Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > eGovernment ČR z pohledu občana

eGovernment ČR z pohledu občana

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Moravcová
Šetření:23. 03. 2014 - 04. 04. 2014
Počet respondentů:165
Počet otázek (max/průměr):39 / 33.72
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:63,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

tento dotazník je určen všem a je zaměřen na využívání elektronických služeb veřejné správy. Výsledky budou použity pro mou diplomovou práci "eGovernment ČR z pohledu občana".

Děkuji za vyplnění!!!
 

Jana Moravcová

Odpovědi respondentů

1. Setkali jste se s pojmem eGovernment?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8652,12 %52,12 %  
ne7042,42 %42,42 %  
nevím95,45 %5,45 %  

Graf

2. Setkali jste se s pojmem elektronizace veřejné správy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13078,79 %78,79 %  
ne2313,94 %13,94 %  
nevím127,27 %7,27 %  

Graf

3. Jaké služby a projekty eGovernmentu znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Czech POINT12877,58 %77,58 %  
webové stránky měst a obcí11871,52 %71,52 %  
datové schránky11469,09 %69,09 %  
veřejné rejstříky (obchodní, ARES, insolvenční atd.)9658,18 %58,18 %  
základní registry5734,55 %34,55 %  
portál veřejné správy www.portal.gov.cz5734,55 %34,55 %  
jednotný systém dopravních informací3118,79 %18,79 %  
elektronické občanské průkazy2917,58 %17,58 %  
elektronický recept od lékaře2917,58 %17,58 %  
ePodání2515,15 %15,15 %  
žádnou137,88 %7,88 %  
integrovaný informační systém státní pokladny74,24 %4,24 %  
integrovaný systém plnění ohlašovacích povinností53,03 %3,03 %  
ePusa31,82 %1,82 %  
virtuos10,61 %0,61 %  

Graf

4. Pokud jste využili služby Czech POINT, jak jste s ní byli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby jsem dosud nevyužil(a)8048,48 %48,48 %  
spokojen4426,67 %26,67 %  
spíše spokojen2515,15 %15,15 %  
nevím/nedokáži rozhodnout127,27 %7,27 %  
spíše nespokojen42,42 %2,42 %  

Graf

5. Pokud jste využili služby datové schránky, jak jste s ní byli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby jsem dosud nevyužil(a)11670,3 %70,3 %  
spokojen1710,3 %10,3 %  
spíše spokojen127,27 %7,27 %  
nedokáži říci / nevím95,45 %5,45 %  
spíše nespokojen63,64 %3,64 %  
nespokojen53,03 %3,03 %  

Graf

6. Pokud jste využili služby základní registry, jak jste s ní byli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby jsem dosud nevyužil(a)10764,85 %64,85 %  
spokojen2515,15 %15,15 %  
spíše spokojen169,7 %9,7 %  
nedokáži říci / nevím148,48 %8,48 %  
spíše nespokojen21,21 %1,21 %  
nespokojen10,61 %0,61 %  

Graf

7. Pokud jste využili služby veřejné rejstříky (obchodní, ARES, insolvenční, atd.), jak jste s ní byli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby jsem dosud nevyužil(a)7646,06 %46,06 %  
spokojen4929,7 %29,7 %  
spíše spokojen2615,76 %15,76 %  
nedokáži říci / nevím116,67 %6,67 %  
spíše nespokojen31,82 %1,82 %  

Graf

8. Pokud jste využili služby portál veřejné správy www.portal.gov.cz, jak jste s ní byli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby jsem dosud nevyužil(a)11368,48 %68,48 %  
spíše spokojen1911,52 %11,52 %  
spokojen1810,91 %10,91 %  
nedokáži říci / nevím127,27 %7,27 %  
spíše nespokojen31,82 %1,82 %  

Graf

9. Pokud jste využili služby jednotný systém dopravních informací, jak jste s ní byli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby jsem dosud nevyužil(a)12273,94 %73,94 %  
spokojen1810,91 %10,91 %  
spíše spokojen148,48 %8,48 %  
nedokáži říci / nevím106,06 %6,06 %  
nespokojen10,61 %0,61 %  

Graf

10. Pokud jste využili služby integrovaný informační systém státní pokladny, jak jste s ní byli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby jsem dosud nevyužil(a)14990,3 %90,3 %  
nedokáži říci / nevím106,06 %6,06 %  
spokojen31,82 %1,82 %  
spíše spokojen21,21 %1,21 %  
spíše nespokojen10,61 %0,61 %  

