek v ledničce ...)

vtipem, hudbou

7. Jak moc jsou pro Vás důležitá doporučení rodiny či známých při koupi produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rád si tyto rady vyslechnu, ale nakonec dám stejně na svoje pocity1260 %66,67 %  
jsou pro mě velmi důležitá, zvláště pokud se jedná o dražší produkty840 %44,44 %  

Graf

8. Nakupujete někdy prostřednictvím zásilkového katalogu (např. oblečení – Otto, BonPrix, bytové doplňky – Quelle, květiny – Bakker…)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, párkrát jsem si něco objednal(a) (3x a více za život)945 %50 %  
ne, nikdy (raději si věci kupuji, když si je mohu "ohmatat")735 %38,89 %  
ano, často (4x do roka a více)315 %16,67 %  
ještě to nemám vyzkoušené, ale láká mne to15 %5,56 %  

Graf

9. Pokud ano, co přesně si prostřednictvím zásilkového katalogu kupujete (nebo jste si někdy koupili)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečení1155 %61,11 %  
jiné...............840 %44,44 %  
kosmetika525 %27,78 %  
elektronika210 %11,11 %  
věci na zahradu15 %5,56 %  

Graf

10. Sledujete v televizi teleshopping (zpravidla brzy ráno nebo v noci)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nezajímá mě to1680 %88,89 %  
občas se dívám420 %22,22 %  

Graf

11. Pokud jste se již někdy na teleshopping dívali, objednali jste si něco?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nikdy bych si nic nekoupil(a) prostřednictvím teleshoppingu1365 %72,22 %  
ne, nemám to vyzkoušené735 %38,89 %  

Graf

12. Který nástroj podpory prodeje Vás osobně motivuje ke koupi produktu nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zvýhodněná balení (např. 2+1 zdarma, balení kávy hrneček zdarma, zubní pasta kartáček zdarma…atd.)945 %50 %  
vzorky, protože si daný produkt můžu nejdříve vyzkoušet735 %38,89 %  
akce v prodejnách (např. ochutnávky, expozice, předvádění produktů)315 %16,67 %  
soutěže, slosování, hry, loterie (můžete něco vyhrát buď za vynaložení nějakého úsilí nebo jen přihlášením se do soutěže)15 %5,56 %  

Graf

13. Se kterým z těchto nástrojů se setkáváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
se zvýhodněným balením735 %38,89 %  
s různými soutěžemi, hrami630 %33,33 %  
s akcemi v prodejnách630 %33,33 %  
s věrnostními odměnami15 %5,56 %  

Graf

14. S jakým typem osobního prodeje jste se dosud Vy osobně setkali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nabízení různých produktů na ulici, před supermarkety 1680 %88,89 %  
telemarketing (někdo Vám zavolá a nabízí Vám koupi nějakého produktu nebo služby)1680 %88,89 %  
různí kosmetičtí poradci nabízející kosmetiku (Avon, Oriflame, Mary Kay…)1470 %77,78 %  
podomní prodej (někdo u Vás zazvoní a snaží se Vám nabídnout ke koupi určitý produkt nebo službu)945 %50 %  
předváděcí akce na určité produkty (autobusové zájezdy na předváděcí akce za účelem prodeje produktů)735 %38,89 %  

Graf

15. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 – 30 let1470 %77,78 %  
31 – 40 let315 %16,67 %  
15 – 20 let315 %16,67 %  

Graf

16. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena1470 %77,78 %  
muž630 %33,33 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Putišová, M.Efektivnost marketingové komunikace (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://efektivnost-marketingove-komunikace.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.