Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ekodesign a Ekologicky šetrné výrobky

Ekodesign a Ekologicky šetrné výrobky

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Katerina Spakovska
Šetření:25. 02. 2011 - 01. 03. 2011
Počet respondentů:120
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.26
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:51
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník vzniká za účelem zjištění preferencí českých respondentů a zjištění nákupního chování.

Vyplňování dotazníku Vám zabere maximálně 10 minut.

Data získaná průzkumem budou primárně použita jako podpůrný materiál do seminární práce týkající se ekodesignu, jeho budoucnosti a  možném rozvoji v ČR.

Děkuji všem účastníkům tohoto průzkumu ;-)

Odpovědi respondentů

1. Která síť prodejen nábytku je Vám svým přístupem nejsympatičtější:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
IKEA9277,31 %76,67 %  
jiná / nevím1512,61 %12,5 %  
Sconto nábytek86,72 %6,67 %  
Asko nábytek21,68 %1,67 %  
JYSK21,68 %1,67 %  

Graf

2. Víte jaká je myšlenka Udržitelného rozvoje (sustainable development)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6858,12 %56,67 %  
ano4841,03 %40 %  
zachování zdrojů pro budoucí generace10,85 %0,83 %  

Graf

3. S pojmem Ekodesign jsem se

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
již setkal(a) a vím co obnáší4739,17 %39,17 %  
dosud nesetkal(a)4134,17 %34,17 %  
již setkal(a), ale nevím co znamená3226,67 %26,67 %  

Graf

4. Obaly a odpady

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
třídím kdykoliv je to možné (sklo, papír, plast, baterie...)6554,17 %54,17 %  
třídím částečně (např. jen sklo, nebo jen plast)4638,33 %38,33 %  
netřídím97,5 %7,5 %  

Graf

5. Při nákupu spotřebičů a zářivek je pro mne důležitější cena než energetická třída (spotřeba energie)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím7159,17 %59,17 %  
souhlasím2823,33 %23,33 %  
nevím2117,5 %17,5 %  

Graf

6. Za ekokologický výrobek jsem ochoten(a) zaplatit

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stejně jako za konvenční výrobek7562,5 %62,5 %  
více než za konvenční výrobek3630 %30 %  
na ceně mi nezáleží86,67 %6,67 %  
méně než za konvenční výrobek10,83 %0,83 %  

Graf

7. Dopad výrobku (služby) na životní prostředí v okamžiku, kdy se rozhoduji o koupi

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemá vliv na mé rozhodnutí4740,17 %39,17 %  
vůbec nad vlivem preferovaných výrobků / služeb neuvažuji4336,75 %35,83 %  
rozhodující / má vliv na mé rozhodnutí2723,08 %22,5 %  

Graf

8. Kde nejraději nakupujete elektro (včetně žárovek)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve specializovaných prodejnách8773,11 %72,5 %  
supermarket / hypermarket3025,21 %25 %  
kdekoliv podle potřeby10,84 %0,83 %  
nekupuji10,84 %0,83 %  

Graf

9. Koupil(a) jste si někdy CÍLENĚ výrobek, který byl energeticky šetrný, bio či ekologický?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8671,67 %71,67 %  
ne3428,33 %28,33 %  

Graf

10. Myslíte si, že informovanost o nových šetrných výrobcích vstupujících na trh je dostatečná?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, informovanost by v tomto ohledu mohla být daleko větší9479,66 %78,33 %  
ano, vím vše co potřebuji vědět1714,41 %14,17 %  
nevím, je mi jedno zda jsou výrobky šetrné75,93 %5,83 %  

Graf

11. Myslíte si, že lepší prezentace eko- výrobků by pomohla zvýšit jejich prodej?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
možná o trochu, je to hlavně o zájmu kupujících7159,66 %59,17 %  
jednoznačně ano, současná prezentace je nedostatečná3731,09 %30,83 %  
ani moc ne, kdo je nekupuje teď nekupoval by ani kdyby marketing pracoval na 200%119,24 %9,17 %  

Graf

12. Vzpomenete si na reklamu (televizní, tisk, bilboardy), která propaguje eko výrobek, popř. jaký?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1024,39 %8,33 %  
nevzpomenu37,32 %2,5 %  
ne (TV, tisk ani bilboardy mě nezajímají)12,44 %0,83 %  
nějaká ekologická auta-ale nevím jaká konkrétně12,44 %0,83 %  
Bohužel nevzpomenu12,44 %0,83 %  
žádná se mi nevybaví12,44 %0,83 %  
Ne.12,44 %0,83 %  
IKEA reklamy, letáky atd 12,44 %0,83 %  
Citroen - auto s hybridním motorem12,44 %0,83 %  
neviem, pretože nesledujem často televíziu12,44 %0,83 %  
ostatní odpovědi v TV, nějaké auto
ekojas, usporné žárovky
myslím, že právě nevím o žádném
reklama na Toyotu Prius
eko- verze automobilů (greenline, bluemotion)
nevzpomínám si
mám pocit že snad ani na takové výrobky nejsou
úsporné žárovky, ekologicky šetrné nákupní tašky
bohužel ne
Reklama na šetrné elektrospotřebiče řady AAA.
chladnička
Whirpool spotřebiče
bio kuře (vodňanské)
Ecover - prací prášek - reklama s rybami z ponožek
vůbec netuším
klasa
zachraňte čistou vodu na naší planetě
mléko olma
Ekover- ekol.šetrné čistící prostředky
zelená úsporám
2048,78 %16,67 % 