Graf

11. Pokud jste využili služby elektronické občanské průkazy, jak jste s ní byli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby jsem dosud nevyužil(a)13581,82 %81,82 %  
nedokáži říci / nevím137,88 %7,88 %  
spokojen127,27 %7,27 %  
spíše spokojen31,82 %1,82 %  
nespokojen21,21 %1,21 %  

Graf

12. Pokud jste využili služby ePodání, jak jste s ní byli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby jsem dosud nevyužil(a)14084,85 %84,85 %  
nedokáži říci / nevím106,06 %6,06 %  
spokojen95,45 %5,45 %  
spíše spokojen42,42 %2,42 %  
spíše nespokojen21,21 %1,21 %  

Graf

13. Pokud jste využili služby ePusa, jak jste s ní byli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby jsem dosud nevyužil(a)15593,94 %93,94 %  
nedokáži říci / nevím74,24 %4,24 %  
spíše nespokojen10,61 %0,61 %  
spíše spokojen10,61 %0,61 %  
spokojen10,61 %0,61 %  

Graf

14. Pokud jste využili služby Virtuos, jak jste s ní byli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby jsem dosud nevyužil(a)15493,33 %93,33 %  
nedokáži říci / nevím74,24 %4,24 %  
spokojen31,82 %1,82 %  
spíše spokojen10,61 %0,61 %  

Graf

15. Pokud jste využili služby integrovaný systém plnění ohlašovacích povinností, jak jste s ní byli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby jsem dosud nevyužil(a)15090,91 %90,91 %  
nedokáži říci / nevím74,24 %4,24 %  
spokojen63,64 %3,64 %  
spíše spokojen21,21 %1,21 %  

Graf

16. Pokud jste využili služby webové stránky měst a obcí, jak jste s ní byli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše spokojen6136,97 %36,97 %  
spokojen5432,73 %32,73 %  
služby jsem dosud nevyužil(a)3018,18 %18,18 %  
nedokáži říci / nevím116,67 %6,67 %  
spíše nespokojen84,85 %4,85 %  
nespokojen10,61 %0,61 %  

Graf

17. Pokud jste využili služby elektronický recept od lékaře, jak jste s ní byli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby jsem dosud nevyužil(a)14990,3 %90,3 %  
spokojen53,03 %3,03 %  
spíše spokojen42,42 %2,42 %  
nedokáži říci / nevím42,42 %2,42 %  
spíše nespokojen21,21 %1,21 %  
nespokojen10,61 %0,61 %  

Graf

18. Využili jste někdy nějaké jiné služby eGovernment?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 19, neotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15090,91 %90,91 %  
ano159,09 %9,09 %  

Graf

19. Jaké jiné služby jste v rámci eGovernmentu využili?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné213,33 %1,21 %  
nevím213,33 %1,21 %  
Opendata, Základní registry, formuláře na PVS, ...16,67 %0,61 %  
jiné ne16,67 %0,61 %  
stažení formulářů 16,67 %0,61 %  
žádné další 16,67 %0,61 %  
tento pojem neznám,nevím,co tam vše patří, třeba jsem službu použil a nevím, že je součástí16,67 %0,61 %  
czech point16,67 %0,61 %  
czechpoint16,67 %0,61 %  
nepamatuji si16,67 %0,61 %  
ostatní odpovědi katastr, je-li to součást eGovermentu?
daňová informační schránka
esel, cms... (tohle je děsný dotazník...)
320 %1,82 % 

Graf

20. Jak často v průměru komunikujete s orgány veřejné moci elektronickou cestou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
s OVM elektronickou cestou nekomunikuji8652,12 %52,12 %  
jednou za rok3320 %20 %  
jednou za půl roku2213,33 %13,33 %  
jednou měsíčně74,24 %4,24 %  
jednou za čtvrt roku74,24 %4,24 %  
denně63,64 %3,64 %  
jednou týdně42,42 %2,42 %  

Graf

21. Využili byste možnost volit elektronicky? (Volit doma protřednictvím Internetu a elektronické občanky)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9356,36 %56,36 %  
ne4426,67 %26,67 %  
nevím2816,97 %16,97 %  

