Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18-26
32
32,32 %
32,32 %
27-35
23
23,23 %
23,23 %
36-44
15
15,15 %
15,15 %
méně než 18
13
13,13 %
13,13 %
54+
9
9,09 %
9,09 %
45-53
7
7,07 %
7,07 %
2. Máte zkušenosti s jízdou v elektromobilu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
66
66,67 %
66,67 %
Ano
33
33,33 %
33,33 %
3. Přemýšlíte nad koupí elektromobilu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
71
71,72 %
71,72 %
Ano
28
28,28 %
28,28 %
4. Co je podle Vás ekologicky šetrnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Elektromobil
41
41,41 %
41,41 %
LPG/CNG vozidlo
39
39,39 %
39,39 %
Vozidlo na benzin/naftu
19
19,19 %
19,19 %
5. Proč jste zvolili tuto odpověď?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
3
3,13 %
3,03 %
Protože to tak je
2
2,08 %
2,02 %
.
2
2,08 %
2,02 %
proto
2
2,08 %
2,02 %
Emise tu sice jsou, ale do budoucna to pro životní prostředí bude rozhodně šetrnější, než nyní. Je potřeba koukat do budoucna.
1
1,04 %
1,01 %
Vytváří méně skleníkových plynů.
1
1,04 %
1,01 %
Máma ho má a ona je docela ujetá na životní prostředí
1
1,04 %
1,01 %
Elektro=zelená energie
1
1,04 %
1,01 %
Myslím si, ze je vše nastejno, protože výroba elektromobilů znečišťuje prostředí stejně jako spalování benzinu a dalších paliv
1
1,04 %
1,01 %
Protože v dnešní době se většina elektřiny vyrábí tak, že je to ještě horší jak benzín nebo nafta
1
1,04 %
1,01 %
ostatní odpovědi
Protože není jisté kolik emisí vzniklo na energii pro pohon elektromobilu Nebyla moznost plug-in hybrid Elektromobil nebude šetrnější, dokud se bude využívat elektřina vyrobená neekologicky. Protože v to věřím Říká se to. Nejsem si jist svojí odpovědí, ale nejraději bych zvolil možnost Hybrid. Elektricka energie se musi bekde preci stejne vyrobit protože u elektromobilů není dostatečně počítáno s dopady v budoucnosti (likvidace baterií, výroba elektřiny při větším rozšíření apod.) Každý z nich má svoje pro a proti Elektřina mi přijde mnohem šetrnější a stejně až dojde nafta a benzín, tak se bude muset jezdit na elektřinu, či na jiný pohon V mé oblasti se el. energie vyrábí ekologicky nešetrnou cestou Menší lokální emise Tak sice se musí vyrábět i ta elektřina, I ty baterie, ale pořád je to ekologičtější, než benzín, nebo nafta. Nehledě na to, že ty brzy nebudou. Neprodukují tuhé emise, úspora CO2 Méně CO2 (ikdyž záleží na způsobu získávání elektřiny v daném regionu) love it To, že je elektromobil ekologičtější je kec - výroba Lion baterií, výroba elektřiny často stejně s fosilních paliv. Budoucnost má spíš vodík. Při ekologické výrobě energie jezdí elektromobil prakticky s nulovými emisemi Myslím si to El.je drahý Výroba alikvidace baterií do elektromobilů rozhodně není ekologicky šetrná až budou elektroauta jezdit na elektřinu která bude z obnovitelných zdrojů tak pak teprve, podle mně, budou ekologičtější než LPG+CNG pohony Myslím si, že je to nejlepší možnost, jak co nejméně zatěžovat přírodu. Odpoveď je málo rozvrstvená. Nejekologičtější je používat již vyrobená auto co nejdéle a jezdit co nejméně. Elektřina je teoreticky nevyčerpatelný zdroj energie a dá se a vyrábí se šetrněji vůči planetě Protože jsem borec Nwm Jojo Nbf Protože je správná. protože si to myslím U elektoaut se hodnotí jen provozní náklady, ale už ne jejich výroba a sanace Nejraději mám konvenční pohon, nicméně LPG/CNG je prokazatelně ohleduplnější k přírodě než benzín/nafta. Elektromobilita zažívá boom, ale málo lidí si uvědomuje problémy, které přináší - ekologickou zátěž jako např. těžba a zpracování lithia, recyklace baterií a nedej bože hašení takového vozu po nehodě. Protože si to myslím. Seřadil bych to takto od nejšetrnějšího po nejméně šetrný: LPG > benzin/nafta > Elektromobil logicky Protože je to pravda. Jiná není v nabídce, elektromobily jsou na pro ekologii stejně škodlivé jako pohony z fosilních surovin (ropa, plyn). Ekologický pohon je třeba vodík. 