Graf

13. Jste

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8572,03 %70,83 %  
muž3327,97 %27,5 %  

Graf

14. Věk

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-24 let8874,58 %73,33 %  
25-40 let1815,25 %15 %  
41-65 let119,32 %9,17 %  
méně než 18 let10,85 %0,83 %  

Graf

15. Nejvyšší dosažené vzdělání

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední nebo vyšší odborné7261,02 %60 %  
vysokoškolské nižší (Bc.)2722,88 %22,5 %  
vysokoškolské (Mgr. , Ing.)1714,41 %14,17 %  
základní nebo vyučen21,69 %1,67 %  

Graf

16. Zde je místo pro jakoukoliv Vaši poznámku či poznatek.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

kdo tvrdí, že úsporné žárovky jsou v konečném důsledku ekologičtější než klasické ? Když jejich výroba je energičtější náročnější a obsahují značné množství rtuti. ( hlavně, že zdravotní rtuťové teploměry byly zakázány )

Moc vítám tento výzkum a i to, že se touto otázkou začíná více zabývat. Dle mého názoru je to velmi důležité téma.

Osobně mám zkušenost především s ekošperky Plastic is fantastic (lze najít na facebooku), které jsou ukázkovým příkladem šetrného zacházení a recyklace.

Popravdě u běžného nakupování moc nepřemýšlím nad ekologií atd., ale kdybych vyloženě viděla dva stejné výrobky a jeden by byl více ekologický, dám mu přednost - např. i obal papírový vs. plastový u potravin apod. Přijde mi, že propagace a upozornění u takových ekologických výrobků (pro běžnou spotřebu) není dostatečná ;)

Poslední 3 otázky by měly být hned ze začátku :)

u otázek 5,6 a 7 ale záleží na velikosti rozdílu cen. Je-li "eko cena" více než o 20% vyšší, pak naopak preferuji cenu.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Obaly a odpady

  • odpověď třídím kdykoliv je to možné (sklo, papír, plast, baterie...):
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodující / má vliv na mé rozhodnutí na otázku 7. Dopad výrobku (služby) na životní prostředí v okamžiku, kdy se rozhoduji o koupi

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Která síť prodejen nábytku je Vám svým přístupem nejsympatičtější:

2. Víte jaká je myšlenka Udržitelného rozvoje (sustainable development)?

3. S pojmem Ekodesign jsem se

4. Obaly a odpady

5. Při nákupu spotřebičů a zářivek je pro mne důležitější cena než energetická třída (spotřeba energie)

6. Za ekokologický výrobek jsem ochoten(a) zaplatit

7. Dopad výrobku (služby) na životní prostředí v okamžiku, kdy se rozhoduji o koupi

8. Kde nejraději nakupujete elektro (včetně žárovek)?

9. Koupil(a) jste si někdy CÍLENĚ výrobek, který byl energeticky šetrný, bio či ekologický?

10. Myslíte si, že informovanost o nových šetrných výrobcích vstupujících na trh je dostatečná?

11. Myslíte si, že lepší prezentace eko- výrobků by pomohla zvýšit jejich prodej?

12. Vzpomenete si na reklamu (televizní, tisk, bilboardy), která propaguje eko výrobek, popř. jaký?

13. Jste

14. Věk

15. Nejvyšší dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Která síť prodejen nábytku je Vám svým přístupem nejsympatičtější:

2. Víte jaká je myšlenka Udržitelného rozvoje (sustainable development)?

3. S pojmem Ekodesign jsem se

4. Obaly a odpady

5. Při nákupu spotřebičů a zářivek je pro mne důležitější cena než energetická třída (spotřeba energie)

6. Za ekokologický výrobek jsem ochoten(a) zaplatit

7. Dopad výrobku (služby) na životní prostředí v okamžiku, kdy se rozhoduji o koupi

8. Kde nejraději nakupujete elektro (včetně žárovek)?

9. Koupil(a) jste si někdy CÍLENĚ výrobek, který byl energeticky šetrný, bio či ekologický?

10. Myslíte si, že informovanost o nových šetrných výrobcích vstupujících na trh je dostatečná?

11. Myslíte si, že lepší prezentace eko- výrobků by pomohla zvýšit jejich prodej?

12. Vzpomenete si na reklamu (televizní, tisk, bilboardy), která propaguje eko výrobek, popř. jaký?

13. Jste

14. Věk

15. Nejvyšší dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Spakovska, K.Ekodesign a Ekologicky šetrné výrobky (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://ekodesign-a-ekologicky-setrn.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.