Graf

22. Uvítali byste lepší prezentaci eGovernmentu na sociálních sítích?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8652,44 %52,12 %  
nevím5432,93 %32,73 %  
ne2414,63 %14,55 %  

Graf

23. Uvítali byste větši integrovanost informací a služeb eGovernmentu na jediný portál?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9054,55 %54,55 %  
nevím6438,79 %38,79 %  
ne116,67 %6,67 %  

Graf

24. Uvítali byste možnost podat žádost o stavební povolení elektronickou cestou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11670,3 %70,3 %  
nevím3219,39 %19,39 %  
ne1710,3 %10,3 %  

Graf

25. Využili byste možnost ohlašovací povinnosti prostřednictvím internetu, pokud by to bylo možné (např. při změně trvalého bydliště)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14084,85 %84,85 %  
nevím148,48 %8,48 %  
ne116,67 %6,67 %  

Graf

26. Chybí vám možnost elektronického zažádání o osobní dokumenty? (občanský průkaz, rodný list, …)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12173,33 %73,33 %  
ne3420,61 %20,61 %  
nevím106,06 %6,06 %  

Graf

27. Jste držitelem datové schránky ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 28, neotázka č. 30].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15090,91 %90,91 %  
ano159,09 %9,09 %  

Graf

28. Vadí vám automatické mazání zpráv z datové schránky po 90 dnech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano853,33 %4,85 %  
ne746,67 %4,24 %  

Graf

29. Uvítali byste možnost autentifikace prostřednictvím jediného identifikátoru v případě přístupových práv do více datových schránek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano746,67 %4,24 %  
nevím533,33 %3,03 %  
ne320 %1,82 %  

Graf

30. Uvítali byste větší integraci eGovernmentů v rámci evropské unie (např. vzájemné uznávání elektronické identifikace, sdílení elektronických dat v rámci eHealth, možnost online přihlašování se na zahraniční university atd.) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 32, neotázka č. 32, s výhradamiotázka č. 31].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6841,21 %41,21 %  
ne5533,33 %33,33 %  
s výhradami4225,45 %25,45 %  

Graf

31. Pokud jste v předchozí otázce zvolili odpověď s výhradami, popište prosím, co by se vám nelíbilo

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bezpečnost

Čím větší je oblast sdílených informací, tím větší je prostor pro jejich zneužití

diskriminace těch, kteří nemají přístup k internetu systém by musel být "spolehlivý", chránit osobní data, ...

možnost zneužití dat

možnost zneužití dat, přílišná hlídanost systému

nedovedu si představit, zda informace nebudou zneužity a jak s nimi bude naloženo

Nepřebírat odjinud vše "šmahem", ale zachovat to dobré, co už u nás "běží",... .

nevím

Obava ze zneužití osobních dat.

pravděpodobné nedostatečné zajištění diskrétnosti a bezpečnosti informací

příliš velké riziko zneužití osobních dat

v současné době nemám všechny informace

Zajištění bezpečnosti dat.

Záleželo by na spolehlivosti ochrany osobních údajů.

zneužití osobních údajů (rodné číslo, atd)

32. Je něco, co byste v rámci českého eGovernmentu změnili nebo vylepšili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 33, neotázka č. 34].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12173,33 %73,33 %  
ano4426,67 %26,67 %  

Graf

33. Popište prosím, co byste v rámci českého eGovernmentu změnili nebo vylepšili:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

1) bezpečnost - ochrana proti zneužití informací a systémů 2) vzdělávání občanů v oblasti využívání těchto služeb - prakticky 3) bezpečné veřejné informační kiosky 4) Internet zdarma pro všechny občany

Byl bych pro bezplatné vydávání elektronického podpisu fyzickým osobám, ponechávání alespoň seznamu zpráv v systému ISDS, umožnění použití digitální fotografie z OP a pasu i pro řidičské průkazy a další doklady

Celkovou elektronizaci státní správy bez nutnosti osobního vyřizování ve frontách na úřadech.

Centralizaci služeb na jednom portále, lepší poskytování informací o službách.

čím méně státu, tím lépe pro občana

datová schránka - ukládání zpráv, možnost zvolení uživ. jména a hesla, lepší UX open-source jízdních řádů možnost podání žádostí přes internet

děsnej dotazník!!! na tohle jsem odpovídal v předchozích otázkách!