123 do ekologické šetrnosti musíte započítat všechny náklady Problémem elektromobilu jsou baterie. A zdroj energie. Takže spalovací motor dle mého ve výsledku vyjde lépe. Upřímně řečeno nevím, které z těchto dopravních prostředků je reálně ekologicky nejšetrnější. Každé z nich má velký dopad na životní prostředí. Pokud nepočítám výrobu auta která ekologická neni ani trochu. Tak co se týče ježdění je ekologické Elektro. Z dlouhodobého hlediska udělá méně bordelu Nevím, co je lpg/cng. Elektro se mi zdá ekologictejsi, než benzín Výroba elektromobilů je mnohem nebezpečnější než u aut se spalovacím motorem. protože elektrická trakce obecně má větší účinoost než spalovací motory Myslim si ze ikdyz elektromobil ma omezenou vzdalenost dojezdu a i casto nevydrzi tak dlouho jako normalni automobil, tak stale ma nizsi uhlikovou stopu. Mela by byt dana sance temto prostredkum pro rozvoj. Dobrá otázka. U elektromobilu nemůže řidič i nesprávným způsobem jízdy zhoršit ekologickou zátěž, u zbývajících dvou pohonů ano. Provesni nazor strojniho inzenyra protože tam není možnost jiné protože je to vychytaná technologie s dlouholetým výzkumem, ty ostatní jsou jen zbožné přání politiků netechniků populistů Je třeba se na elektromobilitu dívat globálně, zatím je to nesmysl a s "ekosmylenim" státu EU asi ještě dlouho bude Elektřina se dá získat z obnovitelných zdrojů. Tečka. Protože je to můj názor . Aby byl elektromobil ekologicky šetrný, musela by nejprve být VŠECHNA elektrická energie v síti ekologická. Což v současné době není. Také výroba elektromobilu za sebou nechavá vetší uhlíkovou stopu než u standartního automobilu. Nejezdí na spaliny dle praxe V případě elektromobilů se nepřihlíží k náročnosti výroby (míněno především baterií) a jejich následné neekologické likvidace. Dále rozvodné elektrické sítě nejsou (především ve velkých evropských městech) koncipovány na to, aby vydržely nabíjení budoucího potencionálního velkého množství elektromobilů. Elektromobilje ihned po výjezdu z výrobní linky stejně náročný jako je dieselový automobil po ujetých 350 000 kilometrech. Nejlepší možností elektromobilů je výroba elektrické energie pro jejich jízdu prostřednictvím vodíkového agregátu přímo v daném elektromobilu. ... CO2 je vetší zlo než lithium iontove baterie Problém s likvidací a skladováním vyčerpaných baterií elektromobilů Protože jsem nepadl hlavou na šutr. Je snad jasný, že elektromobil je šetrnější, než můj třílitrový turbodiesel.... Elektromobil je energeticky velmi neefektivní vozidlo. Vůbec se nebere v potaz náročnost jeho výroby (zejména baterií), emise při výrobě elektřiny, odpad z baterií a další faktory. V důsledku přečerpávání tradičných pohoných hmot, jako je Nafta a Zemní plyn, věřím, že tato forma pohonu, která vypadá podle mého názoru nejslibněji, bude v budoucnosti čím dál tím rozšířenější. Náklady ne vývoj a výrobu nedokáže vykompenzovat ekologický provoz. Nemluvě o likvidaci vozidla po skončení zivotnosti Osobně bych hledala ještě další zdroje energie (vodík např.) a nevyuzivala neobnovitelne zdroje (ropa, zemní plyn, lithium do baterií) Na kterou otázku se ptáte? Nevyužívá neobnovitelné zdroje protoze si to myslim Protože to tak je, pokud se samozřejme zahrne úplně vše. Jakou ? přijde mi to lepší staré naftové motory produkují veliké množství splodin a na výrobu elektřiny to neni o nic lepší Bude dlouho trvat, než budeme schopni vyvinout dostatečné množství energie pro nabíjení elektromobilů, ale kdyby se podařilo získávat z přírodních zdrojů dostatek energie, je bezpochyby lepší používat automobily, které neprodukují spodiny. pac mi prisla lepsi nez ty ostatni Domnívám se, že narozdíl od ostatních odpovědí vykazuje elektromobil nejnižší emise elektromobily budou mít problém s likvidací baterií, nehledě k tomu, že ta energie se musí někde vyrobit Protože je to pravda Přemýšlím o ekologické návratnosti. Jak dlouho bych musela elektroautem jezdi? Jaká je životnost baterií a jejich recyklace? Nebude to náhodou nakonec stejně neekologické jako spalovací motory? Elektrická energie je šetrnější pro životní prostředí.
81
84,38 %
81,82 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Do jaké věkové skupiny patříte?
2. Máte zkušenosti s jízdou v elektromobilu?
3. Přemýšlíte nad koupí elektromobilu?
4. Co je podle Vás ekologicky šetrnější?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Do jaké věkové skupiny patříte?
2. Máte zkušenosti s jízdou v elektromobilu?
3. Přemýšlíte nad koupí elektromobilu?
4. Co je podle Vás ekologicky šetrnější?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Löffelmann, M. – Elektromobilita a její dopad na životní prostředí (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://elektromobilita2020.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.