Dotažení dílčích projektů eGovernmentu a vzájemná provázanost

elektronizace

fungování registrů

Hlavně elektronické volby a celkově možnost vyřídit většinu žádostí z domova po internetu.

i would like to have more support on web-side

informovanost - a to nejen obcanu, ale I uredniku

informovanost a jednotnost

Informovanost o službách, dostupnost a přehlednost.

Informovanost, komplexnost,

integraci mezi systémy

Integrovaný systém zdravotních informací-dokumentace od lékařů dostupná pro pacienta i jiné zdravotníky (farmaceut, fyzioterapeut atd.) něco, jako dříve již plánovaný IZIP.

Je to zbytečně složité. Na elektronické podání jednoho papíru je snad potřeba mít datovou schránku, elektronický podpis nebo nevím co, takže je jednodušší to jednou za rok oběhnout osobně. Na druhou stranu, kdo to potřebuje častěji, tomu to asi nevadí.

konečně přestat kecat a hádat se a postavit jednotný systém elektronické správy pro všechna ministerstva, ne aby každé mělo své registry a dohromady by to nefungovalo

lepší informovanost veřejnosti

ne všechny registry fungují, jak mají viz např. registr vozidel

nedokazu rici

nejdulezitejsi je, aby tohle provozoval nekdo, kdo tomu opravdu rozumi, protoze vsecky tyhle registry a spol. jsou jenom tunely

nevim

nevím

nevím

Nic, překlep

Nutnost podání daňových přiznání a přehledů pojištění elektronicky, ponechal bych možnost vybrat si mezi papírovou a elektronickou formou. U datových schránek se mi zdá nesmyslná povinnost časté změny hesla a nutnost ztracené/zapomenuté heslo aktivovat za poplatek na poště.

Obsah - charakter takových informací není dostatečně znám veřejnosti

podrobnější rejsřík příspěvkových organizací, občanských sdružení (zúčastněné osoby apod.)

Prakticky vše, co jsem označil v předchozích odpovědích, že bych uvítal. Český eGovernment má k dokonalosti daleko. Zřízení elektronických občanek a navázání datových schránek fyzických osob by mohlo být prvním krokem k elektronizaci styku s veřejnou správou...

propojení datové schránky a e-mailu

přehlednost, srozumitelnost

rychlost zpracování

snížil bych ceny za využití ISDS

Stále vzájemně nepropojeno. Stále CHYBÍ ideálně fungující a RYCHLÉ registry - např.vozidel atp.

Věškeré úřední úkony bych umožnil občanům provádět elektronicky, buď prostřednictím DS či zaručeného el. podpisu. Pouze ve vyjíměčných případech to halt nejde, např. ři žádosti o cestovní pas

Větší informovanost občanů o jeho službách a využívání.

Všechno

vzájemnou propojenost systémů a registrů a využití evidovaných dat bez dotazů na občana - abych nemusel jednomu úřadu dokladat něco, co si může snadno, rychle a levně zjistit od jiného

x

Zhusta používá proprietární nepřenositelné formáty, vyžadující investici na straně klienta. Veřejná služba by měla být dostupná všem bez výhrad - tedy používat otevřené formáty.

zjednodušit a ucelit systém

34. Velikost sídla, ve kterém žijete

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100000 a více obyvatel4728,48 %28,48 %  
do 2000 obyvatel4024,24 %24,24 %  
2001 - 20000 obyvatel3320 %20 %  
200001 - 100000 obyvatel2414,55 %14,55 %  
20001 - 100000 obyvatel2112,73 %12,73 %  

Graf

35. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou7042,42 %42,42 %  
vysokoškolské magisterské4728,48 %28,48 %  
vysokoškolské bakalářské3018,18 %18,18 %  
střední odborné (výuční list)95,45 %5,45 %  
vyšší odborné84,85 %4,85 %  
základní10,61 %0,61 %  

Graf

36. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11066,67 %66,67 %  
muž5533,33 %33,33 %  

Graf

37. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
41-606136,97 %36,97 %  
26-404829,09 %29,09 %  
18-254225,45 %25,45 %  
61-7084,85 %4,85 %  
70 a více63,64 %3,64 %  

Graf

38. Pobývali jste dlouhodobě v zahraničí (alespoň 4 měsíce nepřetržitě nebo rok v součtu?)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13883,64 %83,64 %  
ano2716,36 %16,36 %  

Graf

39. Prostor pro Vaše připomínky, náměty a názory:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

0

Hodně štěstí, gedjitko :)

chyba u otázky s počtem obyvatel

k otázce č.32 - pokud by byla možnost, odpověděla bych Nevím - nejsem s eGov. blíž seznámená.

moc dlouhý dotazník - běžný dotazník má mít max. 10 otázek :-) tohle už je spíše na řízené rozhovory. Vadí mi, když jsem tázán první otázkou jestli znám nějaké projekty egorvernment, zaškrtnu 3, ale stejně všech 10 se pak ptáš, jak jsem spokojen :)

nebudujeme si další tunely jako byl IZIP ?

nemám

Nemám zájem

O eGovernmentu jsme se na odborné konferenci bavili už kdysi dávno, když se zaváděl elektronický podpis. Ten se pak hodil pod stůl a vznikly datové schránky. Jakou zhůvěřilost si úřednictvo vymyslí teď? Určitě zase nějakou světově unikátní pitomost. Je to všechno jen propaganda, ve skutečnosti žádný jednotný systém nemůže vzniknout, protože pak by se snadno zjistilo, že 80% úředníků je zbytečných...

o otázky 34 je chybně počet obyv

otázka č. 34, asi chybné třetí rozmezí 20001-100000 obyvatel.

Otázka číslo 34(?) obsahuje chybnou odpověď.

Přeji mnoho úspěchů a prosím o zaslání výsledného dokumentu. Rád si Vaši práci pročtu. S pozdravem a přáním pěkného dne Jan Frk Ministerstvo vnitra ČR odbor veřejné správy a eGovernmentu Telefonní číslo není určeno pro telemarketing a uchovávání do databází. jan.frk@mvcr.cz

travel support

Zlepšení popisovaných služeb mi nevadí.... dokážu tyto služby i využít. Kvalita mého života je na nich zcela nezávislá :-)))


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Setkali jste se s pojmem eGovernment?

  • odpověď ne:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádnou na otázku 3. Jaké služby a projekty eGovernmentu znáte?

3. Jaké služby a projekty eGovernmentu znáte?

  • odpověď veřejné rejstříky (obchodní, ARES, insolvenční atd.):
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše spokojen na otázku 7. Pokud jste využili služby veřejné rejstříky (obchodní, ARES, insolvenční, atd.), jak jste s ní byli spokojeni?

7. Pokud jste využili služby veřejné rejstříky (obchodní, ARES, insolvenční, atd.), jak jste s ní byli spokojeni?

  • odpověď služby jsem dosud nevyužil(a):
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádnou na otázku 3. Jaké služby a projekty eGovernmentu znáte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Setkali jste se s pojmem eGovernment?

2. Setkali jste se s pojmem elektronizace veřejné správy?

3. Jaké služby a projekty eGovernmentu znáte?

4. Pokud jste využili služby Czech POINT, jak jste s ní byli spokojeni?

5. Pokud jste využili služby datové schránky, jak jste s ní byli spokojeni?

6. Pokud jste využili služby základní registry, jak jste s ní byli spokojeni?

7. Pokud jste využili služby veřejné rejstříky (obchodní, ARES, insolvenční, atd.), jak jste s ní byli spokojeni?

8. Pokud jste využili služby portál veřejné správy www.portal.gov.cz, jak jste s ní byli spokojeni?

9. Pokud jste využili služby jednotný systém dopravních informací, jak jste s ní byli spokojeni?

10. Pokud jste využili služby integrovaný informační systém státní pokladny, jak jste s ní byli spokojeni?

11. Pokud jste využili služby elektronické občanské průkazy, jak jste s ní byli spokojeni?

12. Pokud jste využili služby ePodání, jak jste s ní byli spokojeni?

13. Pokud jste využili služby ePusa, jak jste s ní byli spokojeni?

14. Pokud jste využili služby Virtuos, jak jste s ní byli spokojeni?

15. Pokud jste využili služby integrovaný systém plnění ohlašovacích povinností, jak jste s ní byli spokojeni?

16. Pokud jste využili služby webové stránky měst a obcí, jak jste s ní byli spokojeni?

17. Pokud jste využili služby elektronický recept od lékaře, jak jste s ní byli spokojeni?

18. Využili jste někdy nějaké jiné služby eGovernment?

20. Jak často v průměru komunikujete s orgány veřejné moci elektronickou cestou?

21. Využili byste možnost volit elektronicky? (Volit doma protřednictvím Internetu a elektronické občanky)

22. Uvítali byste lepší prezentaci eGovernmentu na sociálních sítích?

23. Uvítali byste větši integrovanost informací a služeb eGovernmentu na jediný portál?

24. Uvítali byste možnost podat žádost o stavební povolení elektronickou cestou?

25. Využili byste možnost ohlašovací povinnosti prostřednictvím internetu, pokud by to bylo možné (např. při změně trvalého bydliště)

26. Chybí vám možnost elektronického zažádání o osobní dokumenty? (občanský průkaz, rodný list, …)

27. Jste držitelem datové schránky ?

30. Uvítali byste větší integraci eGovernmentů v rámci evropské unie (např. vzájemné uznávání elektronické identifikace, sdílení elektronických dat v rámci eHealth, možnost online přihlašování se na zahraniční university atd.) ?

32. Je něco, co byste v rámci českého eGovernmentu změnili nebo vylepšili?

34. Velikost sídla, ve kterém žijete

35. Vzdělání

36. Pohlaví

37. Věk

38. Pobývali jste dlouhodobě v zahraničí (alespoň 4 měsíce nepřetržitě nebo rok v součtu?)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Setkali jste se s pojmem eGovernment?

2. Setkali jste se s pojmem elektronizace veřejné správy?

3. Jaké služby a projekty eGovernmentu znáte?

4. Pokud jste využili služby Czech POINT, jak jste s ní byli spokojeni?

5. Pokud jste využili služby datové schránky, jak jste s ní byli spokojeni?

6. Pokud jste využili služby základní registry, jak jste s ní byli spokojeni?

7. Pokud jste využili služby veřejné rejstříky (obchodní, ARES, insolvenční, atd.), jak jste s ní byli spokojeni?

8. Pokud jste využili služby portál veřejné správy www.portal.gov.cz, jak jste s ní byli spokojeni?

9. Pokud jste využili služby jednotný systém dopravních informací, jak jste s ní byli spokojeni?

10. Pokud jste využili služby integrovaný informační systém státní pokladny, jak jste s ní byli spokojeni?

11. Pokud jste využili služby elektronické občanské průkazy, jak jste s ní byli spokojeni?

12. Pokud jste využili služby ePodání, jak jste s ní byli spokojeni?

13. Pokud jste využili služby ePusa, jak jste s ní byli spokojeni?

14. Pokud jste využili služby Virtuos, jak jste s ní byli spokojeni?

15. Pokud jste využili služby integrovaný systém plnění ohlašovacích povinností, jak jste s ní byli spokojeni?

16. Pokud jste využili služby webové stránky měst a obcí, jak jste s ní byli spokojeni?

17. Pokud jste využili služby elektronický recept od lékaře, jak jste s ní byli spokojeni?

18. Využili jste někdy nějaké jiné služby eGovernment?

20. Jak často v průměru komunikujete s orgány veřejné moci elektronickou cestou?

21. Využili byste možnost volit elektronicky? (Volit doma protřednictvím Internetu a elektronické občanky)

22. Uvítali byste lepší prezentaci eGovernmentu na sociálních sítích?

23. Uvítali byste větši integrovanost informací a služeb eGovernmentu na jediný portál?

24. Uvítali byste možnost podat žádost o stavební povolení elektronickou cestou?

25. Využili byste možnost ohlašovací povinnosti prostřednictvím internetu, pokud by to bylo možné (např. při změně trvalého bydliště)

26. Chybí vám možnost elektronického zažádání o osobní dokumenty? (občanský průkaz, rodný list, …)

27. Jste držitelem datové schránky ?

30. Uvítali byste větší integraci eGovernmentů v rámci evropské unie (např. vzájemné uznávání elektronické identifikace, sdílení elektronických dat v rámci eHealth, možnost online přihlašování se na zahraniční university atd.) ?

32. Je něco, co byste v rámci českého eGovernmentu změnili nebo vylepšili?

34. Velikost sídla, ve kterém žijete

35. Vzdělání

36. Pohlaví

37. Věk

38. Pobývali jste dlouhodobě v zahraničí (alespoň 4 měsíce nepřetržitě nebo rok v součtu?)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Moravcová, J.eGovernment ČR z pohledu občana (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://egovernment-cr-z-pohledu-obc.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.